BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Painkiller
Nama Pena : Masyitah Zahra

Hello miss D…
Hari nie aku rasa penat sangat-sangat…
Macam nak nangis pun ada..
Napa dia suka kacau aku ya miss D.??
Aku sakit hati tol bila ingatkan pasal dia taw…sakit hati…!!!!
Tau tak dia buat apa tadi,dia sorokkan kasut aku..
Macam pengemis je aku balik kelas tadi..
Suma orang gelakkan aku tau…eee,sakitnya hati aku…!!!!

Bukk..!!!
"adoi..!!!sakitlah woi..!!!"

Aku menggosok-gosok lenganku yang di tampar Kiki tadi.Pedihnya…bisa..
Tanpa mempedulikan jelingan mautku,kiki dengan selamba kodok duduk atas katil aku.
Patung Keroppi hadiah dari abah tuk hadiah hari jadiku ke-17 dicapainya dan di peluk erat..
Hmmmm….harum,bau kedai lagi…huhuhuhu

"kehkehkehkeh…tuelah ko,melamun lagi..x abis-abis ko dengan miss D ko tue…
Kalu makan boleh kenyang takpe,nie datangkan penyakit adalah…"

Kiki nie,bestfren aku..sejak aku jadi pelajar sekolah nie,kitaorang dah jadi kawan..
Bilik dia nun kat tingkat atas tapi suka benar melancong di bilik aku..Bilik aku,Nita dan Lily nie selalu jadi
bilik tuk kitaorang buat mesyuarat a.k.a bergossip..Tue yang bilik kami nie selalu panas,tempat buat dosa..ishk ishk…taubat-taubat…

"sekarang pukul berapa erk?
Ko dah mandi ke..?"ujarku tanpa memandang wajah kiki..l

Pandang pun bukan dapat duit…huhuhuhu
Lagipun aku dah agak dah jawapan dia..
Kalu hari jumaat,jarang benar budak nie mandi awal..

"dah pkul5 nie..
aku mandi malam le,lagi pun malam nie kan free night.."

Ha..!!aku dah agak dah..hehehehe…

"apa kes ko dengan Alil tadi..???
Aku tengok bukan men marah lagi ko dengan dia.."

Bila mendengarkan nama lelaki tu,spontan aku darahku naik hingga ke kepala….
Benci tol aku dengar nama mamat tue…allergic aku terus…

"aku pun tak taw lah apa yang tak kena ngan mamat tue..
Setiap hari ada je yang dia tak puas hati dengan aku…
Asal Nampak aku je,otak jin afrit dia tue terus bekerja nak jahanamkan aku.
Asal otak jin afrit dia tue on je,mesti bila dia nampak aku..
Ai,aku pun tak tahulah napa.."

Bila aku pikir-pikir balik,aku memang komfom tak ada dendam dengan dia..
Dah penat aku flashback,refresh balik aku punya ingatan nie tapi aku tak jumpa apa-apa yang boleh di jadikan alasan yang konkrit tuk dia jadikan alasan tuk jahanamkan hidup aku..

"peliklah korang nie…
Aku pun tak paham..bermusuh kalah anjing ngan kucing..
Tom and jerry tue pun dah jadi bestfriend tau.."ujarnya bersahaja..

Aku tersengih cuma dengar ayat terakhirnya tue…Gila cartoon tol minah nie..

"dia tu yang cari pasal dengan aku dulu taw..
Aku tak buat apa-apa pun..macam tadi,boleh pulak dia pi sorokkan kasut aku..
Berkaki ayam moden (sebab aku pakai stoking,ayam tak)aku pulang ke kelas tau..
elok-elok aku dah sampai kelas,bila aku tengok bawah meja
kasut aku elok je dia letak kat situ..mana aku tak mengamuk.."

Masih terbayang-bayang sengihan bodoh Alil di kelas tadi..
Ayatnya yang tak kurang bodoh tue pun masih terdengar-dengar di telinga aku..jadi muzik yang sumbang sekali..jual kat pasar malam pun tak ada orang nak beli..

"eh Echa..sowri lah sesangat..aku dah kejar kasut ko tadi tapi kasut ko tue bapak laju die lari..
Alih-alih aku tengok kasut ko dah selamat parking kat bawah meja..
Pergh..!!hebat kasut ko,mesti sekali je amek test JPJ dulu…hahhahahha"

Aku rasa macam nak jadi bini h
Harry Potter je time tue,bermadu dengan Ginny pun tak apa..Boleh aku suru laki aku tue buat sumpahan "avada kedavra" Kat dia time tue jugak..Biar lenyap terus dari pandangan mata aku nie…sakitnya hati aku….!!!Dah bengkak bernanah nie…MAK…!!!Tolong Echa mak…

"apa…??dia jinjing kasut jo bawa balik kelas..???
Dan ko balik ke kelas ber kaki ayam..???"

serentak tue jugak ketawa kiki pecah…
Tak terimagine macam manalah kawannya tue balik kelas dengan tak pakai kasut,muncung pulak
Panjang sedepa..pasti berilo-kilo sumpah seranah Echa kat alil..
Hahahahahahahahahaha…….
Echa menjeling Kiki tajam…Sakit hati bila kawan baiknya sendiri turut tumpang dua kaki gelakkannya..
Siap sedialah Alil,bisuk pagi-pagi aku buat kira-kira dengan ko…

****************************

"Ya,aku selamba je jinjing kasut dia bawa balik kelas..
Kesian minah tue balik kelas pakai stoking je..Hahahahah.."

Dan muncung dia,mak oi boleh buat hanger…Mesti sepanjang perjalanan ke kelas aku dapat berbakul-bakul sumpah seranah dari Echa..Mulut dia tue boleh tahan jugak lasernya,sekali buka mulut boleh checkmate orang di buatnya..Tapi serius cakap,dia comel sangat-sangat bila nampak kasut dia dah dulu sampai dari kaki dia..Dah tue,elok je parking bawah meja dia…Hehehehehe..

"aku heranlah…napa ko suka kacau Echa tue..??"

Tanya Malik sambil menghabiskan sisa-sisa tawanya..Cerita Alil betul-betul buat dia ketawa sampai mengalir air mata..kebetulan tadi,Dia dan Kiki,kawan baik Echa keluar awal kerana bertugas di kantin..
Ketika itu mereka berada di makmal Kimia di tingkat bawah sekali dan kelas mereka berada di tingkat 3,tingkat atas sekali..bayangkan macam manalah Echa naik ke kelas tadi dengan tak pakai kasut..Kesian Echa…Kadang-kadang dia tertanya-tanya apa yang Alil fikirkan bila dia buat plan nak jahanamkan hari-hari Echa yang indah..
Jangan-jangan Alil suka kat Echa….

"Ko suka kat dia ke..??"

Alil yang masih ketawa terdiam sebentar sebelum menyambung balik ketawanya…
Sekadar menyembunyi debaran yang tiba-tiba bertandang…SUKA…???Errkk…..


Pagi sabtu yang indah…..
Aku bangun pagi dengan senyuman manis cantik di bibir…Hehehehe…
Hari nie,kau akan tawlah sapa Aisya Humaira …..tunggu hadiah aku Alil a.k.a jin afrit..

Kelas 5 Sains 1…

Alil yang duduk di hujung kelas kelihatan resah..
Sesekali dia cuba bangun tetapi bagai ada sesuatu yang menghalang..
Ishkxx..apa benda kat kerusi aku nie…lain macam je..pehal aku tak dapat bangun nie…bontot aku dah macam melekat kat kerusi nie..takkan dah tergam kat kerusi nie kot..
Adoi,sapa yang jahanamkan aku nie…jangan-jangan….
Pantas matanya dilarikan ke belakang..mencari-cari kelibat Echa..
Echa yang sedari tadi mengawasi gerak geri Alil pantas membuat tanda bagus dengan ibu jarinya bila pandangan mereka bertembung..Bibirnya menguntum senyum..Sinis..
Dia tahu,pasti perbuatan Alil semalam sudah terbalas…Hahahahahaha
Alil melepaskan keluhan keras…
Echa..Echa….

"FahreL Shafiq…awak pergi depan,buat soalan no.3..
Aisya Humaira,awak buat soalan no.4"

Sudah….dalam banyak-banyak kelas tambahan kenapa baru hari ni Cikgu Widya nak aku jawab soalan pulak..dengan keadaan aku yang tengah darurat nie…Dah tue,napa suruh Echa sekali..
adoi,amacam aku nak bangun nie..Mesti minah tue bertambah poyo pas ni..
Echa dengan penuh keyakinan melangkah ke hadapan..Seminit berlalu,soalan kimia siap berjawab..
Tapi Alil masih membatu di kerusinya…

"Fahrel,kenapa tak bangun lagi..??
Tak boleh jawab soalan nie ke..??soalan senang macam nie pun tak kan tak boleh jawab..
Esok-esok,macam mana nak nak jawab SPM..??"

Nie yang aku malas nie…Aku bukan tak boleh jawab,tapi masalahnya aku tak boleh nak bangun..
Aku dah melekat kat kerusi aku nie…Huarggghhhhh…!!!

"bukan tak boleh jawab cikgu…tapi….."
"tapi apa…???"
"err….saya dah melekat kat kerusi nie…tak boleh nak bangun…"
"MELEKAT..????!!!!..."

Malunya…nie suma Echa punya pasal ar nie…
Tak pasal-pasal aku kena gelak..Bapak kuat gam dia guna tue..
Agak-agak dia pakai gam apa?gam gajah pun tak kuat macam tue…Koyak seluar aku..

*********************************

"Aku pakai gam cair tuk tampal periuk bocor tue..
Hahahahahaha,padan muka dia…"

Pulang dari kelas,aku cerita semuanya dekat Kiki…
Berair mata kawan aku tue gelak..Mesti dia terbayang macam mana kuatnya gam aku sampai seluar Alil boleh koyak bila Cikgu Widya paksa dia berdiri tadi..Nasib baik tak ada tayangan free tadi..
Hahahahahahaha…

"Echa..Alil nak pindah sekolah..Tadi kitaorang jumpa ayah dia kat ofis sekolah,"ujar Lily yang tiba-tiba muncul di balik pintu yang tertutup rapat..

"PINDAH..???"
Entah kenapa hati aku tiba-tiba sakit,sayu mendengar khabar yang Lily bawa..
Bukankah aku sepatutnya gembira,selepas ini tak akan ada lagi jin afrit yang kacau aku…
Tapi kenapa aku rasa sedih pulak,eh…kenapa aku rasa macam nak nangis nie..???

"Echa,ko okey ke..??
Napa ko nanges nie..??"

Aku nanges..??tapi kenapa..???kenapa aku nak nanges pulak..??

"Echa….Ko..ko suka Alil ke..??"

SUKA..?????aku tak tau..Yang pastinya,aku tak nak dia pindah sekolah..
Aku taknak ..Taknak Dia tinggalkan aku…Aku taknak..
Perlahan-lahan tubuhku di tarik lembut,sesaat kemudian aku sudah mengalirkan airmataku di bahu Kiki sambil di tenangkan oleh Lily..Hanya esakan dan airmata ku yang mampu menjawab soalan Kiki tadi..Tapi rasanya mereka tahu jawapannya…

"Kenapa Kau nak jumpa aku..??"

Berita yang Lily bawa seminggu yang lalu ternyata benar belaka..
Hari ini hari terakhir aku bercakap dengan Alil..Sedaya upaya aku sembunyikan perasaanku dari dia..
Aku tak mahu dia tahu yang sudah berkabung selama seminggu sejak aku tahu yang dia akan tinggalkan sekolah nie..Lebih tepat lagi,bila aku tau yang dia akan pergi jauh dari aku…Jauh..

"Aisya Humaira..Maafkan semua salah aku pada kau..Hidup baik-baik.."

Hanya sebaris ayat itu..Hanya itukah yang ingin dia sampaikan..???
Aku Cuma mampu mengiringi pemergian Alil dengan ekor mataku…
Dan perlahan air mataku mengalir di pipiku…Mak,kenapa sakit sangat putus cinta…???
Alil,aku pun nak minta maaf kat kau..Alil,aku tak nak ko pindah..Aku tak nak ko tinggalkan aku..
Tapi sayang,kata maaf dan rayuanku Cuma di dengar oleh diriku sendiri dan Alil terus berlalu pergi…

******************************


Hello miss D…
Aku rindukan dia…sangat-sangat..
Tapi aku akan jalani hidup ini dengan tabah..
Hingga hari yang dia janjikan tiba,aku akan hidup baik-baik…
SPM pun tinggal 3 bulan lagi,aku akan lakukan yang terbaik..
Okey miss D..
Aku study dulu ye..
Fahrel..Kita rindu awak..

Aku tutup diari hijauku sebelum meletakkannya di bawah bantal..Sepucuk surat bersampul merah ku keluarkan dari laci..Merah,warna favourite Alil..Hehehehe…

Assalammualaikum Aisya Humaira….

Echa..
Alil minta maaf..Alil selalu kacau Echa dulu..
Tahu tak kenapa Alil selalu kacau Echa..??sebab Echa nampak
Cute marah macam tue..Comel..Hehehehehe..
Tapi Alil silap,rupanya Echa lagi cute bila Echa senyum..
Echa umpama Painkiller dalam hidup Alil..
Echa jadi ubat bila Alil dalam masalah..Biarpun tak mampu
menyembuhkan tapi ia mampu buat Alil lupakn kesakitan buat seketika…
Echa…
Sebagai manusia,Alil sayangkan Echa…
Dan sebagai seorang lelaki,Alil cintakan Echa..
Tapi Alil telah di didik untuk mengejar Cita-cita kebih daripada cinta..
Satu hari nanti,Alil akan kembali pada Echa dan pada masa itu Alil akn berdiri
di depan Echa sebagia seorang lelaki yang boleh Echa bergantung harap..
Till the day tiba,please hidup baik-baik..
P/s: Jangan main mata dengan lelaki lain,Alil dah "chop" Echa dulu…


Surat Alil yang di sisipnya dalam buku Kimia ku dulu ku kucup sebelum ku masukkan semula ke dalam sampulnya dan ku kembalikan ke dalam laci…
Echa janji akan hidup baik-baik Alil..Dan Echa janji,bila kita jumpa nanti Echa jugak akan berdiri di depan
Alil sebagai seorang wanita yang setanding dengan Fahrel Shafiq..Sebab Echa jugak di didik untuk mengejar cita-cita lebih daripada cinta…
Hingga hari itu tiba,kita berdua akan hidup baik-baik…
posted by Penulisan2u @ 2:37 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
19 Comments:
  • At 6/9/09 5:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngt2...tp cm tegantong je cite nyew...

     

  • At 6/9/09 6:14 PTG, Blogger syat said…

    erm...kan bagus kalau remaje kiter jadik camnih...taia ku kapel gak gakskull...sm aku 10A jek..hhaha..tak tau...no komen...depends lah kat orang tue....

     

  • At 6/9/09 6:17 PTG, Blogger syat said…

    aku salah tulis lak..aku kater kan bagus kalau remajer sekarang macam nih... tapi aku po kapel gak kat skull dulu...spm aku 10 jugak. tapi, jangan amek risiko yer budak... tahniah, citer nie bleh g=bagi inspirasi, sweet n ade motivation kat situ..suai lah ngan budak2 mude neh

     

  • At 7/9/09 4:32 PG, Blogger CaHaYaKaSiH said…

    salam cik penulis...tahnia..hasil keja yg baik.

     

  • At 7/9/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslkm hai penulisan....
    cerita yang penulis hasilkan ini cukup menarik....
    membuatkan sy terhibur...
    :)
    pergaduhan yang terjadi antara mereka telah membuatkan mereka saling suka...
    bahgianya.....
    hope pas nie penulis akan dapat menghasilkan cerpen yang lebih menarik..
    all the best.. :)

    " aries_girl90 "

     

  • At 7/9/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..... tlg smbg cte nie plSSSSSssssss.........

     

  • At 7/9/09 11:47 PTG, Blogger iManAzRaf said…

    wah... sweetnyeeee... hehehehe

     

  • At 8/9/09 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah...cumil skali..i nk duduk baek2 lah kat depan lptop ni..ehe...

    miss EsBie

     

  • At 8/9/09 12:55 PTG, Blogger SyUhAdA said…

    salam.....
    sweetnyer....
    mmg bes...
    klau ada smbungn lg bes...
    heheehe....
    gud luck....
    wasalam...

     

  • At 9/9/09 6:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    _rosmazmil

     

  • At 9/9/09 10:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hidup baik-baik,mcm Ilham ckp dlm novel Mencari Cinta,Leeya Amira...

     

  • At 9/9/09 9:41 PTG, Blogger MaSYitaH ZahRa said…

    salam..
    terima kasih ya atas komen kalian..Sy hargai sangat2..
    bt mereka yang nak request sambungan kisah Alil dan Echa,kalian boleh le lawat blog saya...
    http://masyitahzahra.blogspot.com/

     

  • At 9/9/09 11:30 PTG, Blogger mardya ramlee said…

    sangat comel lorrrrr....
    suke3!!!

     

  • At 10/9/09 10:21 PG, Blogger achasishomel said…

    best tpi nak ending smpai diowg dah besa.
    :)

     

  • At 11/9/09 7:21 PTG, Blogger Sarah said…

    sangat2..cumil cite ne..
    ha ha ha..
    wat remaja kt lua..
    jgn terlalu mengejar cinta..
    cinta bleh mengalpa kn manusia..
    tp..klu pandai manage..
    ia bleh mnjadi sbgi motivtn untuk berjaya n sama2 mngejar cita
    if jodoh korng kuat...hingga ke akhir hayat
    if not...berserah kepada-Nya..
    Dia Maha Mengetahui

     

  • At 15/9/09 9:07 PG, Anonymous azyan said…

    pendek ja cerita tapi syok juga..hehe

     

  • At 20/9/09 1:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kebudak budakan la cerita ni

     

  • At 4/10/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler cite ni.. jgn lupe smbg x sbr nk bace.. ape jdk seterusnyer... pe2 pn all the best n chayok2..

     

  • At 4/10/09 3:05 PTG, Anonymous ieza_87 said…

    ala............. sweet sangat2 :-) tahniah penulis :-) nt nk bc painkiller 2 taw !

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group