BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : sweet ruless
Nama Pena : sang ratu

Aku berjalan dengan longlainye ke sekolah, walaupun aku tahu dah lewat, ahh..bantai je. Dari jauh, aku nampak pengawas kerek-nak-mati tu sedang mengunci pintu pagar. Aku menghampiri pagar tersebut.
"Siti Zulaika,…atau dikenali dengan nama famousnya..Erika…kali ni dah kali kelima awak datang lewat ke sekolah…."katanya. arghh,…bencinya,
"dah…ape kaitan dengan kau.."
"ada la…buku aku ni dah penuh dengan kesalahan kau…"
"hey..ada aku pedulik?kau bukak pintu sekarang" pengawas kerek-nak-mati tu tersengih.
"sila jumpa dengan cikgu Adli…" aku hanya mengeluh, pintu pagar di buka. Lega…lenguh dah ni siOt.

Aku ketuk pintu bilik cikgu Adli, dan melangkah masuk. Cikgu mengangkat wajah. Dan tersenyum melihat aku.
"ye silakan....duduk Erika..." aku duduk la...dah di pelawa.
"saya tahu kesalahan awak kali ni ......sebab tu saya dah sediakan buku ni..." tiba-tiba satu buku tebal dan besar di hempas atas meja cikgu, mak aiii...apa ni.
"ini adalah buku peraturan sekolah ni....saya nak...awak hafal semua dan..saya akan soal dari masa ke semasa....faham...arahan ini ..muktamad...." kata cikgu Adli. Bulat mataku saat melihat buku tu, tebal siOt, dua inci dan besarnya sebesr kertas A4. gila....
"tapi cikgu...saya...."
"muktamad..." bidas cikgu.arghjhhj....

Aku menghempas buku itu diatas meja, Ita terbatuk kecil dan mengibas-ngibas habuk yang keluar dek hentakan buku ini.
"amende ni Ka...?" soalnya. Aku mengeluh. Tiba-tiba Farah datang,
"hey..aku tahu..ni buku peraturan sekolah kita since tahu 1998 tahu... dah sepuluh tahun buku ni..."aku mengankat kening. Farah menolak cermin matanya yang berbinkai tebal tu.
"eh..mana kau tahu?" soal Ita.
"aku slalu gak masuk bilik cikgu Adli... dan penah soal pasal buku ni..." katanya lalu membelek helaian buku lama itu.
"kau tahu....buku ni mengandungi 10000 peraturan tahu,..." aku dan Ita terlopong. Mampusss akuss...


"nombor 101..tak boleh duduk dirumah sewa....ke 102..."
"tak boleh bawa motor melebihi 500 cc..."sambung satu suara. Cehh,,,mamat ni. Dia melabuhkan punggung di hadapan ku.
"ko pehal kat sini??nak cari pasal dengan aku??nanti aku langgar peraturan 32 baru tahu..."kataku geram. Sengaja nak mengejek aku.
"jangan salah paham Ika....saya tertarik dengan cara awak menghafal semua tu..." katanya., aku diam, aku hafal?hanya baca saja aku mampu ingat kembali, biasa lah tu.
"sudah lah Farhan..better yOu go awaY....." aku menghalaunya. Dia tersenyum lalu bangun.
"kalau kau langgar perturan number 32 saya mungkin akan langgar perturan number 24….." katanya. Ahh…pirrah lu..aku tergamam…nanti…peraturan number 24 bukan ke…….ahhh…..siOt kau Farhan……


Ahh….bencinya, ni semua pasal peraturan tu…aku dah lewat dan aku pasti Farhan dah sedia menunggu aku dengan buku dan pen nya.
"hai…Erika..nampaknya cara menghafal 10000 peraturan tidak berkesan untuk awak…."perlinya. haii..mamat ni..pepagi dah rosakkan mOod aku.
"whatever…kalo tak puas….nanti aku langgar peraturan number 35 pulak..." kataku...tahu-tahu lah apa itu. Farhan mengangkat keningnya sambil menulis sesuatu.
"awak ingat dengan baik semua peraturan itu.....tapi ingat..kalau awak langgar..saya juga akan langgar peraturan number 24…." Aku terlopong, berani dia sebut lagi peraturan tu.
"malas aku layan kau Farhan..naik gila aku…" aku terus melangkah masuk bila pintu pagar di buka. Bencinya…aku rasa..maacam nak lenyek muka kau..harap aku ni perempuan jerk..kalu tak..isy..nauzubillah..nsb bek aku gal…


"Ok..Class…sejarah dari bab 5 hingga 9 cikgu nak kamu bentang….." kata cikgu Zura. Yess….ni yang paleng best…aku masih ingat saat aku bagi pebentangan. Semuanya terlopong dengan falta yang aku bagi.hehe…
"Ok…grOup dalam 4 orang Ok..groUp pertama….Nuha…ihsan…syida dan fakhrul…..next…Zulaika…Rozita…IKhwan dan Farhan…" ehh…jap..aku silap dengar ke…dengan Farhan??ahhh…tidak..no way..aku harus bertindak demi kemaslahatan aku.
"erk..cikgu..bisa tukar enggak....." soal ku. Harap-harap la boleh.
"enggak..." aduss....ni akan jadik nightmare bagi aku nih. Dengan Farhan?hancurla macam ni.

Dengan cepat aku mengatur langkah ke luar pagar. Jangan jumpa lagi dengan Farhan..nyampah tahu...
"Erika..." jerit satu suara yang aku memang tak nak dengar skarang.
"Erika..wait..." aku stOp..dan pusing.
"what..."
"Our discussion..tomorrow..."
"where and when?" soalku.
"2.00pm at library…." Aku hanya mengangguk. Malas.

Aku kaget bila pulang ke rumah, penuh kotak di halaman. Apa semua ni?? Aku berlari ke dalam, mencari kelibat mama.
"mama...!!!" teriak aku, dada ku berkoncang hebat. Aku terlihat mama sedang memasukkan semua barang ke dalam kotak.
"ma...what happen?" soalku.
"move away..." hah….kat mana pulak kali ni?aku baru je pindah skola dalam dua bulan baru ni.
"where...."
"UK..." aku terlopong, tapi kenapa macam tergopoh sangat?
"tapi ma..."
"please dont ask to much dear.....packing your stuff now..." gila semua ni, aku nak SPM tahun ni…,macam mana nak move lak.
"ma…I need an explanation……"
"mama nak kahwin…." Gulp….apa semua ni…why it happen suddenly?
"tapi bakal husband mama kerja di UK…"
"I never know about this before…"
"sayang….maafkan mama…mama thu semua ni terburu-buru…tapi…"
"ma....papa just dua bulan baru pergi.....so fast..."
"kamu tak tahu perasaan mama...I need someone to care of us..." aku tak faham….aku tak faham semua ni…TAK….TIPU…


Dari jauh aku hanya melihat Farhan sedang tekun mencari maklumat tentang pembentangan kami. Argh…aku last this week kat sini. Sayangnyer aku pada skolah ni. Aku dah takkan jumpa laki kerek-nak-mati macam Farhan lagi. Aku terus mengatur langkah kearahnya dan duduk perlahan. Dia masih tekun, aku hanya mencapai sehelai kertas dari failnya, dan mencoretkan nota yang telah aku baca semalam. Mind mape je la...dan sedikit fakta yang berkaitan dengan tajuk 7 ni.
"nah..." katanya sambil menghulurkan dua buah buku rujukan.....ohh..sory..i dont need this..ahh..hati aku masih sedih tahu...
"nah..." aku menghulurkan kertas itu kepadanya. Dia tergamam. Bulat juga matanya,apsal camtu skali.
"bila awak buat ni?" soalnya, ek elleh...tadi tak perasan ke aku amik kertas kau??
"tadi..."
"tadi??"
"ye la....baru je....pinjam kertas kau tu..."dia menggeleng.
"awak memang hebat...."malasnye nak dengar orang puji aku.
"biasa j ela...saya dah bca smalam..."
"pastu...?"
"so..dapat lah buat pagi ni...."pe punyer soklan da...aku bangkit.kerja aku dah siap.

Dari atas aku hanya melihat perkampungan-perkampungan yang besar terus mengecil dan mengecil, terima kasih semua, jasa kalian tetap di kenang, aku menggenggam rantai platinum yang di beri oleh Ita dan Farah, Ya Allah...rindunya kalian, dalam loket tu, ada gambar mereka berdua,dan kami bertiga. Di sebelah, aku lihat mama masih dalam keresahan, betul ke tindakan mama ni,pastu..bila lagi aku boleh balik Malaysia?

"hey...tunggu apa lagi?essembly dah nak start..."kata Ikhwan, Farhan masih lagi menunggu di pintu pagar.
"nanti...selalunya, Erika akan datang waktu macam ni...kejap la..."kata Farhan. Baru semalam dia bentang sama dengan Erika, banyak gelak ketwa bersamanya,
"Han.....budak tu dah pindah lah semalam..tak kan kau tak tahu...." kata Ikhwan sambil menepuk bahu nya. Farhan tergamam. Pindah??erk....
"Wan..mana kau tahu?"
"smalam budak sains satu dah heboh pasal tuh........masa tu kau tak da kot...." Farhan hanya tersenyum hambar. Sudah la Farhan..she is nOt coming today..and forever. Mereka menuju ke tapak assembly .sayu je hari ni.


Sedar tak sedar..sekarang dah empat tahun aku kat UK…aku teruskan pembelajaran dalam bidang fizik,dan mama suruh aku jadi jurutera kapal terbang. Uhh…aku ikut saja..katanya lepas ni boleh bekerja dengan Uncle IRfan, bapa tiri aku, tak rapat pun, baik je la.. ahh…rimasnya bilik aku, aku menuju ke meja study, terdapat satu kotak, yang dari dulu sampai sekarang aku tak bukak, malas,penuh dengan barang-barang lama aku, such as,anak patung dan pemberian member lama aku. Aku menuju ke meja, aku tersentak bila surat dari Malaysia ada diatas mejaku
"surat tawaran kerja projek dengan MAS?" aku melonjak riang, yess...pulang malaysia....tunggu aku semua. Im coming.

Aku dah usulkan pada mama,mama stuju dan kami semua akan pindah ke Malaysia, ohh....hometown.. dengar kata MAS,nak cipta satu kapal terbang yang canggih, so..aku akan terlibat dengan kajian selama empat tahun, jadi aku akan sain kontrak itu. Nak tahu macam mana aku boleh dapatkan tawaran, aku ni nak kata bijak..tak tahu la..tapi aku dapat sijil dari Cambrige dan Harvad, sebab aku dah amik test kat sana, kalau lulus aku akan di masukkan terus dalam ejen penyelidikan jurutera. Aku gak pernah menang anugerah tokoh Physic di UK..dah biasa dah..Cuma kali ni aku perlu bekerja dengan serius sikit la,

Dari jauh kelihatan Ita dan Farah berlari kearah ku, aku terpana, kerana Ita sudah mengandung,ahh...terkilannya kerana tak dapat menghadiri majlis perkahwinannnya. Gembiranya mereka.
"wey...lama ke ko duduk msia?" aku mengangguk. Mereka melompat girang.
"Ita...u’re pregnant please..jaga sket...takut aku tengOk..."
"alah...si Ita ni..memang macam..tambahan pula...dia ni kerja pensyarah..lagi dahsyat..." terang Farah pula. Farah jua berubah, dulu berspek mata tebal, skarang dia hanya pakai contex lense je...menarik..patutlah jadi pramugari dia ni memang lawa,sape sangka Ulat buku akan jadi cantik macam ni. Si Ita ni pula jadi pensyarah, memang tak diduga, ye la dulu orangnya pendiam...tulah...siapa kata kita tak boleh berubah....dan..Farhan?entah la....malas la aku ambil cara.
"hey...forgOt to tell yOu....empat tahun lalu....Farhan bagai nak gila cari kau.....aku pun terkezut gak..tetibe je dia jadi macam tu...everytime dia tanya perkembangan kautapi dia marah sebut nama dia...jadi..skarang.....memandangkan kau dah ada di malayisa...boleh la....aku bocorkan/" aku diam. Tak de kaitan dengan aku. Tapi...entah la...kerek-nak-mati, aku tergelak sendiri.

Hah...lega...baru je habis taklimat pasal projek besar tu, naik peluh gak aku dengar,mana aci..aku mentah lagimana tahu pape,,,tadi ramai je yang tak puas hati dengan aku. Ye la...tak pasal-pasal bwah umur dah involve dalam projek Malaysia. Aku menuju ke starbucks cafe....tak ramai....lapar ni...balun je la....aku bergerak ke kaunter, tapi...langkah ku mati bila aku terlihat satu kelibat yang aku cukup kenal,. Ikhwan?? Dia...tanpa segan silu aku menegurnya, dia masih lagi perpakaian serangam...pilotmesti dia masih pelatih lagi, yup..dia cukup sempurna...masih lagi tampan. Dan berketerampilan menarik,dia sendirian, di meja sturbucks di luar, malu la pulak nak tegur sebab aku masih berkot saintis berwarna putih. Huhu...
"Hye..." Ikhwan memandang ku, dia terus bangun. Macam nampak hantu. Aku juga tersentak dengan tindakannya,kenapa dia ni. Tiba-tiba dia tersenyum.
"Erika?" soalnya, aku mengangguk, kenal pun, tapi apsla terkejut. Dia meraut wajahnya.
"yOu so beautiful..."hah??aku mengangkat kening. Gila apa...tak pernah sape2 pun puji aku. Ko tu ensem gak..hihi. tiba-tiba datang sokrang member dya.dan sama pakaian dengannya. Aku menakup mulut.Farhan...??lainnyer?malas la nak discribe dy camner...lupakan...mesti korang terkejut gak, macam aku.
"sapa ni Wan?"huhu...sampai hati tak kenal aku. Berubah sangat ke?
"kau tak kenal siapa ni Han?" soal Ikhwan,mesti la dia pelik, dia yang kenal aku. Tapi Farhan tak kenal.
"erk..tak pe lah...Wan..aku mintak diri dulu..."kataku, lalu berlalu pergi. Aku tak sedih pun, biasa lah tu...Farhan bukan baik sangat pun dengan aku, tapi aku kagum la dengan depa berdua, sebab berjaya jadi anak harapan Pilot, mesti susahkan??aku ni ujian atas kertas ngan experiment kecil je. Depa laki lain la....

Disini aku kenal dengan seorang kawan papa Irfan,nama dia Fazril dan isterinya, kak Muna, mereka memang baik, dan tolong aku mengelak dari terkena fitnah stuff lain, diorang ni..entelektual je kuat, tapi emosioNal??tak kawal langsung,mulut tak jaga tah pape,...huhu..malas la nak ngumpat pulak.
"Ika....teman akak gi starbucks....abang Faz..bz la....lunch jom..." kata kak Muna. Ciss...aku tengah syOk buat kajian pasal struktur badan High-tech-ero...nama projek kami la...salah satu projek terbesaw di malaysia. Huuhu..tapi tak pe la..orang dah ajak.,.kena terima. Aku setuju. Aku jalan seiringan dengan kak Muna. Ahh....mereka berdua ada lagi di sana, waktu macam ni memang mereka ada, tapi kali ni...ada sokrang awek la...alamak aii..jelesnye...di kelilingi oleh mamat nsem..hisy..ape la aku ni....kami pilih tempat agak terpencil, dan jelas nampak kapal terbang yang sedang baru berlepas, macam terapung pulak...hehe...
"Hai...kak Muna....." sapa....Farhan?? aku baru je nak suap cheese kek dalam mulut.
"Han......akak tak perasaan awak tadi..." Farhan terus melabuhkan punggung di sisi aku, hah?gila apa mamat nih. Dan....paling kurang ajar mencapai sudu di tangan aku dan makan cheese kek aku, hah??aku tergamam, kak Muna sengih.
"awak ni Han..orang nak makan tu.....jangan kacau......"
"Aizat duduk dengan siapa?" soalnya. Aizat?tu bukan nama anak kak Muna ke?mana dia ni tahu?macam dah mesra je dengan kak Muna ni.
"rumah Auntie Jija...elok lah tu....dia pun ada anak sebaya kak juga..." ahhh....geramnya..I need xplanatiOn please...
"kesian muka dia kak..macam ayam berak kapur..."kata Farhan sambil memandang aku...ahh...merah padam muka aku, malu..
"Ika..kenal kan ni Farhan....adik Ipar akak...." hah??kecilnya dunia ini.
"dia ni pendiam ehh kak?" soal Farhan, macam mana aku nak bising aku tak kenal. Tiba-tiba kak Muna bangun.
"akak nak pi tOilet jap ye...." ahh..ni aku tak suka...tinggal berdua...benci. dah la aku terliur nak makan cheese kek tu. Aku terus mengambil sudu kak Muna.pinjam jap, tak sanggup aku nak makan bekas dia. Aku menyuap ke dalam mulut tanpa perdulikan dia
"manis" katanya. Aku hanya mengangguk. Mengiakan je la...
"maksud sy awak...." hah? Gila. Malas aku layan. Orang gila ada juga dalam KLIA ni.
"Han....Jom..." satu suara. Memaut bahu Farhan.
"lepaskan I sya..."gadis itu duduk di hadapan ku, tempat kak Muna, jangan nak beromantik depan aku k..aku tak suka filem free tak berbayar.
"sapa gadis ni Han.kenalkan la..."katanya. Aku sendiri menghulurkan tangan.
"saya Erika...tak ada kena mengena dengan Farhan....sy tak kenal dia..saya kenal pun sebab dia adik ipar kak Muna..." kataku, dia tak sambut tangan ku..aisehh...malu la..minah ni....
"I Shahida....tunang Farhan...." katanya..oh...dah bertunang rupanya.
"Hai....." sapa kak Muna..hhuhu..aku macam nak nangis duduk kat sini.
"kak Muna....." panggil shahida. Rimasnya aku. Aku bangun
"xcuse me..." Farhan bangun, bagi laluan kat aku.
"akak...sy dah kenyang..sy balik Ofis dulu...." kelihatan kak Muna nak halang tapi aku tetap blah...ahh...tertembung dengan Ikhwan.
"Ka...."panggilnya, aku senyum,paksa. Gila semua ni.
"dah lunch?" aku menggeleng.
"ni untuk kau...aku dah agak,...kalau ada Farhan kat sana memang kau tak makan...." nape?dia memang suka cekup makanan orang ke??gila. kerek-nak-mati. Aku teragak terima bungkusan itu, cantik kotak pink, apa agaknya dalam ni. Perut aku masih lapar lagi.
"amik je..Aku Ikhlas..sebagai teman lama....."katanya, aku senang dengannya, lalu terima.


"hye..kata Lunch ngan kak Muna..?" soal Abang Fazrill di depan pintu, apa alasan nak kasik.
"oh...sy dah makan...dia tunggu abang Faz la..." bohong ku. Biar la...Abang Fazril melangkah laju ke sana. Yess...aman, terasa nak buat reseach pulak.


"eh...Han...camne eak..aku nak tecle Erika?" Farhan tersentak. Ikhwan??benar ke ni, tak pernah dia sebut tentang perempuan di hadapan Farhan. Tapi dia senyum jer cover.
"buat apa yang dia suka..."
"apa yang dia suka...?"
"mana la aku tahu...tanya la si Ita ke...Farah ke...kot2 boleh bantu..." cadang Farhan. Pedih?apsal pedih wahai hati ini. Aku ni dah gila apa.?? Dari jauh dia terlihat Shahida bersama lelaki yang dia langsungt tak kenal, dan rasanya tak derk kena mengena dengan Shahida. Laju dia melangkah kearah pasangan yang menyakitkan matanya itu, aku kena tanya dulu, mana tahu dia member biase. Bisik hati Farhan, tapi semakin dekat, dia di kejutkan gadis itu mencium lelaki itu. Dia hanya berdiri sedepa di belakang mereka, menyaksikan semuanya.
"Sya..." panggilnya perlahan. Shahida terasa nama di panggil,;lalu mereka berdua terkejut bukan kepalang melihat Farhan yang berwajah tenang.
"Han...Sya....sya..."
"tak apa..Han terima segala Xplanation Sya.."Shahida tahu, no Xplanation..
"Sya nak dia atau Han?" tenang sahaja soalan itu. ShAhida menangis. Jjangan tamak Syahida, satu sorang Ok. Lelaki itu meraut wajahnya. ShAhida mencium cincinnya, sperti sayang akan perhubungan mereka. Farhan senyum, apa agaknya perempuan cilik ni nak buat.
"Sya..tak tahu..bingung....."Farhan sengih,kau bingung,,..aku tak binggung...biar aku wat keputusan k. Dia mencabut cincin di jarinya.
"nah...buat kau....dia hak kau,," kata Farhan kepada lelaki itu, dia masih terpinga-pinga. Tindakan Farhan perlahan dan matang. Esakan Shahida makin kuat.
"Sya..antara wak dengan sy..dah tak ada apa-apa....nak kawan silakan...tapi tiaada sambungan...." katanya. Lalu berlangkah pergi,entah..hatinya kosong kini. Dari jauh Ikhwan hanya melihat, dia tahu perangai Farhan memang matang, dan sangat terbuka,


"What?dah putus?" soal Kak Muna. Aku hanya dengar sikit, apa yang putus, ini kali pertama aku lihat Farhan datang ke pejabat kami. Tak kan putus tunang kot,isy,,,,nauzubillah la….kesian la kalo macam tu.
"teruknya Sya…"
"bukan salah Sya..mungkin Han yang tak bagi layanan yang baik…Han mengaku kak" kata Farhan. Sayu jer aku dengar,,,oooo….so dah putus lani…..kesian dia..mesti dia sedih. Aku doakan dia tabah.tiba-tiba Kak Muna keluar dengan Farhan. Aku kembali buat kerja. Malas nak masuk campur.
"Erika….jom …dah waktu Lunch…" kata Kak Muna.ye la…aku pun tak perasan, tapi takkan dengan Farhan sekali, malu la…nanti dia makan pulak lunch aku. Malu lagi. Aku gugup cuba caari alasan
"erk….Ika….tak lapar la kak..lagipun banyak kerja ni…" dalih ku. Kak Muna macam hampa. Tak apa.

Aku masuk ke pejabat ku, pagi lagi,…belum ada orang…tapi computer semua masih berfungi, gambar hologram model high-tech-ero masih berputar, aku senyum sendiri, aku pasti takkan lama benda ni. Aku akan cepatkan reseach.aku petik jari dan lampu terbuka. Memang bijak. Aku letak fail yang aku bawa diatas meja. Tiba-tiba….aku terkejut sebab ada botol kaca pecah. Dan bintang-bintang buatan kertas bertaburan. Aku serba salah, bila masa pulak menda ni ada atas meja, ntah-ntah orang punyer. Aku segera kutip, dan…aduusss,,,jari ku berdarah, benci ni…biar je la…aku lagi kalut bila nampak satu bintang dah terbuka dan hampir lerai bentuknya, aku capai…eh..cincin jatuh dari dalamnya. Ni macam tiram je..tetibe ada mutiara di dalam. Cincin ni tertulis "rule 109" apa ni?aku buka lagi kertas bintang itu.
‘remember rules num 109...??please accept it..lets break the rules...’ kata kertas itu. Aku tersenyum. maksud peraturan itu, masih ada lagi dalam ingatan. Tapi….ni Farhan je yang tahu, takkan la dia..kot. aku terus sarung cincin itu ke jari manis tangan kiri, cantik, sebentuk cincin platinum warna biru silver, andai ni aku punyer.

Setelah ramai hadir, aku menyerahkannya kepada kak Muna. Kak Muna pelik
"sape punyer ni…cantiknye…mesti mahal….." katanya. Aku mengangkat bahu.
"akak buat la announcement sape ade kehilangan cincin 109…." KAk Muna garu kepala, hihih…biar lah..tiba-tiba Kak Muna masuk.
"ini Dari Farhan/…" katanya. Aku terpana.
"untuk siapa?"
"akak….hehe…awak la…."aku?? Buat apa? Kerek-nak-mati la tu. Suruh orang bagi, tapi dia ni serius ke??atau saje nak mainkan perasaan aku, biar la...aku Open je...dan skarang ni memang aku nak tumpu pada kerja saja.
"amik la...."kata Kak Muna.
"tak nak lah....ntah2 bekas tunang dia punyer..." kataku,,sengaja. Wat gimik.
"bukan..akak kenal sangat...ini..cincin dari mesir...tulen punyer..mahal,,untuk awak,,,,/" katA kak Muna. Hisy..dia ni susah susah buat apa. Tapi kenapa aku.? Kak Muna duduk di hadapan aku. Wajahnya serius.
"Ika..serius ni akak tanya..awak nak terima tak Han...?" soalnya. Aku senyum sinis.
"muktamad tidak kak...."
"kenapa?"kak Muna maacam nak marah je.
"sebab...mungkin dia ambil saya hnya untuk ubat kesedihan dia je..saya ni jadi alat la..ingat saya bodoh ke.." luah ku. Jujur itu yang aku rasa. Walaupun aku tak pernah kena tapi itu adalah satu teOri psikologi. Aku tahu la. Tetibe je kak Muna gelak.
"Ika,,,Ika...apa lah awak ni...orang tu heppy dapat putus dengan Sya...slama ni dia tanya macam-macaam cara untuk putuskan hubungan dengan budak tuh.." hisyu....kes aneh ni. Lagi,,,,,,,
"so,,,dia tersangat lah heppy bila dapat reasons untuk putOs...." hisy.....ye ke...apsal pulak eak...
"kenapa dia nak putus?"
"sebab dia tunggu awak empat tahun yang lalu,,,,,," kata kak mUna tu benar-benar buat aku terkejut.tidak ini satu penipuan...tolong keluarkan aku...!! aku terus menekan punat notebook, no way...i m busy now..
"Ika...dia series dengan awak....."kata Kak Muna sayu. Hati aku bercelaru. Aku menaip format2 baru. Sambil berfikir.
"mana dia sekarang kak" soalku. Tak tahu kenapa nak soal yang tu.
"kat Paris...beli barang untuk hantaran/...." aku terlopong...gila semua ni. Namun...siapa tahu disebalik hati yang gundah ada bunga yang berkembang. Aku diam je...no respon..padahal hati aku...ermm...malas nak kasik tahu korang..
"pikir balik Ika....akak harap sangat..." katanya. Lalu bangkit keluar,
"akak...."panggil aku. Kak Muna berpaling. Malu la pulak nak cakap.
"ada number fone Han?" soalku. Kak Muna senyum dah detect something la tuh.....

So..aku akan bagitahu Farhan yang aku terima dia dan..aku harap pilihan dia tak salah..kalao dah jodoh kami..aku no hal…aku cium cincin itu. 109….sweet rules to breakes…..thanks Farhan


Thanks for reading..kalo ade komen sila tinggalkan tapi biarlah berhikmah dan dapat di terima akal manusia. Saya yang lemah baru belajar berjinak-jinak dalam bidang penulisan ini, maaf kalau panjang sangat.ini sahaja yang termampu.
Sang:ratu:2

posted by Penulisan2u @ 8:21 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
46 Comments:
  • At 12/7/09 10:05 PG, Blogger nadiah_abdllah said…

    erm...
    byk kesalahan ejaan.
    hrp next time boleh improve.
    =)
    storyline ok.

     

  • At 12/7/09 11:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau ending dia pjg ckit mesti best..rules 109 tu apa??

     

  • At 12/7/09 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah btol..kalo pjg sket ,mesti ok...banyak sbut psl rules tapi xdescribe pe meaning rules 2...tapi cite best...huhuhu

     

  • At 12/7/09 1:15 PTG, Blogger Unknown said…

    erm...ok la...
    tp xtau pe makne rule2 tu...
    buat ak tertanye tanye jer....

     

  • At 12/7/09 2:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmmm betul tu citer ni kalu buat panjang sikit mesti best kan sebab citer ni dah best sangat dah. bukan je rules 109 je malah peraturan number 24 tu apa
    tolongla terangkankan nak tahu sangat niiii^_^

     

  • At 13/7/09 8:41 PG, Blogger Lin said…

    errrr nape xterangkan ape rules2 dia tu..slalu sebut2 tp tatau amende.

    cite seronok jugak..lagi baca lg nak tahu ending dia..tp xdpt capai apa yg nk dicari..kurang fhm.. sory

    hujung dia mcm..pendek. mungkin boleh ditambah lagi utk menjadikan cerita menarik.. ceyywahh aku kalo komen..

     

  • At 13/7/09 10:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pada awal crite..rules 24 tuh ape?

     

  • At 13/7/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    describe la mksd rules tuh ..
    hmmm..

     

  • At 13/7/09 9:10 PTG, Blogger IDA MANSOR / IENA MANSOR said…

    tak tahu makna rules?huh?...
    maknayer peraturan lah maksud die..haish...

     

  • At 13/7/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'ah bgtaulah peraturan2 tuh
    nop tau gak...........
    tp sy xtau plop ader bku peraturan y tebal giler2
    anyway ur story best...........

     

  • At 13/7/09 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org taulh mean rules 2 peraturan.........

     

  • At 14/7/09 1:40 PG, Blogger fiore said…

    emm cite ni nice and sweet...tp kalau boleh kena elaborate kan sikit...cam rules 24, rules 32, rules 35 tu ape...and rules 109 tu ape...coz readers tatau..sy sendiri tak penah tau ader rules2 sebanyak tu time skool...

    and arrangement ayat....if susun cantik2 sket...lagi ok...sedap sket nk baca....

     

  • At 14/7/09 1:52 PG, Blogger plum blossom said…

    bagus cerita ni lain dari yg lain but, get confused by those rules.. bagi tahulah apa rules 24, 32, 35, dgn 109 tu...
    yelah kitaorg kat penulisan2u ni tak dapat buku rules 10000 tu sbb kitaorg budak baik hehehehe....

    to writer, cerita ni agak cramp la..kalau dipanjangkan lagi, it would be nice...for example bhgian eksposisi cerita dan konflik tu tak berkembang... ending pun cam buah kelapa jatuh sebijik gedebuk! the flow of the story is like water tap running...laju semacam je... anyway, congrat for ur fresh idea...n keep on working hard k! i'll support ur masterpiece! ganbatte ne!

     

  • At 14/7/09 10:53 PG, Anonymous gennieviana said…

    citer memng best, lain dari yang lain,
    tp saya pn nak tahu gak rules2 tu apa meaning die,
    n kalau dipanjagkn ending dia dah bersama farhan lag ok kot..

     

  • At 14/7/09 1:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet!

     

  • At 14/7/09 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mf la xbrpa pham story ne....

     

  • At 14/7/09 10:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kreativiti yg sgt mengagumkan ,tapi ikhwan tu cam ne plak?
    bleh jadi penulis kot

     

  • At 16/7/09 5:00 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    RULES??
    Huish rule die ape kak,kami nak tahu??
    hm, kalau ending die buat lain sikit ok kot,mcm nak cepat je,maybe tunggu farhan balik paris and make something romantik more better rite, Cadangan je tuh.

    !!Cite ni memg best!!

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 17/7/09 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...jutaan terima kasih kepada semua atas komen tu..actually perturan tu memang sengaje di rahsiakan, sebab asalnyer ade lagi sambungannyer dan cerita ni hanye ade 2 sambungan je.....tapi insyaAllah akan menyusul lagi lepas ni..maaf semua andai belum berpuas hati,

    sang ratu

     

  • At 17/7/09 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apew rules yg laki nie nak bgtau??? konpius aku seh


    miraminimo93

     

  • At 17/7/09 4:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh pa mkna rules 24 2..
    adei wat aQ tertnya2 dorhh..
    jwb2..my emel..
    dodoodod....hehe

     

  • At 17/7/09 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu.. apa rules dia tu
    aku nie dah laa sibuk... tolong2 laa wat sambungan cecepat.. tak sabar nak tau ending...nanti kalau dah extra sibuk dah tak bleh laaa aku nak baca.. huhuhu..
    by: miss lin

     

  • At 18/7/09 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah...sdap citer nie sehingga menjilat jari ...tp kenapa makin pendek? yg dalam buku tu laen???!!!
    whateverlaaaa...apapun goodluck.teruskan usaha dalam alam mayamu....but..DOT'N forget 4 something!!! -me
    quango_hide_392@yahoo. com

     

  • At 18/7/09 8:07 PTG, Blogger farah said…

    Salam, karya ni mmg menarik, tapi kesalahan bahasa terlalu byk. Struktur ayatnya juga kadang kala tunggang langgang, tetapi gud try.

     

  • At 18/7/09 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bersepah la susunan ayat2 cerita nia. susun la elok2, sedap sikit mata nie nk membaca.

     

  • At 19/7/09 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    no comment!
    cume nak ckp cket je..
    sy x paham rules 109 tu ape?
    rule 24 la 32 la..
    i need xplanation pliz..

    NICE TRY!
    < ALULA >

     

  • At 19/7/09 11:06 PTG, Blogger mimihamid said…

    nice story..
    sweet ler..
    n bley tlg gtau x ap die rules2 y diorg ckp 2??
    hee..nk tau gak..

     

  • At 20/7/09 10:56 PTG, Anonymous Angel Cute said…

    writer kt ada lagi sambngannya...
    cpt skit wat sambungan k. dh x sabar nk tau.
    best cite ni...n plg xsbr nk tau sweet ruless 2...

     

  • At 23/7/09 4:35 PTG, Blogger Sky b4 Pinky said…

    boleh bgtau tak rule 24, rules 109 tu ape?
    cerita menarik, tapi stil wat pembaca tertanya2..ade smbungan ke? hehe

     

  • At 23/7/09 7:08 PTG, Anonymous syira said…

    rules byk tp xtau pe mksudnye???
    story ok..nice n sweet..
    keep it up..

     

  • At 24/7/09 7:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penyusunan serabut arr.patut nyer letak la ape maksud rules 24,109 dan lain lain.

     

  • At 27/7/09 6:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rules no 109,32,24,35???..
    apsal ade cmpur indon - b.m??
    tp cter nie bes!!tp kn..
    sye rse kalo nk lg bes...
    wat r novel..msti gempak si0t!!
    nnti jd cam biar ym yg berbicara...
    dpt tls novel sndiri kt kaki novel..

    ``~farah97~``

     

  • At 28/7/09 6:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah tertanya2 gk aku apa kebendanya rulesss 109 2???

    ~my girl~

     

  • At 28/7/09 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu tau stiap rules 2 apa rules dia mst lg semangat nk bc at least tau la gk kn bc sedap dh tp x phm rules2 dia jd x best blk..

    ~my girl~

     

  • At 28/7/09 11:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nye best sgt..
    tp mcm pening2 skit...

     

  • At 29/7/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hey..
    storyline best..
    agak sweet..
    tk..mmg pun!
    tp..rsnya untuk menarik apa kata
    ejaan perkataan tu bg complete skit..
    sorilh if tersinggung bt anyway..
    sgt best..
    congrats..!
    -nia-

     

  • At 30/7/09 4:17 PTG, Blogger Nina Aziz said…

    ape dia rules 109 tue???

    nak tahu!!

     

  • At 11/2/10 8:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayatnya tunggang-langgang...
    jalan cite gantung...
    knp tak bgtau apa rulesnya tue???
    apapun kesalahan tue boleh di perbaiki...
    good job sbb berani berkarya...

     

  • At 24/10/10 9:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending ye xkn cm2 je kot?????
    rules 109 2 pe???
    npe xtrgkn...
    pape pn,,cter ni mnarik..
    gud job..

     

  • At 5/11/10 2:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rules no.24 ape?
    rules no.32 ape??
    rules no.109 ape???
    klu nk rngkas pon cerpen nie jgn smpai org yg bc nie pening!!

     

  • At 24/12/10 11:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pape tah...wat penin pale bace je...

     

  • At 4/5/11 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nma pompuan nie apa?asal xda pn nma erika time cg dia bhagi kump?lg 1, amenda rules suma tu? tergantung sgt. pnt bce je

     

  • At 21/10/11 11:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thumbs up! best3...

     

  • At 1/1/12 10:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt...=)

     

  • At 12/4/12 4:58 PG, Blogger hambali's daughter said…

    nak tahu jugak rules tu , npe x explain , waaaa nak nanges .. pape pon ,, cute je cita ni .. :)

     

  • At 21/4/12 1:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    english kau tunggang terbalik dik. better ckp melayu je lah ye

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group