BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 19, 2009
Cerpen : Cinta Kita Di Tanjung Dawai
Nama Pena : Billynain

Malam masih pekat dan muda. Kuala Lumpur masih bernafas. Kerlipan lampu neon dan simbahan cahaya dari kereta yang lalu lalang benar-benar menghidupkan suasana. Gelagat muda-mudinya usah ditafsir. Pelbagai karenah dan ragam.

Dari jauh kelihatan sekumpulan anak gadis asyik berborak di satu sudut di perkarangan sebuah kompleks membeli-belah. Tawa hilai dan tingkah-laku mereka seakan-akan tidak menghiraukan orang ramai yang lalu lalang. Tiada langsung terbit rasa malu walaupun ada mata-mata nakal menjeling ke arah mereka. Benarlah, hidup di bandar besar seperti Kuala Lumpur ini ala-ala nafsi-nafsi.

" Maria, kau dah siap homework yang Mr Lim bagi tu, aku pinjam boleh?"

Soalan Anne itu membuatkan tawa hilai mereka berhenti seketika. Masing-masing terentang kerut di dahi, tidak kurang yang menggaru-garu kepala, seolah-olah soalan tersebut bagai satu bisa yang menyentap mood pemiliknya.

Tiba-tiba Wazi gelak.Panjang dan lantang. Entah apa yang lucunya. Hatinya bagai digeletek tatkala melihat wajah muram rakan-rakannya. Anne, Maria dan Syazana menjadi pelik.

"Come on doh, apa nak kecoh-kecoh , apa yang kau orang nak risaukan. Esok kita pinjam lah sape-sape punya buku, pastu copy, kan senang? Kalau tak pun tak usah langsung pergi sekolah, yang itu lagi senang,"

Wazi meneruskan sisa tawanya yang semakin melebar. Kali ini lebih lantang.Sesekali dia menyedut rokok yang setia di tangannya. Sekelipan sahaja, ruang yang sunyi seketika sebentar tadi meriah semula apabila tawa Wazi disambut oleh Maria dan Syazana.

Anne hanya tersengih. Senang la kau orang cakap, tak usah pergi sekolah konon. Itu kau orang, aku lain. Mak aku dekat rumah itu garang bukan main. Ni nak mintak keluar malam ini pun bukan main barpeluh siang tadi. Ain seakan ingin menjerit tetapi tekaknya kering.

"Betul doh, kita datang sini nak enjoy, bukannya nak fikirkan pasal homework tu, buat pening kepala aje. Yang penting kita enjoy,betul tak Anne?

Syazana menghalakan telapak tangannya ke arah Anne. Anne hanya memandang wajah Syazana dalam keadaan terkebil-kebil.Tidak tahu berbuat apa-apa. Sama ada mengiya mahupun mempersia. Seketika, bibirnya merekah senyuman diiringi dengan tawa hilai yang menyusul kemudiannya. Lantas tangan ngomelnya menampar tangan Syazana yang sudah lama berada di hadapannya. Mereka ketawa lagi.

Dari jauh kelibat anak-anak muda ini diperhatikan oleh seorang tua dari dalam perut keretanya. Diamati dan dianalisanya. Pakaian yang sendat dan berseluar jin lusuh,menampakkan figura badan seoarang gadis yang boleh meniupkan nafsu serakah si ayam jantan.Pergaulan yang hilang adab sopan tidak mencerminkan adat ketimuran yang sepatutnya dijunjung tinggi.Tiada kata yang mampu terucap. Kerutan membentuk corak di dahi, seraya dia menggeleng-gelengkan kepalanya. "Rosak anak-anak muda ini," fikirnya.

Tatkala menoleh pandangannya ke sisi, mata Anne tertacap pada sepasang mata yang merenungnya jauh dari dalam perut kereta itu. Serasa jantungnya berdetar kencang,suhu badannya turun naik.Air mukanya berubah. Segera dia mengalihkan pandangan ke arah rakan-rakannya yang masih rancak dengan hilai tawa.
Gelora di hati cuba disembunyikan.Anne cuba berlagak selamba.

"Wassup Anne, macam nampak hantu aje?" Soal Maria setelah mengesan raut resah pada wajah kawannya.

"Em, tak ada apa-apa." Anne cuba mengukir senyuman. Hambar.

"Kau tipu ye. Kenapa muka kau lain benar?" Soal Maria lagi sambil menghembus asap rokok yang disedut lama tadi.

"Em… Aku nak balik! Pukul berapa dah sekarang ni?" Anne tergagap-gagap

Maria tunduk melihat jam di lengannya.Kabur. Seraya dia mengangkat lengannya sedikit ke atas supaya simbahan lampu neon membantunya melihat dengan jelas.

" Pukul satu setengah!"
Anne menjegilkan biji matanya. Air liur ditelan lambat.

" Apa? Dah lambat ni. Aku janji dengan mak aku nak balik sebelum pukul 12. Mampus aku! Cepat lah hantar aku balik."

Motorsikal berkuasa tinggi milik Wazi dipecut laju membelah kehangatan malam. Anne menumpang Wazi manakala Syazana menumpang Maria. Masing-masing berlalu ke arah yang bertentangan.

****************************************

"Wah, aku suka. Kau suka tak ?" Soal Kimi kepada Khalid. Menjuling biji matanya tak berkelip-kelip.

"Boleh tahan beb. Mengancam. Body solid. Fuh.. !" Khalid tak dapat menyembunyikan lagi kekagumannya. " Kau tengok rambut tu. Agak-agaknya rebonding kot", sambung Khalid lagi.

"Alah, guna jari pun boleh.." tiba-tiba si Asha yang duduk di depan mencelah sambil megurai-urai rambut ikalnya.

" Sudah, kami tak minat. Tak habis-habis nak promote shampoo Rejoice dia tu. Kami pakai Clear ja tau" Kimi menyeringai tawa sambil disambut Khalid. Asha mencebik. " Diamlah korang. Tengok depan tu".

"Kelas, perkenalkan, ini rakan baru kamu dari KL. Okey sila kenalkan diri kamu". Kata cikgu Farhida kepada gadis disebelahnya yang sedari tadi mencuri perhatian seisi kelas.

"Nama saya Ain Nuratikah bt. Mustafa. Boleh je panggil saya Anne." Ucap Ain ringkas. Sebolehnya dia mahu merahsiakan identitinya. Alah..8 bulan je lagi aku kat sini. Desis hatinya.

"Zaim, tempat sebelah kamu tu saya nampak macam kosong ?" Cikgu Farhida menyoal. Zaim hanya mengangguk dua kali. " Okey, Ain kamu pergi duduk kat situ" Cikgu Farhida memberi arahan.

"Ada caan.. !" Khalid menepuk belakang Kimi.

"Jangan haraplah. Si body solid tu milik aku !" Kimi tak puas hati. Zaim yang duduk di sebelah Kimi hanya menggeleng-geleng kepalanya. Nampaknya, habis angaulah budak-budak laki kelas ni. Zaim mendesis.

**************************************

Ain melemparkan beg sekolahnya ke atas katil lantas menghempapkan badannya ke atas tilam kekabu itu. 'Aduh..sakit doh. Kerasnya tilam ni' ! Ain mendesis geram. Belakangnya sakit-sakit. Ain bangun duduk di sisi katil. Belakangnya diurut dan ditumbuk-tumbuk perlahan. 'Ni semua mama punya pasallah. Tak pasal-pasal aku kena meringkuk dalam penjara ni. Tempat macam neraka !' Ain menggerutu geram.

Sudah seminggu Ain berada di kampung halamannya di Tanjung Dawai, Kedah. Sudah seminggu jugalah dia bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Badong yang terletak di puncak sebuah anak bukit. Tempat yang begitu asing baginya. Kehidupan yang jauh berbeza berbanding di kota metropolitan Kuala Lumpur.

Hati Ain meronta saat ibunya, Puan Zuhaida membuat keputusan untuk menghantarnya ke kampung. Dia tak dapat berbuat apa-apa. Malam itu segala rahsianya terbongkar. Saat dia tertangkap kerana pulang lewat malam itu, dia seperti biasa akan mencipta alasan yang mudah saja dipercayai oleh Puan Zuhaida. Sangkanya dia bijak, tapi Puan Zuhaida lebih bijak. Kali ini Puan Zuhaida tidak mentah-mentah mempercayai alasan anak tunggalnya itu. Puan Zuhaida telah mengarahkan pembantu peribadinya, En Rahimi untuk mengintip setiap pergerakan anak gadisnya. Kebijaksanaan Ain dalam mencipta pelbagai alasan telah memperbodohkan dirinya sendiri. Malam itu juga keputusan untuk menghantarnya ke kampung dibuat dan sehari selepas itu dia terus di hantar ke kampung.

Ain meraup telapak tangannya ke wajah. 'Dah weekend ni, boring doh..apa aku nak buat ni' ? Ain kembali baring di atas katil. Sakit badannya masih bersisa. Lantas Ain mengiring ke kiri untuk mendapatkan posisi yang lebih selesa. 'Rindu korang' Ain bermonolog. Teringat dia akan Wazi, Maria dan Syazana di KL. 'Agaknya korang rindu kat aku tak ?'

Ain mencapai beg sekolahnya. Poket kecil beg itu dibukanya. 'Ada lagi ?' Ain tak percaya. Ini merupakan surat ketiga yang diterimanya sejak seminggu bersekolah di situ dan ia dari orang yang sama ! 'What the hell is this ? Kimi..lantak kat kaulah, malas aku nak layan. Tak gentleman langsung. Kalau nak sangat kapel dengan aku, face to face la !' Lantas surat yang telah digumpal-gumpal itu di baling ke dalam tong sampah.
***********************************************

Angin semilir pantai menghempas-hempas penuh kelembutan. Ombak tidak galak tetapi hempasannya begitu mengasyikkan. Sang awan bergerak perlahan-lahan ditiup sang angin, dan sang matahari seakan segan silu menembusi sang awan sambil burung-burung bermain riang di celah-celahan sang awan. Panorama yang indah dan mendamaikan seolah bertentangan dengan gelojak jiwa yang memborgol hatinya saat ini.

"Aku tak faham. Arghh !!!" Zaim menjerit sekuat hatinya. Burung-burung yang hinggap di bongkah batu bertempiaran lari. "Kenapa aku selalu termimpi-mimpikan dia ?" Zaim bermonolog pula.

"Apa yang kau tak paham tu ?" satu suara tiba-tiba menyapa. Zaim segera menoleh. Hampir terjelepok Zaim di celahan batu. Di lihatnya Ain Nuratiqah sedang berjalan ke arahnya.

"Jangan dekat ! Kang aku baling ketul batu ni", Zaim memberi amaran. Seketika Zaim berasa kedua-dua belah pipinya kebas. Badannya tergoncang-goncang.

"Eh apasal kau nih ? Pelik semacam", Zaim baru perasan Kimi sedang menggoncang-goncang tubuhnya. Lantas dia berdiri. Kakinya sakit-sakit akibat terjelopok di celahan batu sebentar tadi. "Aku balik dulu" Zaim berlari pantas meninggalkan Kimi yang masih terpinga-pinga.

**************************************

"Aishah nampak Kak Ain macam boring je. Jom pegi pantai nak ?", Soal Aishah kepada kakak sepupunya Ain.

"Berapa kali aku dah cakap, jangan panggil aku kakak, aku dengan kau beza setahun je pun. Lagi satu, panggil aku Anne, bukan Ain !!" Aishah memuncungkan mulut. Sayang, nama dah sedap, tapi nak juga nama mat saleh tu.Menyampah ! Aishah mendesis.

"Hmm..tapi idea kau nak pergi pantai tu cam best juga. Jomlah tunjukkan aku". Aishah menarik balik muncungnya seraya menguntum senyum.

'Okey'

Dalam perjalanan ke pantai mereka berselisih dengan Zaim yang sedang berjalan dalam arah yang bertentangan dengan mereka. Zaim berjalan perlahan setelah seketika tadi berlari pantas meninggalkan Kimi.

"Hai", Ain menyapa Zaim.

Zaim hanya memandang Ain. Lama. Dilihatnya pula Aishah. Dia kenal budak itu. Cucu kesayangan Mak Leha dan Pak Saad. Pandangannya bersilih kembali pada Ain.

"Hai, wassup ?" Ain melambai-lambai pula tangan kanannya. Zaim seperti takut dan bingung, lantas memasang kembali langkahnya dan terus berlari meninggalkan mereka berdua.

Ain mencekak pinggang. 'Aku tak paham betulla dia ni', Ain bermonolog sendiri. 'Aku tegur elok-elok, boleh pula dia lari macam tu je. Misteri betul. Kenapa dia lari ha ? Apa aku ni pelikkah ?' Ain meraba-raba mukanya. Okey jer. ' Ingin tahu jawapan kepada misteri ini ? Bersama saya lagi di minggu hadapan pada hari dan waktu yang sama'. " Kahkahkah ", Ain gelak sendirian, ada hati pula nak jadi pengacara.

"Apa yang Anne gelakkan tu ?" Ain terhenti dari lamunannya.

"Ah, takde papelah. Jom cepat pegi pantai". Mereka meneruskan perjalanan.

"Kenalke mamat tadi tu ? Pelik semacam Aishah tengok."

"Ah mamat tadi tu classmate aku. Aku duduk sebelah dia dalam kelas. Mamat tu memang pelik. Dah seminggu aku duduk sebelah dia, boleh dia buat aku macam tunggul. Aku tanya sepatah, dia jawab sepatah. Tak friendly langsung. Tadi tu tengokla, aku tegur boleh je dia buat tak tahu ?"

"Tapi kan, Aishah tengok, boleh tahan hensem mamat tu.." Ain mencebik. "Uwekk",Ain buat-buat nak termuntah. 'Hensem apanya, rambut macam dawai karat ja pun. Berselirat. Hensem lagi si Kimi tu.' Ngomel Ain di dalam hati. Dia gelak sendiri.

************************************************

Ain masih di tempatnya. Sendirian. Rakan-rakan yang lain telah pulang ke rumah masing-masing. 'Banyak pula homework hari ni'. Ain merungut sendirian. Tapi dalam hati dia bersyukur kerana sekurang-kurangnya dia berusaha sendiri untuk menyiapkan setiap homework yang diberi. Jika masih di Kuala Lumpur, tidak dapat dibayangkan bagaimana masa depannya kelak, hidup terlalu bebas dan sebetulnya dia telah rosak jika bukan disebabkan ketegasan Puan Zuhaida, ibunya sendiri.

Kini setelah tiga bulan di kampung, hubungan Ain dengan ibunya semakin baik. Dia tenang hidup di kampung ini. Malah dia sendiri yang membuat keputusan untuk terus tinggal di sini walaupun ibunya mengajak dia untuk kembali ke Kuala Lumpur. Ain kata, biarlah dia tinggal di sini hingga peperiksaan SPM tamat.

Ain tak pasti sampai pukul berapa dia harus berada di sekolah. Dia ingin menyiapkan kerja matematik tambahan yang diberikan oleh cikgu Farhida terlebih dahulu. Ain berhenti seketika. Pennya di letakkan di atas meja. Ain menggeliat perlahan. Badannya diliuk-liukkan dan tangannya dihulurkan ke atas. Tanpa Ain sedar, seseorang memeluknya dari belakang.Ain menoleh. Serasa jantungnya berdebar kencang saat wajah Kimi mengisi ruang mata.

"Apa kau nak ha ?", Ain merengus kasar.

"Kau !" Kimi menjawab.

"Kau gila"

"Ya, aku memang gilakan kau. Aku sayangkan kau. Kenapa susah sangat kau nak terima cinta aku ?"

"Tapi ini bukan caranya ! Lepaskan aku." Ain meronta tetapi Kimi semakin mengejapkan pelukannya.

"Cara bagaimana lagi yang harus aku buat ? Surat-surat aku, hadiah-hadiah yang aku berikan..tak cukupkah lagi ?"

Buat seketika, mereka terdiam sepi. Ain masih erat dalam pelukan Kimi. Buat pertama kalinya Ain merasa pelukan seorang lelaki. Dia tidak pernah merasa sebelum ini. Sejak kecil dia tak merasa kasih sayang seorang ayah. Ibunya diceraikan oleh ayahnya untuk berkahwin lain.

Kimi mengelus-elus lembut rambut Ain. 'Cantik rambut kau', Kimi memuji Ain penuh romantis. Ain tidak lagi meronta. Entah mengapa, saat itu dia berasa bahagia. Sesuatu yang belum pernah dirasakannya sebelum ini. Ain beralih posisi menghadap Kimi. Kali ini Kimi melirikkan pula jemarinya ke wajah Ain. Mata saling memandang, hati tertacap dan terpaut, nafsu membuak dan membara…ahh tewas !!! Maka bertepuk rianglah makhluk ketiga.

Tidak lama, Ain seolah tersedar dari mimpinya. Saat itu tubuh Kimi telah berada di atas tubuhnya. Dengan segala kudrat yang ada Ain menolak tubuh Kimi sekuat hatinya. Kimi terdorong kebelakang lalu mengenai meja. Ain pintas bangun melarikan diri, tetapi belum sempat sampai di pintu kelas, kakinya di sambar Kimi.

"Jangan pergi ! Aku tahu kau pun sukakan aku. Tadi buktinya" Kimi merayu. "Lepaskan aku ! Jangan ingat aku semudah itu ",' Ain meronta namun kudratnya tidak mampu melawan kudrat Kimi. Ain terjatuh menghempap Kimi, lantas Kimi mengambil alih posisi. Ain meronta dan menjerit sekuat hatinya.

"Binatang !!!" Satu tumbukan padu tepat mengenai muka Kimi disusuli dengan tumbukan silih berganti di bahagian perut. Kimi terjelopok di sudut kelas. Darah merah mengalir menuruni hidung dan mulutnya. Kimi terlalu lemah. Dia tak mampu melawan.

Zaim mencapai tangan Ain lalu dibawa keluar dari kelas. Ain membontoti tanpa melawan. Segera Zaim membonceng Ex5nya lalu menghantar Ain ke rumah Mak Leha.

****************************************

"Awak selalu datang sini ?" Zaim menoleh. Dia masih ragu-ragu, benarkah ini ? Untuk kepastian Zaim menampar pipinya. Sakit. Kali ini dia pasti, bukan lagi mimpi. " Em..ye, s..ssaya selalu datang sini bila weeken"' ,jawab Zaim tergagap-gagap. Ain mengambil tempat duduk di sebelah Zaim, menghadap ke pantai. Zaim membetulkan duduknya serta menegapkan badannya. Nafas ditarik dalam-dalam. Saat dia cuba bertenang, jantungnya pula berdegup kencang bagai dapat didengari sendiri oleh telinganya ! Entah mengapa.

"Terima kasih sebab selamatkan saya hari tu". Ain membuka bicara. Zaim masih menyepi, tapi sempat diukirkan senyuman kepada Ain.

"Awak okey? " Zaim bertanya malu-malu.

"Saya okey. Kimi dah dibuang sekolah, tahu tak ?" Zaim hanya mengangguk dua kali bagai burung Pipit lagaknya. Sebetulnya dia pun tahu Kimi dibuang sekolah setelah diberitahu oleh Khalid.

"Lama awak tak datang sekolah ? Lama saya cari awak. Rupanya awak kat sini." Ain menyoal. Apasal susah sangat mamat ni nak cakap ? Sepuluh patah aku tanya sepatah pun dia tak jawab. Ain berleter sendirian.

"Saya takde mood"

"Eh boleh pula macam tu ?"

Zaim hanya tersengih. Macam kerang busuk. Seketika Ain terpesona. Di sebalik rambut keriting bagai dawai karat milik Zaim itu, tersembunyi senyuman yang menawan, ditambah pula dengan barisan gigi putih yang teratur, menambahkan lagi manisnya.

"Awak cute.." kata Ain jujur. Zaim merona kemerahan. Lantas dia membuang pandangan ke laut. Dari ekor matanya, dia tahu Ain sedang memerhatikannya. Zaim tak berani menoleh. ' Dia ni nak mengorat aku ke hah ?' Zaim mendesis.

Lama mereka diam. Hanya bunyi kicauan burung yang kedengaran. Zaim masih cuba mengawal gemuruh. Ain sememangnya sedia selamba.

"Awak ni memang tak banyak cakapkan."'Soal Ain.

Zaim mengangguk sekali tanda mengiakan. "Sebab tu saya tak ramai kawan. Saya ni membosankan. Awak pun mesti bosankan ?"

"Pada saya, awak ni satu dalam sejuta. Susah nak jumpa lelaki macam awak sekarang ni." Sekali lagi Zaim merona kemarahan. Kali ini bagai ada hawa panas yang mengewap keluar dari kedua-dua telinganya. ' Sah, dia ni nak ayat aku nih', desis Zaim lagi sambil tersenyum.

"Kenapa senyum sorang-sorang ?" Alamak kantoi !! Zaim menggaru-garu kepalanya yang tak gatal. 'Takde pape..saja je'.

"Awak tahu tak pantai yang kat depan tu pantai ape ?" Ain menggeleng tak tahu. " Hah, itula Pantai Merdeka, laut kat depan ni, selat Melaka dan yang dekat sebelah kiri tu muara Sungai Merbok. Yang dekat belakang tu tau tak ape ?" Zaim menyoal Ain.

"Ooo..tu Gunung Jerai. Saya pun tau !". Ain tersenyum sendiri. Macam tajuk lagu 'Cinta kita di Pantai Merdeka' nyayian kumpulan Jinbara ja...

"Awak, saya nak tanya, tudung yang saya pakai ni, awak yang belikan ?" Zaim tersenyum dan mengangguk. ' "Awak lebih manis bila menutup aurat"

"Kenapa bagi sembunyi-sembunyi ?"

"Saya takut awak tak suka"

Ain berdiri menghadap pantai. Seketul batu dibaling secara menyenget ke tengah lautan. Batu itu tidak terus tenggelam, tetapi melambung-lambung sebanyak tiga kali sebelum betul-betul tenggelam. Zaim mencebik. Nak tunjuk terror lah tu..

"Awak ingat tak dulu, masa awak berjalan balik dari pantai, kenapa awak lari bila saya tegur awak ?"

Entah mengapa, perbualan yang seakan rancak sebentar tadi tiba-tiba menjadi sepi. Kali ini jedanya lebih lama. Zaim memberanikan diri untuk memecah kesunyian. Nafas ditarik dalam-dalam. " Saya sukakan awak". Entah dari mana datangnya keberanian itu, dia sendiri tidak tahu.

"Apa ?" Ain tidak pasti apa yang didengarnya tadi.

Kali ini Zaim mendepani pula Ain. Matanya tepat memandang anak mata Ain. Ah..mata yang cantik seindah nama pemiliknya. Dalam diam Zaim memuji-muji Ain. Segala pujian adalah milik Penciptanya.

"Awak..bersaksikan Pantai Merdeka, muara Sungai Merbok dan Gunung Jerai, saya nak beritahu yang saya cintakan awak".

**********************************************
TAMAT
**********************************************
P /S : 1st try, terima kasih kerana sudi membaca

posted by Penulisan2u @ 6:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
16 Comments:
  • At 19/9/09 9:38 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    tak faham..
    citer ni ttg ape??
    ttg cinta mereka di tanjung dawai erk..??
    maybe boleh smbung citer ni, kn writer..?
    sbb rasenya mcm tergantung la..
    apepun, keep up!!!

     

  • At 24/9/09 5:07 PTG, Blogger Sirah@Cyrah said…

    betul3...cerita ni rasanya boleh disambung lagi...

     

  • At 28/9/09 8:35 PG, Anonymous limaza said…

    ada certain part dlm citer ni yg buat saya senyum sorang2.unsur humor mcm bagus tapi plot citer laju sgt..rasanyer cite ni bole disambung lagi

     

  • At 28/9/09 9:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yer sambung lagi

     

  • At 29/9/09 12:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x mantap...
    crita budak sekolah yg ntah apa2..

     

  • At 29/9/09 12:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni story pasal aper ek???
    pasal budk2 sekolah yg bkn ke seklah sbb nk belajar...
    tp nak wat bnda yg xelok...
    xpayah sambung la...mual baca story bdk seklah yg 'sosial' x bertempat....sorry ek..

     

  • At 29/9/09 11:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la for a 1st try...but writer pls make sure cerita berisi dan bukan kosong.keep up!

     

  • At 29/9/09 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mencemarkan nama tempat n sekolah jer rasernyer...ciannn
    xbest...btol3!

     

  • At 30/9/09 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sian kat writer..sume org kutuk.wakakak
    writer, jgn patah hati..

     

  • At 30/9/09 9:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingt pasal tajuk lagu

     

  • At 1/10/09 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta kita di pantai merdeka...huhu..i like that song..biarpun org kate aku jiwang sbb ske lagu dulu2..well da minat..nk wat cmne kan..
    lgpun rumet aku pun da terikut ske lagu2 tu..hoho..pengaruh kuat tu..
    -miss_purple-

     

  • At 1/10/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk da mmg best..siap da lam lagu lg...tp betul ler xde isi pun crite ni..ZERO

     

  • At 1/10/09 11:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring...
    tp x pe sbb nie first time right?
    so trus kan..

     

  • At 4/10/09 2:03 PTG, Anonymous anarif said…

    hmm..
    bg sy, citer ni ok, penggunaan ayat bagus. tp pendek sgt.x puas.moreover, sy anak jati kedah and i love the song so much! dah ok tp if kembangkan lagi, lagi bagus coz mcm kosong je.so writer, keep writing tp buat hwork lebey skit tau!

    love,

    anarif
    novel- Anaknya, Anakku Jua
    novel- Lu'lu' dan Marjan

     

  • At 5/10/09 1:10 PTG, Anonymous wawa_gulz said…

    aku pun anak jati kedah gak. citer ni bt aku trigt pantai merdeka.byk kenangan aku kat situ

     

  • At 9/10/09 9:26 PG, Anonymous lisz said…

    okey je
    :)=

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group