BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Kembar?
Nama Pena : inkdakwat

"Deal?"aku mengangguk.menemukan hujung ibu jariku sambil mengait jari kelinking kami..kemudian bersalaman sebelum membawa diri kearah bertentangan..aku mengeluh..rasa menyesal pun ada..benarkah apa yang aku lakukan ini?ah..aku tak boleh berpatah balik..
Aku gelisah..serba tak kena dibuatnya..nak masuk atau tak?kunci ditangan kurenung lama..masuk?tak masuk?masuk?tak?hmm..masuk jelah..lagipun takde orang sekarang..tawakkal jelah..
Lama anak mataku terpaku pada potret keluarga yang tergantung megah diruang tamu..hatiku tiba-tiba sayu..baru berapa jam aku meninggalkan mama dan papa..rinduku bertandang..ah..kacau!bahagianya aku tengok gambar tu…kan bagus kalau aku ada sama…ada abang…adik…tak macam aku..anak tunggal…
Puas meneliti..membelek apa yang ada..aku mengorak langkah naik ke kamar tidur..hmm..kemasnya bilik tidur ilya..eh..macam bilik aku juga..pink colour maa…aku tersenyum sendiri.lalu merebahkan badan ke tilam empuk..mengantuknya..agaknya bagaimanalah kehidupanku selama 6 bulan disini ya?bahagia atau derita?dan akhirnya aku terlena tanpa jawapan..
Aku membuka kelopak mata.lama rasanya aku terlena dibuai mimpi indah.bagai terkena kejutan elektrik aku bangun apabila bebola mataku melihat angka yang tertera dijam dinding..6.30?aku belum mandi..solat.ahh…
Suara riuh-rendah di bawah seakan menarik minatku untuk sama-sama menyertai mereka..laju aku memulas tombol pintu…meloloskan diri…terpaku langkahku didepan pintu bilik apabila anak mataku bertaut enak dengan anak mata seseorang…siapa?aku cuba menganalisis..mengingati apa yang telah ilya ceritakan..along…ya..
Aku mengukir senyuman..tapi tak dibalasnya..mati senyumanku..menggaru kepala yang tak gatal..aik?asal mamat ni kerek je?
"kenapa tak menjawab bila along panggil tadi?"eh dia panggil aku ke?
"er….ilya solat tadi..sorry ya"
"solat?jom turun..ibu dah panggil makan tu"ajaknya..aku mengangguk…berdebar jantung..darah..semuanya..untuk pertemuan pertama dengan ‘keluarga baruku’..relaks najmi…cool…you can do it!chayok..chayok!
"eh..sikit je makan kakak"tegur ibu..aku tersenyum.ah lembutnya bicara..untungnya ilya..memiliki ibu selembut ini..mama?hmm..sukarnya mahu mendengar dia bertanya begitu kepadaku..
"dah kenyang"
"selalu kakaklah juara..itukan lauk kegemaran kakak?"abah pula menegur..ah..aku jadi malu sendiri..kenapalah mereka ini terlalu mengambil berat?
"kakak dietlah tu abah..ibu.."si kecil saufi menjawab..aku tersenyum.spontan tanganku mengusap rambutnya..dia tersengih menampakkan barisan giginya yang tak rata…aku menggeleng.lalu mengambil pinggan untuk dibawa ke singki..hilang rasa gemuruhku…ah…first impression…mereka semua baik-baik..
Leka aku memerhati qis mengusik saufi..hilang tumpuanku mahu menonton televisyen..ah..alangkah bahagianya andai aku memiliki sepasang adik…usik-mengusik…main bersama..aku mengeluh..tanpa sedar aku berjalan lalu duduk ditengah-tengah antara mereka..ingin sama-sama berkongsi rasa…
"kakak..tengok qis ni..dia kaca adik"aku tersenyum..mencuit hidung saufi…
"mana ada..adik yang ambil pencil qis dulu kakak"balasnya..mencebik..berpeluk tubuh..
"bagi balik pencil qis..adik kan dah ada banyak pencil tu"aku memujuk..qis tersenyum..saufi mencebik..macam nak nangis..ah..kanak-kanak ini…tapi dihulurnya juga..laju diambil si kakak…tersenyum megah..macam-macam..
Aku mula selesa tinggal disini..kalaulah tiga bulan yang lalu aku menolak rancangan yang mulanya dianggap bodoh oleh aku…mesti aku masih tak berpeluang mengenali mereka..saufi..balqis..abah..ibu..along..
"aku dah lama perhatikan kau…"perhatikan aku?biar betul!aku ini pertama kali jumpa dengan dia..
"aku..ilya ibtisam..dan kau…khairul najmi…"dia bersuara..lalu duduk disebelahku..
"so?"aku mula ditimpa rasa hairan..sukarnya nak percaya..atau mata aku yang menipu?berkali-kali aku menggosok mataku…sama…lalu kucubit pipiku..auch..sakit..aku tak bermimpi..memang kami serupa!
"aku nak cakap direct je..tak nak berkias-kias ni"aku menggaru kepala..blur..masih tak faham maksud yang dia cuba sampaikan..
"aku nak kita tukar..aku jadi engkau dan engkau jadi aku..kita tukar"bulat anak mataku yang sedia bulat merenung matanya.hmm..baru perasan..mata kami berbeza..aku bulat sedikit,..dan tahi lalat kecil itu..di atas kiri bibirnya..
"najmi..aku cakap dengan engkau ni"
"hmm..ops sorry.."kantoi..terlekalah pulak merenung muka dia..adus…
"jadi?"
"isy..awak ni gila ke apa..mana boleh..saya tak biasalah awak.."
"kita try je..6 bulan.."
"weh..lama tuh..saya balik fikir dulu boleh tak?"
"tak payah fikir-fikir.lagipunkan lepas exam..boleh kan?"
"hmm..macam menarik jugak tu..tapi awak ni biar betul.tak nak lah saya"terdengar dia mendengus..macam marah..ek eleh minah ni..aku baru je berkenalan dengan dia..tak sampai 1jam dah nak paksa aku ikut cakap dia..apa hal?
"kau tak nak rasa hidup ada adik-beradik macam aku ke?ada abang,adik."eh dia guna reverse psychology la pulak..pandai je nak mengayat jiwa aku yang memang tersedia lembut ni..
"aku nak rasa semua tu..tapi…"aku terhenti..berfikir..apa kata mama..papa..walaupun aku selalu je kena tinggal kat rumah tu..tapi aku sayang diorang..tak sanggup nak tipu…ah..sukarnya…kalau aku terima pun..macamana aku nak hidup dengan orang yang aku tak kenal?susah betul!
"okey..aku bagi masa kat engkau..fikir dulu..esok kita jumpa…aku harap sangat kau terima..sebab aku nak rasa bebas macam kau rasa,…"
"sekarang kau tak rasa bebas ke?"dia mengeluh..bagaimana mahu menerangkan kepada najmi ya?
"kau tinggallah kat sana dulu…rasa apa yang aku rasa..boleh?aku tak boleh nak cakap sekarang..susah…"
"aku balik dulu ya ilya..esok insyaallah..kita jumpa lagi.."
"aku tunggu berita baik dari kau.."aku tersenyum..mengangguk lalu bangun meninggalkan restoran itu..
Ketukan bertalu-talu dipintu mengembalikan aku ke alam nyata..kus semangat..siapalah punya kerja ya?qis?saufi?
"masuk.."terjengul wajah saufi yang tersenyum meleret..ada makna tu..
"kenapa cari kakak ni?"
"ibu panggil..ada tetamu.."
"tetamu?siapa?"sibuk aku bertanya..
"kawan ibu dengan abah…cepat la turun kakak.."
"baiklah..sibuk betul adik kakak ni"aku bingkas bangun..membetulkan rambut yang kupotong pendek separas bahu.ni semua ilya punya pasallah..nak nangis kau dibuatnya melihat helaian rambut aku di lantai salon norizah…
"kakak"alamak..sempat melamun lagi..aku tersengih lebar..laju menutup suis air-cond lalu membontoti langkah saufi yang makin laju..aish..adik aku sorang ni..macam-macam betullah..
Senyuman manis kuukir buat tatapan keluarga uncle razak dan auntie rahima..siapa ni?takde dalam senarai list yang ilya bagi pun..adus…apa aku nak jawab kalau diorang tanya ni?eh..sejak bila pulak wujud mamat yang iras-iras zizan nin ni?aku gosok mata..sukarnya nak percaya..takkan lah zizan si pelakon cerita kumilikmu tu?confuse aku dibuatnya..alala..
"apa yang renung anak teruna orang macam tu kakak?"nah..mana nak letak muka ni?kantoi..along..asallah kau lazer sangat…ikut suka akulah..ingatkan tadi tak wujud mamat takde asal usul ni..ah…menci..menci….panasnya rasa kulit muka aku…static berdiri..nak pergi jauh-jauh..takmo dah tenung-tenung muka zizan nin..malu bangat ni…
Rasa nak menjerit je kat dapur ni..ketawalah puas-puas..menyampah…bukannya setakat ‘family segera’ aku je yang ketawa..tapi diangkut juga kaum kerabat si zizan nin sama ..ayoo..ammaa..mana mau letak muka ini?comfirm lepas ni aku tak tengok dah..nak mengivisible kan diri seketika..bertapa di gua hira ke…rasanya setahun pun tak hilang malu ni..gara-gara leka sangat merenung anak teruna orang…apa dah jadi ni najmi?
"kakak..ibu panggil..auntie yang datang tu dah nak balik.."aku membulatkan mata..nak balik..baliklah..sumpah..aku takmo dah keluar…malu beb…
"balik jelah..cakap kat ibu kakak dalam toilet.."
"ibu..kakak kata kakak dalam toilet"hissshhhh..bertuah punya adik..nyaring giler suara dia cakap dekat ibu.tak boleh diharap betullah adik aku nan seorang ni..aku duduk menongkat dagu,..bermain dengan pasu bunga hiasan ibu di meja makan..ai..lambatnya lah hai tetamu ibu tu balik..tak senang duduk aku dibuatnya…
"eh..kakak..tadi kata dalam toilet.."alamak disaat-saat genting inilah pulak muncul mamat tak de asal-usul ni kenapa?tanya ala-ala abang mithali la pulak..rasa nak hempuk je kepala kat dinding tuh…
"baru je keluar..kenapa?"soalku malas..sampai hari ini..walaupun sudah hampir 3 bulan lebih aku disini..aku masih belum berani nak tenung mata dia bila bercakap..kenapa?sebab..aku takut dia sedar siapa aku disini…
"ilya…ibu panggil tu.."
"kenapa..ilya sakit perut ni..along pulak asal datang sini?"
"saja nak buat sportcheck!"ah..sudah..sportcheck apa kejadahnya kat aku?buang tebiat betullah mamat ni…aku dah mula rasa tak sedap badan..
"mengarutlah along ni.dah lah..ilya nak naik..nak mandi..pergi mandilah long.."ujarku lalu bangun..baru beberapa langkah tanganku direntap.
"apa pegang-pegang ni..berdosalah"ucapku tanpa sedar..siap pusing badan mengadap si mamat takde asal usul ni lagi..sudah..lama anak mata kami bertaut..dia nampak kaget..aku lagilah.sudah…ilya!aku nak balik sana malam ni jugak…laju kuleraikan pegangan…berlari anak naik kebilikku…
Laju tanganku mendail number telefon ilya…tut..tut..ya Allah..cepatlah angkat..aku ni lagi sedikit nak kena panggang atas api ni..hancus..plan A akan ditukar ke plan B..aku menarik nafas lega mendengar suara ilya dihujung talian..
"ilya!i,m dead!"
"kenapa?aku mengantuk lagi ni?"mengantuk?aku dah berasap dekat sini dia sedap-sedap lena?adus…tak boleh jadi ni..
"hei..awak ambil teksi balik sini..malam ni jugak..pukul 12 malam ni..boleh?"
"kau gila ke apa?"celik terus matanya mendengar bicara najmi yang berupa arahan itu
"aku desperate giler ni tahu tak?buat je apa yang aku suruh…aku dah tertangkap..along kau dah perasan siapa aku"
"then?"Ya Allah asallah lembab sangat minah ni?
"kau balik sini..tukar plan B…setakat ni aja kita boleh menyamar..esok kita jadi diri masing-masing.."
"okey..aku balik malam ni..tunggu aku.."
"baiklah.."aku mengeluh lemah..apa aku nak buat ni?tak mungkin aku akan turun bawah malam ni..tapi..apa kata ibu?abah?qis?dan saufi?ah kacau…itulah dulu terima sangat cadangan bodoh tu..padan muka!
Usai solat maghrib aku berteleku di sejadah..berdoa..mudah-mudahan along tak ‘sedar’ siapa aku disini walaupun hakikatnya sangatlah tipis untukku menafikannya..
Ketukan dipintu membuatkan dadaku seakan mahu pecah..rasa berdosa..bersalah..kerana menipu mereka..bagaimana mahu kuteruskan penyamaran ii andainya salah seorang dari mereka sudah tahu siapa aku..Ya Allah..kau kuatkanlah hatiku..
"turun makan kakak.."ajak ibu di muka pintu..aku menggeleng..tak mahu bersua muka dengan along..ah..
"kakak kenyang lagi ibu..makan la dulu.."dalihku.
"kenapa ni?la..hal petang tadi ke?lupakan je..auntie tu tak kisah pun kalau kakak nak tenung anak teruna dia lama-lama"
"er..tak..bukan sebab tu..tapi kakak memang dah kenyang la ibu.."
"betul ni?"
"betul..kalau lapar kakak turun makan nanti"
"baiklah..makan tahu..ibu tinggalkan nasi dan lauk untuk kakak"balasnya lalu mahu menutup pintu bilik..
"hmm..ibu..terima kasih"terkaku langkahnya..kembali merenung wajahku..serba-salah aku dibuatnya..mulut..aduhai…
"kenapa ni?"
"tak.saja..nak ucap terima kasih…kakak sayang ibu..abah..qis..saufi…"ibu nampak cuak..namun lama-kelamaan kelihatan bibirnya mengukir sejalur senyuman..ah..manisnya dia..beruntungnya ilya ada ibu seperti dia..
"ibu pun sayang kakak"balasnya lalu merapatkan daun pintu..aku mengeluh..melipat marhana lalu merebahkan badan diatas katil.mengira detik dan saat untuk aku meninggalkan rumah ini..ah..aku mengeluh..mengambil handsetku..satu persatu kutenung gambar dan video yang kurakam bersama saufi dan qis.indahnya saat itu…berat rasa hatiku mahu meninggalkan rumah ini….
Sunyinya rumah..mana semua orang pergi?mia(missing in action) by law ke?aku merenung langit…mengeluh…Cuma ada bintang malam in..bulan entah hilang kemana..suram kurasakan dada langit tanpa bulan.sesuram hatiku….
"aku minta maaf..aku dah terlepas cakap dengan along"ilya menggeleng...sedar dia yang bersalah…insan yang memulakan permainan ini..
"Tak apa..rasanya mungkin setakat ini sahaja jodoh kita.."aku mengangguk..rasa panas di tubir mataku..kami tak pernah kenal..berbicara pun atas sebab dan bergurau senda jauh sekali..tapi kenapa aku rasa dekat benar dirinya dan diriku.malam ini?.Ya Allah petanda apakah ini?
"aku minta diri dulu.halalkan semuanya.."lalu kupeluk tubuhnya..
"aku minta diri dulu..semoga bertemu lagi..jaga diri..jaga ibu.abah..along,qis dan saufi untuk aku"
"kau juga..jaga mama dan papa untuk aku.."aku melambai tangan lalu meloloskan diri masuk ke dalam perut teksi..selamat tinggal ibu..abah..along..qis..saufi..kakak sayang kamu semua…aku tak sedar bila air mataku mula menitis dan tertitis..ah sukarnya mahu kembali ke alam reality…
Bunyi kucing mengiau membuatkan aku kembali ke alam nyata..aku sudah berada disini..di rumahku.kembali menjadi khairul najmi johari..bukan lagi ilya ibtisam Ibrahim..aku menarik nafas panjang.mengambil tompok yang mengiau sejak tadi..temanku sejak 5tahun lalu..aku ditimpa rasa rindu….walaupun tak sampai satu jam aku meninggalkan rumah itu..Ya allah..kau berilah kekuatan kepada hamba-Mu ini…rintihku sambil memeluk erat tompok.
"bibik?mama mana?"soalku mencari kelibat mama yang masih belum kutemui sejak pulang ke sini semalam..
"ibu sama bapak ke kantor..ada urusan"
"awalnya diorang pergi bik"
"nona ni..udah jam 10 sekarang"aku tersengih..menggaru kepala yang tak gatal..huh..suka betullah memalukan diri sendiri..padan muka…nasib baik ada bibik aje..najmi..najmi..wake up la..aku menarik kerusi lalu mencedok nasi goreng yang baru dipanaskan oleh bibik..ah..wanginya bau…berselera aku dibuatnya…hmm…
Air coke yang kupesan masih berbaki separuh..liar mataku memandang sekeliling mcd..ah.bosannya..manalah kengkawan aku ni?janji pukul 2.00.ini dah pukul 2.15 batang hidung pun tak nampak lagi..isyh…bosannya…nasib badan la kena tunggu.handset aku tertinggal di rumah…malang betullah.
Ouwh…cepat aku menundukkan muka..kalau boleh nak masuk dalam baju..macam kura-kura.aishh..asallah boleh jumpa mamat takde asal usul ni kat sini pulak?dengan zizan nin lagi..adus…macamana aku boleh lupa..dia kan kerja area sini..matilah aku kena pancung..mama uyun dengan lela ni..alala…
"sorry najmi..traffic jam la..aku gi ambil si lela ni..bersiap mengalahkan mak datin"bebel uyun lalu duduk dihadapanku..adus..asallah kau cakap macam kita bertiga je wujud kat sini uyun..dah la aku dalm proses menginvisiblekan diri ni..sengal punya kawan.
"jom..kita cari port lain..aku dah kenyang la"ujarku lalu menarik tangan lela dan uyun keluar dari situ..agaga..aku menarik nafas panjang sebaik sahaja selamat keluar dari restoran mcd..wajah mahukan jawapan dari lela dan uyun tak khiraukan..yang penting aku tak jumpa diorang dah!
"awak!"aku dah tegak badan.tak.bukan aku…adus..kenapalah mamat takde asal usul ni yang panggil aku?lagi laju aku melangkah..
"wei najmi..mamat tu panggil engkau la"
"bukan akulah..dia tak mension nama aku pun..jom lah..kita lepak tempat lain"nak lari..takmo dah jumpa diorang..cepat selamatkan diri..
"kalau dia tak panggil engkau?kenapa menonong je kau jalan ni najmi?kau sembunyikan apa dari kami?"ah..sudah..lela ni..waktu-waktu genting ni jangan la tanya..esok aku jawab..
"aku lapar nasi..kat rumah tadi tak sempat makan nasi.."logiklah kiranya tu..
"okey..aku nak kau cerita dari A sampai Z.tak nak potong-potong"isyh..susahnya dapat kawan terlebih prihatin ni..adus..maka bermulalah alkisahnya…bagaimana aku boleh terjebak..terberkenalan dengan keluarga baru..instant family la kiranya..
"kamikaze betullah kau ni najmi!patutlah hari tu kami ajak keluar seribu alasan kau kasi..bertuah punya kawan!aku tersengih..
"sorry kawan-kawan…aku pun tak sangka nak terjebak dalam kes macamni.."lela dah tak terkata..terkejut agaknya..
"sudahlah..dah lepas pun..takde hallah…aku dah jadi khairul najmi balik pun"lela mencebik.menampar bahuku..kuat..terjegil biji mataku memandangnya..sengal punya kawan!sakitlah!
"jom balik..aku nak tidur la..rindu dekat bilik aku ni.nak tidur rumah aku tak?"laju lela menggeleng..uyun pun sama..ah..bertuah punya kawan..laju je bagi jawapan..kalau iya pun..jagalah hati aku sikit..ini direct je geleng kepala…
"thanks lela..uyun…hantar aku sampai depan pintu pagar..nak masuk dulu tak?"serentak mereka menggeleng lalu pecah ketawa kami.ah..aku menoleh..zap..terpaku aku disitu seketika..kereta mama.papa..dan kalau tak salah..ini kereta abah…apa diorang buat?alamak..kenapa ilya bocorkan rahsia kami?
Nak masuk?tak masuk?tapi mestilah papa perasan aku dah balik..si uyun siap bagi hon lagi..adus..berdebar-debarnya jantung..macam pengantin baru pun ada..isyh..wake up najmi..apa pulak cakap pasal pengantin ni?out of topic betullah..apa aku nak buat ni?aku nak jawab apa ni?berani buat..berani tanggunglah..tapi..adus..bagaimanakh caranya perlu adinda lakukan kanda?Ya Allah dialog manalah pulak dok menyelit waktu-waktu nyawa dihujung pedang ni?
Elok je aku menolak pintu depan 8 pasang mata merenung tajam kearahku.ada yang nak membunuh..menerkam,..perli..simpati..blur..adus..apa nak buat ni?
"sini..duduk sebelah papa najmi"sebelah papa?berdepan dengan along?a-k-a mamat takde asal usul tu?oh..no..no..tak sanggup..aku tersenyum lebar melihat kerusi disebelah ilya masih kosong..baik aku duduk sebelah dia..
"tak usah nak pergi sana..duduk sebelah papa..ada banyak benda papa nak cakap dengan najmi ni!"huh..papa dah keluarkan kuasa veto dia..alala..mama dah masam semacam aje..geram lah tu aku buat perangai..lambat-lambat aku menapak..akhirnya selamat jugak duduk sebelah papa..
"najmi nak cakap apa-apa tak?"aku mengerutkan dahi..memandang qis dan saufi yang tadi tadi tersenyum memandangku..aha..aku menggeleng
"tak kot..cuma nak minta maaf dekat mama dengan papa dan semua yang ada kat sini..sorry ya.."
"takpelah johari..budak-budak ni pun dah minta maaf..ilya pun dah ceritakan semuanya kepada kami..kita lupakan jelah…budak-budak.."
"saya bukan apa Ibrahim..geram juga dibuatnya..nasib baiklah takde penyakit sakit jantung ke.ape ke..karang tak pasal-pasal bermalam dekat wad malam ni.."
"yang sudah tu..sudahlah…anak kami yang bersalah..si najmi ni ikut aje..lagipun dia baik budaknya.."ibu menyambung..aku tersenyum senang..ah..ini yang bagus ni..
"anak saya pun salah juga wani…tak tahulah silap di mana"mama pula bersuara..tak salah?iyelah tu pagi..petang butik aje kerjanya…aku mencebik..tak puas hati..
"tadi along panggil najmi kenapa tak jawab?"ah..sudah..kenapalah dia tanya?
"tak dengar..telinga sumbat earphone"bohong sunat..dia mencebik..tak percaya sudah..
"tapikan..boleh tak kalau najmi jadikan family ilya keluarga najmi?ibu..along..abah..qis dan saufi?"aku buat muka simpati..ah..alangkah bagusnya kalau jadi kenyataan..aku ada keluarga yang besar tiba-tiba..tapi..mesti diorang tak setujukan?
"kalau tak boleh..tak apelah.."aku dah patah hati..melihat reaksi meraka..semua tak menjawab..even ilya pun..malunya…mana nak sorok muka ni?aku suka memalukan diri sendiri..laju mukaku sembamkan dibelakang lengan papa..pecah ketawa mereka..ah…mencinya…menci…tapi aku tahu.ada makna yang baik disebalik tawa mereka..hopefully la..
Ah..inilah dinamakan takdir..aku dipertemukan dengan ilya kemudian aku menjadi dia dan dia menjadi aku…rahsia terbongkar dan akhirnya aku diterima baik oleh keluarga mereka..sekarang aku dah ada satu keluarga yang besar..ada abang..kakak(ilyalah tu)sebab dia lahir bulan 1..aku lahir bulan 12..2orang adik..papa..mama..ibu dan abah..alhamdulillah..termakbul doa aku…terima kasih tuhan..mama pun dah sayang giler dekat ilya..sebab apa?dia rajin tolong mama dekat butik..huh!takpe…tak kisah yang penting kami bahagia bersama…dia kakak..aku adik..kembar seiras lain ibu dan abah..juga lain tarikh lahir…peace(+_+)
posted by Penulisan2u @ 2:55 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
44 Comments:
  • At 6/9/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    paham..
    tapi penin sikit..

     

  • At 6/9/09 4:33 PTG, Blogger eitajimmy said…

    serius haku mmg pening baca citer nih..lg2 nama watak..khairul najmi ppuan??? bertambah2 pening haku..

     

  • At 6/9/09 6:36 PTG, Blogger Lily Angella said…

    btol tu...
    aq xpenah dgr nama budak pompuan khairul najmi
    tapi yelah len dr yg len

     

  • At 6/9/09 10:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.....

     

  • At 6/9/09 10:26 PTG, Anonymous safi said…

    assalamualaikum
    nice story
    kalu da sambungan ni mst best

     

  • At 7/9/09 12:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tulis la nama watak tu cm pmpn sket.
    punye r ak musykil,
    x kan tkr laki n pmpn .
    adehh

     

  • At 7/9/09 1:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gler..aku sjer!

     

  • At 7/9/09 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam inkdakwat..
    nice story..
    penin gak..tp leh la bc smpi bis,phm la pe nk dsmpikn..
    keep up a gud work..!!
    -nik-
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 7/9/09 2:03 PG, Blogger iriz said…

    nice story...

    best! :)

     

  • At 7/9/09 2:04 PG, Anonymous village_gurl89@yahoo.com said…

    ntah ler..cnfius...huhu..ingt nk ilg tension..alih2.mkin tnsion..arghhhh..tidak

     

  • At 7/9/09 11:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BTOL2...LG PNING KPALA AKU NI...PERGH...
    SKIT SIOT...

     

  • At 7/9/09 11:25 PG, Anonymous insan geram said…

    eii nk marah lah baca citer ni..nama ntah paper..pening aku...argg tension giler...wat citer lain lah penulis...bg nama jgn yg pelik2.huh!!

     

  • At 7/9/09 11:25 PG, Anonymous balkis said…

    bolehla...tp kematangan dlm penulisan perlu dipertingkatkan.

     

  • At 7/9/09 12:36 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    alamak..kenapa cam pening skit bc citer ni..?
    apepun hope penulis leh wat yg terbaik pas ni..
    keep up!

     

  • At 7/9/09 1:03 PTG, Blogger iManAzRaf said…

    hmm.. besh tu, besh.. tp cam png2 kit.. hehe..

     

  • At 7/9/09 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku penin bace cite..lbh2 lagi tang nama tu..pastu tak mention pun laki ke pompuan..at least kc la hint skt..coz dgr name je..org sure dah kate laki..pepun ok r..

     

  • At 7/9/09 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak pening.tp ok la.bg aq name 2 x penting.xkesah la nak ltk kat laki atau pompuan pn.yg penting maksud dier kan.x gne la name pompuan then moden gle tp xde maksud.wee~~ tu pendapat aq je la.

     

  • At 7/9/09 9:03 PTG, Anonymous wawa said…

    langsung x paham!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 8/9/09 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pendek sangat...
    pa yg tjd kat mamat zizan tu..

     

  • At 8/9/09 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    then ape jad pada muke yg mcm azizan nin tu??

     

  • At 8/9/09 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best pe tp mcm crite hndustan yg kjol blkon 2 je maen tkar2 umah, ala prmpuan pn ade nme khairul cm cousin aku,,,,,,,,he..he

     

  • At 8/9/09 9:27 PTG, Anonymous raisyah said…

    citer pe nie??aku xfhm erk...pning ple otak aku...hahahah

     

  • At 8/9/09 11:38 PTG, Anonymous casablanca said…

    aku pun penin paler citer nie...confius gak la ngan nama khairul najmi tue...ingatkan laki...

     

  • At 9/9/09 12:59 PTG, Blogger ~sinariduniaku~ said…

    emm...so nice! tapi memang pening. quite surprise coz using khairul najmi for a girl...

    whatever...still interesting.

     

  • At 9/9/09 4:33 PTG, Anonymous ann93scorp@yahoo.com said…

    citer nih da best..
    tp bg la ada prenggan..
    bru feel nk bca...
    anyway congrats 2 written..^,^

     

  • At 10/9/09 11:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite psl ape ni eh??? spek xde xleh bace serabut sgt...kurg fhm la asyik terulang bace aje...mane perenggan eh??? asal xjauh2 skit...adush...

    (',') pen biru

     

  • At 11/9/09 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a bit confuse lah wah.. part name tu.. khairul najmi tu pompuan ke llaki wak?? hahahahaha tapi ceyonok gak!

     

  • At 12/9/09 5:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    begol..
    cter per la cmni..
    neway,, keep it a good work.
    best of luck!!

     

  • At 12/9/09 8:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita dah ok...tapi x da perenggan. Tanda baca pun tunggang terbalik. klu bagi kat editor sah2 dia hantuk kepala kat meja sbb penat nak edit...perenggan penting gak. pa kata belajar wat tanda baca.

    p/s : mana zizan nin tu? at least letak la kat ending

     

  • At 14/9/09 1:01 PTG, Blogger nhidayah said…

    nice story...x de la smpai naik pening bce cite ni.ok je...pmbaca kne la phm btl2.bkn senang nk jd pnlis ni...cite ni kira ok la..gd job.

     

  • At 16/9/09 3:33 PTG, Blogger Daniera said…

    sy ader je member name nurul najmi. PEREMPUAN okey...hehe. tak kesah nama tuh, y pentg maksud baek :)

    nice story writer

     

  • At 20/9/09 8:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening le cerita ni

     

  • At 20/9/09 10:45 PTG, Blogger MiSs hAwA said…

    ehm, cnfius ngan jantina si khairul najmi ni.
    camne leyh terkantoi tu ek? x berapa nk clear.
    pening gak ar bace tapi still paham

     

  • At 22/9/09 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslm
    pnng ar
    name pompuan khairul najmi???
    huhuhu pelik...

     

  • At 4/10/09 1:59 PG, Blogger Some1 Secret89 said…

    salam.


    first of all...sori sebab tak habis baca cerita ni. rasanya...awak buat berdasarkan cerita 'the parent trap' ke? sama la lebih kurang. muka sama, tukar-tukar rumah...tapi yang ending lain sikit. :)

    insyaAllah...ada masa terluang, saya baca ye. :)

     

  • At 8/2/10 7:32 PTG, Anonymous adlin said…

    pening r bce citer nih....tp 0kk ag r..c0ngrate

     

  • At 26/6/10 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...

    ade iras citer model behaviour, parents trap n citer hisdustan lakonan kajol...lupa dah tajuknye..

    MISS F

     

  • At 4/7/10 7:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok aper citer ni.....menarik

    ~T~

     

  • At 5/8/10 12:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok gak cite ni..tp kurang fhm ape tjuan sbnr diorg tkar jd dri org len 2..huhu..

     

  • At 29/3/11 6:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    interesting.keep up yuor writing..
    ~Good Luck penulis~

     

  • At 29/3/11 6:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    interesting.keep up your writing.
    ~Good Luck penulis~

     

  • At 1/11/11 7:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kurang pham...krenyer diorang juz muka sme lah ea..len mak n bapak...kan3??
    whatever pon,crite yang mnarik..gud job..
    chaiyok...

     

  • At 23/5/12 7:55 PTG, Anonymous veni said…

    ok lah juga .terus kan .

     

  • At 26/7/12 4:25 PTG, Anonymous inda said…

    krang pham ar...najmi 2 ompuan ke lki,kliru bc crpen nie.
    pe2 pn keep it up...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group