BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 31, 2009
Cerpen : Penghujung Takdir Cintaku
Nama Pena : angles

Sedihku,sakitku,ku terima..
Ku rela,ku pasrah,jalanmu..
Ini suratan..Aku di coba..
Demi rahmatmu ku memohon..
YaAllah..Redhai ketulusan hati..
YaAllah..Beri aku ketabahan..
YaAllah..Aku sanggup berkorban..
Demi rahmatmu..YaAllah..

Setiap baris lagu itu menyentuh tangkai hatinya..Redhakah dia??sanggupkah dia??YaAllah,kuatkan hatiku YaAllah..
"Zara tunggu abang balik ye..Abang pergi 2 tahun je..Tunggu abang sayang.."tergia-gia kata-kata itu terlayar di fikiran Zara..Masih di ingat janjinya..Tapi di manakah janjimu??
Ye..Aku bersalah..Salah aku kerana setia pada cintaku..Salahku kerana berkeras ingin mencari kau di Palmona..Salahku juga kerna meninggalkan keluargaku di Malaysia..YaAllah besar sungguh dosaku..
"Zara,kenapa kau nangis nie??"Inilah sahabat yang masih setia di sisi aku..
"Tak ade pape Sya..Habuk masuk mata.."berselindung di balik senyuman..
"Zara,aku kenal kau bukan baru seminggu..Dari kite kat TPM lagi..Aku tahu hati kau..Ini semua pasal Abang Ridhwan..Aku tak sangke Abang Ridhwan sanggup wat macam nie.."
"Dah la Sya,aku da lupekan semuanya.."benarkah??tidak!!aku masih sayangkan Ridhwan..Lemahkah aku??mungkin...
"Betul ke Zara??Aku tahu kau hanye nak sedapkan hati aku je..Zara,kau nak dengar cerite aku tak??"
"Cerita ape??soal Zara tak sabar nak tahu..
"Dulu aku ade someone special tau..Name die Khairul Izuan Muhammad..Aku mule-mule tak sayang kat die..Kau tau tak,kami kenal kat Lubuk U..Masa tu aku bercuti dengan family aku..Kau tau Lubuk U kat mane??"lagaknye macam Jalaluddin Hassan pulak..
"Ermmm..Tak tahu la Sya..Pastu-pastu Sya??"berminat pula pada cerita kawan baiknye itu..
"Die mintak no telefon aku..Mase tu aku dok swimming pool kat dalam air..Datang dekat,dekat and makin dekat..Bukan die la tapi aku..Hehe.."
"Hei..Gatal jugak kawan aku nie ye.."gurau Zara sambil menggeletek Tasya..Sungguh,Tasya gembira melihat Zara kembali seperti Zara yang dulu..
"Kau nak aku sambung tak??"geli hati Tasya dengan lagak Zara..Seperti sudah terlupa die pada kehancuran hatinya pada Abang Ridhwan..Takde abang-abang lagi dah..Ridhwan je terus..Kalau aku jumpe kau Ridhwan,siap kau..Sape yang bagi hak untuk kau lukekan hati insan yang tulus sayangkan kau??
"Helo..Kau kemane tu Sya??planet pluto ke??"soal Zara kerna di lihatnya Sya termenung jauh..
"Taklah..Planet Marikh.."lucu mendengar jawapan Tasya lantas berderai tawa yang masih bersisa..
"Mengarut pulak dia..Sambung la.."berminat betul minah ni dengan cerita aku..Ini kisah betul ye,bukan cobaan..
"Ok-ok..Kat mane aku tadi?ha!Aku pun bagi la..Sebab aku tangok die dok usya-usya aku..Aku bagi green light terus pergi kat die..Dengan itu,terjadinya drama swasta yang hanya aku,die dan sepupu die je..Betul cari nahas aku..Kau tau Zara..Mak aku dengan mak cik aku macam cc tv kat atas tu..Tapi,kami lagi bijak..Hehe.."tersenyum simpul Tasya bila kenangan itu di ungkit kembali..
"Dan masa tu juga,aku hampir mati..Aku selamat pun sebab di selamatkan oleh seorang mamat ni..Tapi bukan Izuan la.."
"La..Kenapa bukan Izuan??Kalau Izuan,mesti romantic.."
"banyak la ko punya romantic..Wah..Kalau la dia,bukan setakat jatuh hati je,mau jatuh jantung aku ni..Tapi,aku ingat lagi hari tu jugak adik dan abang aku juga hampir lemas..Cuma bezanya,keadaan aku tu tak ada sape yang nampak..Sedangkan abang aku dan adik,dapat perhatian mak aku.."suasana bertukar sedih..
"Tasya,Alhamdulillah kau selamat..Kalau tak,aku takkan penah kenal kau.."secara tiba-tiba Tasya tergelak kecil..
Ada sesuatu yang masih membelenggu Zara..Cerita daripada Tasya tidak sepenuhnya di hayati..Tasya memahami,temannya itu memerlukan masa..
"Hensem sangat ke saya nie,sampai tak berkelip tengok saya??Tak pe Zara,saya benarkan.."
Ya Tuhan..Kenapa aku masih lemah dalam bayangannya??benarlah kini bahawa lelaki semua pandai bermain kata-kata..
"Hoi Zara!!
"Opocot mak kau..!!"
"Haha..Melatah..Kau fikir pe??jauh kau mengelamun..Malas la aku nak cerita lagi.."sengaja di biarkan temannya serba salah..
"Maaf Sya..Aku....Aku sayang dia Sya..Aku sayang Mohd Ridhwan Sya..Aku sayang dia..Kenapa dia buat aku begini Sya.."teresak-esak Zara menangis di bahu Tasya..Sungguh,akan kau menderita atas kesengsaraan Zara,Ridhwan..
"Kau akan lebih bahagia dari dia Zara..Kau mesti.."
Dalam perjalanan ke library yang tidak terlalu jauh dari hostel kami...
"Aduhhh!!!!!
"Opppss..I’am so sorry..Really-really sorry.."dengan berbaju kebaya,Izara jatuh bagai nangka busuk..
"Hei!!what’s wrong with u??tak nampak ke saya yang boleh dilihat walaupun dari jauh nie??"faham ke mamat nie bahasa ibunda aku??ah,lantak la..
"Maaf-maaf..Saya dah lambat ke kelas nie..Saya mintak diri.."La..Orang melayu rupanya..Tak hairan la..TPM kan ramai hantar pelajar ke Palmona University nie..Apela aku nie..Tanpa melihat wajah gerangannya,kami bergegas ke destinasi masing-masing..Sakit di bahagian belakang Zara masih bersisa..
Terkumat kamit mulut Zara..Membebel dengan kejadian sebentar tadi.. "Mane pulak Tasya nie..Janji pukul bape sekarang da pukul bape.."marahkan orang lain,temannya jadi mangsa..Tidak lame kemudian........
"Zara,sorry aku lambat..Aku ada hal tadi.."masalah yang berlaku sebentar tadi menyebabkan Tasya hampir terlupa dengan janjinya..
"Hal pe Sya!!penat tau aku tunggu kau kat sini.."ada nada marah di situ..
"Aku lupa bawa assignment yang aku da siapkan malam tadi..Last kelas tadi aku balik hostel kejap..Yang kau ni kenapa Zara??nak marah je taunya..
"Mamat tadi tu la..Geram aku pastu main bla je..Maaf-maaf..Itu jela yang dia tau.."
"Zara,makan jom..Laparla.."malas Tasya nak melayan sikap keras kepala Izara Binti Mohd Arif..Tasya terus menghayun langkah menuju ke Cafe..Dan kemudian,di susuli Zara..Dalam perjalanan ke Cafe,Zara baru tersedar yang Tasya sedikit terluka dengan sikapnya..
"Sya ,kau marah aku ye??"
"Taklah,aku faham..Kau lepaskanla ape yang kau rasa daripada kau pendam sorang-sorang..Sekurangnya aku tahu yang aku pun boleh jadi pendengar yang setia..Lepaskan marah kau tu kat aku..Aku izinkan.."sedih sekali ayat yang keluar daripada mulut Tasya..Sungguh,Zara tidak sengaja.. "Cuma yang aku minta,lepas tu kau pulangkan kawan aku yang aku mula-mula kenal masa kat Malaysia dulu.."Bernada sedih tetapi Tasya masih tenang..
"Aku minta maaf Sya..Aku takde niat nak sakitkan hati kau.."airmata mengalir saat mendengar permintaan sahabatnya yang paling rapat itu..Zara tahu,itulah yang selama ini tersimpan dalam hati Tasya kerna bimbang jika di luahkan,akan menyinggung hati Zara pula..
"Aku tak salahkan kau..Eh Zara,ape nangis-nangis nie..Aku bukan maksud pape..Aku Cuma kate ape yang aku rasa je.."Aku tahu itu yang kau mahukan tapi aku masih tak mampu..Jika aku di beri peluang,akan aku tunaikan ape yang kau mahukan kerna kau la sahabat aku dunia dan akhirat..Kata-kata itu hanya terluah di hati Izara..
"Hehe..Mata masuk habuk.."masih berselindung..
"Kesiannye la..Meh aku tiup meh.."nak menipu je kejenya..
"Tak perlu..Jom makan.."
"Let’s go bebeh.."kadang-kadang,Tasya tidak tahu bagaimana mahu memujuk Izara..Izara tidak mudah jatuh cinta tapi sekali dia jatuh cinta,dia akan jadi pencinta yang agung..Hingga akhirnya,diri sendiri yang merana..
Tinggal beberapa bulan lagi mereka akan membawa pulang segulung bachelor akhir ke Malaysia..Kerana itu juga,Tasya dan dan Izara sibuk menyiapkan projek akhir mereka..Buku rujukan pula bukannya calang-calang..Agaknya,baling anjing pun mati..
"Hadui...!!!!!"
"Sorry-sorry.."lelaki itu cepat-cepat meminta maaf..Macam pernah tengok la perempuan nie..Bukan dia ke yang aku langgar hari tu??agaknyala.."Maaf untuk yang hari tu and yang hari ni..
Terhenti tangan Zara yang sedang mengutip buku rujukan..Oh..Mamat yang langgar aku hari tu..Memang nak kena la nie..Malang nasib kau langgar aku lagi hari ni..Izara mengangkat muka,lalu........
"Eh, Zara..!!Izara Arif???"
"La..Kau Mal..Ko buat ape kat sini??"Akmal Ikram adalah kawan baik Ridhwan semenjak daripada TPM..
"Aku nie batch Ridhwan tapi aku extand 1 semesta jadi aku tak dapat konvo dengan Ridhwan.."Nama itu masih lagi Zara dengar walaupun telah lama dia membuang nama itu jauh-jauh.. "Kau Zara??dah berapa sem??"
"Nie semesta akhir aku.."Agak berat mahu bertanya tapi,dia mahukan kepastian..Banyak persoalan yang belum ada jawapan.. "Mal,aku nak Tanya kau..Pasal Ridhwan..Betul ke apa yang aku dengar??Ridhwan dah kahwin??"soalan Zara itu mengganggu fikiran Akmal..Apa yang mahu dia jawap??sedangkan semua kesalahannya??Ridhwan hanya berkorban..Izara,andainya kau tahu..
"Betul Zara..Ridhwan dah kahwin..Tak silap aku sekarang Ridhwan dah balik Malaysia.."demi menutup kesalahannya,Akmal tidak memberitahu perkara yang sebenar..
"Kenapa Ridhwan buat aku macam nie Mal??Ridhwan tahu aku benar-benar sayangkan dia.."
"Sabarla Zara..Kau akan tahu suatu hari nanti.."ye,Zara akan tahu akulah penyebab kehancuran cinta mereka.. "Sekarang kau balik la dulu Zara,aku tengok kau dah letih sangat..
"Zara!!ape kau buat kat sini??Eh!!hai Mal..Kau pun ada??bukan kau dah konvo ke??"Kedatangan Tasya membuatkan Zara gelisah..Cepat-cepat die mengesat airmata yang masih bersisa..Namun Tasya lebih pantas melihat kesedihan Izara..
"Aku lambat sikit daripada Ridhwan sebab aku extend.."sebab kenapa dia extend,tidak Akmal nyatakan pada mereka..
"Oh..Jadi,kau konvo dengan kitorang la ek??"
"A’ah.."eh,dah lewat nie jomlah kita balik hostel masing-masing..Akmal mengakhiri perbualan kerna tidak mahu terlepas kata..
"Ye tak ye jugak..Jom Zara..Bye Mal.."mereka berpisah arah..Laluan hostel lelaki dan perempuan jauh berbeza..Izara bagai sedang memikirkan sesuatu..
"Zara,ape yang kau dengan Mal bualkan??"pastinya tentang Ridhwan..Lelaki yang tidak tahu mengenal cinta..
"Takde pape..Kami berbual kosong je..Zara merahsiakan kerna,dia tidak mahu lagi menyusahkan hidup Tasya..Dia rela menanggung sendiri..Tasya sudah tidak mahu bertanya apa-apa lagi..Cuma yang dia harapkan,agar kedukaan Zara akan segera terbang di bawa angin..
Hari yang di nanti-nanti telah tiba..Hari ini juga,hari terakhir mereka berada di Palmona University..Konvo yang berlangsung di situ kebanyakannya tidak di hadiri ibubapa..Itulah yang berlaku apabila mengejar ilmu jauh di negara orang..Kemeriahan dan kegembiraan hanya di kongsi bersama teman-teman..Izara dan Tasya berkongsi hari gembira ini bersama..Juga,Akmal..
Setelah selesai,mereka bertiga berkemas untuk pulang ke Malaysia..Mereka berjanji untuk pulang ke Malaysia bersama-sama..Bagi Izara,pulang ke Malaysia memerlukan kekuatan..Bumi itu ada Ridhwan..Lelaki yang cukup menyakiti hatinya..
Ketibaan mereka di KLIA,di sambut ahli keluarga masing-masing..Encik Arif sudah melihat kelibat anaknya..2 tahun berada di perantauan membuatkan Izara terlalu rindu pada ibubapanya.Lalu tangan Encik Arif dan Puan Syira di salami..
"Papa dengan mama rindu sangat kat Zara..Papa nie,hari-hari menangis..teringat kat Zara.."Encik Arif mencubit manja isterinya.. "Alah..Mama tu pun sama..Cuma mama nyorok-nyorok dari papa je..Anak papa nie,kenapa makin kurus nie??"
"Diet la papa.."sungguh,benar Zara makin kurus tetapi adalah kerana di luka bukan kerna berdiet..Maafkan anakmu papa..Tasya juga bersama ibubapanya manakala Akmal....Mata Izara di kecilkan kerna mahukan kepastian..Lelaki itu??oh tidak!!itu Ridhwan..Dan.....Di dalam dukungannya???tak mungkin itu Ridhwan..Tapi..Itu memang benar Ridhwan..Tasya yang perasan perubahan wajah Izara lantas turut mengikuti pandangan mata Zara..YaAllah..Ridhwan..
Pandangan Tasya yang silih berganti antara Ridhwan dan Izara..Bimbang Izara tidak dapat menahan emosinya..Lantas..
" Papa,Zara nak ke bilik air sekejap..Papa dengan mama tunggu Zara kat kereta ye..Nanti Zara terus ke kereta.."serentak itu juga Zara terus berlari..Tidak mahu lagi melihat Ridhwan di situ..Dia benci!!!Tasya yang perasan kejadian itu lantas meminta izin ibubapanya untuk melihat keadaan Zara..Namun.....
"Tasya,mane Zara??"Akmal lebih dahulu mendapatkan Tasya dan juga,di sebelah Akmal,Ridhwan..Ridhwan menundukkan wajah..Mungkin malu berada di hadapan Tasya..
"Aku nampak dia ke bilik air..Kenapa??Kau Ridhwan!!tak sudah-sudah lagi kau nak sakitkan hati Zara??ape salah Zara kat kau??!!"
"Tasya,nanti dulu..Aku boleh terangkan semuanya.."Akmal cepat-cepat bersuara kerna dia tahu,Ridhwan tidak mungkin mahu menyatakan kebenaran..Kebisuan Ridhwan semakin menambahkan sakitnya hati Tasya..
"Mohd Ridhwan Bin Masri,kau tahu tak betapa hancurnya hati Zara??kau tahu tak yang dia merana kerna kau??kau tahu tak yang dia terlalu kecewa dengan kau??dia sanggup pergi ke US sebab dia tahu kat sana ada kau tapi apa yang dia dapat???Cuma cinta yang tak setia dari kau..Belum puas ke kau tipu dia,letak harapan palsu kat dia??!!aku yang ada kat sisi dia pun dapat rasa penderitaan dia,ini pulak dia yang hadapi??sanggup kau Ridhwan..!!hancurkan hati orang tulus sayangkan kau.."Tasya sudah tidak dapat menahan sebak..Terungkap lah apa yang tersimpan di hati Tasya selama ini..Ridhwan tidak bersuara namun...Linangan airmata lelakinya deras keluar..Ridhwan tahu,kerna dia juga dapat merasakan..Andai kau tahu Izara,aku tetap menyintaimu..
"Apa yang kau nak lagi Ridhwan!!aku takkan benarkan kau lukai Zara lagi.."Akmal yang turut merasakan kesedihan bertindak untuk menyelesaikan masalah..
"Kenapa kau tak berterus-terang Wan??cakap kat Zara apa yang berlaku..Bagitahu Zara yang kau tak pernah berubah hati..Luahkan kat Zara apa yang kau hadapi..Cukup la pengorbanan kau pada aku Wan..Aku menyesal tapi sekurangnya,kau pergilah kejar cinta kau yang aku dah hancurkan..Pergilah Wan..Zara tersiksa Wan.."kata-kata daripada Akmal itu membuatkan Ridhwan mengangkat muka memandang Akmal dan Tasya..
Dalam keadaan itu juga,Ridhwan terlihat Izara sedang menuju ke pintu keluar..Ridhwan berlari mendapatkan Zara..
"Zara,tunggu...!!"Zara yang terdengar dari kejauhan berlari sepantas mungkin..Tidak mahu berhadapan dengan Ridhwan..Lelaki itu pernah bertakhta di hatinya dan masih bertakhta..Tapi kehancuran hatinya masih dalam..Ridhwan pantas memintas langkah Izara..Ridhwan memandang wajah Izara..Lama dia begitu..Izara hanya tunduk..Mengumpul kekutaan..YaAllah,tabahkanlah hati ku YaAllah..
"Zara dengar dulu apa yang abang nak cakap..Lepas tu Zara buatlah keputusan Zara..Abang terima.."keruh wajah Ridhwan..Kau dengarlah sayang,aku tak pernah berhenti menyintaimu walau sesaat..
"Apa yang kau nak ha!!aku dah tak nak tengok muka kau lagi!!aku bahagia sekarang..Bahagia tanpa kau..!!kau pergi Ridhwan..Pergi jauh dari aku..Jauh dari hati aku..Kenapa kau buat aku macam nie Ridhwan..Kau bagi harapan tapi kau juga yang musnahkan,,Kau memang kejam!!!"Ridhwan menundukkan wajah setelah mendengar kata-kata Izara..Ridhwan hanya terdiam..
"Jawap Ridhwan!!apa salah aku!!"Ridhwan tidak berhenti menangis begitu juga Zara..
Tasya dan Akmal tiba di situ..Akmal sudah menerangkan segalanya pada Tasya..Terdetik kebencian di hati Tasya namun mengenangkan Akmal sudah betul-betul insaf dan menyesal,dia melupakan..Biarlah bahagia menjadi milik Zara..Dia layak..
"Zara,Wan tak salah..Aku yang salah..Aku yang buat Eliza mengandung..Wan hanya melindungi aku..Wan tak pernah sekalipun melupakan kau jauh sekali menyakiti kau tapi demi persahabatan kami,dia berkorban Zara..Demi aku dia rela korbankan hidup dia..Hukumlah aku Zara tapi jangan kau hukum Wan..Dia dah banyak menderita Zara.."Ridhwan masih tertunduk..Zara memandang Ridhwan..
"Terus-terang Wan..Kalau kau berdiam diri tanda kau salah..Kau tak salah Wan..Jangan kau biar Zara terus macam nie..."Dengan sokongan Akmal,Ridhwan memandang Zara bagi mengumpul kekuatan..
"Zara,abang menikahi Eliza atas kehendak abang demi Akmal..Abang redha..Akmal terlanjur dengan Eliza..Abang berusaha meyakinkan Akmal agar abang menjadi ganti..Akmal adalah sahabat abang..Biar abang tanggung untuk dia..Damia Alisya ini anak abang..anak yang abang ada sekarang tapi milik Akmal..Eliza pergi kepangkuanNYA setelah melahirkan Damia Allisya..Abang memang bersalah,salah abang mengkhianati cinta kita dan berkahwin dengan Eliza..Abang tetap cintakan Zara hingga hujung nafas abang..Zara penguat hidup abang..Abang sayangkan Zara ..Cuma abang terlalu mengikut kata hati dan memikul tanggungjawab Akmal..Abang tak salahkan Akmal dan abang juga tak salahkan Zara kalau Zara tak boleh maafkan abang..Zara kata kat abang tadi Zara bahagia..Abang tumpang bahagia..Doa abang termakbul..Zara,abang tak layak mohon kemaafan Zara.."di akhir kata-kata Ridhwan,dia melangkah pergi..Zara terdiam dengan pengakuan Ridhwan..
YaAllah..Dia masih sayangkan aku..Aku terlalu cintakannya YaAllah..Setelah tersedar....
"Abang..."Ridhwan terhenti dan berpaling..."
"Zara tipu abang..Zara cintakan abang dan masih cinta..Kenapa abang tak berterus-terang dengan Zara dari dulu??"
Ridhwan tersenyum dalam tangisan kerna cinta Zara masih untuknya.. "Sebab abang tak nak Zara menangis di hari abang nikah dengan Eliza..Sebab abang terlalu meyayangi Zara.."Ridhwan mendekati Zara..Akmal dan Tasya yang menjadi pemerhati sejak tadi turut tersenyum gembira..Juga sikecil Damia Alisya..
"Tindakan abang tu lagi membuat Zara sengsara..Zara terluka.."
"Maafkan abang sayang..."
"Zara maafkan..Tapi abang kena janji yang abang takkan simpan apa-apa rahsia lagi??..."
"Abang janji...Tapi.........."kata-kata terhenti...Sengaja Ridhwan mahu menguji Zara..Zara berhenti tersenyum..Dugaan lagikah ini??...
"Abang nak sayang sentiasa di sisi abang hingga akhir nyawa..Kalau tak,hari-hari abang tipu sayang..Takde nak terus-terang lagi dah..Lambat-lambat Zara memikir lalu......
"Abang lamar Zara ke??tak romantic betul abang nie.."kedua mereka ketawa gembira..Di dalam hati Akmal,dosanya moga di ampunkan..Sekurangnya,dia dapat melihat sahabatnya akhirnya bahagia..
Selepas kejadian di KLIA,Ridhwan membawa rombongan meminang ke rumah Zara..Akhirnya,Zara dan Ridhwan di satukan..Inilah takdir cinta mereka..Bertemu,berpisah dan bersatu..Semoga tiada duka dan sentiasa bahagia..Inilah kesudahan cintaku bersama Mohd Ridhwan Bin Masri..Sayang hingga akhir nyawa..I love u forever..
posted by Penulisan2u @ 4:06 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 1/8/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita yng best..andai cita nie le t'jdi ngan aq kan bgus,akhir nya dpat b'stu smula..cnta yng kami bina selama tiga thun stgh akhir nya t'lrai g2 aje d sbb kan kslahan kcil..m'gjar ilmu n cita2 d jadi kan alasan tuk b'psah..to plis smga bhgia n b'jaya.....


    -wewek_yds-

     

  • At 1/8/09 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok,best..
    agknye cham ner la cinta aku?? hahaha
    dy da bahagia,, tp aku masih lg setia tunggu dy..
    agknye ksetiaan aku niy sia2 atau akn m'mbuahkan hasil??
    ape2 pun biarlah dy bahagia dgn amira husna.. insan yg mmpu wat dy bahagia lebih dari aku bhgiakn dy..
    dan aku tetap aku..
    wat penulis gud job.. harap dapat garap lebih byk cerpen yg menarik dan myntuh psaan.
    salam,, moga bahagia sentiasa m'jadi milikmu..

    -A.S.N-

     

  • At 1/8/09 9:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apasal dier nk bertanggungjwb plak?baek sunggh la ad kwn mcm tu..

     

  • At 2/8/09 10:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter yg mnarik,,,,
    cian kat zara,,,law ak d tmpat dy,,,xtaw la cne...
    hux3...

    ppe pom,,
    gn pe yg ak ader skg,ak hrp ia akan sntiasa utuh
    di hatinya n hatiku....

    nice story..

    _rosmazmil..

     

  • At 3/8/09 3:08 PTG, Anonymous nad said…

    cite ni kelang kelibut la.....
    x paham pn ye gak....
    jln cite menarik cume huraian x berapa clear smpai sy pn pening bc...
    pepun writer gandakn usaha anda.... bleh diperbaiki lg...

     

  • At 4/8/09 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer tak menarik. mudah dijangka. tak thrill langsung. macam citer mills and boon murahan tu. bahasa juga out. memang bahasa budak2 zaman sekarang tapi pada saya tak perlu guna bahasa itu dalam cerpen. apa pun boleh tingkatkan usaha lagi.

    lanebelut

     

  • At 5/8/09 2:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoiii..pening..
    cu tlg wt prenggan..
    thnx..;)

     

  • At 6/8/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kterlaluan jg pgorbanan tu..buat geram jak..

     

  • At 6/8/09 5:08 PTG, Blogger zha said…

    best ...manarik sangat... 80%

     

  • At 7/8/09 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x suka citer ni..sbb pertengahan citer...byk ayat2 yg x faham

     

  • At 7/8/09 2:35 PTG, Blogger ViLdA FiDa said…

    adoyai... cite ni lebih kurang cam citer aku.Ngah odw nk publish...tapi lagi bez kalu tajuknye Takdir Cinta mcm lagu rossa tu

     

  • At 10/8/09 9:19 PTG, Anonymous JT said…

    semoga saja cinta kita semua happy ending juga

     

  • At 12/8/09 4:17 PTG, Anonymous iza said…

    so sweet....
    tahniah kpd si pereka...
    hik3...

     

  • At 13/8/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu, sedihnye
    pengorbanan seorg sahabat baik..
    nice story

     

  • At 16/8/09 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best la....mcm x real plak..nk berkorban tu...biar la bertempat....si akmal tu mcm x rasa brsalah jer...

     

  • At 19/8/09 11:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan ceta boleh tahan tp masih banyak yang perlu dipertingkatkan..apapun semoga terus maju dan menghasilkan banyak cerita baru..jangan pedulikan kritikan yg tidak memberansangkan tp ambil kritikan itu untuk lebih maju pada masa akan datang..tahniah

     

  • At 24/8/09 5:31 PG, Anonymous NuRiL Bahanudin said…

    cite ni mcm ade yg x kna..
    tp oklah..
    kalau pnjgkn lg skit my b akan ok n tak huru hara...
    pape pon, dnt wory writer,
    do de best olz de best,
    Bkn sng mlhirkan idea yg boleh dtrima oleh smua org..
    sbb sy juga pnulis spt anda..:)
    kip up de gud work...
    -salam-

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group