BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, September 30, 2009
Novel : 7 Hari Semakin Sayang 2
Nama Pena : rifanna

Setibanya di rumah, aku terus mencari kelibat Nisa. Rasa geram bermukim di hati kerana dia memberitahu Akmal akan janjiku itu. Entah di mana dia memperoleh nombor telefon Akmal, sedangkan aku sendiri sudah lama senarai hitamkan nombornya. Aku terdengar Nisa bernyanyi-nyanyi kecil di dalam biliknya. Terus aku membuka pintu biliknya.

" Nisa!! Kenapa kau bagitau Akmal pasal perjanjian kita?? Aku tak nak kahwin dengan dialah! ". Aku terus memarahi Nisa. Wajah Nisa sudah sedikit ketakutan.

" Err, janganlah marah Farah. Aku sendiri pun tak sangka dia boleh tahu." Terketar-ketar Nisa menjawabnya.

" Apa maksud kau? Mesti kau yang bagitahu Akmal kan?? Kalau tak, macam mana dia boleh tahu? ". Rasa kasihan pula aku tengok wajah Nisa yang ketakutan ketika ini. Tapi kemarahan terhadap Akmal itu menyebabkan aku terpaksa berbalah dengan kawan baikku ini.

" Aku tercerita pasal janji kau dekat Aidil. Tapi masalahnya si Aidil pulak tercerita dekat Akmal. Akmal sebenarnya rakan sekerja Aidil. Dah dekat 6 bulan dah sejak Akmal berpindah ke situ. "

" Haa, betul ke ni? Kau tipu je kan? ". Teringat aku akan lakonan aku dan Aidil. Cis, penat je aku puji lakonan cemerlang Aidil. Penipu! Sama macam Akmal!

" Betullah, aku tak tipu. Aku sendiri pernah terserempak dengan dengan Akmal masa buat operasi lawatan secara mengejut di tempat kerja Aidil. " Suara Nisa sudah mula perlahan. Mungkin masih takut aku memarahinya lagi.

" Aik? Waktu bila kilang kita ada buat lawatan ke tempat diorang pulak? Kenapa aku tak pernah tahu pun? ". Terus aku bertanya kepada Nisa. Seingat aku kilang aku tidak pernah buat lawatan macam itu. Apatah lagi ke ke tempat kerja Aidil yang langsung tiada kaitan dengan pembuatan susu di kilangku. Kali terakhir pun lawatan tahun lepas. Itu pun cuma ke kandang lembu dekat Perak je. Mengkaji pasal pembuatan susu secara tradisional!

" Err, adalah. Huhu, kau tak ingat ke bulan lepas aku pernah kata ada rakan sekerja Aidil minat kat dia. Terus aku buat lawatan mengejut pagi esok tu. Selamat dia tak curang kat aku. Hehe.. " Wajah Nisa sudah kemerahan. Malu agaknya dengan perangai serkap jarangnya itu. Patutlah aku tengok dia marah-marah masa pagi tu, tapi bila dah pulang dari jumpa Aidil boleh duk tersengih seorang diri pula.

" Kau ni cepat cemburu sangatlah. Buat malu je aku nak mengaku housemate. Tapi kenapa kau tak pernah bercerita langsung kat aku pasal Akmal kat aku? ".

" Aku tahu kau marah sangat kat dia, sebab tu lah aku tak berani nak bagitahu. Masa korang baru-baru putus pun aku tengok perangai kau dah lain. Sampai tak nak kawan dengan lelaki. Kalau aku bagitahu nanti, kau terus tak nak kawan dengan perempuan lak. Habis tu, dengan sapa pulak kau nak kawan? Hehehe.. ". Sempat pula Nisa bergurau di saat-saat aku tengah marah ni. Tapi betul juga katanya tadi. Lelaki aku tak nak kawan, perempuan pun tak nak jugak. Aku nak kawan dengan siapa? Takkan nak tumpang Sheikh Muzaffar merantau ke planet lain cari makhluk baru pulak?

" Emm, selamat kau tak bagitahu ye. Hah, kau tahu tak, disebabkan kelancangan mulut kau tu aku kena berkahwin dengan dia minggu depan tau! Habislah aku macam ni. "

" Takkan cepat sangat dia mintak? Gelojoh juga ye dia. Yes! Lepas ni mesti aku cepat jadi makcik. Hehehe! Kau lahirkan paling kurang pun 2 orang tau? Boleh aku curi seorang jadi peneman aku time hujung minggu". Nisa sudah mula tersenyum-senyum.

Aku terus membaling bantal yang berada di atas katilnya.

"Oit! Ke situ pula kau fikir ek? Aku sendiri pun tak terfikir sampai ke situ. Dahlah, penat aku melayan kau. Baik aku tidur, penat otak aku berfikir hari ni ". Terus aku berbaring di atas katil Nisa. Keakraban aku dan Nisa membuatkan kami tak sempat nak merasa kekok terhadap diri masing-masing.

" Hurm, tidurlah puas-puas kat katil aku tu. Lepas ni susah dah kau nak tidur di situ. Err, sebelum tu ada satu benda aku nak bagitahu kau."

" Apa dia? Kezutan lagi ke?"

" Emm, maybe. Sebenarnya Akmal ada tanya aku pasal kau sebelum ni. Dia minta nombor telefon kau. Pandai ye kau lesap terus dari hidup dia. Dia kata dia mencari kau selama 2 tahun ni. "

Mataku sudah kembali menyinga. " Kau bagi ke nombor telefon aku? Baik kau cakap cepat! ".

Dengan tergagap-gagap Nisa berkata, " Err, mana ada. Aku tak bagi pun! Err, aku nak pergi tengok tv jap. Kau tidurlah dulu ye". Terus Nisa berlari ke ruang tamu.

'Lain macam pula aku tengok perangai dia. Takkan terlampau semangat dia nak pergi tengok tv. Ada cerita best kot malam ni '.

Aku terus membaringkan diri. Tiba-tiba terdengar deruman scooter Nisa. Dan ketika itu juga telefonku berbunyi menandakan ada satu kiriman SMS.

* Farah. Sbenarnya aku terbagi no kau dkt Akmal. Jgn marah tau. Raya nak dekat ni. Maaf zahir batin ye..huhu

" Argh, Nisa!!!!!!".


-------------------------------

10 September 2009

Hari ini aku terpaksa pergi ke kilang dengan menaiki bas gara-gara rasa mogokku terhadap Nisa. Selalunya aku pergi dengan membonceng scooter Nisa. Nisa sudah berkali-kali meminta maaf dariku, namun aku tekad untuk memberi pengajaran kepadanya. Biar dia tidak berani untuk membuat sesuatu di luar pengetahuanku lagi. Nisa juga sudah keluar lagi awal dariku. Mungkin nak menunjukkan rasa tak puas hati kerana aku tidak mahu memboncengnya lagi.

Aku kerling jam di tanganku. Jam menunjukkan pukul 7 pagi. Adakah jam ini masih mempunyai pasangannya lagi? Hanya jam ini sahaja kenangan yang masih tinggal ketika aku bersama Akmal. 'Jam pasangan' ini sentiasa aku jaga dengan baik. Ini adalah kerana aku yang membelinya sebagai hadiah lahir kepada Akmal. Kalau dia yang beli tidak mustahil jam ini juga aku bakar.

Aku terus pergi ke tempat menunggu bas walaupun waktu aku bekerja masih tinggal lagi 2 jam. Sempat aku mengutip tin minuman yang menghalang perjalananku dan buang ke dalam tong sampah. Mesti penduduk di sekitar taman ini yang membuangnya.

Setibanya di tempat perhentian bas, kelihatan seorang perempuan Cina menggalas beg di celah ketiaknya. Mungkin mahu ke pasar. Dan ada seorang lelaki berjubah putih mengenakan kaca mata hitam baru tiba di satu sudut di tepi perhentian bas tersebut. Wajahnya kulihat agak berserabut dengan janggut yang tebal. Aku tidak pasti samada aku tersilap pandang atau tidak tetapi aku dapat rasakan dia sedang memerhati kearahku.

Bas tiba beberapa minit kemudian. Aku terus menaiki bas dan duduk di kerusi yang agak belakang. Lelaki berjubah tadi turut mengambil duduk di belakangku. Mujurlah dia tidak duduk di sebelahku. Aku lebih selesa duduk seorang diri ataupun di sebelah perempuan.


-----------------

Teringat pula kenanganku bersama Akmal suatu ketika dulu.

Sewaktu itu aku masih berada di tahun terakhir di pengajianku. Aku dalam perjalanan pulang ke kampungku di Kedah. Akmal masih belum membeli kereta kerana keadaan kewangan yang masih belum mengizinkan. Dia pula baru sahaja bekerja di sebuah syarikat di Pulau Pinang.

" Awak dah ada di mana ni sayang? ". Akmal menelefonku.

" Emm, baru je naik bas di Butterworth. Tapi bas tak jalan lagi. Tengah tunggu orang penuh dulu kot ". Jawabku sambil meletakkan beg di hadapan tempat dudukku.

" Oh, kalo macam tu lambat lagilah awak nak sampai rumah. Hah, awak duk sebelah siapa tu? Lelaki ke perempuan? Tua ke muda? ". Suara Akmal sudah berbaur cemburu.

" Lelaki, muda lagi kot. Kenapa? " Sempat ku kerling ke arah jejaka di sebelahku ini. Nampak hensem juga. Hehehehe..

" Kenapa awak tanya lagi?? Awak tu dah lah ada penyakit pelik, suka tertidur dalam bas. Buatnya dia buat benda tak senonoh kat awak mesti awak tak sedar punya. Awak pindahlah tempat duduk sebelah perempuan. " Jawab Akmal sambil mula merayu kepadaku.

" Tempat lain dah penuhlah awak. Yang kosong satu lagi pun sebelah lelaki jugak. Takpalah awak, jangan risau. Saya cuba takkan tertidur hari ni. Awak pergilah buat kerja awak tu dulu ". Teringat pula Akmal masih bekerja ketika ini.

" Okey, jangan tidur ye sayang. Nanti saya mesej awak."

" Okey, bye ". Aku terus menamatkan panggilan. Entah macam mana aku nak buat tak nak bagi tertidur ye? Baik aku dengar mp4 yang aku pinjam dari Nisa tadi. Lagu My Heart nyanyian Acha dan Irwansyah kedengaran. Semakin lama semakin sayup aku dengar lagu itu. Dan seperti biasa, aku tertidur lagi...................

Tiba-tiba kedengaran telefon bimbitku berbunyi bising. Aku terus menjawab panggilan dalam keadaan mamai.

" Irwan....". Tanpa sedar aku tersebut nama Irwansyah. Mungkin kerana aku mendengar lagunya tadi.

" Irwan??? Farah, siapa Irwan pulak ni? Awak ni, penat saya hantar mesej kat awak tau. Dah berpuluh mesej saya sent tadi. Hah, sapa Irwan tu? Lelaki sebelah awak tu ke? Cakap cepat! Kalau tak, sekarang jugak saya pergi highway cari bas awak.! ". Akmal menghambuskan kemarahannya.

" Sorry-sorry. Saya tertidur tadi. Tiba-tiba termimpi Irwansyah pula. Sory lah awak. Janganlah marah dah. “. Aku memujuk Akmal. Dia memang seorang yang kuat cemburu.

“ Hai awak ni. Macam mana boleh tertidur lagi ni? Nanti bila dah cukup duit saya nak beli kereta. Masa tu jangan harap awak boleh naik bas lagi. Faham? " Suara Akmal sudah kembali normal. Mungkin dia sudah tidak berasa marah lagi.

"Yelah, saya fahamlah. Awak duk call saya ni bos awak tak marah ke? Awak tu dahlah baru je kerja kat situ. " Kasihan pula aku dengan Akmal ketika ini.

" Saya sanggup hilang kerja ni dari hilang awak tau? Sekarang awak kena bersembang dengan saya sampai awak tiba di Kedah nanti. Kalau tak mesti mamat sebelah awak tu mengambil kesempatan kat awak ". Ku kerling lelaki tak bersalah di sebelahku ini. Nyata dia sedang nyenyak tidur.

" Dia dah tidur lah awak. Awak ni selalu fikir bukan-bukan. "

Aku berbual dengan Akmal sepanjang perjalananku ke Kedah. Mujurlah Akmal memakai bil, tidak perlu menambah nilai prepaidnya. Kalau tidak, entah berapa ringgit yang terpaksa dibayarnya untuk menelefonku petang itu.

Keesokan harinya dia mengadu padaku. Bosnya menghantar kad kuning kepadanya! Huh, aku dah kata dah semalam. Dia yang tak nak dengar. Mujurlah bukan kad merah!

---------------------------

Tiba-tiba aku mendengar jam loceng yang sangat kuat. Bunyinya begitu dekat di telingaku. Entah siapa yang guna jam loceng di dalam bas ketika ini. Aku terus memandang ke luar. Hah? Dah nak sampai! Terus aku bangun memicit loceng agar bas berhenti. Rupa-rupanya aku tertidur sepanjang perjalanan yang tak beberapa panjang tadi. Mujurlah ada orang tersilap kunci jam loceng tadi.

Aku terus turun ke tempat kerjaku. Nisa yang sudah tiba terlebih dahulu tersenyum-senyum ke arahku. Hairanku melihatnya. Bukankah kami sedang berperang dingin tadi?

" Hai Farah, seronok tak naik bas tadi? Kau ada jumpa sapa-sapa tak? " Tanya Nisa apabila aku berjalan menghampirinya.

" Kau perli ke apa ni? Mana ada aku jumpa sapa-sapa pun. Mamat berjubah putih adalah". Teringat pula aku akan lelaki yang duduk di belakangku itu.

"Hurm, hensem tak mamat berjubah putih tadi ? ".

" Kau ni kenapa? Aidil buat hal lagi ke sampai kau boleh nak cari lain ni? ". Aku terus meninggalkan Nisa. Entah apa angin kawan baikku hari ni. Nisa pantas berlari mengikutiku sambil menggaru-garu kepalanya.

-----------------------------

Aku melalui hari ini seperti biasa. Tiada satu panggilan atau satu mesej pun yang aku terima dari Akmal. Mesti dia bermain-main saja untuk mendapatkan kembali gelaran juara carta lelaki yang paling aku sayangi itu.

Aku melayari internet pada malam itu. Sedang aku leka bermain kuiz di Facebook, satu emel kuterima. Entah siapa yang menghantarnya aku kurang pasti. Terus aku membukanya.

* from : Mr Sudu

Eh, macam kenal je gelaran tu. Aku terus melihat emelnya. Ada 7 keping gambar yang dikirimkannya. Aku membelek gambar-gambar tersebut.

Terkejut aku melihatnya! Semua itu ialah gambarku! Gambarku sedang memakai kasut di hadapan rumahku. Gambarku membuang tin minuman ke dalam tong sampah. Gambarku sedang menunggu bas pagi tadi serta beberapa keping lagi malahan gambar pemandu bas yang aku naiki tadi juga ada! Tambah mengejutkanku ialah sekeping gambar aku tertidur di atas bahu lelaki berjubah putih ! Siapakah pengirim itu? Adakah lelaki berjubah putih tadi yang menangkap gambarnya? Tapi bukankah lelaki itu duduk di belakangnya tadi?

Pantasku membaca apa yang ditulis di muka surat seterusnya.


' Assalamualaikum Farah.
Saya meminta maaf sekiranya mengganggu ketenteraman awak dengan kiriman gambar-gambar ini.
Saya harap awak tidak lagi tidur di dalam bas. Mujurlah saya yang baik hati ini yang duduk dekat dengan awak. Kalau tak, entah apa lah yang terjadi dekat awak nanti.
Dahlah tidur tak ingat dunia. Sampaikan saya terpaksa meminjam loceng amoi sebelah ni nak kejutkan awak tau!
Sory lah ye, saya duduk di sebelah awak sewaktu awak sedang tidur tu. Yelah, kasihan lah pulak tengok awak asyik duk terhangguk-hangguk tidur.
Fuh, dahsyat betul awak tidur ek? Sampai terhantuk kat dinding bas tu tau tak? Tapi awak nampak comel sangat waktu tu. Macam baby je. Terus saya tumpangkan bahu saya yang sasa ni di sebelah awak.
Hurm, awak mesti tak perasankan saya kan tadi? Hehe, hebat juga make up makcik Nisa ni.
Err, jangan gaduh dengan dia lagi ek? Kalau awak nak marah, awak marah je terus saya ni. Kesian housemate awak tu, punyalah dia risau keadaan awak naik bas sampaikan terus contact saya minta temankan awak. Mujurlah saya cuti hari ni
Okeylah, awak. Pergilah tidur. Jangan rasa terharu pulak. Hehehe..'

Kurang asam betul Mr Sudu ni! Memang aku terharu pun!

-------------------------------------------------------

p/s : thanx kerana sudi membaca. Ini karya first saya. Kalo ada terkurang sory lah ye..
posted by Penulisan2u @ 3:10 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
27 Comments:
  • At 30/9/09 1:43 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..klakr siot..agknye ini lah 7 ari yg nk tunjuk syg akmal tu kan?? first day pun dh romantik ni..terangau sy jap..hehe.. :)

     

  • At 30/9/09 6:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2.. cpt2 lah smbung.. x sabar dah.. x dk blog ke?? kalau ada bg lah..

     

  • At 1/10/09 3:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat a sambung dah x sabar ni!!!

     

  • At 4/10/09 6:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..ha;ah blog tak ada ker???
    bagi lah kat kita org ni

     

  • At 4/10/09 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..
    kelakar..cepat sambung yer. x sabar.

     

  • At 5/10/09 12:06 PG, Blogger cik lubakpink said…

    maaf kpd sesiapa yg trtunggu2 smbungn cerite CINTA X DI DUGA..saye skang da msukkn citer tue ngn smbungnnye skali dlam blog..kalau rjin,sile kunjungi blog sye tuk smbungn citer ni..

     

  • At 5/10/09 9:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    romantik nyer....hehehe...bile ek nak sambung yg ke 3 punya?? hehe x sabar ni..

     

  • At 5/10/09 2:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sukenyer bc citer nie...
    erm..best kalo dpt pak we mcam akmal
    nape wak2 blj diorg blh break plak
    btul ke akmal dh tunang dulu??
    confues nie..
    hehehe...

     

  • At 6/10/09 5:52 PTG, Blogger rifanna said…

    psl tunang 2 sy akan gtaw d episod last..
    so, tunggu...
    huhu, blog ade tp stakat ni baru episod 3..
    http://rifanna.blogspot.com

    tnx 4 komenz ye..=]

     

  • At 13/10/09 8:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnyeeeee
    A.1

     

  • At 13/11/09 5:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmm ok jer..best dan menarik..suka baca...sekarang saya nak continue baca the next episode...hehehehe (penang_gurl610)

     

  • At 23/11/09 12:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..x penah lagie bace novel cam nie...hahahahahahaahah..gelak pas bace novel nie pnye pasal..

     

  • At 29/4/10 8:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    soooooooooooooo sweeetttt!!!!!!!!!!!!!!hehehe....
    best sgt2!!

     

  • At 23/5/10 3:05 PTG, Anonymous misa said…

    klakar plak!!!!
    sure mamt jubah puth tu akmal
    haha..

     

  • At 4/7/10 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terrer nye awak tulis novel,,rasanya kalah novelis skarang yg ada kt pasaran..tabik spring lah!!!so,,all the best utk yg strusnya k...

     

  • At 17/7/10 3:45 PTG, Anonymous Acik_chill said…

    ko mmg mables Rifanna...aku mmg suke cite ko nih..lain dr yg lain..len x klu ko tulis cite lain plak jgn lupa info kt aku erk? hihih

     

  • At 24/8/10 3:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dinata.m:.. aduiii.....best 2l cite nie...tp da b'blan2 sy tggu smbungan dia nie,bla lg nak sambung nie miss??

     

  • At 24/8/10 3:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dinata.m: yg part ke 9....bila lg nie??

     

  • At 14/10/10 3:21 PG, Anonymous ezz_an said…

    em...best giler....buat aku angau...tak sabar nak tau ending....

     

  • At 16/12/10 2:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa....bestnye...
    tp nape akmal mintk putus dulu??
    xsabar nk tau...
    cepat2 yer sambung...=)

     

  • At 24/1/11 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish ish dn ish lg..
    bes giler!!!!! wo hohohoho~~
    syok~~kekeke

     

  • At 12/2/11 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta buat orang bisa gila karna cinta gak punya mata .kadang kita percaya dgn cinta tp kita malah tersakiti ,sungguh agu gak ngerti di kehidupan ini dengan arti cinta

     

  • At 3/4/11 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak best langsung...asik2 cinta jiwang je..

     

  • At 21/5/11 1:43 PTG, Blogger EllynLatiff said…

    seronok la cite ni...
    hehe..
    wat sy gelak sorang..
    best !

     

  • At 6/6/11 2:15 PTG, Anonymous jee said…

    KELAKAR LA....
    GUD JOB!
    xD

     

  • At 25/6/11 4:37 PTG, Anonymous norini abdullah said…

    best sangat lah cerita ini....saya suka sangat macam mana saya nak dapat kan cerita ini...saya nak beli novel tapi dekat mana....saya nak simpan novel ini untuk adik-adik saya masa akan datang...saya suka cerita 7 hari semakin sayang...rasa nya macam saya pula yang jadi farah....hahahahahhh...jika di beri pulang nak juga jadi pelakon pegang watak perempuan nama farah ini...cerita ini layak di buat drama dekat televisen....mesti top punya....

     

  • At 29/1/12 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group