BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 17, 2009
Novel : Pergilah Air Mata 36
Nama Pena : Hanni Ramsul

"Kopi, abah,"
Datuk Hamidi mengangkat muka. Datin Hamidah tersenyum panjang.
"Hai… mimpi apa ni, mama? Tiba-tiba bawa kopi untuk abah? Dah lama tak dapat cawan kopi dari tangan mama,"Datuk Hamidi bersuara separuh bergurau.
Datin Hamidah tidak menjawab. Cuma mengambil tempat di sebelah suaminya sambil mengerling. Datuk Hamidi tersenyum panjang.
"Jamilah sibuk kemas dapur. Mama tolong bawakan,"Datin Hamidah akhirnya bersuara apabila melihat senyum panjang Datuk Hamidi bagai tidak mahu putus dari bibir.
"Patutlah…,"balas Datuk Hamidi berlagu.
"Mana menantu abah?,"
Datuk Hamidi menutup perlahan buku di tangan. Memandang wajah isterinya.
"Hai… menantu saya? Bukan menantu kita?,"
"Yalah. Menantu abahlah. Kenapa menantu kesayangan abah tu, biarkan Bad tu makan sorang-sorang?,"
Datuk Hamidi memandang wajah isterinya. Kemudian menjenguk ke arah ruang makan.
"Anak awak tengah makan ke tu?,"
"Ha ah. Makan sorang-sorang,"
"Baguslah tu. Menantu awak pula, mana? Tak ada pun temankan suami dia makan? Kata cinta separuh mati,"
Datin Hamidah mencebik. Diam. Datuk Hamidi pulangkan paku buah keras.
"Kata Cuma dua hari. Lepas tu jadi tiga hari. Sekarang ni, rasanya dah dekat seminggu menantu awak tu out station,"tambah Datuk Hamidi tersenyum. Sengaja mahu mengumpan marah isterinya itu.
"Menantu mama, menantu abah juga…,"
"Tahu pun. Kalau macam tu, menantu abah, menantu mama juga. Janganlah beza-bezakan. Dua-dua isteri Badrul. dua-dua menantu kita,"
"Mana ada saya bezakan?,"
Datuk Hamidi tersenyum kecil. Mulut isterinya sudah sedikit memuncung.
"Tarik panjang-panjang muncung tu. Nanti abah dah tak tahu mana satu hidung, mana satu mulut,"
"Abah ni!,"
Datuk Hamidi tergelak. Datin Hamidah menjeling. Usikan –usikan sebegitu seringkali membuat marah terbantut. Membuat rajuknya hilang di tengah jalan.
"Hai abah… bukan main suka Nampak..,"
Tawa Datuk Hamidi mereda. Mengalihkan perhatian pada Badrul. Pasti baru selesai menikmati hidangan makan malam.
"Isteri sampai dua. Tapi, makan seorang. Tak tahulah apa nak jadi dengan kamu ni Bad,"
Badrul menggaru kepala. Terasa menyesal pula dia menyapa bapanya itu. Kalau dia terus berlalu, pasti dia tidak perlu mendengar celoteh sinis bapanya ini. Kesilapan tanpa disedari.
"Saya naik dulu,"Badrul mula beralasan. Mahu melarikan diri dari kedua ibu bapanya.
"Sebentar. Abah nak cakap sikit,"
Badrul tidak jadi melangkah. Memandang wajah bapanya sebelum perlahan melabuhkan punggung ke sofa. Separuh terpaksa.
"Apa dia, abah?,"
"Sabrina macam mana? Kamu berdua ada masalah ke? Dah lama tak Nampak dia makan sekali dengan kamu,"
"Agaknya sebab kaki dia macam tu kot. Dia malas nak bergerak,"
"Abah bukan cakap sekarang. Sebelum kaki dia macam tu pun, abah perhatikan kamu berdua ni, macam saling mengelak. Kamu bertengkar ke?,"
Badrul diam. Prihatin sungguh bapanya ini. Kalau dia yang mengelak, pasti jawapannya salah. Sebab dia tidak pernah mengelak dari Sabrina. Tetapi, kalau Sabrina yang mengelak, itu dia sendiri tidak pasti.
"Tak adalah. Buat apa saya nak mengelak dari jumpa dia?,"
Datuk Hamidi diam seketika. Memerhati wajah anaknya. Menilai kebenaran kata-kata Badrul.
"Walaupun kamu dah kahwin dengan Dayana, Sabrina tu, tetap isteri kamu, Bad. Belajarlah terima dia. Kamu tak boleh buat dia macam tu,"
Badrul diam lagi. Kali ini sedikit mengeluh. Topic yang sama. Nada yang sama. Juga arahan yang sama.
"Saya tahu apa saya buat, abah,"
"Kamu tahu kan, berdosa kamu buat Sabrina macam tu,"
"Tengoklah nanti,"
Datuk Hamidi menggeleng perlahan. Menatap wajah anaknya dengan pandangan hampir putus-asa. Keras kepala.
"Abah tengok Sabrina tu, tak adalah teruk sangat budaknya. Sepanjang dia tinggal di sini, tak ada perbuatannya yang salah kat mata abah. Nampak macam budak baik. Semua orang ada buat salah. Itu perkara biasalah. Lupakan cerita lama. Buka buku baru,"panjang lebar Datuk Hamidi cuba berdiplomasi. Sungguh dia tidak suka dengan apa yang sedang berlaku antara Badrul dan Sabrina.
"Tanggungjawab kamu besar sekarang. Kamu tak boleh abaikan isteri kamu macam tu,"tambahnya apabila melihat wajah Badrul ternyata tidak berminat untuk terus mendengar.
"Nantilah saya fikirkan, abah,"
Datuk Hamidi diam.
"Itu hal si Sabrina. Hal Dayana tu pun, sesak dada mama tengok,"Datin Hamidah menyambung kebisuan suaminya. Kesempatan yang ada, seeloknya dia membuka mulut. Badrul mengeluh panjang.
"Dayana pula? Apa lagi ni, mama?,"
Datuk Hamidi tersenyum sinis. Membuka semula buku di tangan. Tidak mahu menyampuk percakapan isterinya. Cukup sekadar menjadi pendengar. Sebagaimana isterinya menjadi pendengar sebentar tadi.
"Kata dua hari. Lepas tu jadi tiga hari. Sekarang ni, dah dekat seminggu…,"
"Esok baliklah kot,"
"Kot? Boleh pula macam tu?,"
"Esok dia baliklah agaknya. Katanya kalau malam sampai di sini, dia bermalam rumah parents dia dulu,"
"Hah?!,"
Badrul diam. Tersasul. Habislah telinganya. Menyesal pada keterlanjuran sendiri.
"Dah tak ada suami ke dia?,"
"Tak apalah. Saya izinkan,"
"Bad…Bad… Bukan macam ni, cara kamu sayang isteri. Nanti hilang hormat dia pada kamu. Dah ada suami, suami yang jadi keutamaan. Bukan dia tak boleh nak pergi rumah mak ayah dia, dengan kamu kan? Banyak kali mama cakap. Dia kena tahu tanggungjawab dia,"
"Mestilah dia tahu, mama,"
"Kalau kerja, jarang sangat pulang awal. Out station sana- sini. Berhari-hari tinggalkan suami. Mana tanggungjawab dia sebagai isteri?,"
"Bukan selalu dia out station,"
"Kalau cakap pasal Dayana, semuanya betul kat mata kamu ya?,"
Badrul tersenyum hambar. Bukan masalah betul atau salah. Tetapi, masalah janji yang buat dia lebih terikat pada cara kerja Dayana. Dia sendiri kurang senang, namun, dia harus akur. Sebab dia telah mengangguk setuju untuk semua syarat Dayana.
"Nanti kalau dah ada anak, tak tahulah macam mana. Silap-silap anak dah tak kenal mamanya,"
Badrul menarik muka. Datuk Hamidi mengerling. Sesekali, bernas juga bebelan isterinya ini.
"Kalau pasal tanggungjawab isteri, memang patut kamu suruh Dayana tu belajar dengan mama kamu ni,"dia menyampuk juga akhirnya.
"Mama kamu dulu pun, kerja juga. Tapi, sebaik saja kahwin dengan abah, dia sanggup berhenti kerja. Tumpukan perhatian pada keluarga. Urus suami. Anak. Padahal dulu, masa kami baru kahwin, hidup kami bukanlah senang macam sekarang. Sanggup dia korbankan gaji besarnya sebab nak duduk di rumah jaga makan pakai abah. Sebab nak didik kamu. Nak jaga kamu,"
Badrul tersenyum. Memang ibunya menjadi suri bapanya sepenuh masa. Senyumnya semakin lebar menyedari senyum malu terukir di bibir ibunya itu. Pasti malu mendengar pujian demi pujian dari mulut suami sendiri. Datuk Hamidi pula tergelak kecil.
"Cuma, sejak dah senja sikit ni, perhatian tu dan macam kurang sikit. Nak hantar kopi pun, kena tunggu time pembantu rumah busy. Kalau tak, semua nak harapkan pembantu rumah. Agaknya sebab mama pun nak abah cari calon, tak?,"
"Abah! Jangan nak mengada,"
Badrul tergelak. Lembut tangan Datin Hamidah menampar lengan suaminya.
"Tak sedar ke diri tu dah tua? Ada hati nak cari lain?,"
Datuk Hamidi tergelak besar. Wajah Datin Hamidah sudah mencuka.
"Abah cakap calon apa? Mama fikir calon apa?,"
"Jangan nak gatal ya…,"
"Abah cakap, agaknya mama ni, perlukan calon pembantu rumah sorang lagi. Kalau dah Jamilah tu sibuk sangat, ada lagi sorang yang boleh tolong hantarkan kopi untuk abah. Mama pula boleh layan Astro. Layan pokok kaktus mama. Pokok bunga mama. Perhiasan perak mama…,"
"Yalah..yalah. Lain kali, mama sendiri yang sediakan makan minum abah. Macam dulu-dulu. Cakaplah terus-terang kalau nak mama buat semula semua tu. Janganlah nak sindir-sindir mama. Dahlah, mama nak naik tidur,"
Badrul tersengih. Datuk Hamidi masih tergelak. Datin Hamidah berlalu. Merajuk. Senyum Sabrina yang berselisih dengannya,langsung tidak dibalas. Laju melangkah meninggalkan ruang tamu.
"Kenapa dengan mama tu, abah?,"
Datuk Hamidi tersenyum. Wajah Sabrina yang sedikit kehairanan dipandang agak lama.
"Tak ada apa-apalah. Merajuk tu,"
Sabrina tersenyum. Berjengkit perlahan mengatur langkah.
"Marajuk?,"
"Ha ah,"jawab Datuk Hamidi sambil mengangkat punggung.
"Abah kena pergi pujuk mama tu. Bad, fikir apa abah cakap tadi. Cakap mama tu pun, semuanya betul,"
Badrul Cuma memandang kosong. Tidak memberi sebarang reaksi. Sabrina pula memandang Datuk Hamidi yang berlalu pergi, sebelum membawa pandangan ke wajah Badrul yang sedikit muram. Wajah muram sebegitu apabila bersembang dengan bapanya, bukanlah satu pemandangan luar biasa pada Sabrina.
"Awak okay ke?,"
Badrul bersandar ke sofa. Memandang wajah Sabrina.
"Okay. Aku okay. Kenapa? Nampak macam tak okay ke?,"
Sabrina tersenyum.
"Boleh saya duduk?,"
"Duduklah. Sejak bila nak duduk kena minta permission?,"
Sabrina tidak menjawab. Memang niatnya ingin mencari suasana yang lebih luas di ruang tamu. Bosan berkurung. Cuma, nasib sedikit tidak menyebelahinya apabila dia terpaksa berkongsi ruang dengan Badrul. Dengan hati-hati dia melabuhkan punggung ke sofa. Manatap kosong rancangan Inggeris di kaca televisyen.
"Kau dah makan ke? Kak Milah cakap kamu tak turun pun,"
Sabrina menggeleng.
"Saya diet. Tak nak makan malam…,"seloroh Sabrina bersama senyuman. Cuba bermesra dengan Badrul. Badrul tersenyum kecil.
"Tak payah dietlah. Bukan gemuk pun,"
Sabrina Cuma tersenyum tanpa menjawab. Merenung wajah Badrul dalam diam. Lelaki itu leka menonton televisyen. Semakin lama mengenali lelaki ini, rasanya sikap Badrul tidaklah sebengis mana. Mungkin lelaki ini sedikit baran. Itu memang tidak dapat dia nafikan. Dia kaku seketika apabila Badrul tiba-tiba menoleh padanya. Pipi membahang tiba-tiba. Tertangkap.
"Kenapa?,"soal Badrul sedikit hairan dengan renungan itu. Sabrina menggeleng.
"Lama betul Dayana out station…,"terpacul pernyataan berbaur soalan di bibirnya. Soalan yang tidak dirancang. Sekadar menutup perasaan malunya.
"Bukan masalah kau,"
Mulut Sabrina terkunci mendengar jawapan sinis Badrul. Badrul tidak pernah mahu bercakap tentang Dayana dengannya.
"Awak berdua tak ada masalah kan?,"dia membuka soalan lagi. Soalan yang sekali lagi mengalih kosentrasi Badrul pada TV.
"Apa maksud kau?,"
"Yalah. Maksud saya…awak…awak bahagia kan?,"
"Of course. Aku kahwin dengan perempuan yang aku cinta, kenapa pula aku tak rasa bahagia?,"
Telusnya jawapan Badrul. Jawapan yang membuat hati Sabrina pedih tiba-tiba. Tidak sepatutnya dia tanyakan soalan itu. namun, sekurang-kurangnya dia semakin jelas dengan perasaan Badrul.
"Kenapa kau Tanya semua ni?,"
Sabrina menggeleng sambil tersenyum kelat.
"Tak mungkin kau Tanya tanpa sebab. Apa sebabnya?,"Badrul membetulkan duduknya. Hatinya bagai memberitahu ada sesuatu yang sedang bermain di fikiran gadis itu. Pandangannya kini ditumpukan pada seraut wajah yang sudah sedikit resah itu.
"Sabrina…,"
Sabrina tunduk. Berkira-kira untuk meluahkan apa yang dia rasa. Sudah cukup lama rasanya dia melihat kebahagiaan Badrul dan isteri kesayangannya. Mungkin sudah tiba masanya untuk dia bersuara lagi. Bersuara tentang letak duduknya hubungan mereka. Dia tidak mahu selamanya berkurung di sini atas ikatan yang tidak pernah Badrul hargai ini. Kalau masih ada sisa dendam dan sakit hati, dia berharap Badrul dapat lupakan segalanya kini.
"I’m waiting. Dan, aku cukup benci menunggu. Kau maklum itu, kan?,"
Perlahan Sabrina mengangkat muka.
"Kalau saya cakap, awak jangan marah ya?,"
Badrul membuang pandang. Memalingkan tubuhnya menghadap Sabrina. Sabrina mula berdolak-dalik. Satu situasi yang cukup dia tidak suka.
"Kau tak cakap pun, dah boleh buat aku marah. So, tak ada beza. Baik kau cakap saja. Straight to the point,"
"Sebelum awak kahwin dengan Dayana, Dayana ada cakap dengan saya…,"
"Cakap apa?,"
"Sampai masa, awak akan lepaskan…,"
"No,"pantas Badrul menjawab. Sudah tahu apa yang ingin Sabrina katakan. Dan, dia tidak mahu bercakap mengenainya.
"Tapi…,"
"I said no,"perlahan jawapan Badrul sambil mengalihkan pandangan ke kaca televisyen. Berharap Sabrina akan mengerti dan akan diam.
"Awak dah janji kan?,"
"Diam. Aku tak nak cakap pasal ni,"
"Kenapa?,"
Kenapa? Dia sendiri pun tidak tahu. Yang dia tahu, dia jadi kurang senang setiap kali hal ini dibangkit. Lebih-lebih lagi dari mulut Sabrina. Hal ini mampu membuat ketenangannya berkocak.
"Kenapa awak tak nak cakap pasal ni?,"sekali lagi Sabrina bertanya.
"Sebab aku tak nak cakap. The end,"
"Mana boleh tak nak cakap. Sampai masa kita kena cakap juga pasal semua ni,"
Lembut suara Sabrina menerjah ke telinganya. Dan, dia tidak mahu mendengar suara itu, kalau topic ini yang meniti di bibir Sabrina.
"Aku kata diam. Aku tak nak dengar apa-apa lagi. Aku nak tengok TV,"
Sabrina mengerutkan kening. Sedikit geram melihat wajah selamba Badrul. reaksi Badrul seolah-olah topic yang sedang mereka bualkan ini, bukanlah satu topic penting.
"Saya Cuma nak awak tunaikan janji awak,"
"Aku tak akan tunaikan,"
"Tapi, kenapa?,"
"Aku tak ada jawapannya sekarang,"
"Awak tak boleh buat saya macam ni,"Sabrina bersuara lagi. Tidak berpuas hati dengan jawapan Badrul yang langsung tidak boleh diterima. Tidak ada jawapan?
"Sabrina. Diam," Badrul mengulangi amaran yang sama. Memandang wajah Sabrina yang kelihatan memang tidak mahu akur pada arahannya.
"Tak nak. Saya tak nak diam. Dah lama awak kahwin dengan Dayana. Awak cakap awak bahagia dengan Dayana. Takkan awak masih marahkan saya? Takkan awak tak boleh maafkan saya…,"
"Shut up,"perlahan amaran meniti lagi di bibir Badrul. Sabrina merenung wajah Badrul dengan pandangan yang tidak mengerti.
"Kenapa awak macam ni? Lupakan semua tu. Lepaskan saya…Biar saya teruskan hidup saya. Awak kan dah bahagia dengan Dayana,"
"Sabrina. I warn you. Diam. End of discussion, okay,"
"No. Belum habis lagi. Mana boleh awak cakap dah habis. Awak tak boleh selamanya lari dari hal ni,"
"Sabrina. Diam,"
"Awak mesti buat keputusan. Sampai masa, awak kena juga…,"
Kata-kata Sabrina terputus. Terus terdiam apabila sepantas kilat bibir Badrul melekat di bibirnya. Sekejap. Namun mampu membuat dia tersentak. Terkejut yang bukan sedikit. Melihat wajah Sabrina yang jelas terperanjat besar, Badrul tersenyum puas.
"Good girl. Pandai pun diam,"
Sabrina terkebil-kebil. Badrul mengangkat punggung. Menoleh seketika pada Sabrina yang masih terdiam.
"Aku tak nak cakap pasal ni lagi. At least bukan masa terdekat ni. Aku harap kau faham,"
Sabrina tetap kelu. Cuma memandang kosong Badrul yang melangkah meninggalkannya. Perlahan dia menyentuh bibirnya.
"Jahat…,"sepatah perkataan itu akhirnya meluahkan perasaan yang terbuku. Meraup perlahan wajahnya yang terasa membahang.

****
posted by Penulisan2u @ 3:20 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
14 Comments:
  • At 17/7/09 9:40 PG, Anonymous cantik said…

    minta penulis sambung cte ni cepat k.
    x sabar le nak tau cte slnjutnya.....
    cte ni best sgt2.

     

  • At 17/7/09 10:03 PG, Blogger aishahbaik said…

    peh...
    cian sabrina...
    badrul nie jahat...
    mmg jahat...
    banyakkan konflik bila dayana balik dr outstation....
    cerita la sikit pasal dayana...

     

  • At 17/7/09 10:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CEPAT SKITLAH TULIS CRITA NIE KAMI DAH BORING TUNGGU LAMA2 TAU

     

  • At 17/7/09 10:51 PG, Anonymous alyaarissa said…

    hm....kenapa la badrul ni keras hati sgt..???.n x nmpk permata d depan mata (sabrina)...mgkn bad ni seorang yg ego!apapn citer ni best sgt2 n layak dpt pengiktirafan...hehehe....
    harap sgt2 penulis dpt smbg dlm ms terdekat ni...please......
    tq...

    affa_madani@yahoo.com.my

     

  • At 17/7/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau penulis terbitkn novel lg bgus kn? sebab citer ni terlalu pjg dan paling byk episod dlm cerpen online ni.jenuh nk menuggu endingnya.

     

  • At 17/7/09 11:23 PG, Blogger be said…

    bestnye jln cerita ni,buat hati resah gelisah je...kak hanni sambung la cepat ckit,best sgt cite nie...masih menanti sinar bahagia buat sabrina...

     

  • At 17/7/09 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hihihihi....best la..
    cepatla sikit habiskan
    x sabarlaaa

     

  • At 17/7/09 2:20 PTG, Blogger Penulisan2u said…

    cita nih mmg akan diterbitkan.. kami slow slow posting supaya tidak terlalu lama menunggu novel yang akan mgkn akhir tahun nanti 11 atau bulan 12 nanti.. dengan kejayaan pertama.. novel ke 2 penerbit terus menunggu novel ke 2, kalau manuskrip novel ini siap cepat.. cepatlah akan berada di pasaran.. Tahniah untuk hanni ramsul..

     

  • At 17/7/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ne akan dinovelkan best ye....
    x sabar rasanya nak memiliki novel ne...

     

  • At 18/7/09 3:56 PG, Blogger Org Ganu said…

    tahniah kak hanni..u r truly the best writer among the best. I've been waiting for long time for ur novel to be released..huhu tak sabar nak tahu nasib sabrina, adakah Badrul akan bersama sabrina akhirnya?
    but hopefully it will b a hepy ending..geee

     

  • At 18/7/09 3:59 PG, Blogger Org Ganu said…

    tahniah kak hanni!! but i've been waiting for long time for PAM to be released..tak sabar nak tahu pe jadi ngan sabrina..adakah dia akan bersama badrul akhirnya? huhu cepat2lah publish yer..i truly can't wait for the ending..hope it will b a hepy ending like BYMB,he..

     

  • At 19/7/09 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaa.. dah la lame nak tunggu.. pastu pendek plak sambungannye.. huhuhu

    ~~PapaTul~~

     

  • At 23/7/09 4:16 PTG, Anonymous shasha81 said…

    YELAH CEPATLAH SMBG....BORING GAK TUGGU LAMA2. NAK TENGAK JUGA APA TERJADI PADA MARIA YANG JAHAT TU....ORANG YANG JAHAT SELALUNYA X BAHAGIA. NAK SANGAT APA JADI PADA MARIA YANG JHT TU.....CIAN LAK SABRINA..BIAR BADRUL TU JATUH CINTA GILA2 KAT SABRINA

     

  • At 29/7/09 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CERITA NI BEST LA...CEPAT LA SMBG....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group