BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 31, 2009
Novel : Cinta larangan 1
Nama Pena : mak cik

Hei nak dengar cerita cinta larangan aku sewaktu remaja, sekarang aku bahagia dengan apa yang ada di dunia,alahamdulilah aku akhirnya pulih daripada penyakit yang dipanggil ‘LESBIAN’. Nama aku Zanisa orang panggil aku zan yalah aku dulu tomboy dan suka naik moto superbike, ler tu memang minat aku dari kecik… Selepas lulus spm aku masuk kolej… tak lama lepas tu aku graduate . Aku pun mencari kerja ditempat tinggal aku .. fuh akhirnya dapat kerja kat kedai buku . Atcually ni adalah pengalaman first time aku kerja kat kedai buku sebagai assistant retail.. tugas pertama aku adalah kira buku yang akan dipulangkan ke company nya semula – kata supervisor buku ni akan ditukar baru… oh barulah aku faham. Then tak lama pulak tu ada seorang amoi ni nama dia bei mei ling assistant manager aku lah dia suruh aku cuci habuk kat rak buku .. aku pun membebel sindirian, Arrggh bencinya aku kat wanita cina tu.. Sebulan aku kat situ aku merasai perasaan yang aneh jadi aku tak layanlah sangat.

Dah tiga bulan aku kerja kat kedai buku tu, nasib baik ada kawan lelaki nama dia zairi ?diapun minat sama dengan aku apalagi motolah, so kami memberi pendapat bersama?
Dalam Housekeeping pada waktu pagi aku nampak miss mei ling buka kaunter cashier yang tak jauh dari tempat aku housekeeping, begitu juga dengan briefing pagi tadi .
Comel betullah dia walaupun usianya dah menjangkau 32 tahun. Malam tu aku mimpikan dia .. merapu betullah mimpi aku ? aku selamatkan dia dari musuh- whateverlah !aku macam tak betul dah tiba – tiba mimpikan dia? . Pagi keesokannya aku datang kerja seperti biasa , pulak dah aku terserempak dia? jadi perkataan pertama aku adalah…"selamat pagi miss bei?". soal aku ."Selamat pagi zanisa" jawabnya . Hati aku benar benar tesentuh apabila dia menjawab.. mood aku tiba – tiba up !Waktu ujian dah nak dekat? Aku sedia ke tak sedia ni?

Aku dah baca doa dah tapi jantung aku masih dupdapdupdap!! Bukan setakat aku takut nak hadapi ujian jer malah berhadapan dengan si dia ? arghhh! Jadi aku control diri akulah apalagi?. Semua persoalan aku dijawab malah aku yang tak buat lawak ni boleh jadi bahan ketawa dia.. aku buat lawak ke? Aku suka senyuman di pipi miss bei dan lirikan ketawa dia mmembuatkan aku tergamam? Pada masa tulah hati aku mula tertanya adakah aku terikat dengan dia?? Ah semua gila so aku cuba tak layan.

Tengah hari aku makan seorang diri dalam pantry staff lain makan kat luar, tak menyangka dia masuk ke dalam pantry? Pulak tu dia duduk bersebelahan dengan aku ?dia membuka bekal makanannya pastu dia tegur aku."zanisa kamu makan roti tak makan nasi?". Soal dia?."Saya dah makan nasi pagi tadi ?’ jawab aku,aku menyambung semula soalannya."Mak miss bei yg masak ke?’ Jawabnya ya , dah banyak kali dia bawa bekal ke tempat kerja, bukan setakat dia sahaja malah staff yang lain pun begitu, jimat duit sikit katakan. Malam tu pulak aku dan zairi ke parking moto.. nak sangat si zairi tu tengok Honda cbr 150 aku Selepas dia bagi komen aku terus pulang… dalam keadaan hujan renyai – renyai kat lampu trafik light aku nampak kelibat miss bei dalam kereta kancilnya so aku pun ketuk tingkap cermin dia, dia pun buka?. "nak balik ke miss bei?" ujar aku."Siapa?’ soal dia."saya ni zanisa?’ jawab aku. "Oh kamu rupanya saya ingat siapa tadi? Dia membelek moto aku sambil tersenyum.. lampu tafik light dah hijau so aku mula bergerak.


Keesokannya merupakan hari cuti aku, so adalah aktiviti diantara rider, dari pulau pinang hingga ke perlis pastu patah balik, pada waktu petang nak dekat mahgrib.. Group rider dah berpecah so tinggal seorang aku yg masih bawak.. letih beb aku singgah sebentar kat autocity? Buang hajatlah apalagi!... dalam kesibukan kereta! ada event yg dianjurkan di autocity… aku pun tak ambil peduli…fuh lega hajat dah pun di buang… sambil membasuh tangan di singki aku nampak miss bei masuk ke tandas? Eh bila pulak dia ada kat sini ?? macam kebetulan plak??. "Miss bei buat apa kat sini".Soal aku ."Ada event, kamu plak?. Soalnya." Oh tadi saya ada konvo , saya datang sini pun buang hajat?’Jawab aku.’ Buang hajat?’. Soalnya semula?."Kencing..(mengaru kepala). Dia tersenyum lalu masuk ke tandas… aku pun berfikir sama ada mahu tunggu dia ke atau tidak? Ah pedulikanlah..! elok – elok sampai ke parking..alamak! helmet aku, helmet kesayangan ku wuuu!!, aku pun patah balik ke tandas ternyata helmet tu tak ada di tepi singki!! OH NO!
Aku kan pelupa???


Sekembali aku ke parking, miss bei ada kat situ?."Kamu terlupa yg ini?’."terima kasih miss bei kalau hilang saya nak balik pakai apa?’."Lain kali jangan tinggal’. Jawabnya dengan serius.. diapun berlalu, entah bagaimana aku pengang tangan dia dari belakang?dia mengalih."Terima kasih.. sebagai balasan boleh tak saya belanja miss bei makan ?"soal aku padanya,..hishh apa aku buat ni??."Okey bila?’ jawabnya. Dia cakap ok!! Yahoooooo!. "esok waktu rehat petang"."Baiklah". aku pun dengan hati gembira pun pulang ke rumah sewa….

Kesokan petang di restoran mamak aku belanja dia roti canai."sorry arr mis bei makan kat kedai mamak plak ‘.’Tak apa saya tak kisah, zanisa naik moto dah berapa lama?’."Oh baru sahaja, abang saya punya?? Dia dah ada moto baru.. Honda 250"."Tak takut?’
"Taklah, miss bei nak try?."Tak naklah nanti jatuh".’Tak apa nanti saya sambut’.
Perbualan kami berdua makin rancak.


Dah setahun berlalu aku masih bekerja di kedai buku,ya aku masih menaruh perasaan pada bei mei ling … aku tak akan ganggu dia seperti mana lesbian lain, aku cuba kuatkan iman aku…ah syaitan sememangnya suka merasuk manusia ! Dah berminggu aku tak cakap dengan dia ? sekarang dia berada di pesta buku di kuala lumpur? Alahai rindunya aku kat dia sangat – sangat !aku cuba hubungi dia…"helo miss bei ke ni? Saya ni zanisa".

"Ya kenapa zanisa?". " Tak saja Hubungi miss bei.. saya nak tahu macamana miss bei kat sana ?’." Saya baru sahaja habis sekarang nak balik hotel’."sibuklah ni?’."Ya,Ok zanisa saya kena pergi sekarang’. Entah bagaimana terkeluar perkataan yang aku rindukan dia teramat sangat.!! Gila betul kau zanisa nanti dia fikir kau ni seorang gila seks?? Kau nak ke orang cakap macam tu kat kau bodohlah kau ni!! Selepas kepulangan dia aku jadi senyap! aku takut nanti dia fikir aku ni ?? pada masa tu aku tengah susun buku stpm berat jugak boleh patah pinggang ni ? Bei mei ling datang menegur aku?
"Zanisa nampak tak zairi?’."Dia ada kat pre school’. Muka dia terus tak pandang aku sebaliknya cari si zairi tu? Munkin ada hal penting so aku sambung semula kerja aku.
Perasaan aku padanya mula membuak apabila aku cuba buat gila? Aku cuba bertegur dengan dia kenapa dia marahkan aku ? apa aku buat pada dia ? tak akan sebab aku tak respect dia sampai tak bertegur semula.. baiklah, maafkan aku sayang jika aku bergurau, aku tak tahu pulak gurauan tersebut menyakitkan hati kau !(dalam hati) Aku bertemu dengan dia di tandas secara kebetulan apalagi drama dah start lah. "Saya tak marahkan kamu saniza tolong jangan fikir bukan – bukan "."Nampaknya saya dah salah faham dengan miss bei maafkan saya?, tapi kenapa miss bei tak nak cakap dengan saya?’
Jawapan miss bei simple sahaja. " Saya tak ada benda yang nak dicakap pada awak".


Perghh sakit hati betul bila dia cakap macam tu pada aku? Aku pun menjawab. " kalau miss bei tak suka saya jawablah !’.’ zanisa boleh tak kita cakap perkara ni lepas kerja saya tak nak keja kita terganggu". Tiba – tiba air mata aku mengalir."Kenapa awak menangis??."Saya tak tahu apa nak buat lagi miss bei, saya tak tahu nak ubah diri lagi!’
"Awak sakit?’ Dengan terus terang aku menjawab. "Saya sakit cinta kerana miss bei, saya jatuh hati pada miss bei!! Saya cintakan miss bei!’ Miss bei terus tak kata apa2? Dia tergamam dengan kata2 aku, aku tahu ini sesuatu yang memalukan! Mana ada perempuan boleh jatuh hati pada perempuan semua ni gila!!!!!!!.. "maaf kan saya !!! saya tak nak miss bei fikir saya ??

Pappp! Aku ditampar ?? dia terus berlari pergi ?? Apa aku dah buat ni!!? Arggh rasa menyesal pun ada , tapi hati aku dah lega meluahkan perasaan padanya!! Sekarang aku dah luka kan hati dia.. mesti dia rasa sakit sangat sekarang ni bagaikan duri menusuk ke hati!!. Aku pun pulang ke kedai buku spt biasa, aku nampak dia bersama manager .. hairan dia nampak spt biasa.. sekali skala dia menjeling kearah aku dengan perasaa yg sserba salah… nampaknya ini adalah in the end untuk aku … aku mula fikir patut ke aku berhenti kerja kat kedai buku mungkin ini dapat melupakan dia? Aku belek hari cuti miss bei , nampaknya dia cuti esok, inilah peluang aku berhenti kerja.

Keesokannya aku memberi surat perletakkan jawatan. Miss tan tanya aku kenapa nak berhenti sebaliknya aku menjawab yang aku dah dapat kerja baru? Hai dah seminggu aku berhenti kerja? Aku pun cari kerja di BM mana nak tau aku dapat ke? Tentang bei mei ling aku nak lupakan wanita tu buat selamanya dan menjalani kehidupan seperti biasa?
Dalam lamunan tu aku tak dapat mengawal moto aku, aku ……………………………


Aku membuka mata? Melihat sekeliling kelihatan ibu dan bapa aku serta adik lelaki aku.
"tulah mak dah pesan jangan naik moto besar, tengok apa dah jadi pada ang ni!?’. Aku mendiamkan diri. Bapa aku pun nampak spt biasa macam dia dah masak dengan sikap aku? Kenapa lah nasib aku macam ni ?ang duduk lah kat sini sampai sembuh kak’. Adik aku memerliku. aku memandang kecederaan aku ? kaki patah tangan pun sama luka sana lebam sini?? Dah pulak pindah kat bilik persindirian?, apa yang dibuat bei mei ling sekarang ni? Kalau ikutkan hati aku, aku nak hubungi dia ? malang handphone aku dah rosak akibat kemalangan yang menimpa aku ni? Yang paling best adalah pak cik dan mak cik aku datang melawat aku, mak cik aku sporting orangnya dialah yang aku paling rapat sekali, apa pun masalah aku cerita padanya, tapi tentang penyakit LESBIAN aku ni aku tak citer ler…..Pak cik aku pulak suka buat lawak sampai aku tak tahan nak tergelak… dalam riuh rendah ketawa ada orang ketuk bilik ? siapa pulak kali ni?. Mak cik aku tolong buka pintu sambil tu aku ketawa dengan lawak pak cik aku tu… aku terdiam seketika apabila Bei mei ling berada dihadapan aku?."zanisa kawan kamu ke?’."ahh ya assistant manager saya’.’zanisa boleh kita bercakap?’.’err bolehh.. pak cik mak cik boleh tak keluar sat sebab ceek nak cakap dengan kawan.’ Em’. Mak cik dan pak cik aku dah pun keluar dari bilik wad khas dan sekarang cuma tinggal aku dengan bei mei ling jantung aku mula berdebar?? Aku memulakan perbualan. "Maafkan saya, saya yang bersalah saya tak sepatutnya meluahkan perasaan entah apa – apa … saya betul2 tak nak luka kan hati miss bei saya tak ada niat macam tu!’. Tiba2 dia meletakkan jarinya di bibir aku, aku tergamam sambil melihatnya. "Kenapa awak pergi begitu sahaja? Adakah dengan letak jawatan sahaja masalah dapat diselesaikan?,kenapa awak buat begini pada saya?!"."Maaf miss bei saya tak ada niat nak buat macamtu,tapi saya perlu buat sesuatu untuk melupakan cinta saya pada miss bei!".Macamana dengan hati saya zanisa,saya cari awak di seluruh tempat dan dapat tahu awak dalam kemalangan hati saya tak tenteram!
Air mata aku mengalir bila mendengar kata – katanya ?

Bei mei ling mengelap air mata aku ?. "saya tahu kamu mesti susah nak pulih bukan?’."Ya, maafkan saya! kalau saya lelaki saya akan buat kan miss bei gembira, saya nak miliki miss bei tapi saya tak boleh sebab saya pun seorang perempuan (menunduk)’
"saya percayakan kamu zanisa sebab kamu kawan saya? Maafkan saya jika saya tampar awak pada hari itu?’."Tak apa memang patut saya terima, tapi saya tak akan ganggu hidup miss bei dengan perasaan cinta saya pada miss bei, saya tak nak kita berdua terlanjur ". Aku menarik nafas tinggi lalu menyebut ."saya gembira bertemu orang seperti miss bei ling, miss bei ling cukup meyenangkan saya". Dia ketawa? Apa yang kelakarnya?

Sebelum dia pulang dia cium pipi aku? Aku mula terdiam.."Jangan fikir yang itu zanisa"
Aku ketawa, dia mengucapkan selamat tinggal kepada aku… sejak itu aku bertekad, bertawakal agar aku dapat teruskan hidup …
posted by Penulisan2u @ 3:31 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 31/8/09 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebenarnya cerita ni agak menarik tapi penulis kena guna skill menulis yg lebih menarik..
    kalau tulis dgn cara macam ni,boleh membantutkan selera nak baca..
    ok writer?
    teruskan usaha..

     

  • At 1/9/09 12:10 PG, Blogger HaYisA neeRzA said…

    huish..bahaya juga lesbian ni kan..pape pon nice story lah!

     

  • At 7/9/09 12:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okie je cite ni, mnarik jugk..
    tapikn tak mcm novel..lbih mcm luahan hati je, bukn 1 p'ceritaan y cube dsampaikn kpd p'baca..
    maaf, hehe sy pun bukn suke sgt bace novel cume sy cube luahkn je p'dpt sy..
    okie, all da best..=)

     

  • At 30/10/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menakutkan.. terus terang sku cakap cita ni tak layak jadi novel.. penulisan ntah pape.. jalan cita pun boleh rosakkan iman orang len.. bawak mengucap ya makcik..

     

  • At 27/11/09 12:54 PTG, Anonymous elly@noka said…

    menarik la gak..
    tpi nape xde perenggan??
    sukar tuk baca tnpa perenggan..
    malahn dialog pun bersambung-sambung..
    cerita ni,macm dibuat ngan tergesa-gesa..
    terus berusaha ye...

     

  • At 23/5/11 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story but...ayat bersambung2....suntime ssusah nk faham...2 da writer teruskan usaha..GO!GO!FIGHTING!

     

  • At 21/8/14 3:40 PTG, Anonymous jusoh bulu said…

    cite mcam sial dowh..aku ingatkan novel lucah..rupe_II cite luahan perasaan,,puihh baru nak stim

     

  • At 21/8/14 11:54 PTG, Anonymous juliana said…

    kpade boys yg sangap pantat boleh cll ju okey 0134364723,,pleazz jue dah lame tak mrase batang,dah meleleh air pantat ni

     

  • At 6/10/15 2:43 PTG, Blogger Mohammad Mamat said…

    Dia nk cepat kot..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group