BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 21, 2009
Cerpen : Warkah Buat Walid
Nama Pena : cahaya anugerah

Assalamualaikum w.b.t

Walid,
kakak tak tahu nak mula dari mana.
Tapi mula-mula sekali kakak nak mintak maaf.
Kakak dah banyak sakitkan hati walid.
Walid maafkan kakak ya..?
Ampunkan kakak ya..?

Kakak tahu,kakak banyak dosa kat walid.Kakak dah banyak menyusahkan walid.Tapi walid sabar je dengan perangai kakak.Kakak nak apa-apa mesti walid belikan.Kakak selalu buat muka atau memberontak kalau walid tak penuhi permintaan kakak.
Entah apa-apakan, walid?

Kakak masih ingat waktu kakak darjah enam.Kawan-kawan kakak semua dah ada handphone.
Kakak pun nak jugak.Kakak mintak walid.Walid diam je.Kakak tahu walid takde duit.
Berapa sangatlah duit yang walid dapat..Setakat meniaga laksa dekat pasar malam..
Kakak faham tapi hati kakak keras.Tetap nak jugak handphone.

Walid bagi handphone walid dekat kakak.Handphone Nokia, takde kamera,tak boleh masukkan lagu.Kakak geram...Terus campak handphone tu.Handphone tu pecah.
Walid kutip serpihan handphone tu.Mata walid merah.Macam nak nangis.
Tulah kali pertama kakak tengok walid macam nak nangis.Kakak buat tak tahu je.
Lepas tu kakak terus masuk bilik.Kakak hempas pintu kuat-kuat.
Kakak menangis dalam bilik.Bukan sebab rasa bersalah tapi sebab tak dapat apa yang kakak nak.

Malam tu, walid ketuk pintu.Ajak makan.Kakak jerit kat walid."Orang taknaklah!"Walid pujuk jugak.Walid kata walid dah beli handphone baru.Kakak tak percaya.Kakak bukak pintu.Walid tak tipu. Walid belikan!Kakak terus capai handphone tu.Pastu terus tutup pintu.Terima kasih kat walid pun kakak tak cakap.Kakak suka sangat waktu tu.Handphone tu ada kamera.Best!

Walid ajak makan tapi kakak buat tak tau je. Kakak dengar lagu dari handphone baru.Walid ajak solat pun kakak tak nak.Kakak kunci pintu bilik.Pukul 11.30 kakak keluar bilik. Kakak lapar. Kakak nampak walid tengah baca Yaasin. Mungkin untuk arwah ummi. Kakak terus pergi dapur.Kakak bukak tudung saji. Nasi putih dengan telur goreng je? Kakak marah walid sebab tak beli ayam.Walid berhenti baca Yaasin.Tunggu kakak habis marah.Lepas tu walid teruskan baca.Kakak duduk pastu makan jugak sebab lapar sangat. Lepas baca Yaasin, walid duduk sebelah kakak.Walid senyum bila tengok kakak makan.Kakak renung tajam mata walid. Huh!

Walid,
Walid ingat lagi tak waktu kakak dapat hadiah kat sekolah.Kakak tak kasi walid datang. Kakak suruh walid duduk rumah je. Sebab kakak malu. Kakak malu ada ayah macam walid. Miskin. Pakai baju buruk. Tapi walid datang juga. Nak tengok kakak naik pentas ambik hadiah. Lepas turun pentas je kakak marah walid. Kakak merajuk dengan walid. Lepas tu walid janji takkan datang lagi. Kakak ingatkan walid mungkir janji. Rupanya tak.Memang walid tak pernah datang bila kakak dapat hadiah. Kakak tak sedih pu sebab itulah yang kakak nak.

Walid belanja kakak KFC masa lepas ambik hadiah. Kakak makan banyak sangat. Sampai walid punya ayam pun kakak nak jugak. Walid sempat makan secubit je.Yang lain walid bagi kakak.Kakak puas sangat dapat makan KFC.Walid tersenyum je. Walaupun walid dapat sikit je ayam KFC tapi walid lebih gembira daripada orang yang dapat makan 10 ketul ayam KFC. Mungkin inilah cara walid menghargai kakak.

Walid,kakak ingat lagi waktu form 3. Kakak dapat asrama dekat Perak. Mula-mula kakak ok.Dah masuk hari yang kedua kakak menangis nak balik rumah.Kakak selalu telefon walid. Walid tengah berniaga pun kakak telefon jugak.Kakak paksa walid ambik kakak kat sekolah.Walid susah hati.Mase tu pukul 11 malam. Walid pergi stesen bas ambil tiket terus pergi Perak.Yelah. Kita mana ada kenderaan selain motor lama walid je.Perjalanan ambil masa 4 jam. Walid sampai dalam pukul 4 pagi. Walid cari rumah tumpangan.Kita takde saudara-mara kat Perak. Nak tidur hotel walid takde duit.

Esoknya, pagi-pagi walid dah datang sekolah kakak. Walid pujuk kakak supaya tinggal kat sini.Tapi kakak tak nak. Kakak nangis-nangis. Walid bincang dengan pengetua. Pengetua kata dia tak tahu nak buat macam mana lagi. Walid buntu.Akihinya kakak pindah sekolah.Sekolah yang dekat dengan rumah. Walid penuhi permintaan kakak sekali lagi.

Masuk je form 5 kakak couple dengan Kamal.Kakak selalu keluar malam-malam dengan dia.Masa tu memang kakak dah malas belajar. Kamal anak orang kaya. Dia selalu belikan kakak baju mahal-mahal, belanja makan, selalu pergi tengok wayang.Bila walid suruh putuskan hubungan kakak tak nak. Kakak akan bandingkan apa yang Kamal Bagi dengan apa yang ayah bagi.Dari segi material dan kasih sayang. Bila kakak cakap macam tu walid akan masuk bilik. Kakak tak tahu walid buat apa.Keluar je bilik mesti mata walid merah. Dari situ kakak tahu walid sebenarnya menangis. Menangis lagi sebab kebiadaban kakak.

Dua bulan lepas tu kakak putus dengan Kamal. Kitorang gaduh.Kakak sayang sangat kat Kamal.SPM kakak banyak yang gagal. Walid kecewa dengan keputusan kakak.Lepas SPM kakak kerja.Walid larang sebab kerja kat pasar raya jual arak. Kakak tak kisah.Bila kakak dapat gaji je kakak bagi walid RM50.Walid tak nak. Walid cakap baik-baik dengan kakak tapi kakak tengking balik walid.Walid diam je tapi walid tetap dengan pendirian walid.Tak nak terima duit tu.Kakak ambik duit tu belanja kawan-kawan.
Memang kakak tak fikir langsung nak simpan.

Masa kakak kerja kakak kenal dengan Haris. Kitorang kenal sebab dompet Haris tercicir dekat pasar raya tempat kakak kerja.Dia kata dia terhutang budi. Dia ajak kakak keluar sebagai tanda nak balas jasa.Kakak tak fikir panjang. Kakak terus terima je pelawaan dia tu. Dia macam Kamal jugak. Poket tebal. Kami semakin akrab. Kadang-kadang dia hantar kakak balik rumah lepas habis kerja. Tapi tak balik rumah dulu. Kami mesti pergi jalan-jalan dulu. Tapi kami tak buat benda tak elok. Pastu walid nak marah-marah kakak. Kakak buat tak tahu dengan kata-kata walid.

Kakak buat keputusan tak nak sambung belajar. Walid minta kakak sambung belajar jugak. Walid macam merayu kat kakak. Kakak tak suka walid paksa-paksa kakak. Kakak mula mengadu kat Haris. Dia kata tak payah belajar pu takpa, dia kan ada. Kawin je dengan dia.Dia akan tanggung semua. Hati kakak mula berbunga. Tapi hati walid hancur berkecai. Kakak dah buat satu keputusan yang salah dan terburu-buru. Walid halang bila kakak cakap nak kawin dengan Haris.

Kakak dengan Haris kawin lari. Kami hidup bahagia. Lepas dua bulan, Haris tak balik rumah.Kakak mula gelabah. Kakak tanya kawan-kawan dia.Diorang cakap Haris ada simpan perempuan lain. Kakak mula naik angin. Dulu dia kata nak sehidup semati. Sekarang?? Kakak cari dia. Rupa-rupanya dia memang ada hubungan dengan kawan baik kakak sendiri.Kakak rasa macam dunia ni gelap.Takde cahaya. Dan pada masa yang sama kakak dapat tahu yang kakak akan jadi ibu. Tapi kakak rasa macam takde guna lagi. Kakak pergi jumpa dan tanya baik-baik dekat kawan baik kakak tu. Tapi dia bagitau Haris yang kakak serang dia.

Haris balik rumah malam tu. Dia pukul kakak, walid! Dia pukul kakak! Walid pun tak pukul kakak. Dia kurung kakak dalam banglo dia dan suruh orang suruhan dia jaga kakak. Dia tahu kakak mengandung tapi dia buat tak tahu je.Kakak menderita duduk dalam banglo tu. Kakak rindukan walid. Kakak nak walid! Kakak nak walid!
Kakak memang tak jumpa walid langsung lepas kami kawin. Walid, maafkan kakak ya. Kakak rasa berdosa sangat.

Walid, walid tahu tak? Haris sebenarnya menyeludup dadah. Betul cakap walid. Dia bukan orang baik-baik. Kakak bodoh kan pilih dia? Lepas kakak bersalin dia masuk penjara. Kakak pun tak pasti bila dia akan keluar.Kakak tertekan sangat. Masa tu hanya satu dalam fikiran kakak. Walid! Mana walid? Kakak dapat maklumat yang walid buka restoran. Tahniah walid. Kakak terharu sangat tengok walid dah berjaya.

Walid, walid ada cucu tau. Nama dia Balqis. Sedapkan? Mestilah. Itu kan nama arwah ummi. Walid... Kakak mintak ampun walid. Halalkan makan minum kakak ya. Walid, kakak sayang walid. Sayang sangat-sangat......Walid tolong jaga Balqis ya. Kesian dia. Kakak harap walid tak cari kakak. Kakak malu nak jumpa walid. Hanya surat ni sahaja yang mampu kakak berikan sebagai ganti diri kakak. Wassalam..


Anakmu
Farah Natasya.
********************************************

Walid mengelap air mata yang gugur. 'Kakak,kakak kat mana? Walid rindukan kakak.'Seorang kanak-kanak berusia dalam lingkungan 3 tahun mendekati walid. "Atuk, nape atuk nangis? Tak encemlah atok," walid hanya tersenyum. "Atuk, cakap nak engok cite Geng Upin Ipin. Jom la atuk," si kecil itu merengek pada walid. "Yelah. Jom. Tapi Balqis janji dengan atuk tak nak nakal-nakal tau," sebuah ciuman dihadiahkan di pipi walid. "Tu Balqis dah sayang atuk. Tak nakallah tu," walid menggeletek cucu kesayangannya. Balqis ketawa mengekek-ngekek.

"Assalamualaikum walid," satu suara menyapa. Walid dan Balqis mengalih pandangan ke belakang.Seorang wanita berbaju kurung bertudung litup berdiri tegak memerhatikan mereka.

"Kakak....,"


-TAMAT-
posted by Penulisan2u @ 5:34 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
15 Comments:
  • At 21/8/09 9:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalo aku xhingin aku nk maafkan binatang mcm farah natasya tuh...ko senang,walid ko lupakan,bile ko susah br nak cari walid....hidup menyusahkan org jer!

     

  • At 21/8/09 9:14 PTG, Anonymous puteri_katak0518 said…

    wah...sedih2...bergenang air mata bila baca..tahniah buat penulis...

     

  • At 22/8/09 8:33 PG, Blogger Hasbullah Mohamed Rahman said…

    salam sastera,

    sebuah cerpen yang bagus jalan cerita dan moral tauladannya.. cuma penulis harus menjaga penulisan rojaknya kerana penulisan ini sedikit sebanyak merosakkan bahasa melayu.. kalau diedit dan dipanjangkan sedikit tak mustahil boleh tembus mana-mana majalah..

    tahniah penulis.. semoga terus menulis

    salam hormat.

     

  • At 22/8/09 9:33 PTG, Anonymous yanna nabil said…

    walid baikk...terharu aku bila bace...sedey..
    nice story..penuh pengajaran..

     

  • At 22/8/09 10:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    anakku sazali versi perempuan


    pisces_girl...

     

  • At 22/8/09 11:13 PTG, Blogger ...antikapel... said…

    best criter no...
    congrats ya...
    anda mempunyai bnyak idea...
    kalo dipanjangkan lagi, mesti lg best...

     

  • At 23/8/09 11:10 PTG, Blogger Nurul 'Atiya said…

    salam..
    syukran kepada semua pembaca..
    Saya masih baru dalam dunia penulisan ni.
    Mungkin banyak kesalahan..
    Saya harap dengan permulaan karya ini juga komen dari pembaca dapat bantu saya untuk lebih maju..

    : )

     

  • At 25/8/09 9:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh~
    tak sedar diuntung nye ank...
    rebus je si farah ue..
    wat msk lemak lg bagus~
    kalo aku ar...aku da lme aku halau pompuan ue...

     

  • At 26/8/09 1:03 PG, Blogger my_za2l said…

    sedihnya.

     

  • At 26/8/09 9:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    respect walid!
    sgt sbr layan kerenah ank perempuan...

     

  • At 2/9/09 9:18 PG, Anonymous liya said…

    sakit hati setiap apayang dia coretkan...
    macam takde perasaan je farah natasya tu...

     

  • At 14/9/09 5:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...sdh tul...tahniah buat penulis ye

     

  • At 19/9/09 10:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TAHNIAH..
    npe la sume cter yg sye bce ari ni sedh2..
    dh xkuar dh air mte ni..
    btw,CONGRATULATIONS!!!

     

  • At 9/10/09 3:57 PTG, Blogger lurvE cUpiD said…

    hai..
    mesti ada lagikan anak yang buat macam tu kat bapak sendiri..

     

  • At 24/2/10 5:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm sedihnye...besar btl pengorbanan seorang ayh kn..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group