BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 29, 2009
Novel : Alamak! Arziril ke Ariel!? 20
Nama Pena : Misz Waniey

BAB 20

Ariel menyelongkar almari bajunya untuk mengambil baju kemeja. Dia sudah berjanji untuk bertemu dengan Farisya malam itu. Sedang asyik mencari, tiba-tiba dia terlanggar sesuatu. Bingkai kaca tersebut jatuh dan pecah berderai di atas lantai. Hatinya terusik apabila melihat gambar dia bersama arwah mama dan papanya di zoo negara 13 tahun yang dulu... Bingkai gambar itu diambil dan ditatap. Dia tersenyum sendirian. Alangkah bahagianya saat itu..

"Maa.. Abang dah berjaya.. Abang dah jadi anak yang baik, ma.. Abang tak susahkan Cik Ani.. Abang pegang pesan mama dan papa..." dia bermonolog..

"Tapi Abang marah dengan ma dan pa. Kenapa ma dan pa tipu Abang? Ma dan pa cakap nak tinggalkan Abang untuk seminggu je.. tapi rupa-rupanya ma dan pa tinggalkan Abang untuk selama-lamanya. Abang rindukan ma dan pa. Abang sayang ma dan pa. Sampai sekarang Abang tak pernah lupa nak sedekahkan Al-Fatihah untuk ma dan pa. Abang nak jadi anak yang soleh, ma..pa.. Abang nak masuk syurga. Abang nak hidup selama-lamanya di sana dengan ma dan pa.. Ma dan pa tunggu abang, ye?"

"Ma.. pa.. Abang akan sentiasa ingat kenangan kita bersama.. Abang takkan lupa.. Walaupun ma dan pa dah tiada, ma dan pa tetap dalam fikiran abang. Ma dan pa seolah-olah wujud dalam dunia abang sekarang.. Abang rindu maa.. paa.. Rindu sangaat.."

Ariel mengesat air matanya. Umurnya sekarang dah genap 20 tahun. Dia semakin meningkat dewasa dan pengalaman mematangkannya. Kenangan lama kembali terjah..

******************
Tahun 1997..

Ariel hanya melihat sahaja papanya mengeluarkan beg dari dalam bonet kereta. Dia menangis. Sedih sangat bila ibu bapanya ingin berangkat pergi meninggalkannya. Sekilas mamanya yang sarat mengandung memeluknya.

"Abang jaga diri baik-baik, ye? Duduk dengan Cik Ani jangan nakal-nakal. Mama dan papa pergi tak lama. Seminggu je..." pujuk ibunya.

"Abang nak ikut mama dan papa.. Boleh la mama..papa.." pinta Ariel. Dia masih lagi tersengguk-sengguk menahan tangis. Ibunya hanya tersenyum.

"Abang.. papa dan mama pergi tak lama. Seminggu je. Lagipun abang tak boleh ikut. Abang kan kena pergi sekolah? Papa dan mama nak pergi Indonesia. Nanti bila cuti sekolah kita pergi bercuti, ye?" balas papanya pula. Ibunya mencium Ariel.

"Akak jaga Ariel ye, kak?" pinta ibunya.

"Kamu jangan risau Maria. Ariel ni akak dah anggap macam anak akak sendiri. Lagipun, Dania ada. Boleh jadi kawan dia nanti.." kata Puan Mahani. Dania mencebik. Dia tak suka Ariel duduk di rumah mereka. Ariel sombong. Dia mana suka berkawan dengan Dania. Mereka orang susah. Tak setaraf untuk berkawan dengan anak orang kaya seperti dia. Pernah suatu ketika dulu Dania cuba untuk berkawan baik dengan Ariel tapi Ariel langsung tidak memandangnya. Malah, lelaki itu selalu membulinya sewaktu mereka di tadika.

Ibu dan ayah Ariel mengangguk. Sekali lagi Puan Maria mencium pipi anak sulungnya.

"Abang jangan nakal-nakal, tau.. Ingat pesan mama. Jangan susahkan Cik Ani" pesan ibunya. Ariel hanya mengangguk. Dia memeluk ibunya. Kemudian dia beralih kepada ayahnya pula.

"Nanti papa dan mama jangan lupa beli ole-ole untuk abang, ye?"

"Insya'allah... Abang belajar rajin-rajin, tau.. Jangan nakal-nakal" sempat pula ayahnya berpesan.

"Kau jangan risau Farid.. Ariel ni budak yang baik.. Dia tak susahkan kitorang, pun." balas ayah Dania. Dania mencebik lagi. Menyampah pun ada.

Mereka melambaikan tangan di saat kereta mereka keluar dari perkarangan rumah. Puan Mahani memegang bahu Ariel. Dania meluat. Segera dia masuk ke dalam rumah.

"Dania.. mari tunjukkan Ariel bilik dia" arah Puan Mahani kepada anak tunggalnya. Dania yang sedang leka menonton tv mendengus.

"Malaslah! Ibu suruh je dia cari bilik dia sendiri. Rumah kita ni bukan besar sangat macam rumah dia..!" perli Dania. Tangannya ralit menekan punat remote control.

"Kenapa Dania cakap macam, tu? Tak baik layan tetamu macam tu.." tegur ibunya.

"Yelah.. Dania je yang jahat. Ariel je yang baik.. " bentak Dania lantas bangun untuk ke biliknya. Pintu dihempas kuat. Ariel mengetap bibir. Rasa marah pun ada dengan layanan Dania. Ibu dan ayahnya hanya menggelengkan kepala.

"Mari makcik tunjukkan bilik Ariel, ye?" Ariel hanya mengangguk..

*****************

Pagi esoknya mereka bersarapan bersama. Puan Mahani menghulurkan sepinggan nasi goreng kepada Ariel.

"Makan la, Ariel.." Dania yang berada bertentangan dengan Ariel menjeling. Benci betul dia melihat Ariel. Budak lelaki di hadapannya hanya tersenyum sahaja. Harapkan muka je handsome tapi perangai hampeh.

"Dania nanti pergi sekolah dengan Ariel, ye?" pinta ibunya.

"Tak nak la!! Dia kan anak orang kaya. Dia naik la kereta mercedes papa dia, tu!" balas Dania.

"Dania.. kenapa cakap macam tu? Nak kena pukul? Mulut tu jangan kurang ajar sangat! Ayah dan ibu tak pernah ajar Dania jadi budak yang kurang ajar, kan?" tegur ayahnya. Dania diam. Matanya memandang tajam ke arah Ariel. Sakit hatinya meluap-luap.

***************

"Wes, tunggu la aku!" Dania bergerak pantas meninggalkan Ariel. Lelaki itu hanya termengah-mengah mengejar Dania.

"Kau ni tak faham bahasa, ke?" tegur Ariel lagi lantas menarik tangannya.

"Kau nak apa? Tak cukup nak menyusahkan aku?" bentak Dania.

"Kau ingat aku suka nak pergi sekolah jalan kaki dengan kau?"

"Habis, tu? Kalau kau tak suka, kenapa kau ikut? Pergi la naik kereta mercedes papa kau tu!"

"Kalau sebab papa aku takde, jangan harap aku nak jalan kaki tahu tak.."

"Yelah.. apa standard jalan kaki dengan aku, kan? Aku kan miskin.. tak setaraf dengan kau yang kaya.. Anak arkitek! Ayah aku tu kerani cabuk, je!" Dania membalas paku buah keras..

"Memang pun..! Nasib kau sedar.." Ariel selamba berkata membuatkan Dania semakin geram. Lelaki itu meninggalkannya.

'Hish! Rasa nak cekik-cekik je dia!' Dania menyumpah dalam hati.

***********************

Malam itu Dania mengulangkaji pelajarannya di dalam bilik. Kedengaran pintu diketuk.

"Masuk!" arah Dania. Ariel membuka pintu.. Dania terkejut..

"Weih.. aku nak minta tolong kau kejap" pinta Ariel.

"Tolong apa?"

"Tolong aku kira matematik ni, la.." Ariel duduk di sebelahnya dan meletakkan buku nota berwarna coklat di atas meja studynya.

"Kau buat sendiri la..!"

"Kau kan pandai.. ajar la aku..."

"Hello.. aku ni bukan kuli kau ye nak kena ikut apa yang kau suruh...!" Dania bangun dari tempat duduknya dan segera ke katil. Buku nota diletakkan di sebelah kiri. Dia perlu menyiapkan soalan matematik yang diberikan cikgunya petang tadi sebelum tidur.

Ariel mengeluh. "Ok.. aku tahu aku dengan kau tak ngam sebelum ni. Tapi kali ni aje aku nak minta pertolongan kau.. Aku betul-betul tak tahu nak jawab soalan darab ni.. Sifir 4 pun aku tak pass lagi! Dalam kelas kau paling pandai.. Pleassseee" rayu Ariel. Dania diam..

"Yelah.. yelah.. Kali ni aje! Lepas ni kau buat sendiri!"

"Thank you.. ni yang membuatkan aku sayang sangat dengan kau..." puji Ariel..tiba-tiba..

"Ariel.." ibu Dania tiba-tiba menjengah.. Mereka berdua memandangnya.. Wanita itu berkeringat dan pucat..

"Kenapa, bu?" tanya Dania..

"Mama dan papa Ariel..."

"Kenapa dengan diorang?" Ariel menggigil..

******************

Ariel melihat sahaja Dania.. Gadis itu sehingga kini masih tidak boleh menerima dia dalam keluarga mereka. Ariel sedih. Dia kehilangan kasih sayang..

"Maa.. papaa.. kenapa mama dan papa pergi tinggalkan Ariel?" sekilas air matanya mengalir ke pipi. Dia masih tidak boleh lupa di saat dia melihat wajah arwah mama dan papanya untuk kali yang terakhir. Dia sebak. Dicium mama, papa dan bakal adik perempuannya sebelum kain kapan menutup muka mereka. Dia kehilangan segala-galanya.

Semasa Puan Mahani memberitahu berita mengenai kemalangan yang menimpa mama dan papanya di Indonesia, jantungnya seperti berhenti sebentar. Dia tidak percaya. Malam itu juga mereka bergegas ke hospital untuk mengecam mayat yang telah dibawa pulang ke Malaysia.

Sudah dua bulan berlalu.. namun Ariel masih tidak boleh menerima berita yang dia telah kehilangan kedua orang tuanya. Dia masih muda dan baru berumur 8 tahun. Di saat dia memerlukan sepenuh perhatian dari ibu bapa, mereka pergi meninggalkannya.

****************

"Dania tak suka dia duduk dengan kita, bu!!!" jerit Dania petang itu.

"Kenapa Dania cakap macam tu? Dania tak kesian ke dengan Ariel? Dia baru je kehilangan orang tuanya." tegur ibunya.

"Biar la!Padan dengan muka dia! Dulu bangga sangat dia tu ada macam-macam. Sekarang, baru dia tahu.." tiba-tiba satu tamparan hinggap di pipinya. Dania terkejut. Ayahnya memandang tajam ke arahnya. Sampai hati ayah..

"Ayah tak suka Dania cakap macam tu! Papa dan mama dia baru je meninggal. Sanggup Dania kata begitu dekat dia..!?" bentak ayahnya. Mata Dania merah menahan malu dan marah. Dia sedih. Segera dia berlari ke bilik dan sekali lagi pintu dihempas. Seminggu dia tidak bercakap dengan ayahnya sejak kejadian itu.

*******************
Tahun 2009

Dania ralit membaca novel di atas buaian. Karya Aisya Sofea menjadi kegemarannya sejak dibangku sekolah menengah lagi. Setiap helaian muka surat dibuka dan dibaca. Kadang-kadang dia ketawa, kadang-kadang dia serius dan kadang-kadang juga dia sebak. Begitu khusyuk sekali.

Adik-adiknya sibuk bermain diluar rumah. Kedengaran bunyi gelak ketawa selang-seli. Dania hanya menggelengkan kepalanya. Danny menggenggam segugus kunci dan bergerak ke pintu pagar rumahnya. Dania segera bangun..

"Ei korang jangan gatal-gatal nak main kat luar, ye! Ibu tak bagi!" tegur Dania. Danny hanya mencebik.

"Ala.. bosan la akak ni.. Kitorang nak main kat depan tu, je" jawab Danny.

"Betul.. betul.. betul.. Tak best la main kat dalam" balas Danial pula.

"Akak kata jangan tu jangan la! Tak faham bahasa, ke!!??" marah Dania. Adik-adiknya terdiam.

Tiba-tiba..

"Assalamualaikum" sapa seseorang. Mata masing-masing memandang ke arah suara tersebut.

"Kau?" Dania terkejut.. Lelaki itu tersenyum..

**********************
posted by Penulisan2u @ 5:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 29/7/09 9:56 PG, Blogger shakirah said…

    eeee bila la nak smbung citer nie lambat sangat

     

  • At 30/7/09 10:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1st time, ak buka web nih...n 1st time jgla ak bc novel bsiri dlam nih..n tjuk novel nilah ak bc " Alamak ! Arziril ke Ariel?!" Slps ak bc this novel, ak ttarik utk follow up novel yg ln..neway, thank's diucapkn kpd pnulis ini..ak suka bc novel ini krn bgi ak dia blh mbuatkn aku suspend, geram, myampah n sebgainye... Then, ak x tahulh karya ni ciplak ke ori..yg tuh aku tak nak tahu.. i2 hak penulis..bg ak, keseronokn ak mbca lbih pting..syabas kpd pnulis..one more thing, ak x sbar nj tgu the next episod..minta2 ending nti, ada unsur suspend ckit.. huhu

     

  • At 30/7/09 10:35 PG, Anonymous epul85 said…

    1st time, ak bka this web..n 1st time, ak bc novel bsiri dlm web ini..n novel itu adlh "Alamak!Arziril ke ariey?!"..
    Mmg mnarik mnat..bg ak, nvel nih blh mmbuatkn aku suspend, germ dll...n mybbkn ak nk bc lgi nvel2 yg ln...ak tak thu nvl ni ori ke ciplak..yg tu aku tk nk amik thu..itu hal pnulis..pa2 pun syabas diucapkan kpd penulis coz blh mnarik mnat aku tuk bca nvl y lain..one more thing, ak x sbar nk tgu the nex epsiode..minta2 ending nye lagi suspend..huhuh..syabas...

     

  • At 30/7/09 1:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dsambung ke???
    tgantung niiieee...
    nk bce lg....

    zre_ida@yahoo.com

     

  • At 4/8/09 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em..laki tu mesti si HELMI tu..tak tau btol ke tak..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group