BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 01, 2009
Cerpen :Loyalty is hurt
Nama Pena : princess_anonymous

" Zreek!!!," bunyi motor terseret di tepi jalan.
" If…If… kau OK ke KO ni?," kawan-kawan Iftihah yang melihat perlumbaan yang hampir tamat itu terkejut dengan keadaan Ifti yang tiba-tiba hilang kawalan.
Gaya Ifti yang bangun dengan penuh gaya itu menimbulkan syak wasangka apabila Ifti tidak mempamerkan kesakitannya padahal lututnya dan sikunya berdarah dan seluar serta bajunya terkoyak.
" Woi… apehal ko ni tetiba jer hilang kawalan kat situ. Selama ni kau tak pernah pulak jatuh?" Diana yang prihatin dengan Iftihah cemas.
" Apehal ni beb?" suara Akmal, Faiz dan Mail bertanya serentak apabila melihat si tomboy juara lumba motor itu jatuh menggegarkan alam.
" I'm OK. Memandangkan motor aku dah kiok, aku nak pinjam motor kau sekejap boleh Faiz?"
" What? No…no…no… tak pasal-pasal motor aku pun masuk hospital jugak!" tingkah Faiz
" If, aku tak tau ko nakpegi mana, tapi aku nampak kau terdesak. Dengan keadaan kau yang injurt ni, ape kata Faiz je yang hantar?"
" Jom!"
Pintu rumah flat itu ditendang dari luar sehingga terbuka. Faiz yang melihat tindakan Ifti ternganga.Ternyata kesabaran Ifti semakin nipis. Semua bilik diselongkar sehingga bilik atas. Faiz yang ternyata tahu sebab musabab Ifti mengamuk hanya mengikut dari belakang. Matanya belum rabun apabila Adam melintas bersama seorang gadis dengan kereta protonnya di tempat perlumbaan mereka. Mereka memang sengaja mencari nahas.

Kaki Ifti terpaku di hadapan bilik yang terakhir. Suara gelak-tawa yang jelas kedengaran sehingga keluar menampar gegendang telinga Ifti.
" Ifti jom baliklah," ajak Faiz setelah mendengar suara Adam dan seorang perempuan di dalam bilik itu.
Ternyata, Ifti ingin selesaikan masalah itu dan perlahan-lahan, pintu bilik yang tidak berkunci itu ditolak. Kedua-dua lembaga yang sedang bercumbuan itu tergamam. Adam yang berada dalam keadaan mengaibkan itu cepat-cepat menyarungkan pakaiannya dan mengejar Iftihah. Begitu juga dengan gadis di sebelahnya.
" If…If… dengar dulu penjelasan aku," Adam cuba membela diri.
" Ini ke balasan aku setia pada kau? Suara Ifti sudah bergetar.
" Tak… tak, sebenarnya aku sunyi If. Kau sering tolak ajakan aku walaupun aku puas merayu dan kau tak pernah layan aku macam pasangan yang lain," suara Adam bernada hampa.
Sebaliknya pula bagi Ifti kerana baginya harga diri itu penting dan jangan harap orang lain boleh mengambilnya sesuka hati. Hati Ifti semakin mendidih.
" If… maafkan aku. Kita berbaik ok? Aku… aku sayangkan," tangan Adam yang memegang bahunya itu terasa sangat jijik dan belum sempat Adam menghabiskan ayatnya terus dihayun satu penumbuk yang padu mengenai pipi Adam. Dalam keadaan yang tidak bersedia menyebabkan Adam terjatuh.
" Apa ni If?" Adam terjerit kecil. Faiz yang melihat memegang pipinya kerana terasa seperti ditumbuk juga.
" Maruah dan harga diri aku tak serendah tu walaupun aku ni kalau dilihat pada luarannya tak macam perempuan," kendur sahaja suara Ifti.
" Kau pulak perempuan, anggap kita tak pernah berjumpa dan tak pernah bersahabat. Aku boleh terima kalau kau berdua cakap korang tengan bercinta. Aku boleh undur diri. Yang aku terkilannya, dengan kau Hawa! Sudahlah kau ambil Adam secara senyap dari aku, lepas tu kau biar jer buaya tu makan kau dengan rela hati…" sindir Ifti.
" Kau kata aku buaya?" Adam yang sakit hati dengan kata-kata Ifti ingin menerkam tetapi dihalang oleh Faiz.
" Sabarlah dude… Kira ok la dia cakap kau buaya daripada dia panggil kau biawak… At least besar lar jugak," Faiz menyindir.
" Kalau kau penuhi permintaan dia, Adam takkan cari aku," kata-kata Hawa menyebabkan langkah Ifti yang ingin pulang terhenti.
" Seperti yang aku dah cakap tadi. Harga diri aku terlalu tinggi. Aku takkan bagi orang lain ragut maruah aku. Kalau nak jugak, langkah mayat aku dulu," tegang suara Ifti.
Hawa yang berasa terhina ingin menampar Ifti tetapi Ifti lebih pantas dan tangan Hawa itu dihalang. Tanpa disedarinya, tindakan drastiknya telah menampar pipi Hawa dan jelas kesan merah di pipinya.
" Sudahlah Faiz. Jom balik! Aku geli tengok buaya dengan tikus belanda menggatal," Faiz yang mendengar tertawa dan menahan ketawa.

Sesampainya di rumah, Ifti memasang radio di biliknya. Lagu yang berkumandang yang merupakan lagu kesukaannya membuatkan Ifti semakin emosional. Tangisannya yang ditahannya sejak melihat adegan Adam dan Hawa itu dihamburkan pada tilam empuknya.
" Apa salah aku? Ini ke balasan kesetiaan yang aku curahkan?" tangis Ifti.
Bait-bait lagu kegemarannya menjadikan Ifti hilang kawalan. Segala kesetiaan yang dipamerkan pada Adam sememangnya sia-sia.
" Bodohnya aku!!!" jerit Ifti menghilangkan tekanan yang dialaminya. Cermin di dalam biliknya dipandang. Wajahnya ditenung lama.
" Apa kurangnya aku ni?," belum terjawab persoalannya , Ifti menumbuk cermin tersebut. Darah mengalir di celah-celah jarinya. Darah yang mengalir tidak dihiraukan. Hatinya lagi pedih dan sepeti disiat-siat.
"Jangan ganggu aku!!!" Ifti yang sedang serabut mencampakkan handsetnya ke dinding dan habis berkecai isinya.Radio yang menghiasi kesunyian pagi itu dihentak ke bawah dan habis terburai segala objek dalamannya.
" Kenapa aku???" Ifti ternyata hilang kawalan. Adam merupakan orang pertama yang hadir dalam hidupnya dan orang kedua kesayangannya selepas ibu bapanya meniggal dunia. Helmet yang dipegangnya dihantuk ke dinding kemudian dilemparkan ke atas meja solek seperti boling dan semua barangan kacanya jatuh berkecai. Punah semuanya!
" Pergi mampus kau dari hidup aku!" helmet yang disayanginya itu dibaling tepat kea rah pintu dan terbelah dua. Iftihah terduduk….." Ibu… helmet If dah pecah…"
3 TAHUN KEMUDIAN…
Ifti termenung melihat kelibat Aqwa yang tergesa-gesa keluar dari dewan kuliah. Ternyata Aqwa mempunyai karisma yang tersendiri sehingga Ifti terpikat dengannya. Tiga tahun Ifti mengubati hati yang lara dan ketika itulah Ifti sentiasa tertarik dengan kehadiran Aqwa. Sejak tragedi itu, Ifti tidak lagi menceburi dunia lumba haram. Namun, gayanya masih seperti dulu Cuma sengaja dia menambah spek pada wajahnya agar dia kelihatan skema dan tidak ada orang yang mengacaunya.
Sebaik sahaja Ifti keluar, kereta Viva hitam sedia menunggunya. Diana yang bergaya kelihatan di dalam kereta tersebut.
" Diana, kaulah sahabat sejati aku dunia akhirat," bisik hati kecil Ifti sebelum melangkah kea rah kereta itu.
Aqwa duduk di meja tempahan paling hadapan memandangkan dia memegang syer yang agak besar di dalam syarikat itu. Sejak setahun yang lepas, syarikat Jazz itu mempunyai seorang model yang mampu menggetarkan jiwanya. Aqwa tidak terpikat pada kecantikan luarannya tetapi Aqwa sudah terpikat pada senyumannya dan gaya percakapannya yang sopan. Dan kehadirannya pada hari ini adalah bagi kali yang ketiga bagi melihat bidadari pujaan hati.
" Sekarang tibalah masa bagi model-model kami untuk memperagakan baju rekaan Jazz yang terbaru." Ternyata baju-baju yang diperagakan mendapat sambutan dan tepukan yang gamat. Namun, tibanya pada model yang terakhir, tepukan dan sorakan penonton semakin galak sehingga membuatkan Aqwa cemburu.
" Hish… kenapa aku ni? Bukannya dia rapat dengan aku pun," detik hati Aqwa.
Lenggang-lenggok Jazlinda sempurna dan seperti biasa senyumannya menwan dan menarik perhatian. Gaun putih dan berselang-seli dengan warna biru laut itu amat sesuai dengan kulit Jazlinda. Tambahan pula rambut Jazlinda itu ikal mayang. Ketika berpusing, Aqwa terkedu. Sungguh dia tidak bermimpi. Mata Jazlinda mengenyitkan mata ke arahnya. Tidak semena-mena jantung Aqwa berdetak kencang. Disebabkan perasaan itulah,Aqwa terdiam di mejanya sehingga menjadi orang terakhir di situ.
" Er… Engku buat apa dekat sini?" Diana yang juga hadir dan merupakan orang penting dalam persembahan itu menyapa Aqwa, rakan seuniversitinya.
" Em.. actually, aku…aku… aku,"
" Eh, sejak bila Engku gagap ni?" sengaja Diana bergurau.
" Aku nak jumpa dengan Jazlinda sekejap boleh?"
"Owh… wait seminit.." sepuluh minit Aqwa menanti tetapi kelibat model yang jelita itu tidak juga-juga muncul.
" Seminit lar sangat," rungut Aqwa.
" Ehem..Ehem… Engku kutuk saya ya?"
" Eh… tak adalah," ternyata kedua-duanya cuba menutup resah.
" Comelnya dia tanpa mekap. Buat rosak muka jer mekap tu. Aduh… cair aku kalau lama-lama berdepan dengan minah ni." Bisik hati kecil Aqwa.
" Ada perkara penting ke Engku nak jumpa saya?"
" Owh… Saja nak berkenalan. Anyway, congratulations sebab berjaya meriahkan majlis. Saya tengok, bila Jazlinda keluar jer, semua orang tepuk kuat-kuat. Famous yer!," puji Aqwa.
Perbualan Aqwa dan Jazlinda itu bepanjangan sehingga membibitkan satu rasa yang sukar ditafsirkan. Di akhir perbualan sempat Aqwa meminta nombor telefon Jazlinda dan dengan senang hati Jazlinda memberi.
" Eh! Aqwa, kau tau tak. Aku selalu perasan, minah kat belah kanan yang duduk ujung tu selalu jelling kau bila kau dengar lecturer cakap kat depan. Aku rasa dia ada hati dengan kaulah," Azim yang rapat dengan Aqwa menyatakan pendapatnya.
" Biarlah dia. Kau nak suruh aku buat aper? Jangan kacau aku lar," Aqwa sengaja menekankan ayatnya.
" Alah… sekali jer penuhi impian aku ni. Kau senyum sekejap dekat dia. Aku bet dia mesti kelam-kabut punyalah.Cepat..cepat… dia pandang sini," Azim menggesa Aqwa.
Tanpa membuang masa, Aqwa melemparkan ‘killer smilenya' terhadap gadis yang ditunjuk oleh Azim.
" Pup!"
Ifti terdiam di kerusinya sambil meraba spek matanya yang terjatuh. Bagi menyembunyikan rasa gubranya, Ifti memengelus-elus rambutnya yang pendek. Matanya terus focus ke hadapan.
" Wah.. cayalah kau ek Aqwa. Baru penangan mata kau. Belum lagi kau bercakap dengan dia," Azim ketawa mengekek.
" Tengok orang lar," sengaja Aqwa berkata begitu bagi menutup mulut Azim yang becok itu. Namun, muka dan lagak Ifti itu menarik perhatian Aqwa. Mukanya seperti pernah dilihat. Se belum Aqwa berkhayal lebih jauh, cepat-cepat dihapuskan bayangannya itu.
Seperti biasa,empat bulan sekali akan ada rekaan terbaru Jazz. Aqwa yang selama ini gila bayang Jazlinda segera terburu-buru keluar dari dewan kuliah. Sifat terburu-buru Aqwa itu menyebabkan Aqwa terlupa akan diari biru yag sentiasa dibawa kemana-mana.Ifti yang ingin memanggil Aqwa tidak jadi apabila melihat bayangan Aqwa sudah hilang. Hati Ifti bagai mendesaknya agar membukadiari itu dan apabila terlihat sahaja gambar seorang perempuan yang bergaun putih menghiasi helaian pertama itu membuatkan air matanya menitis. Ternyata Aqwa sepadan dengan model yang comel itu. Bagai pinang dibelah dualah jika Aqwa digandingkan dengan model itu. Dalam diam, senyuman terukir di hujung bibir Ifti.
Aqwa sengaja datang awal kerana dia ingin mengahadiahkan Jazlinda sejambak bunga ros segar.Aqwa mahu melihat senyuman manis terukir di bibir Jazlinda. Memandangkan Aqwa orang terpenting di situ, senang sahaja dia pergi ke belakang pentas. Namun, melalui pintu belakang pentas yang tidak tertutup rapat hati Aqwa bagai disiat-siat dengan pisau yang tajam apabila ada seorang lelaki muda yang sedang mencium pipi Jazlinda. Dan Jazlinda kelihatan gembira sekali.
" Er..er.. sir. Can you give this flowers to that beautiful fairy?," sebaik sahaja lelaki yang mencium Jazlinda itu berlalu, Aqwa memesan kepadanya,. Sengaja Aqwa berbuat begitu untuk melihat wajah cemburu lelaki itu kerana Jazlinda mempunyai seorang peminat rahsia tetapi hampa. Sebaliknya lelaki itu mengangguk dan mempamerkan senyuman manis.
" Shit!" Aqwa yang semakin sakit hati terus berlalu dan menelefon handset Marinda, gadis yang tergila-gilakannya sejak dia hadir di universiti itu. Jika Jazlinda boleh curang dibelakangnya dan mengatakan sayang hanya pada mulut, dia juga boleh buat begitu.
" Marinda, are you free tonight? If not, I will fetch you at eight." Selepas talian diputuskan, Aqwa tersenyum puas hati. Dia dayus jika memukul perempuan, tetapi dia boleh menggunakan banyak cara lain bagi menyakitkan hati Jazlinda.
"Hello Kak Ifti, see… What I had brought to you. Satu jambangan bunga ros merah yang segar lagi tu," reaksi muka Ifti yang teruja begitu jelas.
" Kak Ifti… Oo.. Kak Ifti, guess who???"
" Shh.. Slow your voice. Kan akak dah cakap, bila akak ader show, call me Jazlinda,"
" Ups… sorry… Fizul pergi dulu yer.." Ifti hanya menggeleng dan tersenyum sendiri. Penemuan gambar dalam diari pada tamat sesi kuliah tadi pun sudah membuatkannya gembira. Inikan pula pemberian ros segar itu. Dalam banyak-banyak bunga yang diterimanya, jambangan ros segar yang tertera nama Aqwa itu diletakkan di tempat yang terbaik. Sebelum bersiap sepenuhnya, Ifti sempat mencium bunga-bunga ros merah itu.
Dengan penuh yakin, Ifti melangkah dengan penuh gaya bagi menutup acara terakhir pada hari itu Ifti tampil dengan baju kebaya kainnya diimport khas dari Brunei dan berkualiti tinggi. Sewaktu tiba di hadapan pentas seperti biasa, Ifti akan membuat posing yang sesuai. Namun, hampir tercabut biji matanya apabila melihat Aqwa sedang berkepit dengan Marinda, gadis seksi jurusan art. Mujur Ifti tidak mudah melatah. Tanpa disedari, sebelum berpusing, Ifti memberikan'flying kiss' kepada Aqwa. Mata mereka bertentang.
Mata Ifti penuh deagan rasa sedih yang menggunung namun berlainan pula dengan mata Aqwa yang penuh dengan kemenangan kerana berjaya menyakitkan hati Jazlinda.
" Diana, hari tu kau ada tanya aku pasal nak sambung kontrak denagan syarikat ni ke tak kan. Aku dah buat keputusan, aku stop kat sini jer. Habis jer study aku tahun ni, aku nak further study. Sorry tak dapat penuhi impian kau. Pesan dekat Jazz, thanks for everythings. Aku tak boleh nak tunggu sampai majlis ni habis betul-betul, aku ada emergency ni. Pasal gaji aku,next time jerlah aku datang ambil," Ifti yang sememangnya menuggu masa untuk menghamburkan tangisannya terus berlalu dan menukar baju.
" Bodohnya aku kerana percaya lelaki lagi. Sepatutnya aku tahu, lelaki buaya macam dia akan sentiasa mencari mangsa. Kenapa? Kenapa bila aku bagi kesetiaan, balasan ni yang aku dapat?," sambil berlari meninggalkan hotel lima bintang itu, mata Ifti ternyata sudah berkaca dan Hafizul yang memanggilnya sejak di lobi lagi tidak dihiraukan. Telefon bimbitnya pula dimatikan. Biarlah hari ini dia melupakan segala-galanya.
_____________________________________

Hari ini merupakan hari terakhir buat Ifti di universiti. Hari konvokesyen ini sangat meriah sehingga Ifti rasa terasing. Majlis konvokesyen sudah selesai . Melihatkan Aqwa yang bergambar dengan Marinda telah membuka kembali kisah luka berdarah di hatinya hampir sempurna 5 bulan yang lalu.
" Ouch! Are you blind? Dah pakai spek mata pun rabun lagi sampai terlanggar orang?"
" Er.. sorry..," Ifti mengambil jalan mudah agar tiada masalah yang timbul tetapi,
" Sorry? Nampak tak baju I dah kotor sebab you terlanggar I ? Dasar perempuan kampung. Kolot! Perempuan nerd macam you ni memang," belum sempat Marinda menyambung Aqwa sudah datang dan menyampuk.
" Enough Marinda. I tengok dia lagi cantik.."
" Prove it!" kata-kata Marinda yang lantang itu telah mencuri tumpuan ramai. Kedatangan Aqwa kearah Ifti pula menyebabkan Ifti semakin berdebar dan nafasnya seakan sesak.
" Spek mata ni tak sesuai dengan you Ifti," kata-kata Aqwa menyebabkan Ifti gubra dan mengelus –elus rambut. Tangannya merampas kembali spek matanya.
" Is that all, Aqwa?," Marinda mengejek. Ifti ingin berlalu pergi tetapi tangannya ditarik dan ditahan oleh Aqwa.
" Sampai bila you nak bersembunyi Jazlinda? I tak buta lagi… Please, untuk hari ni je, anggaplah ni permintaan I," Aqwa separuh merayu. Melihatkan tiada bantahan daripada Ifti, perlahan-lahan rambut palsu perang yang melindungi rambut ikal mayang Ifti itu ditanggal. Kemudian, Ifti tidak ingat apa-apa lagi. Perkara terakhir yang didengarinya ialah jeritan terkejut Marinda dan suara orang sekeliling yang terkejut.

Perlahan-lahan, Ifti membuka matanya yang semakin jelas. Kepalanya masih berpinar.
" Lar, mimpi ker. Patutlah… dulu ibu dah pesan jangan tido time senja," tawa Ifti dalam diam.
Matahari di luar sudah terbenam dan Ifti yang melayan perasaan terkejut apabila ada seorang lelaki yng segak membawa dulang makanan ke arahnya. Pucat muka Ifti melihat lelaki itu. AQWA!
Ifti yang perasan dengan kehadiran Aqwa segera menutup matanya. Dia tidak mahu disakiti lagi. Cukuplah selama ini Aqwa menghiris hatinya.
" Ehem… Ifti… saya tahu awak pernah terluka selama ni. Kehadiran saya membuatkan awak ceria kembalikan? Diana yang cerita dekat saya.," Aqwa jelas kedengaran berat untuk meneruskan ayat seterusya.
"Siap kau Diana lepas ni… Buat malu aku je." jerit hati Ifti
" Jangan pulak awak marah dekat Diana. Saya yang merayu dekat dia sampai dia serba salah."
" Sah mamat ni ahli nujum.." hati Ifti masih keras sambil memjamkan matanya. Semua kata-kata Aqwa dibalas dalam hati sahaja.
" Awak tahu tak… saya cemburu bila nampak Hafizul cium awak. Ternyata saya masih orang baru sebab adik awak sendiri pun saya tak kenal waktu tu. Sebab tu lah malam tu, lepas saya paskan bunga tu dekat adik awak, saya terus suruh Marinda bersiap dan saya jadikan dia umpan untuk awak sakit hati. Saya fikir, kalau awak boleh curang, saya boleh buat juga," air mata Ifti mengalir lantas sengaja badannya dipusing membelakangkan Aqwa.
" Saya tahu segala-galanya sebaik sahaja majlis malam tu tamat. Adik awak datang tumbuk saya dekat belakang pentas dan terangkan hubungan dia dengan awak. Dia bagi amaran agar jauhi awak. Saya menyesal yang amat sangat…" Aqwa mengambil nafas agar dia boleh menjelaskan segala-galanya.
" Lepas tu saya cari awak merata-rata. Agensi syarikat awak pun tak tahu awak pergi mana. Saya pujuk Diana api dia pegang pada janji. Dia suruh saya cari sendiri. Mungkin awak perasan saya ada ponteng kelas sebulan kan. Saya demam panas.Tapi saya teguhkan hati dengan mengatakan awak sentiasa hamper dengan saya sebab saya sentiasa merasai kehadiran awak dalam kelas. Sepanjang ketiadaan awak, saya tertarik dengan perlakuan seorang perempuan yang agak skema dalam kelas tu. Dia ada satu habit sama dengan Jazlinda. Bila dia gubra atau tak yakin bila nak cakap, dia akan belai dan main dengan rambut dia sendiri.
" Mulai saat tu, saya yakin awaklah Jazlinda. Saya jer yang buta… Sudahlah. Awak pun mesti bosan sebab dengar saya bebel. At least, saya datang nak minta maaf segala –galanya. Em, malam ni, mama nak langsungkan pertunangan Sherinaa dengan,"
" Aqwa… Dah maghrib. I rasa, tak sopan kalau orang nampak ada lelaki dalam rumah I," Diana datang mencelah perbualan Aqwa dengan Ifti.
" Oklah… saya tinggalkan kad dekat atas meja tu. Saya harap awak datang," sebelum berlalu, Aqwa sempat berpesan. Air mata Ifti mengalir laju.

Ifti yang memakai baju baju kurung berwarna pich itu tidak mempedulikan orang ramai yang tertumpu padanya. Yang penting dia tak mahu Aqwa menjadi milik orang lain. Pertunangan Aqwa dengan Sherinaa perlu dibatalkan.
" AQWA, SAYA SAYANGKAN AWAK!!!" suara Ifti memenuhi ruang tamu rumah Datin Kamariah. Tetamu semua memandang tepat ke arah Ifti.
Aqwa yang berbaju melayu yang berwarna pich itu kelihatan segak terus bangun dari duduknya dan mengahampiri Ifti. Mereka seperti berjanji pula.
" Aqwa apa dah jadi ni?," Datin Kamariah menghampiri mereka. Mata Ifti yang berkaca direnung tajam.
" Maafkan saya datin, saya harap majlis ni dibatalkan. Saya sayangkan Aqwa. Saya tak nak kehilangan dia," habis sahaja Ifti bercakap, jelas Datin Kamariah mengeluh.
" Lar, mama ingatkan aper tadi. Aqwa, pujuk balik Ifti. Terangkan yang sepatutnya. Kalau Ifti menangis lagi, siaplah Aqwa," terangkat wajah Ifti kerana sangkaanya, Datin Kamariah akan memarahinya. Melihatkan wajah Aqwa yang tersenyum, Ifti mula terasa dipermainkan.
"Sori… saya tak habis cerita petang tadi. Yang nak bertunang malam ni, abang saya. Aqwa Hizbullah. Saya Aqwa Hizmani. Kad tu awak tak tengok???"
" Awak jahat!"
Melihatkan Ifti yang sudah bergerak, Aqwa menjerit dan mengejar Ifti.
" Qurratul Iftihah… Saya sayangkan awak!!" jeritan Aqwa menyebabkan suasana rumah Datin Kamariah kecoh dengan adegan Aqwa tetapi tidak dipedulikan oleh Aqwa. Ifti ternyata terpana dan berpaling.
" Qurratul Iftihah, will you marry me?" Aqwa sudah berlutut di hadapan Ifti sambil mempamerkan sebentuk cincin yang bertatahkan sebutir berlian.
" Bersaksikan langit, bulan, dan bintang..," kata –kata Ifti tergantung tetapi, melihat sahaja anggukan Ifti, Aqwa menjerit kegembiraan.
" Yes!!! Jomlah masuk dalam." pujuk Aqwa sambil tersenyum.
" Tak naklah. Ifti malu dekat semua orang.. Nak buat apa pun dekat dalam?"
" Kita tunang terus!" tangan Aqwa era menggenggam jari Ifti.
" What???"
" Tak adalah. Acah jer. Mati Aqwa kena balun dengan mak nanti. Tapi, Aqwa dah rancang. Next montah, tunang… Bulan depannya pulak nikah.Alright?"
"Bulan depannya pulak dapat baby.."sambung Aqwa
" Gatal!" Lantas satu cunbitan hinggap di bahu Aqwa. Datin Kamariah yang melihat adegan itu hanya tersenyum bahagia. Tidak sia-sialah anaknya mencari selama ini.
posted by Penulisan2u @ 3:17 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 1/7/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad!!!
    good job writer..
    keep it up..
    hope leh bace citer2 best cmni lagi..
    u got the talent..
    juz need 2 sharpen it..


    hani hilman

     

  • At 1/7/09 4:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ar citer nie..
    nnt wat citer yg best lg yek..

     

  • At 1/7/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BERSERABUT LA, SUSUN ELOK2

     

  • At 1/7/09 5:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..
    teruskan berkarya ye!!

     

  • At 1/7/09 9:10 PTG, Blogger Org Ganu said…

    good story..
    kalo awk spacekan antara dialog, i think it should be better..for better reading..
    nway teruskan berkarya!!

     

  • At 1/7/09 9:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow! gud ending n gud story..

     

  • At 3/7/09 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saye tak baca lagi tp nk tegur pd title. Loyalty is hurt bermaksud 'Loyalty ialah sakit'.I think it should be loyalty is hurting = 'loyalty adalah menyakitkan'. tp taktahulah klau mmg dimaksudkan spt yg saudari tulis.

     

  • At 4/7/09 10:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehhe...
    saper yg komen ats akuh ni?
    thanks 4 da komen...
    heheheh...
    laen kali akuh carik tajuk yg sesuai...
    x nak dah lah bwat title BI..
    huhhu...
    klu x bacer lagi,,,
    hepi reading yek!!!

     

  • At 7/7/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'a..btul..kn slps "is" kne tmbh ..ing kt pktaan slps 2..hehehe..

     

  • At 7/7/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,,,,,
    plg best part ifti tkr jd jazlinda....
    huhu
    congrates to writer,,,
    keep it up.....
    ---sleepingcutie---

     

  • At 8/7/09 4:34 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    waaaauuuuiiii,
    best,
    lain dari yang lain,
    tapi leyh terima ke perempuan lumba haram..kik kik kik..

    best...

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 9/7/09 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet cite ni..
    at least if mek msa gak pkr dl
    xde la ngaku je trus...
    ok ok....
    suka cite ni....

    ~lizarazu~

     

  • At 22/7/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni bagus..
    good job.
    kronologinye bagus ikut susunan...

     

  • At 25/7/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasa rasa mcm penah bc je cite ni...mcm ciplak je...

     

  • At 26/7/09 8:38 PTG, Blogger khadijah said…

    best2.....
    suka lah cerita nie.....
    tapi kan kenapa watak kawan dier Faiz tue terus ilang mcm tue jer?
    walaumcm ner pun cerita nie best....
    tahniah penulis............

     

  • At 10/8/09 12:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuh....gler bez cter ni...terharu aku...gud job writer..

     

  • At 14/6/10 1:08 PTG, Blogger Fanaa Azhar said…

    wahh wahh ;) sweet lah cerita nie!
    hebadd hebadd. hehe. teruskan usaha yaa?

     

  • At 6/3/11 4:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet nyer...
    mcm siderella la plak....
    gud job....


    @miey tieyr@

     

  • At 15/3/11 12:56 PTG, Anonymous sweet candys said…

    a best love story.u are gub job writer.u just have to sharp it a litter bit.hope can read story like this anymore.

     

  • At 28/8/11 3:36 PTG, Anonymous ishe said…

    part sebelum 3 year n after 3 year agk confusing n seolah2 x de kaitan je but still the the story is quite interesting

     

  • At 13/1/12 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt...teruskan bkrya..chaiyokk2

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group