BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Ogos 19, 2009
Cerpen : Itulah Cinta
Nama Pena : NUQYQA

"Faz…tolonglah aku…Please…I beg you."Akhil masih cuba nak rayu.

"Tak mau!Idea kau ni mengarut tahap dewa.Aku tak mau!"Aku meningkah.Lantaklah orang lain kat kafe ni nak tengok pun.Ada aku kesah??

"Aku dah tak tau nak cari sape lagi.Kau sorang jelah harapan aku.Kalau kau tak nak,hancur masa depan aku.Sanggup kau tengok kawan kau merana?"lemah kedengaran suara Akhil.Aku berdengus.

"O…waktu kau senang,tak ada pun kau nak ingat kat aku.Bila dah ada batu besar,baru kau nak minta tolong aku.Aku tak peduli,aku tak mau.Bukannya aku dapat apa pun kalau tolong kau.Masa depan kau tak ada kaitan dengan aku walaupun seinci!!"keras suaraku.Lantaklah…dah aku tak nak..

"Aku rayu kat kau….Please…Aku dah tak tahu nak cari sape lagi..Kau je sorang.Please.."ada riak tulus dimata Akhil.Aku menongkat dagu.Teh ais Limau aku hirup dan benak fikiranku berputar-putar.

"Ok..aku tolong."kata putus aku berikan.

"Yes!!Thanks Faz..Kaulah kawan aku dunia akhirat.Dia meraup mukanya tanda syukur.

"Tapi…"kata-kataku mematikan reaksi gembiranya."Aku tolong kau sekali ni jer..Aku dah tak mau tolong lain kali!"

"Tak pe…Aku janji.Sekali ni jer."Dia meningkah.Aku Cuma mengangguk.

"Jom!"Akhil menarik lenganku.

"Kemana pula?"Blur ni..

"Aku nak carikan baju yang sesuai sikit dengan kau.Takkan kau nak jumpa mak aku pakai cam ni."Akhil memandang aku dari atas.Pe salah ke baju yang aku pakai?Stail aku.Trek bottom,tshir besar dan topi dikepala.kasut…sport shoes la beb!

"Eh…asal sampai nak ubah pakaian aku??Bukan nak jumpa menteri pun."aku menunjukkan rasa kurang senang.

"Salihah Fazrina oi,kalau nak jumpa mak mertua,kenalah pakai baju elok sikit.Pakai baju kurung,heels and…tudung!"

What??Baju kurung??Heels??Tudung??Oh tak…sume tu tak ada dalam kamus hidup aku!!Merepeklah."Susah sangat nak girlfriend kau ni.Malaslah aku tolong.Dahlah kena berlakon sekali,Eiii.Sengal tau!"

"Kau dah janji!"Keras kedengaran suara Akhil.

"Tu sebelum kau nak ubah imej aku.Kalau aku tahu memang aku tak hingin."aku membela diri.

Akhil berdengus."Tak palah.Senang cite,aku kahwin jelah dengan Milah tu.K bye!"Akhil menapak meninggalkan aku.Alahai,sianlah pulak kat mamat ni.Hm…

"Akhil!"langkahnya terhenti bila nama dia aku seru.Dia memalingkan wajah tanpa mengubah posisi badan.

"Aku tolong kau!"dan secara automatic,senyuman terukir di wajahnya.


"Tinggi sangatlah heels ni.Matilah aku."Aku berdengus apabila Akhil menyuakan heels 4 inci.Nak mati ker pakai kasut tinggi cam tu?Baling kat anjing pun lari punya.

"Alah…kau pakai kejap jer.Keluar dari keta,masuk rumah,keluar rumah.Then,siap!Pastu,kau bole simpan heels tu,nelah tau pasni nak jadi gadis ayu pulakkan?"Amboi,sedap ngutuk aku!Tawanya pula kuat,ngalahkan perempuan galak.Amoi seller ni,sengeh jer tengok perangai tak cukup hormone Akhil.

Biarlah dia berkeras nak aku pakai heels,aku tetap juga nak pakai kasut yang tak bertumit.Akhirnya,kasut flat yang aku dapat.Kira oklah dari heels.Ingatkan lepas tu dah habis.Rupanya dia heret aku pergi butik pula.Suruh cari baju kurung dengan tudung.

Dia ingat aku tak ada baju kurung ker?Tapi kalu tudung,memang kena belilah.Sebabnya,aku Cuma ada 2 helai tudung putih.Tu pun dah berzaman,elok buat kain buruk pun.Pandai dia pilih baju untuk aku,baju kurung biru dengan tudung senada.Ada citarasa!

"Penatnya.."aku mengeluh bila kami melabuhkan punggung di atas kerusu pabjang kat mall ni.

"Ai,bukan perempuan tak ada istilah penat ke kalau shopping ni?"Dia menujah..Uh..ada jer..Belum sempat aku nak jawab,telefon bimbit Akhil berbunyi.Diri bangkit menjauhkan diri dan menjawab telefon.Sebentar kemudian,Akhil kembali.

"Abang aku tepon.Dia ingatkan pasal rancangan esok.Nak bawak bakal ‘adik ipar’ dia"Akhil bercerita tanpaku pinta.Siap tekan lagi perkataan ‘adik ipar’.

"Kan abang kau tu tak kahwin lagi,asal mak kau kalut suruh kau kahwin?Nak langkah bendul pulak..Ke ni petua baru?"soalan kulontarkan.Akhil berdengus.

"Ni semua pasal Datin Lina lah, bestfriend mak aku.Konon nak eratkan lagi tali persahabatan,nak berbesan.Masalahnya,anak dia si Milah yang gedik tu nak kat aku.Hish..minta simpang la aku nak dapat bini cam dia.Dah tu,mak aku suruh aku cari calon kalau tak nak kahwin dengan dia.Tu yang aku cari kau."penjelasan Akhil membuatkan aku seperti burung belatuk.Terangguk-angguk.

"Jomlah balik."aku hanya mengangguk,bersetuju.




"Ingat…panggil aku Abang and bahasakan diri kau Faz."Akhil berbisik ke telingaku bila keretanya sudah sampai di rumah ibunya.Alahai,rasa kecut pun ada.Semalam aku sampai rasa tak nyenyak nak tido mengenangkan pertemuan hari ni.Dahlah kena ubah personality aku 100%.Wa…penyamaran besar!!

Aku sebenarnya sangat kagum dengan reka bentuk rumah ni.Memang cantik.Derap kaki kami semakin menghampiri masuk.Tercegat seorang wanita separuh abad di hadapan pinti.Aku yakin,ni mesti mak Akhil.Dengan yakin,aku hulur tangan.

"Assalamualaikum mak cik..Sihat?Akhil salu cerita pasal mak cik.Memang dia bagus.."ha…aku dah bacakan skrip ni.Tapi yang tak syoknya,mak Akhil ni wat muka seposen.Ai,salah ker?Terasa badanku di siku.

"Ni bukan mak akulah!"Lor…patutlah.Aku tersengeh.

"Dah samapi diorang Kiah?"kedengaran suara wanita.Elegen walaupun dah tua.Ni memang kompem Mak Akhil.Dan…aku salamlah…

Mak dia Nampak cam ok jer tapi dalam hati tak tahulah kan?Aku duduk di sofa diruang tamu.

"Angah,panggil Along kat taman belakang,ajak sekali sini."Mak Akhil a.k.a Datin Saudah mengarah.Akhil hilang dari pandangan.

"Dah lama kenal Akhil?"tu soalan pertama.Aku mengerutkan wajahku.

"Lama tak lama jugalah mak cik"Huhu…dengan penuh sopan santunnya aku jawab.Tak lama,sorang laki separuh abad turun.Ni mesti ayah si Akhil a.k.a Datuk marzan.Cam peramah jer.Aku rasa Datin Saudah ni nak soal aku lagi,nasib baik Akhil dah datang.Belakang dia,muncul pulak watak tambahan.Kacak!Ni mesti abang dia a.k.a Afzan.

"Datuk,datin,makanan dah siap.Jemput makan."Pembantu rumah mencelah.Dengan isyarat mata Akhil,aku bangun dan membontoti diorang ke ruang makan.

Tah macam mana,kaki aku tersadung kat karpet mewah rumah ni dan badanku hilang imbangan,terhoyong-hayang dan bakal mendarat macam nangka busuk.Tapi,kat mana ada heroin,mesti ada hero!Badanku disambut dan aku di pegang kemas.Bukan Akhil tapi Afzan!Nafasku berkocak hebat taktala mata kami bersatu.Pegangan tangannya di pinggangku seolah-olah mengalirkan arus elektrik tahap 300 mega watt!!Sedeti.Dua deti.Tiga detik.

"Along!"

"Faz!"

Seolah-olah baru bangun dari tidur,kami sama-sama tersentak.Aku pantas menolak kuat dadanya.Pipiku terasa hangat.

Dimeja makan,aku terasa serba tak kena.Dahlah aku memang tak biasa makan pakai sudu,garpu bisau dan bendalah yang lain.Tambah pula mata Afzan yang asyik tenung aku.Ei,bulu hidung aku terkeluar ker?Aku meraba hidung.

"makan pun nak usik hidung?Kalu keluar benda lain,macam mana nak makan?Gelilah macam ni"
Tet!!Tet!!Tet!!Macam peluru berpandu kata-kata Datin Saudah.Hish!Ada jer nak tegur aku.Aku sekadar memaniskan muka.Akhil ditepiku hanya menyiku lenganku tanda amaran dan Afzan….masih senyum!!Aku meneruskan acara makanku.

"Faz…"aku mendongak bila namaku diseru.Yup!!Datin Saudah…"Kalau makan bole tak jangan nak bunyikan segala pinggan mangkuk.Tak biasa makan ker?"wah….ni agak melebih ni…Kalau ikut hati aku nak jer bagi hadiah tapi….hai hati,sabarlah…

Memang Nampak sangat yang Datin Saudah tak berkenan kat aku.Sampai tak terlintas pun di benak hati,limpa,jantung dia nak hantar aku keluar rumah.Cuma pembantu rumah jer yang iring aku.Afzan,aku tahu dia ushar dari tingkat atas bilik dia.

"Aku minta maaf tau.Mak aku memang cam tu"ada nada kekesalan dalam suara Akhil.Pemanduannya masih tenang.Aku sekadar tersenyum.Dahlah,aku malas nak pikir.



Hari ni,entah apa yang aku mimpi,aku boleh pula nak berjalan-jalan kat shopping kompleks.Salunya,berat sangat kaki aku nak melangkah kat lubuk wanita ni.Huhu…tak per,bole cuci mata.
Langkahku terhenti bila bahuku terasa dicuit.Aku memalingkan wajahku dan….kejutan!!Afzan!!Alahai,kenapalah dalam berlemon orang,aku bole terserempak dengan dia?Entah apalah yang dia pikir bila tengok pakaian aku ni.Trek bottom,tshirt n sport shoes.Tudung,tak ada!!
Aku cepat-cepat melangkah mahu meninggalkan dia tapi dia lagi cepat.Paut lengan aku.

"Kenapa nak lari dari saya?"Gulp….Akhil…sorry,tembelang pecah!!


"Awak menyamar?"bulat mata Afzan bila aku ceritakan perkara sebenar.Hurm…aku sekadar memandang Teh O Ais yang ada kat depan aku ni.Ramai pula orang kat kafe ni.

"Saya tolong Akhil jer.Dah dia tak nak kahwin dengan si Milah tu.."aku cuba mempertahankan diri aku.Afzan berdengus.

"Sebab awak tolong Akhil,saya pulak yang kena kahwin dengan Milah,tahu?"keras suaranya.Eleh…tak takut pun.

"Saya rasa elok juga kalau awak kahwin dengan Milah sebab saya sure 100% tak akan ada perempuan lain boleh tahan dengan perangai mak awak tu"dump!!aku pula bagi ayat bek punya…

Dia sekadar tersenyum.Ai,tak marah pun…Ingat aku buat lawak ker?
"Hm…awak bole pula tahan dengan kata-kata mak saya.Kalau cam tu,awak jer lah yang kahwin dengan saya."Dia mengelip mata.Sungguh!Aku memang terpana dan jantung aku jadi laju cam orang baru lepas lari 1000 km!!Alahai…hati,kuat!!

"Tak hingin!"Berjaya pun aku meningkah.Dia senyum lagi.

"Kalau kahwin dengan saya,awak selalu disambut!cam heroin Hindustan tau.."Wow,ni lagilah buat muka aku jadi panas.Kalau bole,nak jer aku ambik ais dalam cawan ni,letak kat muka aku.

"Dahlah,malas nak layan awak."Aku bangun."Kita dah tak ada hal lagi,saya nak pergi dulu."Aku menapak tapi kembali berpaling bila dia menyeru.

"Salihah Fazrina…nama yang cantik seindah orangnya.Tapi alangkah bahagianya bila wanita yang menjadi hiasan dunia seperti awak bertudung.Lebih cantik dan ayu.Lambang muslimah sejati."dia mengenyitkan mata.Dan lagi sekali…aku terpana.Kata-katanya meresap jauh ke dalam hati.Betul-betul meresap.Kenapa?Adakah sebab kata-katanya yang berhemah?Atau mungkin…..Ahhhhh….Dan dia….dah menghilang…Biarlah.



Terkocoh-kocoh aku menapak kedalam restoren bila tengok Akhil yang dah bosan menunggu.

"Mamak,teh O ais satu!"Aku melaung."Kau pe sal?Macam kucing nak beranak jer aku tengok."Aku melontarkan soalan.Memang Nampak serabut betul mamat kat depan aku ni.Da masalah hormone ker??

"Mak aku nak kahwinkan Afzan dengan Milah.!"

O…mulutku bulat.Ada perasaan sedih.Kenapa?Aku pun tak tahu.
"Lah…baguslah tu,kan kau tak suka Milah."aku memulangkan paku buah keras.

"Ada masalah besar kat situ!"Dia cakap cam tu,aku kerut muka.Memang tak faham.

"Senang citer,nanti hari Sabtu aku datang rumah sewa kau!"Ha?dia nak datang rumah sewa aku?Mana boleh!

"Aku datang dengan someone.Memang penting.Hari Sabtu jer aku bole citer."Cam bole baca fikiran aku jer mamat aku ni.

Aku hanya mengangguk.



Hari Sabtu…..
Ketukan di pintu menggangu aktiviti menonton tv.Dengan langkah malas,aku buka pintu dan…..suprise!!!Akhil and….bukan dengan someone tapi dengan many one!!Siap bawa dulang lagi.Pe ni?Paling penting,Datin Saudah dengan Datuk Marzan pun ada..Ni betul-betul cam nak minang!
Dengan kepala yang penuh seribu persoalan,aku jemput diorang masuk.Lepas tu,aku ketuk pintu bilik housemate aku yang lain,nak suruh diorang buat pa yang patut.Sempat juga aku tukar baju yang suai sikit.

"Kenapa datang ramai-ramai ni?"soalan ku lontarkan.

"Aku nak jawab persoalan kau hari tu."Akhil menjawab.Nak jawab persoalan aku sampai kena bawa rombongan Kak Kiah!!

"Ada masalah besara kalau mak aku nak kahwinkan Afzan dengan Milah.Sebab…."

"Sebab saya Cuma nak kahwin dengan awak…"

Kata-kata Akhil disambut satu suara lain.Pandangan mataku bergerak kearah pintu dan disitu ada Afzan!!Permainan apa ni??

"Maaf ye…ni bukan gelanggang Raja Lawak nak buat lawak.Saya rasa semua ni tak kena."Aku meningkah.

"Faz…ni semua betul.."giliran Datin Saudah menyampuk.

"Mak cik…saya tak tahu apa yang sebenarnya berlaku kat sini.Tapi…bukan ke mak cik tak berkenan dengan saya?Dan untuk pengetahuaan mak cik,saya bukanlah Faz yang ayu berbaju kurung,bertudung!!Saya tak macam tu!"aku beremosi.

"Faz….mak cik pertama kali jumpa Faz,mak cik dah berkenan kat Faz..Mak cik saja buat cam tu,nak uji Faz…"Datin Saudah berkata.Aku hanya menggeleng.

Afzan menghampiriku.
"Awak tahu…saya pun terpaut pada awak kali pertama jumpa..Tapi,awak milik Akhil.Tapi bila saya tahu awak menyamar,saya seronok sangat.Saya yakin yang awak memang untuk saya!Saya memang suka kat awak!"Seram sejuk aku mendengar pengakuan Afzan.Ye….aku suka!Tak….tak suka!

"Saya tak suka awak!"ego ni.

"Saya sayang awak!"

"Saya tak sayangkan awak!"

"Saya cintakan awak!"

"Saya…"kata-kataku termati disitu.Tak boleh nak sanggah…Entahlah..
Afzan tersenyum.Dia melutut dihadapanku.

"Salihah Fazrina…hati saya tak menipu bila terdetik untuk suka pada awak…Mulut saya tak menipu bila mengaku cintakan awak..Mata saya tak buta bila lihat awak sebagai bidadari saya..Telinga saya tak tuli bila asyik dengan suara awak…Cinta ni saya nak!"Aku betul-betul terharu.Dahlah jadi drama depan orang ramai ni.Yang lain mengangguk-angguk memberi isyarat menyuruh aku menerima.

"Kahwin dengan saya….."

Aku menarik nafas."Tapi…saya tak kenal awak…"

"Perkenalan selepas perkahwinan lebih indah.Diredhai dan halal!"dia meningkah.

"Saya tak pakai tudung…"

"Saya akan bimbing awak!"

Dan sekarang…aku memang tak ada alasan…Aku angguk dan…

"Alhamdulillah…"seisi rumah mengucap syukur…



Hm…memang pelik kalau bicara pasal cinta…Ada yang bercinta punyalah lama tapi tak bersatu.Ada pulak yang baru 3 jam 30 minit 30 saat[Ad+Iz]jumpa terus kahwin…Cam aku,pertemuan singkat membawa erti besar bila hati saling bersatu.Hm…memang perkenalan selepas kahwin lebih indah dan yang paling penting diredhai ALLAH..
Doakanlah aku,Salihah Fazrina akan berbahagia selama-lamanya bersama Afzan Aklil.Amin…

Lupe plak…Akhil dengan Milah cam ne ek??Ok gak kalu depa menjadi…Huhu….Sebenarnya,depa tu nikah selepas aku dengan Afzan naik pelamin…Hek eleh Akhil…kata dulu tak mau kahwin dengan Milah….Ni,dia pula yang gila baying…haha…Itulah CINTA!!

NUQYQA_SMSIS 93
13/7/2009

P/S:kalu tak bes,hentam jer....bole trima..huhu...
posted by Penulisan2u @ 5:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 19/8/09 10:35 PG, Anonymous aNJe said…

    too simple

     

  • At 19/8/09 2:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple jew cite ni..tp best jugak la.good job writter

     

  • At 19/8/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni bukan dh advertise ke dulu?

     

  • At 19/8/09 6:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..aku xkesah ape org len komen kt cerpen ni tp bg aku cerpen ni mmg superb la...sempoi je pmpn 2...aduh..ni yg tibe2 rase nk g umah org...nk cr ank teruna yg mcm afzan 2...kekekekeke

     

  • At 20/8/09 2:38 PTG, Blogger ainulmardhiah said…

    permulaan cerita mcm dlm bicara hati la...tp lps tu, ade idea sndiri...ok la.

     

  • At 21/8/09 1:40 PG, Anonymous nailofar said…

    wei kelakar tol la...sakit perut aq bce ko punyer cerpen.....ok la..teruskan usaha..

     

  • At 25/8/09 12:05 PTG, Anonymous ara said…

    cm pnh bc je..
    anywhre nice story.

     

  • At 27/8/09 11:01 PG, Anonymous NUQYQA said…

    salam...
    i'm the writer of this story..
    memang pun cerita ni dah disiarkan..
    mungkin ada kesilapan teknikal kot,he3..
    papepon,thanks 4 all da komentar.

     

  • At 28/8/09 12:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe besh

    ek eley akhil..huhu..

    tomboy eh faz tuh?

     

  • At 31/8/09 3:02 PTG, Anonymous syu90 said…

    haha...
    ingt cam bicara hati....
    nsib baek tak...
    cta nie bes la....
    k...
    truskn lg...

     

  • At 5/9/09 3:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam.
    hmmmmmmm...citer ni best la..sempoi jek..
    luv that..huhuhuu =)
    truskan lagiii...

     

  • At 9/8/10 11:30 PG, Anonymous tok kura... said…

    best cite ni..tp slau je cite membabitkn org kaya2,dato' datin n bla bla bla.. org mlayu ni kuat brangan la jd kaya.
    pdhal habuk pun xde..
    bt la cite ttg org biase lak..
    ingt org biase ni xde CINTA ke..huhu
    ape la korang ni..aku xnk komen2 g sbb cite ni best gak.
    hehehehehe...jgn mrh nnt kne jual.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group