BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, September 08, 2009
Novel : Ayu Khamilia 2
Nama Pena : balqis arissa

Bab 2

Kenduri kesyukuran yang dirancang diteruskan juga. Majlis berjalan seperti yang dirancang walaupun Lina masih berada dalam wad.
"MakUda, esok Ayu nak balik kolej."ketika membasuh pinggan didapur, Ayu berkata kepada Pn. Saerah. En. Ismail dan Asrul sedang menonton tv ketika itu. Yani, Shamsul dan Johan pula melawat Lina di hospital.
"Cepatnya nak balik."Pn.Saerah tak bersetuju. "Duduklah sini 2-3 hari lagi, temankan mak. Kan Ayu cuti seminggu."
Walaupun Ayu belum lagi menjadi menantunya, tapi Pn.Saerah sudah membahasakan dirinya ‘mak’ dengan Ayu. Tapi Ayu yang tak biasa dengan panggilan tersebut.
"Ayu banyak kerja lah, MakUda. Naik cuti nanti nak kena hantar assignment."
"Buatlah kat sini, guna komputer Asrul tu."
"Takpelah. Lagipun Ayu tak bawak banyak kain baju." Ayu masih berdalih. Baginya biarlah cepat-cepat dia beredar dari rumah itu. Tak tertahan rasa hatinya bila melihat Asrul yang masih tak menegurnya. Mungkin Asrul masih lagi marah padanya.
"Nanti mak suruh Rul bawak Ayu balik kolej ambik kain baju Ayu, ye. Lepas tu balik lah sini balik" Pn Saerah masih memujuk. "Lagipun Lina nak keluar wad dalam sehari dua ni."
"Ha?" Ayu terkedu. Nak suruh Asrul hantar ambil baju kat kolej. Dalam keadaan dia tak nak bercakap dengan aku tu. Mimpi lah ayu. "Eh, takpelah Mak Uda. Tak payah lah susahkan Abang Asrul. Hmm… Ayu duduk lah dulu sini lagi 2-3 hari lagi, tapi tak boleh lah lama-lama sangat Mak Uda"
Ayu akhirnya terpaksa mengalah dengan cadangan mak saudaranya itu. Lagipun apabila teringat kesalahannya yang menyebabkan Kak Lina kemalangan, hatinya jadi serba salah. Kalau dia boleh luangkan masa menjaga Kak Lina dalam beberapa hari, mungkin dia boleh menebus kesalahannya. Takpelah dua tiga hari tak lama. Ayu memujuk hatinya sendiri.
"Mak Uda, semalam Ayu dah telefon ibu kat kampung bagitau tentang KakLina. Kemungkinan ibu akan datang sini dalam sehari dua lagi." Tangannya kembali ligat membasuh pinggan mangkuk. Ibu dengan Ayah kat Ipoh sudah dimaklumkan mengenai kenduri yang diadakan dan juga tentang KakLina. Mulanya ibu tak berhajat nak datang ke Klang untuk menghadiri kenduri itu. Jauh katanya tapi bila mengetahui tentang kemalangan yang menimpa Kak Lina, ibu dengan ayah berubah fikiran.
"Ha, eloklah tu. Mak pun dah lama tak jumpa dengan ibu ayah Ayu tu." Pn. Saerah terdiam sekejap, kemudian dia menyambung. "Ayu, kalau mak nak cakap sikit, Ayu jangan terasa ye."
Ayu berhenti membuat kerjanya dan berpaling pada Pn Saerah yang berada di rak pinggan sedang mengemas pinggan mangkuk yang sudah siap dibilas.
"Nak cakap apa MakUda." Hatinya rasa tak sedap seketika.
"Ayu dan Asrul kan dah lama bertunang. Tak lama lagi dah nak kahwin pun. Kenapa Ayu nak panggil mak dengan panggilan Mak Uda lagi. Kalau Ayu panggil dengan panggilan ‘mak’ kan lagi elok." Pn Saerah berkata seakan menegur.
Ayu tersenyum mendengar kata-kata itu. Ingat kan Mak Uda nak cakap pasal ap tadi. Lega sikit rasa hatinya. "Ayu tak biasa lagi Mak Uda. Nantilah pelan-pelan Ayu biasakan diri ye. Lagipun Ayu tak nikah lagi dengan Abang Asrul."
"Memang lah, Ayu belum sah lagi jadi menantu mak tapi mak dah anggap Ayu macam menantu mak dah. Kalau tak biasakan sekarang ni bila lagi."
Ayu hanya diam dan tersenyum.
"Lagi satu, mak tengok Ayu dengan Asrul ni lain macam sekarang ni. Ayu bergaduh dengan dia ke?"
Tersentak Ayu mendengar kata-kata Pn Saerah. Hilang terus senyuman dibibirnya. "Eh, takdelah MakUda. Ayu baik-baik je dengan Abang Asrul." Ayu cuba berdalih.
"Asrul marah Ayu ke pasal kemalangan hari tu?" Pn Saerah terus menyelidik.
"Takde lah. Abang Asrul tak marah Ayu pun "
"Hmmm…. Mak ni dah lama hidup. Hati mak cakap kamu berdua ni macam perang dingin. Lagipun Asrul tu anak mak, Ayu. Tadi pun masa Ayu panggil dia makan malam, dia buat tak tahu je."
"Mak Uda, kami baik-baik je. Mak Uda jangan lah pikir bukan-bukan."
"Tak apalah, kalau Ayu dah cakap macam tu." Pn Saerah berlalu ke sinki membasuh tangan. "Ayu, mak naik atas dulu, nak sembahyang isyak. Ayu pun tinggal lah dulu kerja tu, berehat kejap."
"Sikit je lagi ni " dan tangannya terus ligat menyambung kerja yang terbengkalai tadi.


Ayu mengeluh. Tak disangka Pn Saerah perasan dengan hubungan dia dan Asrul yang tegang ketika itu. Macam manalah MakUda boleh tahu. Dia mengeluh lagi. Hubungan Ayu dengan Asrul memang tak pernah mesra sebelum ni, tapi tak pernah pulak setegang hari ini. Asrul langsung tak menegur dia sejak dia dimarahi semasa dalam kereta tempoh hari. Selalunya kalau mereka berjumpa dirumah Mak Uda ataupun di rumah ibunya di kampung, Asrul tak pernah tidak mengendahkannya. Sekurang-kurangnya Asrul akan bertanya khabar atau perkembangan pelajarannya. Walaupun mereka tidak pernah berbual panjang lebar atau bergurau senda, tetapi Asrul akan memberi respons kalau ditanya. Tapi hari ini, kalau ditegur Asrul buat tak tahu je. Tadi pun ketika diajak untuk makan malam, beberapa kali Ayu memanggil, Asrul hanya khusyuk menonton televisyen dan sedikit pun tidak mengendahkan dia yang tercegat kat belakangnya. Sakit juga hati Ayu melihat perangai Asrul itu, tapi memikirkan dia berada di rumah orang tua Asrul, Ayu hanya memendam rasa. Tabahkan hati, banyakkan sabar.
Mengimbas kembali masa lalu, hubungan Ayu dengan Asrul memang tidak seperti pasangan kekasih yang lain. Tiada gurau senda. Tiada gelak ketawa. Tiada perbualan mesra. Tiada panggilan telefon setiap hari bertanya khabar. Jauh sekali hendak menerima pesanan sms untuk melepas rindu. Ayu berjumpa dengan Asrul hanya beberapa bulan sekali. Itupun kalau Asrul balik bercuti, kalau tidak langsung dia tak tahu khabar Asrul. Ayu tidak tahu bagaimana alam perkahwinannya nanti. Mungkin tidak sebahagia pasangan lain. Mungkin juga dia akan hidup dengan caranya sendiri dan Asrul dengan hidupnya sendiri. Kalau begitu mana mungkin dia akan punya cahaya mata sebagai pelengkap rumahtangga. Sudah 9 bulan Ayu mengikat tali pertunangan dengan Asrul dan dalam masa 9 bulan lagi dia akan bernikah pula dengan anak mak udanya itu.
Pertunangan dia dan Asrul diikat atas kehendak keluarga mak udanya. Pn Saerah dan En Ismail yang berkenan sangat nak mengambil dia sebagai menantu. Ibu dan Ayahnya pula hanya bersetuju memandangkan anak MakUda pun bukannya orang lain, malah dah disayangi seperti anak sendiri. Asrul dikatakan boleh menjadi suami yang sempurna, hormat orang tua, tahu adab sopan dan segala-galanya yang dikehendaki sebagai seorang menantu. Tapi Ayu tak nampak lagi macam mana Asrul boleh membahagiakannya nanti. Mungkin hanya MakUda dan PakUda serta ibu dan ayah saja yang akan rasa bahagia apabila mendapat menantu idaman. Sebenarnya ikatan itu telah dirancang bertahun lamanya, cuma baru 9 bulan lepas dia selamat bertunang. Kalau diikutkan kemahuan kedua-dua keluarga mungkin mereka telah pun berkahwin tapi pelbagai alasan yang Ayu beri supaya menangguhkan dahulu perkahwinannya. Alasan paling kuat yang Ayu ada ialah dia masih lagi belajar dan tak mahu pelajarannya tergendala dan dia bernasib baik apabila semua setuju. Asrul pula hanya mengikut kata-kata mak dan abahnya. Nampaknya hanya Ayu sahaja yang tidak sepenuh hati bersetuju dengan hubungan itu tapi dia tidak dapat berbuat apa-apa memandangkan hubungannya dengan keluarga PakUda sangat rapat. Tak sampai hatinya hendak mengecewakan harapan MakUda dan PakUda serta ibu dan ayahnya. Jadi hanya satu jalan yang dia ada iaitu menangguhkan perkahwinan tersebut. Ayu mengeluh lagi.
"Termenung ape? "
Terkejut Ayu mendengar suara yang tiba-tiba dibelakangnya dan hampir terlepas pinggan ditangan. Ayu menoleh dan melihat Asrul berdiri tidak jauh darinya. Hilang semua lamunannya.
"Termenung apa? " Asrul kembali menyoal dengan nada yang masih mendatar.
"Takde apa."
"Mak mana? " dia bertanya lagi.
"MakUda dah naik atas tadi." Ayu kembali menyambung kerjanya. Langsung tak toleh melihat Asrul tapi dari ekor matanya dia tahu Asrul masih disitu memerhati. Lama Asrul berdiri disitu dan Ayu rasa tidak selesa tapi hanya berdiam diri dan tidak mengendahkan kehadiran Asrul disitu. Biar dia tahu macam mana rasa kalau orang buat tak tahu.
"Tadi mak cakap Ayu nak balik kolej esok." Tiba-tiba Asrul bersuara.
"Tak jadi. " pendek je dia membalas. Tangan pantas membersihkan sinki yang telah kosong dari pinggan-pinggan kotor.
Asrul menarik kerusi dimeja makan dan melabuhkan punggungnya disitu. Ayu semakin tidak keruan. Tak tahu kenapa hatinya bergolak dengan bermacam-macam perasaan. Tapi dia hanya buat tak tahu dan cuba menyiapkan kerjanya secepat mungkin. Tapi apabila Asrul hanya berdiam diri sahaja disitu, dia pulak yang jadi serba salah.
"Abang nak minum ke? " akhirnya nak tak nak Ayu terpaksa juga menegur.
"Tak."
Ayu terus berlalu untuk pergi sebelum Asrul kembali bersuara.
"Ayu nak ke mana? " Asrul memandang tepat muka Ayu.
"Naik atas."
"Tak nak duduk dulu dengan abang ke? "
"Takpelah. Ayu dah mengantuk." Dan dia pantas melangkah sebelum Asrul memanggilnya lagi. Rasa marah belum surut lagi. Sakit hatinya dengan kata-kata kasar Asrul semalam belum hilang lagi. Sedihnya masih terasa. Ditambah lagi apabila Asrul tidak endahkannya setiap kali dia menegur. Lagi bertambah sakit hati Ayu mengingatkan perangai Asrul terhadapnya.


Ayu menoleh jam didinding biliknya, tepat jam 12.30 malam. Patutlah PakUda pun dah takde kat ruang tamu dah tidur agaknya. Ketika Kak Yani, Abang Shamsul dan Abang Johan balik tadi pun, dia tak perasan. Tu lah mengelamun lagi. Dia teringatkan tingkahlakunya tadi, dah lama agaknya Asrul berdiri memerhatikannya. Ayu mengeluh lagi. Dia mengunci pintu bilik dari dalam dan berlalu ke tingkap ingin melihat bintang. Dari tingkap bilik Ayu dapat melihat bilik Asrul yang berada bertentangan. Tiba-tiba lampu bilik itu menyala dan dapat dilihat kelibat Asrul walaupun tidak sepenuhnya, melangkah masuk. Ayu ternampak Asrul melintas tingkap yang berada betul-betul bertentangan dengan tingkap yang dia sedang berdiri ketika itu. Asrul yang mungkin perasan kelibat seseorang melihatnya pantas menoleh. Mereka bertentang mata seketika dan kemudian Ayu cepat-cepat menutup tingkap tersebut, menarik langsir, mematikan lampu dan berlalu ke katil. Tetapi Asrul masih lagi berada disitu memerhatikan tunangannya.

posted by Penulisan2u @ 12:22 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 9/9/09 3:07 PTG, Anonymous e-10 said…

    bagus....
    smbgnyer???

     

  • At 11/9/09 10:44 PG, Blogger bidadari cinta said…

    padan muka asrul..suke-suke marah ayu..haha..
    tlebih emo cikit!

     

  • At 29/9/09 12:36 PTG, Anonymous arissa said…

    salam e-10, salam bidadari cinta,
    terima kasih sebab sudi baca e-novel ni, dan terima kasih untuk komen diatas. sorry sebab lambat masukkan chapter baru, ada masalah teknikal sikit...tapi insyaAllah sambungannya akan dipost secepat mungkin.
    kalau ada masa sudi-sudilah singggah http://balqisarissa.blogspot.com

    tq
    -arissa-

     

  • At 27/10/09 5:53 PTG, Blogger FIZA said…

    mcm mn nak singgah blog??
    "This blog is open to invited readers only"..huhuhu

     

  • At 9/3/10 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ceritanya ok gak...mana sambungannya..
    nak tahu penghujungnya..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group