BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Ogos 29, 2009
Cerpen : Gadis NERD
Nama Pena : Yana Kot

"Lia, kau ada dengar tak khabar angin pasal budak tu." Seorang pelajar sedang menceritakan kepada temannya tentang khabar angin yang baru saja didengarnya tadi.
"Budak tu? Budak mana ni?" kawannya bertanya kembali, keliru.
"Amera.. Budak kelas 5 Sastera. Syahran luahkan perasaan pada Amera."
"what?? You mean Amera yang gilakan matematik and fizik tu…yang anggap formula matematik tu sebagai teman hidup dia" Lia seperti tidak pecaya.
"yup, that it."
"macam mana Syahran boleh suka dengan perempuan nerd mata empat tu."
"I don’t know."

Pagi yang indah di sekolah SMKKJ, telah dicemari dengan cercaan dan maki hamun kesemua pelajar perempuan terhadap Amera. Masing-masing masih keliru akan khabar angin tersebut. Mana taknya, seorang pelajar lelaki yang dikenali sebagai Tengku Syahran Hisham. Seorang yang kacak, budak pintar disekolah dan kaya boleh terpikat pada seorang perempuan nerd yang bernama, Amera. Memang tidak masuk dek akal.

"Hmmm.. hari ni aku nak mula selesaikan Matematik dulu ke atau Fizik?" Amera sedang memikirkan latihan tubi yang hendak dibuatnya untuk mengisi masa lapang di sekolah. Amera adalah pelajar yang sangat bagus dalam fizik mahupun matematik. Dia juga tidak mempunyai sebarang kawan rapat disekolah sejak dari tingkatan satu hinggalah ke tingkatan lima. Amera tidak terlalu berharap untuk mendapatkan kawan kerana, baginya bukulah yang sentiasa dijadikan kawan karib. Dia juga tidak pernah ambil peduli akan perasaan cinta. Bagi Amera tiada perkataan cinta didalam kamus hidupnya.
"Aku mulakan dengan matematik sajalah." Amera memulakan kiraan dengan jari-jemarinya rancak menekan digit-digit pada kalkulator kepunyaannya.
"Ahh.. lega rasanya bila dah dapat jawapan." Bagi Amera menyelesaikan segala soalan dengan teliti itu merupakan satu kepuasan.

Setiap hari yang tenang dan aman, bakal berubah sekelip mata dengan seribu kekalutan.
Ianya berpunca daripada…
"Hei, jom kita keluar hari ini." Ianya berpunca daripada lelaki ini, Syahran. Dia sedang bertenggek pada slide window kelasku di koridor sambil tersenyum. Memang tempat duduk ku juga bersebelahan dengan tingkap yang sedang diduduki oleh lelaki ini.
"Keluar? Nak buat apa?" Amera berkata sambil memandang sekelilingnya. Kesemua mata pelajar-pelajar perempuan tajam tertumpu pada dirinya. Adoi.. apasal lak korang tengok aku macam ni. Jealous ke. Apalah..macamlah aku suka kat lelaki ni. Ahh.. pergi mati lah korang. Wajah Amera kini tertumpu pada Syahran pula.
"Saja je nak jalan-jalan dengan awek baru." Syahran berkata sambil menjamah wajah gadis dihadapannya. Senyumannya masih belum lekang dari wajah.
"Awek baru? Siapa?"
"Awaklah. Siapa lagi…" senyum Syahran kian lebar.
"Saya tak pernah mengakui apa-apa hubungan antara kita. Jadi saya bukan siapa-siapa bagi awak." Amera membantah kata Syahran dengan raut wajah yang tenang sahaja.
"Baby.. I know awak sebenarnya sukakan saya juga. Tidak perlulah disembunyikan perasaan itu, nanti akan memakan diri. I love you so much. Please, terima saya sayang." Syahran berkata dengan penuh romantis sambil mencuit dagu Amera tetapi dengan sepantas kilat tangan Syahran ditepis. Amera memasamkan muka, tidak senang akan tindakan Syahran sebentar tadi.
"Oooo..you so sweet honey. Ingat ye, hari ni saya jumpa awak depan pagar sekolah selepas tamat sekolah. Okey..bye." Syahran melambaikan tangan lalu memulakan langkah untuk pergi. Fikiran Amera kini tidak ingin memikirkan tentang lelaki itu. Biarlah apa pun dia cakap, aku tak nak peduli. Yang penting buku ku ini setia bersamaku. Betul tak buku.

Loceng tamat sekolah pun berbunyi. Syahran sedang berjalan melalui sebuah koridor yang agak sunyi. Koridor tersebut seperti tidak berpenghuni kerana semua pelajar sudah pulang. Kebetulan Lia juga melalui koridor yang sama, juga arah yang sama dengan Syahran. Lia merupakan salah seorang peminat Syahran yang sudah agak lama. Tetapi cinta Lia ditolak mentah-mentah oleh Syahran.
"Syah." Lia menjerit memanggil nama Syahran yang jauh di hadapan. Syahran memalingkan tubuhnya setelah terdengar namanya dipanggil dengan deras. Lia mendekati tubuh itu.
"Syah, what do you think you are doing." Lia tiba-tiba bertanya dengan perasaan amarahnya.
"What? Apa yang saya dah buat.?" Syahran kehairanan. Apa kena perempuan ni. Tak ada ribut, tak ada angin, tiba-tiba nak mengamuk ni. Sakit saraf otak apa..
"Why? Saya tak faham kenapa awak boleh jatuh hati dekat perempuan mata empat tu. Habis saya ni siapa.?" Lia tiba-tiba menanyakan soalan seperti dia adalah teman wanita Syahran.
"Awak?? Awak ni cuma salah seorang kawan perempuan biasa saya. Tu je! Ada nak tanya lagi?" Syahran menjawab soalan itu dengan riak wajah yang seperti tiada apa yang berlaku. Sungguh selamba. Lia malu dengan dirinya sendiri kerana ayat-ayat yang dikeluarkan Syahran seperti menyelekehkannya. Syahran ,mengatur langkah untuk berlalu.

Selepas tamat sekolah, Amera sering singgah ke perpustakaan untuk mengulang kaji pelajaran. Dan sudah semestinya dia akan mengulangkaji matapelajaran kegemarannya. Masa berlalu dan terus berlalu. Amera melihat jam pada tangannya. Sudah pukul 3:30. Hmm..aku balik rumah pukul 5:00 lah. Balik awal-awal pun bukan ada apa-apa. Amera meneruskan latihan ulangkajinya dengan tekun. Tiba-tiba, Amera terdengar bunyi derap langkah yang makin lama makin mendekatinya.
"Amera, kenapa awak tak datang? Kan saya dah cakap, saya tunggu awak kat depan pagar sekolah. Merata saya cari awak, rupa-rupanya awak kat sini." Syahran yang datang dengan tiba-tiba, berkata berbaur geram.
"Oh." Hanya perkataan itu yang keluar daripada mulut Amera.
"Awak lupa ke pasal tu."
"Saya tak ada buat perjanjian apa-apa pun kan? Saya rasa saya tak pernah cakap pun saya nak pergi." Amera berkata dengan selamba. Seperti orang yang tak ada perasaan.
Syahran mengerutkan dahinya. Makin bertambah geramnya terhadap Amera yang sentiasa bersikap seperti tak ada perasaan dan selamba itu.
"Menarik sangat ke sampai awak ni belajar tanpa henti?" Syahran mendekatkan lagi dirinya pada Amera lebih rapat daripada yang sebelumnya. Hembusan nafasnya yang hangat itu juga dapat dirasai dengan lebih dekat. Amera menjauhkan diri nya sedikit, tidak mahu terlalu dekat dengan lelaki itu.
"Hmm.. bagi saya ini bukan setakat ulangkaji…Saya cuma jenis yang tak suka tengok kalau ada masalah yang tak selesai"
"Hah?? Maksud awak.." Syahran keliru dengan jawapan yang diberikan.
"Maksud saya, melihat sesuatu yang menjadi semakin ringkas dan menemui jawapannya adalah sesuatu yang indah." Amera menerangkan isi hatinya tentang perkara yang memang pelik itu.
"Humm..saya tak pasti tentang hal tu, tapi..saya boleh tunjukkan sesuatu yang jauh lebih menarik daripada benda itu."
"Hah? Ah..tunggu!.." Dengan pantas Syahran menarik tangan Amera. Amera tidak dapat berbuat apa-apa kerana pegangannya itu sangat sukar dilepaskan. Biasalah, tangan lelaki. Dia hanya mengikut rentak lelaki itu menuju ke arah yang belum Amera pastikan lagi. Tiba-tiba Syahran membawa Amera ke sebuah tempat semak berhampiran belakang banggunan sekolah. Terdapat sebuah motosikal Honda yang dilindungi oleh semak-samun tersebut. Dengan pantas juga Syahran menarik Amera ke atas motosikal.
"Nah, pakai helmet ni." Syahran menghidupkan enjin, lalu Amera dibonceng dan dibawa entah kemana.
"Syahran, menunggang motosikal di kawasan sekolah menyalahi undang-undanglah. Lagipun , motosikal gini, mana boleh naik dua orang." Amera berkata dengan nada yang agak kuat kerana Syahran menunggang motosikal ke arah berlawanan angin.
"Yeah…itulah sebabnya saya bawa laju-laju supaya kita tak kena tangkap." Had kelajuan yang dibawa oleh Syahran semakin meningkat. Amera semakin gementar akan kelajuan yang dibawa oleh Syahran.
"Hei, jangan lepaskan saya tau. Nanti awak jatuh." Syahran menyambung lagi. Baru saja mereka ingin melepasi pintu gerbang sekolah, mereka tiba-tiba dikesan oleh pengawal keselamatan sekolah. Dan sudah semestinyalah mereka akan dikejar. Tetapi malang bagi pengawal keselamatan, tidak sempat dia hendak mengejar, mereka telah hilang dari pandangan mata. Yelah, untuk mengejar orang juga memakan masa. Belum sempat pengawal keselamatan tu mengambil motosikalnya, mereka sudah lenyap. Kasihan..
"Kita dah terlepas ke daripada guard tu." Syahran yang sedang menunggang motosikal bertanya.
"Yup. Dah terlepas. Fuhh…Nasib baik." Amera melepaskan gementar. Tidak pernah dia mengalami kejadian seperti ini. Syahran masih meneruskan perjalanan. Ke manalah mamat ni nak bawak aku. Menyusahkan betul..
Tiba-tiba Syahran berhenti di sebuah taman yang sangat cantik. Ada sebuah tasik yang jernih.Taman nya juga agak terpinggir. Seperti jarang dilawati orang.
"Kita kat mana ni?" Amera bertanya, ingin tahu.
"Well. This is my secret place. Ayah saya beli tanah di sini. And dia build satu tempat cam ni, khas untuk saya rehat-rehat. Saya lagi suka tempat yang sunyi-sunyi macam ni. Lebih tenang dan aman. And awak the first person yang bukan dari ahli keluarga saya yang datang ke sini. Senang cerita you are the special one." Bibir Syahran menguntumkan senyuman. Amera membalas dengan senyuman tipis sahaja. Sebelum itu dia terkesima seketika akan kata-kata yang dituturkan oleh Syahran.
"And another one, cuba buka cermin mata awak ni." Syahran membuka cermin mata Amera yang setia pada satu pasang mata itu. Syahran mendekatkan wajahnya ke arah wajah Amera. Desah nafas Syahran hangat menyentuh pipi Amera. Pandangan mata antara mereka berlaga sesama sendiri.
"Kau nampak lebih cantik and comel tanpa cermin mata ni." Syahran berkata kemudian menghadiahkan sebuah ciuman lembut ke pipi Amera.
Amera terkesima. Pipinya sudah merah dek malu akan perlakuan Syahran tadi. Jantungnya sudah berdegup kencang. Hatinya sudah tidak keruan. Tapi dia cuba menahan perasaan itu. Syahran mula menjauhkan jarak wajahnya dari wajah Amera. Dia memalingkan badannya kearah lain.
"Wah..tengok tu Amera. Matahari terbenam. Cantikkan." Syahran sekali lagi menguntumkan sebuah senyuman kepada Amera. Amera masih lagi menahan perasaannya yang sedang tidak keruan.

Pulang saja ke rumah, Amera cuba melupakan apa yang terjadi pada petang tadi. Dia langsung tidak menyangka semua ini akan terjadi. Kata-kata manis Syahran sentiasa terbayang-bayang di kepala fikiran. Rasa ingin memutarkan kembali masa, dan membetulkan semua yang terjadi. Tapi semua itu tidak mungkin akan terjadi.

Aduh..kenapa dengan aku ni. Kenapa aku tak boleh melupakan apa yang terjadi. Hah..tak boleh jadi ni. Amera terus-terusan merungut didalam hati.
"Amera,kelas berikutnya di makmal." Seorang pelajar yang sama kelas dengan Amera berkata.
"Ohh..baiklah" Amera mengambil buku dari dalam beg dan menyusun langkah untuk ke makmal.
"Betul la. Hari ini kan, kami akan mengukur kadar nisbah pembebasan gas. Aku nak tengok carta kimia tu baru boleh relaks sikit." Amera melalui sebuah lorong yang agak sunyi. Jalan untuk ke makmal memang agak sunyi. Sedang Amera leka berjalan, dia terasa seperti seseorang mendorongnya dari belakang. Amera jatuh tersungkur. Cermin matanya juga jatuh menyembah tanah. Terasa juga seperti ada yang memijak cermin mata kepunyaannya itu.
"Ohh..maaflah Amera. Aku tak sengaja. Aku tak namapk kau disini tadi." Seseorang berkata seperti memerli. Amera tidak dapat melihat dengan jelas kerana tahap penglihatannya terlalu tinggi. Tetapi dia tersangat kenal akan suara itu. Bukankah ini suara….Lia.
"Maaf ya. Bukan maksud nak apa-apakan awak pun." Terdengar suara seseorang sedang tertawa. Ketawanya terkekeh-kekeh seperti kartun. Memang sahlah dia ni Lia. Leka mereka ketawa sehinggakan perbuatan mereka tadi ditangkap oleh ekoran pandangan mata Syahran. Syahran mula mendekati Lia dengan perasaan geram. Tetapi wajahnya tetap kelihatan tenang, ‘cool’ saja.
"Aku tak suka dengan apa yang kau buat tadi tu, Lia." Lia memaling kan tubuh kearah suara itu datang. Dia Terkejut dengan kehadiran Syahran yang tiba-tiba.
"what?? Apa yang..aku buat. It’s…just an accident. Bukannya aku…saja nak tolak dia." Lia berkata dengan cemas sehinggakan kata-katanya tersekat-sekat.
"kalau kau tak sengaja, kenapa kau cemas semacam je.Hah..jawab,jawab." Syahran berkata seperti main-main. Tetapi hatinya masih kesal akan sikap kurang ajar Lia.
Lia kini tidak tahu untuk berkata apa-apa lagi. Dengan geram dia mengangkat kaki dan meninggalkan Amera dan Syahran berdua.
"kau okey tak." Syahran berkata sambil menarik tangan Amera supaya berdiri tegak.
"Saya ok." Syahran memberikan cermin matanya yang sudah patah. Aduh, patah habis cermin mata ni. Nasib baik kat rumah ada lagi satu. Amera merungut sendiri.
"so, dia buat semua ni dekat saya sebab awak lah ye. I mean sebab dia suka kat awak." Amera bertanya dengan muka yang selamba. Dia tidak langsung berasa takut dengan kejadian yang menimpanya tadi. Tiba-tiba Syahran menghamburkan ketawanya. Amera pelik.
"apasal awak tiba-tiba ketawa ni." Amera masih lagi selamba.
"Awak ni memang jenis yang tak takut, kan. Dia dah buat awak macam tu pun, boleh buat muka cam tak jadi apa-apa. Memang tak ada perasaan lah awak ni." Syahran masih lagi meneruskan ketawanya. Amera mengangkat kening lalu meninggalkan syahran yang masih melayani ketawanya.

Malam itu Amera hanya mendiamkan diri di dalam bilik tidurnya. Dia tidak tahu apa yang sudah berlaku pada dirinya. Dia asyik terbayangkan wajah Syahran. Terasa juga suatu perasaan yang mulai menjalar pada dirinya. Tetapi dia tidak tahu apakah perasaan itu. Yang pasti ia adalah perasaan yang belum pernah dirasainya sebelum ini. Perasaan itu semakin lama, semakin menguasai dirinya. Pening Amera memikirkannya. Ahh.. sudahlah. Buat apalah aku fikirkan pasal budak tak betul tu. Aku tidur lagi bagus. Amera mendengus. Setelah beberapa minit berlalu, Amera melelapkan mata dengan nyenyak sekali.

Keesokkanya Amera pergi ke sekolah seperti biasa. Tetapi fikirannya masih dipenuhi dengan wajah Syahran. Hisy..kenapalah orang macam dia kena wujud dalam dunia ni. Amera membebel seorang diri. Dia menolak cermin matanya sedikit supaya kedudukannya membuatkan Amera lebih selesa.
Waktu Physics pun bermula. Semua pelajar 5 Sastera dikehendaki pergi ke Pusat Sumber. Kenapalah agaknya cikgu suruh pergi Pusat sumber yek… Amera berkata dengan suara yang kecil. Amera memulakan langkah utuk pergi ke arah tujuan yang berada di tingkat 4, banggunan sekolah. Dia menggunakan tangga di blok A. Ketika dia hendak meneruskan lagi langkah kakinya, dia terdengar suara seseoarang yang tidak pernah lupus dari kotak ingatannya. Syahran. Amera bersembunyi di sebalik dinding untuk mendengar perbualan Syahran dengan kawan-kawannya, Fariz, Adam, Fikri dan Hisyam. Dia tidak tahu apa yang memaksanya bertindak begitu.
"Weh Syah, macam mana?" adam membuka mulut.
"Maksud kau?" Syahran bertanya semula.
"maksud aku denda yang kau kena masa kau kalah lawan bowling hari tu."
"yup. Takkan tak ingat kot. Nak aku ingatkan balik. Dendanya adalah kau kena curi hati budak nerd mata empat tu." Fariz pula menyambung ayat Adam. Amera terkesima. Mereka tengah cakap pasal aku ke. Amera berkata dalam hati. Dia masih setia mendengar perbualan anytara mereka
"aku tak nak cakap pasal tu." Syahran mula berkata.
"nampaknya , lancer je misi kau tu.. kau ni memang ada teknik ajaib lah." Fikri pula berkata.
"tau tak pe.. perempuan nerd nak mat itu pun kau boleh handle." Hisyam pula menyambung kata-kata Fikri. Syahran hanya mendiamkan diri. Dia tidak tahu hendak berkata apa. Tetapi dia tahu ada perasaan yang sangat ganjil pada dirinya. Perasaan yang tidak pernah muncul pada perempuan lain, selain Amera.
"kau nak buat apa lepas ni. Nak tingalkan dia?" Tanya Fikri
"gila kejam." Adam yang menjawab. Kemudian mereka ketawa berdekah-dekah, kecuali Syahran.
"tapi dia memang selalu macam tu. Lepas dah dapat, dia tinggal. Memang tak ada perasaan." Mereka masih meneruskan ketawa. Amera mendengar setiap kata-kata mereka. Tersangat jelas. Amera merasa hendak menangis.
"kalau macam tu, hukuman kau dah selesai." Syahran masih mendiamkan diri. Tiba-tiba Amera muncul di hadapan mereka semua. Syahran kawan-kawannya memandang akan tubuh itu. Syahran terkejut besar. What?? Amera.. macam mana dia boleh ada kat sini. Dia dengar tak apa yang kitorang cakap tadi. Syahran bersoal jawab didalam hati. Amera hanya memandang Syahran tanpa berkelip. kemudian mata Amera mengeluarkan air mata yang jernih mengalir ke pipi. Dia tidak tahu kenapa dia perlu sedih akan semua ini. Adakah aku sudah jatuh cinta padanya. Amera berkata dalam hati. Syahran terkejut melihat air mata Amera yang mengalir. Amera mula melarikan diri keluar dari kawasan sekolah.
"Amera.." Syahran yang terkejut akan tindakan Amera, menjerit memanggil namanya, dan mengejarnya dari belakang. Kawan-kawan Syahran juga terkejut akan perangai kawannya. Tidak pernah mereka melihat Syahran mengejar seorang perempuan begitu.

Sekarang aku baru faham. Semua ni hanyalah hukuman bagi permainan bodoh diorang. Aku dah faham segalanya. Aku memang bodoh. Amera menjerit dalam hati. Dia masih lagi berlari sekuat hati melepasi pagar utama sekolah. Kemudian dia pergi ke sebuah taman yang berdekatan dengan seolahnya. Taman itu sunyi kerana tidak ramai pengunjungnya. Sepatutnya aku bertenang dan cuba fahami semua ni dari awal. Kenapa aku harus lari. Tapi aku seperti tidak boleh menerima semua ini kerana aku…
"Arhggggh." Amera menjerit sekuat hati melepaskan semua sesal dan sedih yang kini sudah dipenghuni pada dirinya. Tetapi, sakit itu terlalu dalam. Ianya tidak dapat diubati dengan hanya jeritannya. Kenapa aku harus jatuh cinta pada lelaki seperti dia. Amera menangis dalam hati. Tiba-tiba dia terdengar bunyi motorsikal yang semakin hampir dengannya.
"Amera." Syahran melangkah turun dari motosikalnya. Amera terkejut akan kehadiran Syahran ke sini. Sangkanya, dia tidak akan mengejarnya. Amera cuba melarikan diri.
"Amera. Tunggu. Jangan lari." Sepantas kilat, Syahran memaut tangan Amera agar dia tidak melarikan diri.
"listen.. dulu saya selalu fikir couple and dating dengan perempuan hanyalah untuk mengisi masa lapang saya je. Jadi pada mulanya memang saya main-main dengan awak. Tapi ada sesuatu yang lain tentang diri awak." Amera terkejut dengan kata-kata Syahran. Apa maksud dia ni.. Amera kini kembali tenang.
"Amera, saya rasa.. saya betul-betul cintakan awak."
"Awak rasa saya ni layak ke untuk lelaki macam awak. Yelah, awak kan kaya, pandai, handsome pulak tu. Ramai lagi yang nak kat awak." Amera berkata dengan wajah yang tenang walaupun jantungnya sudah berdegup dengan hebat.
"Saya tak peduli semua tu. Yang saya tau, saya nak dapatkan awak. Tak kira apa yang perlu saya buat, saya akan dapatkan awak." Syahran bersungguh-sungguh. Amera merasa sangat gembira dengan kata-kata Syahran. Tetapi egonya masih belum mahu diruntuhkan. Dia masih berlagak tenang. Tetapi, amera memang jenis yang tak boleh tengok masalah. Ini masalah yang sangat sukar untuk aku selesaikan. Kalau aku tak selesaikannya, aku tak boleh melangkah ke depan. Aku tak akan dapat jawapan yang boleh puaskan hati aku, jadi..
"Syahran. Saya..saya.."
"just say it dear." Ujar Syahran lembut, penuh romantic.
"saya pun cintakan awak." Sepantas kilat, Syahran memeluk gadis yng disayanginya. Amera terkesima. Tetapi dibiarkan saja kehangatan pelukan Syahran yang meresap ke seluruh tubuh badannya dengan selesa. Aku suka perasaan ini. Ianya sungguh menenangkan..Amera berkata dalam hati sambil membalas pelukan Syahran. Amera meleraikan pelukannya. Dia berpeluk tubuh.
"Awak fikir awak ni siapa huh..berani awak main-mainkan saya lepas saya dah suka kat awak. Apa jenis orang lah awak ni." Amera merungut seperti budak-budak. Syahran menggigit bibir menahan ketawa akan sikap Amera. Tidak pernah dilihatnya Amera bersikap begini.
"saya takkan tinggalkan awak Amera. Itu janji saya pada awak." Syahran berkata seraya mengahadiahkan sebuah ciuman pada dahi dan pipi Amera.
Pada keesokkan harinya, Amera dan Syahran diberi surat amaran oleh pihak sekolah kerana melarikan diri dari sekolah. Panjang lebar mereka dileter oleh guru disiplin.
"tengok, disebabkan awaklah saya dapat surat amaran buat kali keduanya tau. Dulu dah kena sekali waktu awak bawa saya naik motor. Sekarang kena lagi." Amera memasamkan muka. Kini sikap Amera mulai berubah. Tiada lagi sikap selambanya terhadap Syahran. Tetapi sikap itu masih lagi wujud jika dia bersemuka dengan orang lain.
"Ala..siapa suruh awak lari keluar sekolah. Lain kali, kalau nak larikan diri, lari je sampai kat belakang sekolah. Susah tau saya cari awak hari tu. Berlari sana, berlari sini." Syahran pula meluahkan perasaannya.
"siapa suruh awak kejar saya. Saya tak suruh pun." Amera masih lagi memasamkan muka.
"Suka hati sayalah nak kejar ke tak. Kalau saya tak kejar, saya mesti tak dapat dengar punya, luahan hati awak yang selalu saya nantikan tu. Tau.." Muka Amera merah serta merta setelah mendengar kata-kata Syahran. Fikirannya melayang pada kejadian yang tidak dia sangka akan berlaku. Tetapi disebabkan kejadian itulah kami dapat meluahkan perasaan sesama sendiri. Terima kasih Syahran. Kerana kaulah, aku dapat merasakan perasaan cinta akan seseorang. Amera tersenyum sendirian.
"Eh..kenapa tersengih pulak ni."
"suka hatilah nak tersengih ke apa."
"yelah."
posted by Penulisan2u @ 11:09 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
53 Comments:
  • At 29/8/09 12:02 PTG, Blogger Miss Kira said…

    cerita ni diadaptasi dr komik kan..
    sebab saya penah bca cita ni..
    sebijik..
    hmmm..

     

  • At 29/8/09 12:21 PTG, Blogger apLe dE gadiZ said…

    Nie dari komik kan..

    Ish3 x ori meyh

    Saya tau nie komik bcoz sy nie pembaca n pengumpul komik yg setia so x ori la sis . .

    Jalan cerite sume sebijik gile ...

    Cume dari kartun ditukarkan ke bentuk karangan ..

    Jadi bile sy bace x menjiwai langsung..

    Harap maklum la yer!!

     

  • At 29/8/09 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak pown rase cam tu jgak..sebijik cam komik..

     

  • At 29/8/09 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak siap leh terbayang kan karakter komik tu lg.
    :((

     

  • At 29/8/09 6:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lau tol cam komik
    cter pe eh....?
    kongsi r weh..
    nk cari ni...

     

  • At 29/8/09 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah , sibijik dlm komik dow . haha

     

  • At 29/8/09 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    komik jepun kan..
    ala cter pndek jerr..
    law x clap ashihara hinako pnye..
    mgkn wasilah kita o else..
    spoil la..

     

  • At 30/8/09 6:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ingat ke lain drpd yg lain.last2 ciplak punyalah plak.aku cukup menyampah klu cerpen camni.baik tak payah tulis cerpen.baca komik lg best tau tak,

     

  • At 30/8/09 3:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cehh..bwu nk komen cte ni amek dr komik..
    wakaka
    tp owg len da komen dlu..
    huhuhu...
    komik bley la kiss2 plok2..
    owg mlayu x ley taw..len kali nk wt,wt nme bkn mlayu k!

     

  • At 30/8/09 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tu la...
    aku pon dah aneh...asal ade part plok2 ngn kiss2..
    ciplak komik jepun ghupernyer...
    aduss!!

     

  • At 31/8/09 12:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    laa br nk kata ni cter komik
    sume org da tau rupanya..
    adoii
    haha

    d comic~
    tajuk: Miss
    pelukis: Ashihara Hinako
    hero: Kenta Kirishima
    heroin: Kazu Anzai
    penerbit: A.C.G. Nation

    sori kpd penulis...percayalah...penulisan sendiri lg bes dr yg ciplak...^.^

    cuba lgik ye~

     

  • At 31/8/09 3:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie cite komik...
    tj00k die cool kan?
    ye kot..
    ape da~
    ciplak cite dr komik...

     

  • At 31/8/09 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq tau ni komik
    tjuk dia Miss
    bkn cool yer...=.="

     

  • At 31/8/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    err...
    klas sastera amek fizik and n math ke??

     

  • At 31/8/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak....A.1

     

  • At 31/8/09 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sya pn stuju...nape klas sastera amik fizik...klu math tu xper lgi....

     

  • At 31/8/09 8:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tak elok la htr cerpen yg leh bg cth negatif kat org lain. Htr yg boleh bg pgjrn ckit. kalo nak bdakwh ni...byk pendekatan. Byk je cerpen yg di htr sblm ni ada nilai2 murni. To writer..jgn kcewa dgn komen yg diberi, try cari idea sendiri. Jgn jdkan kutukan melemahkan smgt anda utk berkarya n nanti...kalo dpt pujian...jgn plak dibuai leka.

    Akak L

     

  • At 1/9/09 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gler la komen2 sume bkr ati!!!! hrp2 pnulis xla trasa ati or jantung yea ngn komen2 yg yg membrangsangkn nie.... keep it up

     

  • At 1/9/09 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam yana..
    xpenah lak bc komik..so nextime kne more careful!!
    p'bc skrg da bnyk m'bc..
    tp xpe..troskn b'krya..
    keep up a gud work!!
    -nik-
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 1/9/09 8:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1) ciplak komik sy tataw. dah sume kate yer kot
    2) kelas sastera amek fizik? first time dgr spnjg 23 tahun bernafas kt bumi nih.
    3) y ni plg penting. unsur2 negatif bnyk sgt cter nih. memg msyarakat m'sia nowadays ader jer perangai gni, tp seharusnya kita jgn galakkan lg. buat citer biar nilai moral tu ader. so, dpt gak pahala sampingan ble da org y insaf bce citer awak. kalo cmni, lau dah ramai ag terpengaruh ngan nilai negatif, awak pon dapat kredit dosanya jugak.

    ~~ maaf la, sy hanya mengingatkan ant sesama manusia~~
    ikhlas- nailofar(ira)

     

  • At 3/9/09 12:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..uhu cm same gak org len komen.mmg sebijik cte komik miss tu..gempak starznyer...mmg la jln cte komik tu lebih kpd budaya org2 jepun..dok peluk2 n cium2 event student tol x??huhu..klo nk wat cte biarla yg berunsur nasihat..g1 xelok la ciplak komik tu..ok??sori klo kate2 sy wat writer terase..yelah bce perenggan first sy dh dpt tngkap jln cte sbb sy dh bce komik tu..pe pon awk leh cpta krya len yg lebih menarik..n gne idea awk sndiri..dgn cara cmtu,,,ble org komen so awk leh perbaiki kelemahan awk...so klo ciplak??ermm pk2 kan la ye..xpe..mnsia nk berjaye kne harungi mcm2 cabarn...ok..wassalam

     

  • At 3/9/09 5:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam,,komen aq pon sme gak.,.ni mmg cite lam komik tu..da byk kali aq ulang bcenye,,komik tu pon ade kat umah aq smpy skunk nih..tokpgetahuan aq nipmnat komik gmpak starz,,so,aq tau la sume cite nih..hehhee...jgn lak menciplaknye..sme giler..aq siap cek gi tuh..sme sgt la..juz xde yg cium2 je kot..hahaha...pape pon./slamat bekarya len kali..


    (helios_leha@yahoo.com)

     

  • At 3/9/09 10:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awat lah mcm cite komik ekkk...
    bc skit kat awal pon tau dh..
    tp gagahkn jugak lah
    bc smpai akhir..
    2 pon skip2...
    cr idea br ekkk...
    br gempak skit...
    jgn give up,wat yg lg baik

    zanash

     

  • At 4/9/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Pe plak miss nye.tajuk dia cool lah.Salah satu cerita dalam komik yg bertajuk honeymoon.aku baru bc cerita tu semalam ye...

     

  • At 5/9/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kEsIaN KaKaK PnUlIs...
    HeHeHe...
    X Pa lA..
    tRy lGi..
    MsTi bLh pUnYa..
    ChAiYoOk!!!

    ~BaYbIe iLa~

     

  • At 6/9/09 1:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    udah2 ler tu...
    korg nie bantai abes penulis nie...
    tp
    buat penulis,
    belajar lagi
    tp bukan melalui ciplak la yer~
    hehe
    xley nk kate "good job"
    tp lebih sesuai ngan kata2...
    "sila cuba lagi(",)

     

  • At 6/9/09 2:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsalah nak berkarya..
    p mesti kene pada tmpat dan carenya...
    keep your good work...^_^

     

  • At 6/9/09 6:47 PG, Anonymous zieya said…

    takpe...mungkin dgn cara ni penulis boleh dpt idea baru utk buat cerita sendiri..kalau boleh elakkan unsur2 negatif dlm cerpen akan dtg ya..teruskan usaha supaya kami para pembaca terpikat dan jatuh hati dgn cerpen anda..

     

  • At 6/9/09 1:36 PTG, Anonymous bulmamebo said…

    pergh...
    gyler dasyat kne hentam...
    tp aku bce pon tkzut gak..
    part plok2 kiss2 tuh x bleyh than maa..
    tape2..
    try and error..
    erk?
    hahhha

     

  • At 7/9/09 3:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rosak oit dak sek men cium2 trang2 ag 2....

     

  • At 12/9/09 2:00 PTG, Anonymous adaaa. said…

    ye ke citer ni dr komik?
    no wonder~
    hmm..
    mula2 bace best.
    tp time dh ckp 5 sastera
    ambik fizik,
    itu agak lebih sikit lah.
    hmmm.
    pape pun,
    keep it up~~

     

  • At 17/9/09 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg btol ambk sbijik dari komik..tpi tu jepun,nie orang melayu..sensitiviti kena jaga k..bahaya

     

  • At 23/9/09 9:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah cz anta cte ni untuk ktorg baca....tp alert sket ngn budaya orang melayu....lau boleh part kiss n hug 2 biarlah berlaku dlm keadaan yg halal......insyallah sy yakin lepas ni kamu akn.....dpt hantar karya yg lebih baek g....n lau kelas sastera....xd fizik....alert tau.....nanti org akn comment mcm2....sowe for the comment...take it as a challenge for to do better next time k.....peace....baek punyerrrrr.....

    (amyrulhakim_mohdfikri abdul fatah)

     

  • At 29/9/09 10:07 PG, Blogger Olive said…

    tak baik tau....
    usaha utk buat karya yang ori...

     

  • At 29/9/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wei. korang nie nak bg komen agak2 r..yang bg komen negatif 2 msti yang x minat bace komik..p la lu..4 akak penulis.cayouk2..(dr owg giler)

     

  • At 29/9/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala.........
    tiru komik baek xpyh......
    aku de r komik ni........
    tp...
    xslp aku..
    komik tjok miss 2 cter psl laki playboy..
    n pompuan nerd..
    couple...
    pastu pompuan 2 mngandung r...
    lg 1..
    pompuan 2 ne de mnt fizik..
    die cme wt nota bi yg kemas..
    aku de r komik miss 2..
    pnls ni amik dr komik honeymoon..
    pnls die akira shouku..
    tjok criter die cool..
    hero die asami..
    heroin lak goto yuriko..
    sbijik abis..
    cme asami cium goto kt mulut........

     

  • At 1/10/09 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni agak pelik..dak skola lg da plok2 kiss2..bkn gaya idop org melayu...

     

  • At 5/10/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke hati mak bapak tiri korang je nak komen2,...tp part yg negtv tue aku pon x ska gak,..tlalu bbas,..pe yg aku rse ko cbe nk blajar wt cerpen bdsarkan komik,.lbh kurang mcam nk blajar bab2 buat cerpen gitu,..its okay what kalo ko x gna idea sendiri,gna contoh komik dlu,..lma2 bnda2 ney akan ajr ko buat 1 cerpen yg bgos,..so carry on,..ak sokong ko,..biarkan berok2 sumer ney,mcam la dia orang teror sangat,..jgan jemu buat cerpen ek,..ayat ko dah okay,..x de clap2 kt mne2,pandai ssun ayat,..try bktikan koley hsilkan cerpen yg buat diaorang nangis sampai kene ltak 40 kotak tisu kat laptop tue,..caya lu beb,...

     

  • At 6/10/09 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tengku syahran dgan lia???hmm..cm nme wtak novel dlam bicara hati klu xslap..nsib heroin 2 meera..hihi.. mmg da byak cite cmni..tp papepun,keep it up..

     

  • At 6/10/09 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boley r..tp komik lg bes la..
    pape pun..cuba lagi la pnulis..

     

  • At 11/10/09 2:27 PTG, Anonymous aena kadir said…

    hahhhaha..da byk owg komen ni..hehhehe
    btw 4 da writter cuba lebh bek g tuk karya akan datang ek..hehhehe.. chaiyok2.. jan putus asa tuk cuba lagi...

     

  • At 16/11/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe...
    juz wanna say-
    PLEASE TRY AGAIN LATER
    AHAHAHa
    cam phone operator la plak

     

  • At 24/2/10 5:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    komik pe...?
    blur r

     

  • At 10/12/10 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perghh....aku da ingt r komik 2...

     

  • At 11/2/11 5:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well~
    sisatira

     

  • At 21/2/11 4:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori saya tak tau nak nilai cerpen2 nie tapi bila cerita nie bertentangan ngan nilai-nilai islam so kne la tegur...hope x wat lagi sebab remaja2 skarang nie senang nak terpengaruh ngan nilai2 negatif.... pantang rase romantik ckit mesti nak tiru.... sampi lupa diri tu orang islam..... jgn islam pada nama je....

     

  • At 26/3/11 8:58 PTG, Blogger RiNz.... said…

    cam dlm komik ajew....well papew pown teroskn beruasahe....ganbatte!

     

  • At 1/4/11 5:36 PTG, Anonymous iman najiha said…

    not bad....huh.. gle dak zmn skang..bru fom 5 dah2 siap kiss pipi n dahi....dah la bkn muhrim ske2 je wt cm2...

     

  • At 5/4/11 4:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erk...rasenye nie dari komik kn??....jalan cerita sama jer...saya ader komik tue...huhuhuhu....

     

  • At 10/4/11 6:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku awal2 bace time yng bdak llaki popular kat skolah aku dah agak ni mesti ade unsur3 komik.
    ternyata aku betol!!
    tajok cerita cool dalam buku honeymoon.
    karya akira shouko.
    yang cite miss tuh aku xprnah bace tapi yng pasti nye mmg sebijik dlm cite cool tuh..aku ingt name pompuan tuh Goto.so kalo nk ciplak2 cite jngn amek dari komik k.sbb kitorg da bace komik bnyak

     

  • At 1/5/11 9:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    First sekali, mula2 baca dah pelik sbb budak sastera amik Fizik? Hmm, macam x pernah dgr je.
    Second, pasal tiru komik tu, mmg dah perasan masa. Jgn la tiru sangat. Tukarlah sikit bagi menarik.

     

  • At 5/8/11 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala... korang nih... x kisahlah kalo dari komik pun, crite lain yang korang bace pun x semestinya ori, cerpen... biasanya dari pengalaman hidup, diri sendiri ataupun orang lain, tetiba kita terfkr nak tulis satu cite... cite yang kita terfikir tu mungkin dah terjadi pada org yang kita mmg x kenal... ataupun dah ada yang tulis, tapi kite x penah bace, so, kita tulis dengan cara kite. yang penting dia bukan copy sebiji-sebiji, pastu taruk nama dia, itu melampau aaa...

     

  • At 19/12/11 10:25 PTG, Blogger Hafizatul Sufiah Yaacob said…

    aku rase cam playful kiss versi pompuan

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group