BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 24, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 24
Nama Pena : Ida Farisya

"Morning!" sapaku. Aku mengambil tempat di sebelah mama. Ketika aku turun tadi jam sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi. Niatku bangun awal adalah untuk membantu ibu membuat sarapan. Tapi nampaknya aku terlambat lagi. Hidangan telah siap tersedia.
"Aiks, pengantin baru awalnya bangun?" usik mama. Aku hanya tersenyum tawar. Faham sangat maksud mama itu. Sejak dari semalam lagi aku teruk diusik mereka bertiga. Ibu, mama dan Nisa nampaknya sudah bersatu tenaga mahu memerahkan pipiku dengan usikan mereka itu.
"Abang Rizal mana akak? Tak bangun lagi ke?" tanya Nisa. Tangan gadis itu lincah mencuci pinggan mangkuk di sinki. Mungkin baki pinggan yang tidak sempat di cuci semalam. Itulah, bila aku bermurah hati mahu berhulurkan bantuan disuruhnya aku berehat di bilik. Tengok, tak pasal-pasal kena sambung kerja lagi.
"Dah bangun dah tadi. Tapi sambung tidur semula," jawabku ringkas. Malas mahu berbicara tentang lelaki itu kerana hatiku tengah panas dengannya. Pagi-pagi lagi sudah membuatkan aku bertambah dosa kerana memarahi suami sendiri.
"Aiks, tak cukup tidur ke semalam?" Kata-kata Nisa disambut gelak ketawa ibu dan mama. Sekali lagi pipiku terasa hangat dek diketawakan mereka semua. Tapi benar juga kata Nisa. Sememangnya lelaki itu tidak cukup tidur. Bagaimana hendak cukupkan masa tidur sekiranya sepanjang malam kerjanya hanya mengganggu aku. Geram tak usah dikata. Kerana Yusrizal aku juga tidak cukup tidur.
Walaupun Yusrizal menghormati keputusan aku yang masih belum mahu bersamanya, tapi dia tidak membenarkan aku tidur berasingan.
"Abang faham kalau Ifa masih belum bersedia. Tapi abang tak nak tidur sorang-sorang. Abang kan dah ada isteri. So, abang nak tidur dengan isteri abang," ujarnya tenang ketika aku menyuarakan hasrat hatiku itu.
"Kalau saya tak nak?" Aku bertanya berani. Keningku sengaja diangkat sambil memandangnya dengan riak sombong. Ketika itu Yusrizal sedang duduk di birai katil manakala aku sedang berdiri berhadapan dengannya.
"Kalau Ifa tak nak?" ulangnya sambil bangun menghampiriku. Hatiku mula gelisah. Terfikir olehku apakah yang akan dilakukannya. Suamiku itu menghadiahkan senyuman manis kepadaku apabila tubuhnya sudah berada di hadapanku. Aku sedikit terpana melihat senyuman itu. Kenapa sekarang kerap benar senyuman itu terukir di bibirnya? Sedangkan dulu senyuman itu jarang sekali mahu dipamerkan kepadaku.
Keasyikan itu membuatkan aku lupa pada dunia sekeliling. Sedar-sedar tubuhku sudah berada di awangan.
"Apa awak buat ni? Turunkan saya!"
Yusrizal tidak menghiraukan kataku. Sebaliknya tubuhku dibawa ke katil dan diletakkan di situ. Aku cuba bangun tetapi dihalang oleh wajahnya yang terlalu hampir denganku.
"Apa awak buat ni?"
"Kalau Ifa tak nak tidur sebelah abang bermakna malam pertama kita akan bermula sekarang," ujarnya dengan nada yang cukup perlahan dan hampir tidak kedengaran. Terbeliak mataku mendengarnya. Tubuhku sudah kembali menggigil.
"Awak jangan nak buat kerja gila. Saya takkan benarkan!"
"Boleh ke Ifa nak halang abang? Ingat Ifa, seorang isteri wajib melayan suaminya."
"Ooo..kalau bab ni pandai pulak awak nak ikut hukum Allah. Masa awak buat dosa dulu awak tak ingat?" kataku geram.
"Well, I’m giving you the options baby. Tidur sebelah abang atau first night?"
Aku hanya mendiamkan diri. Malas mahu membuat pilihan yang diberikannya. Kedua-dua pilihan yang diberikan ternyata akan membuatkan egoku terasa direndahkan. Sedangkan aku tidak mahu mengalah dengannya.
Yusrizal mula menundukkan kepala apabila aku tidak bersuara. "Okay, okay! Saya tidur sebelah awak! Puas hati?" Akhirnya aku memberikan keputusan untuk mengelakkan bibirku dinodai sekali lagi. Geram aku apabila lelaki itu bangun sambil tersenyum kemenangan.
Malam itu aku tidur disebelahnya tanpa bantal golek ditengah. Awal-awal lagi suamiku itu sudah melemparkan bantal yang tidak berdosa itu ke bawah. Tangannya pula tidak langsung berenggang dari pinggangku. Sepanjang malam aku dipeluknya. Bila aku cuba alihkan dari dia akan memelukku semula. Berapa kali aku cuba memisahkan tangannya dari pinggangku ketika dia sedang tidur aku tidak pasti. Yang pasti aku memang tidak bisa menghalangnya dari terus memelukku. Deria rasanya terlalu peka. Akibatnya aku tidak dapat melelapkan mata dengan nyenyaknya kerana tidak selesa. Apatah lagi dadaku pula berdebar-debar seperti baru menamatkan larian 100 meter.

"Hai, pengantin baru dah sampai ke bulan ke?"
Aku sedikit tersentak apabila mama menggawangkan tangan di depanku. Serentak dengan itu kedengaran orang ketawa kecil. Aku tersenyum malu. Bagaimana pula boleh mengelamun di sini?
"Agaknya dah sampai ke bulan yang bermadu la tu mama," usik Nisa lagi. Aduh, kalau begini makan hati aku asyik diusik saja.
"Hah Ifa, kamu dengan Rizal tak teringin nak pergi berbulan madu ke?" tanya mama.
Aku mengerutkan dahi. "Berbulan madu? Tak boleh la mama. Ifa ambil cuti empat hari saja ni."
"Laa, kenapa ambil cuti pendek sangat. Dah tahu nak kahwin sepatutnya ambil cuti lama sikit. At least seminggu," omel mama. Aku hanya tersenyum. Tidak langusung mengambil hati dengan omelan itu.
"Itulah Maria. Saya dah cakap dah dekat dia dulu. Tapi tak nak dengar. Banyak kerja katanya," sampuk ibu pula.
"Ifa bukan apa bu. Sekarang ni dah bulan oktober. Dah dekat sangat nak final. Waktu macam ni biasanya sibuk. Student perlukan bimbingan untuk menghadapi final," jelasku.
"A’ah betullah. Sekarang dah dekat nak final. Nisa pun tak ready lagi ni," kata Nisa pula. Perasaanku sedikit lega apabila Nisa berkata begitu. Nampaknya alasanku agak kuat sekarang kerana disokong oleh pelajar universiti sendiri. Nisa sudah tentu memahami kerana dia jugak seorang penuntut. Cuma bukan di universiti yang sama aku mengajar. Tapi rangka masanya juga mesti sama. Kulihat ibu dan mama hanya mengangguk faham.
"Hah Nisa, jangan nak cakap tak ready. Mama nak pointer Nisa naik semester ni!"
Tiba-tiba mama bersuara kembali. Tapi kali ini tumpuannya kepada Nisa pula.
"Alaa mama, jangan risau la! Pensyarah akaun kan ada kat sini," ujar Nisa sambil memandangku. "Lagipun pernah ke pointer Nisa jatuh?"
Aku akui Nisa memang gadis yang bijak. Setiap semester pointernya akan meningkat. Malah, semester lepas Nisa sudah berjaya meletakkan dirinya dalam ranking pelajar-pelajar yang mendapat first class. Aku juga kagum dengan kesungguhannya meningkatkan pencapaian diri.
"Eh, ibu lupa la! Nisa ambil course apa ya?" tanya ibu kepada Nisa. Nisa juga memanggil ibuku dengan panggilan ibu. Itu permintaannya pada ibu. Ibu pula menyambut dengan senang hasrat hati Nisa itu. Lagipun kata ibu, tiada salahnya kerana dia juga teringin merasa punya anak ramai.
"Pengurusan perniagaan, bu."
"Oooo."
"Morning!"
Serentak itu semua mata beralih pandang ke arah pintu dapur.
"Sarapan dah siap ke?" tanya abah. Manakala, papa dan juga Yusrizal sudah mengambil tempat di meja makan itu. Terasa sesak benar dapur ini dengan kehadiran semua penghuni rumah ini.
"Dah siap dah. Baru ingat nak kejutkan, tapi semua dah bangun. Macam berjanji pula," ujar ibu. Mereka bertiga hanya tersenyum memandang sesama sendiri.
Tiba-tiba aku terasa jariku digenggam di bawah meja. Aku mengerutkan dahi lalu memandang Yusrizal yang duduk disebelah kiriku. Tiada siapa lagi yang akan berbuat begitu melainkan dia. Suamiku itu hanya berwajah selamba sambil mendengar perbualan mereka yang lain. Sedangkan aku sudah merasa tidak selesa. Lalu, aku cuba meleraikan genggaman tangan itu, tapi tidak berjaya. Pegangan lelaki itu terlalu kuat. Seolah-olah sudah bersedia dengan tindakan aku. Tapi aku tidak mengaku kalah. Aku terus mencuba lagi. Mengharap jariku dilepaskan. Namun begitu perlakuanku agak terbatas kerana bimbang mama yang berada disebelah kananku akan menyedari tingkah lakuku itu.
Tapi nampaknya mama memang sudah menyedarinya. "Yang kamu berdua ni kenapa?"
Aku dan Yusrizal terdiam. Namun begitu tautan jari-jemari kami masih tidak terlerai. Semua mata sudah memandang kami dengan pandangan penuh tanda tanya. Mungkin masih tidak mengerti kenapa mama berkata begitu.
"Kenapa apa? Tak ada apa-apalah mama," jawabku sambil menguntum senyum. Senyuman men’cover’.
"Abis, mama tengok kamu macam tengah berebut sesuatu je?"
Aduh, terasa mahu saja aku menyembunyikan wajahku di bawah meja. Mama ni pun, tak cover langsung! Aku juga sudah merasakan yang jariku sudah dilepaskan.
"Biasalah tu, pengantin baru..." Kata papa disambut oleh gelak ketawa mereka. Sekali lagi aku terkena. Aku memandang Yusrizal dengan pandangan geram. Lelaki itu kelihatan cukup selamba. Malahan, dia juga tumpang sekaki mentertawakan aku. Perasaan geram dalam hatiku ini, Tuhan saja yang tahu.
"Dahlah, jom kita makan. Ifa, tolong ibu bawakan semua ni ke meja depan."
Aku mengangguk lalu bangun mencapai mangkuk besar yang berisi mee goreng di tangan ibu. Mereka yang lain juga turut bangun meninggalkan meja makan di dapur itu. setelah meletakkan magkuk besar itu di atas meja aku kembali ke dapur.
"Ada apa-apa lagi ke bu?"
"Tak ada apa-apa dah. Semua ni dah bawa ke depan. Jomlah kita makan," ajak ibu.
Baru saja aku mahu melangkah terpacul Yusrizal di depan mata.
"Kenapa Rizal? Jomlah kita makan," ajak ibu kepada suamiku itu.
"Emm, Rizal nak air nescafe susu bleh tak ibu?"
"Oh ya, ibu lupa! Mama kamu ada beritahu tadi yang kamu tak minum kopi. Hah Ifa, pergi buatkan air nescafe susu untuk Rizal."
Aku hanya menurut kata-kata ibu. Sedangkan ibu sudah berlalu ke depan meninggalkan kami di situ. Tanpa mempedulikannya di situ aku mendapatkan cawan dan mula membuatkan air untuknya. Tiba-tiba aku terasa tubuhku dipeluk erat dari belakang.
"Lepaslah!" Aku cuba menolak tangannya yang enak melingkar di pinggangku.
"Marah abang pasal semalam ke?" bisiknya ditelingaku. Dek kerana kegelian aku menjauhkan sedikit kepalaku daripadanya. Entah mengapa hatiku berdebar-debar kencang.
"Ish, lepaslah. Nanti semua orang nampak, malulah."
Geram betul aku dengan kelakuan lelaki ini. Sudahlah dendam dulu pun masih belum sembuh takkanlah hendak ditambah dengan dendam yang baru.
"Biarlah orang nampak. Bukannya kita buat dosa pun." Yusrizal sudah meletakkan dagunya di bahuku.
"Awak ni kenapa? Lepaskanlah saya," pintaku dengan suara yang perlahan. Takut pula sekiranya didengari semua orang diluar.
"Hai, macam mana abang nak lepaskan kalau Ifa bersuara manja macam ni."
Yusrizal sudah semakin mengeratkan pelukannya. Aku sudah semakin gelisah. Sifat mengada-ngada lelaki ini semakin jelas kelihatan sejak semalam. Kalaulah Yusrizal berkelakuan seperti ini dahulu, tidak mungkin aku akan menolaknya sekarang.
"Ifa, Rizal...kalau berdua tak nak makan ke? Ke dah kenyang kat dapur tu?"
Tiba-tiba kedengaran suara papa dari luar. Pantas aku menolak tubuhnya jauh. Dan aku berjaya. Lelaki itu hanya ketawa kecil.
"Jom breakfast, sayang."
Memang itu yang ingin aku lakukan. Tapi bila mengadap muka yang sedari tadi tersenyum membuatkan aku kenyang serta-merta.
"And thanks for this!" Yusrizal menunjukkan cawan yang berisi minuman kegemarannya. Belum pun aku bersedia, tiba-tiba sebuah kucupan hinggap di pipiku. Aku terpana!
posted by Penulisan2u @ 5:52 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 24/8/09 8:23 PG, Blogger ~Faniza~ said…

    syoknya...
    teruskan berkarya...

     

  • At 24/8/09 8:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...best.....yusrizal romantik ar.....cair tao dpt hubby mcm nie.....mmmmmmmmmm

     

  • At 24/8/09 9:20 PG, Anonymous shasha81 said…

    yelah memang romantik pun...yelah kena pandai ambil hati isteri semula. jalan ceritanya makin lama makin best. x sabo nak lihat sambungnya lagi. cpt tau smbg hehehehe...

     

  • At 24/8/09 5:22 PTG, Blogger khadijah said…

    waaaaaaaaaa.........
    bestnya............
    n romantiknya rizal tue.............
    bestnya kl dapat suami yg romantik mcm tue gak..........

     

  • At 24/8/09 6:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ah citer nie....
    congrats 2 the writer...
    cpt ah sambung......

     

  • At 24/8/09 11:10 PTG, Anonymous herina potter said…

    romantik glew ar cter nie,x sbar2 nk tnggu smbngan dye..cayok2 k..

     

  • At 25/8/09 12:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ader blog x

     

  • At 25/8/09 8:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jarakkan ant perenggan pls skt mata baca

     

  • At 25/8/09 10:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ADA BLOG TAK...

     

  • At 19/1/11 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweettttt...
    suker2...
    xsmbg nk bc smbgn die...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group