BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Kisah Kehidupan
Nama Pena : adeq

Pada suatu ketika,terdapat sebuah kampung yang terletak di pinggiran golf iaitu di kawasan Ampangan.Kisah ini bermula apabila seorang anak gadis yang bernama Kaisara terlibat dalam sebuah kemalangan di sebatang jalan tepi highway Senawang.


Kaisara yang pada waktu itu sedang menunggang motorsikal favouritenya, NOUVO LC yang bernombor plat pendaftaran NCC 5040,melalui sebatang jalan lama dengan kelajuan 40km/j. Tanpa disedari,tayar motornya pulak bocor dek terlanggar paku yang berselirat diatas jalanraya kawasan perumahannya sebelum memulakan perjalanan sebentar tadi. Kaisara tanpa segan silunya menekan brek kaki dan tangan lalu memberhentikan motorsikalnya ditepi jalan. Kata orang,malang tidak berbau. Sebuah pacuan empat roda berwarna hijau daun pisang bernombor plat pendaftaran WLC 4310 tanpa sempat memperlahankan walau sedikit pun kenderaannya telah merempuh Kaisara yang pada itu sedang meneguk air mineral yang dibawanya sebagai bekalan untuk menuju ke tempat belajarnya.


Kaisara terpelanting kira-kira 3 kilometer dari tempat kejadian. Pemandu TOYOTA RUSH yang bengong itu dengan segera turun dari tempat pemanduannya dan menghampiri gadis yang dilihat terkulai di bahu jalan yang sesak dengan kenderaan orang ramai berhimpit-himpit untuk pulang ke rumah setelah penat seharian berkerja.Para pemandu kenderaan yang lalu lalang dapat dilihat menjengul kepala ditingkap untuk melihat kemalangan yang berlaku.Pasukan peronda PLUS yang bertugas sambil menyarung jersi kebanggaan mereka yang berwarna hijau metallic sampai di tempat kejadian diiringi pasukan POLIS yang menaiki kenderaan buatan negara,WAJA.


Dapat dilihat seorang anak gadis yang lemah diusung menaiki AMBULANS 991.Kelihatan seorang pegawai polis memegang telefon bimbit yang bermodel SONY ERICSONS dan membuat panggilan dengan raut wajah yang agak tertekan atau dalam bahasa inggeris disebut DISPRESSED.Melalui raut wajah itu,dapat dibuat kesimpulan bahawa kemalangan yang berlaku agak serius.

Jam ditangan menunjukkan pukul 9.30 pagi.Kawasan persekitaran HOSPITAL SULTANAH BAHIYAH kelihatan sibuk terutama di kawasan kecemasan dan di lobi hospital.Hal ini dapat menunjukkan bahawa rakyat Malaysia memang selalu sahaja tidak sihat terutamanya dari kaum INDIA dan golongan warga tua. Namun demikian,di tingkat 14 Blok Kenanga,suasana sedih dan pilu menyelubungi wad.Hari ini,telah genap 10 hari,Kaisara tidak sedarkan diri. Menurut DR. FAIZ ,seorang pemuda yang mempunyai kelulusan ijazah kedoktoran,MBBS dari College University Attingham,Canada,kecederaan parah yang dialami oleh anak watan Selangor itu menyebabkan dia masih belum sedarkan diri.





Desir angin meniup sayup-sayup menerbangkan daun kering dari pohon kemboja yang hidup subur di perkarangan rumah kampung milik sepasang suami isteri yang telah berkongsi hidup sejak 23 tahun yang lalu.Kalau dulu,laman rumah yang dibuat separuh binaannya dari kayu itu kelihatan teratur,kini lalang sudah mulai hidup dengan bersenang-lenang ditemani dengan belalang dari spesis yang sudah jarang ditemui dibumi Asia terutamanya dengan faktor cuaca yang tidak menentu.Pemanasan bumi yang melampau akibat kesan rumah hijau yang menyebabkan lapisan ozon semakin menipis dan pembebasan gas karbon dioksida yang berlebihan sedikit sebanyak telah menjejaskan bumi hijau yang suatu ketika masa dahulu pernah diuar-uarkan oleh Perdana Menteri Malaysia,Dr.Mahathir akan direalisasikan pada tahun 2013.

Dengan kekalahan teruk BARISAN NASIONAL dalam pilihanraya yang ke-14 baru-baru ini,jelas menunjukkan sentiment rakyat yang mula berubah terhadap tampuk pemerintahan yang kini diterajui oleh Pak Lah.Enjin kenderaan buatan JEPUN yang bermodelkan TOYOTA dipanaskan sebelum memulakan perjalanan ke Jitra,Kedah.Baru semalam kereta ini dihantar ke bengkel kereta untuk diservis sebelum memulakan perjalanan yang akan memakan masa kira-kira 6 jam jika dipandu dengan kelajuan 110km/j.Namun,dengan kudrat yang dimiliki oleh Pak Kadir yang bakal mencecah umur 53 tahun Oktober ini,tidak hairanlah jika perjalanan ini akan mengambil masa lebih dari sepatutnya.Bagasi yang sepatutnya dibawa telah siap diletakkan ke dalam bonet kereta.Semua penumpang telah pun masuk dan mengambil kedudukan masing-masing.


SHELL menjadi pilihan tatkala kereta GL meragam minta diisikan dengan petrol dalam kadar yang segera.Ternyata di usia yang agak lanjut,manusia akan kerap terlupa untuk melakukan sesuatu.Kad BONUSLINK yang dari awal telah diperingatkan agar dibawa,tertinggal diatas meja tamu di rumah sebentar tadi.Sepanjang perjalanan,Pak Kadir kerap mengeluh mengenangkan POINTS yang telah terlepas akibat daripada kecuaiannya sendiri.Perkarangan Politeknik Sultan Muad`zam Shah seakan-akan gembira menyambut kedatangan penuntut setianya,yang sekian lama terbaring di katil hospital.Tuan Ghaus,merangkap Pengarah Politeknik telah banyak melakukan inisiatif dalam berikhtiar kepada Yang Maha Esa bagi mengembalikan keadaan Kaisara seperti sedia kala.Tidak kurang dengan bacaan Yasin pada setap malam,beliau turut mengarahkan semua penuntut bersama-sama mendoakan kesejahteraan gadis remaja yang bakal menginjak ke umur 21 pada hari konvokesyen nanti.

Gaji yang tidak menentu menyebabkan penghijrahan pekerjaan yang tidak dapat dihitung oleh anak-anak Pak Kadir.Mujurlah keluarganya masih memahami.Kehidupan Kaisara turut dipengaruhi oleh kesempitan wang yang saban hari melanda keluarga terbabit.Itu tidak termasuk dengan kekerapan mereka berpindah-randah meskipun di sekitar kawasan yang sama.Walau demikian,Kaisara merupakan pelajar yang gigih dalam pelajarannya. Sekolah Dato` Wan Mad Saman merupakan sekolahnya yang pertama baginya meneruskan sesi persekolahan Darjah 1.Dek kesusahan yang dialami,Pak Kadir sekeluarga nekad berhijrah ke negeri yang mempunyai 9 daerah.Kini,Kaisara telah menamatkan persekolahannya dan merupakan salah seorang pelajar cemerlang SPM di sekolahnya.

PENULISAN DISAMBUNG PADA 3 SEPT 2009

Kehadiran Kaisara ke Politeknik yang berusia 25 tahun itu menimbulkan tanda tanya pada segelintir individu yang sememangnya mempunyai virus didalam badan terutamanya pada komponen usus dan hempedu.Tidak terlintas langsung difikiran Kiasara untuk menjejakkan kaki semula ke kawasan yang baginya amat menganggu ketenangannya untuk meneruskan impian dalam merealisasikan cita-citanya sebagai pendidik pada suatu hari nanti.InsyaAllah..
Iya,pasti ramai ternanti-nanti akan kedatangan gadis yang dikagumi oleh semua pihak malahan termasuk pihak pengurusan Politeknik.Namun,bagi Kaisara kehadirannya disitu hanyalah sedetik cuma.Kaisara tidak berhasrat untuk melangkahkan kakinya walaupun seinci cuma diruangan itu.Hatinya sudah nekad.

Dia tidak akan berganjak dengan keputusannya.Barangkali, insiden semalam telah mematangkan jiwa anak gadis genit ini.Terkenang kembali panggilan telefon yang diterima seawal jam sebelas pagi pada tanggal 16 Julai 2009.Panggilan yang sekian lama dinantikan oleh seorang gadis setelah penat lelahnya membangunkan mindanya kearah minda kelas pertama seperti yang diuar-uarkan oleh pemimpan Malaysia kini."Tahniah,anda telah terpilih bagi mengikuti Program Pelajar Cemerlang ke Beijing,China". Alhamdulilah,merupakan perkataan pertama yang terbit dari lubuk hati yang kudus Kaisara.Puas dia mencuba,baru kini doanya dimakbulkan oleh Yang Maha Esa.Semenjak peristiwa itu,Kaisara seolah-olah kehilangan tempat bergantung setelah bapanya mengambil kata putus untuk tidak campur tangan dalam segala urusan ke China.Hatinya hancur berkecai,apa yang diimpikan tidak kesampaian,baginya ini semua merupakan rezeki daripada Allah.Namun,bapanya masih berkeras.Kaisar redha,jauh disudut hatinya dia mengharap agar ada sinar yang hadir menjadi penyuluh tatkala diserang kebuntuan.

Akhirnya,ada insan yang masih mempunyai sekelumit simpati.Walaupun sekelumit cuma,bagi Kaisara ia merupakan satu rahmat yang tidak terhingga apabila segala proses yang dikehendaki sebelum terbang jauh,telah selesai. Pelbagai dugaan,rintangan yang tidak dapat dicoretkan ataupan dilakarkan menjadi potret kerana ia tersemat kukuh dalam hati Kaisara.Meskipun ia diceritakan sekalipun,nescaya si pembaca yang sanggup meluangkan masa membaca nukilan ikhlas ini tidak dapat memahami sepenuhnya apa yang ingin disampaikan. Malahan mungkin akan terdapat insan yang berpendapat si penulis ingin meraih simpati walaupun ianya langsung tidak terlintas pada fikiran penulis.


Sedangkan hanya Allah yang mengetahui apa yang dilalui oleh Kaisara sepanjang urusannya ke China dilakukan.Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa Kaisara menghadapi segalanya keseorangan.Demi Allah,jika terdapat insan yang membaca nukilan ini lalu mencaci atau menghina si penulis mahupun Kaisara iaitu nama yang dipilih bagi menggantikan watak sebenar,maka akan didoakan kepadanya tiupan keinsafan.Moga-moga Allah masih menerima taubat hambaNya.Bukan niat meninggi diri,bukan ingin meraih simpati atau secebis ihsan.namun apa yang dipinta hanya sedikit rasa untuk memahami hati ini. Tidak ingin dianggap poyo apabila meluahkan rasa melalui perkataan, lalu novel ini ditulis bagi melahirkan isi hati sebenar si penulis yang hanya insan lemah dan tidak tahu sampai bila masih dipinjamkan nyawa untuk bernafas dan menjalankan tanggungjawab sebagai khalifah dimuka bumi ini.



Cream of the cream,ini merupakan perkataan yang selayaknya diberikan kepada Kaisara.Carilah kamus atau apa jua bahan bacaan asalkan dapat memberikan anda kefahaman yang mendalam terhadap ayat ini.Atau anda boleh merujuk kepada guru Bahasa Inggeris anda,apa gunanya seorang guru kalau tidak mencurahkan ilmunya. Namun,bukan tentang ayat ini yang akan dimadahkan seterusnya.Ingin ditegaskan disini bahawa penceritaan novel ini telah diolah secara drastic pada permulaannya kerana penulis tidak menyangka pengakhiran cerita ini tidak seperti yang dirancang.Kita hanya merancang,Tuhan yang menentukan segalanya.
Seperti pepatah tadi,kisah ini ditulis secara spontan tanpa ada unsur penipuan.Namun,bagi menyedapkan lagi penceritaan ini,maka terpaksa ditukarkan nama,ditambahkan perkataan yang mungkin boleh dikatakan “World" ataupan “Poyo" oleh sesetengah pembaca yang mempunyai seketul daging iaitu hati yang tidak bersih.

Alhamdulillah,akhirnya kita telah sampai pada penghujung cerita.Mungkin akan ada dalam kalangan pembaca yang melahirkan rasa bersyukur,atau mungkin ada yang akan terus berlalu pergi tanpa ada rasa apa-apa didalam hati,atau golongan pembaca yang terakhir yang tidak dapat ditafsirkan golongan yang berjaya ataupan tidak.Maksud berjaya disini bukanlah berjaya dalam kehidupan atau pelajaran,namun berjaya menyingkap maksud sebenar tujuan penceritaan ini diwujudkan.Bagi golongan pembaca yang termasuk dalam kelompok yang berjaya,teruskan pembacaan anda.Bagi golongan yang lain,anda boleh terus berlalu pergi tanpa menoleh ke belakang,kerana anda tidak dipaksa dan anda tidak dialu-alukan untuk terus membaca.Ketahuilah,tidak terlintas dihati penulis untuk meninggi diri atau sebagainya,namun penulis telah penat untuk meyakinkan anda bahawa penulis ini hanya insan lemah dan tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan di muka bumi ini. Namun apa yang pasti,bukan duniawi yang dikejar oleh penulis,tapi keredhaanNYA semata-mata.

Menyedari bahawa dunia ini hanya pinjaman,dan segala apa yang dimiliki hari ini hanya pinjaman,sekali lagi ingin saya maklumkan bahawa saya ini hanya insan lemah dan mengharapkan keredhaanNYA dan restu daripada kedua-dua ibubapa. Cerita ini hanya boleh disambung sekiranya Kaisara masih lagi dipinjamkan kudrat dan nyawa oleh Penciptanya dan mampu menjejakkan kaki ke tanah air dan menggengam segulung ijazah yang diimpikannya setelah sekian lama.Moga Allah mencucuri rahmat kepada arwah Tok Mami yang telah pergi menyambut seruan illahi pada tanggal 1 september 2009,hari kesebelas umat Islam sedunia menyambut bulan mulia,Ramadhan Al-Mubarak.Kepada arwah,segala kenangan indah kita bersama tersemat kukuh dalam ingatan dan tidak mungkin dapat dilupakan segala nasihat dan tunjuk ajar.Turut dalam ingatan,adik tersayang,TENGKU NAZREEN SHAH yang masih belum mampu menyebut namaku dengan betul apatah lagi membaca nukilan yang tidak seberapa ini.Moga adik menjadi insan yang berguna pada Agama,Bangsa dan Negara dan terutamanya kedua ibubapa .
posted by Penulisan2u @ 1:30 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 7/9/09 6:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah....kisah sebenar...bagus2 gud luck

     

  • At 7/9/09 8:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest langsung..

     

  • At 7/9/09 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pn xpaham...byk merepek2

     

  • At 7/9/09 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita x faham langsung

     

  • At 8/9/09 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Apapula kaum INDIA yang selalu sakit? Macamlah MELAYU tak pernah sakit? Cuba jangan singgungkan perasaan kaum lain semasa kamu membuat cerita FAHAM!!!!!!!

     

  • At 10/9/09 2:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Penulis ni RACIST la...
    Kaum India slalu sakit ke???
    Melayu xpenah sakit ye???
    Len kali sensitif sk8 lagi2 hal2 perkauman ni...

     

  • At 10/9/09 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Memang Betul, Kenapa penulis ini racist huh....as a malay women i would like tell sumthing....fikir sikit bukan kaum melayu aje yg baca di blog ini...lain kali jangan pandai pandai buat cerita

     

  • At 11/9/09 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tegur la leklok kut ye pun kenkawan..
    Mungkin masa penulis pergi hospital tu tak de jodoh dia nk jumpa ngan org melayu..
    hik3..
    eh,penah dgr org jumpa jodoh kat wad kecemasan?
    hoho...

    *not saying a word*

    Btw,aku suke..haha.Gaya ayat mcm org nk pergi brtanding bahas tapi kena sekat pasal ayat tak boleh meletakkan diri sebagai seorang pembahas yang kena serius..

    off

    [budak.baex]

     

  • At 12/9/09 5:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seyes ckp wat citer mcm mls nk tulih menyebabkn pembaca pun mls nk bc..klau nk tulih ikhlas la ckit beb..dh la bnyk giler hyperbola yg terlebih hyper..sory 2 say..borg

     

  • At 17/9/09 11:11 PG, Blogger nhidayah said…

    kt cni penulis nk smpai kn ape y tbuku d hati.but juz straight to the point.x yah la nk pusing2 ayt.jd borink ble bce.tp gaya bahasa tok jd sorg penulis dah ade..cuma idea 2 y x bpe ade.mayb keadaan penulis x mengizinkn skg,tp try la buat y terbaik tok pembaca2 blog ni...

     

  • At 6/10/09 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xphm sgt..pning bce...

     

  • At 17/2/10 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni nk wat cerpen ke nk bercerita?
    ngantok seh bc...

     

  • At 1/11/10 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring!!!!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group