BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Hadiah paling hodoh!
Nama Pena : RITINTIN

"happy birthday Sya!!" aku yang baru sahaja masuk ke dalam kelas di kejutkan dengan Jeritan beramai-ramai rakan sekelas ku. Aku tersengih.. ingat juga mereka dengan birthday aku.
"wish tu... wish jugak, hadiah aku mana??" aku menadah tangan, meminta bahagian ku sebagai orang penting pada hari ini.
"ceh, orang dah wish nak hadiah lagi ker??" aku tergelak melihat wajah rakan-rakan ku, lucu. Juliana dan Idayu sedang mengorek isi beg mereka lantas mereka aku dekati...
"cepat la... mana hadiah aku nie.." aku mencapai hadiah yang dihulurkan mereka. Aku sudah tidak sabar-sabar hendak membuka hadiah yang dibalut dengan bungkusun yang berwarna ungu..
"wah!! Terima kasih ek.." aku melompat-lompat keriangan.. gelagat ku di perhatikan oleh semua rakan kelas. Budak lelaki hanya ketawa melihat perangai ku. Aku memandang mereka tajam! Ha! Nak tagih dari budak lelaki lagi..
"yang korang gelak-gelak kenapa? Budak perempuan dah bagi hadiah, korang lagi! Mana hadiah aku?" serta merta gelak budak lelaki terhenti. Mereka berpandangan sesame sendiri. Aku menadah tangan lagi..
"tik..tok...tik...tok..." aku seolah-olah mengira detik, dia semakin kalut.. he..he... kami sekelas tidak ramai, hanya 28 orang, 18 lelaki 10 perempuan, antara semua perempuan aku yang paling banyak kerenah! Budak lelaki gelar aku ‘miss C’. C tu maksudnya cerewet.. aku tak kisah dorang nak gelar aku apa, sebab nie tahun, tahun terakhir kami bersama. Hujung tahun nie SPM dah mula, tak salah aku nak bermanja dengan dorang semua sebab belum tentu aku akan berjumpa dengan dorang lagi...
"ala kami lupa, kau minta la dengan si Awafiz tu.." mereka menunjuk kearah Awafiz, satu-satunya lelaki yang paling buat tak endah dengan aku. Aku memeluk tubuh memandangnya, dengan lagak ala seorang model aku berjalan kearahnya yang sedang membaca buku kimia. Gerak geri ku mencetuskan gelak ketawa budak lelaki..
"hui!!" aku menghentak tangan ku di meja membuatkan dia terkejut.
"ada apa Miss C?" aku mencebik bibir.
"nie hari kan birthday aku, mana hadiah aku???" aku menghulur tangan. Dia memandang ku. Jujur aku cakap, memang aku menaruh harapan padanya... tapi entah la, dia dah ada girlfriend, Siti Sazwani satu kelas kami jugak.
"sorry la, aku belum beli.. dan tak tahu pun nie hari birthday kau.." aku mencebik,kemudian menjeling!!
"yala tu.. wek!" aku menjelir lidah padanya kemudian aku berlari kearah budak-budak perempuan yang lain.
"geng jom kita pergi kantin, aku belanja.." aku dan budak perempuan yang lain bergerak meninggalkan kelas, sempat lagi aku menjeling kearah Awafiz yang sedang melambai kearah Sazwani.. hu..hu..cemburu tau aku... tapi aku akan simpan perasaan ini jauh di dasar hati ku.
Keesokan harinya, aku masih menerima hadiah. Aku senang di berikan hadiah, hari ini Sazwani tak hadir, aku duduk diam sedang buat Add Maths. Kejap-kejap aku menggaru-garu kepala. Susah betul soalan ni.. aku mengeluh seketika. Aku menoleh ke kiri dan ke kanan. Em.... semua orang tengah sibuk belajar, kelas nie sunyi jer... aku rasa bosan!
"Ha!!!" tiba-tiba aku menjerit! Membuatkan semua orang dalam kelas terkejut beruk!
"woi!! Apa sal kau nie Miss C? Tiba-tiba menjerit! Mati terkejut nanti kami nie!" Yazin menegur ku, aku tersengih, aku tahu aku salah..
"sorry ya..." aku meminta maaf.
"apa kata kita pergi kantin, kita makan!" aku member cadangan, semua mata di kelas memandang ku..
"Miss C karang nie belum waktu rehat. Nak kena cekup dengan Pengetua keluar bukan waktu rehat?" aku menjeling Andi Razif! Ceh, mamat nie.. kalau aku beli makanan dia juga yang makan lebih.
"ala.... korang nie... aku boring tau buat add maths sendiriran.. dah tu aku lapar la.." aku memeluk tubuh ku. Hu..... dorang nie tak sporting.
"jom aku teman kan." Tiba-tiba Awafiz sudi menemani ku. Aku terkejut, tidak biasanya dia menerima apa sahaja idea ku.
"ok" aku tidak berniat jahat, tidak pun ingin merampas Awafiz dari Sazwani.. kami Cuma kawan biarlah perasaan ini aku simpan sendiri..
"aunty, nak sosej dua." Aku memanggil aunty kantin.
"boleh tak suara kau tu kau bagi slow sikit. Sakit telinga aku." Aku menjuihkan bibir ku.
"yang kau banyak komen nie kenapa.. dah memang aku macam nie.. nak wat macam mana...kalau aku tak macam nie.. bukan Syadira la..." aku menunjukkan tanda nama ku padanya.
"ala tak payah tunjuk aku dah tahu.." eleh mamat nie...
"oi! Sekarang nie bukan masa rehat! Buat apa pergi kantin sekarang?" alamak!! Kantoi dengan penolong pengetua. aku ingin cabut lari, tapi Awafiz masih kaku di tempatnya..
"eh..jom la lari, sementara masih jauh tu.." aku manarik-narik tangannya.
"kita dah buat salah, menyerah jer la.." aku terlopong, apa sal lelaki nie... aku menggeleng kepala banyak kali. Tidak!! Aku nie syadira! Tak mungkin aku nak menyerah!
"kalau kau nak kena hukum, kau pregilah menyerah, aku nak lari bye.." aku ingin megatur kaki seribu, tapi..... Awafiz menahan tangan ku. Ku tarik-tarik..
"o... ada hati nak lari ya.." aku terlambat.... Encik Alias dah pun sampai, sempat telinga ku di capainya. Aku merengek kesakitan..
"cikgu... sakit la...." aku menahan sakit di telinga ku.. rasa nak nangis jer... nie semua gara-gara Awafiz!! Awafiz aku takkan maafkan kau!! Aku menjelingnya yang ada di sebelah ku.
"tau sakit! Kenapa curi-curi pergi kantin! Masa rehat lagi sejam! Kau dah berapa kali kena tangkap pergi kantin? Ha! Syadira kau tu perempuan, tapi perangai maacm budak-budak! Yang kau ajak budak baik macam Awafiz nie ikut jejak kau buat apa?" cikgu membebel... aku diam sahaja, menyimpan dendam untu Awafiz.. Awafiz memandang ku serba salah, aku hadiahkan jelingan yang paling tajam untuknya.
"buka saya yang ajak dia.. dia yang nak pergi sendiri.." aku membela diri, memang betul bukan aku yang mengajaknya!
"nak melawan lagi ya!! Sudah!! Kamu berdua kena denda berdiri bawa panas sambil pegang telinga. Kau pegang telinga Awafiz, Awafiz pegang telinga kamu! Pergi kat padang sekarang!!" aku lega, telinga ku dah di lepaskan, tapi hukuman Encik Alias membuatkan biji mata ku hampir keluar.. ceh!!! Bukan main lagi hukuman dia..
"tu la kau!! Kalau kau tak atahan aku tadi... aku dah boleh lari, tengok telinga kau dah nak putus nie..." aku membebel, dia hanya diam dan tersenyum-senyum. Dia hanya memegang telinga ku lembut, aku memagang telingannya macam nak bagi putus, tapi dia buat tak tau jer..
"ala dah salah tu terima jerlah hukuman.." aku merenungnya.
"kau cakap senang!!! Aku nie terkenal dengan perangai ku yang nakal dan pandai lari dari kena denda.. gara-gara kau, kau dah hancurkan reputasi aku sebagai seorang ‘penjahat’ dalam sekolah nie!!" aku semakin memulas telinganya..
"ceh reputasi konon.... bagus la tu kau kena denda... jadi boleh la sedar-sedar sikit.. SPM tak lama lagi..jangan la nakal-nakal...cukup-cukup la tu.." mamat nie bagi nasihat dengan kau ker??
"kalau aku tak nak sedar?" aku mencabarnya...dia hanya senyum penuh makna.
"terpulang la dari kau Miss C"

Keesokan harinya.
Aku tak bertegur dengan Awafiz, Sazwani menghampiri ku.
"kemarin kau dengan Awafiz kena denda ek?" aku mengangguk, buku fizik di hadapan aku tutup.
"em.. kena tangkap basah dengan si Alias tu.." aku ketawa. Sazwani merenung ku.
"kau suka dia?" aku terdiam, kalut! Setahu aku, isi hati ku tidak pernah aku ceritakan pada sesiapa pun..
"tidak la. Kenapa cakap macam tu?"
"saja jer..." aku mengangguk, ala tak mungkin Sazwani tahu isi hati ku, lagipun aku tidak berniat untuk merampas Awafiz daripada dirinya.
Rehat tu aku tak makan, aku duduk dalam kelas.
"tak makan ke Miss C?" ebdazif mendekati ku.
"tak" aku hilang mood entah mengapa.
"kemarin orang belum rehat kau dah nak makan, karang nie...orang rehat tak nak makan pula." Yazin datang menyakat ku.
"suka hati bapa tiri aku la nak makan ker tidak." Aku berdiri, berjalan kearah papan putih.
"sejak bila kau ada bapa tiri..setahu aku kau tak da bapa tiri..ha..ha.." aku memegang pemadam papan putih itu erat-erat. Kalau kena kat dahi Yazin nie baru dia tau..
"gelak la.. baboon!" aku mengejeknya kembali.
"aku baboon kau tu singa betina!!" sepotan sahaja aku lempar pemadam papan putih kearah Yazin. Aku dapat 100 markah, sebab lemparan ku mengenai sasaran yang ku target tadi..
"woi! Jangan la main kasar!!" Keadaan di kelas jadi heboh. Aku dan Yazin bertengkar.
"sudah la tu Yazin. Dia tu perempuan!" Awafiz cuba menenangkan Yazin, aku tidak gentar pada Yazin yang bertubuh besar itu.
"kau ingat aku takut!! Jom la kita bertumbuk." Ajak ku membuatkan keadaan makin gamat.
"sedar la sikit! Kau tu perempuan.. beperangai macam lelaki!! Tu la tak da lelaki suka kat kau! Kasar! Singa betina!! Nak harap muka jer lawa, tapi kalau perangai macam lelaki jangan harap la ada orang nak kawin dengan kau!" aku terasa dengan penghinaan Yazin itu, serta merta aku menitis kan air mata. Malu di hadapan Awafiz, Yazin berkata begitu.. benar kah apa yang di katakan oleh Yazin??? Aku berlari.. meninggalkan kelas..
"Syadira!!" kedengaran suara Awafiz memanggil ku. Tidak ku endah kan.. aku berlari...dengan kesedihan di hati ku...

"hey, sudah la tu.." entah dari mana Awafiz muncul menghulurkan tisu kepada ku.
"patut la tak da budak lelaki syok kat aku.. rupanya.. aku nie kasar kan.." aku mengesat airmata ku..
"apa kau merepek nie.. dalah.. jom masuk kelas." Aku sedar, tidak sepatutnya hal kecil ini menguris perasaan ku. Kan selama nie aku yakin Jodoh tu di tangan Tuhan. Aku berdiri, dan cuba untuk tersenyum.
"kan bagus macam tu la senyum.."
"nah! Untuk kau." Awafiz menghulurkan sesuatu pada ku. Aku tersenyum! Yes ada hadiah lagi.. aku mengambilnya..e.... apa benda yang Awafiz bagi nie.. hodoh!!!
"cantik kan.." aku tak tahu hendak jawap apa..
"ya..ya.. cantik.." aku berbohong, aku memandangn gantung-gantung berwarna hitam, berbentuk pelik, dan kalau di lihat seperti lembu..
"haiwan apa nie?" aku bertanya padanya.
"lembu" ha!!! Gantung-gantung lembu?? Tak waras ker lelaki nie?? Aku menggaru-garu kepala ku yang tidak gatal.. e..hodohnya...

Di dalam kelas, aku tidak menunjukkan kepada sesiapa pun pemberian Awafiz, malu. Sebab hodoh!! Aku meletakkan gantung-gantung tu di kotak pencil ku. Aku menenungnya seketika.. lembut tanpa mulut.. aku tersenyum sendiri, aku mengambil pen merah dan melukis susuatu diatasnya.. kemudian aku ketawa sendiri..ha..ha....ha... aku buat lembut tu ada mulut. Siap pakai gincu lagi...tambah hodoh tapi kali nie melucukan..

Enam tahun sudah berlalu...
Aku menerima kad jemputan dari Sazwani.. dia nak kawin. Aku tengok kat dalam kad tu bukan nama Awafiz sebaliknya Yazin.. aku ketawa.. tapi apa dah jadi dengan Awafiz.lelaki itu sudah tidak pernah kedengaran kabarnya. Menyepi begitu sahaja...
Akulah orang yang paling lambat datang, sebab aku kena meenghantar ibu ke rumah mak long.. barulah aku ke kenduri Sazwani.
Kami sekelas berkumpul di satu meja.. bagaikan tidak percaya, kini mejoriti daripada kami sudah pun berumah tangga dan semua sudah ada pasangan..kecuali aku la yang masih single..
"Sya!! Apa nie.." kunci kereta ku berada di tangan Idayu. Dia melihat gantung-gantung lembu yang suatu ketika dulu pernah di hadiahkan oleh Awafiz pada ku... hadiah yang paling hodoh yang pernah aku terima.
"entah.. kau teka la.." aku ingin bermain teka teki bersama mereka.. mereka memusing-musing gantung-gantung itu, kemudian gantung-gantung lembu itu menjadi topic hangat di meja kami..
"nie lembu." Tiba-tiba suara Awafiz muncul dari belakang, aku terkedu.. alamak kantoi...
"ha.. kau cakap lembu baru aku perasan ini lembu.." Idayu ketawa, lucu benar dia melihat gantung-gantung ini...
"kenapa lembut?" Juliana bertanya pada ku. Aku menjungkit bahu, mana la aku tahu.. bukan aku yang beli benda hodoh tu..
Persoalan itu aku biarkan sepi. Aku tidak tertarik untuk menjawapanya, lebih-lebih lagi ketika Awafiz merenung ku dari jauh. Aku melihat senyuman di wajah Sazwani, aku berdoa agar dia bahagia.. dan aku bila lagi nak bahagia..
"Miss C kau buat apa karang nie.." Ebdazif menyoal ku, mungkin melihat aku yang sudah lama berdiam diri..
"aku mengajar kat sekolah menengah." Jawapan ku menjadi perhatian mereka. Mungkin mereka yang lain juga ingin tahu perkembangan ku. Setelah makan-makan, aku ingin pulang.. terasa letih tapi gembira..
"aku nak pulang dulu..bye.. ada masa hubungi la kau ya.." aku meminta diri pada mereka semua dan kedua pengantin dan berlalu pergi.
Sebaik sahaja keluar dari dewan, aku terlihat Awafiz sedang bersandar di kereta ku.
"ada apa?" aku tersenyum memadangnya.
"tak da apa-apa, boleh tumpang aku tak." Aku pelik, nak tumpang??kereta dia mana?
"apasal pulak, kereta kau mana?"
"rosak, cepat la.." aku membuka kereta bila dia mendesak. Ada-ada sahaja lelaki nie..
Dalam kereta kami berdua berdiam diri. Aku letih, lelaki ni pula macam dah nak tertidur..
"kenapa kau bagi aku gantung-gantung lembu?" tiba-tiba soalan Juliana tadi terlintas di fikiran ku....
"ada la simbolnya...yang kau coret mulut kat lembut tu wat apa?" aku tergelak.. memang dengan adanya mulut kat gantung-gantung tu membuatkannya menjadi lebih lucu.
"mana ada lembu tak da mulut.. macam mana nak makan." Aku berdalih, kelihatan dia juga turut ketawa.
"entah, masa cari hadiah untuk kau. Aku tengok gantung-gantung tu sama macam kau." Aku mencebik!!
"ceh! Kau samakan aku dengan lembu! Nak kena nie.." aku bergurau, masakan dan besar-besar macam nie masih nak bergaduh..
"Miss C... aku cinta kan kau." Tiba-tiba kau brek mengejut!! Apa!!!!!
"apa aku cakap!!" aku separuh menjerit.
"suara kau tu bagi perlahan sikit.. aku kata aku suka kau.." aku bagai tak percaya.. apa yang dah jadi nie..
"jangan la main-main, kau nie.." aku masih tidak percaya, dalam hati ku debarannya sudah tidak kepalang lagi..
"apa pula main-main. Aku suka kau dari dulu... aku dengan Sazwani bukan bercinta betul-betul saja nak buat kau cemburu tapi kau tu tak pandai cemburu... Sazwani sebenarnya bercinta dengan Yazin." Aku buat tidak dengar..aku sebenarnya malu.. tidak menyangka yang perasaan ku selama nie tidak bertepuk sebelah tangan...
"apa perasaan kau pada aku?" aku menelan air liur ku, hu.. soalan cepumas nie..
"entah.."dapat ku rasakan tangan ku sejuk, dan aku bagaikan bukan di bumi yang nyata.
"jawab la.. please miss Cinta.." dia mula merayu ku.. aku terdiam.
"em.."hanya itu yang aku jawap, sekarang kami berada di hadapan rumahnya, aku memberhentikan kereta.
"nah" aku memberinya kembali gantung-gantung yang pernah di berikan kepada ku..
"kenapa..?"
"cepat la turun.. aku nak pulang nie.." aku menghalaunya keluar dari kereta.. dia turun dengan wajah yang cemberut. Aku tergelak.. kemudian aku melambai kearahnya dan memecut laju..
Tidak lama kemudian, satu sms masuk ke dalam telefon bimbit ku, aku membaca isinya..
‘aku tahu kau juga cinta kat aku kan..he..he.. thanks love. I love you to..’ aku tersenyum penuh makna.. aku yakin dia dah dapat jawapan daripada badan hadiah yang paling hodoh itu. Kerana aku ada menulis perkataan nie ‘Awafiz i love you’ di belakang gantung-gantung tu menggunakan pen berwarna hitam, kalau tak tempat terang, memang tak tengok sebab badan lembu tu hitam, tapi kalau kat tempat gelap.. memang jelas... aku bahagia.. tidak menyangka, perasaan kami sama.. doakn sahaja segalanya berjalan lancar amin..


P/S: Tiba-tiba gatal sangat nak menulis.. he..he.. enjoy mungkin lama lagi baru hantar, sekarang nie trial..wish me good luck! ala.. tak boleh copy gambar gantung-gantung lembu tu... hu..hu.. tak pelah... bayang kan jer ok.
posted by Penulisan2u @ 3:00 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
35 Comments:
  • At 6/9/09 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..not bad..

     

  • At 6/9/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar la.. best story!!

     

  • At 6/9/09 5:17 PTG, Blogger GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said…

    nice story

     

  • At 6/9/09 7:03 PTG, Anonymous syu90 said…

    bes jgk....
    gud try.....

     

  • At 6/9/09 8:08 PTG, Blogger iManAzRaf said…

    wah.. cite nih sm mcm pnglmn aku.. cume finaly ktorg ttp xbrsama sbb msg2 ego nk mati.. hahah.. tp tu cite lm.. besh2.. trskn usaha

     

  • At 6/9/09 9:38 PTG, Blogger beruka makino said…

    keep it up!!aku ade keychain kuda...hehe...
    oh ya....do well in your trial kay...
    awesome gojes....punye result...
    encik alias tuh kuanghajo lah beraku kau dengan student...

     

  • At 6/9/09 11:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceta aku pon lbey kurg... cuma dia bg aku pen... aku syg gila pen tue.. tp 1 ari tu kan ujan abes ilang pen tue..huhuhu... sdey gila... tp skang nie aku ending tak cam ceta sbb aku ego.. tak nak admit..

     

  • At 7/9/09 6:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    real story ke nie????

     

  • At 7/9/09 9:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslkm...hai...
    bguslah cerita penulisa nie...
    menarik....
    :)

     

  • At 7/9/09 9:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    byak kesalahan ejaan la...
    sblum hntar hrap dpt semak blik
    cter yg best
    paper pn gud luck k...

     

  • At 7/9/09 10:49 PG, Anonymous balkis said…

    so sweet....

     

  • At 7/9/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lembu or lembut???????? pape pwn nice story.. keep it up

     

  • At 7/9/09 1:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la....
    periksa ejaan betul2 key...
    gud story..
    tahniah penulis...

     

  • At 7/9/09 2:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm...soyk jga crita ni....

     

  • At 7/9/09 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cite nie... but ejaan kena check tol2 dulu k.. ape2 pon gd luck..

     

  • At 7/9/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la at all.. nice job.. keep it to up~~~~

     

  • At 7/9/09 10:51 PTG, Blogger SuhailaAbdullah said…

    Jalan cerita yang santai. not bad.

     

  • At 8/9/09 3:42 PTG, Blogger ++...piCaSa-mE...++ said…

    haha..kelakar la cite ni..pe2 pn best ending..keep it up..congrates penulis..

     

  • At 8/9/09 4:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SWEEETTTTTTTTTTTTT
    A.1

     

  • At 8/9/09 9:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lusu la cite nih..lembu3...ishishish...hello..how are u???

     

  • At 8/9/09 11:14 PTG, Anonymous casablanca said…

    layan gak la....memang biasa budak sekolah becinta cam nie...

     

  • At 9/9/09 9:15 PG, Blogger ~sinariduniaku~ said…

    Main story is so sweet. but it spoil when theres too many wrong spelling occured. if everything clearly check up b4 submit, this story will be more sweet and tak nampak macam rushing sgt hasilkan karya...

    apa pun gud try. gud luck, all d best, Ritintin!

     

  • At 9/9/09 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer btul ke??
    sweet ny...

     

  • At 9/9/09 4:17 PTG, Anonymous ann93scorp@yahoo.com said…

    best ar...
    lawak...gud luck!!
    DU DA BEST!

     

  • At 11/9/09 7:06 PTG, Blogger Sarah said…

    bes kalau da mmg jodoh
    x la syok senn seseko..
    well done penulis!
    4 those yg x dpt nk admit their feelings..
    maybe ilang cm2 je...
    :)

     

  • At 12/9/09 2:03 PTG, Anonymous shuhaizan kot said…

    gud luck 4trial..
    cannot imagine 'gantung-gantung'
    buat la lgi citer yg besh..
    nice stories..

     

  • At 12/9/09 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile la cite t'ingat masa zmn aku sek dulu...manalah peginya bf aku dulu tu ekk...N you always in my heart.(mar)

     

  • At 22/9/09 9:21 PG, Anonymous Lucifer said…

    1st of all,hrp2 pasni check dulu karya sblm submit sbb ada kslhn ejaan yg kerap (ops,cam cikgu BM pulak aku ni^^),words pulak x kisah sgt sbb santai,bhs remaja la katakn haha Nice story & suka sgt citer real gini.Be happy ek! Semoga bahagia ngan jodoh sehidup semati.

     

  • At 30/9/09 1:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhaaaa...lebih kurang cite aku gak la..tp kali ni aku yg bagi gantung2 tu kat org yg aku admire..dh lapan tahun dh..gantung2 tu pun stay de lagi n dia sangkut ngan kunci kete dia...10 okt ni kitorg nk menikah dh pun..hihihihiiiii...syg kt awak...

     

  • At 10/10/09 12:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble bca citer ni jd tringt plak kt mber2 kls..
    pntg xda ckgu kt kls,mula la hntr wakil g kntin bli mknan..
    hehe,so sweet..

    -Dzilda-

     

  • At 12/10/09 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..mcm cte sye gk la.dpt keychain dr dye..huuu..sronok gle...

     

  • At 18/10/09 1:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet....tp ejaan yg salah wat feel pembaca terbantut lh..baca cerita awk ni teringgat lak kt zaman sy sekolah dlu...penuh dgn 1001 memori yg terindah dalam hidup.rindu ny kt mereka semua...ape pn tahniah penulis.terus lh berkarya..nuraziana

     

  • At 15/12/09 9:44 PTG, Blogger nabilah said…

    sweet..!!

     

  • At 26/10/10 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comel....

     

  • At 12/12/11 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..
    citer ni macm aq,mase befday dia bg aq keychain bntuk love and trtulis name aq..
    tapi end dia x mcm citer ni sebb aq tolak cinta dia,,
    n kita orang da putus contact!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group