BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 03, 2009
Novel : Saat Rindu Itu Hadir 4
Nama Pena : Atie Ameen

Menghamba kasih meraup rindu

Sedih hiba di hati rawan


Kereta Camry putihnya diparkir di bahu jalan bertentangan rumah teres satu tingkah. Di ruang letak kereta kelihatan sebuah kereta Myvi warna putih dan sebuah Gen2 warna jingga.


"Pergilah aku tunggu kat sini saja" Hakimi memecah kebisuan.


"Tak apalah… awak baliklah dulu. Nanti saya balik kemudian" balas Haryani.


"Aku kata aku nak tunggu. Aku tunggulah! Lagi pun kau nak ambil barang aja kan?"


"Tapi kereta saya tu macam mana? Siapa nak bawa" soal Haryani pula.


Hakimi memandang tepat wajah Haryani "Kereta tu nanti biar abang Mahmud yang ambil"


Haryani tidak mahu membantah lagi. Dia mendiamkan diri. Dia keluar dari perut kereta dan menuju ke pagar rumah sewanya. Pintu pagar dibuka lantas dia menghala ke pintu rumah dan membukanya dengan kunci yang ada di tangannya. Dia menjenguk ke dalam. Memberi salam tapi… sunyi. Kakinya dihayun melangkah masuk. Dia melabuhkan punggung ke sofa di ruang tamu. Bersandar seketika.


"Haryani! Dah lama sampai?" teguran Farah membuatkan Haryani kaget.


Pantas Haryani bingkas dan memeluk teman serumahnya. "Aku baru aja sampai. Kau ke mana tadi? Aku bagi salam tak jawab"


"Aku kat bilik airlah" sebaik Farah meleraikan pelukan.


"Kau datang dengan siapa? Mana cik abang kau yang handsome tu? Dia ikut tak? Macam mana kehidupan kau sekarang Yani?" bertubi-tubi soalan dilontarkan oleh Farah.


"Mana satu kau nak aku jawab dulu?" balas Haryani sambil melabuhkan punggungnya semula.


"Tak kisahlah mana-mana pun" jawab Farah.


"Aku datang dengan Hakimi. Dia ada kat luar tu… dalam kereta. Dia yang nak sangat hantar aku"


"Kenapa kau tak ajak dia masuk sekali?"


"Dia yang kata dia nak tunggu kat luar… biarlah"


"Eh kau ni Yani. Kan dia tu suami kau ajak ajalah masuk. Tak salah pun" Farah merenung Haryani dengan wajah yang berkerut.


"Habis tu macam mana dengan kehidupan kau yang bergelar isteri sekarang? Mesti best kan? Lagi pulak suami kau tu handsome. Bahagianya… ya tak?" senyuman nakal menguntum di bibir Farah.


"Aku macam nilah. Tetap sama macam yang kau kenal dulu tak ada beza" Haryani menjawab sambil memandang hujung kakinya.


"Yani. Kenapa ni? Kau ni macam tak happy aja dengan perkahwinan kau ni?" sambil tangan Farah menyentuh bahu Haryani.


"Macam mana aku nak happy Farah. Dia bukan pilihan aku dan dia bukan cinta aku" ada genangan di pelupuk mata Haryani.


"Aku faham perasaan kau Yani tapi cinta dan sayang tu kan boleh dipupuk selepas kahwin. Aku pasti kau tentu akan bahagia suatu hari nanti. Sabar ya"


"Entahlah Farah. Kau cakap senanglah tapi yang kahwinnya aku. Tapi aku harap sangat bahagia akan jadi milik aku" sambil tangan Haryani dilekapkan ke dadanya.


"Farah… sebenarnya aku datang ni nak ambil barang-barang aku"


"Yalah. Pergilah masuk bilik kau. Nanti aku siapkan air untuk kau dan Hakimi ya" usul Farah dan berlalu ke ruang dapur.


*******


Haryani memandang sekeliling ruang kamarnya. Keadaannya masih sama seperti sebelum ditinggalkan tidak ada yang berubah. Walaupun baharu tiga hari tapi dia dapat rasakan rindunya pada bilik tidur yang selama ini dihuninya. Sungguhpun biliknya tidak sebesar biliknya sekarang yang terpaksa dikongsikan dengan orang lain namun hatinya tetap tenang. Haryani membuka almari pakaian lalu mencapai beberapa helai pakaiannya dan dimasukkan ke dalam sebuah beg. Sementara barang-barang yang lain dimasukkan ke dalam sebuah kotak berwarna merah. Sewaktu melangkah menghampiri meja kecil di sisi katil, matanya tertancap pada sebuah bingkai gambar yang terletak bersebelahan dengan computer ribanya. Haryani menguntum senyum di bibirnya tatkala menatap gambar di tangannya. Gambar itu diambil sewaktu dia, Farah dan Azraai pergi ke Genting Hinghlands setahun yang lalu. Kenangan itu adalah memori terakhir meraikan ulang tahun kelahirannya dan mustahil dia boleh menyambut ulang tahun seperti itu lagi memandangkan sekarang dia telah pun bergelar isteri.


"Haaa… dah siap kemas ke Yani?" Farah tiba-tiba menyoalnya sebelum melabuhkan punggung ke birai katil sekaligus menyingkirkan lamunannya.


"Sikit aja lagi" sambil tangan Haryani pantas memasukkan bingkai gambar yang dipegangnya ke dalam kotak merah.


"Kau masih nak simpan gambar tu Yani?"


"Haah. Ini sahajalah kenangan yang aku ada Farah" Haryani menjawab sambil melemparkan senyuman kelat kepada Farah.


"Aku tahu kau masih sayang kat Azraai tapi hakikatnya kau tu dah jadi isteri orang Yani. Kau mesti ingat tu!"


"Ya. Aku tahulah aku dah jadi isteri orang sekarang ni tapi… "


"Tapi kau masih mengharapkan Azraai dalam hidup kau. Macam tu?" Farah menyoal sebelum sempat Haryani menghabiskan kata-katanya.


"Aku tahu… itu tak mungkin terjadi Farah. Tentu Azraai marah sangat kat aku sekarang ni sebab aku berkahwin dengan orang lain bukannya dia" ada genangan di tubir mata Haryani. Hatinya sebak kini.


"Sabarlah Yani. Kuatkan semangat kau. Aku pasti kau boleh. Aku tetap doakan kau akan hidup bahagia walau dengan siapa pun" Farah memeluk erat tubuh sahabatnya itu dan Haryani membalas rangkulan Farah.


Farah meleraikan pelukan dan menarik nafas panjang. "Hmm… nampaknya lepas ni sunyilah rumah ni. Kalau dulu rumah ni selalu riuh dengan hilai-tawa kau tapi sekarang tidak lagi. Bosannya aku duduk sorang-sorang"


"Kau carilah kawan sekurang-kurangnya taklah kau sunyi sangat nanti. Tapi aku janji bila ada masa aku akan datang jenguk kau ya" balas Haryani.


"Yalah tu. Entah-entah nanti kau lupakan aku sebab kau dah ada orang lain. Tu.. kat luar tu…" Farah mengusik Haryani sambil menunjukkan jarinya ke luar rumah.


"Kau ni ada-ada aja tau" sambil Haryani mencubit lengan Farah.


"Manalah tahu dalam pada kau tak cintakan dia tiba-tiba kau cinta mati kat Hakimi tu. Siapa tahu" usik Farah lagi membuat muka Haryani memerah.


"Kau ni tak habis-habislah. Dahlah aku dah siap pun ni ha" satu jelingan dihadiah kepada Farah.


"Kalau macam tu kau pergilah panggil cik abang kau tu masuk boleh kita minum sama-sama. Air pun aku dah siapkan tapi air bujang sajalah" gesa Farah pada Haryani.


"Kau ajalah panggil dia" Haryani menjawab sambil menundukkan kepala memandang lantai.


"Hei… apa pulak aku. Kan Hakimi tu suami kau… kaulah patut panggil bukan aku!" jerkah Farah. Haryani hanya tersenyum tawar.


"Okeylah… okeylah… aku pergi panggil dia kejab" Haryani berlalu dengan hati yang sebal. Sementara Farah seronok mengusik Haryani dengan mengangkat ibu jarinya.


*******


Perlahan Haryani mengetuk cermin tingkap. Hakimi menoleh. Majalah masih di tangannya.


"Marilah masuk. Farah ajak kita minum petang dulu" Haryani bersuara sebaik sahaja cermin tingkap diturunkan.


Hakimi hanya mengangguk tanda setuju dengan pelawaan itu. Mereka sama-sama beriringan masuk ke dalam.


"Jemputlah minum. Makanlah bingka roti tu. Ni ada bihun sup. Rasalah" Farah mempelawa Haryani dan Hakimi sebaik sahaja mereka melabuhkan punggung di kerusi.


"Kenapa susah-susah kau buat semua ni Farah?" soal Haryani.


"Tak ada yang susahnya Yani. Lagi pun aku buat ni khas untuk kau orang berdua. Entah bila lagi kau orang akan datang sini" jelas Farah dengan bersahaja sambil mengukir senyum di bibir.


"Eh Yani… ceduklah bihun sup tu untuk Hakimi. Belajar-belajarlah layan suami biar rukun rumahtangga. Tapi kalau tak sedap jangan marah ya" usik Farah pada sahabatnya.


Hakimi sekadar tersenyum sambil menghirup air teh ‘O’ panas. Dia cukup senang melihat keakraban dua gadis yang ada di hadapannya. Saling bercanda dan bercerita. Sesekali hatinya dicuit rasa lucu mendengar usikan Farah pada Haryani. Sesekali mata mereka berlaga. Senyuman sentiasa terukir di bibir mongel Haryani. Hakimi dapat melihat riak wajah Haryani yang cukup ceria berbanding tiga hari yang lalu.


Usai minum petang dan bersantai Haryani pamitan untuk pulang. Berat rasa hati untuk meninggalkan rumah itu tetapi dia terpaksa akur yang kini dia telah bergelar seorang isteri. Hidupnya harus berada di sisi suami dan itu adalah hakikat yang perlu ditempuh.


"Farah aku minta maaf. Aku pergi dulu ya" ada genangan di pelupuk mata Haryani tatkala dia memeluk tubuh Farah.


"Aku pun macam tu jugak. Kau jaga diri baik-baik tau" Farah sempat berpesan sambil membalas rangkulan sahabatnya. Pesanan disambut dengan anggukkan dan titisan air mata. Hakimi hanya membisu menyaksikan adegan perpisahan dua sahabat karib itu.



"Aku akan sunyi lepas ni Yani. Selama ni kau yang banyak membuat aku gembira dan ketawa" kini linangan air mata membasahi pipi Farah.


"Farah… aku bukannya ke mana pun. Nanti bila senang aku datanglah melawat kau. Lagi pun bila aku start kerja nanti kita jumplah balik" pujuk Haryani.



"… atau kau kahwin ajelah supaya kau tak sunyi lagi…" kali ini sempat pula Haryani mengenakan sahabatnya. Kata-kata itu disambut dengan satu cubitan kecil di lengan Haryani membuatkan tubuh Haryani terdorong ke sisi Hakimi.


"Yalah tu… tapi kalau kau kata kahwin dan ada suami tu best… nak jugak aku mengakhiri zaman bujang aku ni" seloroh Farah sambil menjeling ke arah Hakimi. Dan usikan itu membuat wajah Haryani berubah riak tiba-tiba dan sekaligus menyingkir senyuman di bibirnya. Pandangan Haryani dan Hakimi bertaut. Tiada senyuman cuma renungan yang mengundang seribu satu persoalan. Haryani mencapai dan menggalas beg yang berisi komputer riba dan sebuah kotak berwarna merah. Sementara Hakimi menjinjing sebuah beg yang berisi pakaian milik Haryani.


"Yani, kau jaga diri baik-baik ya. Aku doakan kau bahagia. Selama ni kalau kau sakit atau tak sihat aku yang jaga kau tapi sekarang kau dah ada Hakimi dan aku percaya dia boleh jaga kau dengan baik" kata-kata Farah sekali lagi mengundang mutiara jernih di kelopak matanya. Dengan esakan yang penuh hiba Haryani memeluk erat tubuh Farah seolah tidak mahu dilepaskan. Walaupun mereka hanya bersahabat namun mereka tidak ubah seperti saudara sendiri. Sementara Hakimi hanya membisu tanpa kata dan hati kecilnya sedikit sebanyak merasai kesedihan itu. Serasa di jiwanya terselit rasa simpati pada gadis di hadapannya. Simpatikah itu atau ada rasa kasih yang mula bertandang. Arghh… sukarnya untuk dimengertikan.


"Kau pun jaga diri ya Farah. Terima kasih banyak-banyak kerana selama ini kau banyak membantu aku" ucap Haryani setelah pelukan terlerai.


"Yalah… aku pun macam tu jugak" balas Farah ringkas.


"Hakimi…" panggilan itu membuatkan Hakimi terhenti dari terus masuk ke dalam keretanya. Dia menoleh ke arah Farah.


"Saya harap awak akan jaga kawan saya ni baik-baik. Satu lagi… Haryani ni bila jatuh sakit atau demam biasanya agak teruk…so pandai-pandailah jaga dia ya. Biasanya bila demam… manjanya lebih sikit" terlukis senyuman nakal di bibir Farah.


"Farah…" satu cubitan kecil Haryani hinggap di pinggang Farah.


"Auch! Apa ni Yani… sakit tau" adu Farah.


"Yang kau bagi tahu semua tu buat apa ha?" bisik Haryani namun cukup untuk didengari oleh Hakimi. Haryani menjeling sekilas ke arah Hakimi yang sedikit tersenyum. Muka Haryani merona merah. Malulah tu.


"Hakimi. Boleh awak janji dengan saya?" soal Farah lagi.


"Janji apa?" balas Hakimi lirih.


"Janji… yang awak akan jaga Haryani dengan baik" gesa Farah. Hakimi hilang kata-kata. Tunduk seketika. Diam. Kemudian memandang Farah semula dan hanya senyuman kecil terukir di bibirnya. Farah membalas senyuman itu. Namun bagi Hakimi dia masih keliru mampukah dia menerima Haryani sebagai isterinya sedangkan cintanya bukan untuk gadis itu.


"Boleh kita pergi sekarang?" ujar Hakimi pada Haryani. Soalan itu hanya sekadar dijawab dengan anggukkan.


Hakimi menghidupkan engin keretanya. Seketika Camry rona putih itu menderum laju membelah petang yang hening. Dia tenang mengemudi keretanya. Haryani hanya duduk menikus. Petang itu berlalu dengan pelbagai kisah suka dan duka… kisah yang belum pasti akan akhirnya.


posted by Penulisan2u @ 5:28 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 3/8/09 10:12 PG, Blogger Juhana Jiha said…

    sama jer jalan citer Pergilah Air Mata lah... hasil karya kak hani... huhuhuh

     

  • At 4/8/09 1:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mybe ade sdkt persamaan tp, itu just intro.pasti penulis pinye cara tersendiri right?trskn usaha, cite ni best.ada blog?

     

  • At 5/8/09 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl3...
    jln cite sm...

     

  • At 7/8/09 9:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apepun citer ni mmg best...penulis de blog x?

     

  • At 10/8/09 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awat ni ..cam karya hanni ramsul jer pergilah air mata..pantang tul lah org tiru ni..idea sendiri tarak ke..

     

  • At 10/8/09 6:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mgkn lebih kurg sme tp x de lah sebijik ngan pergilah airmata. biasa lah satu dua citer lbih kurg sama 'main topic' nyer. apepun citer ni tetap ade jln citer sndiri...penulis ad blog x?

     

  • At 12/8/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana dtgnya kreativiti penulis kalau ceduk idea org lain??

     

  • At 8/4/11 10:08 PG, Blogger Dania lurve said…

    aah la , sama sgt ngn cite pergilah air mata. Sabrina pakai kete Gen 2 biru yg ni gen 2 jingga, jln cite pn sama. cmne, ciplak ke ape ni?

     

  • At 8/4/11 10:09 PG, Blogger Dania lurve said…

    problem is bkn main topic aje, tp dialog situation sume sama!!

     

  • At 18/8/11 11:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mlas nak bace dah kalo semue nak same...! aishhhhh!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group