BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 05, 2009
Novel : Sehangat cinta 7
Nama Pena : gurl_88

"Mal..boleh tolong abang tak?"Ikhwan melabuhkan punggung di sofa berhadapan dengan Ikhmal.
"Apa bang?"Matanya tidak berganjak dari skrin tv.
"Tolong temankan Kak Ika pergi klinik.Ada appointment dengan doktor, nak periksa kandungannya."Ikhwan menerangkan.
"Abang ada hal ke?" Ikhmal menoleh ke arah abangnya.
"Abang Ikhwan kamu tu kan busy memanjang.Sampai abaikan isterinya ni."Ika datang dari ruang dapur.Perbualan Ikhmal dan Ikhwan dapat ditangkap oleh telinganya.
Ikhwan tersengih.Pantas dia berdiri lalu mendekati Ika.Lengan isterinya itu dipaut kemas.Dipimpin isterinya ke sofa.
"Abang ada meeting.Meeting tu urgent."Ikhwan mengusap perut isterinya.Kandungan isterinya baru memasuki bulan keempat tetapi perut Ika yang memboyot jelas kelihatan.
"Abang Wan ni tak patutlah.Kalau Mal kan,Mal akan temankan isteri Mal tau untuk buat check-up baby."Ikhmal mencelah.
"Aii dah berangan nak kahwin ke Mal?"Ika mengusik adik iparnya.
"Berangan tu taklah.Tapi hajat tu ada."Ikhmal tersenyum.Dia membayangkan wajah Lin.Dia rindukan gadis itu.
"Nasib baik hajat ada.Cepat-cepatlah kenalkan calon kamu tu pada kami.Nak tahu juga siapalah gadis yang berjaya curi hati keras Mal tu."Ikhwan membalas kata-kata Ikhmal.
"Tunggulah dulu abang.Nanti-nanti Mal kenalkan.Dia stok isteri yang terbagus.Cayalah kat Mal."Ikhmal memetik jarikannya.Mukanya berseri-seri.
"Bang,kalau abang nak tahu adik abang tu tengah di lamun cinta."Ika mencuit lengan suaminya.
"Ooo patutlah sekarang ni Mal asyik senyum sorang-sorang je.Tengah angau rupanya."Ikhwan berseloroh.
"Pandai je lah abang dengan akak ni."Ikhmal malu sendiri.
"Tak mengakulah tu.So Mal,boleh tak temankan Kak Ika?"Ikhwan menunggu persetujuan Ikhmal.
"Boleh.Untuk kakak ipar kesayangan Mal ni,semua boleh."
"Thanks Mal.Mal pergilah bersiap.Akak dah siap ni."
"Okey.Tunggu kejap ya kak."Ikhmal berlari-lari menuju ke biliknya di tingkat atas.
---------------------------
Lin memusingkan badannya ke kiri dan kanan.Dia cuba memujuk matanya untuk tidur.Entah mengapa kantuknya tidak kunjung jua.Dia melihat jam di dinding biliknya.Sudah jam 2.30 pagi.Dia bingkas bangun dari katil lalu mara ke pintu biliknya.Dia mahu ke dapur.Tekaknya tiba-tiba terasa kering.
Dia membuka peti sejuk.Sekotak besar jus oren dicapai lalu dituang ke dalam gelas kemudian dia terus ke ruang tamu.Punggungnya dilabuhkan ke atas sofa.Diteguknya jus oren perlahan.Terasa segar tekaknya.Dia merebahkan badannya.Tangannya diletakkan ke atas kepala seperti berfikir sesuatu.Ingatannya mengimbau kembali apa yang dilihatnya petang tadi.Hatinya terasa sakit.
Petang tadi dia terserempak dengan Ikmal.Dari jauh dia melihat Ikhmal memimpin seorang wanita dan dia tahu wanita itu adalah isteri Ikhmal.Matanya melihat Ikhmal mesra memimpin isterinya yang sedang mengandung.Kemesraan dan kebahagiaan jelas terpancar pada wajah mereka.Entah mengapa hatinya cemburu melihat kebahagiaan itu.Ternyata Ikhmal gembira bersama isterinya.Namun mengapa lelaki itu bersungguh-sungguh memikatnya.Hatinya menjerit kecil.Terasa dirinya dipermainkan.Perasaannya yang baru berputik terhadap Ikhmal cuba di usir jauh.Sayangnya yang baru hendak membunga juga cuba dipadamnya.Dia mengeluh dan terus mengeluh.
--------------------------
"Kau ni kenapa monyok semacam?"Su hairan melihat wajah Lin yang muram.Sepatah yang ditanya sepatah itulah juga yang dijawab.
"Nothing."Jawab Lin ringkas.Matanya memandang ke luar balkoni rumah.
"Nothing? Kalau tak ada apa-apa takkan kau monyok macam ni.Come on tell me.."Su cuba mengorek isi hati Lin.Dia tahu sahabatnya itu ada masalah.
"Ermm entahlah Su.Aku pun tak tahu kenapa dengan diri aku ni."Dia resah.Kemesraan Ikhmal dan isterinya sering bermain-main di tubir matanya seolah-olah mengejeknya.
"Pasal Ikhmalkan?"Su meneka rambang.
Lin diam.Dipandangnya wajah Su sekilas.Kemudian pandangannya kembali dilemparkan ke luar balkoni rumah.
"Aku dah agak dah.Apa yang dia dah buat kat kau."
"Tak ada buat apa-apalah."
"Dah tu?"Su mengerutkan dahinya hairan.
"Semalam..aku ternampak dia dengan isteri dia.Isteri dia mengandung."Lin berterus terang.Dia sudah malas mahu menyembunyikan perasaannya.
"Ooo kawan aku ni cemburu rupanya."Su tergelak kecil.
"Ni aku malas bagitahu kau.Gelakkan aku je kerja kau."Lin seolah berjauh hati.
"Okey..okey I’m serious.Kau sukakan dia?"
"Aku tak tahu Su..aku keliru dengan perasaan aku.Tapi hati aku ni asyik ingat dia.Hati aku ni macam tak tenang.Cinta ke tu Su?" Lin memegang bahu Su.
"Itu maknanya kau dah jatuh cinta.Kalau hati kau asyik rindu dia,kalau kau asyik teringat dia,tu tandanya kau dah jatuh cinta dengan Ikhmal.Kau ada tak simptom-simptom tu?" Su menyoal nakal.
Lin diam berfikir.Adakah dia mengalami simptom-simptom yang disebutkan oleh Su tadi? Tapi yang pasti saat itu hatinya teringat kepada Ikhmal.
"I guess so.."Lin meleretkan kata-katanya teragak untuk mengakui kebenaran.
"Hah,tu tandanya you’re falling in love my dear friend.."Su mencuit dagu Lin.
Benarkah dia sudah jatuh dengan Ikhmal? Hatinya ragu-ragu untuk mengakui kebenaran itu.Dia kesal tiba-tiba.Dia kesal kerana membenarkan Ikhmal singgah di hatinya.Dia tewas kepada cinta Ikhmal walaupun dia telah mencuba sedaya mungkin untuk mengelak dari cinta itu.
"Tapi dia suami orang.."Lambat-lambat dia berkata.
"Cinta itu buta Lin.Tak salah kau cintakan suami orang."Ujar Su serius.
"Su,aku tak nak jadi orang ketiga.Aku tak nak jadi perampas.Aku tak nak jadi pemusnah rumahtangga orang.Aku tak nak Su.."Lin mengelengkan kepalanya berkali-kali.Perkara yang yang ingin dielakkannya seakan akan hampir terjadi.
"Ini takdir Su.Dah ditakdirkan kau jatuh cinta dengan Ikhmal."Su kasihan melihat wajah resah Lin.Hati Lin sedang menderita.
Lin bisu tidak bersuara membalas kata-kata Su.Apa yang dikatakan oleh Su ada benarnya.Dia mengeluh mengurangkan keraguan di Hati.
"Relakslah Lin.Pasal cinta pun kau nak jadi jiwang macam ni.Be strong ok.Aku akan sentiasa sokong kau."Su memeluk Lin,meredakan kegusaran hati sahabat baiknya itu.
Lin tersenyum kelat.Dia membalas pelukan Su.Dia amat berterima kasih dengan Su.Berbicara dengan Su sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban di hatinya.
"Terima kasih Su.."Ucap Lin perlahan.
----------------------------------
Lin enak berbaring di atas katil sambil membaca novel.Sesekali bibirnya menguntum senyum.Sesekali dahinya berkerut.Novel yang dibacanya itu dihayati sepenuh hati.
"Lin!!!" Terdengar suara Su memanggilnya dari luar bilik.
Hisshh..dia mengeluh.Dia cukup tidak suka jika dia diganggu ketika membaca novel.Novel diletakkannya di sisi.
"Ada apa?" Dia menjerit membalas panggilan Su.
"Keluar bilik jap."Su menyuruh.
"Ada apa ni sampai nak suruh aku keluar bilik?"Lin sudah berdiri di muka pintu biliknya.Dipandangnya Su yang statik berdiri di muka pintu rumah.
"Ikhmal ada kat luar tu.Dia nak jumpa kau."
"Hah? Tak naklah aku.Kau cakap kat dia aku tak ada."Lin sudah mula mahu mengatur langkah kembali ke biliknya.Perasaannya bercampur aduk.
"Eh kejap-kejap.Kereta kau tu terang-terang ada kat luar.Mesti dia tak percaya kalau aku cakap kau tak ada."Su menghampiri Lin.
"Pandai-pandailah kau kelentong dia.Yang penting aku tak nak jumpa dia."
"Pergilah jumpa dia kejap.Kau luahkan apa kau nak cakap kat dia.Kalau kau tak nak dia ganggu kau lagi kau beritahu dia terus."Su memegang bahu Lin lembut.
Lin diam.Dia memikirkan kata-kata Su.Kata-kata Su ada benarnya.
"Erm okey.."Dia akan selesaikan halnya dengan Ikhmal hari itu juga.Dia tidak mahu Ikhmal mengganggu hidupnya lagi.Dia masuk ke dalam bilik untuk mengambil selendang.Setelah selendang diletakkan kemas menutupi rambutnya dia mara ke luar rumah.Dilihatnya Ikhmal sedang merenungnya dari jauh.
"Hai awak.."sapa Ikhmal setelah Lin berdiri di hadapannya.Gadis itu direnungnya lama.Kerinduannya terhadap Lin beransur-ansur sirna setelah dia menatap raut wajah manis Lin.
"Awak nak apa sampai datang rumah saya?"Lin bertanya garang.
"Saya rindukan awak.."Ikhmal berkata jujur.
"Awak boleh tak jangan nak main-mainkan perasaan saya?"Lin terasa hatinya panas mendengar ungkapan rindu Ikhmal sebentar tadi.
"Apa maksud awak? Saya tak pernah main-mainkan awak."Kata-kata Lin membuatkan dia terpinga.
"Awak dah ada isteri kenapa awak datang pada saya? Lelaki macam awak ni memang tak boleh dipercayai langsung."Lin meninggikan suaranya.
"Saya cintakan awak..betul-betul cintakan awak."Ikhmal merenung jauh ke dalam anak mata Lin berharap gadis itu dapat melihat sinar keikhlasan cintanya.
"Sudahlah awak.Cinta konon.Saya nampak hari tu awak bahagia dengan isteri awak.Apa lagi yang awak mahu? Hidup awak telah lengkap Ikhmal."Suara Lin mulai mengendur.
"Hidup saya tak lengkap tanpa awak."
"Cukup awak.Cukup..saya tak nak dengar apa-apa dari awak.Baik awak balik sekarang."
"Kenapa dengan awak ni? Biasa awak tak macam ni."Ikhmal pelik melihat tingkah Lin.Biasanya gadis itu akan melayan karenahnya.Tapi hari ini Lin mudah sahaja melenting.
"Sebab awak menyeksa jiwa saya."Pantas Lin menjawab.
"Saya seksa jiwa awak? Maksudnya awak pun cintakan saya?"Ikhmal dapat menangkap maksud kata-kata Lin.
Lin tunduk.Dia sedar dia terlepas kata sebentar tadi.
"Cakap dengan saya.Awak pun cintakan saya?"Ikhmal sudah tidak sabar menunggu jawapan Lin.
"Jangan nak merepek.Mana mungkin saya cintakan awak.Sudahlah,awak baliklah."
"Awak tipu.Saya tahu awak cintakan saya.Kenapa susah sangat awak nak mengaku?"Mata Ikhmal kaku di wajah Lin.Dia dapat merasakan cinta Lin terhadapnya.Pandangan mata dan bahasa tubuh Lin sudah cukup untuk membuktikan kesemuanya.
"Ya,saya cintakan awak.Tapi saya akan buang cinta ni jauh-jauh sebab saya tak nak cinta awak ni."Sekali lagi Lin meninggikan suaranya.
"Awak tak perlu buang cinta saya.Kita semai cinta kita ya?"
"Sudahlah Ikhmal.Cinta ni takkan ke mana.Awak suami orang.Saya tak nak jadi perampas."
"Lin,dengar dulu apa saya nak cakap.Lepas awak dengar apa saya cakap ni,saya pasti hati awak akan lega."Ikhmal cuba memujuk.Dia rasa itulah saat yang sesuai untuk dia berterus terang.Berterus terang kepada Lin yang dia bukan suami orang.
"Saya tak nak dengar apa-apa."Lin menutup kedua-dua belah telinganya dengan tangan.
"Please..dengar sekali ni saja."Ikhmal merayu.Kedua-dua bahu Lin dipegangnya kemas.
"Awak pergilah.Saya tak nak tengok muka awak lagi.Pergi dari hidup saya."Lin menjerit kecil.Hatinya pedih saat dia menuturkan kata-kata itu.Tegarkah dia kehilangan Ikhmal? Pantas dia menepis pegangan tangan Ikhmal di bahunya lalu terus berlari masuk ke dalam rumah.
"Lin!!" Ikhmal terpana dengan kelakuan Lin.Adakah hari ini pengakhiran hubungannya dengan Lin.Ikhmal menendang kuat tayar keretanya.Dia kesal sekali.Kesal kerana tidak berterus terang dengan Lin dari awal.Dia merintih di dalam hati.Dia tidak mahu kehilangan gadis kesayangannya itu.Dia hilang arah.Perlahan-lahan dia melangkah masuk ke dalam kereta.Stereng kereta dihentaknya berkali-kali.Bibirnya berulang kali menyebut nama Lin.

posted by Penulisan2u @ 5:46 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 6/7/09 5:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crite ni sgt bagus..saya tertarik utk membacanya sehinggakan x sabar menunggu keluaran seterusnya..please sambg secepat mgkin....be the best

     

  • At 7/7/09 12:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla citer ni...so sweet..xsbr nk tggu keluaran sterusny

     

  • At 7/7/09 4:15 PTG, Blogger zr_eida2211 said…

    arini adlh hr ptame sy msuk keruangan nie..
    1st bc tajuk "sehangat Cinta" ht sy tertarik..
    sentiase tesnyum bila bc cite nie..
    terlalu mengasyikn..n hapy jek bila bc..
    sy xsabar nk tgu y seterusnye..
    jgn wat sy t'tgu2 ea..
    gud job..awk mmg b'bakat..
    sy xboring lgsug bc crite nie.

     

  • At 8/7/09 6:54 PTG, Anonymous sofi said…

    sy suka cite nie
    lain dr yg lain
    sbg cpt ye....

     

  • At 10/7/09 8:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa cte nie...
    xb0ring lngsng....
    xsbr2 nk tnggu yng strusnya....

     

  • At 19/7/09 12:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie cedih gak la time lin tknak dengar ikhmal bagitau hal sebenar...huhuh...

     

  • At 24/7/09 5:58 PTG, Blogger PUTRI said…

    best arr cite ni..

     

  • At 13/8/09 10:40 PG, Anonymous nad said…

    best n makin best....... x saba ar kalo jd novel lg best cite ni

     

  • At 20/12/09 6:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    romantik sgt..truskn usaha,,,

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group