BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 21, 2009
Cerpen : A, B ,C atau D ?
Nama Pena : Cahyacinta

"Adus!Sakit nye!Awak ni buta ke hah?"Macam dalam novel lah pulak pagi-pagi lambat lepas tu kena langgar lak dengan tah sape-sape rungut Nur Zahlia Zainey

"Soooryy tak sengaja lah Cik saya kelam kabut sikit tadi."Terkejut Zayril Zainuddin dengan jerkehan gadis didepanya tu.

"Ah!Alasan! awak ingat ni macam dalam novel ke hah?Terjatuh,terlangar bla la la la."Panas betul hatinya dah lah terlambat bangun.Pagi ini pulak kelas Prof Zainul si harimau tua kaki sindir tu.Habis kemarahanya di lempar kan pada mamat yang 'bertuah ' terlanggar dirinya.

"Oi!Awak ni kenapa ah kan saya dah cakap sory,saya tak nampak lah.Kalau saya nampak takda lah saya nak langgar 'tong drum' cam awak tu"Balas nya sambil tersenyum sinis.

"Apa?! 'Tong drum'? Banyak cantik muka awak ni tak reti nak bersopan eh?Atau
a-Kurang diajar, b-Tak tahu bersopan santun,c-Tak tahu adab, atau,d-Semua yang diatas."Puas hati Zahlia meliat muka mamat yang melanggarnya itu sudah merah padam menahan marah.Actually dalam hati cuak juga menanti apa reaksi mamat ni.

"Banyak lah awak punya soalan objektif!Dah lah malas nak layan perempuan sewel cam awak ni!Harap je muka cantik tapi perangai hampeh!"Zayril Zainuddin berlalu pergi,malas dia hendak berlama-lama disana.Semakin di layan gadis ini semakin hilang kesabaranya.Sebelum kesabaran nya yang semakin nipis itu hilang lebih baik dia blah dulu.

"Heh!Menggong!Sapa yang suruh awak layan saya,and one more thing thanks lah puji saya memang cantik pun."Balas nya lalu menjelir lidah nya ke arah mamat tersebut.Dia sebenarnya belum puas lagi hendak memancing kemarahan lelaki itu.Cute!Yup memang dia akui lelaki itu sangat cute bila marah..Mata nya yang galak akan bersinar seperti hantu hahah,yang paling penting kulit nya yang putih akan memerah..Wah kalah kulit aku getus Zahlia.

Panas hati Zayril melayan perempuan 'sewel' tu pagi-pagi lagi nak menaikan kemarahanya memang pantang betul dia bila di membuat kesalahan dan sudah meminta maaf di balas dengan perkataan menyakitkan hati..Tunggu lah kau perempuan kalau aku jumpa kau getus nya sambil tersenyum sinis..

***********************************************

"Ya Cik Nur Zahlia Zaniey...Awal sungguh ye anda sampai..Kelas sila beri tepukan kepada Cik Nur Zahlia Zaniey ye.."Pantang sungguh Prof Zainul kalau ada pelajar nya yang lambat masuk walau apa pun alasanya..Tiada maaf bagimu!

"Maaf Prof saya tak sengaja terlambat bagun tadi."Peh mangkuk betul nasib baik kau ni Prof aku a.k.a orang tua kalau tak nak je aku smack down org tua ni...

"Ohh!Ingatkan kamu tertindih bantal tadi."Riuh rendah kelas mendengar sindirin dari Prof Zainul,ada juga yang tersenyum sinis dan ada juga yang kesian dengan Zahlia.

"Dah!Diam semua..Awak boleh pergi duduk Zahlia.Next time awak lambat lagi saya tahu lah nak buat apa."Eleh macam aku takut pun,dah warga emas ada hati nak sindir-sindir orang.Tak takut dosa ke hah?Ceh wah pandai lak aku cakap orang padahal aku pun sama.

"Eh Lia asal kau lambat hah.?" Kus semangat dah lah aku baru ke 'gurauan manja' dari prof tua tu..Ah!sebab minah ni lah juga aku lambat mangkuk sungguh ada ke dia tak kejut aku tadi..

"Banyak lah kau punya lambat Zila.Kenapa kau tak kejut aku tadi hah?
a.Lupa b.Tak ingat c.Malas nak kejut atau d.Semua yang diatas..

"Jawapanya E aku nak tumbuk kau!kau tau tak macam dah nak roboh je hostel tu aku bangunkan kau.Tapi sikit pun tak gerak.Makin aku kejut makin kau tutup muka kau dengan 'manja'kau yang busuk tu."Marah Zila dengan suara yang tertahan-tahan

"Hikhik ampun beribu ampun nenek kebayan,cucu tak dengar lah tu tadi."Apa nak buat aku sengih je lah depan minah ni hikhik..

"Ah!tulah jangan main terjah je."Zila menarik muka masam..

"Ya Cik Zahlia dan Cik Zila ada apa yang nak dikongsikan dengan kelas."Tiba-tiba pulak si tua tu menampuk.Buat malu kerajaan je semua orang tengok..

"Hehe takda apa prof."Jawab Zila sambil membuat tanda peace!

"Em kalau ada apa-apa nak kongsi sila lah ke depan ya Cik berdua."Nak sindir lagi lah ni Prof ni..Nasib baik tinggal setengah jam lagi kelas orang tua ni.

"Zila lepas kelas 'pakwe' kau ni kita gi cafe tau makan'Bisik Zahlia

"Ok!" Aiks kau ye pun setuju nak gi cafe tak yah lah cubit aku sakit tau.

********************************************************
Huh nasib abaik tak ramai orang kat cafe ni.Aku dah lapar giles ni.

"Zila kau nak makan apa?Aku lapar giles dah ni.Aku nak makan nasi campur jelah.Cepat sikit lapar dah ni"

"Ehem!Patut lah macam 'tong drum'rupanya kuat makan."

Aiks asal suara Zila garau.Siap kutuk aku macam 'tong drum' lak tu.Jangan-jangan....Jap-jap aku nak toleh belakang..

"Awak!Sibuk asal hah?Suka suki je panggil saya ‘tong drum'.Awak tau tak, saya bersaiz 'S' je ok.Diulangi saiz 'S' apa pulak macam 'tong drum'.Ke awak ni a.Buta b.Tak nampak c. Blind atau d.semua yang diatas."

"Marah nampak usik sikit pun tak boleh ke?Ah malas lah saya nak jawab soalan budak kecik macam awak tu." Ingin sahaja Zayril mencubit pipi comel gadis didepanya yang sudah memerah itu.Cute!Tapi mana boleh aurat lorh.

"Ah!Budak kecik?Dah lah panggil saya 'tong drum' lepas tu cakap saya budak kecik lak.Tak sedar diri langsung,awak tu lagi besar dari saya ada hati nak cakap orang 'tong drum.Tak sedar diri1Sudah lah malas nak layan makan lagi bagus."

"Jangan makan banyak-banyak ye nanti jadi macam 'tong drum'."Ejek Zayril sambil ketawa dan berlalu ke meja makan.

"Ah!Penyibuk."Si Zila ni pun manalah lah dia pergi tiba-tiba je hilang.Lantak lah aku makan dulu lah sedap gila sambel sotong n tempe ni.Musykil-musykil mak cik cafe ni tukar tukang masak ke?Ah gasak lah yang penting aku nak melantak sekarang ni.

"Oi!Makan tak tunggu aku."Zila mengambil sekeping tempe yang berada dalam pinggan Zahlia.Belum sempat dia megambil lagi sekeping tempe tanganya sudah di ketuk oleh Zahlia.

"kau gi mana hah?Aku panas giles ni rasa nak tampar orang bediri duduk je ni."

"Sory lah aku gi jumpa Zahrie tadi.Btw yang kau panas ni asal.Aku rasa sejuk je hari ni kan sepanjang hari hujan.Kau demam ke dear."Zila merasa dahi Zahlia dengan belakang tapak tanganya.Tak panas pun gumamnya.

"patut lah hilang jumpa cik abang rupanya.Tu kau nampak tak mamat pakai baju maroon tu."Zahlia menunjuk dengan muncung mulutnya.

"Mana-mana yang sebelah baju kuning tu ke?"

"Hah!Dia lah tu."

"Zayrul Zainuddin.Budak falkuti Awam,tengah buat master,dah nak grad.Mana kau kenal dia?kau ada affair dengan dia eh."Zila membuat kening double jack.

"Oh!Nama dia Zayrul Zainuddin lah ye c mangkuk tu.Kau tau tak tadi pagi dia langgar aku,lepas tu bila aku 'bom' dia,tahu tak dia cakap apa?Dia cakap aku macam 'tong drum'Geram betul aku tadi masa aku nak ambik nasi dia ada lagi dan dia cakap oh patutlah macam 'tong drum' rupanya kuat makan.Ah geram tul aku!"Zahlia mengajuk cara percakapan Zayrul.


"Hahaha yeke?Kehkeh..Dia tu member abang Zahrie tau..Wei kau tau tak dia tu budak paling femes kat falkulti dia.Tapi yang aku hairan macam mana lak dia boleh ada kat cafe falkulti kita ni."

"Eleh!ada aku kisah?"Zahlia meneruskan penyuapanya.Hish! asal pulak mamat ni padang-pandang sini.Tak puas hati ke?

"Ala,mula-mula tak kisah lepas tu terbayang-terbayang,rindu-rinduan,malu-maluan,lepas tu jatuh cinta,lepas tu kah...."

"Sudah stop!Jangan nak mengarut kau ingat ni novel ke?Itu lah terlampau banyak sangat baca novel"Katanya memintas karut mengarut Zila.

"Alah!kau ni serius sangat lah.Okey apa aku tengok ensem Zayril tu.Tinggi,kening tebal,putih,tough,tak merokok rasanya lah,smart yang penting gigi dia cute beb.Aku nampak masa di senyum-senyum pandang-pandang kat sini.Hah!Entah-entah dia minat kat kau tak?"

Teori apalah yang dibuat oleh Zila ni..Tapi betul gak apa yang Zila cakap tu.Tapi!Aku tak nampak pun gigi dia cute.Padahal 2 kali dah aku terserempak dengan dia.Oh!Masa tu aku terlebih emosi masa tersempak ngan dia mana nak perasaan.Tak pe next time aku tengok.Next time ??

**************************************************************

"Assalamualaikum Din..Din bila nak balik ni sayang?Umi rindu lah."

"Wasalam umi...Sori lah dah seminggu tak call..Din sibuk sikit umi.Maaf ye umi weekends ni Din balik ye Umi."

"Hah!Macam tulah,ui ni dah rindu dah ayah pun dah bising Din dah jarang balik.Nak makan apa-apa tak?Nanti umi masakan."Penuh keibuan Puan Zakiah bertanya pada anak bongsu nya itu.

"Soalan yang ditunggu-tunggu heheh.Umi masak sambal sotong jelah macam biasa hehe.Umi ayah mana?"

"Tak habis-habis dengan sambal sotong.Ayah kamu ada kat bilik gym tu."

"Biasalah sambal sotong Umi kan tip top.Oh yeke,takpe lah kirim salam je kat Ayah.Din kena pergi dulu weekends ni Din balik ye Umi.Assalamualaikum."

"InsyAllah nanati Umi sampaikan ,wasalam jaga diri baik-aik jangan lupa weekends ni."

"Baik!Bos."Ketawa kecil Zayrul sebelum memutuskan perbualan.

*****************************************
"Zahrie kau kenal tak budak yang dengan awek kau tu?"

"Sapa?"Pelik sejak bila pulak Zayrul concern dengan sapa Zila keluar.

"Aku tak tau nama dia.Tapi ada budak perempuan yang kecik-kecik ada tahi lalat atas bibir tu."

"Sapa eh?Jap-jap aku pikir.Yang dengan Zila ada tahi lalat atas bibir...Emmmm Lia eh madsud kau?!"

"Ish aku tak tau lah nama dia sapa tapi dia cumel pastu garang giles,Suka bagi soalan objektif."Terbayang dia matanya wajah gadis yang memerah selepas bertikam lidah denganya.

"Hah!Sah lah memang Lia atau nama sebenarnya Zahlia Zainey lah tu.Best student Seni Bina.Member baik awek aku.Asal kau tanya?Berminat ke?"Katanya mengusik

"Lebih kurang lah hehe.tapi dia tu garang nak mampus ,tadi pagi aku terlanggar dia.Sedap je dia sembur aku.Giles sungguh."

"Aiks!Selalunya kau kan alergik dengan perempuan asal dengan Lia tak pulak."Tempelak Zahrie.

"Ala dia mana sama macam Diana,Zana Linda n tah spa-sapa lagi yang suka tergedik-gedik kat aku.Mentang-mentang lah aku ensem heheheh."Sempat lagi angkat bakul.

"Perasaan giles blah ah kau!."Zahrie melemparkan tuala kearah Zayrul.

"Sudah ternyata aku ensem,ganteng,kacak dan sewaktu denganya."Tergelak Zayrul dengan gurauanya sendiri.

"Btw kat mana kau nampak Lia ni?"Hairan Zahrie entah bilak pulak c mamat soarang ni boleh terjumpa C budak Lia tu.

"Dua minggu lepas kau ingat tak masa aku pergi teman Zafril pergi jumpa awek dia budak seni bina gak.Sementara tunggu dia jumpa awek dia,aku jalan-jalan lah.Pup!boleh terlanggar minah cute tu.Habis aku disemburnya.Siap ada soalan objektif lagi.Lepas tu masa nak gi makan dekat cafe aku terjumpa lagi dengan dia.Saja aku usik dia,tp-tup free free je aku kena sembur."Tersengih-sengih Zayrul mengimbas kembali pertemuan pertama dia dengan Zahlia Zainey,gadis yang berjaya mencuri hatinya dalam masa yang singkat.Kalau difikir-fikir sungguh tak logik.Tapi siapa yang bisa menebak mainan hati dan perasaan seseorang.

****************************************************

Pagi itu Zayrul pulang ke rumah keluarga nya.Demi menunaikan janjinya kepada Uminya dan sekali gus mengadu dengan ibunya tentang perasaanya terhadap Zahlia Zaniey gadis yang telah mencuri hatinya.Sejak dari dulu dia memang senang untuk berkongsi segala rahsia dengan Uminya.Al maklum anak lelaki tunggal.Kira macam anak mak lah muahahah...

"Assalamulaikum...Umi...Din the handsome dah sampai ni.."Seloroh Zayrul,kalau dirumah dia dipanggil dengan nama Din.nama manja gitu.Mana lah umi aku yang vogue a.k.a cantik giles ni getus hatinya.

"Walaikumusalam....Eleh!Perasaan giles anak umi ni..Sudah-sudah masuk jom.Umi dah masak sambal sotong ni nanti sejuk pulak."katanya sambil memaut pinggang anak lelaki tunggalnya itu,hanya dengan Zayrul sahaja tempatnya memanja,kerana hanya Zayrul soarang sahaja belum berkeluarga.Kakak-kakak Zayrul semuanya sudah berkeluarga sendiri.

"Ayah mana umi,tak makan sekali ke?"Kecur air liur nya melihat makanan kegemaranya terhidang diatas meja.

"kamu ni mengigau ke apa?Kan baru pukul 10 ni mesti lah ayah kamu dekat ofis lagi."Senang hatinya melihat baik anak-anaknya dan suaminya menyukai masakanya.

"Hikhik lupa lah umi..Um,i Din nak cakap something lah."Berselera Zayrul menikmati sotong,ayam goreng dan clayport tauhu masakan uminya itu.

"Cakap apa?Hish lain je bunyi nya.Tak pernah-pernah minta kebenaran.Selalunya kalau umi dalam toilet pun kamu jerit-jerit kalau nak cakap."Usik uminya

"Ke menantu bongsu umi on da way."Belum sempat Zayrul menjawab pertanyaan uminya sudah membukakan jalan lurus untuk dia memberitahu uminya tentang Zahlia Zainey.

"Adus tak suspen lah umi ni.Macam tahu-tahu je apa yang Din nak cakap."Balas nya pura-pura merajuk.

"See the leg lah sayang.Buat malu kerajaan je kalau umi tak dapat teka apa yang dalam kepala otak anak umi yang perasaan ensem ni So sapa orangnya?Dah lama ke kenal?"Selambe kodok je umi ni kutuk aku.

"Alah umi sebenarnya,Din baru kenal dia dua minggu lepas.Budak U Din jugak,tapi lain falkulti lah."Katanya malu-malu anjing.Malu juga kalau bercakap pasal hati dan perasaan dengan uminya.

"Pelik ni.Baru kenal dah jatuh cinta.Umi rasa mesti awek tu istimewa kan?kalau takkan lah anaka umi yang perasaan ensem ni boleh jatuh cinta dalam waktu sesingkat ini.Sedang kan Zulia yang seksi pun tak dilayan."Curious giles kalau koarang tengok muka umi Zayrul.
"Memang istimewa sangat umi.Boleh ke masa muala-mula dia jumpa Din yang ensem ni dia boleh sembur dengan kata-kata yang menguris hati."Zayrul menekapkan kedua-dua belah tanganya ke dada,konon-konon kecewa tahap langit.

"Heh! hiperbola betul lah Din ni"Pasti Din saja menambah-nambah cerita.Bukan dia tidak tahu dengan perangai anak bongsu nya yang suka mengusiknya.

"Ala umi,Din siyes lah kali ni.Betul umi masa first kitaorang 'terjumpa'kita orang gaduh umi.Din tak sengaja terlanggar dia.Din dah minta maaf tapi dia degil cakap Din sengaja.Din apa lagi cakap lah dia 'tong drum',tu yang dia mengamuk dengan Din."Terangnya sambil tersengih-sengih.

"Lahhhh...Macam tu ke?Emmm umi suggest, Din terus tanya dia lah.Parah ni kalau dah kena sembur pun boleh jatuh cinta."Nasihat uminya

"Din pun tak tau umi.Lepas kejadian tu tiga hari berturut-turut Din asyik mimpi kan dia.Untuk mengukuhkan lagi Din buat lah istikarah seminggu tu.Alhamdullilah lepas tu hati Din kuat menyatakan yang dia jodoh Din umi."Lepas segala beban yang di tanggungnya selma dua minggu ini.

"Umi nak sekarang Din pergi balik kampus pergi dapatkan cinta Din!"Serius uminya memberi arahan.

"Hah!Sekarang ke umi?"Boleh tanya soalan bodoh lagi.Dah terang bertochlight umi nya menyatakan tadi.Lagi mau tanya.

"Ya!Sekarang lah.Tak da bantahan!Pergi basuh tangan sekarang sambal sotong tu boleh sambung nanti."Seperti menjatuhkan hukuman gantung sampai mati sahaja lagak uminya kali ini.

"Tapi umi kalau dia tak sudi macam mana umi?"Risau juga dia kalau di tolak.

"Tu pun nak tanya!Usaha lah Din.Jangan bagi malu umi kalau anak umi yang ensem macam Mark Nelson ni tak dapat kan awek yang dicintainya."Kata nya meniup kan semangat kepada putera tunggalnya itu.

"Ok!Umi doa kan Din berjaya bawak balik menantu bongsu umi ya."Katanya samabil berlari ke waja hitam kesayanganya...............

********************************************

"Salam Zahrie kau ada fon number Lia tak member aweks kau tu?"Zayrul menelefon Zahrie untuk mendapatkan fon number gadis pujaanya.

"Wasalam.Tak payah tanya Zila.Aku pun ada lah."

"Yes!Request kau sent fon number dia kat aku eh.Plesss sangat."Rayunya

"Yelah-yelah on da sport aku sent no dia dekat kau.Tapi kau nak buat apa dengan no dia?"

"Aku nak bawak menantu bongsu umi aku balik..........."

"Apa???"Belum sempat Zahrie bertanya lebih lanjut.Zayrul sudah meletakan telefon.

Seminit selepas itu dia menerima fon number gadis pujaanya.Tersenyum dia sendiri didalam kereta.Cuak juga kalau cintanya di tolak.

***********************
Deringan telefon menunjukan ada sms masuk ke telefon Zahlia.Malas dia hendak membuka.Masa otak aku tengah kacau nilah juga ada yang nak hantar-hantar sms.
Aku dah lah tiba-tiba macam kena sampuk dengan mamat Zayrul tu.Tiba-tiba lak rasa rindu kat dia.Takkan dah jatuh cinta kut.Parah ni.Entah-entah dia tu dah ada aweks ke atau tunang ke..

"Salam, saya nak jumpa awak dekat parking kereta hostel awak.Ni antara hidup dan mati cepat!Saya ada kat bawah dah ni."
a.Tak ada alasan tak turun b.Wajib c.Sekarang dan d.Tolong lah turun sekarang.

Aiks sapa lak suk-suki bagi arahan suka hati mak datuk nenek dia kat aku ni.Antara hidup dan mati???Aku ada terbunuh anak orang ke??Rasanya tak da.Sempat lagi dia bermonolog sebelum bersiap untuk turun kebawah.Takpe lah turun jelah mana tahu aku ada hutang nyawa kat sapa-sapa.Hish!tapi tak logik lah pulak,takkan aku terlupa kalau ada berhutang nyawa dengan sapa-sapa.lagipun aku bukanya orang jahat.

"Hah!Awak buat pa dekat sini?"Hairan Zahlia melihat lelaki yag dirindui nya ada disini.Sambil tersengih-sengih pulak tu.

"Hye awak."Sapa Zayrul,cover nerves beb.

"Eree hye..Awak ke yang nak hantar sms dekat saya?"Wah!Malu lah pulak nak bertentang mata.

"Sa..sa…say a…Nak bawak balik bakal isteri saya a.k.a bakal menantu bongsu untuk umi saya."Huh!Lega rasanya.
Selepas meluahkan apa yang terpendam.Terpingga-pingga Zahlia mendengar apa yang diperkatakan oleh Zayrul itu.

"Hah?!Sapa bakal menantu umi awak tu?Apa kena mengena dengan saya."Hancur hatinya kenapa lak nak bawak calon isteri dia aku yang di carinya.Ini yang aku sentap ni ,betul lah dia dah ada calon.

"Eh!Apa lah awak ni.Lembab lah !awak lah bakal isteri saya."Terang Zayrul.

"Apa???!Saya??Awak nak balas dendam eh pasal hari tu.Kalau iya pun nak balas dendam jangan lah main-main kan perasaan orang!"Ini yang aku nak nagis-nagis ada pulak dia main-main kan perasaan aku!

"Ada pulak saya main-main kan awak.Betul lah,saya dah terjatuh cinta dengan awak sejak pertemuan kita yang ‘Indah' tu."Kata nya sambil tersengih-sengih.

"Saya nak tanya awak something ni?Awak sudi tak jadi suri hati saya untuk selamanya?"
Wah!Macam tak percaya Zayrul melamarnya..Ini betul-betul ke cobaan semata-mata.

"Jangan risau saya ada pilihan jawapan untuk awak,kalau awak tak boleh nak jawab.Dengar ye.
a.Sudi b.Ya c.Setuju dan d.Semua yang diatas..

"Tak aci!Awak ikut skill saya."Memerah sudah muka Zahlia dengan lamaran itu.

"Aci kat estet lah sayang,Jadi jawapanya D lah ye?"tak sabar Zayrul nak tahu jawapan dari bibir comel itu.

Glup! Dia panggil aku sayang??Adus!Gumbira gumbara nye hati ku.Ye abangku,sayang sudi menerima mu.Ish tak kan nak cakap macam tu kut malau lah aku.Tak pe aku angguk je lah.

"Apa jawapanya sayang?Takkan angguk je kut?"Saja Dia menyakat Zahlia yang tiba-tiba menjadi sopan santun bukan macam kali pertama mereka terjumpa.

"Awak ni!D lah jawapanya."Mama malunyaaaaaaaaaaa…Muka Lia dah macam udang bakar dah ni..

"Wah!Betul ke ni?"aku hanya menganguk sekali lagi untuk memberitahu bakal suami ku ini.wah!Terlebih suda!

"Umiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,Din dah dapat ‘tong drum' kesayangan Dinnnnnnnnnn…menantu umi on da way……………."Jeritnya gembira..

"Apa wak Din????hahahah macam nama Pak Din tempe kat lumut lah.Haha.."Kelakar giles.

"Jangan menghina ye sayang.Din tu nama manja abang kat rumah tau."Tiada lagi panggilan Awak saya.

Kami hanya tergelak dengan gelagat masing-masing.Tapak parking kereta menjadi tempat yang bersejarah buat kami berdua.Amin


p/s: saya tak tau lah bez ke tak..koarang baca lah ye..Jangan lupa comen supaya saya dapat tahu kesilapan saya..

17 jul 09
2052 pm
posted by Penulisan2u @ 6:30 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
63 Comments:
  • At 21/8/09 9:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...
    hahahahaha...kelakar seh cte nih
    tetibe aq plak ase bertuah huhu
    teruskan usaha anda
    tahniah!!!

     

  • At 21/8/09 9:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..ok la..best gak...tp penggunaan nama tu..ada yang tersilap.. zayril or zayrul?? Better guna nama yang mudah.

     

  • At 21/8/09 11:32 PG, Anonymous shasha81 said…

    best juga.....happy bila baca walaupun ayatnye simple dan bersahaja. semoga berjaya hasilkan yang terbaik lagi....selamat berjaya.....

     

  • At 21/8/09 11:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nama pon leh tsalah..len kali jgn la letak name pelik2 tau..apela cerpen or novel..sume nk name yg mcm best2 je..tp realitinya mane ade name mcm 2..

     

  • At 21/8/09 12:22 PTG, Anonymous dinda_z said…

    amboi laju mcm roket jeq cter nie...usaha lagi...

     

  • At 21/8/09 1:16 PTG, Blogger Nina Aziz said…

    gler schweet lorh citer nie...hahahhaha

     

  • At 21/8/09 4:01 PTG, Blogger sh@r!p0p..aku orang biasa je said…

    citer ni mmg best n klaka...

     

  • At 21/8/09 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gile stylo umi si din 2 siap wat perintah lg suruh din bwk balik si lia!!! tabik spring!!!

     

  • At 21/8/09 7:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..mcm kisah aku dgn pkwe ms nk declare 5thn lps..sama je ade soklan objective cmtu..hehe..

     

  • At 21/8/09 8:15 PTG, Blogger iManAzRaf said…

    wah... besh2... hehe, xkesahla laju ke ape ke.. yg pasti sweet gilers.. hehe... keep it up..!! trskn berkarya...

     

  • At 21/8/09 11:56 PTG, Anonymous ayma yana said…

    mmg klakar la seh..
    hahahaa..
    bez gilers..
    hahaha..
    well done, writer!!

     

  • At 22/8/09 12:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuh mak die sporting habis...x abis2 gelak je bace cite nie


    pisces_girl

     

  • At 22/8/09 12:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam Semua terima ksih atas feddback yg diberikan (Cewah ayat skema giler)...Klu nak baca lagi cerpen saya ada dekat

    http://cerpenlavender.blogspot.com/

    nanti komen2 lah ye..mna yg patut...
    Thankz sngat sudi bca

    # CahyaCinta #

     

  • At 22/8/09 9:05 PG, Blogger Leena Lee said…

    Best giler!! =)

     

  • At 22/8/09 10:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar gle, tp mcm xlogik sgt r..
    tetiba je c tongdrum 2 stuju, pdhsl bru ke knl....
    huhu.....

     

  • At 22/8/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gilak!
    tpi nk kumen skeyt,,
    kurgkan kslhn ejaan yep..
    klu bleyh elakkan trus..

    citer ineyh..
    sgt lawak..
    wlaupun jln cternye..
    trase sgt laju..
    hu3

    bgus writer!
    sm0ge bjye!

    -aku-

     

  • At 22/8/09 4:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...
    klakar giler...
    ade pulak on da spot cmni.....
    bru je knl da setuju...
    ish3...

     

  • At 22/8/09 9:17 PTG, Blogger Ainish Aien said…

    pnlis tlh bjaya mmbuat aq xhnti2 ktawa...
    best gler la...
    apsl smua nma ad hrf Z....

     

  • At 23/8/09 3:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best pn cerpen neh. boring giler2.try ler.......

     

  • At 23/8/09 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beh3...shiot....

    wat lg yeh

     

  • At 23/8/09 8:04 PTG, Anonymous alynn malynna said…

    besh2
    congrat2..

     

  • At 24/8/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilak tahap cipan.. siyes.......................

     

  • At 24/8/09 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tutt.. tuttttttt.....
    best2...

     

  • At 25/8/09 1:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaaa...
    mmg bez gler rr..
    dr stat smpai abes keja snyum n gelak je bca cte nyh..
    giles sempoi mak die...
    haha...
    maaaaaaaasyuuuuukkkkkk...

     

  • At 25/8/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best

    tp byk slh ejA.

    sama ada sngaja atau x sngaja..

    mcm gumbira-gumbara..

    len kali check spelling dulu..

     

  • At 26/8/09 12:40 PG, Blogger ceritaku MEMORIKU said…

    good try.
    wat ag citer.
    ahhahah
    -na'dz

     

  • At 26/8/09 9:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...tp knape nyk sgt nme yg bermule dr hrf z ni...pening giles....haha

     

  • At 26/8/09 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad larrr.....
    brusaha ar lagi..........
    practice make perfect!!!!!!!!

     

  • At 27/8/09 12:48 PTG, Anonymous arina_ayu2002 said…

    citer nie best ler jalan cerita pun okey gak,kelakar bila baca citer nie cuma yg terkureng nyer citer nie cepat sgt din dan zahlia bercinta

     

  • At 27/8/09 4:45 PTG, Anonymous azie_pks...... said…

    mmg bez cite nie....pengunaan ayat yang sempoi....
    terhibur....klu blh sambung la cite nie....
    n len kl jgn la rushing sgt....
    anyway cite u mmg sempoi!!!!!!!!!!!

     

  • At 29/8/09 2:18 PG, Blogger cik misteriusha said…

    interesting storyline
    coz ader trend soklan objektif
    hehe mmg njoy but penin ckit dgn nme watak dlm nie
    neway all the best!!

     

  • At 29/8/09 4:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nOt bad...
    syOk klu jd btOi..
    njOy la cita ni

     

  • At 1/9/09 6:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cert ini ok..
    p..byk ejaan yang salah lah
    good luck..

     

  • At 2/9/09 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow...mmg bez gler r cte nie...
    mcm pengalaman aku plak...
    btw cte nie mmg bez gler12....
    klu bleh wt lah lg cte cmni k...
    n gudluq....

     

  • At 3/9/09 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh..best ni ceta...

     

  • At 8/9/09 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seyes, aku xtau knp aku bosan n mluat bce citer ni.. mne x ny.. da la ejaan byk slh,, ayat pn kdg2 cm xkene,, tmbh lg ngn nme jp zayrul jp zayril, xtau mne nme dye.. lg 1 cm over sgt la.. n xkn la wtak mak bg cm bdk2 remaja y sempoi?? lom pnh jmpe agy mak y cm tu.. byk kn la bce novel2 kt luar sne.. spye ley pbaiki klmahan. sowi.. jz b honest.. pape pn gud luck..!

     

  • At 9/9/09 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la... tp knpe name smue ye huruf z

     

  • At 9/9/09 3:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sume nama watak hampir sama..Klu leh,letak nama yang dpt bezakan sket..Anyway, tahniah coz bjaya create cerpen sndiri..Bukan senang nk wat cerpen..Tahniah yek!!

     

  • At 12/9/09 2:22 PTG, Anonymous adaaa. said…

    waaa, kelakar lah cite ni.
    tetibe time bce bleh lak terbyg sapa yg belakon.
    anyway, best sgt2
    keep it up~~

     

  • At 14/9/09 10:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ai...setuju sgt2 dgn pendapat pengulas 8/9/09, jln cite x cukup kuat n trlalu laju. byk slh ejaan n ayt trlalu santai, xsesuai utk cerpen. mn ada mak yg brckp dgn bhsa mcm 2? ntahla, tp scara kseluruhan mmg ada yg xkena dgn cerpen ni. Anyway, good luck. sory if komen sy wat penulis trasa..........

     

  • At 16/9/09 12:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...seronok gler bce cite nie.x abes2 gelak. roomate ku ckp ku gler gelak coan2.. rase bahagie je pas bce cite nie. NAKAL! Pcl objektif2 tuh mmg funny..nice!!

     

  • At 17/9/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah, wah..
    sungguh cute cite ni..
    kelaka gilee..
    GUD JOB!

    ~~PapaTul~~

     

  • At 17/9/09 10:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    peh best gile cite ni
    kelakau betui!!
    cayok sama lu!!

    *~MemaniTOM~*

     

  • At 17/9/09 10:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    A.BEST

    B.KELAKAU

    C.BANYAK KESALAHAN

    D.SEMUA DI ATAS

    *???*

     

  • At 22/9/09 10:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm..normal la remaja wat love story yg xlogik kan..walaupun ada gak ayat yg aku xpham tpi aku cba phamkan..skian,mekasih..

     

  • At 24/9/09 12:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cute...lawak....best....mcm2...peace....baek punyer...

     

  • At 24/9/09 3:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cta ne mmg best n kelakar tp ending dia xbrpa...
    mmg ok dOrng tu b'cnta tp xkan la terus2 je nak trima cnta org mcm tu jak,kena lamar jak terus trima??

     

  • At 25/9/09 9:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez..tp bnyak kesalahan ejaan..pastu ayat yg digunakan nampak macam x sesuai kalo nk diterbitkan..improve lg k..




    [intan suhaila]

     

  • At 11/10/09 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...klakar....keep it up....
    gambate writter....:3

     

  • At 11/11/09 9:06 PTG, Blogger saffiya said…

    best2,,,

     

  • At 17/12/09 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheh suke sgt kat umi die.. sempoi lorhh... hope2 mak mertua den cm2... keh2

     

  • At 16/2/10 1:15 PG, Anonymous MyLamYla said…

    a.cute
    b.ch0mey
    c.cuuuwirtz!
    d.cmue d ateh!

     

  • At 24/2/10 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tgtgtgt besh!!!
    gumbira gumbara mmbacanya..
    even ayt x brape nk sastera tp sgt fun!!!
    goog luck...

     

  • At 3/5/10 9:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngat2...nk2 time die ckap 'aku dah terbunuh anak org ke?'hahahaha....best sngt2...giler best...truskan ya?

     

  • At 23/5/10 2:57 PG, Anonymous daniel jazrul said…

    lawak ler awk nih.... okey cara awak menulis tp dr segi typing tu..sya ada susah kit nak bacer.. its a bit difficult 2 read.. but. compliments to the writer,,,congrats..best giles..fufufu..

     

  • At 8/8/10 2:57 PTG, Anonymous tok kura... said…

    hehehehe....klakar gle cite ni..len dri yg len..
    best sgt.. tp ade lg ke laki mcm 2 skrg ni..bru knl trus nk
    mlamar?hehe.. ape2 pun..best gler cter ni..
    congrats ye..
    pnulis ni laki ke pmpuan ek?hehe..
    suka suki aku je tny..hehe
    just kidding..

     

  • At 30/10/10 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh,siyes aq menyampah btol . .
    perkataan yg adew `s` t`lbey2 tuh napew. ?
    lgsg xdew mood na bce n hayati btol2 . .
    over plak ayat2 u. .
    ey,gram lorh . .. .
    ey,pning2. .
    perkataan `diiiiiiiiiiiiiiin tuh napew. ?
    buat r `din..................` . .bwu r cdap cket. .

    corie writer,neway bgos r adew bakat menulis . .
    cme perlu asah yea . .

    ekhlas :
    -dya-

     

  • At 25/11/10 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie oke jerp...
    ilang dah rase sedey .....
    hahahaha
    tp rase mcm x logik jew tetiba nak lamar...
    so far oke lar ;)

     

  • At 16/12/10 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu..
    best lorh . ..

     

  • At 19/12/10 12:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus
    terusk'n usaha
    not 2 bad

     

  • At 1/10/11 10:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad lah!!!

     

  • At 17/1/12 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baguslah citer nie... bny abjektif... all the bast

     

  • At 12/10/12 1:14 PTG, Anonymous yunia said…

    best gak lah..baca pn terhibur gak..Tapi kesalahan ayat atau ejaan bole membuat kan pembaca bingung or bole jadi bosan.. by the way..gud luck

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group