BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 28, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 5
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

Rizkin menghempaskan badan sasanya atas tilam.Perasaannya sekarang ni susah nak dibayangkan.Geram tahap cipan+hiperbola+sengal!!!!Ei….Hana Humaira' memang nak kena betul!Memang budak kampung tu nak kena!Berani betul dia kenakan Tengku Rizkin Ajmin bin Tengku Hasful!Dia tak tahu lagi tu langit tinggi ker rendah.Ingat boleh sampai ker kalau naik helicopter??Wassalam awal-awal lah…

"Kau tahu…nilah restoren paling buruk aku pernah makan"ayat tu Rizkin tuturkan.Yelah,seumur hidup as a Tengku,tak adanya nak jengah tempat makan mamak ni.Low class..

Hana dengan muka toya menjawab"Saya tak mau tahu pun.."Hana tersengeh mengejek.Ceh,memang kurang garam punya perempuan.

"Nak pergi bilik air kejap"Hana bangkit menghilang.

Huh,ada ker tandas kat kedai macam ni?Hati Rizkin mengguman.Pihak produksi pula sedang merakamkan date yang 'manis giler ni'..Pandangan Rizkin jatuh pada Hazrik yang tengah memegang kamera.Lama dia memerhatikan Hazrik.

Pap!!

Hana memetik jari membuatkan Rizkin terkejut.Puh semangat..

"Ada apa yang awak tenung macam nak telan tu?"Hana menyoal.Rizkin buat tak tahu.Huh…kalau tak fikirkan maruah diri sebagai seorang laki,tak hinginnya aku nak datang kedai mamak ni!Never and ever.

Pesanan sampai.Mee goreng dan teh tarik terhidang.Hana angkat kening.Apa sal pula perempuan ni?

"Boleh ker Tengku Rizkin makan ni huh?"perkataan 'Tengku' disebutnya dengan nada mengejek.

"What the hell village girl.Thumbs up for me if I finish this what-ever-it-is!"nada Rizkin keras.Lagi sekali Hana angkat kening mengejek.

"Makan jer lah.Tak payah nak speaking kat sini.Tak adanya orang nak tengok."selamba Hana bertutur dan disumbatnya mee goreng ke dalam mulut.Tapi dalam hati,Hana memang dah nak gelak giler ni.Tahan!!!Jangan gelak lagi.Manipulated variable dah dibuat.Sekarang tinggal responding variables je!!Huhu..

Rizkin berdengus.Sudu dan garfu dicapai.Mee goreng diulit dengan garfu dan disuap dimulut.

Hana bulat mata.Sebentar lagi saliva akan bertindak.Jeng…jeng…

Satu.Dua.Tiga.

"Bala….!!!!!!Pedasnya!!!!Air!!!!!"Rizkin capai teh tarik didepan.Dengan rakus dia meneguk air.Tapi…ehem…air tu panas!!!

"Bala!!!!"Rizkin bangkit dari kerusi.Seisi alam kini memanah pada Rizkin.Pe ke halnya budak ni?Hatta pihak produksi juga pelik.Hana,memang dah rasa nak terguling kat situ jer.

"Mamak,sky juice!"Hana melaung.Terkocoh-kocoh mamak datang bawa sky juice.Dengan rakus,Rizkin meneguk air.Fuh….leganya…

Tapi lepas tu…."Hana!!!!!!!!!!!!!"


Sebab budak kampung tu,habis aku malu sebesen!Memang hampeh punya budak kampung…Dahlah kemera tengah on.Maunya tak malu.Nasib baik Sya dah janji takkan siarkan peristiwa tadi tuh..Memang Hana nak kena!!!!



Adoyai…tolonglah mulut oi jangan nak sengeh ker gelak ker kalau tengok Rizkin tu.Tapi,memang tak boleh!!!Tadi pun waktu sarapan,mulut ni rasa herot-berot jer nak tahan gelak.Huhu…mana taknya,teringat kisah semalam tu!Muka Rizkin macam udang kena bakar.Memang chomelnya tahap gaban.

"Apa yang awak dah buat kat Tengku?Kesian saya tengok dia tau."Hazrik bersuara.Aku dengan Hazrik sekarang ada kat taman villa ni.Saja jer aku datang kat dia tadi bila aku tengok dia duduk atas kerusi panjang sambil lap kamera.Macam besalah tu!Kejap lagi ada rakaman.Aku dengar tadi Mak Jah cakap,ada tugasan mengejut.Apa tah!

"Ala…saya usik dia sikit jer tu"aku bersuara perlahan.Mataku memanah Pak Mat yang tengah menyiram pokok bunga.Aku nak tolong tadi,tak hinginnya nak bagi.Sebab tulah aku datang sembang dengan Hazrik.

"Awak Nampak tak saya bangun waktu tunggu pesanan semalam?"soalanku disambut anggukan dari Hazrik."Saya cakap nak pergi tandas tapi sebenarnya saya pergi kat mamak.Suruh mamak campur lada banyak-banyak dalam mee Rizkin tu.Ha…keputusannya,lalakan dari Rizkin!"

Ketawa kami pecah.

"Mesti Tengku marah.Awak tak takut?Nanti dia singkirkan awak."Hazrik berkata.

Aku cebik."Saya tak kisahlah dia nak marah ker hape.Tak kisah!Saya lagi suka kalau dia singkirkan saya.Saya memang dah malas nak hadap Tengku yang ego tinggi melangit tu.Bongkak sangat dengan gelaran 'Tengku' kat depan nama dia tu.Huh…malanglah saper jadi bini dia!"aku mengutuk.Eceh…kalau dengan Hazrik memang best buat tempat lepas perasaan.

"Baik Hana jangan kutuk Tengku Rizkin."Pak Mat menyampuk dengan sengehan."Nanti kahwin pula dengan dia tu!Ha…jadi Puan Besar!"ketawa Pak Mat dan Hazrik pecah.

"Eleh Pak Mat ni.Berdaulat sangatlah dengan lawak tu!Nanti Hana ngadu kat Mak Jah.Biar malam ni Pak Mat tidur luar!"aku bernada ugutan tapi Pak Mat buat derk jer.Adoi,Pak mat dengan Mak Jah memang sepesen.Moleklah,suami isteri.

"Mak awak apa cerita?"Hazrik buka pertanyaan bila Pak Mat berlalu pergi siram bunga kat bahagian lain.

Aku berdengus perlahan."Saya dah lama tak telefon mak.."

"Kenapa?"

"Nak guna telefon rumah ni susah betul.Ada sekali saya telefon,Rizkin pergi tarik wayar.Lain hari,Eurica siap perli saya,cakap yang saya nak kikis harta keluarga ni.Belum apa-apa lagi,dah pandai nak guna barang dalam villa ni.Diorang tak pelah ada handset.Bolehlah cakap aci redah macam tu jer.Saya ni?Huh.."aku melepaskan isi hati.

"Lah…kenapa tak cakap dengan saya."Hazrik menyeluk pokek belakangnya.Handset jenama yang aku-tak-tahu namanya tergenggam di tangan Hazrik."Nah.."

Aku angkat kening."Apa?"

"Ambillah hanset ni.Saya ada dua.Awak gunalah handset saya yang ni.Nombor ni pun saya baru jer beli semalam,tak ada orang tahu nombor ni."

Aku terpegun."Saya tak boleh ambiklah barang awak.Saya segan.Lagipun kita baru jer kenal.Senang-senang jer awak nak bagi pinjam barang mahal macam ni.Macam mana kalau saya ni jahat?Tak takut?"

Hazrik tersenyum.Aduh…tu boleh cairkan ais kutub utara!
"Orang jahat tak adanya nak cakap diri dia jahatlah Hana oi…Saya percayakan awak.Saya bagi kat awak ni,ikhlas.Tader udang kat mee punya.Awak boleh telefon mak awak bila-bila masa jer.Saya Cuma nak Bantu awak atas nama persahabatan.Lagipun kat sini,awak tak ada saudara kan.."

"Tapi…"

Cepat kata-kataku dipotong Hazrik.
"Okey macam ni..anggap jer saya bagi awak pinjam.Lepas awak keluar program Pilih Hati ni,awak pulangkan pada saya.Hurm?"

Teragak-agak aku angguk."Oooo….key."

Hazrik senyum.Hanset ditangannya beralih ketanganku.Aku membelek-belek handset biru ni.Cantik dan Nampak mahal.

"Macam mana nak guna?"aku garu kepala.

Hazrik sengeh,lagi dan lagi!"Kalu nak buat panggilan,tekan ni..Kalau…"

Dan kalau,dan kalau dan kalau.Puh…banyak juga kegunaan handset ni.Tapi aku tak kisah sangat dengan semua tu.Apa yang penting,cara nak buat panggilan.Mak,tunggu Hana telefon!!



Kamera terpasang..Lima orang gadis berdiri dihadapan Rizkin.

"Haloo semua gadis jelita."Rizkin tersenyum.Tak tertarik pun!"Hari ini ada tugasan mengejut untuk anda semua.Pasti semua tak sabar-sabar untuk mengetahui apa yang bakal berlaku nanti."

Tengku Rubiah pula nak cakap.Mestilah,dah big boss."Sekarang,semua gadis-gadis berada kat dapur.Dan…tugasan mengejut untuk semua finalis hari ni adalah,tugasan memasak."

Eurica,Zarra,Lufya, dan Mellisa terlopng.Masak??
Aku??Relaks jer..setakat masak…no hal tu.Tak adanya aku nak terkejut beruk macam diorang tu.

"Jadi sekarang,semua finalis akan pergi shopping bahan-bahan mentah yang nak digunakan untuk masak.Bajet sebanyak RM 15.00 akan diberikan dan para finalis hanya boleh gunakan bajet yang diberikan dan bahan yang dibeli.Tak boleh terlebih dan gunakan sumber wang yang lain.Konsep masakan bebas tapi mestilah yang mengenyangkan.Hanya gula dan garam jer yang disediakan.Yang lain,by yourselves .Faham?"tegas nada Tengku Rubiah.

Angguk.

"Bagus.Jadi sekarang,naik limosun."



RM 15.00?Mak aih…dahlah nak berbelanja kat pasar raya besar ni.Mesti mahal punya.Adusss….Aku menolak troli ke tempat bahan mentah.

Ikut logic…nak masak makanan yang bagi perut kenyang.Tu masalah pertama.Masalah yang kedua,kenyang yang macam mana?Ikutnya perut badak yang kalau makan 2 pinggan pun tak kenyang,macam mana tu huh?Masalah ketiga,nak masak apa ye?Aku memang pandai masak tapi otak aku ni jadi tepu pulak dah..Tak boleh nak pikir.

Dahlah pula tu,kamera menonong ikut.Pergilah zoom kat orang lain,rimas betul.Tapi nasib baik Hazrik yang jadi cameraman.Ha…tu tak per.

"Hana.."Zarra datang menempek kat sebelah aku.Aiiii,ni ajaib bin bapak ajaib ni.Pehal pula minah ni menempek kat aku?

"You nak masak apa?Mesti you dah plan kan?"perlahan Zarra berbisik.Sambil tu,tangannya mencapai sayur sawi yang ada kat depan ni dan dibeleknya.

"Entah..Saya tak fikir lagi"jujur aku akui.

"Finalis!!!!"

Puh semangat…memang tak payah nak guna mikrofon.

"Cepat…20 minutes only!"Sya melaung.

Zarra terkocoh dan meninggalkan aku.Dah dapat idea ker apa yang nak dimasak?Aku nak masak apa ye?Ha,dapat!Jari dipetik.



"Bagus…semua finalis Berjaya beli bahan masakan bawah bajet.Now…time to cook!!"

Semua finalis mula masak.Masak kat taman tu,ala-ala chef 5 bintang tu.Sorang satu dapur.Ala,tajaan.Apa nak kisah.

Semua bertungkus-lumus masak.Nampak kelakar giler bila Nampak sangat yang ada antara mereka tak pernah masuk dapur.Hazrik tersengeh.

Kamera ditangan dihalakan kearah Hana.Gadis ni,lain pula.Nampak sangat yang dia mahir bab potong-memotong ni.Bawang ditangan dipotong cermat namun tangkas.Perilaku Hana sangat menarik.

Dari tu,tak puas pula nak tengok budak ni.Kamera di zoom kan ke wajah Hana.Ya Allah,cantiknya dia.Muka yang panas dan ada titik-titik peluh namun gadis itu tetap Nampak menawan pada matanya.Pipi Hana yang memang merah semulajadi,Nampak lebih merah akibat bahang.Macam Barbie Doll versi sopan.Sangat comel!Hidung kecil yang comel,bibir yang comel,kening yang comel..Semua pun comel!

Perilaku Hana yang mengibas mukanya dengan tapak tangan membuatkan Hazrik lebih terpana.Dari jauh pun Hana boleh buat dada aku ni bergetar.Inikan dari dekat.

"Ehem…!"

Hazrik tersedar.Kamera dimatikan dan kepalanya memusing kebelakang.Rizkin..

"Apasal asyik zoom muka budak kampung tu?"

"Tengku…"Hazrik berdehem."Kan memang tugas saya.."tanpa nada Hazrik menuturkannya.

"Ker kau dah masyuk dengan budak kampung tu?"sinis nada Rizkin.

"Heh..memang wajar kan seorang lelaki tertarik pada seorang perempuan.Yang tak wajarnya bila jadi terbalik.Tak gitu Tengku?"sekali lagi tanpa nada.Rizkin naik angin.

"Hazrik!"

Laungan dari Sya mematikan niat Rizkin untuk respon.Huh minah ni,kalau jerit memang champion of the world.Kelasss…

"Kau buat apa tu?On camera!"

Hazrik angkat kening pada Rizkin."So Tengku,my job still need me.So,leave me.."tanpa nada,tanpa raut wajah,Hazrik menuturkan.Rizkin berdengus dan berlalu pergi.




Mak aih…siap pun masakan aku.Teruk juga nak berchenta dengan dapur orang kaya ni.Aku rasa,pakai dapur kat kampung lagi best..

"Tinggal 2 minit!"suara Tengku Rubiah nyaring.

Sup dalam periuk,aku tuangkan dalam mangkuk sederhana besar.Aku taburkan sikit daun bawang,biar Nampak berselera.Kuew tiaw yang tadi aku tos,aku tuangkan dalam mangkuk.Cili hitam,aku bubuh dalam mangkuk kecil.Bukannya kalau makan nanti, nak ambik banyak pun.Lainlah kalau nak kenakan orang,macam yang aku buat kat Rizkin tu..Ehem.Lastly, ketiga-tiga mangkuk aku letak dalam dulang.Mantop ni!

"Masa tamat…!"Semua finalis kelam-kabut."Bawa hidangan masing-masing ke meja hidangan!"

Serentak itu,semua finalis angkat hidangan masing-masing dan menuju ke meja hidangan untuk dihakimi.Dimeja hidangan,ada 3 orang hakim yang agak berdaulat.Head,Tengku Rubiah.Co-head,bonda terchenta Rizkin ni..Tengku Mariah kot.Ek?Dan…huh,mestilah mafia yang kurang berdaulat tu ada.Dari pandangan mata dia yang menyalurkan laser tu,aku dapat agak yang dia nak kenakan aku balik.Hurm…

Semua finalis berdiri menghadap meja hidangan.Menunggu komen dan markah yang bakal di beri.

Hidangan pertama yang akan di nilai,Lufya.Aku perhatikan masakan Lufya.Apa yang minah melayu-arab ni masak?Macam…

"Telur goreng dengan sos?"kening Tengku Rubiah terangkat.Sah,tekaan aku tepat!!

"Saya bukan tak mahu masak yang lain tapi saya rasa hidangan lain tu bukannya mengenyangkan perut tapi hanya tambahkan lemak perut.So,I just made scramble egg.Ain't that so good?It such a healthy food.Tengku Rizkin?"

Wah…memang boleh jadi tukang putar alam ni,banyak air liur buat kelentong.Siap bagi senyuman menggoda kat Rizkin lagi tuh.Puh…Tengku Rubiah dan menantunya hanya geleng kepala.Huhu,apa ya yang dia sebut tadi?Scramble egg kan..

Giliran Mellisa pula.Dia ni memang lawa tahap everest!Yelah,pan asean..Aku ni?Kuali Asean jer kot.Aduh.sempat lagi tu..

"Salad?"Rizkin bersuara.

Mellisa senyum."Hurm..salad lebih baik dari scramble egg."

"Er.."kata-kata Rizkin terhenti kat situ.Aku kat sini aci tahan gelak jer.Memanglah betul tu salad tapi aku Nampak macam ada kebun sayur jer tu.Tak ada rupa salad.Tah-tah dia aci pakai bedal je buat salad tu,hehe..

Eurica pula.Hurm,hidangan dia Nampak macam meyakinkan jer.Aku jeling sikit.Nak kata mee bukan mee.Nak kata meggi,jauh sekali.Alahai,bermadah pula.

Ketiga-tiga hakim sumbatkan kedalam mulut.
"Puhhhhhh."isi makanan keluar dari ketiga-tiganya."masin!"

Zarra..lagi bertuah,just telur rebus dan roti bakar yang dia bagi make-up sikit.

Jeng-jeng-jeng..aku punya pula..Tengku Rubiah dan Tengku Mariah sudah merasa kuew tiaw sup aku tapi Rizkin Cuma pandang je.Apa yang dia fikirkan?

"Riz,kenapa tak rasa?Sedap ni."Tengku Mariah menegur.Rizkin cebik.

"Riz tak yakin dengan masakan budak kampung ni.Entah-entah,dia campur potassium cynide.Bukan boleh percaya sangat tu!"

Mak aih…sesedap rasa dia jer tuduh aku.Bubuh potassium cynide?Nak mati ker…racun tikus tu.Tak adanya aku tergamak nak buat macam tu!

"Riz…nenek dengan mama kamu makan tak ada jadi apa pun kan?"Tengku Rubiah pula masuk line.Rizkin cebik keji.

"Tak lama dah tu….."Rizkin bernada ejek.

Tiba-tiba….
"Aduh,sakit perut ni"Tengku Mariah menekan-nekan perutnya.

Lepas tu…
"Auw..perut nenek!"Tengku Rubiah pulak.

Serentak dengan itu,kedua-duanya bangkit dan menuju masuk kedalam villa.Aku dapat rasakan aura bencana yang bakal menimpa.Dan Rizkin…matanya menghantar mesej 'kan aku dah cakap!'

Tak guna!



Belacan!Cili padi!Jering!Petai!Mangkuk hayun tingkat punya Rizkin!Mukanya handsome macam Kamal Adli tapi hati busuk macam Sarip Dol Kampung Dusun!Kalu campak kat gunung berapi pun tak lut punya hati busuk dia tu.

"Hoi budak kampung!Cepat cabut rumput tu.Jangan nak terkumat-kamit mulut tu.Baca serapah konon."Rizkin bersuara lantang.Dia yang tengah duduk kat kerusi batu sambil pegang News Strait Time."Nilah hukuman nya sebab letak julap dalam masakan.Nak kenakan orang.Tunggu malam sikit eh."

Aku bangkit berdiri dari cangkukng."Rizkin!Saya tahu,awak yang bubuh julap tu kan?Sebab tu awak tak makan tadi.Awak saja nak kenakan saya!"

"Kau ni ada akal ker tak ha?Kau ingat aku sangggup buat macam tu kat mama dengan nenek aku semata-mata nak kenakan kau?Buatnya nenek aku datang penyakit lain… Lagipun,bila masanya aku nak buat?Ada waktu kau masak,aku datang kat kau?Fikirlah sikit.Dah buat tu ngaku jer lah."

Aku terdiam.Betul juga tu.Tapi…ish,siapa yang buat?
"Tapi Rizkin,betul.Saya tak buat macam tu.Kalau saya nak kenakan awak pun,saya takkan libatkan mama dan nenek awak!Percayalah,saya tak letak pun julap dalam kuew tiaw sup saya tu…"

"Orang dah berak tepi jalan,mana nak ngaku.Eh…yang kau kenakan aku kat restoren mamak tu,apa kes?"

"Pasal tu…"

Kata-kata aku mati kat situ..



Zarra tersengeh sorang-sorang.Hatinya puas kini.Huh,dasar budak kampung.Senang jer rupanya nak kenakan dia.Waktu Hana tengah masak sup,saja dia datang kononya untuk minta garam.Tanpa Hana sedar,dia masukkan julap kedalam sup yang tengah menggelegak kat atas api.Dan…Hana terkena!

Sebab Hana kalah,maka aku yang menang acara masak ni.Thanks to julap!

Ketukan di pintu bilik menyedarkan Zarra.Pantas dia bangkit dari pembaringan dan membuka pintu.Rizkin!

"Saya nak bagi hadiah dekat awak sebab menang acara masak tadi.."senyuman Rizkin berikan.Huh,Tengku ni memang handsome!

"Dengan sepenuh hati saya terima Tengku.."

Rizkin angkat kening.Dia menyelup pokek dan mengeluarkan sesuatu yang dibalut sapu tangan."Ni untuk awak.."Rizkin menarik sapu tangan tersebut dan isinya terdedah..Oooo,botol julap!

"Errr,apa ni Tengku?"buat-buat bodoh.

"Julap!"

"Ju…lap..?"Gulp!

"Lain kali kalau nak kenakan Hana,jangan nak libatkan mama dan nenek saya,faham!"sedikit keras nada suara Rizkin.

"Saya…"

"Saya tak kisah awak nak kenakan dia,saya lagi suka but lain kali…ingat,jangan libatkan diorang.Faham?"Rizkin tegas.Zarra hanya angguk.

"Anyway,thanks sebab dah kenakan budak kampung tu.Saya suka and make sure it as a secret huh."

Angguk lagi.

"Ni hadiah awak.."Rizkin mengeluarkan bekas cicin dari poket dan meletakkannya ditangan Zarra.Kemudian,terus berlalu pergi.



*Salam Lebaran buat semua..mohon ampun zahir dan batin..
*TQ sudi support Chomelnya Chenta ni dan teruskanlah komen ye..nak kutuk,kutuk jer..Tader hal punya..=p
*Nak Tanya..suka Hana dengan Tengku Rizkin or Hazrik??Pilih jangan tak pilih na,=)
posted by Penulisan2u @ 3:37 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 28/9/09 10:45 PG, Blogger shakirah said…

    SUKA SANGAT JADIKAN CERITA SUATU CERITA YANG MENGUJAKAN.DAN CEPAT2 SAMBUNG JANGAN JADI MACAM NOVEL LAIN TERGANTUNG JER SAMPAI BERBULAN-BULAN

     

  • At 28/9/09 10:48 PG, Blogger shakirah said…

    mesti la tengku rizkin biar dia makan apa yang dia kata.....baru dia tahu dalam hidup nie macam roda sekejap kat atas sekejap kat bawah

     

  • At 28/9/09 3:26 PTG, Blogger suraya said…

    betul apa yang shakirah kata.Cerita akan lebih menarik kalau Tenglu Rizkin yg jadi pasangan Hana.Tapi awak kan penulis jadi ikut suka awakle.

     

  • At 28/9/09 4:06 PTG, Anonymous hafiz said…

    x baiknya rizkin kenakan hana cam tu..he4 tapi hana pun hiperbola gak..
    comel3!!!
    tp aku still suka hana dgn rizkin..
    hu..

     

  • At 28/9/09 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zarra is sooooooooooooooooooooooooooooooooo gedik.

     

  • At 28/9/09 6:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bestnya cerita ni. Saya suka Hana & Rizkin.. Bila.....sambungannya.

     

  • At 28/9/09 8:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat...Hana dengan Rizkin best...
    Saya suka Hana and Rizkin...cepat sambung please....

     

  • At 28/9/09 10:13 PTG, Anonymous kiwi said…

    errr..tp aku lg suke hana ngn hazrik..but if hana ngn rizkin last skali pon aku tetap trime..isk..

     

  • At 28/9/09 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti lah hana dgn rizkin.. bru best.. biar rizkin yg lebih2 nk kt hana.. dia ingat dia bagus sangat.. lg 1, singkirkan lah si zarra 2, mengganggu je.. dah lah masak masin.. x pun, bt tengku rubiah tau dia yg buh julap 2..biar padan muka dia..

     

  • At 29/9/09 12:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SMBUNG CEPAT YA... X SBAR NI.............

     

  • At 29/9/09 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni, mestilah hana & rizkin. Geram betul ngan si tengku ni, ape2 pun hana & rizkin together k:D

     

  • At 29/9/09 4:18 PTG, Anonymous fiza said…

    hai..kpd penulis..
    klu sya, sya suke pilh hana dengan hazrik tpi pd masa yg sma rizkin suke kat hana tp nk wat cm ner kn dh jodh meka..he3...
    owh,ya nk tnya satu prkara...tuls prkataan cipan 2,kmu tahu k ape mksd dy??
    klu x...crilh dlm kamus...moga kmu brjaya...
    happy sngt bace novel nie (^_^)

     

  • At 29/9/09 5:24 PTG, Anonymous mimira said…

    he3..org atas ni tanya pasl cipan??cipan tu binatang kan??ek??tak tau lah kan..
    rasanya lebih suai kalu bt hana dgn hazrik..
    cam gentleman jer,he3

     

  • At 29/9/09 8:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    afundi hazrik..hahaha

     

  • At 29/9/09 9:38 PTG, Anonymous aadindaa said…

    nak hana ngan tengku rizkin. vote for tengku, tapi cian lak si hazrik tu,,, tak pun hazrik ngan sya la. huhuhu...chomelnya....

     

  • At 29/9/09 10:34 PTG, Anonymous budak gerik 93 said…

    salam semua...trimas sebab sudi bg komen..syukran jazilan..sy amat hargai komen2 anda..bg semangat untuk sy terus menulis..
    wah..nampaknya ramai jg yang vote Tengku Rizkin..peminat Hazrik pun ada gak..
    sj minta pendapat nak tau citarasa semua..he3..
    oh ye untuk fiza..cipan tu binatang kan??cam yg mimira ckp..nak cari dlm kamus dewan...tader,he3..

    cyg sumer..trimas bg cdgn..=)

     

  • At 1/10/09 9:58 PTG, Anonymous dila zulkifli said…

    perghh!!
    sush ni.... klau pilih tengku rizkin, kesian lak kt hazrik...
    sbb hazrik tu baek...

    P/S: KLAU VOTE UNTK DUA2 LEY X?? HUHUHU...

     

  • At 2/10/09 7:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTTTTTTTTTTT
    A.1

     

  • At 5/10/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cun.... jgn lama sangat nak sambung..... Asal jalan cerita menarik yg mana satu pun ok jeeee.....buat sikit perubahan mungkin akhir sekali dia bercinta ngan sepupunya.... hahahaha kalau ngan mamat 2 orang tu nampak cam biasa jeeee novel ni...

     

  • At 6/10/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mkin menyeronokkan citer ni....smbg cpt2 skit yer....kalo sy,sy vote tengku rizkin...hehe..

     

  • At 9/10/09 12:17 PTG, Anonymous smile4eve said…

    HANA N TENGKU RIZKIN....hepi 2gether..

     

  • At 4/12/09 11:37 PG, Anonymous stella said…

    ermm.. kalau nk jodohkn rizkin ngan hana, make sure watak hazrik x mengecewakan juga.. tulis something yg brilliant if nk selitkan cinta 3 segi

     

  • At 17/5/10 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasanya ngan hazrik drpd mafia yg entah paper tu.


    -ecira-

     

  • At 21/6/10 10:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka hana ngan tengku rizkin..br best n mencabar cter nie...

     

  • At 29/1/11 4:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comey ye cite nie..sukeeeeeeeeeeeeee sgt!!

     

  • At 6/2/11 9:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmm...suker nenek dye...hehe...

     

  • At 30/5/11 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sememangnye jiwa hana tersangat sesuai dengan jiwa rizkin....=)

     

  • At 13/11/11 7:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wahhh!! Best giler.. Teruja baca citer ni :)) BTW,, goopd job 2 penulis
    ~Fiya~

     

  • At 27/9/12 4:33 PTG, Blogger maisya said…

    hazrik laa...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group