BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Takdir
Nama Pena : Ain Nur Aina

"Di sebuah cafe...
"Hoi, budak gemuk. Dahlah gemuk ada hati pada Aiman. Dia ingat Aiman tu pandang sangat badan triple XL tu." Laila mengejekku dengan kuat sehingga kesemua pelajar di Cafe memandangku.Laila merupakan pelajar tercantik, tergedik dan paling glamor di fakulti Media ini dan teman wanita kepada Aiman. Mereka
ketawa, Aiman juga ketawa dan seolah-olah jijik memandangku...aku terkejut dan memandang ke arah Ryn. Tiada siapa yang tahu aku pernah menaruh hati pada Aiman kecuali Ryn. Ryn kelihatan tersenyum sinis. Aku berlari keluar dan menyeka air mataku."Ryn dulu kau kawan baikku tapi kenapa kini kau sanggup buat aku dihina dan diejek"

"Sabarlah, mereka tu cemburu pada awak. Walaupun awak gemuk tapi awak cute dan manis, Hello Kitty". Aku terkejut mendengar kata-kata itu. Aku memandang ke belakang dan melihat seseorang yang asing padaku. "Siapa pulak mamat ni tiba-tiba tegur." Aku terus berlalu meninggalkan mamat itu tanpa berterima kasih atas pujian untuk menyedapkan hatiku semata-mata. Ada ke patut gelar aku Hello Kitty. Gasaklah kau mamat nak kata apa pun. Sejak kejadian itu, aku sering menerima kata-kata semangat melalui sekeping kad yang dihantarkan kepadaku. Hampir setiap hari kad itu ku terima. Dan pengirimnya sering menggunakan HKTZ sebagai pengganti dirinya. Aku menjadi lebih kuat dan bersemangat hanya kerana kata-kata dari kad yang berpengirim misteri itu.

Walaupun sudah hampir setahun berlalu namun masih segar ejekan Laila padaku. Aku juga masih menerima kad-kad itu bersama bunga ros putih. Namun pengirimnya masih misteri dengan KHTZ. Aku kini telah berubah saiz. Apalagi kalau bukan saiz badanku yang triple Xl tu. Badanku lebih langsing dan kurus. Sejak aku jatuh sakit hari tu aku terus tak lalu makan. Malah doktor pun turut menyarankan agar aku menurunkan berat badan dan menasihatiku agar kerap bersenam dan aku turut mengamalkan cara makan yang seimbang. Maka hasilnya...(macam masuk slim world plak). Aku merebahkan badan di atas katil dan mengurut badanku yang sakit dilanggar oleh mamat yang tak dikenali tadi. Sakitlah...tak ada mata.Suke-suke je langgar orang. Aku "flying kick" baru tau. Dah tak mintak maaf. ish...mamat ni la" ngomel Aina sendiri. Sudah setahun aku menamatkan pengajian di Universiti Malaya dalam bidang Media.Ryn pula terpaksa dibuang universiti kerana keputusan peperiksaan yang sangat teruk. Aku sekarang bekerja sementara di Mid Valley untuk menampung perbelanjaan aku di sini. Lagipun aku masih belum mencari kerja tetap walaupun sudah lama menamatkan pengajian. Bukannya aku tidak mahu tapi aku masih selesa bekerja di situ. Takkan aku nak lepak kat kampung dan tanam 'anggur' @ mintak duit dari tabung amanah FaMa (Father & Mother). Tiba-tiba...kakak kesayanganku menjengah mengejutkan lamunanku. "Adik, tadi ada surat atas meja tu, tak tahu plak surat apa. Pergilah tengok nanti jangan lupa makan, akak dah siapkan makanan bawah saji tu". Sayang sungguh kakak pada aku. Nak makan pun diingatkan jugak". Aku tersenyum sendirian.

"Surat tawaran kerja?. Bila plak la aku apply kerja pengurus pemasaran ni? Tak ada kene mengena dengan bidang aku. Siap suruh laporkan diri minggu depan. Tapi baguslah tak payah susah-susah aku cari kerja".
Aku bersiap untuk ke tempat kerja baru ini. Aku memakai baju kurung pink dan aku sengaja melepaskan rambutku yang panjang melebihi paras bahu. Aku sedih meninggalkan kerjaku dulu. Walaupun gaji kuterima sedikit namun aku gembira. Lagipun macam manalah dengan persekitaran kerja baru tu nanti. Mesti banyak kerja, bos mesti garang dan....Malaslah aku peningkan kepala aku,apa-apa hal pun aku cuba dulu mana tahu sesuai denganku.

Aku diminta berjumpa dengan pengurus untuk memberitahu tentang perihal tugas dan berkenaan dengan kerjaku di syarikat itu. Setelah semuanya selesai aku di minta bekerja serta merta. Setelah sebulan aku, bekerja, aku dapat menjalankan tanggungjawabku dengan penuh minat. Tiba-tiba, ada tangan memegang bahuku. Aku tersentak dan tersenyum. "Aina, bos panggil kau, dia mintak kau masuk ke pejabat sekarang".Lin tersenyum memandang memandangku. " Lin, Tan Sri kan ke London semalam?. Takkan roh dia pulak nak jumpa aku". Lin mencebik ke arahku. "Bukan Tan Sri la, tapi anak dia. Kamarul Hisham...nanti kau jangan jatuh hati pulak tengok dia". Aku hairan. Mana pulak datang Kamarul Hisham ni. Tak pernah pun dia datang ke pejabat sebelum ni.

"Selamat pagi, tuan. Ada apa-apa boleh saya bantu". Aku agak gementar. Tiba-tiba anak Tan Sri nak jumpa aku. Aku tidak nampak wajah kamarul yang dikatakan hensem oleh Lin tadi. Kerusinya di hadapkan membelakangiku. " Macam mana kerja di sini, sesuai dengan awak?".Aku pelik dengan pertanyaan itu. "Alhamdulillah, lagipun saya masih dalam proses belajar lagi". Aku tertunduk mencari idea untuk menjawab soalan daripadanya. "Harap-harap jangan beri soalan cepu mas sudahlah" ngomel aku di dalam hati. "Baguslah kalau macam tu Hello kitty,kalau ada apa-apa masalah beritahu saya.Awak boleh keluar".

Aku segera keluar apabila diarahkan dan aku menarik nafas lega. Aku baru tersedar dengan kata-kata Hisham tadi "Hello Kitty". "Adakah Hisham tu, mamat yang pernah tegur aku dulu?". Tiba-tiba aku dilanggar oleh seseorang yang pernah aku kenali. "Aiman" desis hatiku. Aiman memandang ke arahku. Dia tersenyum dan terus memasuki pejabat Hisham. "Betul ke tu Aiman" aku tertanya sendiri. Tapi mungkin dia tidak mengenaliku lagi.Walaupun sudah lama aku tidak bertemu dengan Aiman namun perasaan cintaku tetap utuh seperti dulu walaupun aku pernah diejek kerananya.

"Aina, kau dapat bunga ros merah. Cantiknya...sepanjang aku kerja sini tak ada orang nak kasi aku bunga. Bertuahnya badan" Lin membebel-bebel sendirian. Aku tersenyum dan tidak menyangka menerima bunga ros merah itu. Kad di bunga ku baca 'Aina, saya harap awak sudi keluar makan malam dengan saya malam ni. Saya tunggu awak pukul 8 malam ni' daripada Kamarul Aiman Tan Sri Zainal." Aiman,takkan Aiman ajak aku keluar. Atau ada Aiman lain dalam pejabat ni. Setahu aku, Aiman tu je yang aku kenal".
Aku bergegas ke tempat yang dijanjikan. Aku terlupa dengan janjiku malah aku telah lewat hampir sejam. Aku melilau mencari Aiman. "Mungkin Aiman pulang lagipun aku dah lewat sejam ni. Baik aku balik je lagipun takkan nak makan kat tempat mahal macam ni" aku menolog sendiri. Tiba-tiba, aku terdengar namaku di panggil "Aina". Aku menoleh. Kelihatan Aiman dengan kacak dan segak berjalan ke arahku. "Terima kasih sebab sudi datang. Aiman tak sangka Aina, sanggup datang". Aiman memandang tepat ke arahku dan memegang lembut tanganku. "Tapi maaf saya lambat sejam".Aku malu untuk menatap wajah kacak itu lagi. Hatiku berbunga riang. " Aiman, tak kisah tunggu Aina sejam sekarang sebab Aiman dah tunggu Aina setahun, sayang". Aku terkejut dengan kata-kata Aiman. "Apa maksud Aiman?Tunggu Aina setahun?.

"Lepas Aina dihina kat cafe hari tu,Aiman pada mulanya memang tak pernah ada hati pada Aina. Tapi lama-kelamaan perasaan tu tumbuh sendiri. Mungkin Tuhan nak balas semua perbuatan Aiman pada Aina.Diberinya sayang dan cinta pada Aiman untuk Aina. Aiman hanya dapat memandang Aina dari jauh...sebab Aiman malu dengan diri Aiman ni. Dulu Aiman ejek dan benci pada Aina tapi sekarang Aiman terlalu sayangkan Aina. Aiman dah ikut segala perkembangan dalam setahun ni dan akhirnya kita jumpa di pejabat papa Aiman. Mungkin ini jodoh kita". "Tan Sri Zainal tu papa Aiman?" Aina inginkan kepastian. Aiman mengangguk perlahan dan tersenyum "Dan Encik Kamarul Hisham pula?". Aiman tersenyum memandang muka buah hatinya itu. Dia ingin memeluk Aina namun apakan daya, Aina masih belum menjadi isterinya. "Kamarul, abang Aiman".
Aiman menarik lembut tanganku menuju ke arah kereta. Aku dapat merasakan kehangatan tangan Aiman, sehangat cintanya padaku. "Aiman, boleh Aina tanya sesuatu?" Aiman menganggukkan kepalanya. " Aiman ke yang hantar surat tawaran kerja?." Aiman menunjukkan riak pelik dengan pertanyaanku. "Surat tawaran?. Surat tawaran apa sayang" Aina hanya tersenyum "Tak ada apa lah saje Aina tanya" Aina terdiam dan termangu. Aina berbisik sendiri "kalau bukan Aiman, siapa lagi?".

Aiman kini menjadi raja di hati Aina. Namun Aina keliru sejak akhir-akhir ini,apabila Aina banyak menerima mesej daripada Aiman yang meminta maaf dan mendoakan kebahagiaan Aina. Malah Aiman kini tidak mahu lagi berjumpa dengan Aina. Hati Aina bertambah riang apabila ibunya memberitahu keluarga Tan Sri Zainal datang melamarnya. Aiman bakal menjadi suami Aina. Hari bahagia Aina kini tiba, Aina bakal menjadi isteri kepada Aiman. Majlis akad nikah diadakan, dan Aina terkejut melihat pengantin lelaki."Kamarul Hisham?". Tiba-tiba Aina terdengar namanya dipanggil, Aina menoleh. Aiman berjalan ke arah Aina. "Aina, Aiman minta maaf, kita tak ada jodoh Aina. Aiman dah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Aiman bukan nak mempermainkan perasaan Aina. Aiman betul-betul cintakan Aina. Tapi ada orang lain lebih sayang dan layak untuk Aina" Aiman mengalirkan airmata deras apabila mengeluarkan kata-kata itu. Aina hampir terduduk dan turut mengalirkan airmata. "Aiman, kenapa dihancurkan hati ni,hanya Tuhan saja yang tahu betapa Aina sayangkan Aiman". Aiman segera berlalu meninggalkan majlis itu dengan airmata kesal kerana menghancurkan hati insan yang sangat dicintainya. "Aimannnnn" Aina menjerit memanggil Aiman.

Beberapa bulan kemudian....
"Terima kasih sayang kerana sudi menjadi isteri abang". Aina tersenyum puas dan memandang suaminya dengan penuh kasih sayang. "Terima kasih juga pada suami Aina ni sebab tak putus-putus hantar kad dan bunga ros putih saat Aina memerlukan kata-kata semangat dan minat pada Aina dari dulu lagi walaupun Aina gemuk dulu.Dan pasal surat tawaran kerja tu mesti kerja abang jugakkan. Kamarul Hisham hanya tersenyum memandang dan mencium dahi isterinya dengan penuh kasih sayang. "Sama-sama hello kittyku sayang". Mungkin ini takdirnya. Akhirnya aku menjadi isteri kepada KHTZ.


p/s: Maaf kalau cerita ini panjang dan kurang menarik. Ini merupakan cerpen pertama saya. InsyaAllah saya kan membaiki mutu dan jalan cerita cerpen saya yang akan datang.Terima kasih.

posted by Penulisan2u @ 5:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
14 Comments:
  • At 10/7/09 7:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple sgt cite ni..
    eloborate la pnjg2
    cpt sgt abih,
    bru je nk layan cite, tgok2 abih dh

     

  • At 10/7/09 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet. bestla citer ni^_^

     

  • At 10/7/09 6:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie best jgk tpi klo
    d'pnjngkn lgi mesti lgi best.. :)
    pe2 pown gud luck ya.. :)

     

  • At 11/7/09 12:12 PG, Anonymous lizz said…

    biasa2 je..plotnya flat jer..tak puas baca..boleh diperbaiki..good luck..

     

  • At 12/7/09 1:57 PG, Blogger keSENGALan teserlah.. said…

    haiyaa..
    tettbe lak aiman kawen n anak 1..
    ekekee..
    tp ske je kamarul ngn aina..
    sweet2..

     

  • At 12/7/09 7:47 PTG, Blogger A'al said…

    cerita ni macam cerita "cinta nurin umirah" lar.date ngan adik last2 kawin ngan abg.cerpen nurin umirah pun mase ade org meminang dia ingtkan, bakal suami dia adelah adik,tapi rupe rupenye abg.korang bace arr cerpen nurin umirah.

     

  • At 14/7/09 10:34 PG, Blogger zila said…

    hal aiman tu mcm pelik skit...hmm...gud job

     

  • At 14/7/09 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat sangat abis...mcam xder konflik pulak

     

  • At 18/7/09 3:59 PTG, Blogger nora said…

    menarik..
    tp kte rse wtak kamarul hisyam 2 yg ptot elobrate pnjg2 cket..

     

  • At 19/7/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamualaikum,,
    agak menarik jg,
    cuma kena perbaiki lg dan i'allah akn jd
    lebih baik lg..

     

  • At 20/7/09 8:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la..sweet story..
    tp cpt sgt abz nye..
    pnjang kn la ckt..
    so cpt2 la smbung ek,hee3xx....
    gud luck...

     

  • At 10/11/10 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ..gud..but..so simple..terlalu simple..

     

  • At 7/2/11 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ow..best2 tp x dok konflik sgt lah plak

     

  • At 24/1/12 1:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud...
    gud job...tp smple...very2..smple...

    all da best ..ok

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group