BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : Pada Cintanya
Nama Pena : ButTerFly_GurL87

"Bosanlah asyik menghadap computer je. Naik juling bijik mata aku tengok excel ni," aku membebel sorang-sorang depan komputer.

'Bukak blog orang best gak ni. Boleh timba ilmu dicampurkan dengan mengutuk,' aku memasang niat tak elok. Jangan tiru tau. Tak baik untuk kesihatan hati dan fikiran korang nanti.

'Mana satu nak bukak dulu ek. Wah…page ni cam leh tahan je,' aku terdiam seketika membaca blog yang kubuka.


'Berani betul dia tunjuk makwe dia. Leh tahan jugak cun makwe dia ni. Dia pun bolehlah tahan gak,' aku membelek lagi blog dia yang bercampur life serta hal berkaitan pengguna blogspot. Jeles gak aku baca blog dia ni, siap guna perkataan Pa and Ma lagi. Romantik tul.

'Aku ngan dia. Harem nak guna Pa, Ma dan seangkatan dengannya,' tiba-tiba hatiku terdetik mengingati dirinya. Siap terberangan lak tentang dia.

Tiba-tiba antena telingaku menangkap bunyi handset yang terjerit-jerit lagu Pcd-Jai Ho. Aku segera mencapai handset yang kuletakkan di dalam laci.

"Assalammualaikum, ye nak cakap dengan siapa?"

"Wa'alaikumsalam. Main-main ek. Nak cakap dengan kaulah. Siapa lagi. Karang nak lunch sesama tak?" soal buah hatiku.

"Boleh jugak. Kau nak belanja ke atau aku belanja?"

"Apa kes perempuan belanja. Akulah belanja nanti. Nanti pukul 12.55 kang tunggu depan kereta aku," ujarnya.

"Ok," balasku sambil tersenyum manja. Dia tak nampak pun aku senyum macam tu.




Tepat pukul 12.55 tengahari aku dah duduk tercongok depan pintu kereta dia. Tapi batang hidung dia tak nampak pun sampai sekarang ni. Selalu dia sampai dulu sebelum aku, ada kerjalah tu.

'Sampai pun, tapi kenapa muka dia tu cemberut semacam je,' aku bermonolog sendirian didalam hati.

"Sorry lambat. Jom naik cepat," arahnya tanpa secalit senyuman seperti selalu. Aku masuk ke dalam kereta. Dia menghidupkan enjin kereta dan kami bergerak menuju ke tempat biasa.

"Kau kenapa?Macam ada problem je?" soal aku lambat-lambat.

"Takde apa pun. Makan cepat sikit ek. Aku kena keluar petang ni," ni yang tak best ni. Tak boleh lepak macam selalu, dia pulak ada hal.

"Ok," balasku terpaksa.




Malam tu aku mendamparkan diri di atas katil bujangku sambil membaca novel Tuhan Lebih Tahu karya Nora Ismail. Bacaanku terhenti seketika apabila mengingati peristiwa tengahari tadi. Tak pernah lagi kuberdepan dengan situasi tadi, selalu dia ceria je. Aku mencapai handset nokia 5310 kesayanganku dan mendial nombor buah hatiku, Taufik.

"Assalammualaikum, Fik. Kau buat apa tu?" soalku sebaik sahaja panggilanku berjawab.

"Kau ke. Aku tengah layan game Diner Dash ni. Ada apa tipon aku memalam camni?" soal dia pulak.

"Saje je. Takleh ke? Kau ok ke?" soalku lagi.

"Apa yang ok? Aku sentiasa ok."

"Ye ke, kalau ok, baik kau bagitahu kenapa kau monyok semacam je waktu lunch tadi?"

"Takde apa."

"Kau teringat dekat 'dia' lagi ke?" spontan terpacul soalan yang tak kujangka itu. Dia terdiam agak lama, dia menarik nafas agak panjang.

"Sorry, tak sengaja tanya."

"Tak apa. Oklah aku nak sambung main game ni. Bye, assalammualaikum," dia mematikan panggilan sebelum sempatku jawab salamnya.

\"Aku rasa serba salah pulak tanya pasal tadi sedangkan aku tahu tak patut aku tanya hal yang dah berlalu. Taufik, aku mintak maaf. Akhirnya aku tertidur dalam keadaan yang cerah.



"Fik, petang ni teman aku pergi beli barang jap boleh tak?" soalku. Sengaja aku ajak dia temanku sebab dah hampir sebulan aku tak nampak kelibat dia.

"Sorrylah, petang ni aku ada hallah," jawabnya.

"Ala....tak boleh ke teman? Sekejap pun jadilah, dah dekat sebulan tak jumpa. Aku telefon pun tak berjawab," desakku lagi.

"Aku ada hallah petang ni. Hujung minggu nilah ok. Aku janji..." pujuknya/ aku mendengus perlahan.

"Ok, nanti ambik aku macam biasa. Apa-apa hal telefon aku tau," aku berpesan sebelum kami memutuskan panggilan.

"Macam mana?" soal Liana.

"Hujung minggu ni dia boleh teman aku," ujarku pada Liana.

"Biasalah orang lelaki, kau kena bersabar dengan kerenah dia. Kau patut bersyukur tau, dia tak buat perangai macam bf aku ni," Liana memujukku.

"Tengah bersabarlah ni. Dekat sebulan tak jumpa, nak call tinggal harapan jelah. Tak faham aku kadang tu dengan perangai dia," aku mendengus agak kuat.

"Kau kena faham, orang lelaki ni, ego dia tinggi. Kalau ada masalah bukan nak luah kat kita. Lagipun, aku seingat akulah, bf aku pernah cakap, orang lelaki ni kadang-kadang dia pun nak masa untuk bersendirian. So.....apa kata kau bagi dia masa untuk bersendirian dulu. Bila dia ok, mesti dia datang kat kita balik," ujar Liana dengan panjang lebar. Aku menganggukkan kepala dan tersenyum mendengar kata-kata Liana yang ada betulnya.

"Ok, kau ikut je cakap aku sekarang ni. Lagipun, hujung minggu nikan korang nak keluar sama-sama."

"Itu pun kalau jadi," balasku. Dia hanya tersenyum.




Aku bersiap ala kadar, mekap tipis kukenakan pada mukaku. Kurapikan bajuku dan melangkah ke bawah, terjengul muka Bayah ditangga.

"Amboi, wanginya minah sorang ni. Nak gi mana ni? Nak ikut boleh?" guraunya.

"Nak ikut ke? Jomlah, cepat gi siap," aku membalas gurauannya.

"Tak naklah. Nanti kena hempuk dengan cik abang kau," selorohnya.

"Takde maknanya dia nak hempuk kau, sebelum dia hempuk kau, aku hempuk dia dulu," balasku lagi sambil tertawa. Namun tawaku mati apabila terdengar panggilan masuk.

"Helo, assalammualaikum. Kau dah sampai ke?" soalku setelah memberi salam.

"Wa'alaikumsalam. Ni, aku nak bagitahu kau, aku tak dapat teman kau keluar hari ni. Aku dekat kampung sekarang, sorry lambat bagitahu," ujarnya.

"Ye ke..takpelah kalau mcam tu. Aku pun baru nak bersiap," mukaku yang tadinya ceria terus bertukar mendung.

"Lain kalilah kita keluar ek, kau nak kirim apa-apa tak?" soalnya.

"Takde apa kot, kirim salam dekat emak kau ek," aku menahan sendu dalam hati.

"Ok, kalau macam tu. Jumpa nanti. Assalammualaikum."

"Wa'alaikumsalam."

"Bayah, aku gerak dulu ek. Kalau kau nak apa-apa mesej je aku nanti tau," aku melaung dari luar.

"Ok, hati-hati tau," sahut Bayah.




Aku melontarkan batu ke dalam tasik, alamat kalaulah terkena ikan mahu ikan tu marah kat aku. Tapi sekarang ni aku tengah bersedih hati, dulu seingat aku, kalau dia balik kampung, mesti dia bagitahu aku. Aku melontar pandangan ke arah tasik, sekali sekala ternampak kepala kura-kura yang terjonggol ditengah tasik.

Setelah agak tenang hatiku, aku memutuskan untuk berjalan kaki ke Perpustakaan Negara yang berada kira-kira 500 meter dari tempatku sekarang. Kerja gila yang pernah kubuat inilah, berja;an seorang diri sejauh 500 meter ke Perpustakaan Negara.

Dari Perpustakaan Negara, aku menapak ke Giant Taman Permata dengan menaiki teksi untuk membeli barang keperluan rumah sewa kami. Nasib baik Bayah tak kirim apa-apa, kalau tak jenuh aku nak mencari barang yang dia nak. Hampir petang baru aku balik ke rumah sewa kami, jalan kaki je, rumah aku dekat dengan Giant je.

"Assalammualaikum, Bayah....Bayah...." aku memanggil nama Bayah. Tak lama kemudian Bayah keluar membuka kunci.

"Aik...ni je kau beli. Dari pagi keluar sampai ke petang," Bayah menggeleng-gelengkan kepala melihat barang yang kubawa balik. Aku hanya mampu tersengih dan masuk ke dalam rumah. Malamnya aku tertidur awal tanpa makan apa-apa sepanjang hari.




"Kau nak pergi kerja jugak ke ni?" soal Bayah sambil menekap tangannya didahiku yang terasa bahang panas.

"Yup, kerja tu penting. Lagipun, aku kuat lagilah. Kang kalau aku rasa nak tumbang tu, aku baliklah," balasku separuh bergurau.

"Degil betullah kau ni. Ikut suka hati kaulah. Apa-apa hal telefon aku tau," pesan Bayah sebelum aku keluar dari rumah. Aku menganggukkan kepala dan keluar dari rumah sebelum Bayah membebel lebih banyak lagi.




"Asal dengan kau ni? Pucat je? Kau ok tak?" soal Liana yang kebetulan lalu ke tempat dudukku.

"Aku ok je, demam sikit je," balasku sambil menarik baju sejukku lebih rapat ke badanku.

"Sikit kau kata. Panas gila ni," ujar Liana setelah merasa dahiku.

"Aku tak gila lagilah, aku ok je."

"Ok kau kata? Panas sangat ni, jom aku teman kau ke klinik," desak Liana.

"Takyahlah. Tengahari nanti Taufik hantar aku ke klinik," balasku.

"Betul ni? Kalau macam tu takpelah. Kau rehat jelah dulu."

"Takpelah, ada kerja nak buat ni. Karang jelah aku rehat."

"Degillah kau ni," Liana menggelengkan kepalanya melihatkan kedegilanku. Sebenarnya, aku tak cakap pun dengan Taufik yang aku demam, jauh sekali aku meminta dia menemani aku ke klinik. Cukuplah kalau selama ni aku banyak susahkan dia.




"Kau dah pergi klinik belum ni?" soal Liana lepas waktu rehat berlalu.

"Dah, tengok ni. Aku dah sihat," ujarku sambil tersengih cam siput basi.

"Oklah macam tu, jangan lupa makan ubat lak," pesannya sebelum berlalu. Sorry Liana, aku terpaksa tipu kau. Tak sampai seminit kemudian telefonku berbunyi, aku tergesa-gesa mengangkatnya, takut orang lain terganggu.

"Assalammualaikum," salam kuhulurkan.

"Wa'alaikumsalam,Fiqa. Sihat ke? Buat apa tu?"

"Siapa ni?" soalku sambil tangan ligat memicit kepala yang berdenyut secara tiba-tiba.

"Ni Fiklah. Hai...takkan berapa hari tak jumpa dah lupa suara Fik," ujar Fik dengan lembut.

"Sorry, Fik. Tadi tak tengok nama sebelum angkat.," memang aku tak ingat pun suara dia sangat tambah lagi dengan keadaan aku yang demam ni.

"Petang ni free tak? Aku nak ajak kau keluarlah."

"Petang? Boleh kot, nanti aku tunggu kau tempat biasa," ujarku.

"Ok. Jumpa petang nanti," balsnya sebelum memutuskan panggilan. Aku bangun dan menuju ke pantry untuk mengambil air kosong, perut kubiar tidak kosong tak berisi sebarang makanan, hanya panadol yang mampu kutelan ketika ini.

Petang itu, kami keluar bersama ke sebuah restoran makanan melayu. Kami bersembang seperti biasa, aku pulak sedaya upaya sembunyikan demamku. Keadaan ini membuatkan aku segar sedikit, maklumlah rindu pada dia menggunung. Lama tak berjumpa membuatkan aku rasa gembira sangat dengan pertemuan sekarang. Dia pun kelihatan ceria sekali.

"Fiqa, aku nak cakap sesuatu dengan kau," ujarnya dengan lambat-lambat.

"Apa dia?" soal aku.

"Kejap ek. Aku nak telefon orang jap," dia bangun dan menuju ke luar restoran meninggalkan aku yang tengah leka menghirup tom yam panas.

Dia kembali ke tempat duduk kami bersama seorang gadis yang comel disampingnya. Aku terkedu melihat keadaan mereka yang seolah-olah sudah kenal lama dan mesra. Sampai ke tempat duduk kami, dia menarik kerusi pada gadis itu, aku tercengang melihat situasi yang membuatkan temperature demamku naik semula.

"Kenalkan, ni Fiqa. Fiqa, ni Awe." Aku tercengang sekali lagi mendengar dia menyebut nama Awe, bukan ke dia ex Taufik.

"Fik, apa semua ni?" aku membentak.

"Sebenarnya, aku nak bagitahu yang aku masih cintakan Awe. Aku tak boleh lupakan dia dalam hidup aku. Maafkan aku..." pintanya. Air mataku laju meluncur mengalir ke pipi, inikah balasan yang aku terima setelah bersama dengannya hampir 5 bulan.

"Aku tak tahu nak cakap apa, apa pun semoga korang bahagia. Kebahagian kau lebih penting dalam hidup aku. Aku mintak diri dulu," aku bangun dan berjalan dengan laju tanpa menoleh pada mereka dan memikir keadaanku yang sakit ketika ini.

Hujan mulai turun dengan lebat diluar disertai dengan guruh yang berdentum kuat. Aku tak peduli semua tu dan berjalan menuju ke seberang jalan dan menahan sebuah teksi yang kebetulan lalu ketika ini.

Sesampai dirumah, aku segera naik ke atas dan masuk ke dalam bilikku, aku menangis sepuas hatiku dan akhirnya aku terlelap dalam tangisan. Suhu badanku kian naik akibat terkena hujan tadi.




Kini setahun berlalu selepas peristiwa sedih dalam hidupku berlaku, aku kini tenang dengan hidupku sekarang. Cinta? Tiada lagi dalam hidupku...khabar yang ku dapat dari Liana, Taufik sudah berkahwin dengan Awe.

Aku pula menjalani liku-liku hidup tanpa cinta dari seorang lelaki, biarlah takdir Allah yang menentukan bila sampai jodoh aku akan berkahwin juga akhirnya. Sekali lagi Tasik Titiwangsa ini menjadi tempat persinggahanku.

Setiap hari tasik ini akan menjadi tempat kunjunganku, dan seperti biasa aku akan menyelusuri ditepi tasik, maklumlah dekat K.L ni susah nak dapat laut. Tasik pun jadilah. Aku berjalan sambil pandangan mataku lemparkan ke arah tasik tanpa menyedari didepanku seorang pemuda sedang berlalu sambil berlari kecil lalu kami berlanggar antara satu sama lain.

"Adoi...sorry...sorry..tak perasan," ucapku sambil menggosok dahiku yang tercium dahinya sebentar tadi.

"Takpe..takpe..saya pun mintak maaf," dia memohon maaf denganku. Dia mengangkat mukanya memandang ke arahku, mata kami bertautan dan hati berdegup kencang. Aku bingkas bangun apabila menyedari beberapa pasang mata melihat kami yang tengah buat iklan Cornetto tepi tasik.

"Saya Iqbal," dengan lancar dia mengenalkan dirinya selepas melihat aku bangun.

"Saya Shafiqah," ujarku sambil tersenyum padanya. Kemudiannya bermulalah episod cinta baruku bersama pemuda bernama Iqbal. Iqbal, pada cintanya kusandarkan cintaku.

posted by Penulisan2u @ 10:26 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 12/7/09 1:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya rasa cam tgantung jaa cita neh..entah lah..

     

  • At 12/7/09 3:26 PTG, Blogger ButTerFly_GurL87 said…

    sori2...tersalah hantar tajuk lak..
    x perasan mse taip tuh..
    mlunyer...hehe..
    tjuk sbnarnye ialah Pada Cintanya...
    slmt membce..n thanks 4 komen...(^o-)

     

  • At 12/7/09 4:46 PTG, Blogger Penulisan2u said…

    dah tukar dah... hehehe

     

  • At 12/7/09 7:22 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    hai..butterfly_gurl87..! mcm tergantung lah citer ni..klu leh smbung g kan best..

     

  • At 12/7/09 8:05 PTG, Blogger ButTerFly_GurL87 said…

    tq Penulisan2u...:)

     

  • At 13/7/09 9:22 PG, Blogger Lin said…

    cerita ni best. tp nape tegantung je last2 tu..huhu xpuas la baca..kurang ajo tol si fik tu..-bengang- huhhu

     

  • At 13/7/09 1:12 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    Hm,
    apa pnya laki mcm tuh.
    kalau nak berterus terang pon xpayah bawak awe tu..

    but keep working orait.

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 13/7/09 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik!
    cm tgantung jerk,,
    _s_f_

     

  • At 14/7/09 10:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Jalan cerita kira ok ler..tp tak kan secepat tue watak fiqa dpt pengganti yg baru..at least si taufik tue dpt balasan lah hehehehe...

     

  • At 14/7/09 11:19 PTG, Blogger akAk cHeNtA said…

    wah...boleh smbung ni...mesti best...

     

  • At 15/7/09 5:11 PTG, Blogger warnea said…

    boley la...keep it up ea...ak de blog jgak..kalu rjin..surf la http://www.duniawarnea-warnea.blogspot.com...jgn luper leave comment skali...huhuhu

     

  • At 17/7/09 12:13 PTG, Anonymous moon said…

    alah naper x citer samapi habis br nak seronk..
    cian fiqa..

     

  • At 19/7/09 2:55 PTG, Blogger be said…

    pada cintanya karya yang best sangat harap disambung jadikan novel pula,sebab jalan cerita dah ada dan dapat dikembangkn watak2nya....good luck dlm berkarya.

     

  • At 20/7/09 8:08 PTG, Blogger ziela said…

    cter ni mcm cter biasa2 je..
    pas2, tergantung..
    humm.
    ok je kot..
    xla best..

     

  • At 5/8/09 8:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    WEH TAKMO LAH TEGANTUNG
    BSAN TUL!!!!!

     

  • At 7/8/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter cam xabes jer...
    smbung la sal iqbal 2....
    ttbe je....
    huu~~

    _rosmazmil

     

  • At 11/8/09 5:22 PTG, Blogger zha80 said…

    biasa aje....
    bosan pulak tu...
    senada aje. takda happy. sedih memanjang...
    teruskan usaha...

     

  • At 8/2/10 10:37 PTG, Blogger chamyra said…

    TERGANTUNG LA.. NAPE X SAMBUNG??

     

  • At 15/8/10 10:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik...ending mcm xkne dgn tajuk je..
    dh la tergantung..huhu
    tp cite ni best gak la..

     

  • At 21/7/11 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gak citer nihh...cuma..klu leh biar arh si taufik tuhh dpt balasan bab dh main si shafiqah...suruh la die mnyesal bab bt fiqa cm tuh...

     

  • At 6/4/12 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ase yew citer ni tergantung laaaa...blh sambung lagi tak..lagi satu cite yew sgt best tp lagi best kalau citer yew x tergantung mcm tu jer..huhuuuu

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group