BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Sebelum dan Selepas Kehadirannya
Nama Pena : Eym

"Kenapa, Ila? Kenapa?" Adam bertanya lagi dalam perbualan telefonnya dengan Ila.
"Saya tak suka awak. Sorrylah, ya?! Bye," Ila terus menekan butang merah pada telefon bimbitnya. Itu menjadikan Adam sangat kecewa. Masuk kali ini, sudah tiga kali dia meluahkan perasaannya pada perempuan tapi sering saja dia ditolak. Dia tidak tahu kenapa gadis idamannya susah untuk menerimanya. Mungkin kerana dia tidak kacak. Mungkin kerana dia tidak mempunyai karisma. Mungkin juga kerana dia terlalu skema. Itulah sebab yang difikirkan olehnya.
Keesokan harinya di sekolah, dia meluahkan masalah remehnya itu kepada kawan-kawannya di sekolah namun luahan itu dibalas dengan gelak ketawa kawan-kawannya itu.
"Engkau tak dapat sebab kau tak pandai mengurat!". Begitulah kata seorang rakannya.
"Ah, semua perempuan sama saja! Sibuk kejar lelaki yang handsome aja. Aku yang ada di depan mata ni, langsung mereka tak pandang!". Adam terus beredar dari situ. Sambil itu, kawan-kawannya tadi yang tidak begitu rapat dengan dia terus mentertawakannya.
Semasa Adam duduk di tempatnya, Ila yang merupakan pelajar di kelas bersebelahan melintasi koridor kelas Adam. Rakan-rakan Adam tadi mula mengusik mereka berdua dengan menyanyikan lagu jiwang beramai-ramai. Telinga Adam amat sakit mendengarnya sementara Ila pula terus berlalu dari situ tanpa mempedulikan Adam dan rakan-rakannya.
Waktu balik pula, Adam terserempak dengan Ila dan kawan-kawannya. Tanpa berkata apa-apa Adam terus berlalu dari situ. Sekali sekala dia menoleh ke belakang dan dia melihat sendiri kawan-kawan Ila memandang tajam padanya. Air muka mereka jelas sekali menzahirkan kebencian dan kemarahan terhadap Adam.
Sejak peristiwa itu, Adam mula menanam sifat anti-pergaulan terhadap pelajar perempuan dalam dirinya. Dia merasakan kesemua pelajar perempuan di sekolahnya tidak menyenangi kewujudannya di sekolah tersebut. Di dalam kelas, Adam mula berubah menjadi seorang yang pendiam. Penampilannya mula berubah daripada seorang yang skema kepada gaya yang dimiliki oleh pelajar nakal. Rambut yang sebelum ini disikat kemas menjadi tercacak. Tali lehernya pula tidak dipakai sampai ke butang atas, sebaliknya kelihatan seperti digantung pada leher saja. Seorang rakan di kelasnya mula menegurnya.
"Wah, handsomelah kau sekarang ni. Mesti lepas ni Ila terpikat,". Tiba-tiba Adam meninggikan suaranya.
"Hoi, kau jangan sebut-sebut pasal dia, boleh tak?!" rakan-rakan lain hanya melihat drama yang sedang berlangsung di dalam kelas tersebut.
"Kalau aku cakap tak boleh, macam mana?! Kau nak buat apa?!" rakan sekelas Adam itu bertindak mencabarnya.
Tanpa berkata apa-apa lagi, Adam menghayunkan buku limanya ke arah rakannya itu. Pergaduhan antara mereka mula berlaku dimana Adamlah yang paling banyak membuat serangan. Pergaduhan itu kemudiannya terlerai apabila guru disiplin melintasi kelas tersebut. Kedua-dua mereka dibawa ke bilik guru dan dirotan seterusnya nama mereka dicatat sebagai pelajar yang melakukan kesalahan disiplin. Ini pertama kali Adam dicatat namanya sebagai pelajar yang melakukan kesalahan disiplin. Satu rekod sebagai pelajar yang dilihat skema pada pandangan pelajar lain.
Keesokan harinya, Adam datang ke sekolah seperti biasa. Wajahnya hanya murung seperti semalam. Hadirnya dia pada hari itu kelihatan seperti mayat hidup. Tidak berkata-kata, tidak mendengar. Hanya diam membisu. Entah apa yang difikirkannya, hanya Tuhan yang tahu. Hari itu, seorang pelajar baru masuk ke kelas Adam. Terdapat seorang guru yang mengiringinya.
"Perhatian pelajar-pelajar sekalian, hari ini kelas kamu menerima pelajar baru. Sila perkenalkan diri kamu," setelah membuat pengumuman tak rasmi pada pelajar-pelajar kelas tersebut, guru yang bernama Encik Razilan itu meminta pelajar baru itu memperkenalkan dirinya.
"Nama saya Nadia binti Rosman. Saya berasal dari Kuala Lumpur. Ibu bapa saya merupakan ahli perniagaan,". Pelajar baru itu memperkenalkan dirinya. Adam agak tertarik dengan pelajar tersebut tapi dia tidak menzahirkan apa yang dirasainya, sebaliknya menyambung menungannya.
"Nadia, awak duduk di belakang sana," jari Encik Razilan menunjukkan tempat duduk di belakang Adam. Nadia berjalan menuju ke tempat duduk yang ditunjukkan oleh Encik Razilan. Tanpa bersuara dia melabuhkan punggungnya di tempat duduk tersebut. Setelah kelas Encik Razilan berakhir, Nadia memanggil-manggil Adam dengan nada yang perlahan.
"Awak! Awak!" Adam menoleh ke belakang.
"Nama awak siapa?" Nadia mengajukan soalan. Terdapat rakan sekelas mereka yang menyampuk.
"Cik Nadia, tak payahlah cakap dengan dia. Dia tu mayat hidup. Silap-silap dia gigit Cik Nadia jadi spesis macam dia," rakan-rakan lain ketawa bersama-sama mendengar lawak yang langsung tidak lucu bagi Nadia dan Adam.
Pada waktu pulang, Adam menunggu bas sekolahnya sambil duduk di pondok berhampiran. Kebetulan Nadia juga menunggu bas yang sama di pondok yang sama. Apabila bas sampai, kedua-dua mereka mengangkat punggung dan menuju ke bas tersebut. Tanpa sengaja, kedua-dua mereka cuba masuk ke bas serentak, namun sebagai lelaki yang merasakan dirinya gentleman, Adam membiarkan Nadia naik masuk dahulu. Adam duduk di tempat duduk hadapan Nadia, sama seperti waktu di dalam kelas. Kelihatan Adam cuba menulis sesuatu sambil diperhatikan Nadia. Apabila dia sedar tentang mata Nadia memerhatikannya , dia terus menyimpan apa yang ditulisnya ke dalam beg. Nadia pula menghulurkan gula-gula getah yang dibelinya kepada Adam. Adam dengan rasa segan-silu mengambil sebungkus gula-gula getah tersebut. Nadia hanya tersenyum melihat Adam menerima pemberiannya.
Sejak hari itu, mereka berdua mula berkawan. Mereka sering bantu-membantu antara satu sama lain. Salah satu contoh yang dapat dilihat ialah dalam pelajaran. Adam yang mahir dalam Kesusasteraan Melayu memberi tunjuk ajar kepada Nadia dalam mata pelajaran tersebut sementara Nadia mula memberi tunjuk ajar dalam mata pelajaran yang merupakan kepakarannya, iaitu Matematik. Adam secara perlahan-lahan mula berubah daripada seorang yang murung kepada seorang yang sentiasa tersenyum. Daripada seorang yang nakal kepada seorang yang mempunyai sikap yang terpuji di samping mengekalkan gaya pemakaiannya yang tidak terlalu skema. Perasaannya terhadap Nadia juga mula berubah daripada sekadar tertarik kepada perasaan angau. Setiap malam, dia asyik teringatkan Nadia dan mula mempertimbangkan niatnya untuk meluahkan perasaan terhadap gadis idaman buat kali ke-4.
"Dia tu lawa. Baik pula tu. Apa lagi yang aku ragu-ragu. Mungkin sudah sampai masa untuk aku meluahkan perasaan ku kepadanya. Tapi kalau aku ditolak lagi macam mana? Apa yang harus aku buat. Aku ingin hubungan kami lebih daripada hanya sekadar kawan. Tapi dalam masa yang sama aku takut hubungan kami terjejas hanya kerana aku meluahkan perasaanku. Jadi, macam mana?" fikir Adam sendirian.
Keesokan harinya, seperti biasa Adam menghabiskan masanya bersama satu-satunya rakan baiknya yang juga merupakan gadis idamannya, Nadia. Dia memberitahu Nadia sesuatu.
"Petang nanti jumpa saya di taman,".
"Boleh," Nadia menjawab ringkas.
Petang itu mereka berjumpa. Adam membelanja Nadia minuman yang dibelinya di kedai runcit sebelum dia datang ke taman.
"Ada apa awak nak beritahu saya sampai kena jumpa di sini pula?".
"Saya…saya…" Adam tergagap-gagap untuk menyuarakan apa yang tersimpan di hatinya.
"Awak apa?"
"Sebenarnya saya suka pada awak. Jadi sudi tak kalau awak menerima saya sebagai teman istimewa awak," berjaya juga Adam meluahkan perasaannya. Nadia hanya tersenyum, dan kemudiannya menganggukkan kepala. Itu membuatkan Adam melompat kegembiraan.
Keesokan pagi, mula kecoh dalam kalangan pelajar tentang Adam yang berjaya memikat seorang perempuan buat pertama kali. Adam dan Nadia masuk ke kelas bersama diiringi dengan tepukan gemuruh oleh rakan sekelas mereka. Nadia hanya tersenyum sementara Adam pula control macho. Salah seorang rakan mereka bersuara kepada Adam.
"Tahniah, bro. Berjaya juga kau akhirnya setelah tiga kali kena reject!" diiringi gelak ketawa oleh rakan-rakan yang lain. Namun, Adam sedikit pun tidak marah kerana dia akhirnya dapat juga merasa nikmat bercinta.
Namun kebahagiaan Adam itu ternyata hanya sementara. Keesokan harinya pula kecoh satu berita tentang kejadian yang bakal mengubah hidup Adam buat selama-lamanya. Dalam majlis perhimpunan pada hari tersebut, seorang guru mengumumkan sesuatu yang amat menyedihkan.
"Semalam pelajar kita yang bernama Nadia binti Rosman telah menghadapi kemalangan jalan raya. Dia dikejarkan ke hospital tapi sebelum sempat sampai ke hospital, dia menghembuskan nafasnya yang terakhir," semua pelajar terkejut mendengar berita mengejut tersebut, terutamanya Adam yang akhirnya jatuh pengsan. Dia dikejarkan ke hospital.
Sebaik saja dia sedar, dia mendapati kedua ibu bapanya berada di sisinya.
"Adam, Adam dah sedar?! Adam tahu tak risau mak dibuatnya bila dapat tahu Adam masuk hospital,".
"Mak jangan risau. Tak ada apa-apa. Adam cuma terkejut. Kawan baik Adam dah meninggal, mak," mata Adam mula berkaca.
"Adam tidak boleh bersedih. Semua yang berlaku adalah ketentuanNya. Kita sebagai manusia hanya boleh menghadapinya," bapa Adam memberikan nasihat. Tiba-tiba mereka didatangi seorang pelawat. Pelawat itu merupakan gadis yang pernah menolak cinta Adam, Ila.
"Assalamualaikum, Pak Cik, Mak Cik,".
"Mak, ayah…boleh tak tinggalkan kami sebentar," Adam bersuara perlahan. Ibu dan bapanya lalu beredar kerana mahu menenangkan hati anak kesayangan mereka.
"Awak jangan salah faham. Saya datang bukan sebab saya risaukan awak. Saya cuma bersimpati pada awak. Dan saya nak jelaskan sebab kenapa saya menolak cinta awak dahulu. Bukan sebab saya tak suka awak. Bukan sebab awak ni skema aje masa tu. Tapi sebab saya tak boleh terima awak hanya meluahkan perasaan awak melalui panggilan telefon. Itu menunjukkan awak seorang lelaki yang pengecut kerana tidak berani mengambil risiko untuk meluahkan perasaan awak untuk memenangi hati saya. Tapi awak lihat sendiri bila awak meluahkan perasaan awak kepada Nadia. Dia menerima awak kerana awak berani meluahkan perasaan awak tu di depannya, bukan hanya melalui sms mahu pun panggilan telefon. Jadi apa yang saya nak beritahu awak ialah saya respek terhadap awak kerana telah berubah menjadi seorang lelaki yang lebih berani," setelah berbicara panjang lebar, Ila terus beredar untuk pulang. Penerangannya yang panjang lebar itu telah membuatkan Adam sedar kenapa pelajar-pelajar perempuan di sekolahnya memandangnya dengan wajah yang penuh dengan kebencian. Semuanya berpunca daripada dirinya sendiri yang tidak mempunyai keyakinan diri dan jarang bergaul dengan golongan seperti mereka.
Setelah sembuh, Adam kembali semula ke sekolah dengan sikap yang berbeza. Dia mula menjadi seorang yang peramah dan bergaul dengan ramai orang terutamanya yang sebaya dengannya. Hal itu menjadikan dirinya seorang yang berkarisma dan menarik perhatian orang lain sekali gus meningkatkan keyakinan dirinya. Kononnya dia mula menerima banyak surat cinta.
posted by Penulisan2u @ 6:41 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 10/7/09 7:35 PTG, Anonymous anis said…

    urm .
    ni komsas ke ?
    mcm2 pengarajaran .
    hahaa

     

  • At 10/7/09 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adehh ..
    typo plak .
    pengajaran ok .

     

  • At 14/7/09 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah...cerita ni bagus.
    saya suka.. gambateh...

     

  • At 15/7/09 2:29 PTG, Blogger AMRIE said…

    ok,not bad cerita ni,ader juga konflik dan pengajaran dlm bab ni.kalau dipanjangkan sedikit,rasanya lebih menarik.apapun tahniah kepada penulis.susah sebenarnya cerpen yg mengambarkan sifat seorang lelaki

     

  • At 15/7/09 6:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh...tp pndek sangat ar.de part yg leh dhuraikn dgn pnjang.

     

  • At 16/7/09 4:37 PTG, Anonymous Eym said…

    terima kasih atas komen positif yang diberikan...komen2 yang diterima menaikkan semangat saya untuk menghasilkan karya yang lebih baik pada masa akan datang...

     

  • At 17/7/09 2:02 PTG, Blogger A'al said…

    k la.takde masalah tntang cerpen awk but tak menarik sbb awk xde ayt power.

     

  • At 17/7/09 5:54 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    adush,
    cerita zaman sekolah jerk,
    tetiba mati,
    pastu sedar kesilapan diri tentang nak ngorat perempuan?
    adush,tak kene langsung dengan zaman persekolahan,
    lebihkan belajar tu sikit ok.
    nice trying.

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 18/7/09 8:26 PG, Anonymous Eym said…

    A'al...
    mana bleh ada ayat power sebab hero dlm citer ni bukan seorg yang pandai mengayat...

    dhamirah...
    apa salahnya mati tiba-tiba? Bukan ke ajal maut tu atas ketentuan Tuhan?

     

  • At 21/7/09 10:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok lah tapi ringkas sgtlah, ayt pun kurng power ckit..

     

  • At 21/7/09 3:56 PTG, Anonymous ara said…

    kay r..
    tp pening ckit coz perenggan pjg2..
    wt je perenggan byk x sape mawa..
    yg penting senang baca..
    anywhre wish u luck 4 next cerpen..
    sy ske bc je..he..

     

  • At 3/11/09 2:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku alergik la bdk2 sekolah becinta nih
    argh....
    cannot accept

    d

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group