BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 22, 2009
Cerpen : Playboy vs Playgirl
Nama Pena : Ieka89

Nur Kamelia Farhana merupakan seorang gadis yang ayu. Dia berumur 23 tahun tetapi masih belum mempunyai kekasih hati yang tetap (Cinta Sejati) kerana dia suka mempunyai teman lelaki yang ramai dalam satu mase. Kirenya si Lia ni playgirl la… Yang peliknye, dia tidak pernah kantoi mase keluar dating dengan pakwe-pakwenya. Hebat kan?? Padahal pakwe-pakwenya tinggal dalam bandar yang sama. Ramai yang menaruh hati pada Lia ni tetapi dia hanya memandang lelaki yang kaya (dia ni mata duitan tau..hehe) sebab senang dia nak mintak pakwenya tu beli macam-macam..Ish3..teruknya perangai…Walaupun dia suka lelaki kaya, tetapi dia tidak akan layan suami orang ataupun orang tua yang tak sedar diri. Kira ok lagila perangai minah ni. Taklah dia rembat semua lelaki.Ikutilah kisah Lia ni..

"Wei Lia…ko ni bile nak berubah ha?? Asyik dok mainkan perasaan lelaki je..Berape banyak la pakwe ko dalam satu mase?",kawan baik Lia, Ecah memarahi Lia kerana dia sudah menyampah dengan sikap playgirl Lia ni.
"Ala..sukahati aku la..tak payah la jeles beb",Lia mengerutkan dahinya dan menjeling Ecah.
"Bukan aku jeles tapi ko tu dah 23 tahun. Patutnya sekarang ni ko dah ade kekasih tetap. Bila lagi ko nak berubah? Tak teringin nak kawin ke?",Ecah melabuhkan punggungnya di sebelah Lia.
"Kawin? Please…awal lagi k? Aku tak puas enjoy lagi ni. Masih banyak yang aku tak dapat lagi ni",Lia memandang wajah Ecah.
"Ish…awal apanya??Sekarang ni elok kawin awal. Apetah lagi dengan keadaan sosial sekarang ni. Tengok macam aku ni. Dah nak kawin..Padahal kita sebaya. Takde masalah bagi aku pun".
"Itu ko..bukan aku. Aku tak suke la kawin awal ni. Lagipun,pakwe-pakwe aku tu nak letak mane? Kesian la kat diorang tu.. Semuanya nak kawin dengan aku. Tapi aku taknak la…",Lia memandang pasangan kekasih yang sedang dating di hadapan mereka.
"La..ko taknak kawin dengan salah sorang dari diorang? Kenape pulak? Bukan ke pakwe-pakwe ko tu kaya-kaya semuanya".
"Aku nak si Tengku tu je.. Tapi aku rase, diorang tu tak matang langsung la. Bila aku marah sikit je, dah merajuk gila-gila. Naik rimas aku tau. Ade yang kongkong aku tak tentu pasal. Ingat aku ni bini dia ke ape??",Lia merampas air tin minuman Ecah.
"Sedap-sedap je ambik air aku ek? Dah tu, buat ape ko stay couple dengan diorang tu? Putus jelah..Pastu ko cari la pakwe lain. Tapi pastikan lepas ni ko setia tau,"Ecah menjeling pada Lia.
"Mane boleh putus buat mase ni. Sorang tu dah janji dengan aku nak bawak aku shopping tiap-tiap hujung minggu. Sorang lagi pulak dah janji nak belikan aku kete Myvi..fuh..tak payah keluar duit beb. Semua orang tanggung",Lia membuat reaksi muka yang bangga.
"Gila la ko ni. Berani ko ambik semua yang diorang bagi ek? Jangan sampai 'terhutang budi, tergadai body' dah la ek? Oklah..aku nak jumpe tunang aku ni. Kirim salam kat semua boyfriend kesayangan ko tu ek? Bye..",Ecah bangun dan berlalu meninggalkan Lia.

***

"Sayang, jom ikut I balik rumah. Mama I nak jumpe U la..",pakwe pertama Lia ni namenya Fizal. Dia amat menyayangi Lia sepenuh hatinya.
"Pergi jumpa mama U? For what?",Lia memandang muka Fizal.
"Mama I nak kenal-kenal dengan U. Lagipun kami dah setuju nak masuk meminang U minggu depan",Fizal memegang tangan Lia.
Lia menarik tangannya dari genggaman Fizal. "Masuk meminang I?? U dah gila ke?".
"Kenape pulak U cakap I gila? I betul-betul sayangkan U. I nak jadikan U isteri I yang sah. Salah ke?",Fizal memandang muka Lia.
"I tak sedia lagi nak jadi isteri orang. Maaf…U carilah perempuan lain", Lia bangun dan berlalu meninggalkan Fizal. Fizal mengejarnya dari belakang.
"Sayang..kenape dengan U ni? U tak sayangkan I ke? Takkan U taknak I meminang U kot",Fizal menarik tangan Lia.
"Please Fizal..let me go. I don't want u!! Please go away",Lia menarik tangannya.
"Sayang..jangan buat I macam ni? Ape salah I? Jangan tinggalkan I. I dah belanja U shopping macam-macam. U tak ingat ke segala pengorbanan I pada U?",Fizal berdiri di hadapan Lia.
"Oh..baru I tahu sikap U. U suka mengungkit. I tak heran la dengan semua yang U dah belanja I. Nanti I ganti balik. Kita putus.. Selamat tinggal Fizal Azwan bin Tan Sri Faizal",Lia meninggalkan Fizal yang masih lagi terpinga-pinga.

***

Lia menemui kekasihnya yang kedua. Namanya Tengku Irwan bin Tengku Rashid. Pakwe Lia yang ni, Lia memang sayang sebab dia ni sangat-sangat kaya dan dah belikan Lia sebuah kereta Myvi idamannya.

"Hai sayangku..abang rindu sangat kat sayang tau",Irwan duduk bersebelahan dengan Lia.
"Yeke abang rindu sayang ni?? Buktinya?",Lia memandang Irwan.
"Bukti? Takde bukti la sayang. Hati abang je dapat buktikannya", Irwan tersenyum pada Lia.
"Yelah tu..ala..sayang tahu abang tipu..em..",Lia buat muke merajuk.
"Ala..nape buat muka macam tu? Hilanglah lawa sayang abang ni nanti. Dahla tu…Ni ade hadiah untuk Lia",Irwan memberikan hadiah pada Lia.
"Ape ni abang??", Lia terus membuka hadiah tersebut. "Wah..henset baru. Cantiknya abang..thanks so much ye my dear",Lia memegang tangan Irwan.
"You're welcome my honey. Everything for u",Irwan membalas pegangan tangan Lia.

Tiba-tiba datang seorang perempuan menyerang mereka.

"Irwan, what are u doing here with this girl??",Zety menjeling Lia.
"Nothing..dia ni kawan I je. U jangan la buat kecoh kat sini pulak",Irwan bangun dan memandang wajah Lia yang kebingungan.
"Habis tu buat ape U pegang tangan perempuan ni? Dia ni makwe simpanan U ke Irwan? U jangan main-main dengan I, Irwan",Zety menarik tangan Irwan. Lia sudah hilang sabar.
"Sape makwe simpanan Irwan??? Aku ni makwe dia yang sebenar k? Jangan nak dok tuduh tak melulu je.. Ko ni sape? Tiba-tiba datang mengganggu ketenteraman orang lain. Ko tak malu ke terpekik terlolong kat tempat awam macam ni? Mane maruah ko ha??",Lia menghamburkan segala kemarahannya pada Zety.
"Excuse me. U ni sape ha?? Sedapnya mulut U bercakap. I ni Zety. Tunang kepada Irwan. Kami nak kawin lagi 2 bulan. So, sape yang tak tahu malu rampas tunang orang? U ke I?". Zety menolak badan Lia. Irwan cuba meredakan keadaan.
"What?? Irwan!!! Ape semua ni? Betul ke ape yang perempuan ni cakap? Betul ke dia ni tunang U?????",Lia menarik baju Irwan.
"Ye.. dia tunang I", Irwan menarik bajunya dari genggaman Lia.
"So, selama ni, U saje bercinta dengan I sebab ape? Ape motif U ha??",Lia menangis.
"Wei perempuan. Simpan jelah airmata U tu. U yang senang dipermainkan. Sayang, jom balik. Mama I nak jumpe U kat rumah",Zety menarik Irwan pergi dari situ. Lia pula terus pulang ke rumah dengan linangan airmata.

***

8 bulan kemudian…

"Lia, ko takde pakwe lagi ke? Takkan masih trauma dengan kes ko ngan Irwan tu kot. Salah ko jugak. Nape ko jadi playgirl. Tu balasan Allah kat ko la tu..bagi ko sedar sikit",Ecah mula membebel dekat Lia.
"Dahla..janganla cakap benda ni lagi. Aku tak sukelah..boleh blah la dengan Irwan tu. Macam la bagus sangat. Lagipun aku dah sedar kesilapan aku. Pasni, kalau aku bercinta aku akan setia pada pasangan aku. Serik la kene macam hari tu",Lia termenung.
"Tahu gak ko serik ek? Aku ingatkan ko ni tak tahu menyesal..hehe..sorry.. aku gurau je tu. Ha..ade lelaki kirim salam dekat ko tadi",Ecah menepuk belakang Lia.
"Lelaki mane pulak ni? Ko ni ade-ade jelah Ecah. Lepas kes dulu, aku ni macam tak laku la.. Pelik betul. Sorang pun taknak kat aku dah",Lia memandang Ecah.
"Ish..tak baik cakap macam tu tau. Still ade lelaki yang nak kat ko. Fendi yang keje kat sebelah bangunan kite ni kirim salam kat ko pagi tadi mase aku baru je sampai opis. Hensem gak mamat tu..muke cute je",Ecah tersenyum melihat Lia.
"Fendi yang rambut pacak-pacak tu ek? Yang keje kerani tu kan??"Lia cuba mengagak.
"Yup..mamat tulah..ko janganlah nak ambik yang berduit je.. Fendi tu ok pe. Keje kerajaan lak tu. Cerah mase depan ko nanti".
"Em..betul la tu..aku pun taknak cari anak-anak orang kaya dah. Menyusahkan hidup aku je. Ecah, takde ke dia mintak no.telefon aku ke, nak jumpe aku ke?",Lia menggoyang-goyangkan badan Ecah.
"Buat mase ni, takdelah..ala..bende ni kena slow-slow.. Ne leh kelam kabut. Ni soal hati beb".

***

3 bulan selepas itu, Lia dan Fendi sudah pun mula berkawan rapat. Mereka mula berkenalan apabila Fendi menumpangkan Lia balik kerja apabila Lia sedang menunggu bas pada waktu hujan. Kereta Lia rosak pada masa itu. Bibit-bibit cinta mula berputik dalam hati mereka. Lia amat selesa dengan sikap Fendi yang begitu understanding dan caring. Tapi mereka masih belum memutuskan untuk menjadi pasangan kekasih.

"Lia, saye nak tanya sesuatu ni. Boleh tak? Tentang hal peribadi",Fendi menanyakan soalan pada Lia sewaktu mereka lunch same-same.
"Boleh..tanye la.. Kalau boleh, saye jawab k?",Lia menyedut air jus oren dihadapannya.
"Awak dah ade pakwe? Kalau takde, sebelum ni awak pernah bercinta tak?",Fendi memandang Lia.
"Buat mase sekarang ni, saye takde makwe lagi. Tipulah kalau saye cakap dulu saye tak pernah bercinta. Awak pulak?",Lia tersenyum manis pada Fendi.
"Saye? Saye pun takde makwe jugak.. Dulu ade la. Nak tak jadi makwe saye? Saye cintakan awak, Lia,".
"Ha..awak ni biar betul?",Lia terperanjat dengan pertanyaan Fendi tu.
"La..betullah..saye ni tak tahu nak romantik-romantik. Kalau saye sukekan seseorang, saye akan berterus terang je dengan dia. Buat apelah nak berkias-kias", Fendi tersengih depan Lia.
"Hahaha..yelah…tapi awak, saye ni bekas playgirl tau. Awak tak takut ke hati awak dipermainkan?? Tapi saye ni taklah sampai gadaikan maruah saye mase saye jadi playgirl dulu".
"Kalau awak nak mainkan hati dan perasaan saye, awak takkan mengaku awak tu playgirl. Betul tak? Lagipun Lia, saye ni bekas playboy jugak. Awek keliling pinggang dulu. Tapi bila saye sayangkan seorang perempuan tu, dia mainkan perasaan saye lak. Mase tu baru saye dapat rase ape yang awek-awek simpanan saye rase. Memang perit la..Sejak tu, terus taubat tak buat dah",Fendi ketawa.
"Em..lebih kurang same la dengan cerita saye kenape saye berubah macam ni",Lia termenung.
"Takpelah..tu kan cerita lame..Sejarah hidup kita. Tak payahlah nak kenang-kenang dah. So, ape jawapan kepada soalan saye tadi? Sudi ke tak jadi kekasih saye?",Fendi merenung mata Lia.
"Ok.. saye sudi tapi janji setia kat saye dan sayang saye sorang je tau".
"Ok cayangku..hehe. Thanks sudi jadi kekasih saye. Awak separuh daripade nyawa saye tau", Fendi menggenggam tangan Lia.

***

Setahun selepas itu…

"Lia..cantiknya ko hari ni. Pandai mak andam tu mekapkan ko. Sesuai sangat dengan muka ko ni,"Ecah membelek muka Lia.
"Yeke Cah?? Thanks…kandungan ko ni dah berape bulan? Dah besar aku tengok",Lia memegang perut Ecah yang memboyot.
"Dah 7 bulan la..lagi 2 bulan keluar la baby sulung aku. Takpe..pasni ko pulak",Ecah memegang tangan Lia. "Sejuknya tangan ko..ko takut ke ape ni?".
"Takutla wei..sikit lagi aku akan jadi bini orang".
"La..patutnya ko gembira tau..bukannya takut. Ha..jom turun. Bakal suami ko dah datang tu. Sikit lagi akad nikah akan berlangsung".

Fendi bersalaman dengan Tok Kadi untuk memulakan akad nikah. Fendi menjeling Lia yang berada di hadapannya. Dia tersenyum melihat bakal isterinya yang cantik itu.

"Mohd Affendi Rizal bin Abdullah..",Tok kadi memulakan akad nikah.
"Saya..",jawab Fendi.
"Aku nikahkan dikau dengan Nur Kamelia Farhana binti Mohd Kamal dengan mas kahwinnya 701 ringgit tunai".
"Aku terima nikah Nur Kamelia Farhana binti Mohd Kamal dengan mas kahwin 701 ringgit tunai",Fendi melafazkan akad nikah dengan lancar. Semua saksi sudah mengesahkannya. Dengan sekali lafaz, Lia kini menjadi milik Fendi. Insyaallah buat selama-lamanya…Fendi datang dan duduk depan Lia. Upacara membatalkan air sembahyang pun bermula.

"Sayang kini milik abang",Fendi tersenyum dan menyarungkan cincin di jari manis Lia.
"Ye abang",Lia mencium tangan suaminya itu. Fendi mengucup dahi Lia. Kegembiraan dan kebahagiaan jelas terpancar di wajah pengantin baru itu.

***

2 tahun selepas itu…

Fendi dan Lia dikurniakan sepasang cahaya mata kembar. Usia anak mereka baru setahun. Anak sulungnya lelaki dan diberi nama Mohd Ashraf Rizal dan kembarnya pula diberi nama Nur Farhana Qistina.

"Abang, tengok anak-anak kite tu. Dua-dua tengah nak belajar berjalan. Ashraf tu dah laju berjalannya. Fana masih lagi terkedek-kedek.. Geramnya sayang tengok mereka berdua tu, abang",Lia duduk di sebelah Fendi dan memeluk suaminya.
"Abang pun geram jugak tengok telatah anak-anak kite tu",Fendi membalas pelukan isterinya dan mencium dahi Lia. "Sayang, abang nak anak lagi sorang".
"Lagi sorang? Dua tu cukuplah abang. Kan kita dah dapat sepasang",Lia memandang suaminya.
"Ala..abang nak lagi sorang lelaki. Leh jadi geng dengan abang. Boleh ye, sayang??",Fendi menggenggam tangan Lia.
"Ade rezeki, adelah k?",Lia membalas pegangan tangan Fendi.
"Thanks..sayang sangat kat isteri abang ni.. Sayang, abang harap anak-anak kita tu tak jadi playboy dan playgirl macam kita dulu ye??",Fendi mencium pipi Lia.
"Ish..janganlah mintak macam tu abang. Sayang taknak diorang jadi macam kita dulu",Lia mendukung Fana. Fendi pula mendukung Ashraf. Bekas playboy dan playgirl ni bahagia dengan perkahwinan yang dibina. Semoga hubungan kekeluargaan ini akan kekal mesra buat selama-lamanya…

+++ Siape kate seorang playboy or playgirl tak boleh berubah?? Sesiapa yang rase dirinya seorang playboy or playgirl, berubah lah sebab korang pasti akan dapat balasannya. Setiap perbuatan akan dibalas tak kira sama ada perbuatan yang baik atau jahat. Jika kita buat baik, pasti akan dibalas dengan baik. Begitu jugaklah sebaliknya. Tak payahlah mainkan perasaan orang..Tak dapat untung pape pun. Setia lah pada yang satu.. Jangan ikut pantun ni pulak.. Ni pantun mengarut. Playgirl n Playboy je yang suka pantun ni.

* Berkawan biar seribu,
Bercinta biar empat,
Yang setia cuma satu,
Yang lain buat sparepart…

~ Yang baik datangnya dari Allah. Yang buruk datangnya dari diri saya sendiri. Jika ade yang terase atau tak berapa suke cerita ni, maaf sangat-sangat k? Adios semua. Just cerpen untuk hiburan dan tatapan anda semua. Ni karya saya yang ke 5… Komen anda dialu-alukan…

### TAMAT ###
posted by Penulisan2u @ 5:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
62 Comments:
  • At 22/7/09 6:15 PG, Blogger Org Ganu said…

    not bad..
    funny n sweet..
    lain dari yg lain

     

  • At 22/7/09 8:22 PG, Anonymous Gba said…

    g stuju dgn kenyataan ieka..
    manusia bole brubah..
    well done, dear...
    dr_g

     

  • At 22/7/09 8:52 PG, Blogger Hani Hilman said…

    Ngee..
    aku pun playgirl gak dolu, skang x dah...
    brubah coz da jumpa org yang suai ngan aku.
    pada player luar sana, watchout! akan ada orang yang dikirim Allah untuk balas perbuatan koranga..
    dat time korang nangis camne pun orang wat derk je...

     

  • At 22/7/09 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul2...kite belajar dari pengalaman hidup..
    mcm ieka gak la..
    pernah jadi playgirl gak..
    skrg ni xdah..dah nk jadi bini org dh pun..huhu..
    zaman playgirl dah berlalu...

    jujur,
    Ieka89

     

  • At 22/7/09 1:52 PTG, Blogger senjalina said…

    best..suka baca ne

     

  • At 22/7/09 3:53 PTG, Anonymous gennieviana said…

    santai la bca citer mcm ni,
    best..slmt kmbli ieka89...

     

  • At 22/7/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thanks gennieviana..
    ieka de hantar satu lagi cerpen..
    tu cerpen yg terakhir dari ieka tau..
    maybe pas ni ieka xaktif dlm tulis cerpen dah..
    sorry semua..

    sedih,
    Ieka89

     

  • At 23/7/09 10:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala napa xnk bt da
    huhuhu..xbes nyer
    bt la lg yg uniq2...

    dr- gto_gulz

     

  • At 23/7/09 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...congrates to writer..
    ---sleepingcutie---

     

  • At 23/7/09 10:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awat x nk wt dh..
    nk luang ms ngn tunang ea3..
    he..
    anywhre cerpen nie bez..

     

  • At 24/7/09 6:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    melompt-lompat meyh cite neh..oke saje..

     

  • At 24/7/09 11:11 PTG, Anonymous Cik Wa said…

    good.. i like it!!

     

  • At 25/7/09 11:10 PG, Anonymous yanna nabil said…

    sweet citer nie...pegjrn wt playgirl kt luar sane...

     

  • At 25/7/09 10:02 PTG, Anonymous ariyana.natasya said…

    cite nie best..syg btl klu stop mnulis smpi sni

     

  • At 25/7/09 10:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen nie mmborinkkn..

     

  • At 26/7/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wa..
    bestnye,,
    nnt wat la cte lain yew,,
    gudluck..

     

  • At 26/7/09 5:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau boleh ayat dialog dibuat lebih sempoi..

     

  • At 27/7/09 12:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oklh...

     

  • At 27/7/09 12:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice...seusailah utk playgurl kat sne yek.._blev_

     

  • At 27/7/09 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    sweet nyer cite neyh

     

  • At 27/7/09 7:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jugak jalan cerite ni
    akhir nvel ni menarik de jalan cerite yg rmantik.
    gd luck for next novel lak lps ni.k

     

  • At 27/7/09 9:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    PERGH!
    SIAP ADE MORAL OF STORY LG..
    WAAA..!! I LOVE THIS STORY..
    I HOPE YOU WILL KEEP 'BERKARYA'
    JGN PUTUS ASA!
    I WILL SUPPORT U.!!

    < ALULA >

     

  • At 28/7/09 2:01 PG, Anonymous lia said…

    mmg btol.aku dlu pn pnah main2 n xserius dgn cinta.ble jmpa y bru terus tinggalkn y lma.smpai la aku jmpa sorg mamat ni.terus aku x pandang org len.huhu.but jdoh kmi xlma.smpai skrg single.myb sbb 2 kot smpai skarg aku xkapel.huhu.selalu main2kn perasaan org

    btw,gd luck for the writer..keep up the gd work!

     

  • At 28/7/09 1:47 PTG, Blogger ReD said…

    mmg besh cter ni... sempoi j..ending pn ok.. siap ngan moral of da story lagi tu.. hehe

     

  • At 28/7/09 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biase2 jerk

     

  • At 29/7/09 11:41 PG, Anonymous zila said…

    ak pn pnh jd plygrl dlu tp skrg xda da sb da jmpe y tol2 syg...hehehe..ap2 pn cte ni best ar,usaha la lg k...

    dr zila...

     

  • At 30/7/09 12:37 PG, Anonymous mieyra said…

    best3..
    b0leh mmberi keinsafan pdewr sesetengah owg..
    teruskan mghasilkn karya yg lbeyh mnarik dan mlat0p!!

     

  • At 31/7/09 3:10 PTG, Anonymous scorpgurl said…

    salam...congrats pd writter,saya suka ayat yang writter tulis last skali..cantek..buat la lg karya yang lebih menarik!!gud luck!ahakss...=]

     

  • At 1/8/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blh than la citer nie..
    xde la boring..

     

  • At 1/8/09 6:15 PTG, Blogger MiRMo_ZiBaNG said…

    hohoho...trkne kt aq meh...

     

  • At 1/8/09 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..ok ar 2...menghiburkn...

     

  • At 6/8/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sumpah x bes!

     

  • At 9/8/09 5:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple story, straight forward......

     

  • At 9/8/09 10:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok jak..xmnyesal baca..

     

  • At 10/8/09 5:30 PTG, Anonymous MiSz_LoBeR said…

    aslmkm....
    best jgk larh...
    cuma,citer nie nmpk mcm rushing sgt...
    xda bukti yang tunjukkan mereka berdua turh playboy&playgirl...maksud saya,citer tentang mereka yang berperangai buruk turh x terserlah....
    tp,ok larh turh,... heheheheheh.... senyum skit... peace!!!!!

     

  • At 10/8/09 8:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceeehhhhhhh comelll.... well done..

     

  • At 11/8/09 2:29 PG, Blogger Cya_Vincylea88 said…

    Ok jg lain daripada cerpen yg lain..cerita die mudah d fahami...cuma jln cerita die agak cpt jg la..xpa try utk improvekan skill penulisan anda ya..Wish u gud Luck ya..

     

  • At 11/8/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    juz ok

     

  • At 13/8/09 1:37 PTG, Anonymous syuha_syud slumber_jer2002@yahoo.com said…

    cite ni bagus gak ar kan. sbb dapat yg sekufu dg dia. sama2 play2.. playgirl+playboy= play2.. hehehe.. sape2 yg terasa dia tu playgirl or playboy.. hmm..sedarkanla diri kita.. huhu.. aku pun bsyukur sgt sbb aku ni pompuan.. kalu ak ni lelaki, ish.. maunye aku ade keliling pinggang.. hikhikhikk... guwau jerk.

     

  • At 14/8/09 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well, this is very meaningfull and to the writer good job yea! good luck in future - ReenaGomez

     

  • At 14/8/09 4:21 PTG, Anonymous Maryam Kamal said…

    Waaa!

    ada moral yg padat dan jelas!
    dan ramai yang nampak moral tu,
    dan terima moral tuh..

    tahniah!

     

  • At 14/8/09 8:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knape kalau stiap cite mesti ada name penoh hero atau heroin ek???cite ni boleh tahan gak ar tapi aku rasa cam skema la ayat2 die..cite die mmg ar best cuma jln cite je la yg kureng sket..harap dpt ok kan sket jln cte k..sory ar aku komen cam ni..dah kate komen..
    anyway aku terhibur baca kisah ni..

     

  • At 14/8/09 11:27 PTG, Anonymous aLyn said…

    ak plygirl gk . .
    smpyy skunk . .
    but im gonna change . ,
    maybe . .
    apepoun . ,
    bes cte 2 . .
    i like it so much !

     

  • At 15/8/09 1:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..1st time i read ur writing..
    good story..

     

  • At 15/8/09 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak best lngsg cite cam bdk kecik baru lps blajar..hampeh gle..tak profesional lngsng la..

     

  • At 16/8/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wooo....sejibik cam kes aku...sbijik sehh....realitnyer...aku trauma gak...tphehe...insaf?? lom kot.mwahahaha...

     

  • At 17/8/09 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ieka akan menulis lagi tapi tunggu ek x sangka korang sume peminat die ek,korang mmg best jgn risau t sy bgla die menulis lg nanti sy ckp kat die ek yela she's my beloved fiancee i love her so very much taw,sory coming soon k thanks everyone for support her in her writtings thank u all!

     

  • At 20/8/09 3:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thanks ats komen n support dari korang semua..
    yup..saye akan menulis lagi..
    sy ngah siapkan satu lagi cerpen..
    jgn lupe bace cite sy yg akan disiarkan nanti tau..
    "kau yang ku sayangi"..
    thanks for my fiancee gak sebb sudi spport honey..love u all expecially my fiancee...

     

  • At 24/9/09 9:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biase je cite ni

     

  • At 3/10/09 9:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamualaikum..
    First,nk gtau yg citer ni best sgt..
    Simple & jln citer pun mudah faham..
    Tahniah & truskan usaha anda..

    -Dzilda-

     

  • At 28/10/09 9:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r jugak.......
    aq suka jln citernya, menarik

    -kelly-

     

  • At 9/11/09 3:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer yg trlalu rngks
    tp ok ler..
    not bad
    keep it up

    (babylollypop91)

     

  • At 10/2/10 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Kna uBah gaYa penuLiSan . . .
    Ayat siMpLe n ringKas . . .
    Tapi kaLu bLey tRy guNe
    pkaTaaN yG Lbih seSuai . . .
    aLL the bEsT~~

     

  • At 19/5/10 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe kes byak bab pegang2 tangan antara bkn muhrim nie..haram tau..

     

  • At 28/5/10 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erk..playboy tu sape?xkan fendi kot

     

  • At 7/8/10 5:59 PTG, Anonymous atien said…

    aku pon dulu playgirl jgk..hehe..skrg da setia kt satu..

     

  • At 10/8/10 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah sodap bonar cito ni.. den dlu pon playgirl gak.
    tp dh insaf.. jln cito cinto den samo jo mcm cito ni..
    tp skrg dh sotio doh.. hehe..

    best2.. truskn berkarya ye..

     

  • At 4/10/10 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    stp prbuatan baik @ buruk akan dibalas..
    at least lia de peluang tuk berubah..
    n dikurniakn sorg llaki yg bleh trima dia seadanya n hdup bhgia..
    cter ni best!!
    truskn usaha..

     

  • At 31/1/11 1:55 PG, Blogger fizal84_ngage said…

    best jgk citer ni..siap kuar nama aku lg tu....

     

  • At 17/4/11 3:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    playgurl.....??
    aku cmtu gak...
    tpi bkan mata duitan


    tpi yg pnting ctew nie besh

     

  • At 3/5/11 6:02 PG, Anonymous teeya said…

    Smart lah story ni
    what goes around comes around
    tak gitu? hehe congrats kepada writer :D

     

  • At 26/2/12 2:50 PTG, Blogger shueha izumi said…

    boleh tahan la...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group