BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Ogos 25, 2009
Novel : Ayat Power 10
Nama Pena : dr.rock

"Alhamdulilllah,sampai juga Bilah ke sini.Ingatkan tak sudi terima offer auntie",ujar Auntie Aziah sebaik sahaja melihat kelibat aku di muka pintu spa miliknya.

Aku tersenyum mendengar kata-katanya.Padahal sikit punya susah aku cari alasan tak mahu kesini.Atas paksaan mama dan juga pujukan Einstein,akhirnya aku menjejakkan kaki juga di SPA SEROJA yang dah pun beroperasi lebih kurang 3 tahun ni.Kalau tak kerana Einstein yang alert dengan pesanan mama nih,sekarang ni kau dah bersuka ria dekat rumah.

"Mana boleh tak sudi Auntie.Bukan senang nak dapat offer dari Datin Aziah tau.22 tahun sekal nii.Kira Bilah bertuah betul harini",gurauku.

Auntie Aziah tersengih mendengar kata-kataku.Padahal Auntie Aziah teman paling baik ibu.Murah dengan senyuman,murah dengan huluran bantuan.Auntie Aziah awalnya mengajak mama jadi bisnes partner spanya tapi mama belum bersedia berhenti kerja.Kalau tidak,tiap-tiap hari la mama paksa aku memanjakan diri dekat spa.Aduhai,silap hari bulan jadi model iklan aku.Hehe.

Antie Aziah memerhatikan aku pelik.Apa yang pelik kat muka aku nih?Ada rupa monster ke?Isk,tak mungkin la.

"Bilah kata tadi datang berdua,ni sorang je yang masuk.Mana suami Bilah?Nak juga auntie berkenalan dengan dia.Hari tu masa kenduri kamu,Auntie ke Indonesia.’,jelas Auntie Aziah panjang lebar.

Aku menggarukan kepala yang tak gatal.Teringat Einstein yang menungguku di kereta.Teringat alasan Einstein ketika aku mengajaknya menemaniku sebentar tadi.

"Erm,suami Bilah ada kat kereta.Dia segan nak masuk sini Auntie.Kata dia,malulah kalau masuk spa.Ramai perempuan,apa yang dia nak buat dekat sini.Kesimpulannya dia malulah Auntie".

Auntie Aziah ketawa mendengar alasanku.

"Isk,ada pula macam tu.Apa salahnya kalau dia masuk pun.Nak segan apanya.Bukannya orang mengata dia pondan kalau setakat masuk temankan isteri.Segan tak bertempat betul la.Dia dekat maan sekarang ni,biar auntie sendiri yang jemput dia masuk!".

Suara Auntie Aziah kedengaran tegas di telinga.Alamatnya,sekejap lagi adalah VIP kena iring dengan body guard masuk ke sini!Body guard perempuan otai punya.

"Mari ikut auntie.Saja je menempah kena laser dengan mulut auntie.Nasib la,siapa suruh potong line Zulkarnain.Dah kena ceramah free hari ni.Dengan perangai segan tak bertempatnya,memang sengaja cari pasal",tambah Auntie Aziah lagi.

Aku terkejut!Kenapa nama Zulkarnain tiba-tiba muncul di hari Sabtu yang bahagia nih?Kiranya,betul la Auntie Aziah berkenan nak jadikan aku menantu dia.Aku rasa macam nak lari masa ni.Dengan berat hari,langkah kaki Auntie Aziah aku turuti.Cuma satu aku doa,janganlah dia sebut nama mamat tu depan Einstein sudah.Naya hidup aku sat lagi!
-----------------------------------------------------
Einstein terkejut melihat kemunculan aku dan Auntie Aziah di kereta.Mukanya penuh dengan tanda tanya.Pelik dengan muka Auntie Aziah yang dah menyinga.Tak sempat Einstein buka mulut,Auntie Aziah dah mula serangan mulut pada dia.

"O,nilah dia menantu kesayangan Aini.Segan sangat sampai nak mahu berkenalan dengan kawan baik mentua sendiri pun malu ye".

Einstein terpinga-pinga dengan mukadimah ceramah Auntie Aziah.Mungkin terperanjat dengan kehadiran manusia yang selamba rocknya menyerang dia.Macam adegan serang menyerang suami curang dah aku rasa.Muka Einstein aku tatap,kesian betul la.
"Auntie,minta maaf banyak-banyak.Tak sangka lak Auntie sampai sanggup keluar dari spa sebab nak jumpa saya.Rasa macam glamour betul saya hari ni.Bukan nak jumpa iron lady’,gurau Einstein,cuba menenangkan keadaan yang mula menegang.

Auntie Aziah tergelak mendengar kata-kata Einstein.Aku terkejut bukan main.Eh,sejak bila Encik Umar A-Farouq pandai bergurau senda ni?Ada sense of humor lagi!

"Yelah tu.Mujur kamu pandai nak ambil hati auntie.Kalau tidak,kena ceramah la kamu sekejap lagi.Auntie ni kalau berceramah 7 hari 7 malam belum tentu habis.Silap haribulan,semua penceramah resign’,balas Auntie Aziah.

Fuh,lega.Kalau aku la jadi Einstein,aku terus hidupkan enjin kereta dan go.Tata,Auntie Aziah.Tapi mujur la dia bijak mengendalikan keadaan.Auntie Aziah yang mula-mulanya panas dah pun sejuk bila disapa begitu oleh Einstein.

"Takpe Auntie.Saya sanggup dengan ceramah auntie.Bila nak datang UKM?saya boleh aturkan ceramah auntie tu.Kalau auntie sudi la.Kata penceramah glamor,bukan senang nak book auntie nih",gurau Einstein lagi.

Auntie Aziah ketawa .Aku terlopong mulut mendengar butir bicara Einstein. Kagum gila dengan hamba Allah nih!

"Isk,pandai la nak mengenakan auntie.Sudah la tu,segan auntie dengan kamu tahu tak.Marilah masuk,Umar.Nanti boleh pilih pakej mana nak suruh Bilah pakai".

Einstein menganggukkan kepala.Tangan aku dicapai,aku menurut langkahnya dan Auntie Aziah.Dan seterusnya,hanya bicara Einstein dan Auntie Aziah meriuhkan suasana.Aku terdiam seribu bahasa.Bab-bab bisnes ni mana aku nak campur.Sat lagi,memalukan diri sendiri lak.Erm,entah-entah Einstein nak bodek Auntie Aziah tak?Dia nak juga hadiah perawatan badan macam aku.Kalau betul la,aku tak setuju.Mana boleh orang lain usik suami aku.No way man!
-----------------------------------------------
Kami duduk di kerusi rotan di depan ruang pejabat Auntie Aziah.Auntie Aziah menghulurkan broucher rawatan yang disediakan.Hulurannya aku sambut dan baca perlahan segala isi kandungan broucher tersebut.

"Kita ni sebagai perempuan kena pandai menjaga kecantikan diri.Nak pula kalau dan bersuami.Kena sentiasa kelihatan cantik dan menyenangkan suami.Kalau isteri rupa belacan balik rumah,manalah suami nak lekat.",ujar Auntie Aziah kepada kami.

Aku Cuma tersengih. Ni baru intro,kalau masuk dekat isi kandungan jap lagi,pukul berapa nak habis pun aku tak tahu!

"Kerana semua perempuan nak kelihatan cantik tu jugalah,Auntie buat SPA ni.Back to nature kata orang.Memang banyak kosmetik dekat pasaran sekarang ni tapi banyak mana yang selamat untuk digunakan.So,here i am.SPA SEROJA untuk semua.",tambah Auntie Aziah lagi.

Aku perhatikan Einstein tekun mendengar ceramah Auntie Aziah.Aku dah maklumkan hal yang satu ni pada Einstein dalam perjalanan ke sini.Kalau aku ni juara bab bercakap,Auntie Aziah ni mahagurunya.Memang tak ada orang boleh lawan dia lagi setakat ni.Memang sesuai pun dia buka SPA,bermanfaat la kelebihan bercakap tu.

"Betul Auntie.Tolong orang cantik,dapat pahala.Fardhu kifayah kata orang.So,apa saranan auntie untuk isteri kesayangan saya ni?",soal Einstein.

Mungkin Einstein dah perasan dengan riak tak ikhlas aku mendengar intro ceramah Auntie Aziah.Aku tersengih padanya,berterima kasih kerana memahami kata hati aku.

"Ok,kami menyediakan macam-macam pakej yang boleh kamu pilih.Semua ada dekat broucher yang Auntie kasi tadi.Tapi sebagai hadiah perkahwinan kamu,Auntie hadiahkan Bilah pakej pengantin baru.Barulah Umar tambah sayang lepas ni",balas Auntie Aziah.

Aku ketawa mendengar jawapan Auntie Aziah.

"Isk,Auntie ni suka bergurau tau.Seribu kali Bilah baru nikah,jangan la buat pakej pengantin baru.Buat segan Bilah dengar je.",ujarku sambil ketawa.

Auntie Aziah menjengilkan mata dengan reaksiku.Apa maknanya ni?

"Auntie tak main-main la.Tengok dekat kertas pada kamu tu,pakej no 7.Pakej pengantin baru memang ada dekat sini.Bukan untuk Bilah sorang je,semua pengantin la.",jelas Auntie Aziah.

Aku tergamam.Oh,tidak..Kiranya aku perasan la tadi.Aku pandang Einstein,dia tersengih nakal melihat mukaku yang dah mula berubah warna.

"Tulah sayang.Ada kertas dekat tangan bukannya nak baca.Asyik berangan je,pastu mula la malu.Ok la auntie,lagipun hadiah spesial ni.Harga dia pun boleh tahan juga ni.Jimat duit saya sebab tak payah bayar.Kalau boleh tahu,apa rahsia bahan-bahan pakej ni",soal Einstein penuh minat.

Aku dah tak terkata.Muka aku dah rasa panas.Kenapa la Einstein highlightkan bab suka berangan tu depan Auntie Aziah.Aku segan tau tak?

"Ok,ni semua rahsia di sebalik pakej ni.Mula-mula kita akan start dengan urutan badan,ni untuk melancarkan persedaran darah.Then,kita start dengan lulur.Lulur ni penting untuk buang daki-daki yang ada.Boleh membantu mencerahkan kulit".

"Er,Auntie sekarang ni pun dah petang.Apa kata Auntie explain kat Bilah masa buat rawatan jap lagi.Lagipun,kesian dekat abang nak kena tunggu Bilah.Kalau tengok list yang sikit punya panjang ni,lepas Maghrib pun belum tentu boleh habis.Takpekan auntie",sampukkku.

"Ok,my dear.Gembira sangat jumpa dengan menantu tak jadi auntie ni sampai lupa hari dah petang.Umar,tak nak buat apa-apa ke?Manicure mungkin?.",tanya Auntie Aziah pada Einstein yang terkejut dengan suara aku yang tiba-tiba menggamatkan suasana.

Einstein menggelengkan kepala.Senyuman masih terukir di bibirnya.

Bagus juga dia tak nak buat,sat lagi adalah pembantu Spa yang usik suami aku nih.Dah luak sikit.Mana boleh,aku jeles tau!

"La,bukannya suruh pembantu Auntie usik kamu pun.Jangan risau la,tak luak sikit pun.Nanti Auntie suruh Liza demokan dekat kamu,kamu ikut step by step.Nak offer lebih-lebih tak sesuai lak.Nanti ada orang cemburu lak",ujar Auntie Aziah sambil mengalihkan pandangannya pada aku.

Oh,no,macammana lak Auntie Aziah boleh perasan ni?Obvious sangat ke muka aku yang cemburu ni!

"Erm,kalau macam tu.Saya kena terima lah.Tak kena bayarkan?",gurau Einstein lagi.

"Tak kena la.Ada ke orang bagi hadiah,pastu paksa orang yang terima tu bayar harga hadiah?Kamu pernah dengar ke",soal Auntie Aziah.

"Ala,Auntie.Abang tu bukan apa,dia memang berkira bab duit nih.Saja la tu nak bodek auntie.",balasku dengan tujuan mengenakan Einstein.

Mata Einstein membulat memandangku.Tahu pun segan.Tak kisah la dia nak marah kat aku.Yang penting,puas hati.Dia malukan aku tadi,sekarang aku malukan dia balik.Yehaaaaaaa.
----------------------------------------------
Auntie Aziah sendiri yang melakukan lulur,masker dan seangkatan dengannya padaku.Tambahan pula,aku ni jenis manusia yang geli kalau disentuh ni,terlebih sensory receptor gamaknya.Puas jugalah Auntie Aziah menyabarkan aku.Baru je dia sentuh kaki aku,aku rasa macam dah dipanjat ulat bulu.

"Tahan la Bilah.Ni baru urut kaki.Kalau macam ni gayanya,lama la nak selesai.Kesian dekat cik abang Bilah tu menunggu",tempelak Auntie Aziah.

Aku Cuma tersengih mendengar keluhannya.Siapa suruh offer dekat aku pakej ni?Bila fikirkan hadiah Auntie ni pakej termahal yang ada dekat SPA dia,aku tahan jugalah rasa geli-geleman ni.

"Ni baru Auntie urut sikit.Kalau dengan Umar,macammana la kamu gamaknya?",keluh Auntie Aziah.

Aku terpana.Ha,dengan Umar?Kenapa la dia mention bab-bab hidup berdua ni.Mana la aku tahu lagi keadaannya macammana.

Aku kan tak pernah apa-apa lagi dengan suamiku itu?Aisyhmen,hilang dah rasa tenang dengan bau aromaterapi yang menyelubungi segenap bilik rawatan.Berganti dengan rasa takut memikirkan malam pertama yang pasti akan kunjung tiba.Oh,no!

"Ok,lepas ni.Bilah kena bertangas lak.Sekejap je proses ni,dalam 10 minit dah boleh settle".

"Auntie,Bilah tak nak boleh ke?Bukan ke bertangas tu untuk perempuan baru lepas bersalin je.Tak payah la Auntie ye.”,dalihku.

Padahal,aku memang berniat nak melarikan diri dari SPA ni.Tapi takkan la nak lari dengan keadaan aku yang serba kekurangan sekarang ni.Adeyh la,sesak kepala memikirkannya.

"Isk,mitos mana kamu dengar tu Bilah.Bertangas tu untuk orang lepas kahwin.Isteri-isteri macam kita ni.Banyak khasiat dia.Boleh menghilangkan bau badan,memecahkan lemak.Baru la Umar makin sayang.Tangas ni penting juga untuk menambah keyakinan bila bersuami juga.",pujuk Auntie Aziah.

Pujukan Auntie Aziah membuatkan aku terdiam.Memang la aku nak pecah lemak tapi ayat terakhir tu membuatkan aku rasa bukan di bumi yang nyata.Macam tahu je kisah aku dan Einstein nih?Mama share dengan Auntie Aziah kot!Nak bertanya,tapi aku takut.Takut kalau aku terlepas cakap.Tak pasal-pasal,terkantoi dengan sendirinya nanti.

Kalau macam gini gayanya,tak boleh la melarikan diri.Sudahnya,segala rawatan yang disediakan aku lalui dengan hati penuh paksa rela.Redha jelah.Dah nasib aku kot kawan baik mama pengusaha SPA yang berjaya.
-------------------------------------------
Einstein mendiamkan diri dalam perjalanan pulang ke rumah.Aku keliru dengan perubahan sikapnya.Padahal,dialah yang paling bersemangat menghantar aku ke SPA SEROJA tadi.Dia jugalah yang tersenyum manis melihat aku selesai rawatan pakej pengantin baru sebentar tadi.Sempat lagi,dia berterima kasih dengan Auntie Aziah sebab dah jadikan aku perempuan melayu terakhir hari ni.

Macam mana tak jadi perempuan melayu terakhir.Semua rawatan zaman silam tu aku buat.Nak kena minum air akar kayu apa entah. Pahitnya Tuhan saja yang tahu.Ikutkan hati,nak je aku muntahkan.Tapi macam kurang sopan lak Siap kena bersimpuh ala puteri zaman silam lagi.Maka,selamat sudah air akar kayu masuk perut dengan segala dukanya.

Aku mengalihkan pandangan padanya yang memandu kereta.Selalunya dia yang menjeling manja padaku,mencuri pandang hingga pipiku merona kemerahan.Tapi hari ini,Einstein lain benar!Tak seperti Einstein ketika perjalanan pergi ke Spa yang suka bergurau senda.

Einstein tak memandang aku sedikit pun.Matanya tetap ke depan,tumpuannya tetap pada jalan yang agak sibuk di petang hari.Aku rimas dengan kebisuan antara kami.

"Abang,betul tak apa yang Bilah cakap dekat abang pasal Auntie Aziah tu?Dia lagi power bercakap dari Bilah kan?".soalku padanya.

Einstein menganggukkan kepala,mengakui kata-kataku.Cuma mukanya tetap serius,matanya tetap memandang ke jalan raya.

Dia terasa dengan aku ke sebab aku malukan dia tadi.Tapi aku cakap macam tu pun sebab nak cover malu.Tak kisah la,yang penting aku kenalah minta maaf.Isteri mithali la katakan.

"Kenapa abang diam je.Bilah ada salah cakap ke masa dekat spa tadi.I’m sorry kalau Bilah buat salah.".

Einstein mengalihkan pandangannya padaku.Memandang aku yang jelas kelihatan takut dengan perubahan sikapnya.Senyuman manis dihadiahkan kepadaku.

"Tak la sayang.Mana ada salah apa-apa.Just abang rasa Bilah dah tak boleh pergi SPA Untie Aziah dah lepas ni.",kata Einstein dengan nada suaranya serius.

"Ha,tak boleh pergi dah.Erm,kalau abang bagi pun,Bilah memang tak mahu pergi dah",balasku.

Einstein tergelak mendengar jawapanku.

"Abang serius la.Dia buat main-main lak!"

"Bilah pun serius la.Tak mahu la pergi tempat-tempat macam tu. Pening la Bilah jadi perempuan melayu terakhir ape ntah.Nilah kali pertama dan terakhir’,tambahku lagi.

"Isk,ada lak macam tu.Bilah kena berhias untuk abang tau.Dapat pahala lagi".

Suaranya yang tadi serius bertukar lembut.

"Bilah tahu.Erm,abang pun tahukan tak elok membazir duit untuk benda-benda gitu.Ala abang,kalau Bilah tak pergi tempat-tempat gitu,abang tetap sayang Bilah kan?"soalku padanya.

Sengaja mempowerkan ayat yang tak berapa nak power.Mahukan kepastikan walaupun aku tahu Einstein memang sayang padaku.Yelah kan,mana ada suami tak sayang isteri kat dunia ni.

"Of course la abang sayang isteri abang.Sebab sayang jugalah,abang tak mahu Bilah pergi SPA Auntie Aziah lagi.Kalau SPA lain,abang izinkan.".

Senyuman bermain di bibirku mendengar kata-kata Einstein.Cuma rasa pelik dengan halangannya supaya aku tidak lagi ke Spa Auntie Aziah.

"Erm,ok.Tapi macam pelik je,kenapa tak boleh kat SPA Auntie Aziah je ni.Ada apa-apa Bilah tak tahu ke?’.

Aku dapat rasakan Einstein memendam rasa melihat layanan Auntie Aziah padaku tadi Atau Einstein cemburu kerana Auntie Aziah menganggapku sebagai menantu tak jadinya.

"Erm,abang rasa Bilah tahu sebab dia.Sengaja buat-buat tak tahu ye?’.

Aku mengangkat bahuku.Tak kisah dengan tanggapannya yang mana satu.Yang penting,aku mahu dia mengakui kalau dia cemburu dengan kejadian tadi.

"Takdelah.Auntie Aziah asyik kata Bilah ni menantu tak jadi dia.Pastu,masa Bilah buat rawatan tadi,dia cerita tentang Zulkarnain lagi.Apa nak juga kenal dengan Zulkarnain tu.Handsome sangat ke dia tu sampai macam tak rela Bilah menikah dengan abang".jelas Einstein panjang lebar.

"Of course la,Zulkarnain lagi handsome dari abang!",kataku selamba.

Einstein mengalihkan pandangannya padaku,terkejut betul dengan jawapanku yang tak disangka-sangka.

"Abang cemburu ye?’.
"Tak...mana ada abang cemburu.Abang Cuma tak suka jelah!"dalih Einstein.

Aku ketawa dengan suaranya yang tesekat-sekat.Tahu pun takut kalau aku dikebas orang.
"Tak salah kan kalau abang cemburu pun.Memang patutkan.Cemburukan tanda sayang.Mana boleh nak ambil isteri abang suka-suka hati je!",tegas Einstein kepadaku.

"Finally,orang tu mengaku juga dia cemburu.Abang,tak kisah la Zulkarnain tu handsome lebih,handsome kurang ke.Yang penting,hati BUKU BERGERAk tetap pada EINSTEINnya",ujarku sambil menatapnya penuh kasih.

Einstein tersenyum manis mendengar kata-kataku.

"Erm,Cuma satu lagi abang tak puas hati.".

Kata-kata Einstein membuatku tersentak.Apa kes lagi ni?

"Tadi Nani call abang.Dia kata ada hadiah special untuk kita berdua dia dan Dania bagi semalam.Tapi Bilah tak tunjuk dekat abang lagi pun.Ni rasa sedih nih!".

Riak tajuk kedengaran dari suaranya.Aku tergamam,serta merta tangan aku rasakan sejuk semacam.Memang naya hidup aku jap lagi!Apa aku nak kata dekat Einstein nih!Takkan dengan heronya aku bercerita soal baju tidur jarang lagi mengancam tu.Oh,tidak.Alasan,cepat la datang.

"Isk,mana ada apa-apa.Pandai la diaorang tu nak kenakan Bilah.Tak payah percayalah abang.Dorang main-main je tu.Percayalah cakap Bilah ",pujukku.

Einstein memandangku pelik.Pelik dengan suaraku yang bergetar sebab nak hilangkan rasa takut yang mencengkam.

"Oh,ok.Tapi kenapa Bilah macam takut semacam ni.Abang percaya dekat Bilah la.Tapi kalau hadiah tu ada betul-betul seronok juga"

"Ha,Bilah dah ingat dah.Memang betul ada hadiah dari dorang untuk abang.Ada kat sebelah abang sekarang ni.Besar sangat hadiah tu sampai tak boleh bungkus.",kataku berkias.

"Mana dia?",soal Einstein penuh minat.

Jari-jemari aku mainkan di depan matanya.Lantas,aku tunjuk diriku dengan pandangan mata menggoda.

"Kalau hadiah ni,memang abang nak sekian lama.Terim kasih sayang sebab sudi jadi hadiah terbaik buat abang",ujar Einstein lembut.

"Sama-sama kasih abang!".

Fuh,lega.Mujur la idea bombastik aku ni datang juga.Geliga juga otak otai aku ni ye!Tapi ada satu masalah besar sedang menanti dan otak aku tak mampu berfikir dengan baik saat ini.

"Kalau dan jadi pengantin,dan buat rawatan pakej pengantin,takkan tak nak melalui malam pengantin?".

Aiyak,lidahku kelu.Fikiranku buntu.Tak tahu,tak mahu dan aku malu!Oh,yeah!Tak nak balik rumah malam ni boleh tak?
posted by Penulisan2u @ 9:54 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group