BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 14, 2009
Novel : Kahwin Wasiat 7
Nama Pena : serra

bab 7

Laungan azan Subuh menyedarkan Sarah dari tidurnya.Matanya masih berat untuk di buka.Kalau tidak dia tidak mengingati pesan ibunya sudah lama
dia menyambung tidurnya.Tidur adalah kegemarannya sejak dulu lagi.Untuk bangun sembahyang apatah lagi liatnya.Dia meraba-raba di sisinya.

"mana pulak la telepon ni? semalam kan aku letak kat sini"detik hatinya.Matanya masih dipejam terasa berat sungguh untuk di buka.Keletihannya menolong saudara-mara Rayyan mengemas
bukanlah kegamarannya.Tetapi bagi menghormati saudara maranya.Dia cuba mencari lagi,seorang pemuda kacak yang sedang lena tidur
merengek halus kerana tidurnya di ganggu.Rayyan mecelikkan matanya untu melihat benda apa yang merayap-rayap di sekitar tubuh dan wajahnya.
Rayyan agak terejut melihat Sarah yang berada di sisinya.Dia merenung kehairanan.dia mula mengimbas kembali peristiwa semalam.

yA!baru dia teringa semalam dia tertidur dia atas katil.Kalau Sarah tahu mesti bising mulutnya.Perlahan-lahan Rayyan bangun dari
tempat tidurnya.Dia tidak mahu Sarah tahu yang dia tidur dengannya semalam."macam mana la aku boleh teridur kat sini,baik aku lari cepat kang perasan minah ni,mesti tak henti-henti dia membebel"
detik hatinya.Sarah masih lagi liat untuk membuka matanya,dia masih lagi meraba-raba di sebelahnya,seolah-olah seperti orang
buta yang sedang mencari tongkatnya.Dia terpegang sesuatu yang hangat tetapi keras.Sarah berasa musykil,terus dia menarik kuat benda itu.Rayyan tidak dapat
menstabilkan dirinya tarikan yang begitu kuat itu menyebabkan dia terjatuh ke atas Sarah.

"aduh! sakitnya!"kata Sarah sambil membuka matanya.Maklumlah baru pukul enam cahaya fajar masih belum lagi memancar.Rayyan mendiamkan diri
dia ingin bangun.Perlahan-lahan dia cuba bangun,tetapi Sarah sempat menyambar tubuh Rayyan sekali lagi tubuhnya rebah jatuh ke atas badan empuk itu.

Wajahnya kini seinci dari Sarah.Dia betul-betul berdoa agar Sarah tidak menyedari bahawa dia kini berada diatas tubuh Sarah.Dia sendiri hairan
mengapa Sarah tidak nampak dirinya.Sedangkan dia dapat melihat dari samar-samar cahaya luar.Atau Sarah sengaja melakukan begitu.
Sarah mula meraba-raba wajah Rayyan dari dahi hinggalah ke dagu.Dia kelihatan sungguh terkejut selepas meraba-raba wajah Rayyan.Dia
membuka luas matanya.Dia cuba mencapai suis lampu di sisinya.Sebaik sahaja lampu di buka dia menjerit nyaring kerana terkejut.Dia menolak
kasar tubuh Rayyan hampir terjatuh dari katil dibuatnya.

"shit! what have you done?!"laung Sarah sambil tergesa-gesa menutup sebahagian tubuhnya dengan selimut.Wajahnya pucat lesi.Dia
sungguh takut jika Rayyan mengambil kesempatan padanya.
Rayyan mengeluh perlahan.Dia agak menyampah dengan Sarah kerana munuduhnya bukan-bukan sedangkan Sarah menariknya.
Rayyan cuba mendekati Sarah."jangan dekat! awak nak saya jerit ke?!"kata Sarah sambil melihat tubuhnya sendiri takut
jika pakaian yang menutupi aset pentingnya terdedah atau sudah tiada!.Rayyan tergelak kecil.Sarah memandang kembali pada Rayyan.Dia merenung tajam ke arah Rayyan.

Baginya tidak ada apa yang perlu segan untuk menuduh Rayyan.Kerana dia begitu pasti Rayyan memang ingin mengambil kesempatan ke atasnya.
Dasar buaya tembaga!.Semalam semasa Rayyan pergi ke rumah Roy,Sarah terjumpa sekeping gambar Rayyan bersama seorang gadis seksi yang sedang
mencium pipi Rayyan.Menyirap darahnya apabila melihat gambar itu."dasar buaya keladi!"itulah perkatakan yang disebut olehnya selepas melihat gambar itu.

"woi! Sarah pergi mandi la lepas tu sembahyang subuh! yang u termenung lagi tu kenapa?"kata Rayyan sambil mengeringkan rambutnya yang basah.Ternyata
Rayyan baru sahaja lepas mandi.Sudah berapa lama agaknya Sarah mengalamun.Dia memandang pula ke arah jam."
"shit! dah nak habis waktu!.kenapa tak cakap?"soal Sarah agak marah.Peristiwa tadi telah hilang entah kemana.

"saja! nanti u mandi lama sangat"kata Rayyan sambil mencari bajunya di dalam almari.Sarh mengangkat keningnya dia agak pelik degan
perkataan "u" itu.Dulu panggil saya awak.Sekarang dah ber"i" dengan ber"u".ah! lantaklah !"kata nya dalam hati.Semasa Sarah melintasi Rayyan
kakinya terdadur dengan kaki Rayyan.GEDEBUK! jatuh macam nangka busuk da...
Rayyan tersengih gembira"baru padan muka kau! sekarang baru kau kenal siapa aku.Sesuka hati kau je nak marah-marah aku!."detik hatinya
Rasa sakit mula menjalar di bahagian kakinya,namun sakit itu tidak sepedih dan seperti hatinya.
Dia bangun menegakkan diri.Sarah merenung tajam ke dalam anak mata Rayyan.

"kenapa u buat macam tu?"soal Sarah serius.Rayyan tersengih hingga menampakkan lesung pipit di kedua-dua belah pipinya.
Sarah terpegun"tak guna mamat ni kenapa lah murah sangat dengan senyuman!?"detik hatinya.
"saja! i suka buli u.its make me feel better!"ujar Rayyan dengan selamba.Dia mula menyarungkan bajunya.Dengan geram Sarah menarik baju
yang belum habis di masukkan keatas badannya.Rayyan terkejut dengan tindakan Sarah.Dia cuba merampas baju itu daripada Sarah.Sarah pantas
melindungi baju itu.

"nak?"soal Sarah sambil tersenyum sinis.Rayyan memandang balik.

"ambik la"Sarah menghulurkan baju tersebut pada Rayyan.Belum sempat dia mengambil Sarah menarik semula tangannya.Dia tergelak nyaring.
Geli hatinya melihat kebodohan Rayyan itu.
"bluek! u ingat senang-senang i nak bagi? kalau u nak sangat,ambil la"kata Sarah sambil membaling baju tersebut kelUar tingkap dan jatuh ke bawah.
"tak guna punya perempuan!"Rayyan merengus kasar.
Sarah berlari ke bilik air.Takut jika tiba-tiba Rayyan mengamuk.
"hemph! padan muka,dia ingat dia boleh buli aku agaknya.biarlah!"Sarah mula mandi dan sambil itu dia bernyanyi kecil seperti meraikan
kejayaannya tadi.Rayyan terdengar suara Sarah yang sedang bernyanyi kecil seperti sedang mengejek-ngejek nya.
Rayyan memandang beg baju Sarah yang besar di tepi almarinya.Dia tersenyum nakal ternyata dia mendapat idea tentang sesuatu.

Sarah bernyanyi kecil selepas mandi.Mandi pagi-pagi begitu memang lah sejuk tetapi sungguh menyegarkan.Dia mencapai tuala dan mula meliputi badannya.
Dia mencari baju untuk dipakainya."SHIT"perkataan yang tidak elok itu di sebut lagi.Sebenarnya Sarah terlupa untuk mengambil
baju dan seluar.
"kenapa lah aku ni lalai sangat?"kutuk dirinya sendiri.

"minta-minta la Rayyan tak ada kat luar"katanya sendiri.Perlahan-lahan dia membuka pintu bilik air.Namun tiada kehadiran Rayyan disitu.
"great! line clear!"katanya sendiri.Sarah berjalan ke arah almari di mana letaknya beg baju.
Tetapi hampa beg tersebut tidak kelihatan."bukan ke tadi ada kat sini?"katanya sendiri.Sedang dia mencari beg tersebut,sepasang
anak mata yang redup sedang memerhatikan gerak-geri Sarah dari tadi.Dia tersengih-sengih,sebenarnya beg yang di cari oleh Sarah itu telah Rayyan
baling ke bawah.

"u cari apa Sarah?"tegur Rayyan sambil memeluk tubuhnya.Hampir gugur jantung Sarah dibuatnya.Terus dia memalingkan tubuhnya untuk melihat suara tersebut.Pucat wajah Sarah dibutnya.
Kalau ditoreh menggunakan pisau belum tentu darahnya akan keluar."macam mana lah aku bleh terlupa nak kunci pintu tadi?"
Rayyan tersengih memandang segenab tubuh Sarah yang hanya bersarungkan tuala mandi.Pantas Sarah mengambil selimut di atas katil dan menutup sebahagian tubuhnya yang terdedah.
Sekali lagi Rayyan tersengih sinis.

"jangan risau.I tak rasa apa-apa okay"kata Rayyan lagi sambil mengambil bathrob di dalam almari kemudian membalingkannya pada Sarah.
Sarah menangkapnya dengan cekap.

"pakai bathrob tu kalau dah malu sangat"katanya lagi.Sambil berjalan keluar balkoni.Sarah berasa geram"aku tahu la aku ni tak hot.tapi jangan lah cakap macam tu,saja nak buat aku segan la tu.Tak guna kau Rayyan"katanya sendiri.
Selepas menyarungkan bathrob di tubuhnya.Dia mengatur langkah ke arah Rayyan yang sedang termenung jauh.Niatnya untuk bertanya pada Rayyan sama ada Rayyan ada ternampak begnya.
Rayyan kelihatan begitu segak walau dengan bertshirt lengan pendek dan seluar trek.Gayanya mahu pergi jogging pagi-pagi begitu.
"u ada nampak i punya beg baju tak? tadi i letak dekat i almari u .Tapi dah tak ada dah"kata Sarah sambil megelap rambutnya yang basah.Rayyan tersengih mendengar pertanyaan dari Sarah.

"Sarah? i nampak sesuatu la kat bawah tu.Cuba u tengok"kata Rayyan sambil menunjukkan jarinya ke bawah.Sarah pantas memalingkan pandangannya tempat yang di tunjuk oleh Rayyan.Buat kali pertamanya dia berasa
sungguh geram apabila melihat beg dan bajunya bertaburan dia atas tanah taman mini milik Banglo yang gah itu.Yang paling menjadi geram baju "anak-anaknya"paling jelas dapat dilihat.Malu!.Bagaimana kalau mama dan papa Rayyan nampak tak ke malu nanti?.

Mata Sarah membulat melihat keadaan tersebut."ini memang angkara kau kan Rayyan? tak mengapa.Satu hari nanti kau terimalah balasannya"katanya sendiri.
Rayyan tersengih macam kerang busuk.Jijik Sarah melihatnya.Bukan sayang yang terjalin tetapi semakin menggelegak bencinya terhadap Rayyan.Untuk berbaik dengan lelaki seperti ini memang
susah nak di jangka.Rayyan mendekati Sarah.Dia membisik

"u know what? buli itu adalah kegemaran i tapi membuli u adalah satu kegembiraan yang besar buat i.So thanks for making me happy dear".Meluat Sarah mendengarnya,dia menolak kasar tubuh Rayyan yang semakin mendekati.Laju langkahnya masuk ke dalam bilik semula.
Belum sempat Sarah melangkah keluar Rayyan mula bersuara

"u nak pergi mana? sembahyang dulu dah nak habis waktu dah ni" Lagilah Sarah benci mendengarnya"berlagak baik la ni? menyampah betul!.Tengok tu saja je buat muka poker face tu.Padahal dia yang buat.ARGH! aku benci kau Rayyan !"dia menjerit sekuat-kuatnya di dalam hati.Dia masih waras untuk tidak mengamuk di tempat orang,

nanti apa kata mama dan papa Rayyan dan seluruh keluarga Rayyan dia masih punya maruah untuk di pelihara.Biarlah maruahnya pada waktu ini tercemar,di cemar oleh suaminya sendiri.Seperti kata itu ibarat suaminya sendiri menjatuhkan maruahnya sendiri.Tapi siapa tahu? depan saja nampak baik tetapi belakang tuhan sajalah tahu.

Lantas Sarah mengambil telekung dan mula menyarungkannya.Sebelum dia bersembahyang sempat dia berkata"i nak berdoa agar orang yang telah melakukan perbuatan keji itu tadi akan terima lah akibatnya dari Allah S.W.T."
Rayyan tergelak besar.berdekah-dekah sekali!

"Sayang tak baik berdoa macam tu pada suami sendiri.Sepatutnya u berdoa agar suami u tu sentiasa di rahmati oleh Allah SWT"kata Rayyan sambil berjalan keluar dari bilik itu dengan sisa ketawanya.
Sarah merengus kasar.Dia tidak mampu berkata apa-apa.Entah mengapa bila dia berhadapan dengan Rayyan dia mula menjadi lemah.Sedangkan dia boleh memaki hamun Rayyan.

Selepas menunaikan kewajipan Sarah mula melangkah turun ke bawah.Dia berlari-lari anak ke arah Taman mini.Selepas mengutip pakaian-pakaiannya.Dia terus berlari naik ke atas dan menyalin baju.

Beberapa minit kemudian dia turun ke bawah semula.Dia terdengar suara orang bergelak ketawa di ruang makan.Sarah ingin berjalan ke situ tetapi rasa malu itu mula menerpa.Melihatkan kemewahan rumah dan cara hidup mereka membuatkan Sarah menjadi rendah diri.Dia duduk di atas sofa di ruang tamu sambil melihat gambar arwah atuknya dan gambar arwah neneknya
serta seorang budak perempuan belasan tahun yang seusia dengannya."itu emak! she"s so beutiful.Kenapa lah aku tidak menyerupai emak bahkan pula seperti ayahku" katanya sendiri.Orang kampung pun ramai yang mengatakan kecantikan ibunya.
Kemudian dia terpandang pula gambar seorang bayi yang di dukung oleh ibunya.Di bawah gambar tersebut tertulis"cucu sulung Tan Sri Jefree".

"oh!Rayyan kah?"katanya sendiri.Walaupun dia begitu benci lebih-lebih lagi dengan peristiwa tadi tetapi gambar comel bayi itu menenangkan hatinya.Mungkin masa kecil tenang jika di lihat.Tetapi kalau dah besar benci melihatnya.
Sedang dia begitu kusyuk melihat gambar itu seseorang sedang berdehem .Terkejut beruk Sarah di buatnya.Dia memalingkan wajahnya berharap agar bukan wajah yang di bencinya muncul.Tepat sekali sangkaanya.

"hei! u pergi mana?puas i cari tau.Jom kita pergi makan.Ingat apa syarat i semalam?"kata Rayyan sambil menyambar lengan Sarah.Menyirap Sarah dibuatnya.
Dia menarik lengannya semula.Wajahnya selamba sahaja.

"dont touch me!.Jangan pula you lupa tentang syarat i dulu"kata Sarah sambil memeluk tubuh.Rayyan memandang tajam.Dia langsung tidak bersalah dengan perbuatannya yang mencampakkan beg baju Sarah ke bawah.
"kalau u nak i iku syarat u tu.Fine!,i patuhi tapi jangan lupa syarat i yang u kana berlakon depan family i yang kita ni macam pasangan pengantin yang lain.
Macam pengantin yang lain? nak termuntah Sarah dibuatnya.

"u ingat i senang je nak buat macam tu.U ingat i ni bodoh sangat agaknya nak ikut cakap u tu.Hei! Rayyan kalau u tak campak beg i kat bawah mungkin i kan pertimbangkan syarat u tu.Tapi ini dah melampau tahu tak? melampau!"kata Sarah dalam nada yang kuat.Lantaklah orang lain dengar yang penting orang lain tahu penderitaan yang di tanggungya.
Rayyan menjadi berang.Dia terus menarik kasar lengan Sarah dan ditariknya di satu sudut yang agak tersembunyi.
Rayyan melekapkan kedua-dua belah lengannya di dinding.Sarah cuba melepaskan diri.Nafasnya sesak turun naik.

"u better shut your mouth up.What did i told you before? have u never learn a lesson? So, i think u should take this punishment"kata Rayyan dengan nada berbisik tetapi menggerunkan jiwa Sarah.Sarah dapat merasakan leher dan tengkuknya di cumbui kasar.Dia meronta untuk melepaskan diri.


"Rayyan please stop.Okay! i"m sorry"rayuan Sarah tidak langsung memberhentikan perbuatannya malah semakin galak.Sarah cuba meronta lagi tetapi yidak berjaya,dia kemudian memejam matanya.Tubuh gebu Sarah yang dilihatnya tadi sunguh menggetarkan jiwa lelakinya tetapi kerana ego dia menahannya juga kini tidak lagi.

"ehem...ehem"satu suara deheman kedengaran.Lantas itu Rayyan memberhentikan perbuatannya.Bula mata Sarah memandang adik Rayyan yang bernama Melissa itu."Aduh!kenapa la minah ni tiba-tiba datang mesti dia dah nampak!.Shit! malunya.Ini semua pasal Rayyan la ni".
Rayyan pula terkesima,dia tidak tahu apa yang patut di ucapkan.Melissa pula terseyum nakal.Wajahnya yang keanak-anakan membuatkan dirinya sangat comel.Wajahnya juga ada iras-iras dengan Rayyan.

"abang, kak Sarah.Mama and Papa suruh breakfast sekarang"kata Melissa dalam sengihhannya dan berlalu pergi.
Rayyan dan Sarah melepaskan keluhan masing-masing.

"ini semua u punya pasal la.Dah si Mellisa tu nampak.Buat malu je"kata Sarah sambil memeluk tubuhnya.Sebenarnya Sarah terasa betul-betul malu kerana diperlakukan begitu lebih-lebih lagi Melissa sudah nampak.Rayyan hanya mendiamkan diri kemudian akhirnya dia bersuara

"jom pergi makan.Jangan lupa panggil i abang.Kalau u tak ikut syarat i tu.Tahu la nasib u nanti"kata Rayyan dengan nada gertak.Sarah mengangguk lesu dia tahu seribu kali melawan dengan lelaki itu belum tentu dia kan menang.Peristiwa tadi begitu menggetarkan jiwanya.Jantung masing-masing berdegup kencang.
posted by Penulisan2u @ 6:57 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
56 Comments:
  • At 14/9/09 8:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..lps ni mesti diorg akan fall in love with another one..
    tp,x mengaku coz ego tinggi...
    cpt smbg...i slalu ikuti citer ni..

     

  • At 14/9/09 9:27 PG, Blogger adnil said…

    adnil_jr
    hehe best sambung cepat.
    gud job

     

  • At 14/9/09 11:16 PG, Blogger hasnah said…

    hish...rayyan nie memang. tapi salah sarah jugak..sapa suruh cari pasal..ok, cepat2 sambung cite nie tau..

     

  • At 14/9/09 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaha kantoi gile ngan adik sendiri!!!
    lawak!!! cpt2 sambung~

     

  • At 14/9/09 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade blog x????

     

  • At 14/9/09 4:46 PTG, Blogger aL-HaNis said…

    suke!!!

     

  • At 14/9/09 6:48 PTG, Blogger ardeela said…

    deela0308@gmail.com

    best sangat-sangat...
    sambung cpat2..
    hehehe

     

  • At 14/9/09 6:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...bezzz

     

  • At 14/9/09 9:04 PTG, Blogger miz ruha said…

    fall in love..!!fall in love..!!

    mesti la...

    ~~hehehe~~

     

  • At 14/9/09 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    muhahahahah

     

  • At 14/9/09 11:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya peminat setia.. cepat2 sambung.. x sabar dah ni..

     

  • At 14/9/09 11:20 PTG, Blogger alyaazmi31 said…

    best...best..!! cepat sambung agy.! x sabar nk baca yg seterusnya!!

     

  • At 14/9/09 11:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam serra..
    gud story..
    tetgu2 smbngan ni..so cepat la smbng lg..!!
    keep up a gud work..!!
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 15/9/09 7:36 PG, Anonymous Puteri Qashrenna said…

    saya pun suka juga citer ni tapi bolehkah jgn guna perkataan SHIT tu? Tak sedap didengar dan dibaca.
    adios.....

     

  • At 15/9/09 10:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla citernya... smbung la lg.. xsbr da nk bc citer yg seterusnya ni... skali wat la smpai abis citer 2

     

  • At 15/9/09 10:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmm, nk bc citer sblmnya kt mn r? xbest r bc dr tgh2..huhu

     

  • At 15/9/09 11:37 PG, Anonymous Azura said…

    mcm bese bc je cite camni....huhuhuhu

     

  • At 15/9/09 11:50 PG, Blogger diey_an said…

    best nyer..seronok dgr..ape jd ngan sarah..die sambung blajar lg tak..hehehe

     

  • At 15/9/09 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha ah
    cm bese bce jer....

     

  • At 15/9/09 2:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hai serra!.
    saya betul cerita ni!
    memang best!
    tapi sabar je la ye kalau orang cakap tak best ke apa ke.
    just come down.Kalau rase tak best tak payah baca betul tak?
    -aishah-

     

  • At 15/9/09 3:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hai serra..best cerita ni tak sabar nak baca smbungannya..gud luck for our reading..

     

  • At 15/9/09 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biasak la...best sbb ada adegan cumbu mncumbui tu.Smua org suke bace cuba xde, mesti boring kan! so typical story
    dah muak baca citer cam nie..bebdk je layan.. lgpun camner bdk SPM ni imaginasikan sdgkan blum ada pengalaman dlm asmara-perkahwinan pelik? ...ahaks jgn mare.

    truly 09

     

  • At 15/9/09 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Kenapa perlu kaitkan dengan bdk spm? sedangkan yang pasti bdk umo bawah 18 sape-sape pun boleh berimaginasi dengan perkara seperti ni.Sorry ye orang atas.Tapi saya tak setuju dengan kata awak.Kalau rasa dah muak dengan citer begini tak payah baca lagi bagus.Bukan apa kata-kata awak tu boleh mengakibatkan penulis rasa terhina.So,korang-korang yang nak comment tu bley tapi yang peliknye kalau komen yang bisa-bisa tu yang mengomen tu bukannya nak isi alamat email ke atau nama sendiri.kenapa takut?.Untuk Serra keep ur work.Bukan satu dua je yang suka citer ni tapi ramai okay?!.Pedulikan lah semua orang nak cakap apa.
    -rafi-
    piq_as

     

  • At 15/9/09 7:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pandai la awak tulis..menarik!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 15/9/09 10:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cetanya cpt2lah sambung k....good job..love u store...
    montet05

     

  • At 16/9/09 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HII..
    CITER BOLEH LA..
    TP DIK..
    XPAYAH LA GUNA PERKATAAN 'SHIT'..
    XSEDP NK BACA..
    XELK LA TOK KITER..
    TERUTAMA YG BERAGAMA ISLAM..

    ratu_fansuri88@yahoo.com

     

  • At 16/9/09 2:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmm cite cam ni dah biase sgt wat org lyn perasaan..
    tu sebb ade yg tak sbr2 nak tunggu,,hishhh tapi lebih baik ketenghkan moral bukan hanya adegan romantik dan panas...
    aku biase je bc cite ni..
    xde kelainan dr cite sebelum ni cukup2lah idea hanya tntg relation suami isteri.. xbest..

     

  • At 16/9/09 4:20 PTG, Blogger nhidayah said…

    best sngt...gd job.

     

  • At 17/9/09 9:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

     

  • At 17/9/09 12:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak blog?

     

  • At 17/9/09 1:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    (fatihah_aah@yahoo.com)
    besh citer nie...
    smbung cpt2 tau..
    4 writer..
    gud luck n congrt utk citer yg n=besh sgt2 nie...

     

  • At 17/9/09 4:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CEPT2 LA SAMBUNG YA!!!
    BEST SGT CITER NI!!
    CONGRATULATIONS!!

     

  • At 18/9/09 7:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best...tpi besalah kta ni smua ndk smprna...so gud luck n jgn ambil ati..yang baik jadikan teladan yang tak baik pnya kmn jadikan pendorong n utk baiki karya....smt berkarya...

     

  • At 19/9/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila gi nakk upload ........ seminggu da sya tunggu... lama nya... upload lah plssssssssssssssssssssss

     

  • At 21/9/09 11:19 PTG, Anonymous selendangjingga said…

    best gler!
    cpt smbg

     

  • At 23/9/09 12:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde blog ke serra???
    hehe

     

  • At 24/9/09 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka sgt novel ne...cpt lah buat lg....

     

  • At 25/9/09 10:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asslamaualaikum!
    ini serra.Sorry lambat upload harap pembaca dapat bersabar maklumlah musim raya kan.Dekat kampung mana ada tenet..
    Slamat hari raya maaf zhir dan batin
    -serra-

     

  • At 26/9/09 8:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    serra x smbung gi... lama sdh tggu ni... plsss lah

     

  • At 26/9/09 10:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez le cta ne..
    wat le cpt k..
    xsaba nak tggu cta nie...

     

  • At 26/9/09 12:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt la wat smbungan... x sbr la nk tau crite strusnye...
    bes3...

     

  • At 27/9/09 11:14 PTG, Blogger diey_an said…

    bler ad sambungan..huhuhu

     

  • At 29/10/09 1:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good story..tp ada cam ciplak skit dri novel-novel..xpe teruskan dgn mnt anda!

     

  • At 20/11/09 8:32 PTG, Anonymous syazana montel said…

    yg ker 9 nyer bila nak out nih!!!!!!!!!

    yahhhh!!!!

    bleyh gila tunggu!!!

    tau la crita best!!

    cepat la sambung!!!

     

  • At 28/11/09 7:47 PG, Blogger BADAR SMKA SHAMS said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 28/11/09 7:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sera x de blog ke???

     

  • At 24/12/09 12:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade blog tak?
    bleh bagi akak?

     

  • At 15/5/10 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam... crta yg mnrik!!
    pnulisan agk kemas n easy 2 undestod..
    bg yg ckp psal adegan pnas 2, writer jgn anbik ati.. u tlis adegan pnas 2 sbb sarah dgn ryan dan khwin.. knapa msti mrah? spatutnya pmbca ptut mrah pd sstengh writer yg tlis bab2 pnas 2 wlaupun hero n hroin dia blum kwin.. 2 bru brcggah dgn hkum islam. klu yg dah kwin nk buat kiss ke,apa ke, xde msalah... 4 writer keep it up.. don't ever give up!!

     

  • At 30/9/10 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best sangat cite nie.. nanti uploud la k..

     

  • At 28/10/10 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bla nk smbg epd9 ni...cpt la ckit, x sbar nk bc ni... saya tguk kt blog x da pun epd9 agi ,knp kt blog x smbg agi

     

  • At 15/11/10 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyaaa..... bila nak sabung ep9....Plss..pls

     

  • At 7/12/10 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2....suka dan menarik...

     

  • At 29/12/10 12:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best cite ni,congrat tak sabar nak dapatkan di pasaran

     

  • At 6/1/12 5:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya...^_^

     

  • At 16/2/12 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke2..best sangat...cepat2 sambung ye dik...dah lama sgt nih..

     

  • At 11/7/12 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besst..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group