BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, September 06, 2009
Cerpen : Dari bukit merah ke bulatan segambut
Nama Pena : rara_kenanga

Samsul, nama penuhnya Samsul Arif Fadzilah bin Lokman Hakim, bersandar pada kereta Lambo Jurneynya yang berhenti di tepi Jalan Duta setelah memandu sejauh 250 kilometer dari Bukit Merah hanya kerana mengikut sebuah kereta Proton Waja berwarna Hitam dengan Flat No. NAJ 3133. Dia kehilangan arah apabila tersekat pada lampu trafik sebelum masuk ke bulatan Segambut. Kalau tidak kerana ada polis trfik yang berkawal dekat lampu trafik tersebut pasti lampu trafik itu diredahnya.

Memang dia belum pernah bertemu dengan wanita secantik itu. Bukan di Malaysia sahaja, malah dia biasa di Amerika, Eropah, India, Jepun, Cina dan beberapa buah negara Timur Tengah. Kalau nabi pernah berkata, Tuhan ada menurunkan seorang Bidadari ke dunia ini, tidak syak lagi, itulah dia.

"Mana cantik dengan Miss world?" tanya Faizul, rakannya yang bertugas di Jabatan Jabatan Pengangkutan Jalan, Seremban.

"Kau jangan tanya begitulah Faizul. Kalau aku nak berkahwin dengan Miss Universe 2009 ini, aku yakin boleh, sebab harta milik keluarga aku lebih dari satu billion. Semua harta itu milik aku sebab aku anak tunggal keluarga aku. Aku minta kau dapatkan nombor pebdaftaran kereta itu dan pemiliknya. Kalau aku dapat berjumpa saja dengan gadis tu, hadiah untuk kau sebuah kereta".

"Mercedes?"

"Pas"

"Kalau kau berjaya memilikinya atas bantuan aku?"

"Jangan sampai kau minta lebih seratus juta dahlah, sebab share aku baru satu percent."

"okeh. Aku tolong kau samapi berjaya, biarpun dia isteri orang"

"No, no, no…, aku bukan sekejam itu" jelas Samsul.

Faizul tersenyum sendirian. Dia menelefon iaterinya.

"Perangkap kita sudah mengena; berdoalah semoga Tuhan menolong kita. Abang sudah berniat akan membina sebuah mesjid jika Samsul menunaikan janjinya untuk memberikan aku hadiah"

"Apa ceritanya bang? Tanya isteri Faizul.

"Tengah hari tadi, Syarifah Syuhada menelefon abang bertanyakan kereta Lambo Jurney dengan Flat No. WAY 1 tu milik siapa? Abang kata padanya hati-hati sikit kereta tu milik jutawan kasanova" jawab Faizul.

"Abang, apa abang cakap macam tu."

"Sabar sayang, dalam dunia moden ini tidak ada singkat untuk mencapai setiap matlamat"

"Abang nak berdrama apa ni? Saya dah cakap pada Syarifah, saya ada cadangan untuk menjodohkan dengan seseorang yang sepadan dengannya"

Syarifah Syuhada baru saja pulang dari menuntut di universiti al Azhar dalam bidang perbandingan agama. Syarifah Atiqah, isteri Faizul, bertanya sama ada Syarifah Syuhada mempunyai bakal suami atau belum. Syarifah Syuhada menjawab dengan jujur mengatakan dia berharap kalau kakak sepupunya dapat mencarikan seorang untuknya. Lantaran Syarifah Atiqah mengatakan bakal suaminya pemandu sebuah kereta mewah.

"Sayang jangan susah hati, abang dah buat rancangan yang terbaik"

Telefon Samsul berbunyi, cepat dia menjawab.

"Kereta Syed Masyhur? Bapa saudara perempuan kau?"

"Ya. Kereta tu dia baru ambil bulan lepas, daftar di Kuala Pilah"

"Perempuan kau kenal tak sepupu-sepupunya, maksud aku anak-anak Syed Masyhur tu?"

"Apa pulak tak kenalnya, seorang perempauan di Mesir, seorang lelaki di Amarika dan dua orang lagi lelaki masih sekolah menengah di Malaysia ni"

"Yang di Mesir tu dah balik ke?"

"Itu aku tak tau. Tapi, kata isteri aku, anak yang itulah paling cun"

"Faizal, aku mahu kau rancangkan pertemuan aku dengan dia"

"Eh, dia di Mesir, universiti Al Azhar"

"Tapi, mungkin dia dah balik"

"Mungkin juga. Tapi kalau dia masih di Mesir?"

"Kalau di Mesir, gadis yang aku jumpa tu, bukanlah dia"

Samsul pulang ke rumah dengan rasa gelisah tak menentu. Belum pernah dia berperasaan begitu bila bertemu dengan wanita biar secantik mana sekalipun.

Sampai saja di R&R Bukit Merah Samsul meletakan keretanya disebelah kereta Proton Waja berwarna Hitam Matlik. Sebaik dia keluar, seorang lelaki bersama anak gadisnya menghampiri keret tersebut. Mata Samsul tertumpu pada gadis tersebut. Cermin mata hitamnya di buka kerana bimbang dirinya tertipu dengan filter gelap itu.

Hatinya berdebar. Dia yakin di sebalik jubah dan jelbab yang dipakai gadis itu, ada sebuah wajah yang terlalu sempurna untuk dimiliki oleh seorang wanita. Matanya sempat bertentangan sebelum gadis tersebut masuk ke dalam Proton Waja Hitam matlik itu.

‘Waja Hitam Matlik No. NAJ 3133’ terpaku dalam ingatannya. Selesai solat Zuhur dia membli sebotol air mineral dengan sebungkus coklat Chip More dan terus memacu Lambo Jurney sekira-kira dapat mengejar kereta Proton Wajar Hitam NAJ 3133 dalam tempaoh setengah jam.

Seperti dijangkakan sebelum sampai ke R&R Hantian Sungai Perak wajah kereta tersebut sudah kelihatan. Samsul Yakin, kereta tersebu pasti terus ke selatan menuju Ipoh. Untuk tidak disyaki. Dia memotong kereta tersebut dan akan menunggu di Tol Jelapang Ipoh.

Kira-kira sepuluh mini Wajar Hitam pun sampai. Samsul mengekor dari belakang kemudian memotongnya untuk menunggu pula di R&R Tanjong Malim. kemudian mengekorinya semula hingga ke Jalan Duta dan akhirnya tersekat di lampu trafik sebelum memasuki bulatan Segambut.

Pada malam itu, Syarifah Atiqah menziarahi rumah bapa saudaranya Syed Mashur. Tujuannya tidak lain untuk menemui Syarifah Syuhada dan menyatakan hasratnya untuk mempertemukannya dengan Samsul.

"Kak, Syuhada tak maulah" kata Syarifah Syuhada

"Kenapa kau ni Syuhada. Orang dah berkenan, kau pulak tak mau. Kak rasa kau menolak tuah" terdengar suara kesal Syarifah Atiqah.

"Saya bimbang, sebab dia terlalu kaya"

"Abang rasa pun begitu. Kalau orang terlalu kaya ni pandangan luas, politiknya tinggi, kemampuanya lebih. Yang pasti dia tak akan beristeri satu" Faizal menyokong Syarifah Syuhada.

"Abang, Tak baik abang kata. Saya kenal benar dengan Samsul tu"

"Awak setakat kenal, tapi saya ni kawan dia dan sejenis dia"

"Saya bukan takut dia kawin lain, itu hak kaum lelaki, tapi saya bimbang tak pandai nak layan orang macan dia"

"Kita belum menjadi teman hidup dia, mana kiat tau, kita pandai atau tak pandai layan dia" kata Syraifah Atiqah.

Sebulan selepas peristiwa itu, terpampang di muka hadapan akhbar-akhbar tempatan menyatakan Konsortium Lokman Al Hakim telah di ambil alih oleh Syarikat Bina Wawasan.

Syarifah Syuhada bertanya kepada Faizul tentang Samsul. Faizul menyatakan kini Samsul tidak lagi memandu kereta Lambo Jurney, sebaliknya sebuah Proton Perdana biasa. Seterusnya Faizul menceritakan peristiwa Samsul mengekori Syarifah Syuhada dari Bukit Merah ke Bulatan Segambut. Faizul juga mengatakan Samsul ada berkata, ‘kalau nabi berkata, Tuhan ada menurunkan bidadari ke dunia ini, bidadari itu adalah engkau’

"Boleh saya juma dengan dia bang?" tanya Syarifah Syuhada.

"Tak ada masalah" kata Faizul.

Petang Ahad berikutnya Syarifah Syuhada bertemu dengan Samsul Arif Fadzilah. Faizul meningalkan mereka berdua di tempat duduk tepi pantai Port Dickson.

"Tak layakkah saya bertemu dengan saudara, sehingga tiga kali permintaan saya baru saudara terima" Syarifah Syuhada memulakan kata selepas Faizul meningalkan mereka berdua sahaja.

"Saya seperti gila sekarang, saya bimbang kalau bertemu dengan saudari, saya kan gila betul"

"Saya tidak yakin dengan kuasa Allah?"

"Allah berkuasa menjadikan kita waras atau gila"

"Maksud saya, yakinkah saudara yang harta sudara hilang pada masa ini akan dapat semula suatu masa nanti?"

"Sukar, sedangkan saya mahu menjadikan saudari sebagai isteri pun sukar, inikan pula untuk mendapatkan semula harta sebanyak itu"

"Saya akan membantu mendapatkan semula sekiranya saudara sudi menjadikan saya saya isteri sudara"

"Jangan saudari bermain sandiwara, sedangkan saya kaya raya saudari tak sudi"

"Kalau saya kata pintu hati saya terbuka untuk maanjadi isteri saudara kerana mahu sama-sama menanggung susuh untuk mendapatkan semula harta saudara, bagaimana?"

"Saya bimbang, sekiaranya harta itu dapat semula, saudari akan lari dari saya, kerana saudari tak sudi beristerikan seorang jutawan"

"Demi Allah, saya bersumpah, bahawa saya sedia menjadi isteri saudara sama ada sudara miskin tau kaya"

"Kalau esok, ditakdirkan saya mendapat semula segala harta itu, masih sudikah saudari menjadi isteri saya?"

"Saya telah bersumpah, dengan nama Allah, dan saya melanggar sumpah saya."

Setelah Samsul Arif Fadzilah bin Lokman Al Hakim di ijab kabul bersama Syarifah Syuhada binti Syed Mahyhur sebulan selepas itu terpaparlah berita Konsortium Lokamn Al-Hakim pulih kembali dengan membeli semula Syarikah Bina Wawasan.

"Abang, sampai begitu sekali abang berkorban untuk menjadikan saya sebagai isteri abang? Apalah lebihnya saya dari perempuan lain"

"Hanya satu, iaitu kerana isteri abang ini ialah Syarifah Syuhada binti Syed Masyhur"

"Saya tak faham abang"

"Kalau nabi pernah berkata, Tuhan ada menurunkan Bidadari ke dunia ini, Bidadari itu ialah isteri abang - beriman, cantik, sihat, bijak dan berbudi bahasa."

"Terima kasih abang"
posted by Penulisan2u @ 2:41 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 7/9/09 3:08 PTG, Blogger syasya said…

    wah...bestnye kalau dapat jadi bidadari di hati seorang lelaki mcm tu...

    to writer...keep it up!

    akhirnya...aku yg first comment!! kua3..

     

  • At 7/9/09 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice...
    best cite nie...
    good job writer....
    terus usaha dgn mghasilkan lebih byk lg cerpen or novel...
    keep it up...

     

  • At 7/9/09 7:44 PTG, Anonymous amarfi said…

    jln citer dah ok. tpi serabut nak bce sbb xphm sgt setiap dialog. writer patut susun dialog dgn lbey baik dan jelas. pape pun,gudjob. try harder for nex cerpen k.

     

  • At 8/9/09 2:12 PTG, Blogger GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said…

    jujur ckp xpaham sgt cerita ni...

     

  • At 10/9/09 9:38 PG, Anonymous misz nawty said…

    sy sokong amarfi...
    cara penceritaan kurng mnarik..
    bce x phm..
    rse cm interesting tp x brape nk pahm...
    truskn usaha utk cerpen yg sterusnye...

     

  • At 12/9/09 12:06 PG, Blogger mr-einstein said…

    Hello though I could not understand the statement I really appreciate your blog because it is well roganized and nice butterfly.

     

  • At 4/10/09 3:18 PTG, Anonymous ieza_87 said…

    very sweet tpi memule mcm bc perlumbaan krete d jln rye hehe

     

  • At 7/10/09 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile...
    tahniah...

     

  • At 15/10/09 1:35 PG, Blogger ~Cerihik-Ceritera~ said…

    duduk di bulatan segambut dulu.. x sgka org leh wat citer erk..haha.. anyway, teruskan usaha anda..

     

  • At 28/11/10 1:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh thn . tp sy ta fhm sgt. and ending dy maybe bole wat lg menarik.. hopefully. anyway. congrates. teruskan berusaha. chaiyok!! chaiyok!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group