BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, September 08, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 3
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

Aku melemparkan pandangan maut pada 2 orang yang ada kat depan mata aku ni.Dahlah tadi matikan lampu,tutup pula tu mata aku.Hei,geramnya…!!!Aku pula disuruh duduk atas sofa,diorang berdiri.Macamlah aku ni penjenayah besar.Orang lain,aku tak tahu pergi mana.

"Awak tak boleh keluar dari villa ni,Hana Humaira’!"Tengku Rubiah berkata tegas.Aku memeluk tubuhku.Rasa sengal tahap cipan ni!!Tengku Rizkin yang berdiri kat sebelah Tengku Rubiah melemparkan senyuman sinis.

"Tengku tak dengar ke tadi yang cucu Tengku ni dah halau saya?Jadi apa gunanya saya kat sini kalau dah memang dia halau saya?Nak jadi patung cendana?Dahlah tadi kaw-kaw dia hina saya.Saya malu!Malu Tengku…"aku tak berniat nak kurang ajar kat orang tua tapi hati aku ni sakit tau.Tambah-tambah bila tengok si mafia tu!!!

"Dah perangai kau tu yang tak elok,aku Cuma tegur.Tu pun nak terasa hati?Perempuanlah katakan.."nada mengejek jelas kedengaran.Tengku Rubiah menyiku mafia tu.

"Tegur?Tu bukan tegur tapi maki!Tak pernah belajar ke perbezaan antara tegur dan maki ha?Tak pernah ambik tahu?"nadaku sudah melengking.Geramnya hanya Tuhan jelah yang tahu.

"Hoi perempuan kampung,jaga mulut kau tu!Nanti tak pasal-pasal makan penyepak aku ni!"muka mafia tu dah berubah merah.Memang macam mafia pun!

"Nak sepak saya?Ada berani?Baculnya kalau sepak perempuan…."aku angkat kening dan bertambah marahnya si mafia tu.

Tengku Rubiah serba salah.Dia menepuk perlahan bahu Rizkin.Aku yakin sangat tahap kemarahan dia dah tahap hiperbola tu.Huh,ingat senang-senang jer ke nak pijak aku?Tengku Rubiah berbisik sesuatu pada Tengku Rizkin dan aku tak hingin pun nak ambil tahu apa yang diorang bisikkan tu.

Tengku Rizkin berlalu meninggalkan aku dan Tengku Rubiah.Fuh…Alhamdulillah Ya Allah…Kau selamatkan mata aku dari menjamah muka si mafia tu.

"Hana,bagi pihak Rizkin,saya nak mohon maaf atas apa yang terjadi.Riz tu memang perangai dia macam tu.Keras kepala,ego.Saya harap sangat Hana tak pergi macam tu jer.Kalau betul Hana nak pergi dan Riz pun macam tu,tunggu hari Sabtu ni.Biar Riz singkirkan Hana dari program ni.Kan lebih elok macam tu?Lepas tu,Hana bolehlah tuntut balik tawaran kerja setiausaha tu.Boleh ye Hana?"lembut suara Tengku Rubiah membuatkan hati aku turut jadi lembut.Bukannya susah nak cakap dengan Hana Humaira’ ni.Aku bukannya jenis orang yang ego tak bertempat.

"Baiklah Tengku,saya akan terus stay kat sini sebab Tengku jer.Kalau fikirkan perangai Tengku Rizkin tu,dah lama saya pergi…"kata-kataku disambut senyuman dari Tengku Rubiah.

"Tapi…boleh tak kalau saya nak minta sesuatu?"teragak-agak aku nak cakap.Ish,rasa seganlah pula ni.

"Apa?Hana nak mas ker intan ker,boleh jer.."bersungguh nada Tengku Rubiah.Aku tertawa.

"Tak,bukan tu.Err…selama saya masih ada kat sini,boleh tak kalau saya nak..er.."

"Apa?"

"Saya nak makan nasi…Bukan saya tak sudi nak makan benda lain tapi perut saya memang tak serasi kalau sehari tak makan nasi.Boleh yer?"aku mengenyitkan mata.Ceh…bajet comellah konon,hehe..Tengku Rubiah tersenyum.



Hari ni,aktivitinya bersantai dengan Rizkin kat kolam.Rizkin?Yelah,Tengku Rizkin a.k.a si mafia tu.Aku dah malaslah nak sebut gelaran ‘Tengku’ yang ada kat depan nama dia tu.Kalau sebut pun,memalukan keturunan jer…

Bosan giler ni.Finalis-finalis yang lain,memang Nampak seronok sebab diorang dapat menggedik dengan Rizkin tapi aku,sorrylah..Geli aku nak menempek dekat Rizkin tu.Buat sakit hati dah mata aku jer.Mata?Yup,mata!Sebab dia tu suka sangat pakai pakaian warna hitam!Tak pernah aku Nampak dia pakai warna lain selain hitam.Nasib baiklah dia tu putih,kalau tak Nampak gigi jelah..

Aku duduk kat atas kerusi jauh sikit dari tempat diorang.Mataku melilau-lilau dan tiba-tiba…mataku ternampak hero aku yang selamatkan aku tu!Ala,abang kamera yang sambut badan aku waktu aku nak terjatuh.Aku belum lagi sempat ucap terima kasih kat dia.

Hurm,dia tengah sorang tu dok lap kamera dia atas kerusi panjang.Mungkin kejap lagi nak rakam aktiviti kami.Nak pergi kat dia ke tak?Nak pergi,tak pergi,nak pergi,nak pergi!Dengan langkah yang agak-agak ayu,aku menuju kearah dia.

"Ehem…err tumpang Tanya,jam pukul berapa?"Ya Allah,yang aku pergi Tanya pasal jam tu pasal apa pulak?Ish,ngek ngok betullah.

Dia mengangkat muka dan memandangku pelik.
"Kat tangan cik tu,bukan jam ker?"jawapan dia membuatkan aku termalu sendiri.Ish..

"Err,jam saya ni tak betul!"Hana,cover malu!Jangan gabra Hana!

Dia ketawa,kenapa?
"Jam cik okey lagi sebab tak betul!Jam saya pula dah mati!Saja je nak pakai"
Mak oih…ni ala-ala perangai kedekut mak jer ni,aku tertawa.Dia pun sama.

"Tak mau jemput saya duduk ker?"aku bertanya bila ketawaku reda.Dia menggunakan isyarat tangan menyuruh aku duduk.

"Kenapa Cik Hana tak mau duduk dekat Tengku?Nanti tak dapat pula nak pikat hati dia.."wah,dia tahu nama aku.Huh,mestilah tahu dah dia cameraman.Hehe..

"Macam nak halau saya jer..Saya malaslah nak duduk dekat dia tu.Menyakitkan hati saya jer!"aku bernada mengutuk dan dia masih gelak lagi!Aku tahu dia faham maksud aku sebab waktu makan malam tu,dia pun ada.

"Cik Hana,ramai orang nak pikat Tengku tu.Siapa yang tak mahu?Kacak,kaya,bergaya..Rugi tau!"aku cebik dengar kata-kata dia.

"Kalau semua nak pikat si Rizkin tu,tak kahwinlah lelaki yang lain,ye tak?"dia ketawa lagi.Dia ni memang suka ketawa sejak azali ker?Tapi,aku rasa senang dengan dia ni.

"Kalau macam tu,kenapa cik…"belum sempat dia menghabiskan ayat,aku memintas.

"Boleh tak awak jangan panggil saya cik?Panggil jer nama saya!Hana.H.A.N.A"ha,aku siap ejakan nama aku lagi.

"Oh,ok…Hana…Urm,habis,kenapa awak masuk program ni kalau awak tak teringin nak jadi isteri Tengku?"persoalan dia membuatkan aku terfikir.Nak cerita ker?Takkan dia tak tahu kot yang aku terperangkap.

"Adalah sebabnya.Ok,stop cerita pasal saya.Nama awak apa ye?"

"Saya?Panggil jer saya Hazrik!Tu nama sayalah tu.."dia tersenyum manis.Oh…Hazrik,nama yang sedap.

"Hazrik…ok..saya sebenarnya nak ucapkan terima kasih kat awak."

Hazrik angkat kening."Sebab?"

"Awak dah selamatkan saya.Tak ingat ker yang awak sambut saya kat tanggan semalam?Urm,sebab tu saya rasa patut ucapkan terima kasih!Kalau tak,jadi nangka busuklah saya.."bersemangat aku menuturkan.Hazrik tersenyum lagi.

"No hallah pasal tu.Saya Cuma jalankan tanggungjawab saya memberi bantuan kepada yang memerlukan.Tak gitu?"

Aku angguk dan tersenyum.

"Hana!"puh semangat,siapa pula yang teriak nama aku yang sedap tu?Huh,tak lain dan tak bukan,Rizkin.Dia dah tercegat kat depan aku dan Hazrik.Pe cerita pula ni?Menyebuk jer.

"Kau buat apa kat sini ha?"tinggi melengking suaranya.Eleh,ingat aku heran ker?

"Duduk bersembanglah,takkan menggali kot?"aku jawab dengan sinis.

"Kau sepatutnya duduk dengan kami semua,jom!"dia menarik lenganku.Weh,apa ni ha?Aku merentap lenganku dari pegangan Rizkin.

"Suka hati sayalah saya nak buat apa!"

"Kau…"

"Tengku,dia Cuma berbual dengan saya jer.Tak salah kan?"Hazrik dengan gentleman nya menyampuk.Oh Hazrik,kau sentiasa jadi hero aku.

"Kau jangan nak menyampuk!"Rizkin terus menarik aku dan kedudukan kami kini berhampiran dengan kolam.

"Apa yang awak nak buat?"aku bertanya…

"Apa aku nak buat?Aku…"dia merapatkan mukanya kearah muka ku.Apa ni?Dengan semangat yang aku kumpul………..

Dush!
Tanpa sedar aku tertolak Rizkin kedalam kolam!!!Tak sengaja tu…

Semua yang ada di sekitar kolam menuju kearah kolam untuk melihat keadaan Rizkin.Aku telan air liur.Aku betul-betul tak sengaja.Hazrik menghampiriku.

"Apa awak dah buat Hana?Tengku ada asma!"

Aku bulatkan mata.Serentak dengan itu,Hazrik terjun kedalam kolam untuk menyelamatkan Rizkin.Ya Allah,janganlah apa-apa terjadi kat Rizkin tu.

HANA HUMAIRA’ PUNCA TENGKU RIZKIN MENINGGAL

Aku tak nak statement macam tu keluar kat akhbar!



Lega nya aku bila Rizkin tak apa-apa.Tapi sekarang,semuanya nak pandang serong kat aku.Aku tak salah ok!Aku takkan tertolak Rizkin kalau dia tak cuba nak buat benda tak senonoh.Semua finalis dok mengutuk aku!Tadi aku terdengar sendiri yang diorang semua kutuk aku kat taman.

"Teruklah si Hana tu.Melampau gila kan?"tu suara Mellisa.

"Aku rasa dia nak goda Tengku lah.Tu taktik dia nak menyerlah dari kita yang lain ni." Hah,kalau suara yang tak sedap tu,suara Zarra.

"Tengoklah pakaian dia tu,memang tak layak nak bersaing dengan kita.Dasar gadis kampung!"Huh,Lufya!!

"Kalau Tengku mati,melepaslah hajat kita nak jadi bini dia kan?Dan aku akan bunuh si Hana tu!"amboi Eurica,sedap jer nak bunuh aku!

"Aku yakin sangat yang esok Tengku akan singkirkan dia dulu.Yelah,dah dia yang buat Tengku macam tu.Siapa berani nak bertaruh?"wah,si Milia ni lagi hebat,siap ajak bertaruh!

Hati aku yang membengkak ni,sabar je lah.Aku ingat nak keluar jer dari tempat persembunyian aku dan serang diorang.Tapi bila difikirkan balik,biarlah.Sebab esok aku yakin sangat yang aku akan tersingkir dan bermulalah kehidupan aku yang tenang!



Semua Finalis berdiri melintang menghadap Rizkin.Malam ni,malam penentuan siapa yang akan tersingkir.5 batang bunga mawar di tangan Rizkin mewakili 5 orang gadis yang masih lagi kekal dalam program pilih hati ni.

"Hai semua gadis-gadis jelita.Hari ini,akan berlaku penyingkiran yang pertama untuk program Pilih Hati.Gadis yang tidak menerima bunga mawar dari saya,mesti pulang dan beliau bukan lagi calon hati saya."Rizkin memulakan mukaddimah.

Kamera terpasang,dan secara lansung.

"Bunga mawar yang pertama untuk…..Eurica!"yes,bukan aku!

Dengan langkah ayu,Eurica datang kearah Rizkin dan mengambil mawar tersebut.Eleh,aku tahu kalau tak ada orang ni,mesti dia dah terlompat-lompat macam beruk..

"Bunga mawar yang kedua untuk….Zarra!"yes,bukan aku juga!

"Bunga mawar yang ketiga untuk…..Lufya!"

"Bunga mawar yang keempat untuk…..Mellisa!"

Dan sekarang Cuma tinggal 1 mawar.Antara aku dan Milia.Aku yakin yang bunga mawar tu untuk Milia dan aku yang akan tersingkir!Aku yakin sangat-sangat.Aku jelling Milia dan dia memberikan senyuman sinis.Aku dapat rasakan yang dia dapat rasakan kemenangan.

Dengan apa yang aku dah buat kat Rizkin,mesti dia dah tak mau aku ada kat sini lama-lama.Aku pun tak kisah.Biarlah aku tersingkir,dapat kerja setiausaha.

"Baiklah….tiba untuk mawar yang terakhir.Antara Milia dan Hana…"Rizkin bersuara perlahan.Nak suspenlah konon tapi aku tak rasa suspend lansung!

"Bunga mawar yang terakhir untuk…….."


*tekalah apa nak jd,he3..
posted by Penulisan2u @ 3:01 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 8/9/09 6:04 PTG, Blogger sofi said…

    untuk hana le, kan.
    kalau tidak, habislah citer
    hehehe...

     

  • At 8/9/09 8:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sah2 la utk hana
    sapa lagiii...
    heroin la katakan...
    xkan nk habis cm2 ja..hehe
    cpt smbung...x sabo nk tnggu

     

  • At 9/9/09 1:21 PG, Blogger .::aku insan biasa::. said…

    betul2...msty tuk hana nyer..
    hehe~

     

  • At 9/9/09 9:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer neyh sma mcm citer indon jew
    last skali rizqin dgn hana gak
    hana yg meng dlam pilih hati

     

  • At 9/9/09 6:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak siut cerita ni,he3..
    rasanya mesti mawar tu untuk hana kan..
    tapi kalau buat hana tersingkir pun ok gak..
    up 2 u writer..
    chaiyok!!

     

  • At 9/9/09 6:47 PTG, Anonymous smile4eve said…

    btl tu...asenya untk hana. mgkn tgku rizkin nk hana grm kne dk ngn dia.. -bls dndm la tu..- tol x?
    HEHE... tapi x tau la... mna tau klau writer de cara dia t'sndiri..

     

  • At 10/9/09 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CPT SMBNG EAAAAAAAA
    A.1...............

     

  • At 10/9/09 9:17 PTG, Anonymous hafiz said…

    gempaklah crita ni...
    klakor benor...
    suka lah hana ni dengan hazrik..
    rizkin tu macam ego melangit sgt..
    ok writer,sambung cepat!!!

     

  • At 12/9/09 11:49 PTG, Blogger MiSs hAwA said…

    betul3... rasenye hana yg dapat.
    xkan la si rizkin tu senang2 nak lepaskan hana.
    mesti dia ade plan tersendiri.
    dia tgk hana mcm ada scandal ngan hazrik, cemburu ar tu.
    tak boleh tgk org lebih dari dia

     

  • At 14/9/09 9:38 PTG, Blogger anasha said…

    bila nak sambung nih??? cari blog x jumpa la..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group