BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Ogos 26, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 25
Nama Pena : Ida Farisya

Hari ini genaplah tiga hari aku menjadi isteri kepada Mohd Yusrizal Bin Mohd Hamzah. Perasaanku sukar diungkapkan sekarang ini. Benci, marah dan perasaan keliru bercampur-baur. Aku seperti tidak mengenali lelaki yang sudah menjadi suamiku sekarang. Terlalu berbeza sekali perwatakannya dengan Yusrizal yang dulu. Lelaki itu terlalu lembut percakapan dan sopan tingkah lakunya. Dan yang paling aku tidak mengerti adalah kejadian pagi tadi.
Aku terjaga ketika jam tepat menunjukkan pukul 6.05 minit pagi. Sayup-sayup telingaku menangkap suara seseorang sedang mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran. Walaupun alunan suaranya agak mendatar tanpa lagu, tetapi bacaannya agak lancar dan tidak tersangkut-sangkut. Malahan, tajwid dan hukum bacaannya juga aku kira agak tepat. Aku meliarkan pandangan ke sekeliling bilik dan mencari arah datangnya suara itu. Tiba-tiba mataku tertancap pada sesusuk tubuh seorang lelaki yang sedang berada di hujung katil. Tubuh lelaki itu dibaluti baju melayu berwarna biru dan bersongkok di kepala. Ketika itu baru aku sedar Yusrizal sudah tiada di sisiku.
Aku mengamati lagi lelaki itu. Hatiku kuat mengatakan itu adalah Yusrizal, suamiku. Tetapi otakku pula menidakkannya. Tak mungkin itu dia! Yusrizal yang aku kenal tidak pandai membaca Al-Quran. Malahan, tidak keterlaluan kalau aku mengatakan yang lelaki itu juga sudah lama tidak menyentuh kalam Allah itu.
Tapi bila difikirkan semula siapa lagi kalau bukan dia. Cuma kami berdua yang menggunakan bilik itu. Tambahan pula susuk tubuh suamiku itu sudah aku hafal benar. Memang dia! Aku mengecilkan pandangan. Seakan tidak percaya dengan apa yang berlaku di hadapanku sekarang. Adakah aku bermimpi? Bisik hatiku sendirian.
"Eh, Ifa dah bangun?"
Aku sedikit tersentak apabila ditegur begitu. Tidak menyangka yang Yusrizal menyedari aku sudah pun terjaga.
"Emm..eloklah tu. Waktu subuh pun dah masuk. Jom, kite berjemaah," ajaknya.
Berjemaah? Bolehkah lelaki ini mengimamkan aku? Walaupun aku sering terserempak dengan Yusrizal yang sedang menunaikan solat, tapi itu masih tidak melahirkan tanda tanya di benakku. Tapi sekarang? I’m supprised!
Pun begitu, aku tetap melangkah turun dari katil yang menjadi tempat peraduan kami sejak tiga hari yang lepas. Selepas memcuci muka dan berwuduk aku menyarung telekung. Bersedia untuk menunaikan kewajipanku kepada yang Maha Esa. Dalam pada itu, mahu juga aku lihat sejauh mana kebolehan Yusrizal mengimamkan solatku pagi itu. Kalau boleh pun, mungkin hanya membaca Al-Fathihah sebagai rukun dalam solat dan membaca surah-surah pendek, seperti Al-Ikhlas, Al-Falaq atau An-Nas.
Tetapi sekali lagi aku terkejut. Yusrizal ternyata tidak seperti yang aku bayangkan. Lelaki itu tenang sekali lagi mengimamkan solatku. Bacaannya ternyata lancar. Dan yang pasti bukan surah-surah pendek yang dibacanya, tetapi potongan daripada surah-surah panjang yang termaktub di dalam naskhah Al-Quran menjadi pilihannya. Aku menjadi keliru. Dalam solat sempat aku berfikir adakah benar Yusrizal yang sedang mengimamkan solatku ini adalah Yusrizal yang sama? Sudah semestinya aku tidak khusyuk melakukan solat pagi itu. Tapi aku agak beruntung kerana 27 pahala amalan sudah tercatat untukku kerana berjemaah.
Ketika itu aku kembali teringat kata-kata abah beberapa bulan yang lalu..
"2 hari 1 malam sudah cukup untuk abah mengenali Rizal. Dia memang sudah berubah Ifa. Ifa mungkin tak tahu yang Rizal lah yang menjadi imam solat maghrib dan Isya’ untuk kami semua."
Jadi benarlah apa yang dikatakan abah dulu? Yusrizal sudah berubah? Aku semakin keliru.
Sememangnya dari dulu lagi aku menginginkan seorang suami yang beriman. Yang bisa menjadi imamku setiap kali solat dan yang akan membimbingku ke jalan yang diredhai Allah. Adakah Yusrizal lelaki yang aku idam-idamkan itu? Tapi bagaimana pula dengan kelukaan hati yang aku alami ini? Bisakah ia pergi begitu sahaja, hanya kerana kejutan-kejutan yang aku terima selama tiga hari menjadi isteri Yusrizal? Tidak mungkin!

"Dah siap?"
Aku berpaling memandang suamiku lalu menganggukkan kepala. Hari ini aku akan berpindah ke rumahnya. Sedih rasa aku hendak meninggalkan bilik ini. Dan yang paling berat untuk aku lakukan ialah terpaksa berjauhan dengan ibu dan abah. Walaupun jarak rumahku dan rumah ini tidaklah jauh mana jika hendak dibandingkan dengan rumah Yusrizal di Kuala Lumpur, tapi ia tetap mengundang rasa sedihku.
"Kenapa ni? Muram aje?" tanya Yusrizal, mengambil berat. Mungkin menyedari kedinginan aku. Sejak Yusrizal memberitahuku tentang keputusannya yang mahu aku berpindah ke rumahnya, angin aku sudah berubah. Hendak dibangkang aku tidak berdaya. Memang tempat seorang isteri di sisi suaminya. Ibu dan abah pula awal-awal lagi menyokong. Lalu aku hanya menurut. Mujurlah juga keluarga mentuaku sudah bertolak pulang ke Kuala Lumpur sejak semalam. Kalau tidak tentu mereka tidak senang dengan kelakuanku ini.
"Kalau macam tu, kita bertolak sekarang?"
Yusrizal mencapai beg-beg pakaianku. Hanya barang keperluanku saja yang perlu aku bawa kerana rumahnya sudah lengkap segalanya.
"Dah siap?" tanya abah ketika kami melintasi ruang tamu. Ibu yang duduk disebelah abah kelihatan sedih. Sudah tentu ibu berasa berat untuk melepaskan aku.
"Dah siap dah abah. So, Rizal ingat nak bertolak sekarang."
"Yelah," kata abah tanda mengizinkan.
Ibu dan abah menghantar kami ke kereta. Aku tidak akan naik kereta Yusrizal kerana aku akan memandu keretaku.
"Ibu, Ifa pergi dulu ya," kataku sambil menyalami ibu.
"Tak boleh manja-manja lagi tahu lepas ni. Ikut cakap suami. Jaga rumahtangga elok-elok," pesan ibu kepadaku. Aku hanya tersengih mendengar pesanan ibu. Mungkin ibu bimbang aku akan membuat perangai. Maklumlah, kahwin tanpa rela. Agaknya memang sudah tersurat yang aku akan berkahwin dengan cara ini.
Aku mendapatkan abah pula untuk bersalam. "Jangan lupa jenguk kami di sini selalu," pesan abah pula.
"Mestilah. Ifa akan jenguk ibu dan abah selalu. Bukan jauh pun Alor Setar dengan Jitra," balasku pula. Abah tersenyum senang dengan jawapanku itu.
Yusrizal pula mendapatkan ibu dan abah untuk bersalam.
"Abah serahkan Ifa pada Rizal. Kami harap Rizal jagalah Ifa dengan baik. Dia sekarang tanggungjawab Rizal." Abah berpesan kepada suamiku.
"Abah dengan ibu jangan risau. Rizal akan jaga Ifa dengan sebaik mungkin. Rizal takkan ulang kesilapan Rizal lagi. Itu janji Rizal!"
Aku hanya mendengar ikrar yang dilafazkan suamiku. Entah benar atau tidak aku tidak pasti. Tapi jauh disedut hatiku mengharapkan Yusrizal akan menunaikan kata-katanya.

Kami sampai ke rumah Yusrizal ketika jam tepat menunjukkan pukul 12 tengahari. Memang masanya untuk makan tengahari. Ditambah pula dengan aroma masakan Mak cik Bibah benar-benar membuatkan perutku berkeroncong.
"Hah, dah sampai pun. Mak cik pun dah siap masak. Bolehlah kita makan sama-sama."
"Mak cik hidangkan dululah. Kami nak bersihkan diri dulu," pinta Yusrizal. Mak cik Bibah tanpa banyak soal bergerak ke dapur untuk melakukan kerjanya. Nampaknya kehidupan aku di sini mungkin tidak sesukar dulu kerana sudah disediakan pembantu rumah.
"Jom Ifa, abang tunjukkan bilik kita."
Aku hanya menuruti langkah suamiku. Di rumah ini juga aku perlu sebilik dengan Yusrizal nampaknya. Kalau tidak memikirkan mak cik Bibah yang turut tinggal di sini, sudah tentu aku akan memujuk Yusrizal untuk tinggal di bilik yang berasingan seperti lima tahun lepas. Manalah tahu hatinya akan lembut lalu membenarkan?
"Masuklah," ajak Yusrizal apabila melihat aku seperti keberatan untuk menjejakkan kaki ke dalam bilik itu. "So, inilah bilik kita!"
Terpesona aku seketika apabila melangkah ke dalam bilik itu. Bukan kerana keluasannya, tapi kerana perhiasannya. Bilik ini telah dihias cantik selayakknya kami sebagai pengantin baru.
"Cantik tak? Mama dengan mak cik Bibah yang hiaskan."
Aku tidak menjawab pertanyaannya. Hanya melangkah dengan selamba memasuki ruang bilik itu. Dua kali ganda luas dari bilik aku. Cantik dan kemas sekali! Aku menuju ke balkoni lalu menolak cermin luncur. Serentak dengan itu udara segar menyapa tubuhku. Terpukau aku sejenak dengan keindahan alam ciptaan Tuhan yang terhidang indah di hadapanku. Dalam hal ini aku terpaksa mengaku dalam diam akan citarasa Yusrizal yang begitu tinggi. Sememangnya dari dulu lagi Yusrizal gemar dengan kehijauan alam. Citarasanya yang sama denganku.
"Ifa suka tak, sayang?" tanya suamiku sambil memelukku dari belakang. Aku yang begitu asyik dengan pemandangan di depan mata hanya mengannggukkan kepala sambil tersenyum senang. Malah, aku meletakkan tanganku di atas tangannya yang sedang melingkar di pinggangku. Persengketaan yang aku lancar padanya seakan pergi menjauh buat seketika.
"Cantik!" kataku, sepatah. Kagum aku dengan alam ciptaan Tuhan.
"Cantik lagi isteri abang!"
Aku mula sedar diri apabila kata-kata itu keluar dari mulut Yusrizal. Cepat sahaja aku mahu menolak tubuhnya, tetapi tidak berjaya. Setelah penat berusaha aku hanya mendiamkan diri. Membiarkan pelakuannya.
"Dekat sini pun saya kena tidur dengan awak ke?" tanyaku, malu-malu.
"Mestilah. Atau Ifa nak terima offer abang yang kedua tu? Boleh jugak."
Aku hanya mencebikkan bibir. Tak mungkin aku akan terima. Aku rela tidur dengannya daripada menerima offer yang kedua itu. Belum masanya lagi! Yusrizal hanya ketawa kesukaan melihat bibirku yang memuncung itu.
"Tariklah lagi muncung tu. Abang cium karang."
"Awak jangan nak mengada-ngada ek. Tepilah saya nak pergi mandi ni," pintaku sambil menolak tubuhnya. Tapi suamiku itu tidak mengendahkan kataku.
"Tepilah."
"Cium abang dulu!"
Terbeliak mataku mendengar permintaannya itu. permintaan yang kukira agak melampau walaupun tidak pada hukum syarak. Hubungan kami telah dihalalkan.
"Awak jangan nak minta yang bukan-bukan!"
"Abang tak peduli. Kalau Ifa tak nak cium, abang takkan lepaskan Ifa. Tak makan pun tak apa," kata Yusrizal lagi. "Cepat!" Pipinya sudah disuakan kepadaku. Mahu tidak mahu terpaksa juga aku menurut kehendaknya. Sengihan lelaki itu semakin melebar apabila bibir merahku menyentuh pipinya.
Apabila dia melepaskan tubuhku terus aku menghilangkan diri ke dalam bilik air. Malu dengan apa yang telah aku lakukan sebentar tadi. Terasa wajahku hangat.
posted by Penulisan2u @ 2:25 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 26/8/09 6:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best
    cepat sambung ek
    takde blog ke?

     

  • At 26/8/09 8:52 PG, Anonymous shasha81 said…

    best citenye....romatik habis rizal dan pandai dia ambil hati isteri dengan cara perlaha-lahan....cepat smbgnye erk.....hehehehe.

     

  • At 26/8/09 10:55 PG, Blogger Puteri Khayalan said…

    best.. cepatlah smbg....

     

  • At 26/8/09 4:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Romantik giler rizal ngan isteri dia....
    best...
    cepat smbg
    x sabar nak bace smbgn citer nie....

     

  • At 26/8/09 4:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana blog penulis?

     

  • At 26/8/09 5:35 PTG, Blogger khadijah said…

    waaaaaaa.....
    romantiknya si rizal nie....
    bestnya dapat suami mcm ie....
    kawen banyak kali pun tak apa...
    asalkan dapat suami yg romantik mcm tue....
    penulis cepatlah sambung lagi...
    tak sabar nk tau cerita nya.........

     

  • At 27/8/09 10:33 PG, Blogger farizan said…

    citer ni pun best....penulis, ade blog tak? tak sabar nk bace citer selanjutnya....

     

  • At 27/8/09 2:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    de blog?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group