BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, September 03, 2009
Novel : Pergilah Air Mata 41
Nama Pena : Hanni Ramsul

Ikmal membelek surat khabar tanpa perasaan. Tumpuannya lebih pada Maria. Sejak daripada menjejak kaki ke rumahnya hampir setengah jam yang lalu, gadis itu terus termenung. Sapaannya cuma dibalas dengan sekuntum senyuman yang nampak terlalu hambar. Satu keadaan yang cukup aneh. Apa sebenarnya yang sedang Maria fikirkan?
"Mar, mari minum sekali,"ibunya menyapa sambil membawa dulang. Meletakkan perlahan dulang di atas meja. Sekilas wanita separuh umur itu bermain mata dengan Ikmal. Ikmal menjungkit bahu. Faham isyarat ibunya. Ibunya bertanya tentang kelainan sikap Maria.
"Kamu bergaduh?,"bisik ibunya perlahan. Ikmal menggeleng.
"Dah tu, kenapa macam tu jadinya?,"
"Saya pun tak tahulah, mak,"
"Kalau tak tahu, tanyalah. Takkan itu pun nak kena ajar?,"
Ikmal tersenyum kecil. Ibunya sekali lagi bermain isyarat mata sebelum beelalu masuk semula. Meninggalkan dia bersama Maria.
"Mar…,"
Maria berpaling.
"Kenapa ni? Ada masalah ke? Diam saja dari tadi,"
Maria mengeluh perlahan. Memandang wajah Ikmal. Sungguh di luar dugaannya, cerita yang Badrul sampaikan beberapa hari lalu. Seperti mana pertemuannya dengan Badrul yang juga di luar dugaannya. Tidak pernah menyangka satu hari suami Sabrina akan mencarinya. Tanpa pengatahuan Sabrina. Dia yakin tentang itu.
"Maria?,"
Maria tersenyum kecil. Perasaannya terhiris. Itu hakikat yang perlu ditelan. Sangkanya dia telah berjaya membuang jauh-jauh bayang Sabrina dari hati Ikmal. Ternyata sangkaannya salah. Sabrina masih lagi beraja di hati lelaki itu. Sukarnya memisahkan Ikmal dengan Sabrina. Sukarnya untuk dia memiliki cinta lelaki ini. Sekali lagi dia mengukir senyum buat Ikmal. Melangkah lemah mendekati lelaki itu.
"Kenapa ni? Kau ada masalah?,"
Maria menjungkit bahu.
"Entahlah. Kalau boleh cakap sebagai masalah, masalahlah kot,"
"Lain macam je bunyinya,"
Maria tersenyum tawar. Merenung wajah Ikmal.
"Apa kau rasa sekarang?,"soalnya lambat-lambat. Membuat Ikmal menutup perlahan akhbar di tangannya. Tidak faham maksud soalan itu. Namun, tidak tahu kenapa, soalan Maria sedikit menyentap tangkai jantungnya. Terasa seperti ada sesuatu yang bermain di fikiran gadis itu. Seperti ada sesuatu yang disembunyikan Maria.
"Maksud kau? Aku tak faham. Rasa macam mana?,"
"Yalah. Apa kau rasa sekarang? Hidup kau. Perasaan kau. Semuanyalah,"
"Biasa saja. Kenapa?,"
"Pertunangan kita ni? Apa kau rasa bila kau ingat kita kini dah bertunang?,"
Ikmal diam. Soalan Maria memang sukar untuk dijawab. Jawapan ikhlas pasti membuat gadis itu tersinggung. Dan, berbohong pada Maria, rasanya dia tidak suka berbohong.
Maria tersenyum pahit.
"Aku tahu apa yang ada dalam kepala kau tu. Kau risaukan aku kan? kau takut aku sedih dengan jawapan kau kan? tapi, aku rasa aku akan lebih sedih kalau kau cuba selindungkan sesuatu dari aku,"
"Maksud kau?,"
Maria mengeluh perlahan.
"Mal… mulut kau mungkin boleh mereka seribu cerita untuk sedapkan hati aku. Tapi, mata kau? Mata kau tak mampu berbohong. Aku sedar, bukan aku yang kau mahu. Aku sedar, kau terpaksa pilih aku sebab mak. Hati aku lebih tenang kalau kau boleh berterus-terang dengan aku. Kau dah tak perlukan aku kan?,"
"Maria…,"
"Sekarang ni, dah tak ada apa yang hendak dirisaukan. Kita boleh putuskan ikatan ini, kalau itu boleh membahagiakan kau. Kau tak perlu risau. Aku boleh hadapi semua ni. Nanti aku akan cari alasan untuk aku beritahu mak, dan keluarga aku,"
"Maria. Kau jangan cakap macam tu. Aku tak suka dengar,"
"Ini kenyataan Mal. Aku tak mahu kau terima semua ni sebab terpaksa. Banyak kali aku cakap dengan kau kan?,"
"Tak. Aku tak terima semua ni sebab aku terpaksa. Aku terima semua ni, sebab aku memang nak semua ni,"
"Kau bohong, Mal. And, you know something? Kau bukan pembohong yang baik…,"
"Well. Mungkin aku bohong. Tapi, aku memang mahu kita teruskan semua ni. apa yang aku perlukan mungkin Cuma masa,"
"Tapi, kau tak pernah cintakan aku kan? Dalam hati kau Cuma ada Ina. Berapa banyak masa pun yang aku ambil, Ina tetap tak akan hilang dari hati kau. Aku faham. Sebvab tu, kalau kau nak putuskan ikatan pertunangan ni, dan cari Ina, aku rela. Aku rela kau cari Ina. Hidup dengan Ina. Aku Cuma nak tengok kau bahagia. Cuma itu,"
"Tak mungkin,"
"Mungkin kau nak berjuang demi cinta kau?,"
Ikmal mengeluh perlahan. Teringat sapaannya pada Sabrina yang berakhir dengan pertelingkahan dengan suami Sabrina. Sabrina langsung tidak membalas sapaanya. Mungkin Sabrina sudah mula melupakannya. Atau mungkin Sabrina tidak mahu mengeruhkan hubungan dia dan suami. Dia tidak tahu. Yang dia tahu, dia menyesal dengan tindakannya itu. Tidak sepatutnya dia mengganggu isteri orang. Meskipun, satu masa dahulu, wajah Sabrina pernah menghiasi segenap sudut kamar hatinya. Dia mengangkat muka. Memandang wajah Maria yang mendung. Membuat dia jatuh simpati.
"Kenapa kau sanggup lakukan apa saja untuk lihat aku bahagia?,"soalnya sambil terus merenung wajah itu.
"Entahlah. Aku pun tak tahu. Sejak dulu, aku memang tak sanggup tengok kau bersedih, Mal. Bila kau betul-betul sukakan Ina, aku cuba rapatkan kau dengan Ina. Bila Ina bersedih, aku cuba hilangkan sedihnya. Sebab aku tahu, kau tak suka Ina bersedih. Aku sanggup buat apa saja untuk tengok kau gembira Mal. Kalau kau Tanya kenapa aku buat semua tu, Aku minta maaf. Aku tak ada jawapannya. Mungkin sebab kau kawan aku,"
"Atau mungkin sebab kau cintakan aku?,"
Maria tergelak kecil. Melarikan mata dari terus bertembung dengan renungan lembut Ikmal. Renungan yang membuat dadanya seakan mahu pecah. Itulah yang selalu Sabrina katakan padanya. Dan, dia Cuma tersenyum mendengar omelan temannya itu. Berangan agar satu hari nanti, renungan itu bakal menjadi miliknya. Hari ini, dia mendapat renungan itu. Renungan yang dia dambakan sekian lama.
"Maria…,"
Maria tersenyum sambil tunduk. Seketika dia begitu sebelum dia mengangkat muka. Bertembung semula dengan renungan Ikmal.
"Aku sanggup lakukan apa saja untuk lihat kau terus tersenyum Mal,"
"Dan, kau yakin, dengan apa yang kau dah buat pada aku, aku sanggup lepaskan kau macam tu saja? Berapa kali aku cakap, aku tak sekejam tu,"
"Tapi, tak guna kalau kau terpaksa. Aku tahu kau terlalu cintakan Sabrina. Aku hormat perasaan kau tu. Sebab tu, aku rasa, aku perlu buat sesuatu,"
"Apa lagi yang kau nak buat Mar?,"
"Putuskan pertunangan kita. Dan, biarkan kau bersama Sabrina,"
"Dan kau? Apa kata orang kalau tiba-tiba pertunangan kita putus macam tu saja? Kau tu perempuan,"
Maria tergelak kecil.
"Orang bercakap. Orang mengata. Kemudian orang lupa. Tak payah risau. Yang penting, kau dan Sabrina boleh bersatu. Aku yakin, Ina pun masih mengharapkan kau,"
"Mungkin tak,"
Maria diam. Barangkali Ikmal ingin bercerita tentang cerita yang dia dapat dari Badrul.
"Kenapa kau cakap macam tu?,"
"Ini bukan filem cinta Mar. Nak perjuangkan cinta. Dia dah jadi isteri orang Mar,"
"Tapi, kau tetap teringatkan dia kan? Kalau dia pun sama, mungkin kau masih ada jodoh dengan dia,"
"Entahlah Mar. baru-baru ni aku ada YM dia. Dia tak reply pun. Aku tahu dia berhak buat macam tu. Sebab dia isteri orang. Dia bukan lagi kekasih aku. Itu silap aku,"
"Silap kau?,"
Ikmal mengangguk perlahan. Memang menyakitkan mengingati kenyataan itu. Tetapi, walau sepahit mana, dia tetap kena terima. Sudah berkali mindanya disogokkan dengan kata semangat sebegitu. Namun, akhirnya dia tetap kalah.
"Silap aku. Aku tak patut cari dia, kan?,"
"Cinta kau yang cari Ina, Mal. Bukan silap kau,"
"Sabrina dah jadi isteri orang. Kenapalah sampai sekarang aku tak boleh terima terima hakikat tu?,"
Maria diam. Kali ini, Ikmal pula yang berubah muram. Melihat kelibat ibu Ikmal di ruang tamu, Maria mengeluh perlahan. Memandang wajah Ikmal.
‘Maafkan aku, Mal’ hatinya berbisik perlahan. Dia terpaksa. Terpaksa berusaha untuk terus memiliki Ikmal. Yakin mata ibu Ikmal terpaku padanya, perlahan dia menanggalkan cincin pertunangan di jari manisnya. Tindakan yang membuat Ikmal terkejut. Memang dia mahu Ikmal terkejut. Lebih dari itu dia mahu ibu Ikmal yang terkejut.
"Mungkin aku tak layak untuk cincin ni, Mal,"ujarnya perlahan sambil menarik tangan Ikmal. Meletakkan cincin di telapak tangan lelaki itu.
"Maria! Apa ni?,"soal Ikmal binggung. Tindakan Maria diluar jangkaan.
"Aku tak layak, Mal. Cincin ini hanya untuk Sabrina. Aku mengaku, aku dah mula sayang pada hubungan ni. Dah mula berangan yang indah-indah. Tapi, tak mungkin aku boleh capai semua tu, kalau kau masih tak dapat lupakan Sabrina. Aku doakan yang terbaik untuk kau dan Sabrina. Mungkin jodoh kau dengan dia masih ada,"
"Mengarut!,"
Ikmal tersentak. Nafisah menjerit marah. Tidak boleh terima apa yang baru singgah di telinganya. Maria menelan liur.
"Apa semua ni? Ikmal! Jelaskan pada mak,"
"Tak ada apa-apa, mak. Mar, kenapa ni? Apa semua ni? ,"Ikmal menjawab bersama satu soalan untuk Maria. Tindakan Maria benar-benar membuat dia terkejut.
Maria terdiam.
"Kamu masih juga cari Si Ina tu ya? Kenapa ni Mal? Tak cukup ke apa yang Maria buat pada kau? Macam-macam dia buat semata-mata nak lihat kau gembira semula. Mak tak suka kau sia-siakan Maria macam ni,"
"Mana ada mak? Ini semua salah faham. Saya tahu dah banyak Maria berkorban demi saya. Saya tak akan sia-siakan Maria. Percayalah,"
"Kalau macam tu, kenapa sampai Maria bagi balik cincin tu? Kamu minta putus?,"
"Bukan mak. Bukan salah Ikmal. Saya yang cadangkan pada Ikmal. Soal perasaan kita tak boleh paksa mak,"Maria segera menyampuk. Nafisah merengus marah. Merenung tajam wajah Ikmal yang kelihatan serba-salah.
"Kamu tak akan jumpa perempuan lain macam Maria ni, Mal. Dia sanggup ketepikan perasaan dia kerana kamu. Kamu pula sibuk kejar isteri orang!,"
"Ini semua Cuma salah faham, mak. Saya tak akan putuskan ikatan pertunangan ni. saya akan kahwin dengan Maria. Saya akan jadikan dia isteri saya. Itu janji saya,"
Nafisah diam. Mendengar pengakuan itu, hatinya sedikit sejuk. Memandang wajah Maria yang mendung, perlahan dia melabuhkan punggung di sebelah gadis itu. Merangkul bahu Maria mesra.
"Mak hanya nak Maria saja jadi menantu mak,"
Maria tersenyum kecil.
"Terima kasih mak,"
"Dan, aku hanya akan kahwin dengan kau. Itu janji aku,"tambah Ikmal bersama senyum yang dia sendiri tidak tahu maksudnya.
Maria tersenyum lagi. Bahagia mendengar pengakuan Ikmal. Ikmal membalas senyuman itu. mencapai jemari Maria. Cincin di tangannya, disarungkan semula ke jari manis Maria. Nafisah tersenyum lega. Hampir tercabut jantungnya saat dia melihat Maria menanggalkan cincin di jari tadi.
"Mak tak nak dengar apa-apa lagi lepas ni,"
"Maafkan saya, mak,"Maria bersuara perlahan.
"Bukan salah kamu. Ikmal ni, kena sedar sikit. Jangan asyik hanyut dengan cerita lama Jangan sibuk kejar isteri orang ,"
Ikmal diam. Sindiran ibunya dibalas dengan senyuman yang tidak begitu manis. Nafisah mengangkat punggung. Ingin meninggalkan Ikmal dan Maria menyambung bicara.
"Sorry Mal. Aku tak tahu mak kat dalam tadi. Tak pasal-pasal kau kena marah,"Maria bersuara. Cuba mewujudkan riak bersalah di wajahnya. Ikmal tersenyum.
"Tak apa. Bukan tak biasa kena marah,"
Maria tergelak kecil.
"Jangan buat macam ni lagi. Bukan mak saja yang terkejut. Aku pun terkejut,"
"Kau terkejut?,"
Ikmal diam. Memandang wajah Maria agak lama. Berharap satu hari akan timbul satu perasaan istimewa buat gadis sebaik Maria.
"Sejujurnya memang aku terkejut. Tak sangka kau nak akhiri semua ini. Mungkin cinta tu belum ada antara kita. Tapi, ikatan ini terlalu istimewa untuk kita putuskan begitu saja,"
"Sabrina?,"
"Aku janji. Mulai hari ini, Sabrina hanya akan jadi sejarah pada aku. Aku mahu kita mulakan hidup baru. Kau dan aku. Dan pertunangan kita,"
Maria tersenyum manis.
"Itu kata-kata paling indah pernah keluar dari bibir kau. Kata-kata indah untuk aku,"
Ikmal tergelak Cuma. Mencapai jemari Maria lalu di bawa ke dalam genggamannya.
"Aku minta maaf. Aku tahu, dalam pada kau tak kisah, hati kau menangis kan?,"
"Honestly, yes. Kenapa? Kau jangan Tanya. Sebab aku sendiri tak ada jawapannya. Mungkin macam kau cakap tadi. Ikatan ini…walau tanpa cinta, ianya terlalu istimewa,"
Ikmal diam. Terus menggenggam jemari lembut Maria bersama seribu persoalan yang gagal dia temui jawapannya. Doanya Cuma satu. Agar dia tidak menyakiti hati Maria lagi. Agar dia mampu membuang wajah Sabrina. Agar dia mampu menerima Maria…Mampu menyayangi Maria sebagaimana dia menyayangi Sabrina. Malah kalau boleh, biarlah lebih dari itu.

***
posted by BLOGGER @ 5:54 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 4/9/09 7:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Percayalah...cinta ikmal hnya utk sabrina...pompuan hati busuk mcm maria tu x kan dpt apa2 kebahagiaan di dunia ni...!sanggup tikam kawan dr belakg....satu hr nti mesti semua org akan tahu siapa dalang n pompuan jalang yg plan semua ni sehingga sanggup menghancurkan hidup sabrina.....semoga maria mendapat balasan yg setimpal dgn perbuatan bodohnya......!!!

     

  • At 4/9/09 8:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yea sye sokong 2...hope maria akan sedar dan insaf dengan perbuatannyer...
    n hope sabrina akan bahgia dengan badrul..

     

  • At 4/9/09 1:13 PTG, Blogger be said…

    benci sangat kat maria,hipokritnye manusia...bila satu hari nanti semua rahsia terbongkar baru padam muka dia,tunggu la hari pembalasan...apapun tahniah kak hani teruskan berkarya kerana novel ni lain dari yang lain...

     

  • At 4/9/09 10:24 PTG, Blogger ArEm!N DeNn!s said…

    sgala rahsia akn trbongkar juga stu hari nnt..
    maria.. tunggu je lah hari pembalasan..
    hope.. smbg cpt ea.. kak hani mmg best..

     

  • At 4/9/09 10:26 PTG, Anonymous watie said…

    kenapalah ikmal harus melupakn sabrina...
    maria terlalu hipokrit dlm perhubungnnya dgn ikml dan dgn shbtnya sendiri.....
    harap bdrul dpt bongkarkn hal yg sebenarnya terjadi n dpt terima sabrina.....

     

  • At 5/9/09 12:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Yela...Ikmal sbg org llki harus tegas mmbuat kptsn. ikut gerak hati. Jgn di pengaruhi org laen...

    -Budak bosan-

     

  • At 8/11/09 6:15 PTG, Anonymous liana said…

    korang ni bawak bertenang la..
    ni cerite jer..
    hahaha
    ape laa..

     

  • At 13/3/10 2:35 PTG, Anonymous pencinta novel said…

    hi !!!!!!!!!!!!!!
    menyampahnya dgn maria tu ...
    mengada2 !!!!!!!!!!!
    jahat !!!!!!!!!!!!

     

  • At 13/3/10 2:37 PTG, Anonymous aisyah said…

    hish!!!!!
    maria jahat!!!!

    tp...
    bagus jugak ....
    biar badrul keep going dgn sabrina.....
    sweet couple.....
    n_n

     

  • At 10/6/10 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TO me apa yg maria wat mmng x patut tapi at least niat dia murni and baik

    For badrul awk memang jahat wat ina marana jer

     

  • At 11/6/10 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    to me maria memang buat yang tak sepatutnya tapi at least dia ada rasa bersalah pada sabrina

    to badrul jgn lah seksa sabrina lagi

     

  • At 16/6/11 6:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih..:)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group