BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 14, 2009
Novel : Bahagia Itu Milik Kita 2
Nama Pena : Mel Mellisa

Tiba di rumah, Farah Kirana menghempas tas tangannya ke sofa. Dia bercekak pinggang dan berjalan ke hulu ke hilir dengan wajah yang tegang. Mukanya berang.
"Kurang ajar! Sedap-sedap dia maki aku heh! Dia ingat dia tu siapa? Mentang-mentanglah pengarah, nak tunjuk lagak konon. Bangsat!"
Dia memaki-maki pengarah drama di lokasi pengambaran tadi kerana marah-marah dan memaki dirinya. Dia berang betul dengan sikap pengarah terbabit yang mencaci dirinya di lokasi. Ketika itu, malunya dia hanya Tuhan saja yang tahu bila dimarahi di depan kru-kru produksi. Maruahnya benar-benar tercabar. Ingin saja dilawan tadi. Kalau tidak mengenangkan kontrak yang sudah ditandatangani dengan produksi itu, tidak ingin dia berlakon di bawah pengarah bengis itu. Tapi dia hairan, dulu pengarah yang dikenali sebagai abang Bad atau nama penuhnya Badrul itu tidak pernah bersikap begitu padanya. Sejak akhir-akhir ini saja dia bersikap bengis begini dengannya. Huh…dia melepaskan keluhan kasar. Fikirannya tiba-tiba teringat kepada Hafizam. Lelaki yang berjaya menawan hatinya kala ini. Dia mencapai tas tangan yang dilempar ke sofa tadi. Mengeluarkan telefon bimbit iPhonenya dan mendail nombor telefon Hafizam. Lama menunggu barulah berjawab. Itupun mesin saja yang menjawab. Dia mendengus. Sekali lagi dia mendail nombor Hafizam. Tetap sama. Mesin yang menjawab. "Eii…asyik-asyik mesin yang jawab! Asyik-asyik mesin yang jawab! Bengang betul akulah!"
Dia menghempas telefon bimbitnya di sofa tadi. Mukanya tegang menahan marah.
"Orang telefon susah betul nak jawab! Baik tak payah pakai handphone! Dah lah nak jumpa pun susah! Ish…mengalahkan menteri pulak!"
Dia membebel sendiri sambil membentuk-bentuk mukanya tidak puas hati. Geram betul mengenangkan sikap Hafizam kepadanya selama ini. Tak pernah nak menjaga hatinya. Sudahlah separuh mati dia sukakan Hafizam sedangkan Hafizam langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi kepadanya. Adakah perasaan Hafizam juga sama sepertinya yang amat cinta dan sukakan lelaki itu? Entah. Dia sendiri pun tidak pasti. Ah…lelaki semuanya sama! Ego tinggi! Tak pernah nak mengaku perasaan sendiri. Dia membuat kesimpulan sendiri. Dia merengus-rengus kasar sambil menhenyakkan tubuhnya ke sofa mewah di aparmentnya itu. Nafasnya kencang. Seperti baru berlari seratus meter. Mengimbas kembali detik perkenalannya dengan Hafizam, semuanya bermula apabila dia terkena demam panas dan terpaksa ditahan di wad. Kebetulan Hafizam doctor yang bertugas merawatnya. Sejak dari itu, dia mula jatuh hati kepada Hafizam bila pertama kali melihat wajah tenang milik Hafizam. Sehingga sekarang, sudah enam bulan usia perkenalannya dengan doctor itu. Tapi, Hafizam tak pernah pun meluahkan perasaan padanya. Tiba-tiba dia menumbuk kusyen sofa itu sekuat hati.
"Kau akan jadi milik aku Hafizam! "
Ucapnya penuh keangkuhan. Dia memasang tekad untuk memiliki hati dan perasaan lelaki itu. Dia berjanji dengan dirinya sendiri. Aku akan pastikan kau tak terlepas ke tangan orang lain! Tekadnya membulat. Dia benar-benar sudah jatuh cinta dengan Hafizam.

…………………………..
Mariana memilih baju ala fesyen dubai berwarna merah dan seluar slack berwarna putih untuk keluar dengan kekasih hatinya Adam. Pemilihan pakaian berwarna merah itu membuatkan penampilannya begitu menyerlah kerana kulitnya yang putih kuning. Dia tersenyum riang di depan cermin. Tudung dan selendang berona merah putih dililit menutupi kepala. Sekali pandang penampilannya tak ubah seperti penyanyi Waheeda. Dia berpuas hati dengan penampilannya itu.
"Betul ke ni kau nak keluar dengan Adam?"
Aina tiba-tiba bertanya ketika dia masuk ke bilik mereka. Dia baru habis mandi ketika itu. Mariana menoleh ke arah Aina yang sedang mengeringkan rambutnya menggunakan tuala.
"Kenapa kau Tanya? Kau tak suka ke aku keluar dengan Adam?"
Soalnya pada Aina. Tidak senang dengan soalan Aina. Aina mengeluh halus sambil matanya tertancap ke anak mata Mariana. Dia dapat rasakan Mariana sudah tersalah anggap dengannya menerusi sinar matanya.
"Aku bukan tak suka Nana. Aku Cuma tak galakkan saja. Aku Cuma takut kalau-kalau Adam ada melakukan sesuatu tak baik kat kau Nana. Aku berat hati nak biarkan kau pergi."
Mariana terkesima. Raut wajahnya serta-merta berubah. Sampai begitu sekali Aina menilai Adam? Cemburu! Jelous lah tu! Gerusnya di dalam hati.
"Nana, aku bukannya cemburu dengan kau sebab ada boyfriend macam Adam tu, handsome, kaya…tak Nana. Aku pun tak heranlah Nana kalau setakat muka macam Adam tu tapi aku takut dia buat sesuatu kat kau. Aku tau perangai si Adam tu macam mana. Naluri aku ni kuat mengatakan Adam ada agendanya sendiri bila dia ajak kau keluar. Aku takut Nana…takut kau terjebak dengan permainan Adam. Aku tak nak kau menyesal nanti. Aku…aku sayangkan kau Nana. Aku tak nak kau menangis kemudian hari."
Mariana terkedu mendengar keluh kesah Aina yang begitu prihatin terhadapnya. Timbul rasa bersalah kerana menyalah anggap dengan sahabat baiknya itu. Dia mencurigai Aina yang cemburu melihat kemesraannya dengan Adam. Ternyata telahannya salah bila mendengar luahan hati Aina. Perlahan-lahan dia merapati Aina. Dia meraih bahu sahabatnya itu.
"Aina, terima kasih atas nasihat kau tu. Aku beruntung dapat sahabat macam kau ni. Baik, ambil berat, prihatin…tapi, kau jangan risau lah. Aku yakin Adam takkan bertindak sejauh tu kat aku. Dah setahun lebih aku kenal dia,, setakat ni belum pernah dia buat benda tak senonoh kat aku. Percayalah Aina"
Mariana cuba meyakinkan Aina. Dia tidak mahu Aina berfikir yang bukan-bukan sedangkan dirinya baik saja dengan Adam.
"Kau betul-betul ke taknak kenal dengan pengirim kad bernama K.H semalam tu?"
Tiba-tiba Aina bertanya lagi tentang pengirim kad misteri itu. Mariana melepaskan keluhan halus.
"Kau ni, aku ingat kau dah lupakan tetang dia. Rupanya masih ingat lagi. Malas lah aku…biarkanlah…aku tak mahu ambil tahu. Lagipun aku dah ada Adam."
Jawabnya. Dia mengerutkan keningnya tanda kurang senang dengan pertanyaan Aina. Suasana sentimental yang dimulakan Aina tadi terus hilang serta-merta.
"Kalau kau nak, aku boleh tolong carikan siapa pengirimnya. Nak?"
Mariana ketawa besar bila mendengar Aina menawarkan khidmatnya. Beriya-iya betul sahabatnya itu hendak menolongnya mencari pengirim misteri itu.
"Nanti-nantilah Aina. Sekarang ni aku nak keluar."
Dia menjengah keluar tingkap. Kelihatan Adam sedang menunggu di sisi kereta Honda Jazznya.
"oklah aku pergi dulu. Adam dah tunggu kat bawah tu."

"Jaga diri Nana"
Ucap Aina dengan pandangan mata yang memberat. Dia berat hati untuk melepaskan Mariana pergi. Mariana memegang lengannya. Menguntum senyum dan mengangguk.
"Insya’ Allah"
Ucapnya. Selepas mengambil beg tangan di atas meja solek, dia keluar dari bilik hostel itu dan bergegas turun untuk menemui Adam

…………………………………..



Mariana hairan apabila Adam membawanya ke suatu tempat yang tidak pernah dikunjunginya. Senyap sunyi. Tiada seorang manusia pun yang kelihatan. Hanya sebuah tempat yang dipenuhi dengan rumput-rumput yang tumbuh meliar dikawasan itu dan sebuah pondok buruk yang menanti untuk rebah ke bumi. Mariana sudah mula tidak sedap hati apabila Adam tiba-tiba memberhentikan kereta Honda jazznya di situ. Betul-betul di depan pondok buruk itu.
"Adam, kenapa kita ke sini? You kata nak bawak I pergi makan dulu. Kenapa bawak I ke sini? Lain macam jek tempat ni."
Mariana sudah mula seram sejuk. Dia memandang ke kiri dan kanan. Dadanya mula berdegup kencang bila terpandangkan senyuman Adam yang mengundang seribu satu persoalan.
"Kita nak pergi makanlah ni. Bila-bila jek kita boleh ‘makan’."
Jawab Adam sambil cuba memegang peha Mariana. Mariana yang terperanjat segera menepis. Peluhnya mula menitis. Hatinya mula cuak. Ada yang tak kena ni! Bisiknya.
"Adam! Apa you buat ni? You hantar I balik sekarang! I nak balik!"
Dia menjerit nyaring. Adam keluar dari keretanya dan membuka pintu sebelahnya, tempat duduk Mariana dan menariknya keluar. Dia diseret masuk ke dalam pondok buruk itu. Habis seluarnya yang berwarna putih itu terkena calitan tanah akibat diseret oleh lelaki binatang seperti Adam. Dia menolak tubuh Mariana masuk sehingga tersungkur menyembah lantai. Mariana menjerit sakit. Adam ketawa kuat. Dia membuka butang bajunya sehingga menampakkan bahagian dadanya Adam merapatinya dan menarik dia supaya bagun dan menghentak badannya ke dinding papan pondok itu. Kedua-dua tangannya dirapatkan ke dinding. Hari ini, Mariana akan menjadi miliknya!
"Adam! Apa you buat ni?! Lepaskan I lah?!"
Pintanya sambil menarik tangannya yang digenggam erat oleh Adam. Dia mulai cemas bila Adam mendekatkan wajahnya.
"Hei, perempuan! Kalau kau nak selamat, kau ikut cakap aku ni!"
Adam mengherdiknya sambil menarik tudung yang melilit kepala Mariana.. Dia bagaikan kerasukan bila terpandangkan leher Mariana yang putih gebu itu.
Dengan segala kekuatan,Mariana menendang ke celah kelengkang Adam dengan lututnya. Lelaki itu membongkok menahan sakit. Dia terundur-undur ke belakang menahan senak di kelengkangkangnya Dia terus jatuh melutut di lantai.. Kesempatan ini digunakan Mariana untuk menyepak muka lelaki itu. Lelaki itu tersungkur ke lantai.

"Hoi! Kau ingat aku ni apa hah?! Kau ingat aku ni macam perempuan-perempuan yang kau main-mainkan tu? Hei, sorrylah. Kau salah orang! Tak guna! Kurang ajar!"

Sekali lagi dia menumbuk muka Adam. Sekali lagi Adam tersungkur bila dia cuba bangkit. Apa lagi, dia melakukan serangannya ke perut Adam. Seni mempertahankan diri yang dipelajari di kampung dipraktikkan untuk mempertahankan diri. Dia bukan calang-calang gadis. Semasa di kampong, dia ada mempelajari seni silat cekak. Malahan, dialah pembantu kepada tok guru silat. Jangan diingat dia seorang gadis yang lemah dan mudah terpedaya. Kalau itu yang difikirkan Adam, nampaknya pemuda itu sudah tersalah tafsir tentang dirinya. Adam tidak dapat melawan kerana tindakan Mariana terlalu pantas dan tangkas umpama srikandi Melayu. Hilang segala kelembutannya selama ini.

"Hei jantan! Kau dengar sini! Kau jangan ingat, mentang-mentanglah aku ni orang kampung, senang-senang kau nak main-mainkan aku heh? Senang-senang kau nak jerat aku heh? Kau dah tersilap pilih mangsa Adam Haris. Kau dah tersilap pilih mangsa! Apa, kau fikir, aku ni dengan senang-senang jek nak menyerah diri kat kau? Hah?! Mentang-mentanglah selama ni aku bersikap lembut je kau ingat aku boleh jadi mangsa kau? Jangan mimpi! Ini Puteri Mariana lah!. Jangan kau ingat senang-senang je aku kau nak main-mainkan.!"

Mariana menyepak Adam lagi yang sudah terbaring lemah tidak berdaya. Dia berjalan kea rah Adam yang mengerang kesakitan. Dia mencangkung dan mencengkam kolar baju Adam. Kasar. Mukanya merah padam menahan marah. Api kemarahan sudah merah menyala di matanya.

"Hei, sebenarnya aku sayangkan kau tau tak Adam Haris. Selama ni aku diamkan je bila ada orang kata kau ni playboy, suka clubbing, main perempuan, minum arak dan apa-apa lagi, aku pekakkan telinga jek sebab aku percaya kat kau. Sebab aku sayangkan kau! Tapi bila kau dah khianati aku macam ni…huh…aku mula menyampah dan jijik tengok kau!"

Dia menolak kepala Adam ke lantai. Kelengkung bunyinya. Tidak puas hati, dia menyepak lagi tubuh Adam berkali-kali. Geramnya sudah sampai tahap Maksimum.Dirinya seperti dirasuk ketika membelasah Adam. Namun, dia lekas tersedar. Dia beristigfar beberapa kali dan berhenti memukul Adam. Adam pula seperti pasrah apabila dirinya dibelasah oleh gadis lembut seperti Mariana. Tidak sangka langsung Mariana boleh berubah menjadi seperti seekor harimau yang kelaparan dan bengis seperti sekarang.

"Sekarang ni, kau dengar ye Adam Haris Dato’ Jailani. Mulai dari hari ini, aku dah tak ada kena mengena lagi dengan kau. Aku dah tak mahu lagi kenal siapa kau dan tak mahu tahu lagi pasal kau. Kau dengan aku dah putus secara rasminya hari ini. Aggap saja kau tak pernah kenal siapa dia Puteri Mariana.binti Mokhtar! Faham!"
Habis saja kata-kata itu, terus dia berlari keluar dari pondok buruk itu. Sebolehnya dia tidak mahu lagi ingat lagi tentang perkara yang hamper memusnahkan masa depannya itu. Tidak mahu lagi melihat muka Adam yang penuh dengan nafsu buasnya.

……………………………………..

Mariana berlari sambil menangis. Sepanjang lariannya dia hanya berzikir dan mengucapkan syukur kepada Allah kerana menyelamatkannya. Dia menyesal kerana tidak mendengar kata-kata Aina. Sekarang barulah dia faham kenapa Aina beriya-iya mahu dia putus dengan Adam. Rupanya Adam mempunyai satu sikap yang begitu menjijikkannya! Dia malu pada dirinya sendiri kerana hampir-hampir menjadi mangsa kepada manusia bernafsu buas seperti Adam. Kenapalah dia bodoh sangat kerana mempercayai Adam? Kenapa tidak dia langsung mempercayai kata-kata Aina? Dia memarahi dirinya sendiri sebab tidak tahu menilai yang mana kaca dan yang mana intan. Dia berhenti berlari di tepi jalan. Menunduk untuk melegakan nafasnya yang teercungap-cungap kerana berlari. Dia terduduk di bahu jalan itu. Menangis semahunya di situ. Tidak menyangka Adam akan berbuat begitu kepadanya. Langsung dia tak sangka! Lelaki yang disayangnya separuh mati itu sanggup mengkhianatinya dan sanggup menggadaikan maruahnya. Selama ini, dia terlalu mempercayai Adam. Memang langsung tak terlintas di fikirannya Adam sanggup…ah! Dia sendiri pun jijik untuk menyebutnya.

\\Sebuah kereta BMW berwarna biru hitam tiba-tiba berhenti di tepi jalan bila melihat Mariana sedang terduduk di tepi jalan sambil menangis. Seorang lelaki keluar dari pwrut kereta dan merapati Mariana yang sedang duduk di tepi jalan itu.
"Kenapa ni dik?".
Soalnya sambil memegang kedua-dua bahu Mariana. Mariana tidak mempedulikan dan terus menangis. Dia langsung tidak sedar kewujudan lelaki di depannya itu. Matanya mula membengkak kerana terlalu banyak menangis.
"Dik, kenapa ni? Kenapa adik menangis kat tepi jalan ni? Ni kawasan hutan."
Mariana hanya mendiamkan diri. Tangisannya mula mengendur dan matanya mula melayu. Sesaat kemudian kepalanya terus sahaja terlentok di pangkuan lelaki itu. Dia pengsan!


……………………….

Sudah seminggu kejadian itu berlaku. Sejak dari peristiwa itu, muka Adam langsung tidak kelihatan di mana-mana sama ada di dewan kuliah, kampus, cafeteria universiti dan mana-mana. Dia bagaikan menghilangkan diri. Selama itu juga Mariana banyak termenung dan suka menyendiri. Nasib baik fokusnya tidak hilang semasa menghadapi peperiksaan dua hari lepas walaupun sedikit sebanyak ia mengganggu kelancaran untuk dia menjawab soalan. Keparat! Dia menyumpah dalam hati. Sumpahan itu untuk lelaki keparat itu yang hamper mencabul kehormatannya. Hampir! Mujurlah kejadian itu tidak diketahui orang. Kalau tidak, pasti dia dah menjadi buah mulut orang.
"Nana"
Lamunan Mariana terhenti bila dia mendengar suara sahabatnya Aina. Dia menoleh. Aina tersenyum dan melempar senyum padanya. Dia membalas senyuman itu. Hambar.
Aina memegang bahunya yang sedang duduk di birai katil. Dia melabuhkan punggungnya di sebelah Mariana.
"Kau ok Nana?"
Aina bertanya. prihatin terhadap sahabatnya. Dia faham perasaan Mariana sekarang. Pasti trauma atas kejadian yang baru berlaku dalam dirinya. Walaupun Mariana pandai mempertahankan diri dan maruahnya, sebagai seorang perempuan semestinya perkara seperti itu amat sensitive baginya.
"Aku ok. Kau jangan risau heh"
Balasnya sambil menepuk tangan Aina perlahan.
"Kalau macam tu cerialah sikit. Kan dah habis exam ni. Jom kita jalan-jalan"
Aina cuba menceriakan keadaan. Dia seboleh mungkin tidak mahu sahabatnya itu bersedih dan terkenangkan kisah yang terjadi pada dirinya. Mariana menggeleng perlahan. Aina membonyokkan mukanya.
"Aku takde mood lah Aina. Aku nak berehatlah."
Ujarnya sambil merebahkan tubuhnya di katil. Matanya memandang kipas di siling biliknya.
"Kau ni, kata ok. Ni tak ok ni. Ha…aku rasa…"
Aina bangun dan beralih ke katilnya. Mengambil beg sandangnya yang tersangkut di kepala katil. Dia mengeluarkan sekeping kad berwarna pink.
"Ha…ni mesti buat kau happy. Nah…"
Aina mengunjukkan kad berwarna pink tidak bersampul itu kepada Mariana. Mariana mengerutkan dahinya.
"Apa?"
Soalnya sambil menyambut huluran Aina. Kad berwarna pink itu sudah bertukar tangan. Aina tersenyum nakal dan merebahkan tubuhnya di sisi Mariana.
"Ni, pengirim kad misteri hari tu. MR. K.H"
Jawab Aina sambil tersengih. Mariana membelek-belek kad itu. Pengirim kad misteri tu kirim kad lagi? Warnanya tetap warna pink. Warna kegemarannya. Tapi siapa Mr. K.H ni? Dia membuka kad ucapan itu.

Buat Gadisku Puteri Mariana,
Jangan menangis lagi…
Izinkan diriku mengubati kelukaanmu…

Ikhlas daripada,
MR. K.H

Mariana tiba-tiba tersenyum sendiri bila membaca kad itu. Terharu pula rasanya bila ada orang yang prihatin keadaan dirinya yang sedang kesedihan. Pengirim misteri bernama MR. K.H itu sempat melukiskan dua kartun berupa dirinya yang sedang menangis dan gembira.
"Hah…sukalah tu. Senyum sorang-sorang."
Aina mengusiknya sambil menyenggol lengan Mariana.
"Tapi, mana kau dapat kad ni?"
Timbul pula pertanyaan macam mana Aina boleh dapat kad itu. Dia memandang wajah Aina.
"Tadi kat library, kan kau tak ikut. So, dia letakkan kat bawah fail aku. Siap dia pesan lagi kat kertas yang dikepilkan dengan kad tu, ‘please give it to Puteri Mariana.’ Jadi, aku pun ambiklah dan bagi kau."
Beritahu Aina. Mariana tersenyum lagi sambil bergolek diatas katil. Kehadiran kad ini sedikit sebanyak melupakan dirinya tentang peristiwa hitam seminggu yang lalu.
"Kau nak tahu tak siapa MR K.H ni? Kalau nak tahu, aku boleh tolong siasatkan."
Sekali lagi Aina menawarkan khidmatnya untuk mencari identity lelaki yang bernama MR. K.H tu. Sama seperti yang ditawarkan minggu lepas.
"Kenapa kau ni beriya-iya pulak nak tolong aku ni? Entah-entah…"

"Aku Cuma nak tolong jek. Aku takde kena mengena dalam ini gambar ya."
Cepat-cepat Aina memintas. Tidak mahu Mariana menuduhnya yang bukan-bukan. Mariana ketawa.
"Ok, aku nak kau siasat siapa dia ni."

"Ok boss!"

………………………………..

Hafizam terkejut bila Farah Kirana tiba-tiba muncul di bilik pejabatnya semacam samseng.
Dia yang sedang meneliti sinar x seorang pesakitnya tergamam dengan tindakan pelakon popular itu. Farah Kirana memandang tajam ke muka Hafizam.
"Siapa perempuan tu? Apa kaitannya dengan you?!"
Tiba-tiba saja dia bertanya dengan perasaan marah yang membuak-buak di dadanya. Hafizam melopong. Dia mengerutkan kening. Dah kenapa perempuan ni? Perempuan mana pulak ni?
"Perempuan mana? Apa yang you cakap ni?"
Soal Hafizam bingung. Walaupun marah dengan tindakan Farah menceroboh masuk biliknya lagak penyamun , dia dapat mengawal kemarahannya. Sekarang, pelakon itu bertanya pula pasal perempuan mana agaknya.
"Buat-buat tak faham pulak. Tu! Perempuan yang you rawat hari tulah. Bukan main mesra lagi I tengok"
Balas Farah dengan wajah yang angkuh dan geram sambil menyilangkan kedua-dua tangannya. Dia mendengus kasar. Hafizam menarik nafas dalam-dalam dan kemudian menghembusnya perlahan. Dia menggeleng-gelengkan kepalanya.
"Farah, setiap hari tugas I ialah merawat orang sakit tak kira lelaki ke perempuan ke, maknyah ke,..perempuan yang mana yang you cakapkan ni?"
Farah mendengus sambil menjeling tajam Hafizam. Buat-buat tak faham pulak.
"Perempuan yang you tolong kat tepi jalan tulah. Siapa dia? I tengok bukan main lagi you jaga dia. Macam ada apa-apa jek."
Farah membalas sambil membentuk-bentuk mukanya. Tidak puas hati terhadap HAfizam.
Hafizam mengerut dahi. Perempuan tepi jalan?. Oh, Mariana yang dicakapkan Farah rupanya.
"oh…Mariana. . Dia kan patient i. Of course lah I jaga dia. I jaga semua patient I sama masa I jaga you dulu. Yang you tiba-tiba nak mengamuk tak tentu pasal ni kenapa pulak? Apa kaitannya dengan you kalau I ada apa-apa dengan dia?"
Farah terkesima. Dia memandang ke wajah Hafizam. Matanya membulat. Tidak percaya apa yang dikatakan Hafizam sebentar tadi. Jantungnya bagaikan direntap kasar bila mendengar kata-kata doctor itu. Tiba-tiba pintu biliknya diketuk dari luar.
"Masuk"
Sahut Hafizam dari dalam. Seorang jururawat muncul di sebalik pintu.
"Maaf doctor. Ada orang nak jumpa kat lobi bawah."
Beritahu jururawat itu. Matanya memandang Farah Kirana. Dia yang memang peminat fanatic Farah Kirana itu cuba tersenyum dan ingin menegur pelakon pujaannya itu tetapi Farah malahan terus menghadiahkan jelingan tajam kepadanya. Terus kecut perut dibuatnya bila melihat jelingan umpama pokok berduri dari Farah Kirana.
"Ok. Kejap lagi saya turun. Terima kasih Nina."
Ucap Hafizam kepada jururawat pelatih itu. Jururawat itupun mengangguk dan pantas menutup pintu.
"Farah, I rasa elok you balik dulu. I rasa you ni tak sihat. Mungkin baru balik shooting drama atau filem. You terlalu penat sampai emosi you terganggu . You balik dulu ye. I nak turun kejap"
Tenang saja pengucapan Hafizam. Dia terus menarik daun pintu dan terus keluar meninggalkan Farah Kirana. Farah Kirana mendengus. Dia menumbuk kerusi di depannya.
Panas hatinya dengan sikap Hafizam. Benarlah telahannya. Hafizam memang tiada hati pun padanya. Hanya dia saja yang bertepuk sebelah tangan. Dia mengetuk dinding bilik itu. Wajahnya membengis. Mariana. Ye, nama budak tu Mariana. Budak tu yang kacau daun hubungannya dengan Hafizam. Nanti kau Mariana…aku cari kau sampai dapat. Lepas tu taulah apa aku nak buat…baru kau tau siapa Farah Kirana sebenarnya. Api dendam sudah mula terpancar dimatanya. Tinggal tunggu disimbah minyak saja untuk menyemarakkannya. Silap langkah, padah jadinya. Dia tersenyun penuh kejahatan. Seperti perempuan sihir dalam cerita dongeng.
posted by Penulisan2u @ 4:05 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
1 Comments:
  • At 14/8/09 2:00 PTG, Anonymous lyzx said…

    salam...
    x penah aku bace citer pompuan belasah lelaki. sampai lunyai lak tu...apapun best story...cuma sakit mata skit nk baca...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group