BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Ogos 23, 2009
Novel : Ada aku kisah 1
Nama Pena : dyadila @ Dia Adila

Aku berlari mendapatkan beg sandang yang aku tinggalkan entah merata-rata, memang dah sejak azali ye perangai aku macam ni suka suki aku je letak barang lepas tu juga macam orang gila cari. Hari ni genap 8 hari ehhh bukan 9 hari 3 jam 12 saat aku berkerja dekat sini maknenya opppss xde maknanya. Cuti semester ni aku kena cari banyak duit untuk tampung kos perubatan aina. Nak dijadikan cerita aku dah banyak kali cuba untuk menjadi kaya tapi tetap juga tak boleh bukanlah sampai jumpa bomoh , berdosa tu tapi kalau nak diikutkan kiraan aku yang add mate pun dapat 0 ni dah 10 kerja aku buat semuanya sebab duit. Entahlah manusia mana yang sesuka hati dia je cakap duit tu tak penting sekarang ni nak masuk jamban atau bahasa lembutnya tandas pun kena duit tau, dah naik pulak tu kalau dulu masuk 30 sen sekarang 50 sen. Nasib baik aku pompuan kalau tak dah lama aku buang kat tempat-tempat tak sepantutnya…tut….pemikiran kotor jangan contohi.

"Syah esok kau masuk pukul 5 tau, bos suruh sebab stok baru nak sampai" jerit ayu, amboi pompuan ni ayat macam siot laaa…..aku jugak yang kena bos ni pun satu taulah si ayu tu ala-ala keperempuan yang melampau aku ni ala-ala kejantanan sikit, ini dah kes deraan ni….

"Pasal apa aku sorang je kene ko nak ke mana?" soalku sambil meletak keras buku baru di hadapan ayu.

"Aku ada date esok so aku cuti hahahah" katanya disertai gelak menyerupai pontianak busuk di waktu malam. Aku mencebik kea rahnya ’pegi mampus lah date kau’ tapi dalam hati je aku ni baik tak sampai hati nak marah ..ewahh baik ke??. Aku meneruskan kerja yang tergantung tadi.

"apa kata kau ngorat je mamat kaya, anak dato ke....tak payah la ko dok pening kepala macam nikan...." dila mengangkat keningnya setelah memberi cadangan yang konon-kononnya bernas. Apa ko pikir aku ni dah buruk lantak nak sapu je semua sebab duit? Hish hish tak mungkin…..bisik hatiku. Cadangan itu ku biarkan seperti angin lalu.

"cik…cik….." pekikan kuat di telingaku memusnahkan ingatan pada dila, mataku berpaling kepada mahluk yang sesuka sesuki je sergah aku tadi. Bleh pecah gegendang telinga sebelah kiri aku.

"nak apa?" soalku kuat ya lah mengacau je orang nak layan perasaan.

" nak beli bukulah tak kan nak awak kot…" haa amik kau syahrina gatal sangat sergah pelanggan, aku terus terdiam wajah mamat poyo tu langsung aku tak pandang, malu siot dia cakap macam tu tak control langsung..anak sapo la ni. Mesti masa kecik dulu mak dia bagi dia dengar lagu kuat-kuat tu yang jadi cam ni.

" hehhh kiralah cepat berangan pulak…" sekali lagi sergahan kuat dari mamat tu abis basah muka aku ken air liur dia. Beberapa orang pelanggan memandang kearah kami. ‘sabar syah jangan ikutkan perasaan, ingat tuhan’ suara hati murni aku tapi tetiba plak terdengar ’ala ko sentap je mamat tu sesuka dia je nak marah kau ingat kau tu bini dia ke apa....’ hishhhh.....

" apa ni encik sabarlah sikit, sampai basah muka saya ni kena air liur encik, busuk tau tak" lelaki itu memandangnya tajam, syah buat muka bodoh sambil tangannya memberi baki duit lelaki itu.

"tak payahlah… awak ambik je baki tu buat beli pencuci muka sebab jerawat awak tu penuh penuh satu muka" bumm kenyataan ‘membabi buta’ dari seorang lelaki, cihssss tak penah keterunan aku kena kutuk sebab jerawat ini kali pertama…. mamat poyo tu terus blah macam tu je.

Hari ini macam biasa aku sorang sahaja yang akan menjadi mangsa menyusun stok buku-buku baru yang sampai semalam. Ini kalau call tali dera mesti kedai ni tutup tak makanlah bos aku baru padan muka dia. Tapi padan muka aku juga nanti tak ada keje.

Baru nak merehatkan tulang belakang seorang costumer membunyikan loceng macam jual ikan. Hishhh alamak mamat hensem laaa..sekali pandang macam muka mix blood plak, bersamanya seorang budak pompuan yang comel siap tocang dua macam aku kecik-kecik dulu hehe. Mesti bukan anak dia sebab dia muka macam pecah rumah....ehh ye ke hensemlah tiba-tiba hati jahatku berbisik.

"Ada tak buku yang tentang puteri-puteri?" soalnya persis anak kecil, masa tu mukanya berona merah masa tu jugalah aku ketawa terbahak-bahak. Cuak muka saudara dihadapanku... hah aku peduli apa, ada aku kisah. Dia terus duduk separas anak kecil di sebelahnya umurnya kira-kira 6 tahun kot.

"Sayang nak buku apa? Papa tak tahulah..." hah terbuntang biji mata syahrina papa?dah kawin ke alaaahaiiii melepas aku. Hish syah..syah kau tengah kerja jangan pikir tak senonoh. Dosa-dosa laki orang. Tapi umur macam dalam 30 an cam tu ni mesti kes kawin awal ni...haiii best ye kawin...

Selepas hampir beberapa minit berdiri di depan kaunter lelaki tadi macam dah pening melayan kerenah anaknya. ’Mana mama dia tak akan tak ikut’ hati aku bertanya tapi kat hati je lah tak akan aku nak tanya kot. Syahrin tekun memandang dua beranak di hadapannya, Akhirnya bosan nampaknya aku kena turun padang.

" hai...sayang nak buku yang ada puteri pakai gaun cantik kan putera naik kuda? " tekaku. Hatiku lega apabila anak manis itu laju menganggukkan kepala..pipi manisnya aku cuit lalu aku membawa diri ke tempat buku yang dimaksudkan. Aku membawa beberapa buah untuk dipilih.

" sayang nak yang mana satu? Akak bagi pilihan banyak ni...kalau nak putera yang comel buku ni, kalau nak yang berani buku ni, kalau nak....bla..bla.." aku membuat tawaran.

"nak putera yang hensem macam papa...." jawabnya sudah.... hensem macam papa dia? Mana nak cari, aku memandang wajah lelaki itu jelas wajah itu berona merah mungkin malu dengan pengakuan anaknya.

" emmm.... hensem macam papa ek... yang ni lah...adik amik yang ni ek..." aku memberikan buku itu kepadanya. Dah senyum-senyum kambing plak budak ni kat aku, jangan ingat aku nak ngorat papa kau ek, tak main laki orang. Tapi kalau dia nak ok kot....aku tersenyum sendiri.


Banglo milik Tan Sri Moktar indah disinari cahaya, seisi rumah sedang khusuk dengan makanan yang terhidang di atas meja yang boleh memuatkan 12 orang. Puan Sri Maznah memandang telatah kedua anak lelakinya dan cucu kesayangannya sejak Arwah Yasmin pergi hanya Syakila saja penyejuk di matanya. Hatinya sangat menginginkan penganti menantunya, namun lokman hafizi anak sulongnya tetap dengan setia pada arwah. Nak harapkan si lokman hakim anak bongsunya jangan haraplah nak kata tak hensem, itulah keistimewaan anaknya nak kata tak ada duit sebagai penolong pengarah mustahil itu menjadi masalah. Tapi satu nama perempuan pun tidak pernah terkeluar dari mulut anak kesayangannya itu.

" pak su tadikan ila jumpa akak comel, baik sangat...." syakila memecah sunyi. Hakim hanya memandang anak saudara kesayangannya kemudian matanya menuju ke arah hafizi abangnya.

"haiii along tak akan bawa jumpa ila je kot, ni pengawai penapisan bakal kakak ipar kena tau juga. Hakim mengenakan abangnya

"Hishhh kau ni dengarlah kata si budak kecik ni, bayangkan dekat sejam along duduk kedai buku semata-mata nak cari buku putera katak dia tu" hafizi mamandang anaknya sambil menjulir lidah. Syakila bangun dari kerusinya terus mencubit lengan papanya yang lebih besar darinya.

"aduh..aduh....sakitnya puteri cubit, tolong katak ambik puteri ni" mendengar jeritan alongnya, hakim semakin memberi semangat kepada syakila untuk membuli papanya.

Melihat aksi itu Tan Sri dan Puan Sri hanya tersenyum dan kadang kala terdengar juga mereka menyelah dengan ketawa yang kuat. Gamat suasana keluarga itu sehinggakan bibik juga keluar sama berkongsi kegembiraan.

" Suruh ajalah papa kawin dengan kakak yang ila jumpa tu, nanti dapat mama baru." sekali lagi hakim mengenakan alongnya hatinya bukan saja bergurau tapi ibarat mendoakan yang alongnya akan dapat mencari penganti cinta kak Yasmin.

" amboi hakim tu macamana umur pun bukan muda lagi dah 29, along pulak yang dia sibukkan, kalau tak ada yang berkenan biar mama carikan yang sesuai anak Datin Murni tu dah lama tanyakan hakim...nak" semua mata tertumpu kepada hakim, ’hishh mama ni aku pulak yang kena anak Datin Murni mulut murai tu Ya Allah simpang malaikat 44.....’

"ila kita gelakkan pak su tulah nak kenakan orang sangat dia yang terkena’’. Sebaik sahaja mendengar kata-kata papanya, anak kecil itu terus mengekek kesukaan. Suka hatinya apabila melihat muncung pak su macam ikan puyu.

Selihat gelak anak buat kesayangannya masih belum berhenti dia bangun dan mendapatkan tubuh kecil itu. Mengekek syakila apabila di geletek oleh pak su nya. Dia segera lari mendapatkan papanya untuk menyelamatkan diri. Suasana kembali riuh rendah dengan jeritan ila dan hakim yang macam budak-budak. Dalam hati hafizi tertanya-tanya kenapa adiknya mesti mengelak jika dibicara tentang cinta atau perempuan adakah sebab dia dijadikan contoh?.


Sudah hampir seminggu dia menjadi pelawat setia hospital besar KL, melihat wajah suram aina yang lena di atas katil dipandang. Entah mengapa air matanya tumpah tiba-tiba, mengapa anak kecil itu yang patut menanggung seksa? Pandangannya beralih kepada Suhana...hah sukarnya berada di tempat suhana entah mengapa sehingga kini kakak angkatnya itu seakan membisu mungkin kerana terpaksa menangung perasaan sedih yang terlampau. Barah darah yang di hidapi aina anaknya banyak menjadikan suhana menjadi insan yang tabah, namun setabah mana hatinya apabila melihat anaknya berperang dengan kesakitan.

" Ana ni aku ada bawakan nasi, makanlah dulu biar aku jaga aina" aku meletakkan bungkusan nasi dah air milo ais di hadapan Suhana, aku tahu dia tidak berminat tapi aku akan pastikan dia makan.

" Rina terima kasih... " mata suhana memandang tepat ke arahku entah ke berapa juta kali ucapan itu meniti di bibirnya.

Buat sekian kali juga aku hanya mendengar dan tersenyum, sememangnya aku tahu Suhana malu kerana hampir semua perbelanjaan hospital aina aku selesaikan dengan bantuan tulang empat kerat ini. Tapi dasar kasih dan sayang yang tak dapat aku gambarkan ucapan terima kasih atau pengorbanan aku selama ini tidak pernah berbekas di hati ini. Sebrutal-brutal aku ni kalau dengan airmata ni kalah, aku cukup cepat tersentuh maybe sebab aku ni anak yatim piatu kot...ya sebab itu aku tak penah harapkan balasan dengan apa yang aku buat.

" rina kau ajalah yang aku ada......" satu lagi rintihan keluar dari mulut suhana.. rina hanya suhana sahaja yang memanggilku dengan nama itu, selain aina yang memanggilku mak cik aina... nama itu ibarat satu watak lain yang aku lakonkan hanya bersama insan-insan ini. Insan-insan yang paling aku sayang.

Sinaran mata cerita segalanya
Luka lara terpendam
Memori selamam tinggal segala
cinta tiada kembalinya
Abadi cinta kita kau bawa bersama..

Petikan lagu kaer AF izinkan... aku pergi entah kenapa aku layan feeling plak. Terkenang pulak suka duka aku kehilangan orang-orang yang aku sayang. Kipas di siling ligat berputar tanpa henti seligat kepala hotak aku. Pertemuan Suhana pagi tadi membuatkan aku terfikir sekarang ini hanya duit yang mampu membantu...tiba-tiba aku beristifar dalam hati Ya Allah Kau adalah segala-galanya. Aku terus bangun patutlah badan aku ni berat je pikir pun bukan-bukan dan pukul 6.45 nak magrib dah. Dah menjadi keturunan aku kalau tidur waktu macam ni akan terjadilah mimpi-mimpi buruk yang bukan-bukan. Jadi sepanjang hidup aku aku setiasa berusaha untuk tidak tidur pada waktu macam ni melainkan kalau terbabas juga... tak leh nak wat pe....


Tan sri Moktar Hamzah
Teratak Indah,
Lot banglo 45,
Taman permai indah...

Nota kecil itu aku masukkan ke dalam poket beg sandangku, sambil tanganku menekan loceng beberapa kali. Aku telah membuat keputusan untuk menjadi orang gaji kerana tawaran ini adalah tawaran yang gajinya lebih lumayan dari menjaga kedai buku yang hari-hari aku kena bambu tukan. Tapi apa yang pasti segalanya adalah demi aina. Cuti semester yang hanya bersisa ni aku akan gunakan dengan sebaik mungkin sebelum urusan penjualan tanah aku selesai, kami perlukan duit untuk bil hospital.

" assalamualaikum....." seorang perempuan berkain batik keluar mendapatkan pagar yang mak aiii macam istana. Bestnya jadi orang kaya..

"waalaikumsalam... masuk dulu ya mahu berjumpa Puan Sri iya" haaa dari loghatnya aku sudah meneka inilah bibik bakal roomate aku he3... haii macamana aku boleh terfikir nak jadi orang gaji ni kalaulah Suhana tahu mati aku kena marah.

Mahasiswi jurusan undang-undang kelas pertama, syahrina abdul taib jadi orang gaji bleh masuk paper universiti ni muka depan... hot story. Kalaulah budak-budak kelas tahu ni boleh kecoh satu dunia.. hah aku tetap dengan prinsip pertama ’ada aku kisah....bukan aku mintak duit diorang pun... ewahhh semangat syah..semangat..caiyok-caiyok (pengaruh cite korea).. demi aina apa pun aku sanggup walaupun nyawa aku pertaruhkan.

"mama biar betul dia nak jadi orang gaji macam tak reti buat keje je" hakim meluahkan rasa tidak puas hati, cuak gila mukanya apabila mamanya memperkenalkan orang gaji baru rumahnya.
Dia sendiri tidak menyangka perempuan mulut banyak ni yang mama pilih. Mesti ada sesuatu perempuan ni kalau tak mustahil dia nak jadi orang gaji. Hatinya kuat mengatakan perempuan dihadapannya itu ada maksud tertentu apabila dia dapat melihat cara syakila yang begitu gembira apabila melihat syahrina. ’Muka lawa, perangai je kasar semacam entah-entahdia nak goda along kot....’ matanya beralih kepada alongnya yang tidak berkelip memandang orang gaji barunya. Amboiii.......

" Apa tujuan kau keje kat sini hah??" hah sudah mamat ni nak cari gaduh lagi dengan aku, memang nak cari pasal betul, aku tak ganggupun dia. Peristiwa di kedai buku terimbau kembali.

" Saya kerja ikhlas kerana Allah nak cari rezeki kalau En. Hakim fikir saya ada niat lain semua itu tak betul." syah kontrol jiwa...kontrol, walau biadap macamanapun dia bos kau ingat ini rumah dia.

Sepanjang seminggu berada di mahligai Tan Sri ni aku dapat merasakan kemesraan keluarga yang tak pernak aku rasa. Mungkin dengan suhana dan aina mereka keluargaku tapi kat sini lain sangat. Aku rasa kalau di beri markah memang aku bagi A lah keluarga ni walaupun kaya Puan Sri layan aku macam anak dia. Cuma aku kurang selesa dengan anak-anak teruna dia je bajet bagus sorang gila kerja sorang lagi dok sibuk siasat aku konon-konon ada niat jahat. Lantaklan syah kau bukan lama kat sini pun bertahan je la....
" Akak menung apa tu? Ingat putera raja ek?" kemunculan syakila mengejutkanku umur syakila hanya muda setahun dari aina. Kelincahan dan kepetahannya membuatkan aku teringat kepada aina. Tidak hairanlah kenapa aku sayang sangat dekat puteri kecil ini.

"Akak tunggu putera datang bawa akak ke istana, hehehe" aku tergelak apabila melihat syakila begitu syok je layan cerita aku. Bukan cerita betul un entah cerita apa aku hentam je, ya lah dengan kemahiran aku yang suka berangan garapan berita yang aku cipta mesti dia sukalah.

" Akak biar ila suruh pak su jadi putera selamatkan akak... tak pun papa pun putera baik..." hahh sudah dok promote jejaka dua orang tu plak, tak pelah ila akak tak nak bisik hatiku.


Walaupun aku ni tak macam perempuan melau terakhir atau kedua terahir tapi bab masak-memaak ni kira chef wan pun tabik springgg arr kat aku bukan nak bangga diri tapi hakikat hehe.. si hakim yang macam singa tu pun akan tunduk je bila makan masakan aku inikan pula hafizi yang pendiam tu konfemm tambah dua pinggan arr. Aku sering kali mendapat pujian berganda dari Puan Sri.

" sedapnya, kalau macam ni hari-hari saya makan dekat rumah sayang" puji Tan Sri.. aku kembang dah...

" emmm....ye lah ni anak perempuan saya yang masak" Puan Sri sekali lagi mengangkat darjatku, aku betul-betul terharu. Walaupun dapat aku lihat jebikkan muka hakim yang macam tenuk tercekik je aku buat bodoh... jelous arr tu...

Malam tu aku mengambil angin tepi kolam memandang keindahan malam. Kalau nak tahu dari aku datang ke rumah ini hinggalah sekarang hanya t-shirt dan jeans menjadi unifom setiap hari lagipun Puan Sri dah cakap dia tak kisah. Setiap malam juga aku akan bertanyakan kabar aina dari suhana.

" jauh menung...."
"oitt....mana ada menung ehhh tak jauh... laaa En hafizi terkejut saya nasib baik tak ada sakit jantung" aku menutup rasa maluku nasib baik latah benda yang elok kalau buatnya aku menari bersilat ke... hah sape yang malu aku juga...(">)

"maaf kalau buat syahrina terkejut...buat apa kat sini?, kenapa tak makan sekali?" mak aiii lembutnya soalan aku memandang sekilas insan yang sudah duduk di sebelahku. Dup dap dup dap...alamak jantung aku mengalami komplimasi yang kencang.

" tak apa saya tak lapar lagi, saja je nak ambik angin malam..." balasku

" emmm sian dekat malam ni..kan....." sambungnya lagi aku mengangkat kening menandakan tidak faham dengan kenyataannya..." ye lah dah awak ambik angin saya pun dah jadi panas ni... semua angin awak dah ambik" gurau hafizi..

’Alamak bergurau senda di malam hari la pulak..nasib baik aku cakap ambik angin kalau aku cakap buang angin apa dia kata..hahaha’ bisik hati syahrina

" terima kasih syahrina kerana sudi menjaga anak saya yang nakal tu, sejak akhir-akhir ni dia gembira sentiasa mungkin sebab hadirnya awak" luah hafizi matanya masih memandang kolam walaupun kata-kata itu dituju khas untukku.

" bukan sebab hadirnya saya En. Hafizi tapi sebab bahagia yang datang pada dia mungkin selama ini dia memang bahagia ada keluarga yang sememangnya bahagia..." aku tersenyum sekali lagi aku dapat melihat senyuman hafizi memang dia ni spesies lelaki kacak la......bercahaya je aku tengok.

Lama kami menghabiskan malam bersama banyak cerita dikongsikan kisah mereka semasa kecik, perangai nakal hakim syakila semuanya diceritakan, aku pun macam burung pelatuk dok angguk je. Ada juga persoalan ditujukan kepada aku tapi aku hanya menjawab seringkas boleh. Tahap pengajianku juga tidak aku ceritakan kerana dari awal aku datang hanya dengan sijil spm. Konon-konon aku ni tak berapa la... tu yang nak jadi orang gaji sebab nak cari pengalaman.
posted by Penulisan2u @ 4:29 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 24/8/09 11:54 PG, Anonymous emilhlovate@hotmail.com said…

    well...byk yang perlu diperbaiki...
    Tanda baca, tp, yg plg penting.. Kata nama khas & p'mulaan ayat, huruf pertama mestila huruf besar...
    Harap writer x marah dgn komen sy ni..hehe..it's for your own good jugak...
    Anyway...teruskan berkarya!

     

  • At 24/8/09 12:44 PTG, Anonymous aku_pelik88 said…

    ok sgt..
    leh tahan cite..
    best gak nie..
    leh rase aura giler2 kat cite nie..
    heheh..
    jgn mrh ngn org yg kat ats ni tls..
    dia byk pglamn gak da.
    3 buku dia da yg sy bc..

     

  • At 24/8/09 8:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang btul pe yg emilhlovate tu tls...
    tanda baca adalah salah satu elemen pnting utk pemahaman sesuatu cite...
    anyway nice job pnulis...

     

  • At 24/8/09 8:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST..NEXT N3 PLZ..

     

  • At 24/8/09 10:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaa... biase laa...tanda baca tu no hallah janji cite ni best,...kak dya nak n3 lgi... mas akn trs sokong akak..hehehe
    Mas90-

     

  • At 24/8/09 10:59 PTG, Anonymous dyadila said…

    tQ..atas teguran..dya terima semua teguran..memang ade mslah byk dgn tanda bc hehehe..sory. mungkin lepas ni dya akan perbaiki.
    "kritikan kadang kala membuatkan kita lebih matang dan berjaya bangun dari kesalahan"

     

  • At 25/8/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alamak cam best je cite ni....

     

  • At 28/8/09 6:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam dyadila..
    pe2 pn gud story..keslpn 2 leh dp'baiki lg kn??
    thniah..
    ble nk smbng..??
    keep up a gud work..!!
    -nik-
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 1/9/09 10:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la plak.....smbng cepat kak dya....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group