BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Ogos 29, 2009
Cerpen : Diakah lelaki itu?
Nama Pena : hazel adriana

Aku merenung jam yang terpapar di telefon bimbitku. Sengaja aku melambatkan masa untuk menunggu di terminal bas. Hari ini, aku akan menaiki bas ke kuala terengganu. Ada program yang aku sertai yang menyebabkan aku kehilangan cuti dua mingguku di rumah. Aku menunggu di platfom satu di terminal makmur, kuantan. Kelihatan bas ke kota bharu sudah tiba. Aku mengeluarkan tiket bas transnasional dan kutunjukkan kepada pak cik bas itu. lantas pak cik itu menyuruhku naik namun dia menyuruhku duduk di mana-mana yang kosong. Aku pelik namun aku biarkan sahaja. Sempat juga aku bertanya kepada pak cik itu namun jawapannya bas yang sepatutnya aku naik itu tiada. Jadi tanpa rasa bersalah dan musykil aku pun naik dan duduk di satu tempat yang kosong. Di sebelahku terdapat beg sandang. Mungkin pemiliknya turun sekejap. Aku pun duduk sambil membelek telefon bimbit. Kulihat ada tiga pesanan ringkas dan lima kali panggilan yang aku terlepas. Aku membacanya dan aku dapati rakanku masih belum menaiki bas. Kusangkakan dia sudah menaiki bas yang sama denganku. Bas sudah bergerak keluar dari terminal bas. Dan rakanku masih terpinga-pinga di terminal bas itu. perasaan bersalah mula menguasai aku. Melihatkan aku yang kelam kabut, lelaki yang duduk di sebelah aku menegurku. Aku pun dengan rela hati menceritakan segala yang berlaku dan lelaki itu hanya tersenyum. ceh kacak jugak lelaki ni. aku meneliti wajahnya, putih bersih, matanya redup dan anak matanya yang berwarna hitam. Pendek kata dia ni bolehlah aku golongkan dalam spesis yang kacak. Gatal juga aku ni.
" so, kawan awak tu macam mana?" tanyanya kepadaku. Aku memandangnya.
" dia kata tadi bas tu ada rupanya. Pak cik tu tipu saya. Geram betul." Aku lihat dia ketawa. boleh pula dia ketawa. tak menganggu orang lain ke?
" la.. kawan awak tu lelaki ke perempuan?" dia bertanya kepadaku. Aku mengangkat kening. Biar betul dia ni. mesti berminat denganku. Gatal betul aku ni. siap boleh perasan lagi.
"perempuan. Tak berani la nak janji dengan lelaki. Lagipun saya tak ramai kawan lelaki." Ujarku ikhlas. Biarlah dia hendak fikirkan apa tentang diriku. Aku senyap seketika sambil membuang pandang keluar. Dia jarang memandang ke arahku. Segan mungkin.
" so, awak ni student mana?" dia tahu aku ni student? Ajaib ..ajaib.siap boleh teka lagi aku ni belajar di mana. Lepas-lepas aku siasat, rupanya dia ni senior di universiti aku. Biar betul! Aku ingatkan dia ni penipu seperti lelaki-lelaki yang aku kenal dulu rupanya tidak. Dia siap boleh bercerita lagi mengenai keadaan di dalam kampus. Hebat betul dia ni.
" awak ni datang untuk event sukan tu juga ke?" tanyanya kepadaku. Aku menggangguk. Pelik betul aku ni. biasanya apabila di dalam bas aku akan mengantuk dan lebih tepat lagi aku akan mabuk. Jadi aku akan tidur kebiasaannya. Namun lain pula jadinya. Hee.. mentang-mentang ada mamat hensem di sebelah aku terus tak jadi tidur.
Bas berhenti rehat seketika. Aku melihat penumpang-penumpang lain turun untuk mengisi perut mereka dan ini termasuklah abang hensem di sebelahku. Aku hanya melihat lelaki itu turun. Cermin mataku, kubuka sebentar. Kain pengelap dikeluarkan dan aku mula mengelap kanta cermin mataku. Hish kenapalah susah sangat nak tanggal kesan ni? aku mencuba sedaya-upaya menanggalkan kesan kotoran itu. tiba-tiba aku lihat lelaki itu sudah naik dan duduk di sebelah aku. Aku memandangnya tanpa menggunakan cermin mata. Kelabu asap. Dia kelihatan terpaku.
" awak nampak comel la kalau tak pakai cermin mata." Ujarnya kepadaku. Aku yang sedang sibuk menanggalkan kesan itu tidak berapa mendengar kata-kata pujian itu. lambat betul otak aku memprosesnya sehinggakan bas berjalan baru aku tersedar dia baru sahaja memuji aku. Aku menyarungkan kembali cermin mataku dan tersenyum. dia mempelawaku sebotol air oren. Aku menolaknya dengan baik. Mama pesan jangan terima benda daripada orang yang kita tak kenal dan itu yang kau pegang sehingga ke hari ini.

Aku hampir sampai ke destinasiku iaitu kuala terengganu. Sedangkan dia perlu menyambung perjalanannya ke kota bharu. Aku senyap. Nama dia pun aku tak tahu. Aku tanya je lah.
" erm, kita ni dah cakap berjam-jam tapi nama pun tak tahu. Nama awak apa?" dengan selambanya aku bertanya kepadanya. Dia agak terkejut. Namun dia tersenyum.
" hisyam. Awak?" sedapnya nama dia.
" Diya." Jawabku ringkas. Kalau sebut nama penuh aku mesti dia susah nak sebut. Nama pendek cukup. Lantas aku meneruskan perbualan empat jam tanpa henti dengannya. Bas sudah memasuki bandar kuala terengganu dan tiba-tiba dia...
" erm kalau boleh lepas ni boleh tak kita still contact?" yes soalan yang aku tunggu-tunggu tu. Nak nombor telefon aku? Boleh..boleh... ambillah, aku sudi. Kalau nak email pun aku bagi. Hish.. aku ni makin menggatallah jawabnya..
" boleh, bagi nombor telefon awak. Saya missed call awak." Lantas penukaran nombor telefon pun berlaku. Aku puas hati. Bas sudah sampai di hentian bas baru kuala terengganu. Aku turun dengan berat hatinya. Eleh berat hati nak tinggalkan lelaki hensem atas bas tu. Aku duduk di bangku di terminal itu, menunggu kawanku yang sepatutnya bersama aku sekarang. Aku lihat kelibat rakanku turun bas. jadi kami pun terus ke kedai makan berhampiran mengisi perut kami yang sememangnya berkeroncong.

Kami menaiki teksi pulang ke universiti. Sesampainya di sana kami terus mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran dan mengambil kunci bilik masing-masing. Aku mendapat teman sebilik yang baru. Rakan-rakan sebilikku sudah lama sampai. Aku yang paling last. Bagasiku diletakkan di tepi katil. Aku mengeluarkan tuala dan menuju ke bilik air untuk mandi. Usai mandi, terus aku menunaikan solat zohor yang sudah hendak habis waktunya. Baru sahaja aku hendak bergolek-golek atas katil, telefon bimbitku berbunyi. Ada pesanan ringkas masuk. Tanganku mencapai telefon bimbit dan membaca pesanan ringkas itu.
‘Hai... awk dah smpi hstel ke? Msti penatkn’
Aku tersenyum. pesanan ringkas dari Hisyam. Jari jemariku tangkas membalas mesej daripada Hisyam.
‘dah smpi td. Ni tgh golek2 ats katil. Sape duk sbelah awk td?’
Saja aku bertanya. Perasaan ingin tahu menguasai diriku. Mesti perempuan lagi.
‘pelncong dr france duk sbelah sy td.’
Hisyam membalas. Aku tersenyum lagi. Lega. Lega? Kenapa pula aku harus lega? Jatuh cintakah aku? Kronik ni.
‘nnt dah smpi, bgtau sy tau. Take care.’
Sempat aku berpesan kepadanya. Ceh dah jadi macam awek dia la pulak. Perasan betul aku ni.

Aku meneruskan kehidupan aku di universiti. Sebenarnya aku menjadi seorang sukarelawan untuk program yang dianjurkan oleh pihak universiti. Program yang disertai oleh dua puluh satu institut pengajian tinggi awam di malaysia. Ia merupakan acara sukan yang mempertandingkan lapan belas acara. Sebagai sukarelawan yang bertugas di bahagian perubatan dan kecemasan, aku terpaksa bertugas sebagai paramedik. Banyak pengalaman yang aku timba sejak menjadi seorang paramedik. Yang paling seronoknya apabila melihat atlet yang kami rawat itu sembuh dan mengucapkan terima kasih kepada kami. Memang seronok dan rasa puas hati. Kepuasannya tak boleh diungkapkan dengan kata-kata. Sepanjang masa itu, aku masih lagi saling berhubung dengan Hisyam. Macam sudah menjadi satu rutin untuk menceritakan perkara yang berlaku dalam hidupku kepada dia. Hisyam sangat matang. Mungkin kerana usianya lebih tua daripadaku. Kadang kala aku rasa dianggap seperti adik olehnya. Rasa tak selesa. Tapi nasihatnya membuatkan aku sedikit berubah. Kadang kala pula aku dapat melihat diri aku di dalam dirinya. Dia bagaikan pantulan daripada diriku. Ego. Itu yang aku dapat simpulkan setakat ini.

Malam sebelum aku berangkat pulang ke rumah, sempat aku bersembang dengan Hisyam di Yahoo Messenger. Dia nampaknya emosional waktu itu. Aku tak berhasrat hendak meneruskan perbualan lalu aku keluar daripada Yahoo Messenger. Memang dia macam aku. Keras kepala dan ego. Dan telefon bimbitku berbunyi. Pesanan ringkas lagi daripada Hisyam. Aku membacanya.
‘awk x sudi nak kwn dgn sy ke?’
Aku membalas.
‘bkn la. Sy nk tgu awk sejuk dulu. Br kite smbang lg. Awk tgh panas 2’
Alasan aku berikan supaya dia tidak kecil hati.
‘ esk awk blik, hati2 tau.’
Ujarnya kepadaku. Aku tersenyum lagi. rakanku yang berada di sebelahku hanya menggelengkan kepala melihat mimik mukaku apabila membaca mesej yang diberikan Hisyam.

Aku pulang dengan selamat. Sesampainya aku di rumah terus sahaja aku menaip mesej kepada Hisyam yang mengatakan aku sudah selamat sampai. Dan dia tidak membalas. Geram dan sakit hati bercampur baur dalam hatiku. Selepas itu aku pun sudah tidak bersembang dengannya lagi. sehinggalah suatu hari, pesanan ringkas memasuki telefon bimbitku. Aku membacanya. Daripada Hisyam. Biarlah dia. Aku malas melayannya. Dia buatkan aku seperti terhegeh-hegeh hendakkan dia. Suka hati dia sahaja. Aku membalas juga tapi tak semesra dulu.
Sedar tak sedar sudah tiga tahun aku berkawan dengan Hisyam. Biar betul. Dalam layan tak layan menjadi juga. Tiga tahun, bukan tempoh masa yang singkat tu. Tapi aku dengan Hisyam masih lagi tak ada apa-apa peningkatan. Macam tu jugaklah. Nak buat macam mana dah perangai kami ni lebih kurang sama. Cuma yang lainnya dia sukakan aktiviti seni dan aku pula sukakan aktiviti lasak. Itu sahaja yang membezakan kami berdua. Sehinggalah suatu hari, aku keluar dengan rakan baikku yang baru pulang ke Malaysia. Azlan namanya. Aku ke kedai buku bersamanya. Mulanya Azlan mengajakku bermain boling namun aku menolaknya apabila mengenangkan balingan aku selalu meredah longkang.
"Diya, kau nak cari buku ape ni?" Azlan bertanya kepadaku setelah melihat aku merayau-rayau di dalam kedai buku itu.
" nak cari novel la. Dah lama tak baca novel." Aku menjawab. Tanganku masih membelek-belek novel-novel yang disusun di atas rak. Mahal-mahal jugak novel ni. seingat aku novel terakhir yang aku beli adalah sewaktu aku berada di tingkatan tiga. Selepas itu, aku hanya meminjam di perpustakaan awam ataupun daripada rakan-rakanku. Aku membelek sebuah novel nukilan penulis kegemaranku, Ramlee Awang Murshid. Serta-merta aku teringatkan Hisyam. Dia juga meminati karya penulis itu. Tiba-tiba aku terlanggar seorang lelaki. Gedebuk.. habis jatuh novel yang aku pegang tadi. Azlan yang sedang membelek majalah meluru ke arah aku. Dia membantu aku bangun. Lelaki itu seperti aku kenal.
"Sorry, saya tak sengaja." Ujarnya perlahan. Aku hanya membetulkan bajuku. Azlan membantuku mengutip novel yang terjatuh. Lelaki itu pegun. Tak bergerak langsung. Eh, kenapa pulak mamat ni?
"awak ni Diya kan?" aku memandangnya tepat-tepat. Ya Allah, Hisyam. Dia masih ingat aku? Dulu sewaktu aku berjumpa dengan dia aku masih memakai cermin mata. Sekarang cermin mata sudah lama aku buang ke laut, dia masih boleh mengecama aku? Ajaib..ajaib.
" ya saya. Hisyam?" aku meminta kepastian. Azlan pula kulihat terpinga-pinga. Ye lah dapat tengok drama swasta percuma lagi. siaran langsung gitu. Tak ada siaran ulangan tau.
" saya tahu saya tak silap orang. Dah tiga tahun kan. Awak makin cantik." Pujinya kepadaku. Aku lihat dia melirik kepada Azlan. Mungkin ingin mengetahui siapa lelaki yang bersamaku tika itu.
" terima kasih. Kenalkan, ni Azlan. Kawan baik saya." Azlan tersenyum dan berjabat tangan dengan Hisyam.
" so awak la Hisyam. Not bad." Hish Azlan ni boleh pulak cakap macam tu. Apa la kurangnya Hisyam tu dengan dia. Mesti dia pandang rendah kat Hisyam. Al maklumlah Hisyam ni anak orang kampung dan Azlan ni pulak anak orang berada.
" erm kalau boleh kita lunch together hari ni?" Hisyam mempelawaku dan Azlan. Kami berdua hanya menurut. Kebetulan kedai buku itu berhampiran dengan sebuah restoran jadi kami bertiga terus menapak ke sana.

Aku hanya berdiam diri melihat dua orang lelaki ini bersembang hal-hal lelaki. Aku bukan tunggul! Nak sahaja aku jerit macam tu kepada mereka berdua. Makanan di pinggan kukuis-kuis tanda protes. Azlan yang perasan akan sikapku terus menunjukkan sikap prihatin.
" kenapa Diya? Tak suka ke makanan ni? kalau tak suka Lan order yang lain." Prihatin betul si Azlan ni. apa hal pulak ni. Hisyam pula merenungku tajam. Cemburukah dia?
" okay je. Lepas ni Diya ingat nak balik rumah terus. Lan hantarkan ok?" aku meminta Azlan menghantarku pulang.
" okay." Azlan membalas pendek.
"Diya, if you don’t mind can I send you home?" aiseh Hisyam cakap mat saleh la pulak. Biar betul. Azlan tersenyum. aku terkedu.
" tapi.." aku dah tergagap-gagap dan Azlan pula menyambung..
" okay you can send her home." Lan ni siap boleh kenyit mata lagi kepadaku. Biar betul ni. hisyam tersenyum.

Dan akhirnya aku berada dalam kereta Hisyam. Pelik. Hisyam ni bukan la anak orang berada tapi kereta dia bolehlah aku katakan kereta mewah. Kereta Porsche berwarana merah. Sangat bergaya. Dia pinjam daripada kawan kot.
" so, mana rumah awak?" tanyanya kepadaku. Aku masih lagi dalam keadaan terkejut.
" kenapa awak nak hantar saya balik?" soalannya aku jawab dengan soalan. Aku tak mahu mendatangkan persepsi buruk kepada jiran tetanggaku. Biasalah kawasan kejiranan yang aku tinggal tu memang sangat menjaga tepi kain orang.
" saya nak tahu rumah awak. Senang kerja saya nanti." dia mula menghidupkan enjin kereta.
" kerja apa? Awak ni buat kerja direct selling ke?" wah wah wah... soalan cari nahas tu. Dia menjeling. Huh takut aku. Jangan sakitkan hati dia nanti apa pula dia buat
posted by Penulisan2u @ 11:57 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group