BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 14, 2009
Novel : Coke and Sundae 1
Nama Pena : ILYA ABDULLAH

BAB 1

RAMBUT tocang tinggi ekor kuda. Bercermin mata berbingkai tebal hitam. Bila buka mulut jelas kelihatan pendakap gigi yang dipakai. Dari segi pakaian pula entah fesyen mana yang diikutnya. Berseluar jeans dengan kemeja lengan panjang dibutang sampai ke pangkal leher. Tiada lelaki yang mahu dekat dengan gadis sepertinya. Namun dia tidak kisah sama sekali. Lagipun ayah dan dua abangnya tetap memuji dia cantik dengan gaya sedemikian. Pujian dari ayah sudah cukup pada Azyan. Apa yang penting dalam hidupnya adalah belajar. Belajar! Belajar! Dan belajar! Itu moto hidup gadis bernama Azyan. Azyan tidak kisah soal cinta-cinta ini. Menyusahkan hidup.
Itu belum tengok lagi ayah Azyan, Encik Idris yang misai melentik macam misai Laksamana Pa So La dalam cerita Do Re Mi. Namun ada juga yang menyatakan misai Encik Idris lebih mirip seperti watak Sharif Dol dalam cerita Musang Berjanggut. Entah…tidak tahu yang mana lebih tepat. Azyan sendiri tidak dapat memberikan kepastian perihal misai lentik ayahnya itu. Tengok muka Encik Idris dari jauh sikit budak-budak sudah lari menyorokkan diri. Memang sah Encik Idris ada mengeluarkan aura yang menakutkan. Sejak isterinya meninggal dunia Encik Idris yang mengasuh ketiga-tiga anaknya dari kecil. Mengasuh anak-anak dengan displin cara tentera. Tegas dan padat dengan peraturan. Azyan tidak kisah dengan didikkan ketat dari ayahnya. Itu sebab Azyan juga keluarkan aura yang menakutkan macam ayahnya. Aura itu menyebabkan Azyan menjadi juara berturut-turut dalam takewando di peringkat sekolah dan di peringkat daerah. Siapa boleh lawan dia. Lelaki pun tertewas. Betapa gagahnya anak perempuan tunggal Encik Idris ini!
Itu cerita Azyan pada sepuluh tahun yang lepas. Kini kita buka cerita Azyan sepuluh tahun ke depan. Sepanjang hidup dua puluh tahun ini, Azyan tidak pernah merasai kegembiraan seperti gadis yang lain. Kerana itulah Azyan berbulat tekad ingin mengubah dirinya menjadi seorang gadis ayu yang penuh kesopanan dan kesusilaan setelah umurnya genap dua puluh tahun meskipun diketawakan oleh dua orang abang terhormatnya. Azuan dan Anuar memang suka adiknya seimbang dengan mereka. Azyan tidak mahu orang mengatakan dia adalah gadis yang lebih gagah dan maskulin dari lelaki dengan gelaran She’s The Man.
Saya Nur Azyan Binti Idris. Berusia 20 tahun sudah. Jantina mestilah perempuan. Sebelum ini berperwatakkan Maskulin dan gagah. Bakat yang dimiliki tentulah ilmu mempertahankan diri! Hobi menonton wrestling atau singkatannya WWF. Tentulah pujaan hatiku adalah The Rock! He…hehe…hehe... The Rock gagah dan handsome apa. Tapi selepas ini saya akan menjadi gadis yang lebih feminin dan disukai ramai. Kekuatan dan kegagahan tiada lagi dalam kamus hidup saya. Heh..heh…heh… Azyan berbicara sendiri. Azyan membelek-belek wajahnya di depan cermin. Dia tersenyum bangga sekali dengan perubahan pada dirinya itu. Barulah nampak feminin. Azuan sudah ketawa mengekeh melihat gelagat adik perempuannya itu. Ketawa sampai bergolek-golek gitu.
"Ada yang kena belasah nanti!" desis Azyan perlahan.
"Aik! Kata nak jadi lebih feminin. Apa pulak nak belasah orang ni." Azuan bingkas bangun dari birai katil. Dia letakkan telapak tangan atas kepala Delilah. Diusap-usap kepala adiknya itu. "Tak sangka bila Yan berubah begini nampak lebih cun dari Yan yang asal. Lebih feminin gitu ya…"sambung Azuan. Perkataan feminin itu ditekan sedikit. Azyan mencebik. Dikepal-kepal buku limanya.
"Berapa kali adik dah pesan jangan panggil adik Yan lagi. Panggil adik Azyan. Azyan….A…Z…Y..A..N!" Azyan siap mengejakan lagi. Bengap betul abang aku yang seorang ini. Masih tak reti-reti bahasa. Azuan ketawa. Tawannya makin kuat bila lihat wajah cemberut Azyan. Apa lagi… DUSH! Azyan menumbuk bahu Azuan. Mengaduh kesakitan kawan tu. Delilah tetap gagah macam lelaki lagi! Itu kata Azuan.
"Apa kecoh-kecoh ni." Muka Anuar tertonjol depan pintu bilik Azyan. Mulutnya sedang mengunyah-nguyah keropok double decker yang dulu-dulu iklannya faymes tayang kat peti televisyen. Azyan jegilkan biji matanya melihat plastik keropok yang dipegang oleh Anuar. Alamak stok makanan ringan aku yang dibaham oleh harimau yang selalu kelaparan ini! Meluru Azyan ke arah Anuar yang masik dok sedap mengunyah keropoknya. Dia ragut keropok double decker nya.
"Apa ni makan orang punya keropok!" Azyan mula merungut. Mukanya sudah berkerut-kerut macam perempuan ahli sihir. Anuar sengaja menggigit jari. Bukannya dia tidak tahu tuan yang empunya keropok double decker tu! Saja mahu mencari nahas. Nak kena smack down betul abang aku yang seorang ni! Azyan mengerutu dalam hati.
"Lain kali bubuh nama Yan kat keropok ni. Takde nama so faham-faham ajelah."
"Abang memang sengajakan. Eeeeiiiii….geramnya…."
"Ala makan sikit pun dah marah. Kau ni cepat naik baranlah Yan." Muncung mulut Anuar. Dapat adik yang Cantik tapi lasak dan berkira sangat. Mata Anuar terpaku seketika. Tidak berkelip dia pandang Azyan atas bawah. Anuar menekup mulut. Hanya sekejap. Kemudian terburai ketawanya.
Dua kali lima! Azuan dan Anuar memang satu kepala. Kalau bab ketawakan orang serahkan pada mereka. Itu belum sampai bab mengenakan adik mereka yang cantik ni. Alahai perasan cantik lagi tapi aku memang cantik apa! Just tak pandai dressing je. Hancur!
"Hai sejak bila si Gorilla dalam hutan nak jadi Gorilla dalam zoo pulak ni. Hancus…hancus…" Anuar menahan senak di perut.
"Dia jadi lebih feminin gitu…kau tak tahu lagi ke Nuar. Adik kita ni nak jadi gadis pujaan ramai. Nakkan lelaki lebih gagah dari dia. Gagah macam The Rock tu la." Azuan mengangkatkan sebelah keningnya. Saja menyindir Azyan. Makin kuatlah ketawa Anuar dibuatnya. Kalau Azuan bergolek-golek, Anuar pula siap berguling-guling tu. Fuh! hebat betul! Tapi Azuan…lawak abang tu tak kelakar langsunglah pada adikmu ini. Azyan sudah hangin satu badan. Ini sudah mendatangkan marah. Macam kata Sadiq Segaraga dalam citer Tiga Abdul.
Azyan mengepal-gepalkan penumbuknya. Jelingan yang menakutkan itu dirasai oleh dua abang terhormatnya itu. Azuan dan Anuar memeluk tubuh.
"Nuar…kau rasa tak apa yang aku rasa?"
"Tentulah aku merasainya. Aura Gorilla…menggigilnya aku Zuan…" Makin giat Anuar mengusik. Mereka pecah ketawa lagi.
"Warghhhhhhhh!" Azyan menjerit lantang. Dia paut leher kedua-dua abang kesayangannya itu. Paut ala The Rock dalam WWF itu.
"Ayahhhhhhhh! Gorilla mengamuk lagi!" Laung Azuan dan Anuar serentak.
Ayah terhormat, Encik Idris bercekak pinggang di hadapan ketiga-tiga anak terunanya. Opsss! Kesilapan teknikal sedikit. Aku bukan anak terunanya. Aku satu-satunya anak gadis dalam keluarga ini. Anak gadis yang sudah mula gatal nak bercinta gitu. Bukan apa, saja nak ubah haluan angin macam angin barat daya, angin timur laut dan segala anginlah.
"Apa hal ni Yan. Siap bergusti dengan abang-abang kau ni. Ayah tahulah Yan minat giler pada gusti tapi jangan sampai praktik kat abang-abang Yan pulak."
"Mereka yang mulakan dulu sapa suruh." Azyan menunding jari ke muka Azuan dan Anuar. Encik Idris menjeling tajam kedua-dua anak lelakinya itu.
"Huh! Kalau asyik baran macam Gorilla macam mana nak jadi feminin gitukan Nuar."
"Betul-betul. Malangnya lelaki yang akan memperisterikan adik kita yang macam Gorilla ni. Hari-hari kena smack down." Anuar cuba menahan tawanya dari terburai. Tak baik ketawa terbahak-bahak depan ayahnya.
Azyan mengetap bibir. Depan ayah pun mereka buat lawak tak kelakar tu lagi. Cinabeng punya abang-abangku.
"Feminin?" Ayah sudah mengerutkan dahinya. Lain pula reaksi wajahnya bila menyebut perkataan feminin itu. Alahai ayahku sayang janganlah kau pun buat muka gitu macam dua anak terunamu itu. Anak gadismu ini hanya ingin berubah menjadi lebih keperempuanan dari maskulin. Tangan ayah mula meraba dahi Azyan. Azyan mengeluh kecil. Ayah pun macam Azuan dan Anuar jugak. Terkejut kerana dia ingin jadi lebih feminin.
"Yan tak demamlah ayah." Azyan mencebik.
"Yan…Yan…siapa pengaruh anak gadis ayah ni." Ayah dah mulalah tu. Siap tepuk dahi lagi. Tahu sangat dia tak mau anak gadis seorang ini jadi lebih feminin. Ayah…. bukalah matamu besar-besar sikit. Anakmu ini tidak mahu jadi anak dara sampai tua. Si Bedah yang gemuk gedempol tu pun dah ada boyfriend tahu. Tapi anak gadismu ini tiada seorang lelaki pun yang berani dekat.
"Ayah…Yan nak berubah sikit. Yan nak jadi lebih feminin." Azyan pandang wajah ayahnya. Ayah yang serius bukan mudah nak memberikan senyuman tau. Macamlah berharga sangat senyuman dia tu.
"Biarlah ayah, dia nak jadi feminin. Diakan pompuan." Anuar menyampuk. Dia kerdipkan mata kanannya pada Azyan. Azyan tersenyum. Thanks Bro!
"Iyerlah ayah. Zuan pun teringin nak lihat adik Zuan yang cantik ni nampak lebih feminin." Perkataan feminin itu tetap ditekankan oleh Azuan. Apa lagi tarik nafas panjanglah ayah. Tidak lama lepas itu ayah memalit senyuman di bibirnya.
Azuan dan Anuar bingkas bangun. Dah tengahari macam ni perut mulalah berkeroncong lagu dangdut. Masa untuk buka tudung saji di dapur. Azyan pun nak tumpang sekaki. Dia ikut langkah dua abang terhormatnya itu.
"Nak ke mana tu?" Tanya ayah dengan wajah yang sudah kembali serius.
"Lunch hour lah ayah. Masa untuk mencekik." jawab mereka serentak.
"Amboi! Pasal makan laju kau orang ye. Berbaris tiga-tiga ke sini balik." Argh! Sudah! Ayah dah mula mengarah macam tentera. Cuma tiada tabik hormatnya aja.
"Apa lagi ni ayah…perut kita orang dah berirama ni. Lapar tahu." rengek Azyan. Dia yang paling suka melawan cakap dengan ayah. Paling berani berdepan dengan ayah!
"Semalam siapa yang hambat anak Mak Timah radio dengan penyapu. Berbalau badan kawan tu dibuatnya. Bukan itu saja, lebam sebelah sebelah mata anak orang tu sampai seminggu cuti kuliah." Bulat mata ayah merenung satu-persatu muka anak-anak yang terlalu baik ni. Azyan tersengih. Azuan dan Anuar sudah menunding jari telunjuk mereka ke arah Azyan. Memang tiada orang lain yang akan disyaki jika bukan Cik Nur Azyan Binti Idris ini atau lebih mesra dengan panggilan Yan.
"Kalau bab membelasah orang ini kami serahkan pada Yan, ayah. Dia lebih tererkan Nuar." Anuar anggukkan kepala mengiakan kata-kata Azuan itu.
"Yannnnnn!" Azyan mengetap bibir. Alahai…tak sangka pulak mamat sewel tu mengadu. Dia sudah memberikan amaran pada Fadhil agar jangan sesekali membuka mulut. Nahas jawabnya. Mamat tak guna! Berani ya kau report pada mak kau yang mulutnya mengalahkan radio tu!
Imbaslah balik apa yang berlaku. Beginilah ceritanya….Aku sibuk menyapu di halaman rumah dengan penyapu lidi. Anda kenal dengan penyapu lidi? Kait daun kelapa kemudian raut daunnya. Apa ni dah cerita pulak pasal penyapu lidi. Kita berbalik pada cerita yang asal. Sedang best-best aku menyapu, si mamat sewel tu sergah aku dari belakang. Terperanjat beruklah aku. Dia boleh bantai ketawa pulak. Faham-faham ajelah anak gadis Encik Idris yang bernama Nur Azyan ini panas baran orangnya. Aku hambat dia dengan penyapu lidi ni. Puas hati! Mamat sewel tu tak mengalah rupanya. Dia bengang. Dia hempas pasu bunga kesayangan ayah aku. Berkecai beb. Membaralah darah panas dalam badan aku ni. So…lekat buku lima aku kat mata dia. Lebam…aku siap warning pada mamat sewel tu supaya dia tidak mengadu pada sesiapa. Kalau tidak lagilah teruk aku kerjakan dia. Dengan aku jangan main-main. Silap haribulan mamat sewel tu boleh masuk ICU. Begitulah ceritanya…Azyan dengan lagak selamba menceritakan kisah sebenar kepada si ayah. Dah tak boleh tutup lubang dah. Dah kantoi. Nanti kau Fadhil! Kau akan terima pembalasannya!
Ayah tepuk dahi lagi. Mesti dia pening dengan perangai anak gadis tunggalnya ini. Azuan dan Anuar buat muka poyo masing-masing. Menyampah sungguh! Bukan nak membantu adik mereka yang dalam kesusahan ini.
"Kawallah sikit baran Yan tu. Macam mana nak jadi feminin gini kalau kena sergah sikit pun penyapu naik ke muka orang." nada slow tapi tegas. Azuan dan Anuar bantai ketawa lagi. Tapi bila ayah dah menjeling mereka tutup mulut balik.
"Yan minta maaf ayah…" Azyan dengan muka kesian memohon maaf. Malas nak panjangkan cerita. Nanti perut yang tengah berkeroncong ini masuk angin.
"Maaf saja tak cukup Yan. Yan mesti ayah denda."
"Denda…denda pun dendalah ayah. Janji Yan dapat makan. Lapar ni."
"Bagus! Ayah dah siapakan denda untuk Yan. Jadi Yan bacalah apa yang tertulis dalam kertas ini ye. Lepas itu Yan pergi makan." Sehelai kertas bersaiz A4 diserahkan depan mata Azyan. Terlopong mulut Azyan apabila membaca isi kandungan dalam kertas berkenaan.
"Ayahhhhhh" Azyan meraung macam si anak kecil yang tidak dapat makan gula-gula. Sampai hati ayah mendera anak gadismu ini begini teruk. Azyan bukan kuli untuk kerja-kerja amal ni.


BAB 2

"ADUHHHHHH!" Sebiji bola tepat-tepat hentam tepat pada kepala Azyan. Terduduk kawan tu dibuatnya. Timbul bintang-bintang atas kepala Azyan. Macam dalam cerita kartun dalam TV. Salwa mencangkung di sisi Azyan sudah hangin satu badan. Kesian pada teman baiknya itu. Entah siapalah yang bermain hingga bola boleh melantun ke luar kawasan. Tepat kena target pulak tu. Nasib baik tak kena nyonya-nyonya tua atau makcik-makcik. Kalau tidak mahu ada yang pengsan tepi jalan.
"Nasib baik kepala kau keras Yan. Kalau tak mahu ada kesan bengul free gitu." suara Salwa.
"Ya nasib baik aku dilahirkan dengan kepala yang tahan lasak gitu. Siapa yang punya kerjalah ni. Sepak bola target kepala orang!"
"Agaknya ada orang berkenan dengan kau Yan."
"Berkenan kepala hotak kau! Mana ada orang yang suka kat perempuan sepak bola target kepala orang yang dia suka. Gila ke!"
"Mana tahu taktik mengorat alaf baru." Salwa tersengih.
"Ini bukan mengorat tapi mahu cari bala!" Azyan mendengus. Salawa jungkit bahu. Baran Azyan datang lagi.
Seorang pemuda berlari ala-ala pelari marathon menghampiri mereka berdua. Dia bercekak pinggang sambil memandang kedua gadis yang cun-melecun terbabit. Salwa membantu Azyan bangkit. Azyan menyapu-yapu kotoran yang melekat pada belakang seluar yang dipakainya.
"Assalamualaikum…"
"Waalaikumsalam." Azyan menjeling tajam pemuda terbabit. Dia pandang pemuda itu atas bawah. Sah! Memang sah! Sesah…sah…sahnya…ini bukan sah lepas angkat nikah tahu. Ini sah yang bola bedebuk atas kepala dia milik pemuda depan matanya itu. Kalau sudah pakai jersi Chealse FC dengan seluar pendek paras lulut, stoking hampir paras lulut dan kasut yang dipakainya memang dah sah-sahnya kasut bola maka bola ini adalah milik mamat yang tengah buat muka poyonya tu.
"Sakit ke?
"Apa yang sakit?"
"Kepala awak tu?" Jarinya ditundingkan pada kepala Azyan. Sengal punya mamat. Kalau dah bola itu hentam kuat pada kepala ni tentulah sakit. Boleh pulak dia bagi soalan bodoh.
"Taklah! Sedap sangat. Rasa macam kena ciuman dengan Dennis Oh je. Rasa macam nak kena lagi sekali!"
"Oh! Baguslah kalau bola itu sedap kena kepala cik adik ni. Tak perlulah saya risau sangat tadi." Pemuda itu ketawa kecil. Kurang asam! Tak reti ayat aku ayat ada maksud mendalam. Merah menyala muka Azyan. Salwa jungkit bahu. Tak tahu nak kata apa. Begini nak jadi gadis yang penuh lemah-lembut dan penuh kesusilaan. Azyan…Azyan…mana azam baru kau tu. Kata nak jadi lebih feminin. Makin mengganas adalah.
"Apa yang awak pandang-pandang saya. Nak kena bedal ke?"
Tertelan air liur pemuda itu. Dia tunjuk pada bola yang berada dalam tangan Azyan. Azyan baru perasan yang bola mamat tu ada dalam tangannya. Ini peluang nak balas dendam. Azyan memalit senyuman di bibir.
"Awak nak bola awak ye?" Akal mula menjalar. Ada rancangan yang telah direncanakan. Siaplah kau mamat sengal.
"Iyerlah cik adik oiiii." Apasal minah ni sengih semcam je aku tengok. Seram sejuk di buatnya. Macam aku pernah tengok senyuman macam tu kat bibir dia.
"Yan…sudahlah. Maafkan aje dia." Salwa berbisik halus pada cuping telinga Azyan. Risau bila lihat muka Azyan senyum menakutkan gitu. Ingat lagi macam mana dua budak lelaki sekolah mereka yang pernah lemparkan batu pada kepala Azyan hingga berdarah sebab marahkan Azyan yang report pada guru displin kerana merokok dalam tandas. Azyan siap boleh kasi senyuman manis kat mereka lagi. Tapi mereka tak tahu itu senyuman untuk membalas dendam. Balik sekolah memang budak dua orang tu kena hentam teruk dengan Azyan. Langsung tidak berani mahu pandang Azyan lepas itu. Tiada sesiapa yang tahu hal tersebut kecuali dia. Budak dua orang tu pun tidak berani buka mulut lepas kena ugut dengan Azyan. Azyan memang ganas macam gorilla. Layak sangat dia pegang jawatan ketua pengawas di sekolah dahulu.
"Kau ke tepi Wawa. Aku nak kasi ajar mamat sengal ni. Bebintang kepala aku kena bola tahu."
"Jangan rosakkan program kita Yan. Kaukan nak jadi feminin. Nanti lari pulak buah hati pengarang jantung kau bila dia lihat kau ganas macam ni. Kau pun tahu dia selalu jogging dekat kawasan sini." Salwa cuba memujuk Azyan.
"Emmmmmm…betul jugak kata kau. Malu aku jika Haziq lihat aku jadi gorilla depan mata dia. Melepaslah aku nanti. Aku kan dalam proses dan mencari boyfriend." Termakan juga Azyan dengan kata-kata Salwa. Salwa menarik nafas lega. Dapat juga dia menyelamatkan keadaan. Sebut nama Haziq akan buat Azyan menukar fikiran. Apalah yang menarik sangat pada Haziq yang nampak baik pada pandangan mata perempuan itu. Hipokrit adalah. Azyan pun boleh tersangkut.
Si pemuda masih terkebil-kebil melihat gelagat gadis cun depan matanya itu. Entah apalah yang dibincangkan oleh kedua-dua gadis cun itu. Bola dia masih belum dipulangkan. Teman-teman sepermainan tengah menunggu.
"Cik adik…bola saya." Dia sudah menadah tangannya.
"Ambiklah…" Azyan melontar kasar kepada pemuda terbabit. Ganasnya gadis cun ni. Pemuda itu berbisaik dalam hati. Dia masih cuba mengingati gadis cun itu kerana mereka seakan pernah berjumpa. Otaknya masih tidak berfungsi dengan baik.
"Wawa…jom blah." Azyan menarik lengan Salwa.
"Awak bernasib kali ini." suara Salwa perlahan sewaktu melepasi pemuda terbabit. Pemuda itu mengarukan kepala. Tidak mengerti apa yang dimaksudkan dengan kata-kata Salwa itu. Bola sudah berada dalam tangan. Dia berlari mendapatkan kawan-kawannya semula.
posted by Penulisan2u @ 2:23 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
28 Comments:
  • At 14/9/09 2:28 PTG, OpenID gen3cool said…

    haa;ah, best jugak cerita nirr.. sambung2..

     

  • At 17/9/09 12:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a ah lah.. best gak.. sambung sambung!!

     

  • At 22/9/09 8:34 PG, Anonymous Lucifer said…

    .....Sambung lagi pleaseeeeee

     

  • At 25/9/09 8:20 PTG, Blogger SuhailaAbdullah said…

    maaf atas kesilapan ejaan sedikit dan nama watak utama dalam novel saya. siri yang seterusnya saya akan lebih berhati-hati... ; Ilya Abdullah

     

  • At 4/12/09 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa citer nie.

     

  • At 4/12/09 1:07 PTG, Anonymous amira nadia said…

    walaweyh , , cerita nii BEST gilaa :D
    suka , suka , suka :)

     

  • At 10/12/09 10:52 PG, Anonymous orked said…

    hurm..pemerian sgt jelas and pembaca boleh menggambarkan suasana and keadaan dlm cerita cuma teknik plot agak perlahan plus situasi sudah boleh diagak pembaca. nway, mmg ade bakat.

     

  • At 18/12/09 12:44 PG, Blogger "starlover" said…

    setakat ni, tak bosan.

    good job =)

     

  • At 14/1/10 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel yg bgos....
    ttpy prlu krgkn pglangan kte2 yg sdah diktahui pmbce....
    krna ianye mnjdi agak bsan...
    kseluruhan ok...

     

  • At 15/1/10 8:54 PTG, Anonymous kak mah said…

    keseluruhan ok..tp perlu dipelbagaikan lg..pembaca bole agak ape yg akan jadi seterusnyer..keep up the good work..

     

  • At 22/10/10 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel ni sgt3 best... congrates pd writer yg tulis novel ni... very a good job... gaye penulisan,ayat yg digunekan,penyampaian citer n plot sgt best... mudah nak faham n citer x berbelit... sesuai nak bce wlupon mood ngah x ok... hihi...suke sgt2 citer ni... congrates again...

     

  • At 23/10/10 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye cptlah smbung.tak sbr nak bace lagi

     

  • At 26/10/10 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cite ni....saya nak order ngn kaki novel lah...

     

  • At 18/11/10 11:24 PTG, Blogger Aida Aidott said…

    starting yg sgt comel! ♥

     

  • At 29/12/10 8:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang gempakz best....cyOk2...

     

  • At 14/1/11 7:58 PTG, Anonymous asyidahnur zainal said…

    part awl daa beshhh..
    ^_^

     

  • At 3/3/11 1:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tp tulisan n cara penulisan menyukarkan pembacaan. next time, susun penulisan dengan lebih sistematik

     

  • At 17/3/11 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..tp rasenyer perlukan gap cket.sb pening bila baca..heheee..
    -tulip-

     

  • At 14/6/11 10:59 PTG, Blogger Khairun Nida said…

    citer nie mmg best sgt..kalo baca di buku lagi feeling..confirm!!

     

  • At 27/8/11 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sronok citenye...tp kalo bce kt bku msti agy sronok....

     

  • At 25/9/11 5:37 PTG, Anonymous SHINeeeffects said…

    COKE AND SUNDAE!!! aku suka cite nie!! smbung2... ^_^

     

  • At 28/1/12 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nya cite ni.....cpt la smbung......pleaseeee..

     

  • At 28/1/12 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la smbung lg.....saya x sabar nk baca sambungan dia...

     

  • At 19/2/12 5:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis ada blog x?

     

  • At 11/3/12 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Citer ni dh bosan

     

  • At 28/3/12 10:22 PTG, Blogger rainbowdust said…

    sila lawat blog sy http://youandme-rainbowdust.blogspot.com/

     

  • At 16/7/12 10:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crta best...p xda prenggan ...skit mata bc ,
    coe ye writer
    (~_~) cute gurlz

     

  • At 25/8/12 1:03 PG, Blogger hardjourney.. said…

    kalau saya nk hantar karya saya disini boleh tak?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group