BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 12, 2009
Cerpen : Aku milik awan
Nama Pena : ten

Aku dilahirkan ke dunia pada 20 ogos 1989. Lalu kedua ibu bapaku dengan bangganya memberikan aku nama yang telah 8 bulan mereka sediakan , Nur Mawaddah. Aku merupakan anak yg ketiga daripada 3 adik beradik (anak yang bongsu la ni. Manja sikit la, tak banyak ).

Kakakku yang sulung, Nur Wardina berumur 30 tahun dan sudah bergelar doctor juga sudah mempunyai suami dan sepasang anak. Kakakku yang kedua pula, Nur Saffiyah berumur 25 tahun, juga merupakan seorang doctor yang baru menceburi bidang yang mencabar itu. Masih belum berkahwin tapi sudah berpunya. Tak lama lagi la tu bakal melangsungkan perkahwinan. Dan yang ‘ter’akhir, aku. Aku satu2 nya puteri mama yang telah ‘ter’lencong dari memasuki bidang kedoktoran. Aku telah memilih untuk mencapai cita2 ku sebagai guru tadika. Kenapa aku nak jadi guru tadika? Sebab aku suka budak yang berumur bawah 7 tahun. Mereka kiut, macam aku la. Hehe.

Mama aku cerita, Aku nie ‘ter’ salah di anggap sebagai lelaki ketika berada di dalam kandungan mama disebabkan oleh doctor yang mengesahkan jantina aku. Alih-alih, aku keluar sebagai seorang bayi perempuan. Hancur harapan mama dan papa untuk dapat anak lelaki. Tapi mama kata, "setiap yang berlaku, ada hikmahnya " . Itulah apa yang dia asyik kata kat aku. Tambah mama, walaupun semua anaknya puteri-puteri, bukan senang nak jaga. Lagi senang jaga 3 kandang lembu daripada jaga 3 anak perempuan katanya. Erm, aku pun tak tahu nak cakap apa bila mama kata macam tu sebab aku pun tak ada anak lagi untuk di jaga.

***********


"Assalamualaikum ! Mama n papa, Wadah da balik," jeritku sebaik sahaja aku sampai di rumah. Keriau sebentar untuk berjumpa dengan mama dan papa. Padahal, bukan lama aku pergi ke kampusku. Lagipun, aku ulang alik dari rumah mama ke kampus. Mungkin kerana aku anak yang bongsu, jadi mudah rindu dengan kedua orang tua ku.

"Ye Wadah uii.. Mama n papa kat sini ni hah. Kat kolam ikan ni." Mama pula yang menjerit kepadaku. Wah, boleh jadi juara nie kalau ada pertandingan jerit menjerit anak beranak.

"I’m coming baby !! Apa yang mama tengah buat ni?" tanyaku kepada mamaku. Papa pula tengah tekun memberi ikan kesayangannya.

"Tengah gubah bunga ni sayang ui. Nak di jadikan hantaran untuk kakak kamu kahwin," terang mama selamba. Aik, kakak aku nak kahwin? Kakak mana pula nie? Eyh, aku Tanya macam aku ada banyak kakak yang tak kahwin lagi pula.

"Wow, kakak nak kahwin, sampai hati tak bagitau Wadah. Tahu2, da siap gubah bunga nak di jadikan hantaran. Nie yang hati lara ni," aku memanjangkan muncungku 2 depa. Huh, panjang sungguh.

"Alah, bukan mama tak nak bagitau la Wadah. Tengahari tadi baru keluarga teman lelaki kak piya kamu datang. Nak bertunang dan bernikah lepas 1 bulan ni. 2 yang mama terus buat apa yang patut tuh, gubah2 apa2 yang boleh di jadikan hantaran," mamaku menerangkan dengan panjang lebar dengan nada yang memujuk. Aku hanya tersenyum.

"Wow, cepat gila kak piya nak kahwin kan ma ! tak sangka lagi 1 bulan je. Lepas kak piya kahwin, Wadah la pula kan??" aku memeluk lengan mamaku yang sedang giat menggubah bunga sambil menahan ketawa.

"Amboi amboi amboi (ala2 azwan ali gitu), gatal la pula anak mama ni. Hah, dah ada calon ke? Boleh mama kahwinkan sekali dengan kak piya," seloroh mama. Ke situ pula mama ni!!! terkulat-kulat aku tau, ‘ter’malu sendiri.
*************
Lagi 1 hari menjelang hari pernikahan kak piya..

Actually, aku mempunyai hobby untuk pergi makan sorang2. And aku suka pergi kat restoran yang berlainan. Nak ambil fresh air. Nak dijadikan cerita, 1 malam tu lepas aku balik dari kampusku, aku punya perut lapar. Then, aku pun pergi la makan kat Restoran Natasha (tiada dlm senarai restoran2..huhu). suddenly lepas habis makan dan lepas habis bayar dan lepas melangkah keluar beberapa langkah dari restoran tu dan (berapa banyak dan da) baru hendak melintasi satu lorong yang gelapla juga, handbeg ku tiba2 ditarik seorang mamat dengan sangat kuat.

"Weyh, apa ni main tarik2 beg orang !!! Kau kepala dongga, JANGAN LARI !!!!! Bagi balik beg aku, ic aq berharga tu. Hilang nanti, orang kata aku PATI plak," bebelku sambil mengejar mamat itu ke dalam lorong yang agak gelap tu.

Entah jin apa la yang merasuk aku sampai aku berani pula kejar mamat kepala dongga peragut beg aku tu. Dan ada pula aku ternampak adegan yang menjijikkan beberapa pasangan yang sedang ghairah melayan nafsu syaitan mereka sedang aku yang kepenatan dan menjerit meminta tolong itu tidak langsung di endahkan mereka. Arh, aku terus mengejar lelaki itu. Tapi, kelibatnya semakin lama semakin hilang. Alamatnya, tak dapat la aku dapatkan ic aku nie. Akhirnya, aku menemui jalan buntu saat aku menemui lorong mati. Hish, ic tak dapat, yang dikejar pula menghilang, nak balik terasa takut pula. Tanpa diduga, ada seorang lelaki menyusul di belakang aku.

"Mama !! Encik, jangan buat apa2 kat saya. Jangan rogol saya, jangan buat benda2 jahat kat saya. Tolong la !!! saya merayu. Saya ni pun baru kena ragut. Tolonglah encik," pintaku dengan muka kasihan sambil berkira-kira untuk mencari jalan untuk melarikan diri dari lelaki yang bermuka takde la jahat sangat.

"Cik, jangan risau. Jangan takut, saya tak berniat nak buat perkara jahat dekat awak. Saya masih waras. Saya ada kat sini pun kerana saya terdengar ada orang menjerit meminta tolong," penjelasan lelaki itu sedikit melegakan aku.

"Oh, yeke? Terima kasih. Takut betul saya kalau encik ni orang jahat. Tadi saya menjerit pun, sebab saya kena ragut," aku memulakan perbicaraan dengan lelaki ini.

"owh, tak dapat la ni kejar peragut tu? Anyway, nama saya Muhd Awan Daniel. U can call me Awan or wan. Nama awak apa?" lelaki ini bertanyakan soalan kepadaku. Wah, nama dia Awan. Weird lorh. Kenapa tak letak nama pelangi ke, bulan ke. Huhu. Papepun, Manis dan putih lelaki ini. Tinggi juga orangnya. Wajah yang sejuk mata memandang. Dan kami berjalan beriringan perlahan-lahan di dalam lorong yang gelap itu.

" Erm, tak dapat la. Nama saya Nur Mawaddah. Boleh panggil saya wadah" aku memaniskan mukaku. Tapi tiba2, aku punya kaki tersadung pula kat 1 benda. Rupanya, aku tersadung dekat 1 benda yang memang sangat aku kenal, beg tangan aku. Lalu berlaku la adegan yang memalukan. Aku ‘ter’jatuh la, apa lagi. Aiyo amma. Aku terasa kakiku macam ‘ter’seliuh. Aku tengok dalam beg aku, ada beg dompet, ic ade, Cuma duit hilang. Tu memang da di jangka. Tapi nasib baik aku dapat ic aku. Lalu dia mencangkung untuk melihat keadaanku. Agak rapat juga kami saat itu.

" ni beg awak ke? Awak ok tak? Kaki sakit ke? Mari saya tengok," dia bertanya dengan reaksi yang cool tapi prihatin, walaupun kami baru kenal. Saat ini, ada muncul perasaan yang misteri. Perasaan yang aku cuba elak selama ini. Tapi cepat2 aku cuba usirkan.

"Ha’ah,beg saya. Awak boleh tengok.. silakan.. Tapi, pegang tak boleh. Haram," selorohku. Dia aku lihat tersenyum.

"haha.. Betul2. Haram, terlupa pula. 2 la, risau sangat bila tengok orang terjatuh macam nangka busuk," dia pula yang selamba mengata aku. Tak patut betul.

"hahaha.. Jahat betul eh. Sedap2 asam pedas je mengutuk orang yang jatuh eh. Kena nanti baru tahu," kami berdua ketawa. Tiba-tiba, muncul kelibat-kelibat orang berpakaian putih. Wah, hantu ??!!!

"Assalamualaikum, kami dari Jabatan Agama Islam, sila tunjukkan ic anda berdua," pinta salah seorang dari kumpulan lelaki. Ow ow… ujian apa la pula nie? Banyak betul benda berlaku dekat aku hari ni.

"Encik, kami bukan lakukan apa2. Saya di ragut tadi,lalu…" aku cuba menerangkan, tapi di sampuk oleh seorang lagi lelaki dari kumpulan tersebut.

"Arh, tiada alasan lagi cik. Sekarang nie, orang tak boleh di percayai. Banyak sangat da alasan kami dengar dari orang yang kami tangkap basah tadi termasuk cik. Walaupun cik bertudung, cik juga tak terkecuali untuk melakukan perkara yang tak senonoh ini," tegas lelaki itu. Haish, nak salahkan dia pun tak boleh, mungkin kerjanya memerlukan dia untuk tidak mempercayai orang. Tapi, TANGKAP BASAH??? Mati aku !!!!!!!!!!!!!

***************

"Mama,papa, please percayakan apa yang Wadah bagitau. Mama n papa tahu kan, Wadah tak suka buat masalah. Mama kenal Wadah kan?" aku cuba menerangkan apa yang berlaku sebenarnya kepada kedua orang tuaku. Aku benar2 berharap yang mereka mempercayai kata2 ku. Aku bukan menconteng arang ke muka mereka. Awan pula dilihat sedang menjelaskan sesuatu dengan tenang kepada satu pasangan, mungkin kedua ibu bapanya.

"Yelah, mama percaya anak mama ni tak berani buat masalah. Lagipun mama tengok, lelaki itu tak Nampak macam jahat, Nampak baik je." Kata2 mama melegakan aku.

"Apapun puan, anak puan akan di denda dan di harap mereka dinikahkan segera," ujar seorang lelaki di jabatan itu.

"sudahlah, mama tak nak fikir panjang2. Setiap yang berlaku, ada hikmahnya. Lagipun, benda ni tak boleh nak di buat main2. Mungkin da jodoh kamu dengan dia. Kamu bernikah je esok sama dengan kakak kamu. Apa yang jadi ni, akan di rahsiakan dari orang selain keluarga kita," selepas mama mengucapkan ayat ‘keramat’ itu, mama dan papa di lihat menuju ke arah Awan dan pasangan itu lalu berbincang. Aku pula, tak boleh nak kata apa2. Aku terkedu. Kahwin?

**************

"Aku terima nikahnya Nur Mawaddah binti Syed Nizar dengan mas kahwin rm 100 tunai," saat itu aku memaksakan diriku tersenyum bahagia. Bukan apa, takut orang mengesyaki sesuatu. Bila di Tanya oleh orang kenapa kahwin tiba2, soalan itu mama yang jawabkan. Entah apa yang mama cakap, aku malas nak ambil tahu. Yang tahu hal sebenar, hanyalah keluarga kami. Kawan2 pun, yang rapat sahaja aku jemput. Dalam banyak2 kawan yang aku jemput, hanya Anisa yang tahu hal sebenar kerana aku da kawan baik lama dengan dia. Da la kena kahwin tak tentu pasal, nie semua pasal peragut tu.

Dalam bilik,selepas aku mandi, aku berada di hadapan cermin untuk menyisir rambutku. Dan saat itu, Awan masuk ke dalam bilik kami. Satu getaran yang sangat kuat berlaku di dalam tubuhku.

"Assalamualaikum !! Hai, my unexpected wife, si nangka busuk," Awan member salam. Boleh buat lawak pula suami aku nie. Suami? Awkward lorh.

"Wassalam. Haha. Ish, dia ni. Jahat betul lorh," aku tertawa. Malu betul bila teringat kejadian aku jatuh tu. Geram pun ada, dengan si peragut kepala dongga tu. Tapi takpe, bak kata mama, setiap yang berlaku, ada hikmahnya. Awan duduk di atas katil. Lalu merenungku melalui cermin. Aiyo amma. Dup dap, dup dap, dup dap dap dap. Makin lama makin laju pula degupan jantung aku ni. Naya aku.

"erm, takpe. Tu, saya je yang tahu. Hehe. Erm, tak sangka kan kita kena kahwin pula," Awan berbicara.

"Tu la. Ni semua pasal peragut tu. Dan kesian awak, kalau saya tak menjerit meminta tolong, mesti awak tak kena kahwin dengan saya," aku meluahkan rasa hatiku.

"Takde la. Takpe, mungkin ada hikmah di sebaliknya," eh, da macam mama aku da dia ni bercakap. Mana tak tumpah kuah kalau tak ke menantunya. Ups, ‘ter’buat pepatah salah pula.

"erm…awak…ermm," aku tak dapat meneruskan kata2ku. susah betul nak cakap. Dosa juga apa yang aku nak lakukan ni.

"Kenapa? Risau saya tuntut hak saya? Takpe, saya faham. Awak belum bersedia. Lain la saya, da umur 30 tahun, dah tentu dah bersedia nak kahwin. Cuma tak jumpa calon yang sesuai. Hehe. Habis, awak nak saya tidur mana malam ni?"ujarnya tenang. Aih, suami aku ni memang pandai menilik hatiku.

"err, terima kasih sebab faham saya. Tidur atas lantai boleh?" aku mengujinya. Dia masih lagi kelihatan tenang. Cuma keningnya terangkat sedikit. Ala2 Ziana Zain gitu.

"Hah, no prob !!" jawabnya. Aik, sanggup tidur atas lantai? Ish3.

"takdela, saya gurau je. Awak tidur je atas katil dengan saya, nanti kita letak la bantal peluk kat tengah-tengah," aku memberi green light kepadanya untuk tidur di katil bersamaku. Kesian pula dia, kalau aku suruh dia tidur di atas lantai. Sakit badan dia nanti. Dia kelihatan tersenyum.

"Ei, baguslah. Tak ada sakit badan saya. Nie yang saya sayang kat awak ni. Hehe. Tapi awak tak takut ke kalau saya ambil hak saya?" dia main tarik tali pula ngan aku. Da la kata sayang dekat aku, buat aku tak keruan je. Dia tersenyum nakal. Menawan pula senyuman dia. Alamak Mawaddah, godaan tu. Usir jauh2.

"Saya tak boleh nak kata apa2 la kalau awak nak hak awak sebagai suami. Harapan saya, awak boleh faham keadaan saya dan umur saya yang masih muda. Bila saya dah bersedia, awak akan dapat hak awak dengan hati saya yang rela," kata ku dengan berlagak tenang. Padahal, takut juga aku.

"herm, yela. Saya gurau je. Awak jangan la serius sangat. Ok la, saya nak mandi dan sembahyang Isya’. Awak dah sembahyang ke?" dia mencapai tualanya di dalam beg dan menunggu jawapanku.

"Saya tak boleh sembahyang. saya uzur. Saya tidur dulu la yep," aku tersenyum kambing.

"Ala, melepas saya malam nie. Awak uzur pula," dia mengenyitkan matanya sebelum terus beredar ke toilet yang sedia ada dalam bilik kami. Mengancam punya ayat. Ups, ‘ter’pesona pula dengan kenyitan mata dia. Aiyo, aku macam dah angau pula. Lebih baik aku tidur.

****************

"Wow, lain macam pula bantal aku hari ni. Sedap pula di pegang," ngomelku dalam hati. Lalu, aku pun buka mata.

"Hai awak !! Sedap tidur sambil peluk ‘bantal peluk’?" suara Awan kedengaran. Aku terkezutt.. Lorh, rupanya dia yang aku peluk. Aku ingat dia yang akan buat perkara yang tak di jangka, tak sangka aku pula yang buat dulu. Sedap2 je tangan aku landing atas badan dia. Dia hanya tersenyum memandangku. Cepat2 aku tarik tangan aku.

"Alamak, ‘ter’peluk pulak. Sorry sorry. Errr, saya bangun dulu yep. Nak mandi, takut bocor pula," cepat2 aku mencari alasan untuk menutup kemaluanku(malu k).

"Takpe, buat selalu pun boleh. Saya rela je. Pelukan kamu di alu-alukan puan Mawaddah. Peluklah diriku dan jangan kau lepaskan ku dan jangan kau lepaskan ku darimu (dia nyanyi lagu alexa la plak) Tapi, bocor 2 apa pula? Nak terkencing ke?" dia mengusikku. Haish, malu lagi la aku.

"Ish, ke situ pula. Erm, takla. Hal perempuan tu," aku menerangkan kepadanya secara kiasan. Lalu aku berlalu. Cakap banyak2 nanti, pengsan pula dia dengan bau mulut baru bangun tidur aku. Wakakaka.

"Owh, I got it. K sayang, mandi elok2 ok. Nanti kita turun sarapan, lagipun dah lambat nie. Da pukul 9. Hurry up ok," dia mengingatkan aku. Wow, lambatnya aku bangun. Penat sangat la kot.

Seusai aku siap memakai tudung, kami turun ke tingkat bawah untuk sarapan,kedengaran suara2 sumbing kakak-kakakku. Ni yang lemah ni

"Hui pengantin baru, lambat bangun. Kerja keras sangat ke semalam?" kak dina memulakan sesi mengenakan kami. Lalu disambung pula dengan kak piya (act kami sekeluarga duduk serumah coz rumah banglo mama yang tak seberapa ni, agak besar).
"Sangat hebat kerja kamu. Tu la yang di katakan kerja orang muda. Kak piya pun baru kahwin gak, tapi cepat pula bangun," habis sahaja ayat kak piya, kedengaran gelak ketawa semua orang bergema dalam rumah ini. Hish, nak kena ni. Awan ni pula, mengikut saja mereka gelak. Bukan nak back up.

"Haha, ‘lawak’ gila. Nak pecah perut ketawa," aku menyindir. " Alah kak piya, siapa yang tergesa-gesa masuk awal ye semalam? Awal gila pula tu. Tak sempat2 nak tolong apa-apa, nasib baik ada makcik siti (orang gaji) tolong basuh pinggan. Suami wadah dan suami kak dina juga la yang basuh periuk2 belanga. Haish, kak piya, kak piya. Nampak sangat gelojoh tu," selorohku mengenakannya pula. Ha, amek kau. Tu la, suka sangat kenakan orang. Aku tersenyum kambheng..

"Mana ada la, kita penat sangat la, kan sayang?"kak piya memberi alasan yang entah apa-apa entah dan meminta bantuan kecemasan daripada suaminya. "Betul betul betul (macam upin ipin). Penat sangat, tu yang cepat2 masuk tidur tu," abang irfan mem-back up bininya.

"ooww, macam tu la pula. Orang lain pun kahwin juga kak piya. Tak la penat sangat. Alasan, nak meletup," Awan pula yang mengenakan kak piya. Wah, boleh jadi geng aku ni.

"Entah, Macam orang tak tahu pula dia buat apa nak cepat2 sangat tu. Gelojoh, gelojoh," aku belum puas mengenakan kak piya lagi. Dia menyeringai.

"Wadahhhh!!!!!!!!!!!!!! Daniel !!!!!!!!!!!!!!!!! komplot suami isteri, mana aci," kak piya menjerit. Baru tahu malu kau. Hahha.. "sudah sudah tu. Dah kahwin pun, perangai macam budak2 lagi. Asyik nak bergaduh je," papa cuba mengawal keadaan. "Dah, Wadah n Daniel, pergi sarapan dulu, nanti kita borak2,"

"Ok pa," cakap kami serentak.

*****************

"Wadah, malam ni bos saya adakan majlis special untuk staff yang ada suami / isteri je. Kita pergi ya," Awan mengajakku. Nak tahu apa dah jadi dengan kami? Macam biasa, dalam 2 minggu nie, masih belum terjadi apa-apa lagi. Aku belum bersedia.

"Wah, ada pula majlis macam tu? Erm, ok gak. Pukul berapa saya nak kena siap ni?" giliran aku pula yang bertanya.

"Erm, pukul 8, siaplah. Pakai baju yang biasa-biasa je, tapi kalau boleh, formal la," Awan mengingatkanku. "ok boss !!" ujarku.

Ketika baru sampai ke majlis itu,

"Wah, Daniel. Cantik bini kau, ayu gitu. Mana kenal?" tegur seorang lelaki. Ku sangka, mungkin rakan sepejabatnya.

"Well, biasa lah. Dah rezeki. Oi, mana boleh bagi tahu. Dekat Port rahsia tu aku kenal dengan dia," Awan memberi jawapan kepada soalan kawannya. Aku pula hanya menjadi pendengar. Yelah, tak tahu dan tak kenal sesiapa kat situ.

"Ceh, kedekut. Eyh, kenapa kau kahwin suddenly ye? Pelik aku, tak pernah pula aku tengok kau keluar atau dengar pasal bini kau masa kau bujang," Kawannya meneruskan pertanyaan. Alamak, soalan panas ni. Aku memandang Awan dan dia memandang aku. Aku diam.

"Love at the first sight," ujarnya sambil tersengih dan mengenyit mata ke arah aku. Ish, asyik2 kenyit mata. Pergi pakai eye mo la kalau sakit mata.

"WOoooooowwwwwww," kawannya menepuk-nepuk bahu Awan. Tidak berapa lama kemudian, majlis pun bermula. Awan best la, jumpa kawan-kawan dia(Ashraf, Khalid, Hamdan, Jeffry dan beberapa lelaki lain yang mungkin suami staff perempuan), boleh borak-borak. Aku pula, kena duduk sebelah dia je. Nasib baik isteri-isteri kawan Awan dan staff perempuan peramah juga. Kami pun berborak-borak lah until,

"Perhatian !! kita akan mengadakan permainan ‘TRUE OR DARE". Semua dikehendaki menyertai. Dalam permainan ini, jika muncung botol menghadap ke arahnya, dia dan pasangannya harus memilih samada nak ‘True or dare’. Dua2 kena jawab. Sportingkan diri anda semua. Harap, semua enjoy," Khalid memberi pengumuman. Owh, game nie. Pernah juga aku tengok dalam tv. Tapi, rules nya ditukar sedikit. Aih, apa-apa la. Janji aku tak boring. Permainan bermula dan botol dipusingkan. Setelah botol itu berhenti berpusing, muncungnya menghala ke arah Awan. Alamak. Bencana. Semua bersorak.

"Ok, true or dare?" Tanya Hamdan.
"True la," awan masih kelihatan tenang.
"Erm, ni soalan tangkap cintan ringan2. Ok, berapa banyak kau sayang pasangan kau dan apa yang kau sanggup buat untuk dia? Ingat, jujur," soalan di berikan. Apa punya soalan da. Macam mana pula nak jawab?
"Ok, aku sayang bini aku sangat2 ibarat bintang yang tak terkira dan aku sanggup berenang dalam loji untuk dia," setelah Awan menjawab, semua bersorak,(Wooooh, Eiiiiii). Kini, giliran aku pula kena jawab.
"Saya pula, err, saya sayang suami saya tahap gaban till saya sanggup buat apa saja yang dia nak, kecuali berenang dalam loji. Kalau terminum, kes niaya tu," kini jawapanku pula disambut sorakan. Memang la, siapa yang sanggup. Dalam loji, ada t*h*. err, kerja gila tu beb. Awan memandang aku dengan pandangan yang tajam meminta pengertian. Pengertian? Pengertian ayat yang pertama tu, tak boleh aku nak jelaskan. Dah ayat tu laju je keluar.

"Ok, pusing lagi. Semangat game Dah membara ni," ujar Ahsraf pula. Habis sahaja Ashraf berbicara, botol itu pun dipusingkan. Dan sekali lagi, muncung botol itu terarah ke arah kami. Haish, saja je jin dalam botol ni kenakan kami. Gamaknya, aku la yang kena buat keputusan untuk kali ni, sebab tadi Awan yang buat keputusan.

"ok Daniel’s wife, now its your turn to choose. True or dare?" Jeffry pula yang mengemukakan soalan. Tapi suara2 sumbang kedengaran "dare!! Dare !! Dare !!. baru best sikit, boring la kalau pilih true." " Beranikan diri anda untuk memilih Dare !!", memeningkan kepala aku betulla mereka ni. Dare ke true ye??

"saya yakin betul, saya kunci jawapan saya. Saya pilih Dare," aku memberanikan diri. Pantang di cabar weyh. Haha.

" ini cabaran anda. Anda diminta mencium pasangan anda di khalayak ramai iaitu kami. Walaupun kitorang tahu, korang dah selalu buat. Tapi takpe, kitorang bagi kesempatan kepada kamu untuk menunjukkan kemesraan kamu," cabaran telah di berikan. Aiyo, kalau orang lain, mungkin lah senang. Tapi aku kena cium Awan?? Kerja susah tu. Tak pernah buat lagi.

Aku pandang Awan yang sedang tersenyum dan mengangkatkan keningnya. nak buat ke taknak?? Buat? Taknak? Tapi dah kena cabar, pantang nie. Ermmm.. Dengan pantas, cupppppsss. Aku cium pipi Awan. Alamak, malu nie. Macam mana la nak berdepan dengan dia. Ups, lepas ni, bukan dia pula ke yang kena buat dekat aku? Dupdap, dupdap, dupdap. Muuaahxx.. sesuatu yang lembut hinggap di pipiku. Blushing la pula aku. Yang lain-lain, semestinya dengan kerja part time mereka, bersorak. Takde kerja lain betul. Dan permainan itu diteruskan sampai la pukul 11 malam.

Rupa-rupanya, ada lagi 1 rancangan iaitu menari bersama pasangan. Atoiyai, aku da la tak tahu menari. Gerak2 badan aku tahu la. Aku pandang Awan lagi. Lalu, dia pegang tangan dan merapatkan badanku ke arah badannya saat lagu mula mendayu-dayu. Aku tergamam. Hatiku berdebar-debar, kuat. Aku tak boleh larikan mata aku dari terus merenung matanya yang bersinar-sinar itu. Cinta !! ya, aku yakin ini adalah cinta. Terbukti sudah cinta wujud untuk suamiku ini.

"Wadah,my beloved wife. Awak cantik sangat malam ni," Awan terus memandangku sambil badan kami bergoyang ke kiri dan kanan mengikut lagu. Aku terpesona dengan kata-katanya. Beberapa lama kemudian, party itu habis dan kami pulang ke rumah.

**********

Selesai aku mandi, Awan ku lihat sudah terbaring di atas katil. Penat barangkali. Balik-balik tadi, dia yang mendahului aku untuk mandi. Dia banyak mendiamkan diri dan asyik memandangku. Aku pun tak tahu kenapa. Seusai aku sembahyang isya’, aku terus menuju ke katil. Aku terus merenung mukanya dan aku yakin bahawa aku sudah jatuh cinta padanya. Aku menarik selimutku dan tidur membelakanginya. Tak sanggup nak tidur menghadap dia, tak boleh tidur nanti. Haha. Tapi,ada 1 benda melingkar di bahagian pinggangku. Erk…….

"Wanginya. Erm,lama saya tunggu awak," Awan mendekatkan dirinya denganku. Wowow, ini bahaya. Aku punya jantung da nak tercabut ni.

"Erk, kenapa pula awak tunggu saya. Awak penat kan, tidur jela," aku menahan gugup di hati. Lingkaran tangannya itu semakin kemas dan rapat sehingga aku dapat merasakan hembusan nafasnya.

"Takpe la. Wadah, I need u to answer my question. Betul ke yang awak kata awak sayang saya tahap gaban sampai awak sanggup lakukan apa-apa yang saya nak?" dia mengemukakan soalan. Wah, ingat lagi dia dengan apa yang aku cakap masa game tu.

"err… bet… tak… Entahlah," aku mengelak untuk terus menjawab.

"Please Wadah. Saya rasa saya dah tak boleh tahan lagi perasaan saya dekat awak. I love u damn much, sayang. Too much till I couldn’t bear 2 hold my feeling anymore," dia meluahkan perasaannya. "Kita da beberapa minggu jadi suami isteri, tapi kita tak jadi suami isteri yang betul. Tolong bagi saya peluang, saya janji tak akan sia-siakan hidup awak. Awak isteri saya selama-lamanya. Saya cintakan awak sangat-sangat," sambungnya lagi sambil memusingkan badanku untuk menghadapnya. Mukanya semakin lama semakin dekat denganku. Lalu aku dapat rasa satu ciuman singgah di dahiku, agak lama. Aku Cuma membiarkan. Lalu bibirnya berubah tempat, hinggap di pipiku.

"Saya sayangkan awak juga muhd Awan Daniel," aku membisikkan ayat itu. Dia kelihatan tersenyum dan, "terima kasih" terdengar bisikannya pula di telingaku… saat itu, Tuhan saksi penyatuan antara 2 hambanya ni.

****************

"ma, engok papa ie. Papa tak aci. Papa tak nak geng ngan imie," Muhd Amirul Hakimi, anak lelakiku terkedek-kedek merengek mengadu dekatku. Awan pula hanya tersengih memandangku.

"Takpe sayang, meh sini. Biar mama geng dengan kimie ye," aku cuba memujuk anakku yang berumur 3 tahun itu.

"Sayang, nak ke geng dengan orang yang main kasar, pukul2 adik dia?" Awan bersuara. Aku memandangnya meminta penjelasan.

"Tadi dia pukul Alisya dengan kereta mainan tu. Nasib baik tak cedera," Awan menjelaskan lagi. Hakimi hanya menunduk ke bawah, menunjukkan muka kasihannya selepas memukul adik perempuan kembarnya, Nur Alisya.

"yeke? Kimie, tak boleh macam tu ok? Kimie kan abang, so abang kena la protect adik, bukan pukul adik. Got it?" ujarku tegas. Sebagai ibu, aku harus tegas dalam mendidik anakku yang kembar seiras ini. Awan ku lihat sedang memangku anak perempuanku.

"ye, imie aham. Imie anji tak uat agi.," heroku menunjukkan kesalnya.

"Hah, macam tu la. Meh sini, mama peluk sikit. Sayang dia," aku mendepakan kedua-dua tanganku.

"Arh, tak boleh. Mama sayang papa je. Tak sayang Kimie dengan Alisya pun. Yang mama nak peluk pun, papa sorang je," Awan mengenyitkan matanya ka arahku. Eyh eyh dia ni… ku lihat, dua2 anakku sudah mencebikkan muka. Lalu terdengarlah rengekan dari dua kembar itu. Sudah ku jangka. Awan ni memang suka mengusik anak-anak dan termasuklah mamanya ini.

"Mamaaaaa !!!! sob sob sob. Mama sayang ite an? Mama sayang imie nan Isya an?" kedua-dua anakku serentak datang mengadu kepadaku. Suamiku ni, menggedik-gedik betul. Dua-dua sekali pula dia kacau. Dekat siapa yang mereka mengadu?? Kat aku juga. Haish…nak kena ni.

"Abanggggg!! Muhd Awan Daniel, isterimu Nur Mawaddah tengah geram dengan abang ni," aku memandangnya tajam. Dia hanya terkekeh-kekeh ketawa. Nakal betullah.

"Geram dengan abang ke sayang?? Takpe2. Nanti kita suruh mama dan papa sayang kat dalam rumah tu jaga anak-anak kita kejap, pastu kita masuk bilik ok? Then, bolehlah sayang lepaskan geram sayang dekat abang. Plus, abang pun tengah ‘geram’ tengok sayang yang semakin marah, semakin cun ni," jawabnya lagi mengenakan aku. Merah padam muka aku. Owh, kenakan aku ye. Meh aku kenakan kau pula. Haha

"Abang, make sure abang ambil bantal tidur abang. Dan lagi 1, jangan lupa bawa selimut. Takut-takut demam menggigil pula kena tidur dekat sofa ruang tamu untuk seminggu. I mean it, abang," Awan seperti sedang menafsirkan kata-kataku. Aku pula, sedang menahan gelak dan memperkukuhkan lagi lakonan aku dengan muka aku yang serius ala-ala muka Acapan(serius ke dia?? Haha). Senjata sang isteri, asyik asyik tidur luar…hhuhuuhuhu
"Dah Kimie, Alisya. Jom kita masuk dalam. Main-main dengan nenek dengan atuk lagi best. Jangan kawan dengan papa," aku memimpin tangan anak kembarku yang jalan terkedek-kedek itu sambil berganjak dari kolam ikan ke dalam rumah. Reaksi Awan?

"Sayang, jangan la macam tu. Sakit la abang kena tahan seminggu. Ada yang mengigau nanti. Ala, abang gurau je tadi. Macam tak biasa pula sayang ni. Kimie n alisya anak papa yang papa sayang, papa gurau jela tadi," Awan merayu kepada kami. Kah kah kah.. padan muka abang. Tu la, kenakan orang lagi. Kan dah terkena.

"anak, imie ngan Alisya anak kawan ngan papa," kata-kata anakku yang serentak itu membuatkan Awan kelihatan sedikit kelam kabut walaupun mukanya kelihatan cool.

"Sayang, please. Jangan la buat abang macam ni," Awan buat muka seposen. Semakin galak aku nak gelak.

Apapun, kini aku sangat bahagia. Terbukti Ada cinta untuk Awan. Dan kini, selamanya aku milik Awan , yang lebih tepat, Muhd Awan Daniel. Jika langit setia menjadi teman setia sang awan, samalah denganku. Aku setia menjadi teman kepada Awan. Ikatan cinta kami makin kukuh setelah dikurniakan rezeki, sepasang kembar yang comel la juga. Yang ku harapkan, hubungan kami kekal dunia dan akhirat. Moga Tuhan makbulkan doaku. Tapi yang aku masih tak pasti, kenapa ye nama dia Awan? Tu aku pun tak tahu. Sebab aku malas nak Tanya. Nanti ada yang kecil hati atau salah anggap aku mempersendakan nama dia. Writer ni pun 1,bukannya nak bagi tahu. So, korang fikir-fikirkanlah sendiri kenapa nama dia Awan.

**************
p/s : terima kasih kerana sudi baca. Silalah komen mana yang silap supaya saya boleh perbaiki. Harap korang enjoy baca cerpen ni. Peace no war….8) harap maaf kalau boring atau mengarut.
posted by Penulisan2u @ 4:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 12/9/09 3:08 PTG, Blogger farahpingu said…

    sweet sgt story nie...
    ske sgt..
    pape pn well done pd writer...
    gud job...!!!

     

  • At 12/9/09 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wah3....bestnya org pertma bg komen....Best tul la cerita ni...Gud Job...

     

  • At 12/9/09 3:28 PTG, Blogger farahlikescookies said…

    wahh!
    sempoi gile!
    best je cite nih
    hahaha

     

  • At 12/9/09 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape eh name dier awan??
    writer ni best la...
    bg nme pn len dr yg len...
    pe pn gud luck!!!

     

  • At 13/9/09 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes2..cume xde konflik..n klimax yg bes..

     

  • At 14/9/09 2:53 PTG, Blogger nhidayah said…

    waaaa...best3..sempoi je.jln cite y mnarik.x boring pn ble bce.srnok2...congrate writer.

     

  • At 14/9/09 5:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thnkz 2 all commenters.....
    kowg pye komen, akan mjdi pndorong n perangsang buat sye yg umur stahun jagung nie tok wat cerpen lg...
    sekian, wassalam..

    ikhlas dr : writer

     

  • At 15/9/09 12:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnye..andaila takdir hidupku ngan cetim seperti ini..hmm..cetim bazar? huhu..nak abis pose da...
    -freesia_aya-

     

  • At 15/9/09 12:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..
    kelakar,
    tak bosan bace sampai habis.
    betul tu,
    setiap yg belaku ada hikmah d sebaliknye
    keep it up~~~

    -adaaa.

     

  • At 15/9/09 12:51 PTG, Blogger rini alik said…

    best2...best cite ni...

    asyik tergelak2 je...

    teruskan berkarya!!

     

  • At 16/9/09 1:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    miss freesia_aya, siape la cetim tu..angau betul awak kat die..bnyk cerpen yg awak komen ade name die..mesti awk scret admirer die kan..x salah klu awk buat first move dlu.. entah2 saya si cetim tu kan..haha
    erk..cetim tu siape name die? muhd cetim ker? haha
    tp sy rasa mesti mata die kuyu n thats y awak panggil die cetim..
    tiba2 saya rase mcm kenal awk ni..not aya but..the word freesia-ade orang yang selalu tulis name tu kat notes die..mungkinkah awk?
    -muhammad_mata kuyu gak-

     

  • At 17/9/09 2:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pun kenal si freesia_aya nie..aya konon..angau lagi ke ko kat die?..hebat..

     

  • At 28/9/09 1:03 PG, Anonymous nur kasih said…

    haha..
    nme awan tu mcm nme adk sy la..
    bez story..
    trus kan brkarya..

     

  • At 29/9/09 1:35 PG, Blogger ...aKu... said…

    besh!! plik ah name awan 2..ingt cite cmne td..huhuhu 2 thumbs up!!

     

  • At 4/10/09 3:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTTTTTT!!!

     

  • At 23/10/09 12:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez...
    sweet sgt2
    hehe
    klakar pon da gak..
    hehe
    ~me_hana~

     

  • At 24/10/09 3:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha.....bestnya.....

     

  • At 24/10/09 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tersenyum lebar...

     

  • At 20/6/10 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmmm...awan, bagai nama seorg temanku yg sgt istimewa.. seistimewa namanya walau hanya nama pena.. ^_^

    to writer : teruskanlah berkarya, masih banyak yang boleh dibaiki dan ditingkatkan lagi..jauhkan short form ye dik dalam penulisan.. ^_^

     

  • At 10/12/10 11:39 PG, Blogger Dilalova said…

    best ! err , writer nie peminat citer awan dania ke ? name nak dekat je . haha !
    papepun good job !

     

  • At 29/3/11 5:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ~Good Luck writer~

     

  • At 4/7/11 10:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    roomate said:jd novelis bg nvl free kt ak k...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group