BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Pertemuan Cinta kita
Nama Pena : nOr_1804

Kisah bermula….

Ketika hari pendaftaran, suasana yang riuh rendah dengan kehadiran para pelajar lepasan Diploma yang menyambung pengajian mereka ke peringkat Ijazah nampaknya terlalu meriah dan ada diantara mereka dapat bertemu semula dan menyambung pengajian mereka bersama. Tanpa disedari, kehadiran seorang gadis yang kecil molek serta wajahnya yang ayu dan senyumannya yang manis ditambah dengan pernampilannya yang berbaju kurung telah menarik perhatian ramai jejaka ketika itu. Nor Puteri Akila Binti Datuk Ahmad namanya dan merupakan pelajar baru yang menyambung pengajian dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang pendidikan dan merupakan anak bongsu Datuk Ahmad

Pendaftaran ketika itu hanya melibatkan pendaftaraan pelajar baru yang menyambung pengajian ke peringkat Ijazah. Saat Akila ingin memasuki Dewan Utama sementara ayahnya Datuk Ahmad menunggunya di luar, Akila telah berlanggar dengan seseorang. Tanpa disedarinya, Kila berlanggar dengan seorang lelaki yang merenung dirinya sejak awal pendaftaran sehinggalah mereka bertembung. Amirul Hakimi bin Azman nama lelaki itu dan merupakan seorang pelajar Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pendidikan.

"Maaf,saya tak sengaja" kata si gadis kepada lelaki tersebut. Si gadis berlalu setelah memohon maaf kepada lelaki itu.
Lelaki itu memandang si gadis tanpa mengelipkan matanya sehinggakan rakannya menegur tingkah lakunya itu
"Woooiii....Kimi!! lamanya ko pandang perempuan tu? Takkan ko dah suka pada dia?." Sahabatnya Khairul ketawa melihat tingkah laku sahabatnya Kimi. Kimi tersedar setelah Khai menegurnya.
"Apa makna semua ini? Kenapa tetiba aku rasa seperti......aaaaahhh...tak mungkinlah." Bentak hati Kimi setelah kejadian tadi. Kimi dan Khai meneruskan pendaftaran seperti biasa.

Pada waktu yang sama, Akila mula menyedari nama di panggil.
"Akila......." jerit sahabatnya Asmah.
Akhirnya Akila mula menyedari panggilan itu adalah dari sahabatnya Asmah ketika dia menyambung pengajian dalam peringkat Diploma. Mereka berdua berpelukan setelah bertemu.
"Laaa....ko rupanya Asmah, aku ingat siapa lah tadi. Ko apa cerita sekarang? Aku tengok makin berisi nampaknya...ada pakwe baru ke?. Hehehe..." Kata Kila sambil tertawa kepada Asmah.
"Ish!! Ko ini Kila tak habis-habis nak usik aku. Tak adalah. Eh...Kila,aku dengar Sham pun sambung belajar kat sini. Ko tak tahu ke?" petah sungguh Asmah bercerita.
"Biarlah Asmah,yang penting aku datang sini nak sambung pengajian peringkat Ijazah aku. Itu sahaja.tak lebih daripada itu. Oye, jomlah ikut aku jumpa ayah dan mak aku. Mereka berdua asyik bertanyakan tentang ko saja. Penat juga aku nak menjawabnya tau" Ajak Kila kepada Asmah.
"Ea ke? Kalau macam itu jomlah, lagi pun aku dah lama tak berjumpa dengan ayah dan ibu ko. Mereka berdua sihat ke?"
"Ish..ko ini Asmah,dah tentu-tentulah ayah mak aku sihat. Ko tu haa....yang makin sihat. Hehehe....." jelas Kila sambil ketawa.
Kila membawa sahabat baiknya itu untuk bertemu dengan ayah dan maknya yang sedang menunggunya di ruang makan. Setelah selesai semuanya, Kila dan Asmah bergerak ke hostel untuk mengemas barang-barang. Ibu bapa pelajar masing-masing pulang setelah segala urusan selesai dan begitu juga ibu bapa Kila.


Beberapa minggu di kawasan Kampus......
Ketika Akila bersama rakan-rakannya menuju ke cafe, Sham bersama temannya bertembung dengan Akila,gadis yang comel molek. "Hai kila,takkan dengan Sham pun Kila tak nak layan?." Kata Sham setelah melihat sikap Akila yang tidak pernah menghiraukannya sejak dahulu lagi. "Sham!! Cukuplah....jangan ganggu Kila lagi. Kila tak suka lah kalau Sham asyik menganggu Kila. Maafkan Kila ea Sham." "Tapi Kila.... Sham sukakan Kila. Sham tak main-main Kila. Sham betul-betul sukakan Kila. Lagi pun kita kan dah lama kenal. Sejak Kila sambung Diploma lagikan kita dah kenal." Tanpa menghiraukan apa yang dikatakan oleh Sham, Kila serta rakannya berlalu meninggalkan Sham yang bersama rakannya tadi tanpa berkata apa-apa. "Kila....kenapa ko tak terima je Sham tu? Aku tengok dia betul-betul sukakan ko. Ko tak kesiankan dia ke Kila?. Lagi pun ko dengan Sham tu kan dah lama kenal." kata Asmah ketika melihat Kila yang khusus menyiapkan tugasan Encik Asri. "Asmah, bukan aku tak nak terima si Sham tu. Cuma....aku tak sukakan cara dia yang suka melayan perempuan. Kalau boleh semua perempuan dalam Kampus ni dia nak. Aku betul-betul tak sukakan caranya tu." jelas Kila kepada Asmah. "Habis tu siapa yang ko suka Kila? Takkan budak skema tu?" "Ish...kesitu pula ko ni Asmah. Tak adalah, aku tak sukakan sesiapa pun. Bagi aku sekarang aku nak fokuskan pelajaran aku dulu barulah aku akan fikirkan semua ini".

Suasana pagi di kampus sangat tenang. Kila pun sudah berada di Kampus sudah setahun. Kila seperti biasa akan bangun awal pagi untuk menjalankan aktiviti utamanya bersama sahabat baiknya Asmah. Mereka berdua sering bergerak untuk berjogging di dalam kampus terutamanya pada waktu pagi. Ketika berjogging ke arah tasik...
Dumm!!!
"Aduh!! Sakitnya" kepala Kila terasa sakit sangat-sangat pagi itu seperti dirinya telah berlanggar dengan sesuatu. "Ma...ma...maaf..saya tak sengaja. Saya tak perasan tadi. Awak tak apa-apa ke?" kata lelaki itu. "Awak ini berjogging tu gunalah mata bukan guna kepala lutut awak tu!! tengok sekarang apa awak dah buat pada rakan saya" Marah Asmah dengan sikap jejaka yang melanggar diri sahabatnya Kila. "Sa...sa...saya minta maaf,saya tak sengaja nak langgar kawan awak ini. Awak betul-betul tak apa?" Risau rasanya lelaki itu sehingga banyak kali bertanyakan keadaan gadis yang di langgarnya sebentar tadi. "Eh...tak apalah,saya tak apa-apa,maaf ea dengan sikap sahabat saya tadi. Dia memang macam itu.?" Jelas Kila bagi menghilangkan rasa kerisauan pada diri lelaki itu. Kila merenung wajah lelaki tersebut. Wajahnya seperti pernah dilihat sebelum ini tapi tidak pasti di mana. Kejadian pagi itu tidak memberikan kesan kerana tiada luka atau kecederaan pada dirinya. Akhirnya Kila dan sahabatnya berlalu dengan meneruskan berjogging. Sebelum sempat Kila berlalu, dirinya sempat merenung wajah lelaki itu. Dup dap...dup dap...seperti ada dengupan dalam dirinya. "Eh....kenapa pula lah dengan jantungku ini,dup dap...dup dap....tak kan.....Ahhh....tak mungkinlah....lupakanlah..." bentak hati Kila yang tidak ingin mengakui tentang apa yang terjadi pada dirinya.

Semasa Kila ingin menuju ke bilik Pensyarah Sosiologi, Dumm!! Kila telah berlanggar dengan seseorang yang muncul entah dari arah mana pun Kila tak sedar. "Maaf,saya tak sengaja. Saya minta maaf". Kata Kila kepada lelaki itu. Kertas yang dibawa oleh Kila sebentar tadi telah bertaburan di lantai. Lelaki tadi akhirnya menolongnya mengutip semula kertas-kertas tersebut. "Tak apalah,bukan salah awak sorang je. Salah saya juga jalan tak tengok depan. Maafkan saya." jelas lelaki itu kepada Kila yang dilihatnya berada dalam keadaan kelam kabut. "Hurm...awk ini pelajar baru ke?" tanya lelaki itu. "E.....ea...saya pelajar baru disini. Kenapa?" tanya Kila. "Ooo..tak ada apa-apa. Saja je. Awak ini mesti ingin berjumpa dengan Encik Asri kan?" Tegur Jejaka tersebut. "Ea......saya memang nak berjumpa dengan Encik Asri. Mana awak tahu?" tanya Akila setelah pelik melihat pertanyaan lelaki yang tidak dikenalinya dan seperti pernah terlihat wajah lelaki tersebut. Tapi....dimana ea? . "Oooo...saya pun ingin berjumpa dengan Encik Asri untuk menghantar tugasannya dan awak pun tentu sama seperti saya kan? Bukan apa Encik Asri tak ada dalam biliknya,dia baru sahaja keluar." Jelas lelaki tersebut kepada Kila. "Eh..eake...jadi awk pun nak hantar tugasan Encik Asri ea....Kalau macam itu tak apalah,mungkin esok saya akan berjumpa dengan Encik Asri untuk menghantar tugasan ini." Jelas Kila. "Hurm...tunggu kejap,saya rasa saya kita seperti pernah bertemulah.Tapi...saya tak pasti dimana?" tegur lelaki itu setelah merenung wajah Kila. "Ooo....eake?? saya rasa awak silap orang kot." jelas Kila. "Hurm...baru saya ingat,awk ingat tak masa waktu awak berjogging?" "Maksud awk?" Kila semakin pelik. "Ingat tak awak pernah berlanggar dengan seseorang, pastu awak kesakitan setelah berlanggar?" "Hmmm....rasanya....baru saya ingat,jadi awaklah lelaki yang langgar saya masa saya berjogging dengan sahabat saya tu ea?" Kila tertawa setelah mengingati kejadian itu "Ea...saya. tak sangkakan, kita bertemu lagikan" jelas pengakuan lelaki itu setelah Kila menginganti peristiwa tersebut. "Ha’ah...tak sangka kita bertemu lagi" Kila mula mengakui pertemuan tersebut dan dirinya mula tersenyum dengan apa yang terjadi. Belum sempat Kila ingin melangkah pergi, lelaki itu telah memulakan salam perkenalan kepadanya. "Oye, Saya Amirul Hakimi bin Azman. Pelajar sambungan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang pendidikan. Panggil je saya Kimi dan awk?" lelaki itu mengenalkan dirinya sebagai permulaan perkenalan mereka. "Oooo...saya Nur Puteri Akila bin Datuk Ahmad, pelajar sambungan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang yang sama dengan awak dan just call me Kila". Sambil berjalan beriringan menuju untuk keluar dari fakulti, mereka berdua berborak terlebih dahulu "Eh..tak sangkakan kita berdua ini dalam bidang yang sama" kata Kimi. "Ha’ah..tapi saya berada dalam kumpulan 3 dan awk?" tanya Kila kepada jejaka yang baru dikenalinya sebagai Kimi. "Saya pula dalam kumpulan 1" jelas Kimi kepada gadis yang cukup ayu dengan pernampilannya yang bertudung. "Hurm..saya balik dulu ea. Lagipun sahabat saya dah menunggu saya" pinta Kila kepada Kimi. "Baiklah, ada masa kita berjumpa lagi ea" jelas Kimi. Salam perkenalan diantara mereka telah berubah kepada perhubungan persahabatan. Siapa sangka pertemuan kali ketiga itu telah membuatkan mereka berdua menjadi sahabat yang semakin rapat.

Selepas peristiwa pertembungan antara Kila dan Kimi sejak sebulan yang lalu mereka berdua kini menjadi rapat. Tapi.....pada hakikatnya, mereka berdua hanya dua sahabat. Ketika didalam bilik.....
"Kila...sejak bila ko kenal dengan budak lelaki yang namanya.....apa ea...hurm...??"
"Maksud ko Kimi?"
"Ha’ah....dia..." jawab Asmah dengan yakin bahawa lelaki tersebut adalah Kimi.
"Aku kenal dia time aku nak hantar tugasan Encik Asri.kenapa ko tanya aku cam tu Asmah??"
Hurm...."
"Kenapa Asmah?" Tanya Kila setelah pelik melihat sikap sahabatnya itu yang bertanyakan soalan yang pelik-pelik.
"Sebenarnya aku pelik lah macam mana lah ko dengan dia leh kenal dan sekarang korang dua baik sangat-sangat.."
"Apa yang nak ko pelik kan cik Asmah ooiii...."
"Ealah korang sekarang rapat sangat tau...sampai aku dengar teman-teman lain kata korang dua pasangan kekasih. Jadi aku nak tanya ko sesuatu lah Kila."
"Apa dia? Jawab Kila
"Ko suka kat budak lelaki tu ke? Maaflah aku tanya macam ini kat ko. Aku harap ko tak kisah"
"Asmah...Asmah...kenapa ko boleh fikir jauh sampai macam tu sekali? Aku akui aku dengan Kimi memang rapat sangat-sangat.Tapi itu tak bermakna aku sukakan dia Asmah. Bagi aku sekarang apa yang penting aku nak habiskan pengajian aku terlebih dahulu.Tu yang paling penting sekali buat aku." jelas Kila pada rakannya Asmah. Tapi...pada hakikatnya Kila akui dia mula merasa senang dengan kehadiran Kimi dalam hidupnya sebagai sahabat. Tapi....pada masa yang sama juga Kila tidak dapat menbohongi dirinya yang dia turut menyukai Kimi Cuma belum tiba masanya lagi untuk dia memaklumkan kepada sahabatnya Asmah tentang perasaan sebenarnya kepada Kimi.

Perhubungan antara Kila dan Kimi kini semakin rapat sehingga kan satu hari itu....
"Kila.....Kimi ada sesuatu nak tanya Kila.Leh tak?"
"Apa dia Kimi? Tanyalah, Kila tak kisah pun asalkan bukan soalan yang bukan-bukan k."
"Hmmm....Kila dah ada buah hati?"
"Eh...Kimi ini kenapa tanya macam tu pada Kila? Hurm...."
"Kimi.....hurm...sebenarnya......"
"Sebenarnya apa Kimi? Jujur dengan Kila. Kimi tak pernah macam ini sebelum ini. Kenapa ini Kimi? Hurm....."
Sebenarnya...."
Belum sempat Kimi ingin meluahkan perasaan sebenarnya pada Kila, Asmah bersama teman yang lain muncul dan menghampiri mereka berdua yang sedang berada di cafe.
"Korang berdua ini buat apa haaa......? dating ea?" Kata Asmah kepada Kila dan Kimi.
"Eh....ko ni Asmah,mana ada kita orang dua dating. Ko tak nampak ke kami berdua ini tengah stduy haaa...!!" Marah Kila kepada rakan baiknya Asmah.
"Ok-ok...aku minta maaf. aku gurau jelah Kila,yang ko nak marah-marah ini kenapa? Sebenarnya aku dengan rakan yang lain nak ajak ko pergi makan luar. Ko nak ikut tak?"
"Hurm...aku ada kerja nak siapkanlah Asmah. Bukan aku tak nak ikut korang."
"Ahh!! Kali ini tak ada alasan lagi ea Cik Kila. Kali ini ko kena ikut juga kita orang. Oye..,Kimi lau ko tak sibuk ko ikutlah kita orang sekali." Pelawa Asmah kepada Kimi.
"Eh...tak apalah,Kimi ada kerja nak disiapkan,Asmah pergilah dengan yang lain ea." Jelas Kimi kepada Asmah.
"Kalau macam tu tak apalah Kimi. Lagipun kita orang nak gerak dah ini. Nanti takut lambat pula. Woi!! Kila...cepat lah!! Yang ko duduk dengan Kimi tu lagi Kenapa? Kita dah lambat ini" Marah Asmah bila melihat Kila yang masih terhegeh-hegeh.
"Ea.....ea....aku datang ini. Kimi......Kila pergi dulu ea. Nanti kita jumpa lagi ea. Assalammualaikum"
"Waalaikummussalam"jawab Kimi dengan perasaan yang hampa.

Peperiksaan akhir bagi semester akhir semakin tiba. Semua pelajar sibuk dengan study masing-masing termasuklah Kila bersama rakannya yang lain sementara Kimi masih gelisah kerana tidak dapat berterus terang tentang perasaannya kepada Kila lagi. Akhirnya Kimi mengambil keputusan untuk meluahkan perasaannya kepada Kila sebelum tamatnya semester tahun akhir ini. Minggu peperiksaan berjalan dengan lancar. Semua pelajar sibuk menghadapi peperiksaan. Akhirnya,peperiksaan selama 3 minggu itu telah berakhir tanpa sebarang masalah. Semua pelajar kini kian sibuk mengemas barang untuk pulang.
Ketika Kila bersama rakannya sedang sibuk mengemas, dengan tetiba telefon Kila berbunyi lagu "Ketika Cinta Bertasbih". Kila melihat ke skrin telefonnya,tertera nama lelaki yang disukainya iaitu Kimi.

"Assalammulaikum Kila"
"Waalaikummussalam Kimi. Kenapa ini sampai telefon-telefon Kila?"
"Kila....Kimi nak jumpa Kila boleh tak? Pleasa Kila...."
"Kenapa ini Kimi? Ada hal apa? sampai Kimi tak boleh nak cakap dengan Kila hingga nak berjumpa dengan Kila ini? Hurm.." Kila mula merasa pelik dengan apa yang dikatakan oleh Kimi.
"Kimi tak boleh cakap sekarang. Kimi perlu bertemu dengan Kila untuk menjelaskan segalanya.Please.....please.....Kila...Kita jumpa..Kimi tunggu Kila kat fakulti ea pukul 5 petang."
Belum sempat Kila berkata apa-apa, Kimi terus meletakkan panggilan. Kila semakin tertanya dengan sikap Kimi yang selama ini tidak seperti ini. Akhirnya Kila mengambil keputusan untuk bertemu dengan Kimi di tempat dan waktu yang dijanji. Kila dan Kimi berjumpa dan Kimi telah membawa Kila pergi ke sebuah tasik yang yang sangat cantik.

Ketika di tasik.... Mereka berdua beriringan. Sehinggalah Kimi........
"Kila......" panggil Kimi.
"Kenapa ini Kimi? Kimi ada masalah ke? Kalau ada Kimi bagitahulah Kila ea" kata Kila kepada Kimi.
"Sebenarnya Kila, Kimi tak nak tunggu lama-lama lagi. Sebenarnya Kimi...."
"Sebenarnya apa Kimi? Terus terang dengan Kila dan jangan sembunyikan apa-apa daripada Kila." Kila mula merasa kurang selesa dengan sikap Kimi pada masa itu.
"Baiklah Kila, Kimi nak Kila tau sesuatu. Sebenarnya Kimi sukakan Kila. Kimi cintakan Kila. Maafkan Kimi. Kimi terpaksa buat macam ini. Kimi tak nak kehilangan Kila. Kimi ingin bersama Kila." jelas Kimi kepada Kila.
"Apa maksud Kimi dengan semua ini?" tanya Kila yang pelik dengan pengakuan Kimi sebentar tadi.
"Kila...Kimi menyintai Kila. Kimi ingin bersama Kila." Jelas Kimi dengan bersungguh kepada Kila. Gadis yang dicintainya dengan sepenuh hati. Kila ketika itu terkejut dengan apa yang berlaku sehinggakan Kila tidak berkata apa-apa. Hanya linangan air mata yang mengalir ketika itu. Sesaat kemudian, Kila akhirnya bersuara.
"Kimi....." panggil Kila yang masih berada dalam keadaan sayu.
"Ea Kila...." jawab Kimi.
"Benar kah apa yang Kimi katakan tadi?"
"Ea Kila...benar..Kimi betul-betul sukakan Kila. Kimi menyintai Kila. Terimalah Kimi sebagai teman dalam hidup Kila. Jangan tinggalkan Kimi." jelas Kimi kepada Kila.
"Tapi Kimi.....sejak bila? dan kenapa baru sekarang Kimi luahkannya? Kenapa tidak dulu? Kenapa Kimi?" tanya Kila.
"Kimi takut...takut kalau cinta Kimi akhirnya ditolak. Kimi tak sanggup Kila. Tak sanggup. Kimi terlalu menyintai Kila. Sejak pertama kali Kimi bertemu dengan Kila, Kimi mula rasakan sesuatu tapi Kimi tidak pasti tentang perasaan Kimi ketika itu. Akhirnya kali ketiga kita berjumpa, Kimi dapat merasakan seperti ada sesuatu antara kita sehinggalah kita menjadi rapat. Saat itulah baru Kimi sedar yang Kimi mula menyukai dan menyintai Kila dan Kimi ingin minta maaf kepada Kila kerana baru sekarang Kimi berterus terang pada Kila. Maafkan Kimi." Kimi menjelaskan segalanya kepada Kila sambil menitiskan air matanya. Kimi melutut dihadapan Kila sambil menyapu linangan air mata Kila yang mengalir tanpa henti dan Kimi menyatakan sesuatu kepada Kila..........
"Kila...sudikah Kila menjadi isteri Kimi?" Dengan linangan air mata, Kila turut menyatakan perasaan sebenarnya kepada Kimi setelah Kimi menjelaskan segalanya.
"Ea Kimi....Kila sudi menjadi isteri Kimi. Kila sebenarnya.....turut menyintai dan menyukai Kimi dan Kila minta maaf juga kerana tidak menyatakannya"
"Kila...terima kasih Kila kerana sudi menerima cinta Kimi dan insyaallah Kimi akan menjaga Kila dengan sepenuh hati Kimi." Dengan gembira Kimi mengucapkan terima kasih kepada Kila dengan mencium tangan Kila.
"Sama-sama Kimi. Kila akan hargai segala yang Kimi berikan kepada Kila" jelas Kila kepada Kimi.
Setelah Kimi meluahkan perasaannya dan mendapat jawapan daripada Kila sejak dua minggu yang lalu, perhubungan mereka berdua kiat menjadi rapat sehinggalah mereka berdua mendapat tawaran belajar ke luar negara dan mereka berdua menerima tawaran itu. Sebelum mereka berangkat, sebuah ikatan pertunangan terjalin diantara mereka. Dengan restu daripada kedua belah pihak. Kimi dan Kila telah ditunangkan sebelum mereka menyambung pengajian mereka ke luar negara.

3 tahun kemudiannya...
"Aku nikahkah dikau Amirul Hakimi bin Azman dengan Nor Puteri Akila Binti Datuk Ahmad dengan mas kahwin sebanyak RM80" ucap tok kadi kepada Kimi.
"Aku terima nikah Nor Puteri Akila Binti Datuk Ahmad dengan mas kahwin sebanyak RM80" jelas Kimi kepada tok kadi.
"Sah? Sah?" tanya tok kadi kepada saksi ketika itu.
"Sah!!" kata saksi kepada tok kadi.
"Amin........" doa dibacakan oleh tok kadi setelah akad nikah berjalan dengan lancar.
Akhirnya Nor Puteri Akilah Binti Datuk Ahmad kini telah menjadi isteri yang sah kepada Amirul Hakimi Bin Azman.

Sambil berpelukan. Kimi menyatakan perasaan gembiranya kepada Gadis yang dicintainya selama ini yang kini telah menjadi isteri yang sah kepadanya.
"Kila....terima kasih sekali lagi abang ucapkan kerana Kila sudi menjadi isteri abang. Abang janji,abang akan jaga Kila dengan sebaik mungkin. Kila.....abang cintakan Kila sepenuh hati abang." jelas Kimi kepada Kila.
"Sama-sama abang. Kila turut menyintai abang dengan sepenuh hati dan Kila akan bersama dengan abang selamanya" jelas Kila kepada suaminya Kimi dengan sepenuh hatinya yang gembira kerana akhirnya dia menjadi isteri yang sah kepada lelaki yang dicintainya. Pertemuan antara mereka telah mewujudkan rasa cinta dan akhirnya dengan restu kedua belah pihak, mereka berdua telah di ijabkabulkan. Kini....cinta mereka masih lagi kukuh sehinggalah Kila melahirkan zuriat untuk suaminya yang tercinta.

Saya harap para pembaca menyukai penulisan cerpen kedua saya ini dan saya harapkan para pembaca sudi memberikan komen masing-masing. Dengan setiap komen yang diberikan oleh para pembaca amat penting bagi saya untuk memperbaharui setiap penulisan saya untuk cerpen saya yang seterusnya. Akhir kata selamat membaca. SEKIAN TERIMA KASIH.
posted by Penulisan2u @ 1:27 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
16 Comments:
  • At 6/9/09 11:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Nice story.....teruskan berkarya....sy tunggu cerpen awk yg seterusnya...Gud job...

     

  • At 7/9/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening bc nie.jarakkn ant line blh x? next time laa

     

  • At 7/9/09 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    secara jujur saya kata, saya amat tertarik dengan olahan cerpen 'pertemuan cinta kita' hasil karya nOr_1804 yang cukup menarik dan dapat saya visualisekan. cara penyampaian penulisan yang simple dan amat berterus terang, dengan bahasa yang mudah difahami.

    keintiman amirul hakimi dan nor puteri akila berputik sejak pertemuan demi pertemuan yang ditaut dalam tersembunyi lewat hanya perasaan yang memahami perasaan, cinta suci uda dan dara berakhir dengan mendirikan rumahtangga.

    membaca cerpen 'pertemuan cinta kita ' (PCK) saya merasakan seolah-olah berada dalam keadaan yang sebenar, dunia realiti. cinta amir hakimi yang berputik kesan daripada nor puteri akila berlanggar dengan amirul hakimi sewaktu pendaftaran pelajar menyambung pengajian ke peringkat ijazah.

    perasaan amirul hakimi disokong dan digambarkan dalam ayat ' apa makna semua ini? kenapa tetiba aku rasa seperti......aaaaahhh...tak mungkinlah'. bentaK hati kimi
    setelah kejadian tadi. kimi dan khai meneruskan pendaftaran seperti biasa.

    selepas peristiwa tersebut, uda dan dara yang sama berlanggar lagi masa berjogging, kemudian digambarkan pula nor puteri akila berlanggar dengan amirul hakimi sewaktu menghantar assignmentnya dengan encik asri, saya bagaikan terpukau di episod ini, saya rasa macam menonton drama tivi jadinya, cukup menyoronokkan.

    peristiwa perlanggaran ini, membawa bersama perlanggaran antara dua hati menjadi satu jiwa yang pada mulanya cinta dalam diam antara kedua teruna dara, dan ianya amat wajar menerima rawatan percintaan, dan pada peringkat awal, hanya Allah sahaja yang tahu gelodak di jiwa mahasiswa dan mahasiswi dalam fakulti yang sama ini.

    keadaan tersebut memberi tenaga kepada cerpen PCK "pertemuan cinta kita'" terasa watak-watak dalam cerpen itu benar-benar hidup di alam realiti, dan berjejak dibumi nyata.

    insiden yang tidak disenghajakan berlaku itu, disokong oleh, kalau dah jodoh tidak kemana.

    SAJALI BIN MOHAMAD
    jalimhd@yahoo.com

     

  • At 7/9/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story....
    truskan usaha!!!

     

  • At 7/9/09 7:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh ar tahan..jalan citer besh..cuma terlalu cepat step n jalan cternye..pe2 pun...usaha ag!!

     

  • At 11/9/09 2:07 PTG, Anonymous ann93scorp@yahoo.com said…

    best...tp wat perenggan ek???ssah ar nk bcaa
    nice job!!teruskan usaha..

     

  • At 11/9/09 7:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslkm...terima ksh kpda para pembaca kerna sudi mberi komen. setiap komen y anda berikan akn sy jadikan sebgai kata semngt tok menghasilkan cerpen sy y seterusnya....
    trm ksh.... :)

    nOr_1804

     

  • At 30/9/09 7:57 PTG, Blogger ~kiE~ said…

    nice=)

     

  • At 30/9/09 8:00 PTG, Blogger ~kiE~ said…

    nice=)

     

  • At 3/10/09 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    panjang betoi komen sejali bin mohamad...hehe..ak ingt cite dh..he2..story nice..ayat skema..n truskan ush..

     

  • At 4/10/09 2:36 PTG, Anonymous ieza_87 said…

    sy suke ayat yg awk gunekn susunan n evrything rsenya dh tiptop cume keaslian jln crta.. cuba buat ssuatu yg baru.. keep up the gud work ok ;-)

     

  • At 4/10/09 6:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pnjang btol komen..
    urmm,bes n nice story

     

  • At 7/10/09 3:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice cerpen syg

    i love u

    syg b pown cinta kn ayg

    b arap ayg jujur nan b

    b pown jujur nan ayg

    I LOVE U SO MUCH

    MMUUAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH]

     

  • At 8/10/09 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice la cte nie...teruskn berkarya ye...tahniah...

     

  • At 26/8/11 6:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job

     

  • At 2/3/12 6:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terbaiklah

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group