BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 08, 2009
Novel : Cinta Di Hati Ini 9
Nama Pena : Inua Itis

LIYANNA baru sahaja pulang dari rumah Melisa petang itu. Lega sedikit rasa hatinya kerana dapat bercerita sedikit sebanyak tentang masalah rumah tangganya. Dia memang mempercayai sahabatnya itu, kerana itulah dia menceritakan sedikit masalah untuk meringankan beban dihatinya.
Liyanna memerhati ke porch kereta. Tidak kelihatan kereta Hafiz disitu. Fahamlah dia yang Hafiz belum lagi pulang dari kerja. Dia tersenyum sendirian. Lagi dia seronok kalau Hafiz tiada dirumah, senang sikit dia mahu bergerak.
Semenjak peristiwa yang berlaku di dapur tempoh hari, Liyanna cuba mengelak dari bertemu dengan suaminya. Sanggup dia bangun awal-awal pagi semata-mata mahu menyediakan sarapan untuk suaminya dan juga menguruskan keperluan suaminya yang lain-lain lagi. Hafiz juga hairan dan tertekan dengan sikap isterinya. Dia tidak dapat berbuat apa-apa kerana itu adalah keputusan Liyanna sendiri. Dia ingin memberi ruang untuk isterinya itu.
Liyanna masuk ke dalam biliknya lalu menghempaskan diri diatas katil. Penat betul dia hari ini apabila terpaksa menyiapkan dua buah program sekaligus yang diberikan oleh ketuanya. Program database yang memang memeningkan kepalanya seharian! Lepas itu pula, letih bergusti dengan Melisa tadi. Dia memejamkan matanya seketika sambil melayani perasaan sendirian.
Deruan enjin kereta kedengaran sayup-sayup dari luar rumah. Hafiz memandu keretanya masuk ke porch. Dia memarkirkan keretanya lalu turun. Langkahnya dihayun menuju ke dalam rumah. Dia menarik tali lehernya ke bawah untuk melonggarkannya.
Matanya melilau mencari-cari kelibat Liyanna setelah yakin yang isterinya itu sudah pulang dari kerja apabila melihatkan kereta Liyanna yang diparkir ditepi jalan depan rumah mereka.
Langkah Hafiz tertuju ke bilik tidur Liyanna. Dia membuka pintu bilik isterinya. Kelihatan dimatanya, Liyanna sedang berbaring di katil sambil memeluk bantal. Lena sungguh tidur gadis itu. Letih agaknya, fikir Hafiz. Dia tidak ingin mengganggu tidur isterinya lalu dia beredar ke biliknya untuk membersihkan diri serta menunaikan solat Asar.
Liyanna terjaga apabila terdengar laungan azan Maghrib yang telah berkumandang di masjid berdekatan.
"Astaghfirullah.." Liyanna beristighfar sendirian kerana menyesali diri yang tertidur begitu lama pada waktu petang menjelang senja. Tiba-tiba dia teringatkan makan malam yang belum disiapkan olehnya kerana tertidur tadi.
Terkocoh-kacah dia bangun lalu menuju ke bilik air untuk membersihkan diri. Setelah mandi, dia terus menunaikan solat Maghrib. Usai solat, Liyanna tergesa-gesa turun menuju ke dapur untuk menyediakan makan malam. Dia tidak tahu bahawa suaminya sudah lama pulang.
Sampai di ruang makan, mata Liyanna terbeliak melihat makanan yang sudah terhidang diatas meja makan. Berbagai jenis lauk-pauk kelihatan amat menyelerakan sekali dimatanya. Tanpa dipinta, perutnya berbunyi-bunyi mengikuti aroma makanan itu. Dia menelan liur.
"Haa..dah solat ke?" soal seseorang dari arah belakang Liyanna. Liyanna sudah terperanjat bagaikan nak gila. Wajahnya sudah pucat seperti mayat.
Hafiz rupanya yang menegurnya. Dia berasa lega apabila melihatkan Hafiz yang sedang berdiri dihadapannya kini. Namun, dia tetap rasa geram apabila disergah begitu oleh suaminya.
"Awak ni!! Terkejut saye tau..selalu aje buat saye terkejut..kalo macam ni, tak lame lagi..jalan la saye.." gerutu Liyanna sambil memandang tepat ke dalam mata suaminya itu. Hafiz cuma menguntumkan senyuman mesra.
"Ala..sorry la..abang tak buat lagi, ok? Eh, silap pulak..saye tak buat lagi pasni, ok?" sengih Hafiz. Dia memang sengaja mahu mengusik gadis itu.
"Sape masak semua ni?" jari telunjuk Liyanna terarah pada lauk-pauk di atas meja makan. Dia tidak mahu melayan perangai pelik suaminya itu.
"Abang la..sape lagi yang nak masak sedap-sedap macam ni..eh, silap lagi! Saye la masak semua ni..sape lagi.." Hafiz menepuk dahinya. Gayanya seperti orang yang tersilap kata, tetapi sebenarnya dia memang sengaja mahu ‘psycho’ isterinya itu. Senyuman kecil terukir dibibir Hafiz.
"Betul ke awak yang masak?" wajah Liyanna berkerut-kerut ingin memastikan kesahihan kata-kata Hafiz. Matanya merenung satu persatu lauk yang berada diatas meja tersebut.
"Tak caye sudah.."
"Bukan tak caye..kan selama ni awak tak pernah pun masak kat rumah ni? Saye aje yang masak kat sini.." jelas Liyanna.
"Saye tak pernah cakap yang saye tak tahu masak.." kedengaran suara Hafiz yang lembut menuturkan kata-kata. Liyanna mengusap-usap dagunya dengan jari telunjuk sambil keningnya masih berkerut-kerut.
"Ok, dalam ayam masak kicap ni ade ape?" soal Liyanna sambil memandang tepat ke wajah suaminya.
"Ade kicap la!" jawab Hafiz selamba. Dia membuat muka dungu.
"Tahu la kicap…ape lagi yang ade?"
"Kicap, bawang merah, bawang putih, halia..kalo nak pedas, masukkan cili padi..pastu kalo nak lagi sedap, gorengkan ayam dulu.." jelas Hafiz dengan begitu teliti.
Mata Liyanna membulat. Rupa-rupanya, Hafiz tahu memasak! Satu lagi benda baru yang dapat diketahuinya tentang suaminya hari ini.
‘Rupenye laki aku ni pandai jugak masak..pasni buli dia aje la..tak baik betul la aku ni!’ Liyanna tersengih sendirian lalu menepuk-nepuk pipinya lembut apabila menyedari perlakuannya diperhatikan oleh Hafiz. Dia memandang semula ke wajah Hafiz.
"Ok.." hanya itu sahaja ayat yang keluar dari mulut Liyanna.
"Jom makan?" ajak Hafiz.
"Tak ape la..awak makan la dulu..!" ujar Liyanna lalu ingin segera berlalu dari situ. Tangannya pantas ditarik oleh Hafiz.
"Makan sekali dengan saye.." Hafiz cuba memujuk Liyanna.
"Tak ape la..saye belum lagi lapar.." sebaik sahaja selesai berkata-kata, perut Liyanna berbunyi nyaring menandakan yang dia sebenarnya kelaparan. Mimik muka Liyanna sudah bertukar. Dia tersengih-sengih malu. ‘Perut! Apasal ko nak bunyi sekarang? Takboleh tunggu aku blah dulu ke?’ gumam Liyanna dalam hatinya.
"See? You’re hungry..and yet you still don’t want to eat with me? What’s wrong if we’re eating together?" Hafiz bersuara tegas.
"Tak ape laa…saye nak tengok tv dulu..ade citer best!" Liyanna ingin menarik tangannya dari pegangan Hafiz namun semakin kuat genggaman tangan lelaki itu. Dia menarik Liyanna mendekatinya.
"Makan dengan saye? Please? Awak kan cakap, awak nak kawan dengan saye? Ok, saye terime..tolonglah jangan buat saye macam ni..saye sunyi duduk dalam rumah ni sorang-sorang..awak ade pun, awak asyik berkurung aje dalam bilik tu.." Hafiz seakan mengharap. Pandangan matanya redup sekali.
Kasihan pula Liyanna melihatkan kesungguhan Hafiz itu. Dia lalu tersenyum memandang suaminya. Tangannya ditarik lembut dari pegangan Hafiz.
"Janji, eh? Friends?" ujar Liyanna akhirnya sambil menyuakan jari kelingkingnya kepada Hafiz.
Hafiz tersengih lalu menyuakan juga jari kelingkingnya lalu disatukan dengan jari kelingking Liyanna. Janji yang perlu dipegang! Janji menjadi kawan kepada isterinya sendiri. Dia sudah tidak sanggup lagi hidup seperti keseorangan di dalam rumah itu.
Walhal, dia mempunyai seseorang lagi yang hidup bersamanya dirumah tersebut. Seseorang yang semakin menceriakan hidupnya. Seseorang yang semakin dekat dihatinya. Adakah dia mampu untuk melupakan Ika sepenuhnya? Mampukah dia mencintai Liyanna lebih dari cintanya pada Ika sebelum ini? ‘Yanna…’ hatinya berdesis sendirian.



"ACTUALLY, saye nak balik kampung. Boleh tak?" soal Liyanna pada Hafiz pada suatu hari ketika mereka sedang menjamu selera di sebuah restoran. Hafiz hanya tenang memerhatikan wajah isterinya.
"Kenape tibe-tibe nak balik kampung?"
"Rindu kat mak la..adik-adik pun entah ape la khabar dia orang.." sayu kedengaran suara Liyanna. Hati Hafiz tiba-tiba rasa tersentuh dengan kata-kata Liyanna.
"Ok, saye tak kisah..balik aje, ok?" senyum Hafiz mesra. Minuman ditangannya disedut sedikit. Wajah Liyanna sudah menjadi ceria semacam kera masuk bandar. ‘Baik jugak laki aku ni!’ puji Liyanna dalam hatinya. Dia sudah tersengih-sengih.
"Bile kite nak gerak?" soal Hafiz sambil menguis-nguis air batu didalam bekas minumannya itu dengan penyedut. Pandangannya dilontarkan kepada Liyanna yang sudah termanggu-manggu.
‘Kite?? Ahhh…ini yang aku tak mau dengar ni!! Tolong la jangan ikut aku..ya Allah..tolonglah hamba-Mu ini..’ hati Liyanna sudah berdebar tidak keruan.
"Yanna? Are you okay?" Hafiz memetik jari di depan mata Liyanna yang kelihatan sedang mengelamun.
"Aaa..ok..ok..I’m okay!" jawab Liyanna pantas. "But…"
"But? But what?"
"But…about you’re going with me..awak takyah ikut laa.." mata Liyanna seakan merayu. Hafiz tidak dapat memahami maksud tersirat kata-kata isterinya. Dia pelik dengan sikap Liyanna yang tiba-tiba berubah.
"Why? Kenape pulak tak boleh?" tanya Hafiz pelik.
"Sebab..sebab rumah saye tu sempit la..tak muat nanti awak nak duduk!" Liyanna memberi alasan.
"Saye ni bukan badan besar pun..apasal pulak tak muat?"
"Sebab rumah saye sempit la!"
"Haii..takkan la sempit giler sampai saye ni takleh nak masuk?" ujar Hafiz sambil menongkat dagunya. Sambil itu, dia menyedut sedikit minuman.
Peluh sudah memercik di dahi Liyanna. Dia sudah tidak tahu apa lagi alasan yang boleh diberi untuk membuatkan Hafiz membatalkan niatnya untuk turut serta balik ke kampungnya.
"Apasal berpeluh pulak tu? Muke macam kene sampuk je?" Hafiz memandang wajah Liyanna yang sedikit pucat.
"Tak ade ape-ape la.." balas Liyanna lemah. Terpaksalah dia membawa Hafiz bersama pulang ke kampungnya. ‘Ape yang patut aku bagitau mak nanti? Aku taknak tidur sebilik dengan Hafiz!’ Liyanna sudah terasa seram sejuk saat memikirkan tindakan yang pasti emaknya akan lakukan itu nanti.
"What a small world!!" sapa satu suara seorang perempuan. Liyanna dan Hafiz tersentak lalu menoleh ke arah perempuan itu.
Ika tersenyum manis kepada Hafiz. Dia memandang pula wajah Liyanna dengan pandangan yang jelik. Sungguh dia anti dengan Liyanna. Riak wajah Liyanna agak tidak menyenangi kehadiran Ika. ‘Macam mane dia boleh muncul kat sini pulak?’ Liyanna tertanya-tanya didalam hatinya.
Liyanna sudah menunduk manakala Hafiz sudah agak berdebar-debar melihat wajah gadis tercintanya itu berada didepan mata. ‘Cantik lagi macam dulu-dulu!’ getus hati kecil Hafiz. Bebola matanya tidak dapat berganjak dari menyapu wajah yang sering dirinduinya itu.
"What do you want, Ika?" soal Hafiz, cuba menyembunyikan rasa tidak keruan dihatinya. Dilihatnya Ika sedang tergelak kecil. Sinis sekali.
"I want you back! This girl has no authority to take you away from me!" jawab Ika dengan penuh perasaan.
Matanya memandang tepat ke wajah Hafiz sambil jari telunjuknya terarah ke muka Liyanna. ‘Bagus jugak lakonan aku ni!’ Ika sudah tertawa didalam hatinya melihatkan Liyanna yang masih tunduk. ‘Sakit hati la tu! Padan muke ko!’ sorak hati kecil Ika.
"She have the authority, because she’s my wife!" dada Hafiz sudah bergelora. Dia tidak dapat menerima lontaran kata-kata sebegitu terhadap Liyanna. Namun jauh disudut hati, serasa ingin sahaja dia berlari lalu memeluk tubuh Ika, gadis yang selalu dirinduinya setiap hari.
"Oh, iye ke? Your wife base on a piece of paper..but your heart is mine, is it?" Ika cuba menduga Hafiz. Dia yakin yang Hafiz masih menyintainya dan selalu merindui dirinya. Wajah Hafiz sudah bertukar menjadi sayu.
Dia tidak dapat berkata apa-apa apabila mendengar ayat dari bibir Ika. Semuanya tepat sekali! Hatinya memang masih menjadi milik Ika! Bukan senang untuk dia lupakan segala kenangannya bersama gadis yang pernah menjadi pujaannya suatu ketika dulu. ‘Mengapa sekarang baru Ika datang cari Fiz balik? Bila Fiz dah kahwin? Mengapa tidak Ika datang awal-awal lagi?!’ bentak hati Hafiz. Dia membatukan diri disitu.
"Excuse me, I think I’m just disturbing you guys here..I’m so sorry.." Liyanna bersuara setelah melihat Hafiz yang sudah mendiamkan diri tanpa sebarang kata-kata. Dia tahu, suaminya masih tidak dapat melupakan bekas teman wanitanya itu.
"Ok..just go..I pun nak bincang sikit dengan Hafiz..I’m not comfortable with flies..kan sayang?" senyum Ika dengan sinis sekali. Tangannya sudah merayap ke bahu Hafiz lalu mengelus-elusnya lembut. Dia puas hati apabila Liyanna berkata ingin mengundurkan diri.
Dia tidak menyangka yang begitu mudah sekali gadis itu akan menyerah kalah dengan dirinya. Dia merasa sangat bangga ketika melihat Liyanna ingin bangun meninggalkan Hafiz bersamanya. Didalam hatinya, dia bersorak tanda kemenangan. Hafiz adalah miliknya!
"Wait, Yanna.." Hafiz tiba-tiba bersuara. Mata Ika sudah terbelalak memandang wajah Hafiz dengan rasa tidak percaya. Dia rasa tercabar apabila melihatkan senyuman mesra Hafiz terhadap Liyanna.
"I don’t wanna talk with her…jom, Yanna..kite balik?" tangan Hafiz mencapai lengan Liyanna lalu mereka bangun sama-sama. Langkah dihayun oleh mereka tanpa menghiraukan kewujudan Ika disitu. Liyanna hanya menurut apabila lengannya ditarik oleh Hafiz meninggalkan tempat itu.
"Wait! Fiz! What’s wrong with you? Fiz dah tak sayang Ika, ke?" jerit Ika apabila Hafiz dilihatnya sedang berjalan pergi tanpa mempedulikan dirinya.
"Cinta dan kasih sayang Fiz untuk Ika dah lame berkubur sejak Ika tinggalkan Fiz dulu!" jawab Hafiz dengan tegas. Dia tidak mahu menoleh ke arah Ika.
Dia bimbang pendiriannya akan goyah kerana sebenarnya dia masih amat menyintai gadis itu. Egonya serta kewujudan Liyanna yang menghalang dia dari mengakui perasaannya.
"Tipu! Fiz tipu! Takkan senang sekali Fiz nak lupekan semuanya antara kite?" Ika sudah tidak mempedulikan mata-mata yang memandang ke arahnya. Yang penting baginya sekarang, Hafiz!
"Yang lepas, biarlah lepas, Ika..I don’t wanna see your face ever again..please, jangan ganggu rumah tangga Fiz.." sayu kedengaran suara Hafiz apabila Ika mengungkitkan kenangan-kenangan antara mereka suatu masa dahulu. Tidakkah Ika ingat akan kenangan-kenangan itu sewaktu memutuskan hubungan mereka tiga bulan yang lalu?
Langkah terus dihayun tanpa mempedulikan suara Ika yang kedengaran sayup-sayup sedang menangis. Ah, jangan sesekali terpedaya lagi dengan sandiwara Ika. Hati Hafiz berkata-kata sendirian. Tangannya erat menggenggam tangan Liyanna yang hanya diam sedari tadi.
Dia tahu, Liyanna terasa dengan kehadiran Ika disitu. Dia juga tahu yang Liyanna perasan akan pandangan matanya pada Ika tadi yang masih lagi berbunga-bunga sayang. ‘Yanna..please give me some more time..I’ll give you my all..’ desis hati Hafiz sambil matanya tidak putus memandang ke wajah suram Liyanna.
posted by Penulisan2u @ 2:42 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 9/7/09 3:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih! pasal hafiz still cnta kt ika???
    xfham la laki nie...
    cian yanna....

     

  • At 11/7/09 5:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung lah cerita ini lagi... cerita ni besttt... sangattt...

     

  • At 13/7/09 6:37 PTG, Anonymous sofi said…

    lelaki mmg cam tu
    yg dpn mata x nampak
    nnt bila dah lari
    br tau, kan?
    best cite ni!

     

  • At 15/7/09 6:01 PTG, Anonymous miss_sya said…

    best sgt! sambung la lagi..

     

  • At 15/7/09 6:03 PTG, Blogger Asshole said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 15/7/09 6:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    che writer...
    sambung cpt sikit bley?
    xsbr sgt dah ni..
    besh sgt lo..

     

  • At 15/7/09 6:12 PTG, Blogger Asshole said…

    aloh, terdelete pulok..
    btw, cpt2 sikit sambung k..
    crite ni bestttt

     

  • At 16/7/09 9:25 PG, Anonymous oghe klate said…

    ow~~~
    crite ni klo xsilap aku, cik penulis ni da antar full manuskrip tuk dinilai..
    kat karnaDya kot xsilap ambo~~ sbb ada dinyatakan kt blog penulis..
    suka2..kalau keluar versi cetak, ambo nk bli..
    huhu~
    suka bangat crite ni..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group