BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 22, 2009
Cerpen : Sesuci Cinta
Nama Pena : jessie lee suan cui

Maslina membelek-belek wajahnya di hadapan cermin. Dia bersyukur kerana Tuhan telah menganugerahkan wajah yang sempurna kepadanya. Walaupun wajahnya bukanlah secantik mana, namun tiada sebarang kecacatan yang terpampang.

Deringan telefon menyedarkan Maslina daripada lamunannya. Rakan karib Maslina, Liza telah menelefonnya.

"Halo.."

"Hi.. Mas.. Ada berita baik ni.." suara Liza kedengaran ceria.

"Apa?"

"Ada sebuah syarikat namanya Syarikat Faizul Enterprise. Pegawai eksekutifnya, Encik Bakri tawarkan jawatan setiausaha. Jadi, bolehlah awak gi cuba nasib.."

"Ya ke? Liza.. boleh tak awak temankan?"

"Tak leh la.. Hari ni kena gi jugak. Aku dah cakap kat Encik Bakri tu.. Hehe.. Jadi pergilah.."

"Ye la.." Maslina bukanlah seorang graduan universiti. Dia merupakan seorang anak yatim piatu. Sejak kecil, dia sudah ditempatkan di sebuah rumah anak yatim piatu. Dia pernah bertanya kepada penjaganya, Jururawat Mariam. Jururawat Mariam bersikap peramah dan baik hati. Jururawat Mariam berkata dia ditinggalkan di dalam semak sejak bayi lagi. Dia merintih pilu. Namun, dia juga bersyukur kerana mempunyai seorang penjaga yang baik seperti Jururawat Mariam.

"Hoi!! Kau kat sana ke?"

"Ya la.. Liza.. bagi alamat kat saya. Nanti saya nak gi interview"

***************************

Maslina melangkah ke Syarikat Faizul Enterprise. Dia terpegun.

‘Besarnya! Mereka nak ke setiausaha cam aku ni?’ detik hati Maslina.

Maslina merenung jam tangannya.

‘Alamak! Pukul 9 dah? Lewat la!!’ gumam Maslina. Maslina lantas berlari keanak-anakkan menuju ke lif.

"Tunggu!" laung Maslina.

Pintu lif dibuka. Seorang lelaki kacak tercegat di dalam kotak lif tersebut. Jantung Maslina berhenti berdegup. Dia terpempan. Begitu juga dengan lelaki kacak itu.

****************************

Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuk!" suara Encik Bakri kedengaran.

Maslina melangkah ke dalam pejabat Encik Bakri dengan berhati-hati.

"Selamat sejahtera, tuan!"

Encik Bakri terpempan. Penampilan Maslina menarik perhatiannya. Dia tidak pernah bertemu dengan mana-mana perempuan secantik Maslina. Namun, dia akui bahawa ada ramai gadis yang lebih cantik daripada Maslina. Namun, dia amat tertarik dengan Maslina. Lebih-lebih lagi, potongan badan Maslina memang ‘perfect’.

‘Aku mesti nak ambik dia jadi setiausaha. Pas tu baham.. Hahahahahahahaha!! Thanks to u , Liza darling!’ Encik Bakri ketawa dalam hatinya.

‘Isyhh.. Encik Bakri ni macam nak telan aku aje.. Tapi tak de syarikat lain dah.. Terpaksa aje kerja kat sini!’ gumam hati Maslina.

"Cik Maslina… sila duduk.."

"Boleh saya panggil awak darling?" tanya Encik Bakri.

Maslina berang. Namun, dia cepat-cepat mengawal perasaannya itu. ‘Kalau dia ni bukan big boss.. aku nak tampar pipi dia tu!’

"Okey.. saya pilih awak jadi setiausaha saya…"

Maslina terkejut.

"Encik Bakri, saya.."

"Darling tak nak kerja kat sini ke?"

"Encik Bakri, boleh tak jangan panggil saya ‘darling?"

"Berikan sepuluh sebab yang munasabah!"

Maslina terkedu.

"Tak de kan? Jadi awak kerja je lah kat sini. Gaji sebulan ialah RM 5000." Encik Bakri sengaja memasang umpan.

"Apa? Setiausaha sahaja. Bukan biasanya RM 1000 lebih aje?"

"Tapi kalau darling ni memang RM 5000.." Encik Bakri tersenyum nakal.

"Jangan cakap banyak-banyak. Cepat gi buat kerja. Tapi awak kena duduk dalam pejabat yang sama ngan saya!"

"Apa?" Encik Bakri memang terlampau!

"Tak nak? Saya pecat awak!"

"Jangan, Encik Bakri!!!"

"Tahu pun!"

**************************

"Darling! Tengah buat apa tu?" tanya Encik Bakri.

"Encik Bakri, tengah buat laporan lah!"

"Jom.. gi makan dinner.." Otak Encik Bakri mula berputar dengan ligat. Di benak otaknya, dia sedang merancang sesuatu.

"Tapi, laporan ni.."

"This is an order! Jom!"

Maslina terpaksa akur.

*****************************
Encik Bakri dan Maslina tiba di sebuah restoran eksklusif, Restoran The Rome.

"Encik.. saya tak de wang.."

"Saya belanja.."

Keadaan di Restoran The Rome sunyi sepi. Maslina hairan. ‘Takkanlah senyap aje’?

"Saya dah tempah keseluruhan restoran ini." Encik Bakri berkata seolah-olah tahu apa yang difikirkan oleh Maslina. Maslina terkejut. ‘Apa muslihat si Bakri ni’?

"Encik Bakri, sila masuk ke bilik eksklusif itu.." kata seorang ‘waiter’ Restoran The Rome. Maslina bertambah terkejut tatkala mendengar perkataan ‘bilik’ yang disebut oleh waiter tadi.

Namun, dia cepat-cepat membuang prasangkanya terhadap Encik Bakri. ‘Mungkin dia nak balas jasa aku kot..’

Maslina dan Encik Bakri masuk ke dalam bilik itu. Terdapat sebuah meja yang dihias dengan ‘widgets’ yang romantik. Namun, Maslina berasa hairan kerana sebuah katil kelihatan di dalam bilik itu.

"Darling.. makanlah."

Perlahan-lahan, Maslina makan makanan barat yang dihidangkan.

‘Yes! Rancangan aku berjaya!’ Encik Bakri ketawa berdekah-dekah di dalam hatinya.

Encik Bakri mencapai gelas jus oren dan berkata "Cheers.."

Maslina meneguk gelas jus oren tersebut dan berkata "Cheers.."

Selepas berlalu tiga minit, kepala Maslina berpinar-pinar.

"Encik Bakri.. saya.. saya .. sakit kepala.."

Encik Bakri tersenyum. Namun, dia buat-buat tak tahu.

"Ya ke? Darling, saya tengok jap.." kata Encik Bakri lalu menuju ke arah Maslina.

Tanpa disangka-sangka, Encik Bakri mencium pipi Maslina. Maslina ingin melawan namun dia tiada kudrat. Kini, dia faham. Encik Bakri cuba memerangkapnya.

"Jangan.. Encik.. Bakri.. Jangan!!" perlahan sahaja suara Encik Bakri.

Encik Bakri tidak mempedulikan rayuan Maslina. Dia mendukung Maslina dan membaringkannya di atas katil.

"Jangan.. Jangan.. !!!"

"Hahahahahaha…" Encik Bakri menanggalkan bajunya. Dengan perlahan-lahan, dia turut membuka setiap salinan pakaian yang dipakai oleh Maslina. Maslina merintih pilu.

Encik Bakri ‘membaham’ Maslina bagaikan seekor singa yang lapar. Dia meratah setiap inci badan Maslina. Maslina menangis dan meraung. Kini, dia menyerahkan segala-galanya kepada Tuhan.

Namun, sebelum Encik Bakri sempat menjalinkan hubungan seks dengan Maslina, pintu bilik dirempuh. Encik Bakri terkejut. Maslina juga. Dia menoleh. Maslina bertambah terkejut tatkala ternampak lelaki kacak yang tercegat di dalam kotak lif pada minggu lepas.

"Si keparat! Kau mesti kena ajar!!!!!" Faizul berkata lalu melayangkan penumbuknya ke arah Encik Bakri.

Darah merah mengalir keluar dari hidung dan mulut Encik Bakri.

"Maaf, tuan!!!"

‘Tuan?’ detik hati Maslina. ‘Takkanlah si keparat ni panggil Zul tuan?’

Tiba-tiba Maslina teringat nama syarikatnya, Syarikat Faizul Enterprise. ‘Maknanya, syarikat tu Zul punya?’

"Saya nak lapor polis!!!" kata Faizul.

"Jangan!!!" halang Maslina.

"Maaf, tuan!! Lepaskan saya!!" rayu Encik Bakri.

"Lepaskan? Awak tau tak? Awak nyaris-nyaris musnahkan hidup Nini!!! Kalau saya tak datang lagi, awak nak bertanggungjawab ke atas bayi tu?? Hah!!????" sergah Faizul.

Air mata Maslina mengalir. Dia terharu. Terharu kerana Faizul masih ingat nama yang digunakan oleh mereka berdua pada masa dulu. Sejak berada di Tingkatan Dua, dia berpacaran dengan Faizul. Namun, semasa dia berada di Tingkatan Lima, Faizul meninggalkannya tanpa mengirim berita. Pada hari ini, dia telah bertemu semula dengan Faizul.

Faizul menanggalkan kotnya lalu membalut tubuh Maslina.

"Duduk kat kerusi tu!" arah Faizul. Maslina hanya akur.

Faizul memetik jarinya.

Empat orang konco-konco Faizul masuk ke bilik itu.

"Ajar dia. Tapi, jangan hapuskan dia!"

"Baik, tuan!"

Encik Bakri diheret keluar. Maslina terkejut. ‘Sejak bila Zul jadi ahli kongsi gelap?’

"Awak okey tak?" soal Faizul.

"Okey.. thanks.. kalau bukan awak, saya mungkin dah jadi mangsa baham dia!" kata Maslina tanpa memandang ke arah Faizul. Dia masih menyintai Faizul sehingga kini. Api cintanya semakin marak. Rindunya semakin menggunung. Dia tahu dia bakal dikalahkan oleh panahan redup Faizul.

"Nini.."

"Jangan panggil saya macam tu! Kenapa dulu awak tinggalkan saya? Hah? Kenapa?" sergah Maslina setelah kudratnya pulih semula.

"Nini, saya.."

"Saya dah cakap jangan panggil saya macam itu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" jerit Maslina lalu berlari keluar dari bilik itu.

Faizul mengejar Maslina.

"Nini, hear my explaination!"

"Jangan. Say tak mau!!!!!!"

"Baik. Saya tak paksa. Tapi at least, saya hantar awak balik!"

***************************

"Mas!!! Nape awak jadi cam ni?" soal Liza cemas.

"Saya nyaris kena rogol ngan Encik Bakri!" kata Maslina tanpa segan-silu.

"Apa?" Liza terlopong.

"Tapi dia tak sempat pun.."

"Awak serang si sial tu ke?"

"Tak. Zul selamatkan saya!" perlahan sahaja Maslina berkata.

"Zul? Yang boyfriend awak tu ke?"

"Hey!! Bukan boyfriend sekarang!!!! Dia tu dah tinggalkan saya cam tu!"

"Habis tu, dia tak explain kat awak ke?"

"Ada lar.. Tapi saya tak nak dengar!"

"Cubalah awak dengar. Mas, sorry.. Saya yang kenalkan awak kat Encik Bakri tu. Saya.. saya hampir musnahkan hidup awak! Saya.. saya.. sorry!" Air mata Liza mula bergenang. Dia tekad, dia akan membalas dendam.

"Liza, tak de kaitan ngan awak pun. Mungkin ini takdir kot. Lagipun, dia tak berkesempatan, kan?"

"Ye la.. mungkin takdir untuk awak dan Zul tu bertemu semula!"

Maslina membuntangkan matanya.

"Ada-ada sahaja. Saya gi tukar baju la. Bye!" kata Maslina lalu berlalu ke dalam biliknya.

*******************************

"Mas.. ada orang nak jumpa awak!!"

Maslina keluar dari biliknya. Dia terkejut tatkala ternampak Faizul.

Maslina berlari semula ke biliknya namun dia sempat dihalang oleh Faizul.

"Nini.. hear my explaination. .please.."

Hati Maslina menjadi cair tatkala mendengar rayu pujuk Faizul.

"Just five minutes!!!"

"Tiga tahun lalu, saya tinggalkan awak bukan kerana apa-apa. Tapi, ayah saya sakit tenat. Bisnesnya telah dirampas oleh rakan baiknya. Ibu saya turut uzur. Saya ada seorang adik perempuan. Dia mati dibunuh! Saya telah menerima tamparan yang hebat. Saya terpaksa menyelamtkan segala-galanya. Saya terpaksa mengorbankan cinta saya. Tapi, Nini, saya masih cinta awak! Setelah tiga tahun berlalu, saya menubuhkan syarikat yang mantap dan saya menjadi berpengaruh. Saya kembali menjejak awak. Tapi, saya tak sangka bahawa kita masih ada jodoh. Nini, bolehkah kita sambungkan kasih yang terputus? Nini, I love u so much. In my deep heart’s core.."

Maslina terpempan. Air mata mengalir dari kolam matanya. Dia terharu. Gembira juga kerana selama ini Zul tidak pernah melupakannya.

"Nini.. please.. Accept me back.. Sudikah kamu menjadi penakluk hatiku buat selama-lamanya? Sudikah kamu menjadikan Faizul Fareez bin Fadhli sebagai sebahagian dari hidupmu? Sudikah kamu meminjam hayatmu kepadaku?" Faizul melutut. Dia mengeluarkan sebuah kotak baldu. Sebentuk cincin berkilauan.

Maslina menangis. Bukan air mata kesedihan , tetapi air mata keharuan. Dia cepat-cepat menganggukkan kepalanya tanda setuju untuk menerima lamaran Faizul.

Cinta suci antara Maslina dan Faizul akhirnya tercantum jua.

*****************************

Liza bertemu dengan Bakri di Restoran The Paris. Menurut Bakri, dia telah menempah sebuah bilik juga. Liza bercadang untuk membalas dendam. Dia ingin memasang umpan dan memerangkap Bakri. Pada malam tersebut, Liza mengenakan pakaian yang seksi. Mendedahkan kulit putihnya, dadanya dan potongan badan yang lebih menggiurkan daripada Maslina.

Bakri tersenyum. Malam ini, Liza akan menjadi mangsa ‘bahamanya’.

"Hi.." rengek Liza manja.

"Hi.. hehe.. cantik you malam ni.."

"Bakri.. malam ni.. kita yek.." kata Liza lalu mengelus tangan Bakri perlahan-lahan. Bakri senang diperlakukan begitu.

Setelah makan, Bakri dan Liza masuk ke bilik itu. Bakri lantas menyentuh bahu Liza dan berkata "Come.."

"Isyhh.. Janganlah.. Tak sabar ek.." rengek Liza manja.

"I nak mandi dulu.. sayang…" rengek Liza manja.

"Jom.. mandi sama-sama.. la.." Bakri mengusik.

"Janganlah.. Bye.. I mandi dulu yek.." Liza berlalu ke dalam bilik air.

Bakri sudah bersedia di atas katil. Dia telah memadamkan semua lampu di dalam bilik itu kecuali lampu Kristal kecil dibiarkan di atas meja solek. Air liur Bakri meleleh tatkala ternampak Liza keluar dari bilik air hanya dengan berkemban tuala sahaja. Liza mempamerkan senyuman yang menggoda. Dia berbaring di atas katil.

Bakri meratah setiap inci kulit putih Liza. ‘Hmmmm.. Liza lebih cantik dari Maslina’ detik hati Bakri. Buat sementara waktu, Liza melayan Bakri dengan mesra. Tatkala Bakri hanyut dalam belaian Liza, Liza menghunuskan sebilah pisau yang tajam dan menikam jantung Bakri.

"Aw…" Bakri terkulai di situ.

Liza cepat-cepat menyarungkan pakaiannya. Dia mengambil beg galasnya dan berlari keluar dari bilik tersebut. Dia ingin lari. Sebuah teksi ditahan.

"KLIA please.."

*************************************

"Sayang…" kata Faizul.

"Hmm?"

"Nak gi melancong tak?"

"Mana?" tanya Maslina.

"Gi Kedah.. kampung abang.."

"Oh.. boleh jugak.."

"Baby belum nak keluar kan?" tanya Faizul sambil mengusap perut Maslina yang semakin memboyot itu.

"Isyhh. . abang ni.. lima bulan aje.."

"Macam tu.. esok abang ambil MC dua hari ek.."

Maslina mengangguk-anggukkan kepalanya tanda setuju.

***********************************

Kampung Aman merupakan halaman kampung Faizul.

"Mak.." Ibu Faizul, Puan Suzi memeluk anaknya erat.

"Mak.. ini Mas.."

"Hi, ibu.."

"Mas.. mari sini.. maaf yek.. hari tu mama uzur .. tak dapat hadir ke majlis perkahwinan.."

"Tak pe mak.."

"Cucu mak ni bila keluar?"

"Empat bulan lagi mak." Jawab Maslina.

"Duduklah.. Mak suruh akak ambik beg awak masuk.."

"Akak?" Maslina dan Faizul kehairanan.

"Dia tu bibik. Tapi mak tengok dia tu dok kat tepi jalan. Pas tu.. dia kata dia…" Puan Suzi memandang ke kiri dan ke kanan sebelum meneruskan kata-katanya.. "Bunuh orang.." Perlahan saja kata Puan Suzi.

"Apa?" Faizul terlopong. Maslina terkejut.

"Ibu.." Bibik tersebut muncul. Faizul dan Maslina mendongak. Mereka terkejut! Liza!

*****************************

Liza menceritakan segala-galanya. Kini, Puan Suzi, Maslina dan Faizul faham tentang segala-galanya. Liza menangis. Maslina memeluk Liza.

"Liz, kenapa awak bodoh sangat? Liz, awak memang kawan baikku!" Maslina turut mengalirkan air mata. Puan Suzi dan Faizul turut terharu.

"Liz, kita balik yek.. Mak, kita balik yek.." Maslina berkata.

"Balik?"

"Ya.. Liz, mak.. tinggallah kat rumah Mas dan saya. Liz, awak boleh kerja kat syarikat saya.." Faizul menyampuk.

Air mata Liza mengalir laju.

"Terima kasih… Terima kasih, Faizul.."

"Zul, rumah pusaka ni cam ne?" Puan Suzi bertanya.

"Jangan jual. Sekali-sekala, kita datanglah ye?"

Puan Suzi, Liza dan Maslina mengangguk setuju.

***********************

"Ibu.. Ibu!!!" jerit Aniqah.

"Nape sayang?" tanya Maslina.

"Nak susu.. susu.."

Liza dan Puan Suzi serta Maslina tertawa lucu dengan gelagat anak gadis kecil yang berusia empat tahun itu.

"Hi, princess papa!" Faizul sudah balik dari kerja.

"Papa.. nak susu.. susu!!"

"Hahahahahaha…" Semua orang ketawa serentak!

Aniqah merupakan anak puteri Faizul dan Maslina.

"Baiklah.. Bibik!!" laung Puan Suzi.

"Buk besar, nape?"

"Tolong bancuh susu.."

Bibik Suraya mengangguk lalu pantas menuju ke dapur.

Kini, seisi keluarga Faizul dan Liza bersatu kembali. Rumah banglo tiga tingkat itu semakin ceria dihiasi gelodak ketawa benih cinta suci Faizul dan Maslina.



p/s: maaf.. cerita nie panjang sikit.. cerpen pertama saya.. sorry kalau tersalah bahasa atau cerita ini tak best.. utk cerpen atau novel bersiri, sila lawat www.suancui.blogspot.com

~tinggalkan jejak anda!! thx!! muncho gracias!!~
posted by Penulisan2u @ 9:10 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
20 Comments:
  • At 22/7/09 9:26 PG, Anonymous ara said…

    story nie cm tergesa-gesa..
    ending dy kay tp x kn liza trlepas cm 2 je..
    anywhre wish u luck..
    nice job..

     

  • At 22/7/09 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gak citer ni..
    2 la mcm tergntung ckit bab bunuh 2,,
    tp xpela..
    yg pnting gd job

     

  • At 22/7/09 10:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best sgt,tp
    express sgt,tbe2 kawen,pastu kes bunuh tu xde ksdahn..
    anyway,gudjob..
    keep it up

    nisaa_gurlz45@yahoo.com

     

  • At 23/7/09 8:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bowsan!.

     

  • At 23/7/09 11:06 PG, Anonymous jessie said…

    sila lawat www.suancui.blogspot.com

     

  • At 23/7/09 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie cm th dptng2...
    stip babak yg plukn pnjlsn tgntng...
    iktkn dh best tp jd x best plk...

     

  • At 23/7/09 3:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    u r a chines..wow!..
    not bet..blh tls citer tntng org melayu..
    thniah..trskn ush...

     

  • At 23/7/09 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa ni?????????????????????????????
    byk yg terGANTUNG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    huhuhu...
    bosan..
    tp sy paham..awk chines..gud job..
    berani tulis cerpen.. k..
    moga berjaya..


    -shafiq-

     

  • At 23/7/09 8:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie cam xcmplete la..emm..x trgntung tp krg isi..
    try la ungkaikn ng lbh dlm g..
    anyway..gud luck..

     

  • At 24/7/09 11:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em..cerita yang baik.
    tahniah saya ucapkan.. andai ada masa terluang laman bog sayer.
    asy-eirhan.blogspot.com
    salam ceria dari saya.

     

  • At 26/7/09 2:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    karya yang menarik....
    even though a bit express, tp at least saye x sempat rase bosan semasa membacanya....

    well,mybe ade few parts yg x habis penjelasannye..

    contohnye, kes liza bunuh en bakri tu...

    mcm mane die boleh end up kt kedah tu...

    then,kalo bole dihuraikan lebih lagi pasal family faizul tuh maybe bole jadi lebih menarik lagi....

    last for all, a chinese to make a good piece like this, i salute you! hehe....

     

  • At 27/7/09 3:28 PTG, Blogger e-kin said…

    citer ni kalau dibuat novel lai best.baru terperinci citer die.papai.........

     

  • At 27/7/09 9:22 PTG, Blogger Daniera said…

    citer best tapi ade beberape kesalahn bhse mlyu. sy tak leh tgur semua, juz mcm 'Kg Aman merupakan halaman kampung Faizul' y kat atas tu, it should be 'kg halaman' bukan 'halaman kg'.

    Pasal panggilan 'Buk besar' yang digunakan oleh liza tu pun pelik gak. Selalu bibik indonesia ajer y gunakan 'buk', sedangkan liza tu dari dialog2 dia menggambarkan dia adalh org malaysia. Selalu kalo pembantu rumah org malaysia jugak, diorg akan guna 'cik puan', 'mak encik' dan ader 2,3 panggilan ag.

    Pada pandangan sy lagi kalo kiter tulis blog, komen or diari ok la gune bhse mcm sy tulis ni, tapi kalau cerpen and novel in BM bila kite gunakan proper BM, baru feeling lebih sket karya tu. Ape pun, sy kagum ngan writer coz die berani cube tulis dlm BM. nice try.

    idea pun ader cume mcm y lain2 komen, kena elaborate lebih sket. Ini opinion sy lah. Kalo ader y tak setuju harap maaf.

     

  • At 28/7/09 10:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mse maslina n faizul blk kg sorang pgl mak sorang pgl ibu.. maknye pulak bahasakn diri mama..pastu mak blk..mane 1 ni..

     

  • At 29/7/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahha, cam budak sekolah je cerpen ni, adui2.

     

  • At 29/7/09 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelam kabut je story nih...

     

  • At 1/8/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita best cuma jln cerita kurang menarik...
    apa2 pn teruskan usaha anda..

     

  • At 9/8/09 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xmenarik..babak menbunuh tu mcm xsesuai pla..
    tp apa2 pn gud try..truskn mghslkn karya.
    hslkn karya yg kreatif dan xda ddapati d psrn..

     

  • At 11/8/09 6:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x bape nk pham???
    anyway nice try...!!

     

  • At 16/8/09 3:46 PG, Anonymous Fara said…

    best story.. keep writing

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group