BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Ogos 09, 2009
Cerpen : Tapi, Sebenarnya....
Nama Pena : Pennywords

Sarah Sofiyah sedang bermalas-malasan di atas katil sebelum menerima sms-

Pai: Jom lepak BK!

Selepas memakai tudung, Sarah Sofiyah dengan slumber kambing gurunnya berjalan ke Burger King yang berhampiran dengan rumahnya dan Farid Adill. Bangga sungguh gadis 17 tahun dengan ketinggian 148 cm itu melangkah dengan sliper ticketnya.
"Hoi, pe cer ni tetibe ajak aku lepak sesama?" Sarah Sofiyah menyapa Farid Adill yang sedang leka menonton Bleach.
"Takde pape. Boring doe duduk rumah tak buat apa-apa. Lagipun, parents aku outstation."
Sarah Sofiyah mengangguk sambil menyumbat dua gegelung onion ring ke dalam mulutnya dan mengunyah dengan penuh perasaandan penghayatan.
"Weh, kau dah check result PLKN?" Sarah Sofiyah bertanya.
Farid Adill mendengus, geram kerana konsentrasinya menonton Bleach terganggu, "belum. Dah keluar ke?"
Sarah Sofiyah tersenyum sumbing.
"Dah lama dah kott...." kata Sarah Sofiyah sambil membuang straw milik Farid Adill dan digantikan pula dengan straw miliknya.
"Nanti-nanti lah baru aku check. Banyak masa lagi." Jawab Farid Adill masih lagi leka dengan anime Bleach.
Manakala, Sarah Sofiyah pula bermain meseg sambil menyirup coke milik Farid Adill.
"Pai, kalau kau dapat PLKN, kau nak pergi tak?" Sarah Sofiyah tidak bosan bertanya sambil menyapu sos cili di atas burger.
"Tegoklah nanti... Tapi, kalau aku dah dapat, macam mana pun nak tolak? Aku bukan otak kaki tipu sana-sini!" Farid Adill menjawab malas, agak bengang dengan soalan-soalan Sarah Sofiyah.
Gadis kecil molek itu pula, mengangkat bahu sambil mengerling ke arah televisyen yang cantik disediakan oleh pihak Burger King.

Nanananana.... Nananana... Nananana.... T V Tigaaa.....

Farid Adill menghembus nafas kepuasan, suka dengan Bleach!
Bagai nak tercabut halkum Farid Adill bila melihat tray makanannya yang hanya tinggal bekas onion ring, burger dan minuman yang dah kosong serta sengih kambing gurun Sarah Sofiyah yang mengusap perutnya kekenyangan.
"Piya, kau habiskan semua makanan aku?!" Farid Adill membeliakkan matanya, kasi takut sikit ini amoi!
Sarah Sofiyah tersengih sambil mengangkat tanda 'peace’.
"Hii... sabar aje lah aku dengan kau ni! Harap badan je kecik, tapi tong perut sama besar dengan tong gas!"
Sarah Sofiyah menolak bahu Farid Adill dengan handphonenya, "benda lain kau boleh sentuh. Tapi bukan ketinggian aku. Bahagian sensitip, tu!"
Farid Adill hanya mencebik, konon takut!

TAKDIR. Satu perkataan yang cukup sempurna untuk menggambarkan permulaan persahabatan Sarah Sofiyah dengan Farid Adill. Mereka berdua berkenalan di Kedai Sukan Star. Waktu tu, Sarah Sofiyah hanya pergi untuk menemani Izzah yang pertama kali bekerja di situ. Biasalah, budak lepas PMR, kerja sebab boring dah tahap dewa. Izzah lah yang memperkenalkan Farid Adill yang juga bekerja di situ dengan alasan yang sama kepada Sarah Sofiyah.
Pada mulanya, dua-dua sama malu. Tapi, lepas dua-tiga kali melepak bersama di Kedai Sukan Star, mereka mula menjadi akrab. Kebetulan, rumah Farid Adill dengan Sarah Sofiyah pun tak jauh. Hairan kan... baru jumpa terus lekat. Mungkin sebab satu kepala, kot.
Tapi, Farid Adill ni, kat sekolah famous first word, ouh. Sape je yang tak kenal dengan geng Farid Adill. Farid Adill, Iqbal, Rahman, dan Azhar. Empat sekawan yang cukup terkenal dan disenangi di kalangan guru-guru dan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Durian Tunggul.
Sarah Sofiyah pun apa kurangnya.... dia dan kawan-kawannya; Wawatul, Nameerah, Hazwani, dan Atilah.
Di sekolah (sebelum berkenalan), Farid Adill dengan Sarah Sofiyah tak pernah bertegur sapa. Iyalah, Farid Adill di kelas PA1 manakala Sarah Sofiyah pula di KAA 3. lain-lain kelas.
Kesimpulannya di sini, dekat Kedai Sukan Star lah mulanya perkenalan Apai-Piya.

WALAUPUN sibuk dengan SPM yang bakal menjelang tiba, Sarah Sofiyah tak pernah lupa dengan si dia di hatinya, Ammar.

*Sofiyah, awk chat?
*Ok jew...
*Pe cer...?
*Xde pape. Petang td lepak ngan Apai je.
*Farid? Ouh...
*Jelez ke?
*Xde arh... Ammar xkesah. Janji, elok2...

Sarah Sofiyah agak bersyukur sebab dapat 'ehem’ macam Ammar, ni. Mamat ni sporting... kelakar pun ada gak, baik, smart, encem, kuat agama, lemah lembuuutt.... (eh, apsal termasuk skrip Syurga Cinta plak neh?). OK...OK... senang citer, Ammar ni jenis yang 'Ammar tak kisah... Janji elok-elok...’
Haa... itulah ayat dia yang paling terkenal kat gegendang telinga Sarah Sofiyah. Hai, manalah nak cari ganti, an? Hahahaha....
Selepas tiga jam menghadap buku Modern Math, Sarah Sofiyah membuka laptopnya. Laman Myspace di buka. Bese ah, remaja muda-mudi lah katakan! Profile Farid Adill dibuka. Hehe, terpampang cantik di skrin komputer; who i’d like to meet section milik Farid Adill.
Cantik jer muka adik angkat Sarah Sofiyah yang juga merangkap girlfriend Farid Adill, Shaheerah. Pada Sarah Sofiyah, dialah cupid seantero dunia. Minah ni agak perasan, kan?

TIDAK sampai sejam berada di perpustakaan, Sarah Sofiyah sudah tidak tahan. Mana tidaknya, Jamae’il tu dari tadi dok mengarah para pustakawan yang lain bertugas, sedangkan dia sendiri tidak. Apa dia ingat, perpustakaan ni bapak dia yang punya?!
"Apsal muka kau cemberut, nih?" Wawatul bertanya.
Sarah Sofiyah memenucung ke arah Jamae’il. Kemudian, menghadap kembali ke muka Wawatul dan dia membuat satu gesture yang sangat tak comel iaitu; 'gesture hidung pig’. Tolonglah, sesape yang baca, dont event picture this scene.
"Comel sangat lah tu ye, Sarah Sofiyah anak perempuan Muhammad Noh."
Sarah Sofiyah tersenyum, "memang saya comel, Wawatul Danisha anak dara Zarul Irham!"
Wawatul mencebik. Kekadang malu jugak nak mengaku yang Sarah Sofiyah ni kawan dia. Almaklum, anak dara sorang ni memang layak dikategorikan sebagai gades tak tahu malu, terlalu slumber yayya...
"Weh, Piya! Aku nak cakap dengan kau sikit, ni." Hazwani menggamit Sarah Sofiyah.
"Amende?" mereka berdua berbisik di belakang rak buku-buku fiksyen; 009.
"Aku cakap, kau jangan lah marah." Hazwani agak takut-takut.
"Kau tak cakap, manalah aku nak tahu!" kata Sarah Sofiyah, agak sebal.
"Ehem! Takder... semalam, sepupu aku cakap.... er... Am..eh, Ammar.. dah ade girlfriend baru. Diorang dah declare kat sekolah." Sarah Sofiyah ternganga.
OK! Pemberitahuan di sini. Ammar ni, member kepada sepupu Hazwani. Mereka mula kenal dekat sms, pastu jumpe, pastu couple. Takde lebih-lebih ah...
"Erm.. kau tak nak mengamuk ke, Piya?" Hazwani bertanya, agak gugup.
"Entah... tak tahulah... aku kena buat apa eh, Wani?" Sarah Sofiyah bertanya, agak innocent je muka dia.
"Entah... kalau ikut drama-drama Melayu,kau patut nangis. Drama Inggeris, kau patut ambush dan bunuh girlfriend baru Ammar. Drama Hindustan pula kebanyakannya akan suruh kau menyanyi sambil mengalirkan air mata. Drama Korea pula kemungkinan besar akan memaparkan adegan tangisan sambil kata-kata membalas dendam. Entahlah... pilihan di tangan kau!"
Sarah Sofiyah termangu sebentar. Ok...ok...

UWAAAA!!!!!!!!

Akhirnya, mengalir jugak air mata Sarah Sofiyah. Lepas tu, sesaat-dua dia berhenti.
"Cop! Aku tak boleh nangis ah. Gua ni minah rock. Tak main lah jiwang karat cintan-cintun ni. Dah ar, aku nak gi beli Fererro Roche jap, eh?" sarah Sofiyah melangkah keluar dari perpustakaan.
Dia menghabiskan masa selama 15 minit, meratah bebola coklat mahal itu di kantin sekolah.
"Kau apa hal, Piya?" terkezut Sarah Sofiyah dengan sapaan Farid Adill.
"Takde hal. Boyfriend aku lari, je."
"Kelakar sangat lah tu, Piya!"Farid Adill mencebik.
"Aku tak bergurau lah Pai. Sungguh, aku nak clash dengan Ammar ni. Weh, pinjam handphone kau jap."
Farid Adill menayang muka toya lagi kayu.
"Ah, sudah lah kau! Aku tau, pengawas muka kau ni, memang bawak handphone gi sekola. Bak sini, aku nak pinjam!" Farid Adill tersengih dengan tekaan tepat lagi hebat dari Sarah Sofiyah.
Handphone Sony Ericsson W508i dikeluarkan. Sarah Sofiyah tersenyum lebar dan mula menaip meseg. Tak sampai 3 minit, handphone Farid Adill dikembalikan semula.
Lega hati Sarah Sofiyah. Kemudian memandang Farid Adill.
"Pai, kau tak ada cerita ke? Gossip ker...?" Farid Adill tayang muka toya lagi.
"Ada. Aku dah clash dengan Shaheerah."
Sarah Sofiyah ternganga. "Apsal pulak?!"
Farid Adill memandang ke arah achik kantin yang sedang menghalau lalat di kaunter kuih. Aduh... kecur pulak Farid Adill melihat kelazatan dan kehalusan kulit karipap sarden achik kantin yang terhebat in the world!
"HOI!" Farid Adill tersentak dengan suara 8.9 skala ritcher Sarah Sofiyah.
"Hisy, aku clash sebab dia yang mintak lah. Aku layan je lah permintaan dia." Sarah Sofiyah ternganga.
Aduuuh, penat-penat aku jer cupid kan diorang. Tak sampai lima bulan couple, dah clash.
"Can we drop the topic boleh tak? It’s not a big deal, ok? Aku okay, minah tu okey. So please, drop it." Sarah Sofiyah mengangguk. Farid Adill punya permintaan, ikut je lah...

JADI, itulah mereka. Sehinggalah selesai SPM, Farid Adill dan Sarah Sofiyah still mengekalkan status 'single and available’ mereka. Tapi...
Sekarang ni, Sarah Sofiyah dah agak rapat pulak dengan Azhar, kawan baik Farid Adill. Manakala Farid Adill, still lagi 'batu’ dengan para-para pelajar perempuan yang meminatinya.
Eh, jangan salah sangka. Farid Adill bukannya gay. Tapi, dia malas. Iyalah, perempuan ni kan bukannya semua baik. Ada yang leceh, banyak kerenah, pisau cukur pun ada. Mana larat dia nak layan? Farid Adill ni spesis yang... slumber jer.
Cuma, Farid Adill adalah jugak, terasa dengan Sarah Sofiyah yang sekarang ni asyik lebihkan kawan baiknya, Azhar. Tapi, rasanya diorang tak ada apa-apa kut. Sebab Azhar ni pun dah ade yang punya.
Lagi tiga bulan, dia Farid Adill bakal berangkat ke kem Latihan Khidmat Negara di Tapah, Perak. Hemm... tak tahu lah aper jer nasib dia kat sana.
Buat sementara ni, Farid Adill lebih selesa bekerja secara sementara kat syarikat ayah dia. Sarah Sofiyah pulak, lebih suka membuta dekat rumah. Kontra kan, dua orang ni?

"PIYA! TURUN makan!" Sarah Sofiyah turun ke bawah selepas mendengar suara abangnya, Saiful memanggil.
"Mana Saief?" Sarah Sofiyah bertanya tentang abangnya, Saeif, adik kembar kepada Saiful.
"Kerja. Bukan pemalas macam kau!" Sarah Sofiyah menjelir lidah kepada Saiful.
"Sudah, makan je lah. Korang ni, pantang jumpa mesti bercekau!" Puan Halimah menepuk bahu Saiful perlahan.
"Mak, hari ni Mak buat karipap gulung inti daging, boleh?" Sarah Sofiyah bertanya kepada Puan Halimatun yang sedang memotong bawang untuk tumis sambal belangkas.
"Kenapa, Piya?" Sarah Sofiyah tersengih.
"Izzah nak datang rumah, minggu depan dia nak pindah. Dia kan, peminat susah mati karipap Mak!" Puan Halimatun tersenyum. Ada-ada je larh...

FARID Adill mengeluh. Sekejap tadi, dia mendapat tahu yang perasaan Azhar sudahpun ditolak serta-merta oleh Sarah Sofiyah. Nampak macam Farid Adill ni simpati dengan Azhar. Tapi, sebenarnya...

*Pai, jom lepak laz time sblom ko gi PLKN?
*Kat mane, Piya?
*Warung Mee Goreng Pak Ngah!
*Ok, set! Lima minit lagi.

Farid Adill menyalin seluar jeans ¾ . kemudian, memandu motornya ke Warung Mee Goreng Pak Ngah. Dari jauh dah nampak Izzah dan Sarah Sofiyah yang sedang bercandaria.
"Hoi, ha... cepat belanja aku!" belum sempat Farid Adill duduk, Izzah dah mintak belanja. Ni lah susah kalau dah kerja...
"Kalau kau cium anjing Muthusami depan rumah aku, kau mintak belanja sebulan pun takper." Izzah memuncung.
"Aku dah nak pindah pun, kau layan aku macam anak tiri." Farid Adill menjengilkan matanya selepas mendengar kata-kata Izzah.
"Bila masa kau jadi anak aku?! Bila masa aku jadi bapak aku?" Izzah menyeringai.
"Kau kan ader scandal dengan Piya. Kira, aku ni macam anak korang lah, sebab aku yang kenalkan korang?"
Piya mencubit lengan Izzah. "Eh, kau ni! Pandai-pandai jer!"
Farid Adill tergelak. Esok, dia bakal meninggalkan Sarah Sofiyah berseorangan. Ceh, macamlah minah ketot ni takde kawan lain.
"Iyalah, aku rasa... Piya suka kau, Pai. Dan kau pulak Pai, memang suka Piya kan? Adehh..." sekali lagi lengan Izzah dicubit Sarah Sofiyah.
"Aduh, kau ni! Lebam tangan aku, penuh kena cubit dengan kau je. Nanti aku saman kau dekat Mahkamah Syariah!"
Sarah sofiyah mencebik. "Kau ok ke Pai? Dah packing semua barang?"
Farid Adill panggung kepala. "Aku malas giler ah nak gi... Entah macam mana je lah kat sana nanti. Dahlah jauh...."
Izzah tersengih, "abang Pai jangan lah risau. Nanti cayang Piya lawat abang Pai seminggu sekali, auwch!!!" belum pun sempat Izzah habiskan ayat, Sarah Sofiyah mencucuk lengannya dengan garpu.
"Kau ni lah, memang nak kena!" Sarah Sofiyah menegakkan jari telunjuknya, memberi amaran. Bajet cam tak suka lah, tapi....
"Sudahlah... layan korang, sampai tahun depan aku tak pergi PLKN!" Izzah dan Sarah Sofiyah menyengih. Mereka akan rindukan Farid Adill a.k.a Pai.

TITT...TITT...

*HOI, ko ok ke kat sana?
*ok..ok...
*ko seludup masuk phone ni, tk kena tgkap ke?
*pepandai ah hidop..
*xjumpe awex ker..?

Sarah Sofiyah mengetap bibir selepas menghantar meseg itu kepada Farid Adill, takut dengan jawapan mamat tu.

*ader... cun seyh awek baru aku.

Farid Adill di atas katil, dorm lelaki Kem Latihan Khidmat Negara Tapah, Perak menggigit bibir. Betul ke, apa yang aku jawab neh.. Tapi, sebenarnya... aku mana ader awek.
Sepanjang dua bulan berada di situ, dia langsung tak layan mana-mana 'wirawati’ yang tak lepas mata memandangnya. Bukan ape, ehem! Nak setia pada yang satu lah kunun...

*ouh... nanti kenal2 kan lah kat aku, taw!
*okayh!
*Xsabar nk jumpe awek ko!

Sarah Sofiyah mengeluh. Betul ke, dia tak sabar? Betul ke, dia happy? Lalu, didail number handphone Izzah.

Terima kasih cinta... untuk segalanya.... kau berikannn...

"Hello, Piya?!" riang suara Izzah di hujung talian selepas berkumandanya CRT.
"Ja, nak cakap sikit nih..."
"Pe dia, cakap je lah."
"Pai dah ader awex baru..."
"Hah?! Awek baru?! Bile? Kat mana? Siapa?" Sarah Sofiyah menjauhkan telefon bimbitnya. Aduh... lantangnya suara pompuan ni..
"Aku tak tahu..."
"So, kau frust lah ni?"
"Entahlah... aku patut frust ke?"
"Kau suka Pai, Piya?"
"Aku tak tahu..."
"Kau kena lah ambik tau..."
"Kekadang tu aku buat2 happy kalau dia citer pasal awek... Tapi, sebenarnya..."
"Kau mengaharapkan sesuatu di sebalik senyuman nya itu... Pai juga... merindui Piya.."
Sarah Sofiyah dah meleleh air mata mendengar lirik Dan...Sebenarnya yang telah diubah suai oleh Izzah.
"Alah, cool lah Piya. Aku yakin, Pai tu sebenarnya suka kat kau."
"Entahlah... dia dah ader awek ah..."
"Aku tahu aper nak buat."
"Ko nak buat aper?"
"Sebulan lagi Pai balik kan?"
"A’ah..."
"Kita tungguuuuu!!!" ...dan talian terus dimatikan.

Lahabau punya Izzah. Aku mintak tolong dia, slumber kucheng dia jer nak matikan talian. Membazir kredit aku aje.

IZZAH di seberang sana pula sedang merancang satu permainan yang akan menamatkan cerita ni. Eh, penat tau nak tulis hikayat ni...
"Hello? Iqbal!!!"

SEBULAN KEMUDIAN,
Sarah Sofiyah dengan tenangnya menunggu kedatangan Izzah ke rumahnya. Kata Izzah, dia nak sleep-over satu malam kat rumah Sarah Sofiyah. Untuk aper lagi... untuk ceritakan plan dia lah.
So, lepas makan malam yang sangat sedap di masak oleh Puan Halimatun (termasuklah karipap gulung inti daging) , Izzah menerangkan kepada Sarah Sofiyah rancangannya.
"OK. Aku dah pakat dengan Iqbal. Lepas je Pai balik, dia mesti lepak ngan Iqbal punya. So, nanti Iq akan cerita kat Pai yang kononnya kau dengan dia couple."
Sarah Sofiyah melopong.
"Weh, kan Iq dah ader girlfriend?"
"Alah.... aku dah pakat dengan girlfriend Iq. Iq pun nanti chong je lah Pai tu, kononnya dia dah clash ngan awek dia and terlanjur cinta dengan kau."
"Weh, nanti lagi lah aku dengan dia tak jalan!"
"Dengar dulu... Nanti, bile Iq cerita macam tu dekat Pai, kite tengok lah reaksi Pai. Haa... dari situ lah kite akan tahu perasaan dia, ngeng!"
Sarah Sofiyah mengangguk bak burung belatuk.

ESOKNYA, rancangan Izzah pun bermula. Dari kejauhan, diorang; Izzah dan Sarah Sofiyah khusyuk meng-usha Iqbal dan Farid Adill yang berbual di Warung Mee Goreng Pak Ngah (dah jadi macam tempat hang-out lah pulak warung Pak Ngah neh!)
Farid Adill pula di sana, tekun mendengar setiap bait perkataan yang keluar dari Iqbal. Sungguh dia terkejut! Adusyh... melepas lagi aku!
"So, sekarang ni aku dengan Piya couple lah." Farid Adill menelan air liurnya yang terasa pahit. Sepahit kebenaran yang baru dia dengar tadi.
"Ouh.. I’m happy for you, bro!" Farid Adill bersuara girang. Tapi, sebenarnya...
"Kau okey ke, Pai?" Iqbal memerhatikan wajah Farid Adill betul-betul. Almaklum, nanti kena laporkan dekat Izzah pulak.
Di wajah Farid Adill, ada riak sedih, terkilan, dan cemburu. Hohoho... nampaknya telahan Izzah benar. Izzah memang pandia baca fikiran orang!
"Aku okey... erm.. aku blarh dulu, lah.." Farid Adill bangun dari kerusi.
Izzah dan Sarah Sofiyah yang melihat Farid Adill mula bangun, kelam kabut bersembunyi.
Farid Adill mengeluh dalam hati. Hai... kau selalu macam ni, Pai! Pura-pura happy, tapi...sebenarnya.. Ah! Aku tak nak lagi, tapi sebenarnya!. Aku nak sebenarnya!
"Iq! Aku nak cakap dengan kau, jap!" Izzah dan Sarah Sofiyah berhenti bila terdengar suara Farid Adill.
Mereka turut melangkah mengikut jejak kaki Iqbal dan Farid Adill. Hati Izzah dan Sarah Sofiyah masing-masing berdebar-debar. Macam lah nak jumpa tok kadi!
"Iq, aku nak bagitau kau YANG SEBENARNYA." Iqbal telan air liur,erkh! Payau!
"Selama ni, aku cool je bila dengar mamat-mamat nak tackle Piya. Aku buat happy. Bila dia couple, aku buat-buat macam tak ade hal. Konon, tak kesah langsung. Bila Ja’a plak rapat dengan dia, aku buat-buat yang macam benda tu normal. Bila Piya tolak perasaan Ja’a aku konon simpati. Bila kau pulak cakap yang kau dengan Piya. Aku tak tahu nak cakap apa. Aku cakap je aku happy, Iq. Tapi, sebenarnya..."
"Aku suka kat Sarah Sofiyah. Sangat-sangat, Iq." Iqbal mengembus nafas lega.
"Farid Adill bin Abi Bakrin! kau ni kan, sampai bila nak jadi pengecut?!" Farid Adill terkedu.
"Maksud kau?"
"Dah tau suka kat anak dara orang tu, cakaplah! Apsal kau diam je ngan dia. Cuba kau cakap, luahkan, bagitahu kat dia. Senang cerita!" giliran Farid Adill pula yang menelan air liur.
"Kalau Piya ada kat depan mata aku ni, kau nak bagi aku peluang untuk luahkan dekat dia?" Farid Adill pandang Iqbal.
Iqbal menjungkitkan bahu, "why dont you ask her yourself?"
Farid Adill kaku. Oh, no.. Jangan cakap yang...
"Aku kat belakang ni, Pai."....Piya ade kat belakang aku...
Farid Adill menarik nafas panjang, ala-ala yoga. Hamphh......... Tenang, Pai. Tenang... Tunjukkan kenjantanan mu! Erk? Kejantanan? Woohoo.. otak kuning, haa?
"Ah.. erm.. Piya... aku er..sebenarnya...tapi.. eh...eh..sebenarnya.."
"Tapi, sebenarnya apa??!!!!" Izzah menggertak.
"Hullamak! Eh, Piya aku suka banget sama kamooo!!!" Farid Adill terlepas.
Izzah dan Iqbal sudah pakat ketawa berguling-guling. Sarah Sofiyah dah merah muka tahan malu. Farid Adill... sedang mencari spender busuk yang dicicirkan oleh mana-mana kutu jalanan untuk menutup mukanya yang mungkin sudah biru.
Waduh, tadi ko bajet nak tunjuk jantan. Mana ader jantan melatah lah, Farid Adill anak lelaki Abi Bakrin!!!!
"Ehem! Piya, takkan diam jer?" Iqbal menggiat.
"Pai... aku selama ni anggap kau macam kawan jer.."
Farid Adill menunduk. Kecewa dengan Sarah Sofiyah.
"Tapi, sebenarnya..."
Farid Adill angkat muka.
"Aku pun 'ehem’ jugak dekat kau!"
Iqbal dan Izzah sekali lagi ketawa besar.
"Sorry ah Pai. Iqbal dengan Piya ni konon je couple. Padahal tak langsung. Aku yang rancang, iyalah... nak buat kau jadi berani."
Farid Adill tayang gigi. Sarah Sofiyah tersenyum malu. Entah sejak bila agaknya minah tu jadi perempuan ayu gadis Melayu terakhir pun tak tau lah.

"PAI. Apsal nama awak Pai?" Sarah Sofiyah bertanya sewaktu makan bersama Farid Adill di cafe berdekatan dengan Pusat Latihan Juruterbang MAS. Almaklum, sekejap masa lagi... Farid Adill bakal menjadi pilot yang bertauliah.
"Lepas dua tahun kita kenal and empat tahun kita declare, baru awak nak tanya saya?" Farid Adill bertanya kembali.
Sarah Sofiyah mengangguk slumber..
"When I was a little boy, my grandmama used to babysit me. So, dia suka bagi saya makan tapai. Saya pun suka makan tapai. Jadi, orang panggil saya Apai sejak saya umur lima tahun. Kebetulan, Pai tu pulak dekat 2 nano-sentimeter je dengan nama Farid. So, orang pun panggillah Pai."
Sarah Sofiyah tergelak kecil, "selama ni saya panggil je awak Pai. Macam orang lain, langsung tak terfikir kenapa."
Farid Adill menjuih bibir. Mereka kemudian terus makan tanpa gangguan. Sehinggalah...
"Adik! Jangan makan comot-comot okayh?" seorang Ibu sedang memarahi manja anak gadisnya yang masih kecil.
Farid Adill memandang Sarah Sofiyah nakal.
"Saya tak kira. Anak kita nanti nama dia Nas Adilla."
Sarah Sofiyah membuntang mata.
"Amboi!! Tak mahu! Tak sedap nama tu. Letak nama lain, kalau tak, saya tak mahu beranak!"
Farid Adill sengih nakal lagi.
"Ala, nanti pregnant jugak awak tu..."
Sarah Sofiyah memukul bahu Farid Adill lembut dengan tas tangannya.
Farid Adill ketawa bahagia,
Dan... Ibu itu terus memarahi anaknya yang masih bermain dengan makanan.
Tapi, sebenarnya.... ibu tu sayang anak dia.

nota kaki: this story is based on a true love story. currently, Pai and Piya are enjoying their lifetime with their daughter, Nas Adilla. Korang, ni hadiah ulangtahun pkahwinan korang.
nota tertinggal: guess lah which one is me..? GANSAMHAMNIDA.
posted by Penulisan2u @ 7:44 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
16 Comments:
  • At 9/8/09 11:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!
    tahniah penulis

     

  • At 9/8/09 1:29 PTG, Blogger syasya said…

    rasanya...writer ni izzah kan??

    citer ni best...congrats to pai and piya...

     

  • At 11/8/09 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah!!
    best...
    crita btul eh?
    Pandai wat...

     

  • At 11/8/09 6:49 PTG, Anonymous MiSz_LoBeR said…

    aslmkm....
    best arh citer nie!!!!!!!
    heheheheh..... teka?
    sya rasa ko mayb izzah... btul x?
    heheheheh...peace no war

     

  • At 13/8/09 10:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilerr.... hrp2 pasni ada cerita baru psl pai and piya hehehe....

     

  • At 14/8/09 3:03 PTG, Blogger zha80 said…

    best sangat...
    lain dr lain
    teruskan berkarya

     

  • At 14/8/09 5:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    owh..based on true love story rupanya...cerita yang menarik..penulis ni izzah ke?hihi...tahniah kepada pai dan piya..teruskan berkarya ye penulis..
    ~nadz~
    wnmfarah_farisha@yahoo.com

     

  • At 14/8/09 5:46 PTG, Anonymous nawty lulu said…

    sweet r..
    sy pown rse writer ni izzah..
    comey sgt...

     

  • At 15/8/09 10:52 PTG, Anonymous Fara said…

    wah.. best la cite ni.. betul2 cam dalam novel nye cite.. that mean hapy ending in love ni memang wujud la yer!! congrat tu pai n sofiya... n rase rasenye penulis dia mesti Izzah right!!

     

  • At 16/8/09 7:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ahahhaha!
    thnx izzah.
    im PIYA.
    jht ohh.
    :))
    ak dpt kaw,
    mmg ko kne!

     

  • At 17/8/09 6:08 PTG, Anonymous Pennywords said…

    perhatian:
    Sarah Sofiyah dan Farid Adill bukan lah nama sebenar.
    diubah bagi menyelamatkan diri penulis..
    hehe, 'Piya' ..
    jangan marah eh?
    semoga berbahagia dengan family kau:D

    *izzah bukan nama sebenar (here is ur answer, i am the 'izzah')

     

  • At 17/8/09 8:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh gila r cita nih !
    good luck for u penulis !

     

  • At 18/8/09 3:56 PTG, Blogger haliqA said…

    salam..
    nice story..
    gud job..
    keep it up..

     

  • At 20/8/09 1:50 PTG, Anonymous dinda_z said…

    erm...realiti pny cter...mmg best lar...hehehe..2 lar boy n girl mmg xleh jd member rapat coz msti da taruh perasaan kan...sbb manusia d ciptakn berpasangan...

     

  • At 22/8/09 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet love story...
    gud job sis............A.1

     

  • At 18/9/10 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best siot......hehehe...
    gud jobs.....=)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group