BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Suzuki Hayabusa LuV MiNi CooPer
Nama Pena : cahyacinta

"Tak mahu!Orang tak nak..Ayah tak boleh paksa orang macam ni.Orang masih muda lah ayah.Tak kan orang dah nak kena suruh kawin.Nonsense!"Macam je aku ni dah andartu nak suruh-suruh kahwin.Sudah llah aku bukanya minat sangat nak bercinta-cinta ni.Sekarang ni susah sangat nak cari cinta sejati.Apa tak nya taubat aku tengok kawan-kawan aku yang senang-senang mengungkap kan CINTA.Walaupun ianya hanya perkataan.Tapi bagi ku ia nya memberi impak yang besar dalam hidup seseorang.

"Ayah tak kira kalau kamu tak mau kawin dengan anak uncle Nordin,kamu keluar dari rumah ni!"Nampak nya ayah benar-benar menginginkan perkahwinan ni terjadi katanya untuk mengeratkan lagi perhubungan dua keluarga..Ah!Entah apa punya teori lah..Nak rapat,rapy je lah asal lak nak suruh aku kahwin dengan ntah sapa ntah nama anak Uncle Nordin tu.Baru balik dari oversea lah,apa lah..Macam lah aku kisah pun dia nak balik dari mana,dari oversea ke,undersea ke,indersea ke!

"Ayah macam mana orang nak kahwin dengan orang yang orang tak kenal dan tak cinta?BUkan niat orang nak kurang ajar dengan ayah.Selama ni semua cakap ayah dan ibu orang ikut.Tapi kali ini orang takkan berdiam lagi."

"Persetan kan dengan cinta kamu tu!aku nak kau keluar dari rumah ni sekarang jangan jejakan kaki kau kat rumah ni lagi!" Merah padam muka ayah menahan kemarahan.Ibu hanya menagis melihat pertengkaran antara aku dan ayah.Kalau putih ayah,putih lah,tidak akan dapat diubah.Aku sanggup keluar dari rumah.Tidak mungkin aku memperjudikan nasib ku dengan berkahwin dengan orang yang tidak aku cintai.

"Baik kalau itu yang ayah kata.Orang sanggup keluar dari rumah ini.Orang betul-betul minta maaf tak dapat menunikan apa yang ayah kehendaki.Halal kan makan minum orang selama ini."Ayah menepis ketika aku ingin menyalami tanganya.Ibu juga di tarik masuk kedalam rumah,ketika ibu cuba untuk mengahalang ayah menghalau aku.Hampir menits air mata ku.Tapi tak mungkin aku menitiskan air mata depan ayah.Sudah tentu aku dianggap lemah.Mulai hari ini aku tekad untuk mulakan hidup baru..

################################

Mula-mula yang aku kena fikir ialah cari tempat tinggal.Kalau dari segi duit takde masalah sebab aku pun mempunyai pendapatan sendiri.Tanya Erin lah kut mana tau dia tahu ada rumah sewa ke bilik ke..Apa-apa jelah.Asal selesa dan tempatnya selamat.

"Salam Erin."

"Wasalam.Hah Najwa ada apa call aku ni?"

"Amboi nak call pun tak boleh ke?Yalah sapa lah aku ni kan.,"Kata ku pura-pura merajuk.

"Ala laling jangan lah marah.Aku tengah lunch dengan Afzan ni hah.Kenapa wei kau call aku ni?"
"Ah!Tau tak pe kalau aku merajuk 5 tahun.Masak kau nak pujuk.Tak macam ni aku nak tanya ,kau ada tahu bilik kosong or rumah sewa tak?

"Ohhh sapa nak weh?"

"aku lah sapa lagi takkan kau kut?

"Ala kau ni orang tanya pun tak boleh nak angin je."

"Ala aku gurau jelah.Takkan lah abang Afzan kau tu nak jadi bujang balik kut kan.So macam mana,kau tahu tak?"

"Member Afzan ada rumah sewa,kejap lagi aku confirm dengan kau ok.Nanti aku cerita kat aku napa kau tiba-tiba lak nak rumah sewa."

"Ok!Thankz lalink.Sori lah kacau kau..Dah gi lunch ngan Afzan."

Satu masalah dah selesai.harap-harap ada lah rumah sewa tu.Nak tinggal dengan Erin tak boleh dia dah kahwin dengan Afzan.Tak sedap lah pulak nak tumpang rumah dia.Nak tumpang rumah member-member lain jauh lah pulak dari ofis.

Sapa pulak lah yang sms aku ni.Tak tahu ke aku ni tak suka menaip msg.Bosan dorh..Buat sakit tangan je.

"Salam Najwa,member Afzan cakap rumah seawa tu ada,sewa Rm 500 Kau setuju tak?Kalau setuju reply msg ni cepat k lalink! Kalau setuju petang ni boleh masuk .
Petang ni jumpa tempat biasa kiatorang bawak kau gi rumah tu..
Saja msg supaya tangan kau exersice sikit hehe."

Kurang asam betul Erin,Nasib baik lah kau kawan baik aku kalau tak aku pelangkung kepala kau.Terpaksa lah balas msg minah ni..Kalau tak melepas lak rumah tu.Terpaksa lak aku tidur dalam kereta malam ni..Tak selamat wow!

"Ok,aku setuju."

Jawab ku ringkas.Syukur Alhamdullilah dapat pun aku rumah.Sewa nya pun berpatutan.Harap-harap kawasan persekitaran rumah tu pun ok lah.Kalau tak ok masak lah aku jawabnya.Sudah lah tinggal soarang.Tapi tak pen anti cari sapa-sapa yang nak jadi housemate aku…

********************************
Ku pandang rumah setingkat itu dengan perasaan bersyukur.Dari luar sahaja rumah setingkat yang berwarna ungu itu benar-benar menarik hatiku.Kelihatan di halaman rumah itu air terjun buatan yang menyenangkan hati aku yang tengah serabut ni.Walaupun sudah 3 bulan tiada penghuni,halaman tetap juga bersih dan terjaga kemas.Sesuai dengan perwatakan tuan rumahnya pasangan suami isteri yang cantik dan kacak,dan juga baik hati.Mungkin terlalu awal untuk menilai.Tapi melihatkan layanan mereka terhadap ku..Mereka bukan lah tuan rumah yang tidak bertimbang rasa.Mesti best kalau ibu dan ayah ada dengan sekali.Apa lah ayah ni nak suruh aku kahwin lak dengan mamat yang aku tak kenal.Tak boleh jadi betul..Malas lah aku nak pikir dah..Sekarang ni lebih baik aku menikmati kecantik rumah sewa aku ni.Seperti yang dijangka,bukan hanya luaran tapi dalaman rumah ni pun cantik.

Aku benar-benar bepuas hati..Sudah lah sewa nya murah keadaan rumah nya juga cantik.Dilengkapi dengan perabot seperti katil,alamari,set sofa,sebuah television 24 inci,peti ais yang comel dan sebuah mesin basuh 3 kg.Cukuplah untuk orang bujang macam aku.Tadi aku dah sempat berkenalan dengan jiran aku iaitu sepasang suami isteri yag sudah berusia yang membahasakan diri mereka pak uda dan mak uda.Tapi jiran sebalah kanan aku belum berkenalan lagi.

Lepas magrib kang aku ingat nak pergi beli barang-barang dapur n cadar.Tapi sekarang aku nak gi mandi n solat dulu.Seram juga duduk rumah soarang-sorang ni.Tapi apa boleh buat aku yang buat keputusan ni.So hadapi jelah.Takkan lah baru sehari aku dah nak give kut malu argh..

******************************

Benggang betul Akhbar Qayyum apabila Suzuki Hayabusa nya kehabisan minyak selepas dipinjam oleh sahabatnya Aiman.Masa nak pinjam bukan main lagi.Tapi masa nak pulangkan dah lah liat,minyak pun tak diisi nya.Paling memanaskan hati masa dia memilih cadar seorang perempuan berebut denganya cadar yang berwarna merah yang hanya tinggal satu.Malas dia bertekak dengan perempuan yang tidak mahu mengalah itu.Harap muka je comel tapi…

"Cik!Saya yang penggang dulu cadar tu.Kenapa awak rebut dari tangan saya." Terang Akhbar Qayyum

"Ala awak belum bayar pun.Baru penggang pun nak bising."Bidas Nur Iman Najwa

"Tapi kan saya dulu yang cop cadar tu.Memang saya belum bayar.Tapi saya dah nak pergi bayar awak yang tiba-tiba dating rebut dari tangan saya!"Hati Akhbar Qayyum mula panas mendengar kepetahan gadis itu.

"Tu pun nak kecoh!Sapa suruh lambat bayar.Awak pilih je yang lain kan banyak lagi tu!"Banyak cantik aku yang gi tengok dulu cadar tu dia lak yang ambik.Memang lah salah aku sebab tinggalkan cadar tu tadi.Ah!Dia lelaki dial ah kena mengalah apa pulak aku.

"Awak ni!"Akhbar Qayyum menahan marah.Disedari beberapa pasang mata juga melihat kearah mereka.

"Saya apa hah!?Dah lah malas nak layan orang benggong macam awak ni.Thankz ye sudi mengalah bagi cadar ni dekat saya."Hah!Puas hati aku.Tapi sebenarnya cuak juga mana tau mamat tu nak flying kick aku ke.Mampus aku ..

Eh-eh apa lah orang ni harap je motor Suzuki Hayabusa,tapi kena tolak.Lawak arg..Eh!Kejap macam aku kenal lak orang ni.Bukan!Mamat yang tadi ke ini?A’ah dia lah.
Aku nak pergi sakat mamat nil ah.Alawak lak aku tengok muka dia yang ensem keputih-putihan tu menahan marah.Mesti kening dia yang tebal tu bertemu kalu dia marah macam tadi.Aiks kenapa lak aku tiba-tiba ingat cirri-ciri mamat tu.Apa-apalah,yang penting aku belum puas nak kenakan dia.Tunggu eh!

"Ponnnnn….Ponnnnn.."Sengaja Nur Iman Najwa membunyikan hon Mini Cooper nya..

"Aiks!Takkan lah Suzuki Hayabusa tu nak tolak je kut.Ke Suzuki Hayabusa second hand tulah rosak tu."Hah dia dah marah dia marah.

"Hei!Yang awak sibuk sangat kenapa hah?!"Jerkah Akhbar Qayyum.Sakit hati nya perempuan tadi yang berebut cadar denganya itu sengja menyakitkan hatinya.Entah apa salahnya dengan perempuan itu.

"Ala tanya je pun nak marah."Kata Nur Iman Najwa sambil tekekeh ketawa.

"Jangan belagak argh!Bajet awak bagus je.Macam lah cantik sangat Cooper awak tu..Ketot jugak macam awak.!"Puas hati Akhbar Qayyum melihat gadis itu menarik muncung platypus.Tulah kerek sangat nak kenakan aku..

"Apa!Awak cakap saya ketot??Jangan menghina ok!Sekurang kurangnya saya tak da lah kena tolak Cooper saya ni macam awak!Sudah lah malas nak layan orang beggong macam awak ni!"Ada ke patut dia cakap aku ketot..

"itulah lain kali jangan cari pasala dengan Qayyum Hayabusa."Katanya sambil ketawa kuat.Sengaja dia ingin membalas balik perbuatan gadis itu.Laju sahaja Nur Iman Najwa pergi meninggalkan Akhbar Qayyum.."Najwa kamu dah berkenalan ke dengan jiran sebelah rumah kamu tu?"
Di satu petang hujung minggu mak uda bertanya kepada ku.Sudah sebulan aku tinggal disini belum pernah sekali pun aku terserempak dengan jiran sebelah kanan rumah ku ini.

"Belum lagi Mak Uda saya tak pernah nampak lagi jiran sebelah ni.Jarang sangat ada kat rumah.Entah saya pun tak tahu lah.Kenapa Mak Uda?"
Sejak aku tinggal disini aku memang rapat dengan Mak Uda dan Pak Uda.Walaupun tempoh perkenalan kami masih baru tapi,entah kenapa mereka sudah ku anggap seperti ibu bapa ku sendiri.Tambahan pulak kedua-dua anak gadis mereka sudah berumah tangga dan menetap berjauhan dari mereka.

"Qayyum memang selalu tak de kat rumah.Sebab dia tu pelot..Ehh pelat..Entah lupa pulak Mak Uda apa nama kerja si Qayyum tu.Ala yang bawa kapal terbang tu."
Terang Mak Uda

"Ohhh Qayyum ye namanya Mak Uda…Pilot lah Mak Uda."

Pelat???…Pelotttt???/Nak je aku ketawa terbahak-bahak.Tapi dalam hati jelah karang kecik hati pulak orang tua ni.

"Hah…itulah pilot..Mak Uda ni dah tua mana reti nak cakap om putih ni.Macam ni semalam dua kali si Qayyum tu pergi rumah kamu.Nak menjemput kamu ke kenduri kesyukuran dirumanya katanya.Tapi semalam masa dia pergi ke rumah kamu.kamu takde.Jadi dia pesan lah dekat Mak Uda suruh bagitau kamu."Memang lah aku takde kat rumah semalam sebab bertapa sehari dekat office untuk siapkan laporan bajet kewangan untuk bulan ni.Biasa lah Aku memang suka buat kerja last minute baru ada kenikmatan!

"Semalam Najwa bertapa kat pejabat Mak Uda.,Ada kerja sikit.Bila kenduri nya Mak Uda?"Kata ku sambil tersengih-sengih.Segan lah pulak nak pergi.Yalah aku bukanya kenal dengan jiran aku tu.

"Lah yeke.Kendurinya esok malam ni hah.Lepas Isyak katanya."Terang Mak Uda lagi.

"Segan lah Mak Uda,Najwa bukan kenal dengan jiran sebelah ni."Tak kenal tiba-tiba pulak nak pergi kenduri.

"Ah takde makne nya lah nak segan.Kalau kamu segan-segan kita pergi sama-sama.Qayyum tu baik budaknya."Wah!Bila masa pulak aku tanya budak tu baik ke tak?Tapi senang sikit hati aku dengar.

"Hah!Yelah Mak Uda.Jangan Lupa tunggu Najwa esok ye.Dia tinggal soarang je ke Mak Uda?"Tapi macam tinggal soarang.Yalah tak pernah pulak aku nampak orang lain dalam rumah tu.Cewah!Jangankan orang lain.Si Qayyum tu pun aku tak pernah nampak.Kadang-kadang tu nampak lah jugak motor dia.Tapi orang nya tek pernah nampak.

"Seorang jelah,sama macam kamu.Bujang lagi.Sesuai lah tu kamu dengan dia seorang cantik seorang kacak."Usik Mak Uda.Asal pulak aku sesuai dengan dia.Tak boleh jadi ni lebih baik aku balik sebelum orang tua ni usik aku lebih-lebih.

"Hish,mak Uda ni mengarut je.ke situ lah pulak.Najwa balik dulu le mak Uda.Najwa nak pikir nak masak apa untuk bawa pergi kenduri tu esok."Lebih baik aku chow dulu.Karang aku jugak yang terkulat-kulat melayan usikan orang tua ni.

"Hah yelah.Esok jangan lupa esok.Boleh lah kamu berkenalan dengan budak Qayyum tu yang kacak tu."Tak habis-habis nak promote si Qayyum tu.jadi promoter tak bergaji lah pulak Mak Uda ni.

"Baik madam!"Kata ku seraya menyalami tangan mak Uda untuk balik ke rumah.


**********************************************
"Apa awak buat dekat sini hah!"Terbuntang mata Qayyum melihat gadis yang berebut cadar dengan nya tempoh hari.

"Awak tu yang buat apa kat sini!?"Wah!Suka suki je tanya aku.Flying slap kan baru tau.

Kedengaran Mak Uda memanggil Najwa."Hah dekat sini rupanya kamu Najwa.Puas Mak Uda cari kamu tadi.Hah kamu dah berkenalan ke dengan Si Qayyum ni?"Tanya Mak Uda.

Qayyum?????Hah dia ke ni Qayyum??Jadi maksud nye dia lah jiran aku ni??Dan sekarang ni aku kat rumah dia???Oh tidakkk!!Aku perlukan tong sampah majlis perbandaran untuk cover muka aku!Malu siot!

"Siapa dia ni Mak Uda?"Kedengaran sura garau itu bertanya kepada Mak Uda.

"Lah!Belum berkenalan lagi ke?Inilah Najwa yang Mak Uda ceritakan kat kamu,merangkap jiran baru kita."Jadi pengerusi majlis tak berbayar lah pulak Mak Uda ni.Aku hanya tertunduk.malas aku nak pandang muka mamat ni.Mesti dia tengah ketawa sakan dalam hati dia.

"Sudah lah kamu berbual lah dulu.Mak Uda nak ke dapur dulu."Alah Mak Uda ni saja lah.Apa aku nak buat ni.

"Awak rupanya jiran saya ni.Cik Cooper ketot."Kurang ajar betul mamat ni nasib baik dekat rumah dia kalau tak aku flying slap baru dia tahu.Bajet betul mentang-mentan aku pendek dari dia.Dia nak kutuk aku!

"Bajet tul.Nama je pilot tapi beli Suzuki Hayabusa second hand!"Hah!Ambik kau.Kan dah merah muka kau yang putih tu.

"Tolong sikit eh.Suzuki Hayabusa saya tu baru ok!Bukanya second hand.Hari tu habis minyak je k!"Terang Akhbar Qayyum.

"Yelah tu,orang berak tengah jalan mana nak mengaku."Aku tak puas hati lagi ni.

"Hah!Sudah malas saya nak bertekak dengan awak.Cik Najwa awak harap muka je ayu dan cantik.Tapi mulut tak ayu dan cantik langsung langsung."Terkekeh Akhbar Qayyum ketawa sebelum berlalu pergi meninggalkan Najwa

Ah!Lebih ah mamat ni.Macam lah mulut kau tu ensem dan macho.Flying slap kang baru tau.Menyesal je aku buat Bluberry Cheese Cake ku yang sedap tu.Uiks dosa-dosa macam tak ikhlas lah pulak.Bajet lah tu mentang dia dah naik pangkat nak belagak gi dengan aku.Aku tak heran lah.

Setakat pakai Suzuki Hayabusa pun belagak tahu lah kau tu ensem tinggi kening tebal.Tapi tak hairan lah cooper purple aku lagi mahal tau.Haha ayat bongkak siot!Benci arg mamat tu.Dah lah cakap aku ketot.Walaupun aku ketot banyak peminat tau.’Terbongkak lagi!

Tapi betul ke aku benci dia??Betul lah aku benci dia asal lak tak betul.Hish hati jangan buat aku kunfuis.Kalau aku kunfius aku rasa nak hentuk kepala dekat dinding je ni.Tapi kenapa sejak aku jumpa dia dekat gaint hari tu.Aku asyik ingat dia je.Tak kan aku……..

*************************************

"Hubby u ni kenapa hah??"Rungut Maria sambil memaut tangan kekasih nya yang semakin hari semakin dingin denganya.Dia tahu ini semua salahnya kerana keluar dengan lelaki lain semasa Qayyum bertugas.Maria seorang pramugari yang cantik,tetapi perangainya tidak secantik rupanya.

"Lepas lah Maria I rimas ok!"Malas Qayyum melayan lagi karenah Maria yang gedik tahap babun tu.Kalau dulu perangai Maria yang manja itu memikat hatinya,tapi sekarang mahu sahaja di flying kick nya wajah wajah yang jelita itu.Pantang betul baginya,apabila cintanya di permainkan.Dia rasa diperbodoh kan selama 3 tahun dia hanya setia pada Maria.

Mereka bertemu dan bercinta di UK.Sudah 3 tahun mereka bercinta tapi,sejak mereka berdua balik ke Malaysia,perangai Maria mula berubah setelah berjumpa dengan bekas teman lelakinya yang jauh lebih kaya dari dirinya.

"Ala u ni I kan dah minta maaf."Jari jemari Maria mula merayap ke pipi Qayyum.Sengaja dia mengoda Qayyum dengan lagak manja nya,walaupun dia tahu perbuatanya itu mengundang kemarahan Qayyum.Sering kali Qayyum memarahi nya kalau bertindak berlebihan.Katanya tiada ikatan yang mensah kan mereka untuk berpegangan.Bagi Maria Qayyum terlampau kolot.Nama sahaja seorang pilot.Baginya setakat pengang-pengang apa salahnya sedangkan lebih dari itu pun sudah dilakukan nya dengan Tengku Airil bekas kekasih nya dan sekarang part time lover nya.Disatu sudut seseorang memerhatikan pasang kekasih itu dengan perasaan yang bergolak bergolak.Ada perasaan cemburu singgah di hatinya.

Awek dia ke tu?Cantik nya.Eh kenapa pulak aku nak cemburu suka hati mak nenek diorang argh!Ah!Hati kau jangan buat aku macam ni.Aku flying slap baru tau.Entah tersampuk virus apa entah hati,perasaan dan kepala otak aku.Asyik nak ingat mamat belagak yang pakai Suzuki Hayabusa hitam tu.Huargggga apa sebenarnya ni ??Kunfius dorh!Lebih baik je aku blah je dari sini.

***************************************

"Mak udaaaaaaaaaaaaaaaaaaa……Tolang saya Mak Uda!"Tak kisah lah orang nak cakap apa.Aku perlukan pertolongan ni.Ala Mak Uda ni pulak mana..Aku panggil tak dengar ni.Alamak!Kereta Pak Uda takda lah,mesti diorang gi dating ni.Mampus!Macam mana aku nak masuk dalam rumah ni.


"Oi!Cik Cooper Ketot asal awak jerit-jerit panggil Mak Uda ah?Diorang takda gi dating."Selambe kambing tul mamat ni.dia panggil aku CIK COOPER KETOT!Ah!Habiz lah aku kan betul diorang gi dating sapa nak tolong aku ni.Nak minta tolong dekat mamat ni ke?

"Miss Najwa yang cantik manis.Saya tanya ni awak menjerit sakan tu kenapa?Ada pencuri masuk rumah awak ke?"Sindir Qayyum sambil tersengih.Pelik juga dia melihat gadis yang garang itu tiba-tiba menjerit meminta tolong.

"Awak ni nak tolong ke tak nak??"Alamak!Terlepas cakap lah pulak.Hah..Takpe lah dah tercakap ni..Teruskan jelah..Daripada aku bertapa kat luar ni.Takpe lah aku buang keegoan aku untuk hari ini..

"Ada…adaaa"Ish kenapa pulak aku terkena penyakit gagap ni.

"Ada apa hah?!" Jerkah Qayyum

"Ada lipas atas katil saya"Ah buat malu je.Tapi apa boleh buat memang kenyataanya aku takut tahap gila dengan binatang satu tu.Meremang je bulu roma aku kalau tengok binatang tu walaupun dalam tv,majalah,surat khabar dan yang sewaktu denganya.

"Apa???Lipas??"Ketawa besar Qayyum mendengar penjelasan ku.Bajet betul macam lah aku buat lawak kepala dongga kat sini.

"Awak nak tolong ke tak?" Macam ada air lah yang keluar dari biji mata aku ni.Air apa pula yang mengalir ni?Takkan air mata kut.Oh!Tidak!Memang air mata pun.Mamat Hayabusa nil ah punya pasal.Dia boleh gelakan aku masa-masa getir aku ni.Sudah lah aku memang takut tahap gila-gila dengan lipas dia boleh gelak-gelak.
"Maaf..Saya tak sangka awak takut sampai macam tu sekali.Saya tolong awak ok..Shuss,,,Sudah-sudah jangan nangis lagi."Kaget Qayyum melihat gadis yang selalu nya garang dan bersuara lantang ini mengalirkan air mata kerana perkara sekecil ini.

Kagum Qayyum melihat hiasan bilik Najwa.Berlatarkan warna ungu.Bukan hanyaCadar nya berwarna ungu langsirnya juga berwarna senada.Hiasan bilik ini juga berwarna ungu.Pada pandangan Qayyum bilik Najwa itu sangat cantik dan kemas sedap mata memandangnya.Ditambahi lagi dengan haruman Lavender yang memenuhi segenap ruang bilik yang sedang besar.Dilihat nya atas katil seekor lipas sedang landing diatas kaltil Najwa.

Berhati-hati Qayyum menghampiri katil untuk menangkap lipas yang sedang baik punya landing diatas katil Najwa.Takut lari.Nanti jadi satu kerja lagi dia hendak mencari lipas itu di ceruk-ceruk bilik Najwa.

"Lahhhhhhhhhhhhh….Dah mati rupanya lipas ni.Apa lah minah ketot ni.Ini pun nak takut ke?"Omel Qayyum sendiri sebelum membawa bangakai lipas itu keluar.

"Macam mana awak?Dapat tak bunuh lipas tu."Huh aku memang kejam sikit bab-bab lipas ni takda belas kesian langsung.Cewah!Padahal aku tak pernah bunuh dan penggang pun.Aku suruh orang tolong bunuhkan.

"Ni hah!Dah mati pun awak takut ke apa daa."Qayyum menunjukan bangkai lipas yang dipengangnya di depan muka Najwa.

"Apa ni awak letak benda alah tu jauh-jauh sikit ok!"Wah mamat ni nak tengok aku pecut seratus meter ke apa.Hish aku pun tak tau kenapa aku takut gila dengan lipas ni.

"Nah!"Qayyum sengaja membuat gaya ingin membaling bangkai lipas itu kearah Najwa.Berlaku lah aktiviti kejar-mengejar antara kami.Siap bergelak ketawa lagi.Pelik kan tapi tu lah yang terjadi……

Aduh penat nya berlari macam kanak-kanak ni..

"Awak sudah lah.Penat saya lari tau.Lebih baik awak buang lipas tu seblum saya flying slap awak."Aku pura-pura mengangkat tangan tanda ingin menampar Qayyum..

Tiba-tiba Qayyum memegang tangan Najwa.Mereka saling terdiam hanya pandangan mata yang menyingkap perasaan suci yang mereka alami antara satu sama lain.Lidah kelu untuk berbicara….Hanya mata yang berbicara,seolah-olah memberitahu apa yang tersirat dalam hati masing-masing.Begitu unik kan perasaan cinta ini.Dari benci ke kepada sayang.Walaupun masing-masing belum meluahkan apa yang mereka rasa..Tapi mereka dapat mengagak apa yang mereka rasai.

"Saya cintakan awak Najwa".Hah!?Mamat ni cintakan aku??Aku pun sama gak cintakan dia.Tapiiii…. minah hari tu sapa?Wah!Dia nak madukan kami ke ni??Ini tak boleh jadi ni..Ish apa aku merapu meraban ni.Kejap aku bom dia dulu.Amboi suka-suki je nak jadi kan aku awek dia no 2.

"Awak cakap apa ni?!Saya tak faham."Cewah buat-buat budus lak aku ni..

"Saya cintakan awak Nur Iman Najwa,a.k.a Cik Cooper ketot."Wah!Sempat lagi da ejek aku..Tunggu aku belum start enjin lagi ni.Bajet tul.

"What???CINTAAAA….Awak ingat saya ni apa budak-budak ke,walaupun saya ni ketot saya,otak saya tak ketot!Awak jangan nak suka-suka cakap,yang awak cintakan saya!Kalau awak dah ada awek!Setia jelah kat dia..Tak payah nak menggatal cakap cinta kat saya."

Peh!Ini belum cukup lagi.Aku tak habis lagi ni.Bajet tul..Dah ada awek pun ada hati nak menggatal.Hari tu bukan main lagi awek dia penggang tangan.Dia diam je..

"Hei!Relex lah yang awak nak mengamuk sakan dekat saya ni kenapa?Awek??Mana awak tahu yang saya ni ada awek??Awak skodeng saya eh?"Tersengih-sengih Qayyum mendengar apa yang diperkatakan oleh gadis yang mula mencuri hatinya sejak kenduri kesyukuran yang diadakan dirumahnya 5 bulan lepas.Selama itu juga dia mencintai Najwa secara diam.

"Relex kepala dongga awak.Saya tak de masa lah nak skodeng awak.Hari tu dekat Purple love café saya tak sengaja ternampak awak dengan perempuan cantik yang seksi tu.Siap bermanja-manja lagi dkhalayak ramai.Memalukan!"

"Alah sayang jangan lah cemburu."Usik Qayyum.Wah nampak nya Najwa cemburu ni.Siap merah-merah lagi muka dia,menahan marah.

"Sayang??Hei playboy jalanan.Awak jangan nak main-mainkan perasaan saya ok,flying slap karang baru tau."Yaks!Ada hati nak panggil aku sayang..

"Apa plyboy jalanan???Ala kejam sangat lah tu sayang.Jangan marah ok.dengar dulu apa yang saya nak cakap ni."

"Hah?? Apa saya takda masa nak dengar apa yang awak nak kelentong saya ni cepat..Jangan nak panggil saya sayang,hanya husband saya boleh panggil saya sayang!!"

"Ala,tak lama lagi nanti saya jadi husband awak gak.So tak yah kedekut lah."Keletah Qayyum yang sengaja mengusik nya itu,menaikan darah nya.

"Awak jangan main-man.Kalau nak cakap cepat!Kalau tak nak lebih baik saya masuk!"Rasa nak tamper je mamat ni.Suka-suki je dia main-main kan aku.

"Ok-ok jangan lah marah sangat.Sebenarnya perempuan yang awak nampak tu,bekas girlfriend saya Maria kriesya.Masa saya nampak awak nampak kat café tulah,juga hari saya putus dengan dia.Sekarang ni dia dah kawin pun dengan bekas kekasih dia.Kena cekup dekat hotel."Sayu Qayyum menceritakan apa yang terjadi antara dia dan Maria.Bukanya dia sedih kerana berpisah dengan Maria.Tapi dia sedih kerana diperbodoh-bodohkan oleh Maria.

"Hah??Awak biar betik??".Ceh pura-pura buat muka sedih jap..Tak boleh tunjuk muka exicited tahap gila gaban.Nanti dia kata aku kemaruk pula dekat dia.Walaupun memang aku kemaruk kat dia ahaks!

"Betik ada kat pasar lah cik adik."Sakat Qayyum.

"Weh!Flying slap kang cakap lah betul.Kalau tak orang masuk ni."Ugut-ugut manja sikit.Manja??Apa kejadah nya..Ni ugut-ugut ala-ala mafia ni.Wink2

"Ala jangan lah garang sangat. Serius lah dia tu bekas awek saya je. Awak tak yah risau lah . Sekarang ni, dan insyAllah selamanya hanya awak dalam hati saya.So macam mana awak sudi tak terima saya jadi orang kesayangan awak,orang yang menyayangi awak,yanag setia pada awak,yang menjadi pendamping awak.pelindung,dan yang penting tukang bunuh lipas untuk awak" Sekali dia jatuh cinta memang dia kan setia.Tapi kesetianya tidak di hargai oleh Maria.

Ah!Mamat ni sempat lagi menyindir aku.Memang aku sanggup sangat-sangat terima dia.Aiseh gatal lah pula kan.Tapi macam mana nak cakap.Aku mana lah pandai bab couple ni.Agak-agak kalu aku telefon Erin tanya boleh tak?

"Awak…..!Sudi tak ?!"

"Eh..sudi…sudi..Mana boleh tak sudi!" Alamak!Dah terlepas cakap lah.Aduh malu lah!Mana nak sorok muka ni.Cabut kepala ni boleh ke?Masukan dalam poket.Menggong..Mana lah boleh kan..Apa daa.

"Sudi????Ah terima kasih sayanggggg….Abang rasa nak peluk je..Tapi tak boleh bukan muhrim."Macam budak-budak betul,tak padan tua dari aku.Ceh!Padahal aku pun rasa nak lompat.Tapi mana boleh.Jatuh lah saham aku.

******************************

Sudah enam bulan aku dan Qayyum a.k.a abang hayabusa aku ni.Baru couple dah panggil abang gatal kan?Bukan gatal lah tapi hormat kat orang tua tu ahaks!Hujung minggu ni cik abang aku ni takda.Dia kena fly ke Zurich seminggu.Alamat nya terpaksa lah aku duduk rumah soarang-soarang tak pun melepak rumah mak uda dengan pak uda kalau diorang tak keluar dating lah.

Selama enam bulan kami berkawan,Qayyum memang kawan,kekasih dan sahabat yang menyanyangi,memahami,setia dan paling penting romantik.Walaupun romantic takde pengang-pengang atau peluk-peluk tau.Bukan macam masa Qayyum dengan Maria.Alah!Abang sori terkutuk sikit lerh wink2..

Bahagia??Ya aku sangat bahagia menjadi kekasih,Qayyum.Paling aku suka sifat romantik nya.Masa birthday aku bulan lepas,sedih jugak lah ingat plan nak sambut sam-sama..Sudah lah ini tahun pertama aku menyambut birthday bersama dia,dia juga teman lelaki pertama aku,alih-alih dia kena fly ke bali.Adui!Nak nagis guling macam Hindustan pun ada tau..

Sejak couple ni aku tiba-tiba lak jadi minah sendu ni.Bukan apa yalah sejak aku secara rasmi dihalau keluar dari rumah,dialah ah yang paling rapat dengan aku selain erin,mak uda dan pak uda.Masa aku tengah layan CD korea masa birthday aku.Kecian kan macam orang terbiar je aku ni,tiba-tiba aku di kejutkan,aiseh bagi suspend sikit.Aku dikejutkan dengan pangilan telefon dan seraya ada orang menekan lonceng rumah ku yang membuatkan air mata ku menitis setitik demi setitik.Ceh drama sikit.Rupanya-rupanya Cik abang aku yang call nak wish Birthday.

Call dari Zurich ni bertambah sayu bila orang yang menekan lonceng rumah ku itu adalah Abang Farid iaitu kawan Qayyum,menyerahkan sekotak cup cak berwarna purple,fevret aku tu .Yang di tulis "Happy BirthDay Sayang.Luv U So Much".Ish2 terharu siot kalau dia ada depan mata rasa nak peluk jew.Eh2 mana boleh bukan muhrim.Dalam keadaan sedih aku pun membaham kek tu soarang-sorang.Tamak haloba sungguh!

***************************************************

"Sayang..Bila kita nak pergi jumpa parents sayang?" Bukan Qayyum tidak tahu apa yang terjadi antara Najwa dan keluarganya.

"Abang!Abang pun tau kan wa dengan parents wa macam mana.Diorang dah taknak dekat wa dah."Ala macam mana ni.susah tul lah

"Tapi dah lama sangat ni kita berkawan,tak manis lah kita kehulur kehilir tanpa ikatan yang sah.Memang kita takda buat apa-apa.Tapi mata orang memandang kita mana tahu.Sayang ingat lagi kan tentang lamaran abang haritu."Qayyum cuba mememujuk Najwa untuk membawa nya berjumpa dengan orang tua Najwa.Dia igin menjadikan Najwa suri dalam hidupnya.Dari keluarganya pulak tiada tentangan mereka juga menyayangi Najwa macam keluarga mereka sendiri.

"Wa ingat abang,Sejambak lavender dari Zurich dan sebentuk cincin platinum,dengan air yang tertumpah kat meja sebab abang gelabah sangat."Usik Najwa sambil ketawa kecil.Act aku terharu sangat dengan sikap Qayyum.

"Ala wa ni jangan lah buat maku abang je." Qayyum memasam kan mukanya merajuk lah tu.

"Ala abang jangan lah merajuk.Abang kalau kita pergi rumah Wa hari ini nak tak?"Aku rasa hari ini lah masanya.Betul juga sampai bila kitaorang nak macam ni.

"Buat pe nak gi rumah wa.Ada lipas lagi kew?" Alahai bendul juga rupanya bakal laki aku ni.

"Ala peril lah tu!Bukan pergi rumah sewa wa lah tapi gi rumah ayah dengan ibu lah."

"Hah!!Biar betik??Dah ready kew?"Tanya nya sedikit terkejut.

"Aiks takkan takut kut?"Buat kening double jeck sikit wink2.

"Heh!Sapa takut mana ada takut.Sudah jom kita pergi sekarang gak."Mak Oi!Gelojoh tul dia ni.Nak jumpa mak bapa aku bukan nak jumpa mak bapa dia,tapi dia lak terlebih gumbira.

***************************************

‘Ya Allah Najwa kamu balik juga sayang." Ibu berlari mendapatkan kami.

"Maaf ibu,buka Najwa tak nak balik.Tapi ibu pun tahu kan." Rasa bersalah sangat kerana telah dari rumah dan selama itu juga aku tidak menghubungi mereka.

"Dah-dah sudah mari masuk dalam dulu.Ehem ni anak ni siapa?"Tanya ibu kepada Qayyum sambil mengelap sisa air matanya.

"Assalamualaikum ibu..Eh2 madsud saya makcik saya Muhammad Akhbar Qayyum mak cik.Panggil Qayyum je."Penuh sopan santun Qayyum memperkenalkan diri.Hampir sahaja Najwa ketawa besar melihat perlakuan Qayyum yang selolah-olah menjadi lelaki terkhir.

"Oh Muhammad Akhbar Qayyum sedap nama tu,se ensem orang nya."Ikhlas ibu memuji Qayyum.En Hayabusa ni apa lagi tersengih-sengih lah.Suka lah tu kena puji.Riak betul ahaks!Nampaknya ibu macam suka dekat En Hayabusa ni.Tapi Ayah macam mana.Ngomong-ngomong ayah mana eh.Aiseh tercakap indon lak.

"Ibu.Ayah mana ibu."Teragak-agak aku bertanya.

"Ayah ada kat atas.Kamu jangan risau lah ayah dah tak maah dengan kamu dah.Anak uncle Nordin tu dah kawin dah pun.Dengar kata kena tangkap kering.Kami bersyukur sangat kamu tak jadi kawin dengan anak uncle Nordin tu"Hah nasib baik.Kalau tak,tak pasal-pasal aku kena kawin dengan orang macam tu.

***************************************

"Hah!!Pandai jua kami balik ye?Ingat kan dah tak nak balik dah."Jerkah ayah tiba-tiba.Aku memandang ibu,kata ibu ayah dah tak marah dekat aku tapi ini lain pulak cerita nya.

Qayyum hanya menyuruh aku sabar dan jangan melawan.Dengar kan sahaja katanya.

"Ayah,Najwa minta ampun ayah."Kata ku cuba untuk menyalami tangan ayah.Tapi huluran tangan ku tidak bersambut,sebaliknya ayah merangkul aku kedalm pelukanya.

"Maaf kan ayah nak.Ayah khilaf." Lah ayah nak gertak aku je rupanya.Cuak tul aku.

"Takda apa nak dimaafkan ayah,Najwa pun bersalah juga dengan ayah.Maaf kan Najwa ya ayah."Anak solehah kan aku.Em Solehah sangat lah ahaks.Kalau En Hayabusa tak jadi ustaz masa dalam kereta tadi,sehingga menimbulkan keinsafan.Mahunya aku blah je masa ayah pura-pura gertak tadi.

"Ni siapa ni Najwa?"Kata ayah sambil bersalam dengan Qayyum.

"Bakal menantu ayah kew?"Belum sempat aku mejawab.Bom!!Ayah dah attact dah.Kemarut sangat nak dapat enantu agaknya.Ahaks terkutuk sikit sori2 ayah.

"Saya Muhammad Akhbar Qayyum ,panggil Qayyum sahaja pak cik.Tujuan saya datang sini pun nak minta kebenaran pak cik untuk meminta kebenaran pak cik dan mak cik untuk memperisterikan Najwa."Wah!Dengan sopan-santun nya dan penuh berani Qayyum mensuarakan niat nya.Yeah!Go abang!!

"Kamu dah sedia ke nak terima anak ayah ni luar dan dalam,apa sahaja kelebihan dan kekuranganya?"Wah ayah ni dah bahasa kan diri sebagai ayah lak.En Hayabusa pulak dengan muka tak malu panggil ayah aku ‘AYAH’.

"InsyAllah ayah saya terima dia seadaanya,seperti mana Najwa menerima saya.Saya tidak menjanjikan kesempurnaan untuk Najwa.Tapi saya akan mencuba untuk memberi kesempurnaan itu."Yeah!Itu dia En Hayabusa sila-sila berjuang.

"Alhamdullilah.Sejuk hati ayah mendengarnya."Kata ayah sambil mengurut dada.

Setelah makan malam bersama.Ayah dan ibu juga telah berkenalan dengan Qayyum,Nampaknya ayah dan ibu benar berkenan dengan En Hayabusa,Sehingga kau di anak tiri kan.Aiseh! Ini tak boleh jadi ni,

Bincang punya bincang minggu depan keluarga Qayyum akan dating merisik Minggu depan.Aku bersyukur akhirnya hubungan aku dan orang tua ku dah berbaik semula.Thankz tu En Hayabusa juga.

"Akhirnya Sayang kita nak kawin juga,kalau abang tahu awal-awal lagi abang dah paksa saya bawa abang jumpa ayah dan ibu.Diaorang best lah sempoi jew."Kata Qayyum semasa aku menghantar nya keluar,untuk pulang kerumah.Malam ini aku tidur dirumah ku.Untuk pertama kalinya setelah sekian lama.

"Gatal lah abang ni."Kata ku malu-malu anjing.AhakS!Tak tahan tul.

"Nampaknya lepas ni Suzuki Hayabusa dan Mini Cooper ketot kenalah duduk satu bumbung kan." Apa????Dia kata ketot.Wah2 ini tak boleh jadi.ni..

"Macam tulah Mini cooper kena duduk sebumbung dengan Suzuki Hayabusa second hand."Wink2 padan muka dah kena.

"Tak kisah lah sayang.Tapi yang penting sekarang pemilik Suzuki Hayabusa dengan Mini Cooper dah bahagia.Abang harap kebahagian ini akan menjadi milik kita selamanya."Wah terharu daku mendengar.

"Alamdullilah abang, Wa pun harap macam tu." Hari itu merupakan hari yang paling bahagia dalam hidup kami.Harap cahaya kebahagian akan terus menyinari hidup kami selamanya Amin..

P/s : Baca lah k..Walaupun tak berapa nak best cerita ni..Komen lah banyak2 k..
posted by Penulisan2u @ 1:37 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
37 Comments:
  • At 6/9/09 3:01 PTG, Blogger miz ruha said…

    okey cite die...
    tp ade typing error...

    teruskn menulis...

     

  • At 6/9/09 3:28 PTG, Anonymous yanna nabil said…

    he3..betul2...de typing error..datang jd dating..papepown..keep up to writer..

     

  • At 6/9/09 5:52 PTG, Blogger eitajimmy said…

    1-2 typing error tuh biasalah..jnji best..:)

     

  • At 6/9/09 8:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..cite ni ok la tp..bkn ke at first diorg ade berebut cadar wrna merah..nape tibe time kt bilik najwa 2..cadar wrne purple..emm..cnfius..cnfius..
    lps 2..cite ni xpress sgt la..
    aku bc pun naik semput..

     

  • At 6/9/09 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Nice story....teruskan usaha....

     

  • At 7/9/09 1:31 PG, Blogger iriz said…

    oke la citer die..

    nice n keep it up writer! :)

     

  • At 7/9/09 11:19 PG, Blogger iManAzRaf said…

    best2.. hehe.. xkshla pe org kate,yg pasti aku suke. hik3..sempoi~~ trskn berkarya...

     

  • At 7/9/09 2:06 PTG, Anonymous shaqyue said…

    ha33 best giler...aku gelak je bace...

     

  • At 9/9/09 9:14 PTG, Anonymous auni said…

    best giler citer nie
    cuma der kesalahan ejaan saje
    usaha lg

     

  • At 11/9/09 12:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler citer ni...

     

  • At 11/9/09 3:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    KELAKAR LA.. ESPECIALLY BILA DIA NAK FLYING SLAP..HABIS SEMUA ORANG DIA NAK FLYING SLAP TU Y TAK TAHAN!!

     

  • At 11/9/09 12:50 PTG, Anonymous AISYA=) said…

    BES GAK MALOPUN ADER TYPING ERROR,WELL CONGRATE!!

     

  • At 12/9/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceritenye terlall klise lah...
    lg satu cam der sebab untuk najwa, orang yang susah nak jatuh cinta boleh suker kat qayyum.
    endingnye tak best!

     

  • At 13/9/09 2:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam penah dgr je citer psl lipas tu..katne ek..
    rs cam dlm novel...
    tp lupa plk...
    ciplak ek..

     

  • At 17/9/09 3:15 PG, Anonymous ermm said…

    cerita ni memang sesuai untuk bersantai, untuk org2 yg sukekan street love cerita ni agak sesuai untuk korg! memang best...
    utk pasal lipas tu mcm dlm cerita novel karya damya hanna tak silap tajoknya "bicara hati"..tp tak semestinya penulis ciplak kan? hehe
    tp cerita ni punya tajuk yg attractive! bagosss...
    sy suke!

     

  • At 17/9/09 8:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    first bc tjuk nie rs cam bekobar2 nk bc,,tapi bl dah bc tak da yg menarik..x da different...tp keep on writing...

     

  • At 23/9/09 4:08 PG, Blogger AkMa said…

    heh..bes gak r
    hahaha
    takot lipas ea kak..
    hak3x ^_~

     

  • At 25/9/09 3:17 PTG, Blogger QilaaHamdan said…

    weee!~
    kelaakaa la citee dia!:D
    best sangat!ayat tak boleh blah!kambeng!pergh best!:D

     

  • At 27/9/09 9:53 PTG, Anonymous Nurul said…

    ok

     

  • At 3/10/09 10:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak,,ayat slumber jewk,,
    tp banyak silap eja la,,huuu x cek dulu niyh ;p
    keep up a good work :)
    len kali cek dulu ea b4 submit kt ckgu,,haha ;p

     

  • At 6/10/09 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...teruskan usaha anda...
    chaiyok3

     

  • At 7/10/09 12:58 PG, Anonymous fauziah said…

    ok...teruskan usaha...sedap membacanya...

     

  • At 7/10/09 4:42 PTG, Anonymous pee_urt_eyq said…

    slambe best..typing error bnyk ah..tp best!

     

  • At 20/1/10 11:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg byk typing error n kalo boleh letak lah tnda baca yg sesuai,blh lah org nk fhm n dpt tahu mcm mana intonasi nya...btw,crta yg baek..do better nxt time k!=)

     

  • At 12/3/10 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar mmg kelakar... p lau wat wtk laki 2 ego cikit kan lagi best....pe2 pow mmg best

     

  • At 21/3/10 1:57 PG, Anonymous YANTY said…

    NICE....CADAR PURPLE TU? BANYAK STOK LAIN LER TU...HE3

     

  • At 31/3/10 12:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mini cooper + suzuki hayabusa = mini hayabusa.
    well...it's a nice story though..
    keep up the good work...

     

  • At 18/9/10 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story.....best3
    typing yg pelik2....tp rock...
    hehehe....teruskan berusaha.....
    gud jobs....=)

     

  • At 6/11/10 1:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni bez..kelakar...tp kjp sgt dorg jth cinta....tiba2 je dh jth cnta...anyway, nice story...keep it up..

     

  • At 28/11/10 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok citer ni sy ske.. tapi byk gak spelling error, tp tu ta jd masalah coz sy phm citer awk.. congrates. teruskan berusaha. chaiyok!! chaiyok!!

     

  • At 17/4/11 3:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh3....
    lgi2 part kat tngah jlan tu..
    psal spelling error tu,
    ala biase la....
    smuer org ade wt slah

     

  • At 3/5/11 10:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape cepat sgt dia luahkan perasaan?????

     

  • At 6/6/11 2:26 PG, Anonymous penghuni syurga said…

    aoiyzzzzzzzzzzzzzz.
    aq bca asyik tergelak jew...
    sempoi tol..
    kkep in touch..

     

  • At 1/10/11 7:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahh klakar la

     

  • At 27/12/11 7:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best... simple but nice story...
    keep it up... chaiyok...chaiyok..

     

  • At 23/4/12 12:45 PG, Blogger diyanaEvy said…

    haha sempoi jew.. tahniah penulis n keep up d' good work!

     

  • At 23/4/12 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Memang the BOMB la citer nih!!!
    Suke sangat!!!! Saya harap penulis citer nih bopeh buat banyak lagi cerpen macam nih. Keep on writing!!!!!!!!! XD

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group