BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 19, 2009
Cerpen : 80 kilo!!
Nama Pena : bunga pujaan

80 kilo! ujar Ipah dengan tegas.

"Ah! Kenapa tak turun berat aku? Buat penat je aku diet, bersenam. Dah la. Biarlah. Malas nak fikir lagi". Jawabku dengan nada kecewa.

"Ya allah budak ni! Baru 3 hari diet. Memang la tak ada perubahan. Pe lah". Terdengar suara halus mentertawakan aku.

Ipah merupakan teman lama aku. Kami berkenalan di laman sosial internet ( friendster ). Ketika itu, kami di tingkatan enam atas. Kami berkenalan lantaran mahu bertukar-tukar soalan STPM dari negeri masing-masing. Aku bersekolah di negeri Selangor sementara Ipah pula bersekolah di negeri Pahang. Kami bersua muka buat kali pertama setelah setahun berkenalan. Ketika itu, Ipah dan keluarganya datang ke Kuala Lumpur kerana ayahnya ada sedikit urusan. Mereka menetap di Hotel Legend. Kami berjanji mahu bertemu di KFC, The Mall. Biarpun baru kali pertama bersua muka, namun kerancakan perbualan kami seperti orang sudah bertemu berkali-kali. hehhehehhe...

Aku sendiri pun tidak menyangka akan dapat tawaran menyambungkan pelajaran di universiti yang sama. Aku teringat lagi ketika kami berbalas pesanan ringkas untuk bertanya keputusan UPU.

Aku : Ipah, dapat u mana?

Ipah : UKM.

Aku : Ha? Kita dapat sama la. Aku pun dapat UKM. tapi tak tahu lagi kos apa sebab kena cek kat internet.

Ipah : Ye ke? Baguslah. Nanti kita jumpa lagi ya.


Aku tersenyum sendirian. Masin juga mulutku. Ku katakan kepada Ipah ketika pertemuan di Kuala Lumpur tempoh hari.

\'Lepas ni, kalau dapat u sama. Boleh la jumpa lagi. Tapi kalau tak dapat, tak pelah. tapi, harap-harap dapatlah.\'

Ya, akhirnya kami dapat belajar bersama-sama di universiti yang sama. Kami menjadi lebih gembira kerana turut mendapat kolej yang sama iaitu Kolej Pendeta Za\'ba. Bertambah semangat aku untuk menjejakkan kaki ke UKM kerana aku akan bertemu kawan aku ini kembali.

Aku dan Ipah amat rapat biarpun kami hanya berkenalan di internet dan tidak pernah bertemu. Mungkin kami \'sekepala\'. Setelah bertemu, kami menjadi lagi rapat. Di mana ada aku, di situ ada Ipah dan di mana ada Ipah di situ ada aku. Kami seperti belangkas.

"Jehan, petang ni nak pergi tasik KEJUT tak?"

"Nak buat apa?"

Nak berenang!. Ipah menjawab dengan geram. Orang tanya betul-betul. Dia main-main. Kau cakap nak kuruskan badan. Badan kau tu takkan kurus kalau terperap dalam bilik saja.

Aku hanya senyum menampakkan gigiku yang putih berseri.

Baiklah cik Ipah bulat. Aku mengenakan Ipah kembali.

Usai solat Asar, kami mengatur langkah dengan tenang menuju ke tasik KEJUT. Aku teringat pertama kali mendengar orang memanggil tasik itu dengan nama tasik KEJUT. Tasik itu terletak di belakang bangunan Fakulti Kejuruteraan atau nama ringkasnya F.KEJUT. Aku juga hairan dengan nama KEJUT itu. Jika difikirkan kembali, perkataan kejuruteraan dengan kejut amat jauh bedanya. Mungkin untuk memudahkan sebutan berbanding dengan perkatan kejurut lalu disebut kejut. Tampak ringkas. Mungkin juga KEJUT itu diringkaskan iaitu KEJU ialah KEJURU manakala T itu ialah TERAAN. Ah! Kepala aku sudah pening memikirkan hal itu.

Ya allah ya tuhanku! Woi,ko datang tasik ni nak jogging ke nak berangan? Aku dah satu pusingan dah. Kau tak mula lagi. Aku rasakan suara Ipah umpama ketua komanden sedang memberi arahan kawad. Aku ketawa di dalam hati.

"Nak mulalah ni. Tadi nak cari semangat dulu". Aku senyum lebar kepada Ipah.

Inilah masalah aku sebenarnya. Mahu kurus tapi terlalu malas untuk bersenam. Sejak kami belajar di sini, Ipah bersungguh-sungguh mengingatkan aku untuk menjaga berat badan.

Setelah sejam berjoging, kami mengatur langkah untuk pulang ke asrama.

Ipah, aku nak jumpa Fini la. Tapi aku segan. Dari mula jumpa sampai sekarang. Aku makin tembam. Bukan makin kurus. Fini tu makin kurus aku tengok. Memanglah dia cakap tak kisah aku tembam atau kurus tapi aku tak yakin dengan diri aku.

"Ha! Tau pun. Sebab itulah kau kena bersenam selalu, jaga pemakanan. Kau nak kurus tapi malas nak usaha. Kalau ada kaunter derma lemak, boleh la kau derma lemak kau. Masalahnya tak ada kaunter derma lemak tu. Kau kenalah hilangkan lemak-lemak tepu kau tu dengan berusaha bersungguh-sungguh".

"Ala, kau ni. Aku nak bagitahu saja. Aku pulak kena ceramah".

"Jehan,aku bagi ceramah ni pun untuk kebaikan kau. Aku dah penat dengar kau mengomel. Usahanya tidak".

"Yelah, lain kali aku tak cakap apa-apa dah".

"La,merajuk pulak dia. Aku main-mainlah Jehan. Laju saja Ipah mencuit pinggang aku".

Cuti semester yang pertama sudah bermula. Kami akan bercuti selama lima minggu.

"Ipah, kau tengok lah awal semester depan betapa kurusnya aku".

"Yelah, aku tengok. Kau jangan cakap kosong saja. Buktikan".

"Ok!"

"Jom timbang berat kau dulu".

Aku mengikut saja arahan Ipah. Aku timbang beratku mneggunakan mesin penimbang yang sememangnya telah aku beli selepas selesai Minggu Mesra Pelajar (MMP).

"Ingat berat kau ni. 80 kilo! Nanti lepas cuti semester, timbang lagi. Tengok hasilnya".

Aku mengangguk lemah.

Selama cuti semester, aku dan Ipah langsung tidak berhubung. Aku yang mahu begitu. Aku katakana kepadanya tunggu sahaja awal semester baru dengan 1001 kejutan.

Cuti semester selama lima minggu telah selesai. Aku tidak memaklumkan kepada Ipah bahawa aku telah sampai di asrama.

Setelah selesai mengemas barang-barangku. Aku bergegas ke bilik Ipah. Kami masih mendiami bilik yang sama seperti semester yang lalu. Aku tinggal di blok C manakala Ipah di blok A.

Tok! Tok! Ipah. Ni Jehan. Bukalah pintu ni. Aku nak buat kejutan untuk kau.

Tidak lama kemudian. Pintu terkuak. Belum sempat aku berkata-kata. Ipah pengsan. Aku kalut. Perasaan ku bercampur baur. Aku tidak dapat berfikir dengan rasional ketika itu. Aku menjerit meminta tolong. Mujur ada beberapa orang penghuni asrama yang sudah pulang.

Hahahahahahaahahahaahahahhaahahha…..

Malam itu, Ipah tidak berhenti-henti mentertawakan aku. Mukaku masam mencuka.

Dah la. Tak baik tau gelakkan aku. Sampai hati kau Ipah. Sedih aku.

"Jehan, aku minta maaf. Aku bukan sengaja nak tertawakan kau. Kau dah memang buktikan nak buat kejutan untuk aku tapi…..

Kata-kata Ipah terhenti. Dia ketawa kembali. Aku diam tanpa kata.

…tapi kau bukan makin kurus. Makin tembam. Aku tengok kau ni macam dipam-pam. Kau cakap kau diet masa cuti semester. Kenapa jadi macam ni??? Aku mendengar Ipah ketawa lagi".

"Ketawa la puas-puas. Aku taulah kau kurus. Tak macam aku. Siapalah aku ini. Dah la tembam, muka pun tak cantik macam kau". Aku membuat mimik muka sedih.

"Ala, jangan la kecil hati. Ok! Aku nak kau cerita. Apa yang kau buat sebenarnya masa cuti? Kau diet tak?"

"Aku tak diet pun. Tak tahan lah. Mak aku hari-hari masak makanan kegemaran aku. Ayam masak merah, ayam masak lemak, banyak lagi lah. Mana aku tak terliur. Bila hujung minggu, abang-abang aku balik, mak aku masak ayam percik takkan aku nak tengok saja. Aku makanlah". Hehehehheehehehhe….

Lepas tu, aku makan ubat kurus ni. Aku baca risalahnya. Boleh mengurangkan selera makan. Lain jadinya. Bertambah-tambah selera makan aku. Bertambah la besar badan aku. Huhuhuhuhuhu…

Aku menyambung bicara. Lepas itu, aku tak pergi joging pun. Aku tak ada kawan. Malas nak joging seorang diri. Hehehehehehe…

Hahhaahhaahahha… patutlah kau bulat semacam. Makan, tidur, makan, tidur. Tak ada bersenam langsung. Memang la kau dah buat kejutan. Kejutan yang membuatkan aku terkejut. Tak apalah. Tembam macam mana pun. Kau tetap kawan aku. Kita akan berkawan sampai bila-bila. Nanti kita pergi joging ya.

Sejak peristiwa itu, setiap kali aku menyatakan niat aku untuk menguruskan badan. Ipah pasti tersenyum-senyum teringat kenangan semester satu itu.

Kini, sudah tiga semester kami di sini. Aku masih begini. Masih tiada apa-apa perubahan lagi. Aku tetap tembam seperti dulu. Tetap dengan berat 80 kilo. Ya. Itulah berat aku. Berat yang menyeksakan aku. Moga suatu hari nanti, aku akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mengurangkan berat badan aku. Aku tak mahu lagi seberat 80 kilo. Bagi aku angka 80 itu hanya menunggu masa untuk meningkat lagi.
posted by Penulisan2u @ 6:29 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
43 Comments:
  • At 20/9/09 4:49 PTG, Anonymous shaqyue said…

    lawak la...
    tapi citer nie pendek sgtla...

     

  • At 20/9/09 5:32 PTG, Blogger MiSs hAwA said…

    Habis dah? baru nak syok bace....

     

  • At 24/9/09 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ayat kat bwh mcm dah hilang pmbuka n penutup kata. isu ni pun isu ms kini yg leh di wat cerpen. Pendek, mcm dah khlgn idea.

    -BUdak bosan-

     

  • At 24/9/09 9:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best
    ingt senang ke nk kurus huhu
    tak makan nasik sebulan bru turun 3 kilo
    hihihi
    lps 2 naik balik

     

  • At 24/9/09 11:26 PG, Blogger Maryam Kamal said…

    Salam.

    =D

    Kesimpulannya,
    cerita ni hanya berkisar tentang berat badan 80kg??

    =D

    simple.
    macam cerita benar.

    oklah.
    tak berat sgt.
    xde babak2 cintan-cintun..

    erm..
    nice!

    Wallahu'alam.

     

  • At 28/9/09 9:50 PTG, Anonymous rara_kenanga said…

    hahahahahah!!!
    mg klakar cite nier..
    storyline smooth jer..bagus2!
    senang paham..
    tp..pendek sgt..
    to writer..keep up the gud work!

     

  • At 29/9/09 1:26 PTG, Blogger BuNgA PuJaAn mEkAr mEwAnGi said…

    salam semua...alhamdulillah. tersiar juga cerpen ilham saya. sebelum ini sudah 3 cerpen dihantar..tapi tidak disiarkan..mungkin saya terlepas pandang... sungguh..semangat untuk berkarya terus membuak-buak setelah cerpen ini tersiar.. nantikan sambungan cerpen ini ya..terima kasih kepada yang sudi membaca dan memberi komen tentang cerpen ini.

    wassalam.

     

  • At 30/9/09 5:46 PTG, Blogger NaNa_MiSs said…

    Tahniah cik 'JEHAN'...
    Hahaha...
    Nnt wt crite lg ye. Tp pnjangknla ckit
    Xde konflik dowh... x rock!!!

     

  • At 30/9/09 6:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ipah...like my nick name...hehehe

     

  • At 1/10/09 1:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nana miss=ini cerpen untuk esaimen. limit 6 pages. macam mane nak wat konflik????????? xxcukup pages.hehehehhe

     

  • At 1/10/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lor..
    gini je ending die..
    citer best.ayat pun snang bace..
    cume..tmbah perise skit ea..biar lbey dramatik..hoho
    -miss_purple-

     

  • At 2/10/09 2:02 PTG, Anonymous syud slumber_jer2002@yahoo.com said…

    betul ek Jehan tu study kt UKM? haa.. meh nak promote.. klu rasa nk kurangkan sket berat badan, so, joinlaa mana2 kelab sukan.. contohnya, kelas pencak silat.. best per.. da la coachnya sporting abes.. nak2 yg berat 80kg, mmg peluang msuk pertandingan n menang tu cerah laa walaupun sekadar gangsa.. xramai yg berat kategori bebas (80kg ke atas) yg join.. hahaha

     

  • At 4/10/09 11:05 PG, Blogger ~terataibungaindah~ said…

    yela.. pembuka n penutup kata. ade certain2 yg xde..kr itu skill baru?=p

    nway g00d story.. sume pasal cintan cintun je kan.. haha

     

  • At 4/10/09 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok not bad cite ni lain dr yg lain... x sbr nk bce smbgnyer.. all the best n chayok2..

     

  • At 4/10/09 1:50 PTG, Blogger BuNgA PuJaAn mEkAr mEwAnGi said…

    salam semua pembaca...terima kasih kerana sudi membaca n memberi komen. cerpen ini memang pada mulanya hanya sekadar coretan di kala kebosanan...tak sangka pula tersiar. sebab 3 cerpen saya sebelum ini yang lebih panjang tidak disiarkan. sebab itulah cerpen ini pendek sahaja. sebab saya tak jangka akan disiarkan. terima kasih untuk komen2 yang diberi. insya allah ada sambungannya..tapi masih dalam bayangan. sebab di semester 3 ini...tiada apa perubahan lagi untuk 80 kilo itu.hehehehhe.

     

  • At 4/10/09 8:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la citer ni... best jugak.betul ke jehan study kt UKM. sy pun tgh bljr d UKM n tgl d klj pendeta za/ba jg.harap2 jehan dpt kuruskan badan. HEHE

     

  • At 4/10/09 11:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hik hik cian dier... rmi gakz buduck UKM kt cni... plg rmi antara U ln aku rse...

     

  • At 6/10/09 4:33 PTG, Anonymous akbencikau said…

    hm....nk wat ssua2 tu mmg r kne wat ngn bsungguh2...jgn ckp je tp usha xda...

     

  • At 6/10/09 4:37 PTG, Anonymous meluatnye... said…

    perlu ke mention "pendeta ZA'BA"????????????

     

  • At 8/10/09 1:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keep it up

     

  • At 8/10/09 1:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen yang menarik...teruskan usaha. jehan tu betul ke????????

     

  • At 8/10/09 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perlu kew encik/cik meluatnye nak komen pasal "pendeta zaaba" tu?
    tak perlu kowt..
    JEHAN..gudluck..bwat best2 lagi..~

     

  • At 10/10/09 2:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best........bwat lg taw........

     

  • At 12/10/09 4:37 PTG, Anonymous zinnirah_humaira said…

    oklah best n kelakar...tp tiba2 je ending.huhuhu.nice try.u better than me.x penah wat cerpen pun.wat suku pstu terbengkalai.hehehhhe

     

  • At 16/10/09 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu..aku pun UKM..nanti cerpen seterusnya masukkan Kolej Ungku Omar lak..hehe..nway,citer yg bagus.n support lbh ckit coz writer nyer dak UKM..hehe

     

  • At 16/10/09 2:49 PTG, Anonymous bunga pujaan said…

    TERIMA KASIH UNTUK SEMUA YANG MEMBERI KOMEN...ini hanya percubaan. doakan saya dapat hasilkan cerpen yang lebih baik.

     

  • At 17/10/09 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pendek sangat tapi
    tetep kelakar

     

  • At 19/10/09 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    le ak ukm pttle...

     

  • At 20/10/09 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti yg baca ni kebanyaknnya teruja nak baca sebab sama 80kg gak termasuk la aku hahahaha
    aduyai....bila nak kurus ni...tention lor..
    *destiny_horrorgurlz@yahoo.com.my

     

  • At 28/10/09 11:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tasek KEJUT? aq pon mle2 plek nape name tu tasek kejut?
    cubela bg name syantek sket..
    f.kejut lagi la
    memang wat aq terkejut
    ada gak fact yang TERkejut e?
    tk ya riso loa pasal diet,..
    yang pentg tiap pagi sarapan..
    tu la diet sebnar..makan je slagi boleh..
    haha..

     

  • At 30/10/09 2:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    msuk je PALAPES!kompem kurus!bt mkesure thn fzkl n mntel..ahahaha..

     

  • At 1/11/09 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NTAA PAPE....




































































    ME..

     

  • At 1/11/09 11:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NO MOTIF KER???...

    HU..





































































    ME..

     

  • At 2/11/09 5:15 PTG, Anonymous bluE_bErrY said…

    hahahaha...wat geEmpak jew...bjet dh krus!!pepun bez r cte nie..

     

  • At 3/11/09 12:33 PG, Blogger iman aisyah said…

    ape motif nie???haha..ni budak ukm kew...
    heee...troskan usaha..

     

  • At 4/11/09 12:29 PG, Blogger Aisya said…

    salam....sy kenal penulis cerpen ni...
    mmg betul ddk kolej zaba kan...
    awak (penulis) ddk kat Blok C2 paras dua kan...
    bilik hujung kan...
    hee...samela ngan sy..kikikii...

     

  • At 4/11/09 1:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha...
    bes cite ni...
    tp sambunganyew buatlah die dah kurus plak...
    buat ah tajok 35kg plak
    hehe
    tp ttp comel cite nie....

     

  • At 4/11/09 10:22 PTG, Anonymous cempaka said…

    heee,,geli peyut jgk
    jln cite da ok
    tp ending xde kesudahan la..
    cerita mendatar..
    xde kemuncak cerita,,
    tp nape eq org skrg ni slalu ckp diet msti utk kurus,,
    klu nk kurus msti diet,,
    diet je kurus,kurus je diet,,
    setahu sy la kn,diet ni adalah pemakan shat utk sume org y cukup lengkap dgn karbohidrat,lemak dn jgk protien,,
    y penting ambil kire kuantiti y di ambil setiap hri,,

    diet bkn tuk org berisi je tau,
    org kurus pn kn diet jgk,,
    kurus xsemesstinya sihat dan gemuk xsemestinya xshat,,
    (",)

     

  • At 6/11/09 2:25 PG, Anonymous bunga pujaan said…

    salam semua..sudah lama tidak menjengah ke sini. terima kasih untuk semua komen2 anda. nantikan sambungannya.

     

  • At 6/11/09 5:47 PTG, Blogger Aisya said…

    ada sambungan eh citer ni?
    best2...sy dah tak sabar nk follow..
    hee...

     

  • At 8/11/09 2:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu..
    citer die best tpi...
    pendek sgt arr...

     

  • At 8/12/09 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uikkkkkkkks..cam terkena kat aku je story ni, dlu prnh la ada dlm sekitar 80kilo. zmn2 skolah dlu, skg alhamdulillah dh leh trn ke 60kilo+++..hehehe

     

  • At 10/5/10 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    selamat mengemukkan badan...huhuhu.... gud try...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group