BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Ogos 19, 2009
Cerpen : Pakweku Si Bintang Fantasi
Nama Pena : nur adilin

"Awak..."

"Ye wak..."

"Saya ada benda nak bagitau awak ni..."

"Apa dia wak?"

"Saya nak masuk Akademi Bintang..."

"Apa?! Akademi Bintang?!"

"Yep, Akademi Bintang..."

"Awak biar betul!"

"Betul..."

"Habis saya macam mana?"

"Wak...kan jadi penyanyi tu cita-cita saya..."

"Tapi saya tak dapat lah jumpa awak lagi..."

"Alaa wak...kejap je pun kalau saya masuk, dalam 3 bulan jek..."

"Nanti awak lupakan saya..."

"Saya takkan lupakan awak la...Saya akan bawak gambar-gambar awak yang cute tu semua buat pengubat rindu...Jangan risau okey?"

Aku pandang wajah Izam. Lama aku renung matanya. Wajah yang tampan dengan mata yang redup ni akan jadi kegilaan ramai nanti kalau dia masuk program realiti tu. Kacau jiwa aku macam ni!

"Tak boleh!"

"Kenapa pulak wak?"

"Nanti awak ramai peminat, saya jeles tau tak?!"

"Hishh...awak ni...tak payah lah jeles-jeles...Walaupun saya ada peminat nanti, hati saya tetap kat awak sorang je tau..."

"Bleh caya ke ni?"

"Awak cayalah cakap saya ni...Nanti saya dah jadi artis, saya akan dapat banyak show. Nanti saya dapat banyak duit, bolehla saya beli rumah, kereta and apa saja yang awak nak..."

Waaahhh...best jugak teori Izam tu. Teruja aku! Kalau lah Izam jadi juara pulak...Perghh! Bangga gila aku sebagai aweknya sekaligus aku pun akan turut terkena tempias glamernya nanti. Aku pun dapat jumpa ramai artis. Bolehlah aku jumpa dengan pelakon pujaan aku si Fasha Sandha tu! Hehehe terujanya aku...
******************************
"Wak! Saya berjaya wak!!!"

"Haah?! Biar betul wak?"

"Betul...Tak caye tengok ni haa!"

Fail ditangan Izam aku sambut. Aku eja satu persatu perkataan yang tertera di kulit fail.

A.K.A.D.E.M.I. B.I.N.T.A.N.G

Lalu aku bukak pulak fail tersebut.

TAHNIAH! ANDA TERPILIH SEBAGAI PESERTA AKADEMI BINTANG!

Ayat pertama yang muncul di kertas A4 putih bersih itu dah cukup untuk membuktikan yang aku tak bermimpi bahawasanya Izam terpilih sebagai salah sorang peserta program realiti no.1 Malaysia tu. Bangga aku seposen! Tak sia-sia aku temankan dia pegi audition hari tu.

Petang itu aku habiskan masa bersama Izam memandangkan tak lama lagi aku bakal di‘tinggal’kan bila Izam terpaksa bertapa kat dalam akademi tu selama 3 bulan. Kawan-kawan kami semua pakat tumpang gembira dengan kejayaan Izam menempatkan diri dalam program tersebut. Kesempatan yang ada ni aku ambil untuk bagi wasiat kat Izam.

"Wak...dah masuk dalam tu, jangan lupakan saya..."

"Iye...saya takkan sesekali lupakan awak..."

"Ingat, jangan menggatal dengan sape-sape pulak kat dalam tu."

"Iye wak...Masuk kali ni dah 54 kali awak cakap benda sama tau..."

Berkali-kali aku berpesan pada Izam sampai dah naik jemu dia mendengarnya. Aku tau itu tapi aku terpaksa mengingatkannya banyak kali agar dia tak mudah melupakan janji-janjinya padaku bila dah masuk ke akademi tu.
*************************
"Poster?"

"Dah!"

"Banner?"

"Dah!"

"Kad top-up?"

"Dah!"

"Duit syiling nak gores kad top-up?"

"Pun dah!"

Wahh...aku ni ada gaya manager artis dah ni. Adikku, Hadi kulantik sebagai assistant aku. Segala keperluan untuk pergi berjuang untuk Izam dah aku packing awal-awal.

Minggu pertama konsert Akademi Bintang berlangsung dengan meriahnya. Aku sebagai awek Izam tak lepaskan peluang untuk turut serta ke konsert bersama-sama kawan-kawan kami. Aku ambik masa seminggu untuk siapkan banner dan poster Izam. Yang dalam proses, t-shirt gambar pakweku itu.

Izam mendendangkan lagu pertamanya iaitu ‘Jangan Kau Lepas’ dari Alexa dengan bersemangat sekali. Aku tengok ramai yang dah mula jadi peminat Izam. Aku apalagi mestilah nak jadi peminatnya yang no.1. Aku jerit-jerit namanya sampai nak terkeluar anak tekak dan melompat-lompat macam beruk mat yeh. Pakwe aku kat atas pentas tu beb! Mestilah aku teruja!

Hensem betul Izam dengan gaya rambut ala-ala artis Korea ditambah pulak dengan wajahnya yang dah sedia tampan lagi menawan tu. Sempat aku dengar ada penonton yang asyik duk puji Izam. Aiii...Jelesnya aku! Tapi takpe, aku cuba berfikiran positif. Lagi ramai yang minat Izam, lagi cerah peluang dia nak bergelar juara nanti bila ramai yang undi dia. Dalam kejelesan tu, jari-jemariku tak lepas mengundi Izam sehinggalah diumumkan keputusan tiada penyingkiran untuk minggu itu. Fuh...Lega aku...
*****************************
"Hadi! Ada record?"

"Ada...Tapi..."

"Bak mai akak nak tengok. Cepat!"

Hadi cepat-cepat memainkan rakaman diari harian Akademi Bintang. Adikku itu kupaksa merakamkan diari tersebut memandangkan petang itu aku ada kelas. Biasalah, sebagai asisstantku, Hadi memang kena buat kerja-kerja macam tu.

Tiba-tiba aku rasa nak marah. Mana taknya, Izam bukan main mesra lagi bergurau senda dengan salah sorang peserta akademi tu. Miza! Peserta favourite ramai malah juri pun sukakannya kerana bakat nyanyiannya yang bagus dan persembahan yang hebat saban minggu. Tapi aku yakin, dengan wajah yang cun dan body macam Nasha Aziz tu dah cukup membuktikan dia sebenarnya sengaja nak tumpang populariti Izam walaupun dia lebih popular dari Izam! Aiihhh...Ni yang nak marah ni!

"Apsal kau tak bagitau awal-awal?!"

"Hadi dah nak cakap tadi tapi akak nak tengok cepat-cepat tak sempat Hadi bagitau..."

"Hish! Tak nak tengok lah!" bentakku sambil berlalu.

Sejak diari hari tu, boleh dikatakan setiap hari ada je cerita hangat lagi hangit pasal Izam dengan Miza. Lagi-lagi pompuan tak tahu malu tu! Yang paling aku sakit hati bila ditanya Izam dah ada awek ke belum, boleh dia mengaku solo lagi! Bengangnya akuuuuu!!!! Setiap malam aku menangis dek ‘kecurangan’ Izam tu. Sampai hati dia buat aku macam ni! Dah lupa ke janji-janji manisnya dulu? Hukhukk...

"Alaa rilek la akak...Abang Izam sengaja je buat macam tu. Kan selalu peserta program tu berlakon je bila depan kamera..." Hadi cuba menenangkan jiwa kacauku.

"Tapi yang dia tak mengaku dah ada awek tu nape?! Bagitau jelah dah ada awek, takdelah Miza gedik tu nak rapat!"

"Akak ni...kalau Hadi cakap lembab kan marah pulak..."

"Kau cakap akak lembab?!"

"Haa..tengok tu...baru cakap macam tu dah marah-marah...Dengarlah dulu apa Hadi nak bagitau ni..."

"Hah yelah! Apa kau nak cakap? Cakap cepat sebelum akak baling kasut ni kat dahi kau!"

"Kalau Abang Izam cakap dah ada awek, nanti peminat dia semua lari, tak nak undi dia lagi dah..."

E’eh...macam betul jugak teori Hadi tu. Boleh pakai jugak otak assistant aku ni. Tak sia-sia aku lantik jadi assistant aku. Kalau dah peminat Izam tak nak undi dia, dah tentu dia takkan dapat bertahan dalam akademi tu sampai final. Ishh! Tak boleh jadi ni! Aku tak boleh buruk sangka kat Izam lagi. Aku kena terus support dia sampai ke akhirnya. Yang penting, aku nak Izam jadi juara!
******************************
Akhirnya tiba jugak hari yang ditunggu-tunggu. Malam konsert final Akademi Bintang akan jadi penentuan siapa bakal juaranya. Izam seperti biasa tetap hensem. Pakwe aku kan...mestilah hensem. Ecceh! Malam tu Izam menyanyikan dua lagu dengan penuh bersemangat. Usai persembahan, pasti Izam akan mendapat tepukan gemuruh dari penonton. Ramai yang meramalkan Izam akan jadi juara malam ni. Kalau masin mulut korang...Uiii...Sukanya aku!!!

Debaran bertukar kegembiraan. Seperti ramalan, Izam dinobatkan sebagai juara Akademi Bintang kali ni. Bukan main happy aku. Rasa nak ke bintang je. Hehehee...Tak sabarnya nak jumpa pakwe aku ni...Rindu giler beb!

Tunggu punya tunggu rupa-rupanya aku still tak dapat jumpa Izam lepas dia habis bertapa di akademi tu gara-gara jadualnya yang padat dengan show dan photo shoot sana-sini. Maklumlah dah jadi artis. Takpelah, aku sabar lah lagi. Bak kata Hadi, 3 bulan aku boleh tunggu takkan yang ni aku tak boleh pulak kan...(kata-kata penyedap hati. Huhuhuu...)
******************************
"Akak dah baca paper hari ni?"

"Belum...Nape?"

"Ada citer sal Abang Izam!"

"Hah?! Yeke?! Mana?! Mana?!"

"Tapi akak..."

"Cepatlah bagi akak paper tu!"

Pantas tanganku merampas suratkhabar Bi-Pop ditangan Hadi. Gelojoh sekali aku membelek-belek helaian demi helaian sehingga mataku tertancap pada satu tajuk.

IZAM CINTA BARU FASHA

Apa?! Izam cinta baru Fasha?! Minah senget mana pulak nama Fasha ni! Aku dah rasa pitam dah ni. Dah tak larat nak baca isi berita tu. Suratkhabar tu aku bagi balik pada Hadi.

"Cuba kau baca, Fasha mana pulak ni?!!!"

"Fasha Sandha lah akak..."

"Mana kau tau hah?!"

"Tuu...kan gambar Abang Izam dengan Fasha Sandha tu..."

Fasha Sandha?! Pelakon jelita pujaan aku tu?! Aku tak percaya! Laju je tangan aku rampas kembali suratkhabar tu dari Hadi. Ya ampunnnn!!! Memang betul Fasha Sandha! Dan isi ceritanya tentang pengakuan hubungan cinta Fasha Sandha dengan pakweku, Izam!

"Warrrgghhhhh!!!!"

"Sabar akak...sabar..."

"Nape kau tak cakap awal-awal?! Kalau cerita busuk camni jangan tunjuk kat akak!"

"Hadi memang nak bagitau tadi tapi akak yang cepat-cepat nak tengok..."

"Argghhhhh!! Tension aku!!"

Kurang asam punya pakwe! Dahlah aku tak dapat jumpa dia lepas habis Akademi Bintang tu, dia pulak selalu bagi segala macam alasan untuk elak dari jumpa aku. Patutlah tiap kali aku cuba hubunginya, aku hanya dapat bercakap dengan mesin. Rupa-rupanya dah ada buah hati baru! Tak padan dengan 3 bulan aku makan hati. Tak padan jugak dengan duit yang dah aku habiskan untuk undi dia dulu. Tak guna! Tak guna!! Geramnya akuuuu!!!
******************************
"Poster?"

"Dah!"

"Banner?"

"Dah!"

"T-shirt?"

"Dah!"

"Mancis?"

"Pun dah!"

Masa tu jugak aku arahkan Hadi selaku asisstantku untuk membakar segala-galanya yang berkaitan dengan Izam. Mulai saat ini, aku dengan Izam dah putus! Sakit hatiku ni tak mampu aku nak tahan-tahan lagi dah. Bencinya akuuuuu!!!!!!

"Benci!"

"Hana!"

"Benci! Benci!!"

"Hana!!"

"Benci! Benci!! Benci!!!"

"Hana!!!"

Hah?! Izam?! Apa dia buat kat sini?

"Berani awak cari saya! Awak nak apa lagi?!"

"Haa??!"

"Pegilah dengan Fasha Sandha awak tu! Saya tak heran setakat lelaki macam awak yang menang Akademi Bintang tu berlambak saya boleh cari kat Bukit Bintang tau!"

"Akademi Bintang?!"

"Ooo..buat-buat tanya pulak ye! Mana janji-janji awak dulu hah?!"

"Janji apanya pulak ni?"

Izam buat muka cuak. Tau pun takut kalau aku dedahkan rahsia yang aku ni awek dia. Hari ni aku nak semua peminat dia tau yang dia ni pembohong besar. Padan muka dia. Rasakan!

"Hana!" Izam sergah aku. Kali ni lagi kuat.

Aku pandang Izam.

"Awak mengigau ek?"

Hah?! Tiba-tiba aku dengar suara orang ketawa. Bukan sorang tapi ramai. Eh, apa kes ni?

"Tu la... Asyik sangat dengan Akademi Fantasia awak tu sampai tengok wayang pun awak igaukan rancangan tu..."

Apa?! Aku mengigau? Depan Izam? Depan ramai-ramai ni? Masa tengah tengok Transformers? Ohhh tidaaaaakkkkkk!!!!!

Secara automatiknya aku tarik tangan Izam keluar dari panggung seberapa pantas agak-agak sepantas Watson Nyambek. Malu gila siot!!

Pada Izam, aku ceritakan perihal mimpiku itu dari A sampai Z. Boleh dia bantai gelak kuat-kuat. Katanya aku kuat berangan. Aku nak marah tapi memang betul pun. Padan muka aku!

"Awak ni...usahkan nak masuk program ala-ala Akademi Fantasia tu, Tom-tom Bak pun saya tak lepas tau!"

Tom-tom Bak? Hahaa...baru aku ingat, pakweku tu dahlah tak hensem plus kalau nyanyi memang macam katak panggil hujan la. Tak patut betul aku mengigaukan dia masuk program tu apatah lagi jadi juara. Izam meneruskan gelak yang masih bersisa. Aku pulak? Apalagi, aku malu lah sendiri. Huhuuu...




p/s: Enjoy juga karya saya yang lain~ "Ada Untukmu" dan "Kamu=Sehangat Ais!"...thanx! (‘_~)v
posted by Penulisan2u @ 5:57 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
33 Comments:
  • At 19/8/09 8:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heeheheeee....lawak..lawak...tp kalo betul laa dia mmg juara akademik bintang tu..pastu lupe diri...mmg pakwe tak gune....

     

  • At 19/8/09 9:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe...sy ngat kronologi cternya pakwe si hana tu akan jd bintg tknl,lupakan hana trus...rupa2nya, len plak jln cter crpen ni..
    ape pun, len dr len..kira kreatif ar..
    well done ;dr_g

     

  • At 19/8/09 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..lucu btol..tp nsib baik mmpi je kene tggl pkwe

     

  • At 19/8/09 3:11 PTG, Blogger sh@r!p0p..aku orang biasa je said…

    haha klakarnye

    endingnye menarik

     

  • At 19/8/09 4:19 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..lawak betul..
    nasib baik hanya mimpi..

     

  • At 19/8/09 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    akademi bintang???????..
    cam penah dgr jer...cter
    ank ak artis..kn??..
    dye mnat fasha sandha??EUWW!!
    please r!!gdk gler siott fasha
    sandha

     

  • At 19/8/09 6:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha
    best?
    yup
    lawak?
    yup
    sonok?
    yup....
    hahaha

     

  • At 19/8/09 7:46 PTG, Blogger nur adilin said…

    salam
    thanx 4 comments!
    klu berminat nk bc cerpen sy yg latest
    leh r ke blog sy...
    http://bicarapadaberuang.blogspot.com
    hope u'll enjoy it!
    ('_~) wink!

    -nur adilin-

     

  • At 19/8/09 9:08 PTG, Anonymous aymayana said…

    haha..
    mmg lwk la..
    malu gle klau brangan smpai x sdr diri nie..
    hehehe..
    enjoy!!

     

  • At 19/8/09 10:35 PTG, Anonymous Tyna_Vir said…

    ingat kan btul2 la tadi...bru nak kutuk izam....hahaha...mmg lwak r citer ni

     

  • At 20/8/09 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu hilang sakit prut period aku dgr crita lu....

     

  • At 20/8/09 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menariklah...., kelakar plak 2..., nice story...

     

  • At 20/8/09 6:08 PTG, Anonymous anti minah gedik said…

    eeeeeeeuuuuuuwwwwwwwwwww..........fasya sanda???????/......geli siot!!!!!!!........dgr nama je aku nk temuntah!!!!!!!!!

     

  • At 20/8/09 9:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lucu la..
    hahahhaa...

     

  • At 22/8/09 12:33 PTG, Blogger Suhaidah Tan said…

    giles lawak tul hahahah

     

  • At 22/8/09 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer biasa dh...tp still lawak
    tp yg penting ending dia lawak siott
    tu ar kuat berangan g...
    peminat AF ler nie..

     

  • At 25/8/09 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so funny..
    anywhre keep it up writer..

     

  • At 27/8/09 8:05 PG, Blogger damya said…

    bestnye cite..tertarik..buat lagi erk..

     

  • At 27/8/09 11:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha
    lawak arrr geng..
    not bad!
    try lagii.........

     

  • At 28/8/09 12:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingt btol td..huhu

     

  • At 29/8/09 2:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu bez siot..klaka!!!!

     

  • At 30/8/09 8:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha... besh! lain dari yg lain.. at least skip kejap dr citer2 cinta yg byk kat sini

     

  • At 5/9/09 3:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita nyer bagus..huhuhuu
    kelakar daaaa....=)

     

  • At 6/9/09 4:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg real pun ctr 2..cz pernah tjd sblm ni kt artis kter.xkn lupe kot...ciang kt ex gf dia..tp cter lame msg2 dh bhg...hrp jd teladan kpd yg t'ingin jd artis terjun

     

  • At 8/9/09 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perh!
    bez gler........
    natural!!!

     

  • At 10/9/09 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...

    sy pun sdg mengalami perkara yg seperti ini..
    dy t'lampau fanatik..
    dy ckp dy mmg nak msk program realiti..
    sy takot!!!
    warghhh!!! tkt kalo dy lupa diri..
    pew nak wat???
    sy slalu b'harap supaya dy x lyk msk!!
    bkn pntngkn diri, tp tkt dy lupa diri..
    biar la dy jd yg biasa2..hahaha
    gud job.. cerpen yg mnrk!!
    teruskan...

    -nadia diana-

     

  • At 12/9/09 1:43 PTG, Anonymous shuhaizan kot said…

    wakakaka...
    lwk giler..besh2..
    jln citernye menarik=p

     

  • At 28/12/09 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahhaha...
    kelakarnya...
    sempoi jer..
    teruskan mengarang lagi yer..

    from: kikilala_1312

     

  • At 15/1/10 1:47 PTG, Anonymous gadis kayangan said…

    kelakar giler...ingatkan betul2lah tadi.bez teruskan

     

  • At 9/8/10 11:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahahahahaha............
    klakar gler cie ni.. ade gak ye org yg ngigau mcm 2 ye..
    hehehe..bt malu kaum je weh...haha
    kuat btl brangan..
    ape2 pun...2 thumbs up..
    cite ni mmg best sgt..

     

  • At 25/8/10 3:59 PG, Blogger nur adilin said…

    salam...
    thanx 4 comments...

    utk bc cerpen sy yg lain blh la ke blog sy...

    http://bicarapadaberuang.blogspot.com

    ('_~)v

     

  • At 7/6/11 12:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahahahahahahhahahaha!!!lawak gilax citer niyh!

     

  • At 2/12/11 12:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    class gitu cite ni...memng xthn...hahaha

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group