BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, September 16, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 4
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

"Mawar yang terakhir adalah untuk…Milia!"

Yes…bagus!!!Sukanya aku….Bila mawar tu untuk Milia bermakna aku tersingkir dan aku dah Berjaya keluar dari tempat yang penuh dengan ego orang kaya ni.Aku dapat kerja dan tak perlu nak meng-glamor-kan diri yang tak berapa cantik nih..Tak perlu nak menghadap Rizkin yang menjengkelkan tu.Perlahan aku kedepan dan berniat mahu meninggalkan tempat ni.

"Hana..awak nak ke mana pula tu?"sergahan Rizkin mengejutkan aku.Eh,dah aku tersingkir mestilah aku nak blah dari sini.Takkan nak termenung jadi ikan termenung pula?Eceh..Dahlah pakai 'awak'.Depan orang memanglah bersaya-awak.Kat belakang,wassalam lah semua tu.Aku-kau!

"Nak pergi dari sinilah.Takkan nak melangut kat sini?"aku angkat kening berkali-kali.

Rizkin kerutkan keningnya."Kenapa pula awak nak pergi?Saya tak umumkan lagi mawar yang terakhir ni untuk siapa kan?"kata-kata Rizkin disambut anggukan oleh yang lain.

Ceh…cinabeng betul.Habis tadi tu apa?Takkan Rizkin ni ada kuasa hentikan masa pula?Boleh buat yang lain berhenti dan hanya aku yang boleh dengar apa yang dia cakap.Gila!Tu aku sendiri yang berangan tadi.Padan muka,free jer dapat malu!Depan kamera pula tu.

"Awak berangan ker?"fulamak Rizkin ni,saja jer nak bagi pemerah pipi semulajadi aku ni naik.Tak boleh jadi ni,Hana think something!

"Yelah..saya nak pergi dari sini sebab nak pergi tandas.Kat sini bukan tempat yang sesuai kan?"hah,goreng!Peduli apa aku.

Muka Rizkin berubah kelat."Stay there and don't go anywhere."tegas suaranya.Aku yang malas nak bertekak terus undurkan langkahku.Milia mencebik.Entahlah,aku tak dapat nak tafsirkan cebikan dia tu.

"Baiklah.Mawar yang terakhir adalah untuk gadis yang masih bertahan dalam rancangan ni.Lagi satu,gadis yang terakhir ni adalah gadis terbaik minggu ni dan dapat makan malam bersama dengan saya."

Huh,makan malam dengan mafia tu.Hai,untunglah kau Milia.Aku tengok muka finalis yang disebut namanya awal tadi berubah sikit.Hah,memang pun korang melepas!Huwah huwah.

"Baiklah.Mawar yang terakhir ni adalah untuk Hana Humaira'!"

Dump!Apa?Oh tak..tolonglah.Giler ker apa ni.
Milia pula dah teriak kat tepi aku.Aku betul-betul blur.Rizkin melangkah kearahku dan menghulurkan mawar merah.

"You're in my game!"perlahan dia membisikkan kata-kata itu ketelingaku.Aku ternganga.Apa permainan yang ada dalam kepala si Rizkin ni?Teng-teng?galah panjang?Ngee…sengal betullah!

Rizkin dan semua finalis yang lain menghampiri Milia yang teresak.Entah betul ker tak,Rizkin siap peluk lagi si Milia tu.Huh,kebaratan betul!Ah…aku tak peduli yang tu.Yang aku peduli sekarang,nasib aku dengan si mafia ni!Tolonglah…



Aku bingkas bangun dari katil.Jam disisi aku kerling.Dah pukul 3.00 pagi.Dari pukul 1.00 tadi aku cuba nak pejamkan mata tapi memang tak boleh!Ni semua pasal apa yang berlaku tadi.Aku tak dapat nak cerakinkan permainan apa yang Rizkin dah libatkan aku.Aku serabut sangat ni!

Walaupun aku tak berapa nak rapat dan tak berapa nak suka kat si Milia tu tapi aku tetap sedih bila dia tersingkir.Sepatutnya aku!Aku ni!Tapi disebabkan otak mereng Rizkin,lain pula yang dah jadi.Hingar-bingar lah otak aku macam ni.Aku dapat rasakan yang finalis-finalis lain akan bertambah marah kat aku.Huh,Rizkin!!!

Akhirnya,aku turutkan saranan hati aku.Aku pakai tudung dikepala dan baju sejuk kat badan.Perlahan kakiku menapak turun ke bawah menuju kearah dapur.

Huh…leganya dapat minum jus ni.Puh,rasa macam melayang beban kat kepala aku ni.

"Hoi,nak mencuri ker ha?"sergahan membuatkan aku terkejut dan hampir jer cawan aku ni nak jatuh.Ngok ngeklah Rizkin ni.

"Kau nak ambil apa kat dapur ni ha?Ayam?Oh,mesti esok kau nak jual kat pasar.Ye tak?"berdesing telinga aku dengar kata-kata 'keramat' dia tu.


"Aah,memang nak jual pun ayam tu.Lagi elok rasanya jual ayam sebab mesti laku.Kalau jual awak,tak ada untungnya."aku mengeluarkan kata dan Rizkin hanya tersengeh.

Dia menapak kearahku dan aku terdorong ke belakang dan kini belakang badan ku sudah melekap pada peti sejuk.Sekarang,aku betul-betul terperangkap!Badab rizkin kat depan aku,belakang ada peti ais dan kiri kanan ku dihalang dengan tangan Rizkin yang menekap pada peti sejuk.Apa yang dia nak buat ni?

"Apa kata kau uji dulu aku ni laku ker tak?"sengihan nakal mula terbit dari bibir Rizkin.Aku menelan air liur.Peh,memang kelat!!

"Awak…jangan nak buat benda bukan-bukan.Saya jerit karang.Awak…"kata-kataku mati bila Rizkin menekup mulutku.Oit,ni melampau.HARAMLAH!!!

Refleksi tanganku lebih pantas dari fikiran rasional akalku.Jus ditanganku,aku curahkan kemuka Rizkin.

"Shit!Damn you!"kedua-dua belah tangannya beralih kemukanya dan aku terlepas.Aku cepat-cepat menapak namun cepat saja lenganku disambar.

"Lepaslah Rizkin!Awak jangan ingat saya perempuan murahan!Jangan sesuka hati awak nak pegang saya!"aku meningkah.Rizkin melepaskan pegangannya.

"Hoi pempuan kampung!Dengar ni apa yang aku nak cakap.Aku tak teringin pun nak sentuh kaulah.Tak lalu pun.Perempuan kampung macam kau bukan taste aku.Out of the list okey.Jangan kau nak perasan.Aku pun benci kat kau.Tak hingin aku kat kau!"Rizkin bersuara keras.Hello,sekupang pun aku tak heranlah!

"Habis,kenapa awak singkirkan Milia?Kenapa saya ada kat sini ha?Nak jadi penunggu?"aku juga bersuara sama tahap dengan Rizkin.

"Oh,jadi kau ingat sebab aku pilih kau,aku suka kat kau?Dengar ni,aku kekalkan kau sebab aku tak puas lagi nak mainkan kau!Aku masih lagi nak seksa kau.Jangan ingat aku akan pilih kau jadi isteri aku.Never and never!"

Nah…tu dia jawapannya.Dia nak mainkan aku!

"Kau dah memalukan aku!Kau tolak aku masuk dalam kolam and kau ingat aku senang-senang jer nak lepaskan kau ker?Sorry lah!"

Rizkin menghamburkan kata dan terus berlalu.Eceh…ingat aku kesah ker ha?Nak mainkan aku?Kita tengoklah siapa yang akan kena main.Kau atau aku!

"Oh ye,jangan lupa date kita malam esok.You are the best girl this week!"kesengalan jelas terserlah dalam nada suara Rizkin.Huh,entah apalah yang dia nak buat!!!Bongek…




Rizkin tersengeh menghadap syiling.Hatinya tertawa sendiri.Badannya begitu selesa berbaring diatas tilam empuk.Seronoknya jadi anak orang kaya.Apa yang diimpikan semuanya terhidang kat depan mata.Cuma guna jer air liur nak minta apa,mesti dah terhidang.Tapi,bukannya indah sangat pun jadi orang kaya ni,semua benda dah diaturkan oleh kepala besar.Kepala besar yang tak lain dan tak bukan,nenek terchenta tu…Tengku Rubiah..

Semuanya dah diaturkan oleh Tengku Rubiah termasuklah hal nak cari jodoh ni.Boleh pula terkeluar idea kat kepala orang tua tu nak buat rancangan Pilih Hati ni semata-mata nak cari bakal isteri untuknya.Bila Rizkin bantah,cepat jer Tengku Rubiah keluarkan jerutan.

"Lose your share or follow my rules?"

Huh…gampanglah.Kalau tak ikut,habislah tak dapat harta sesen pun.Nak mati??Tapi seronok juga terlibat dengan benda-benda macam ni.Dikelilingi dengan perempuan yang cantik-cantik.

Eurica…

Zarra…

Lufya..

Mellisa…

And….?

Hana Humaira'!!!
Rizkin melepaskan keluhan.Ingat jer kat budak kampung yang kolot tu,hati Rizkin jadi panas.Budak tu memang mencabar tahap ke-macho-an dan ke-handsome-an aku ni!!! Dengan perangai dia yang suka mengelat bila disuruh,pandai menjawab bila diserang,selamba badak bila dimarah memang membuatkan hati Rizkin geram terutamanya pasal Hana tolak dia sampai jatuh kat dalam kolam.Nasib baiklah asma aku tak datang!!!

Kalau ikutkan,memang dia tak mau tengok muka budak kampung tu.Memang dah niat awal-awal nak singkirkan dia tapi disaat akhir,fikiran berubah.Selagi hati tak puas kenakan si Hana tu,dia tak akan lepaskan budak kampung tu!!!

"You are in my game Hana Humaira'!"keras nada Rizkin.




"Kita nak pergi mana malam ni?"aku terus menyoal Rizkin yang tengah berehat kat atas kerusi malam berhampiran kolam.

Rizkin menjatuhkan surat khabar yang dibaca."Kenapa budak kampung?"

Huh,pekak betullah mafia ni.Aku Tanya sekali pun tak boleh nak dengar ker?
"Awak bagi saya dress yang entah ke hapa namanya,paksa mak jah suruh saya pakai untuk malam ni.Nak pergi mana?"aku cuba mengawal nada suara.Malas nak kuatkan volume ni.

"?Don't you remember?You are the best girl for the last week.So,that dress for you to wear it this night.I don't want you look…"

"Stop!!!!!"

Aku cepat memintas kata-kata Rizkin."Cakap BM tak boleh ker?Gagal waktu SPM ker?"aku menuturkan geram.Lupa daratan betul.

"OK.Aku lupa yang kau manalah faham bahasa tu kan…Kau pakai jer lah.Nak makan kat hotel,takkan nak pakai baju kau yang macam kain buruk tu!"Ceh,cempedak nangka punya bahasa.

"Eh,biarpun baju saya macam kain buruk tapi tutup aurat.Dress yang awak bagi tu,tempah neraka jer jawabnya!"yelah…bayangkan dress paras lutut tak ada lengan!Aku yang bertudung ni nak kena pakai?Wassalam lah awal-awal.

"Aku yang tentukan apa jer.So,jangan nak membangkang!"Rizkin mula berang.Ingat aku kisah ker?Tak kisah walau sekuman pun lah.

"Saya yang menang,jadi biar saya yang tentukan apa yang saya nak pakai.Dan lagi satu,saya tak mau makan kat hotel!"aku sengaja nak apikan lagi amarah Rizkin..

"You…."Rizkin bangkit dari kerusi dan acukan jari telunjuknya ke mukaku.Ingat berdaulat sangat ker..

Aku angkat kening."Nak adil?Apa kata kita buat cara yang betul.Siapa menang,pihak yang kalah kena akur dengan apa jer yang diarahkan."

"Ok…nak buat apa?"Rizkin bersuara setelah berfikir.

"Kita lawan teka-teki.Tak dapat jawab…kalah!Hanya satu jawapan jer boleh cakap."

"Ceh..dah trang-trang lah aku menang.Aku education dari UK.Kau?As a young girl from village!"cewi nak mampusnya…Hana,sabar..kemenangan milik kau!

"OK..Biar aku mulakan teka-teki ni.."Rizkin megah."Apakah nutrisi makanan yang dapat meneutralkan warna DCPIP?"Kening Rizkin terangkat…

Weh,apa jenis teka-teki tu?Orang main teka-teki kampung,yang dia ni nak sabitkan nutrisi makanan tu apa kes?

"Ha budak kampung,kau tak boleh jawabkan?Tu soalan biology yang tak silap aku budak form 4 pun tahu.Tapi bagi budak kampung macam kau ni,wassalam awal-awal ye..Belajar pun tak tinggi.So,elok kau menyerah jer..The best win huh.."

"Kalau saya dapat jawab?"

"Kalau kau dapat jawab,aku terus menyerah kalah.Tapi aku memang sure kau tak dapat jawab!"

"Er…er…"aku yang tergagap membuatkan Rizkin tersenyum kemenangan..

"Kal…."kata-kata Rizkin mati bila aku pintas.

"Vitamin C yang dapat meneutralkan DCPIP…."

Rizkin ternganga tak percaya dan kemenangan memang milik aku..Hahaha,pandang rendah lagi kat aku.Weh,aku belajar biology lah.Ingat aku tolol sangat ker?Haha Rizkin…The best win!!!



"Rizkin,mana kau punya tux?Kenapa pakai t-shirt?Nak makan kat hotelkan.."Sya bertanya pelik.Aku yang berdiri berhampiran Rizkin,tahan nak gelak.


Lepas jer aku menang teka-teki tu...

"Saya dah menang Tengku Rizkin!!!"

"Huh…so?"kening tak-puas-hati terpamer.

"Saya nak makan kat Restoren mamak..OH ye,takkan nak pakai tux pergi makan kat restoren mamak kan?T-shirt please dan….jangan pakai warna hitam!!!Mafia punya kaum tu..Ingat,patuhi janji awak tu."

"Kalau tak?"kening helah-nak-ngelat terpamer.

"Entahlah,saya tak fikir pun nak buat apa-apa kalau awak tak ikit tapi…saya akan ingat awak sebagai si pengecut yang tak patuh janji dengan perempuan.


Dan yang terjadi…inilah!!!Rizkin pakai t-shirt selain warna hitam…Buat pertama kalinya.

"Tukar plan.Tak jadi makan kat hotel.Pilih kedai mamak.Nak tukar angin."Rizkin menjawab pendek-pendek.

"Tapi…ni nak buat rakamanlah Riz."Sya sedikit membantah.

"Apa salahnya.Biarlah orang tengok aku ni jenis low profil.Boleh makan kedai mamak."ceh,pandai jer nak kelentong!

Setelah semuanya bersiap.kami bertolak.Aku dan Rizkin naik limosun dan pihak produksi ikut dari belakang dengan van.Macam lawak tahap hiperbola….pergi kedai mamak naik limosun..Hahaha…berdaulat sangat tu.


Di restoren mamak….
"Mau pesan apa?"mamak datang ambil pesanan.Aku kerling Rizkin.Nampak sangat yang dia tu tak selesa.Aku memang rasa nak tergelak jer…

"Em..saya pemenang,jadi saya akan order kan makanan…"aku angkat kening pada Rizkin.

"Teh tarik 2,mee goreng 2!"

"Kau tahu…nilah tempat paling buruk aku pernah makan!"Rizkin bersuara bila mamak tu pergi.

"Saya tak mau tahu pun…"aku selamba jawab.Tengku yang sorang ni memang nak kena diajar sikit.Otak aku tiba-tiba keluarkan idea yang sangat bernas.

"Nak pergi bilik air kejap."aku melangkah meninggalkan Rizkin.Kaki aku bukannya pergi kat tandas tapi……..


*apa ye yang Hana nak buat untuk kenakan Rizkin??teka ler….
posted by Penulisan2u @ 7:35 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 16/9/09 9:09 PG, Anonymous nurindah said…

    salam aidilfitri,

    apa ye hana nak buat? hm..tak bole agak la. dah lama tunggu sambungan ni. nampaknya,lepas cuti raya baru on balik baca novel.

    Selamat hari raya aidilfitri buat penulis dan pembaca penulisan2u.

     

  • At 16/9/09 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x??

     

  • At 16/9/09 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat...
    padam muka ngan rizki...
    harap name je sedap...heheh
    good hana....hehehheh

     

  • At 16/9/09 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sangat-sangat best! dah lama xbaca benda best dalam ni...

     

  • At 17/9/09 2:16 PG, Anonymous yuyixiayo@yahoo.com said…

    hahhahaa..padan muka budak kaya sombong tu..siokk la cerita ni..rasa2 hana nak panggil mamak kedai tu bubuh lada kot..hihihiihi...sambung cepat yaa..xiayo2!!

     

  • At 17/9/09 9:34 PG, Blogger nhidayah said…

    tersangat la best cite ni..gd job writer.
    congrate..tp x de blog ke?
    idea y sngt menarik...

     

  • At 17/9/09 9:58 PG, Blogger Miss Ina Zarina said…

    cepat la sambung...1st time baca dah best..cepat la sambung!!!

     

  • At 17/9/09 10:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle lah cte nih..
    cepat lah smbung..
    nk tau sgt ape y tjadi kt dyorg 2..
    hehehe

     

  • At 17/9/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tertarik dgn jln cita ni....
    semoga cik writer trus berkarya...

    syiela_f@yahoo.com

     

  • At 17/9/09 1:27 PTG, Anonymous hafiz said…

    salam...
    as usual,cter ni memang bes la..
    lawak pun lawak..
    agak2 nya apalah si hana nak buat kat rizkin..
    geramlah dgn rizkin tuh..
    sombong nak mampus..
    chaiyok hana!!!

     

  • At 17/9/09 5:46 PTG, Anonymous dila zulkifli said…

    salam aidilfitri...

    aduh.. haha..
    x ley nk agak la.. sush sngt..
    sronok la cerita ni. lawak!
    best sngt2...
    hahaha... bla yg tbaru nk kluar..??
    x sabar2 nk bca.. sronok sngt2...
    bagi bjuta2 bintang untk cita ni.
    best!!! best!!!

    pdan muka rizki..!! haha.. hana pndai btol..
    ego bebenor si rizki..
    hana ag bijak la... hahhaa

     

  • At 17/9/09 10:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku nak teka...
    hana nak bagi air julap kot???
    he3..
    anyway writer..sambg cpt!!!

     

  • At 18/9/09 6:26 PG, Anonymous kiwi said…

    gile pnye besh cite nie..lawak pon lawak..kerek gile rizkin tu..ase2 hana mcm letak sumting jek dlm mknan rizkin tu..nway cite nie mmg fun laa..pat2 la smbung ek..x sabar nk bace:)

     

  • At 18/9/09 7:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie cam ala ala karya damya hana(saat cinta bersemi)

     

  • At 24/9/09 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ye ker cam karya damya hanna?x dapon..
    to writer...truskan usha..
    sambung cepat noh..

     

  • At 24/9/09 8:38 PTG, Anonymous kiwi said…

    x same la ngn saat cinta bersemi..cite tu syamir lg la jaat gile dr rizkin nie..rizkin ngn hana nie gaduh2 swit gitu..wakakakakaa

     

  • At 25/9/09 11:30 PG, Anonymous hafiz said…

    aku sokong kiwi!!!
    cter ni tak da sama pun dgn saat cinta bersemi!!

     

  • At 28/9/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog ke????tolong la bagi.....

     

  • At 15/10/09 11:43 PTG, Anonymous hazulfa said…

    jalan ceta yg sgt mengujakan penuh suspen dan beri ide dan menyegarkan kepala

     

  • At 4/12/09 11:19 PG, Anonymous estrella said…

    x bleh blah je gi kedai mamak naik limosin...

     

  • At 28/11/10 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl tue............emh tak sabar nak tau apa yg hana nak buat.............he..he..harap dia kenakan mafia tue cukup-cukup................

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group