BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 01, 2009
Cerpen : Kau yang teristimewa
Nama Pena : Shakira Johari

Tasha melepaskan geram.Amarahnya berkobar-kobar terhadap adiknya yang seakan mengada-ngada itu.Mama pun satu!Sikit-sikit Tina,sikit-sikit Tina.Bagi mama,anak mama,intan payung mama hanyalah Tina!Tasha mengomel sendirian.Susah benar hendak meyakinkan mamanya itu.Tasha melepaskan geram.Digenggam-genggamnya erat bantal peluk yang sedari tadi kemas terletak di atas katil bujangnya.Sudah berkali-kali dia meyakinkan mama,yang dia tidak mencuri rantai Tina.Mama tidak mahu mempercayainya.Mama tetap menyalahkan dirinya.Takkan sebab Tina itu cacat,berkerusi roda,maka mama hanya perlu memberikan kasih-sayang mama sepenuhnya hanya kepada Tina?Bagaimana pula dirinya?Ini sesuatu yang tidak adil.Mentang-mentanglah dirinya sempurna tidak cacat seperti Tina,tidak bermakna dia tidak memerlukan kasih sayang mamanya.Orang normal sepertinya juga dahagakan kasih seorang ibu.Tetapi mama tidak pernah faham.Mama hanya memahami Tina.Mama tidak pernah menaruh syak wasangka terhadap Tina.Mama hanya menganggap Tina sahajalah intan mama!Tasha mengalirkan manik-manik jernih.Makin lama,makin laju.Tidak bisakah setitik kasih mama pun tumpah ke dalam dirinya?Tasha mengingatkan semula apa yang telah terjadi tadi,Kebetulan tadi dia mencari buku latihan Sejarahnya di bilik Tina,kebetulan pada masa itu,rantai Tina juga hilang,mama menuduh Tasha yang mencuri rantai Tina itu apabila mama melihat kelibat Tasha keluar dari bilik tidur Tina.Padahal,Tina yang tercicir rantai itu semasa melalui ruang laluan di hadapan biliknya!Tasha menekup mukanya dengan bantal.Air matanya laju.Mama tidak pernah sayangkan Tasha!Mama hanya pentingkan Tina!Kedengaran jelas sedu-sedan Tasha yang semakin meningkat remaja itu.Tahun ini,usianya bakal menjangkau enam belas tahun.Tina pula bakal menjangkau 13 tahun.Tetapi,fizikal Tina tidak seperti remaja seusianya,Tina dilahirkan tanpa kedua-dua belah kaki.Tina hanya mengharapkan kerusi roda yang menjadi kaki setianya selama ini.Walaupun begitu,bagi Tasha,mama perlu juga mengambil berat tentang dirinya.Entah mama ingat atau tidak ulang tahun Tasha yang ke-16 tidak lama lagi?Bisik hati kecil Tasha dengan penuh kecewa.

****************************************************
"Woi,aku suruh kau ambik pen,bukan pensel,bodoh!"Kedengaran satu suara sedang melepaskan geram.Tasha menengking adiknya,Tina.Baru puas hatinya dapat melepaskan amarahnya terhadap budak yang dianggap sial bagi dirinya itu.
"Maa..maaf..Kak..Tina tak..peraasan..tadi.."Tina menjawab,mulutnya terketar-ketar.Mulutnya yang herot menyebabkan percakapannya tersekat-sekat.
"Heii,aku tak nak tau semua tu.Aku tau kau ni cacat je,tak pekak,tak bisu.Apasal boleh pekak tiba-tiba ni?Ni balasan untuk kau sebab kau mengada-ngada sangat!"Tasha membalas lagi.Kata-katanya sungguh berbisa.Hampir saja air mata Tina gugur.Hatinya sedih diperlakukan begitu.Dia tidak pernah meminta kasih-sayang yang berlebihan daripada mama.Mama yang seboleh-boleh hendak memanjakan dirinya.Pernah Tina menyuarakan rasa kasihannya terhadap Tasha kepada mama kerana mama lebih mementingkan dirinya daripada Tasha.Tapi,mama tetap dengan sikapnya.Tina sedar,dirinya siapa,dia seorang yang tidak seperti manusia lain bagi dirinya.Dia tidak boleh berjalan,dia tidak boleh bercakap dengan lancar sejak pertama kali melihat dunia.Tetapi,Tina tetap bersyukur kepada tuhan kerana memberinya peluang untuk merasai kenikmatan hidup di bumi tuhan ini.Tina tersenyum dalam kelukaan hati.Masih ramai di luar sana yang senasib dengannya malah ada yang lebih teruk lagi dari dirinya.
"Hei budak,apa senyum-senyum?Cepat kau pergi tukarkan pensel ni dengan pen,aku nak buat kerja sekolah ni!"Tasha memandang tajam kearah Tina seperti seekor harimau yang hendak menerkam mangsanya.
"Bbbaik..Kak.."
Tina memusing-musingkan tangannya pada roda di kerusi roda itu.Perlahan-lahan dia menolak roda kerusi itu untuk keluar dari pintu bilik tidur Tasha.Tasha tersenyum puas!Mama tiada di rumah,tiada siapa yang akan tahu apa yang telah diperlakukannya terhadap Tina yang tidak ubah seperti orang gaji!Tasha tergelak kecil,masa inilah untuknya menjadi raja,jika tidak selama ini,segala emas dan permata hanyalah Tina!Apabila dapat mempermainkan adiknya yang kurang upaya itu,baru puas dan senang hatinya!
"Kak…Tina daah carrik..ttapi ttak juumpa."
Tina tiba-tiba terpacul di hadapan pintu bilik Tasha bersama kerusi rodanya sekali,Tina berkata sambil mulutnya terherot-herot.Memang seksa untuk berkata-kata walau satu patah perkataan dengan keaadaan mulut yang senget tidak seperti orang normal yang lain.
"Ehh,budak ni,kau carik pakai lutut ke?Buta betullah kau ni!"Tasha bangun laju dari tempat duduknya lalu menuju kearah Tina dengan perasaan geram.
"Kkkak…maaf..Tina ttak sengaja."Tina menundukkan wajahnya,tidak berani bertentang mata dengan kakaknya yang bengis itu.Tasha melepaskan geram,dia menonjol kepala si Tina.Tina hanya diam membisu,dia tidak mampu melawan kudrat kakaknya yang seribu kali ganda dari dirinya itu.
"Hah!Tau pun kau diam,eh,kau sedar la sikit kau tu siapa!Kau tu beban bagi aku,kau tau tak?Kau susahkan hidup aku!Sebab kaulah mama tak pedulikan aku,sebab kaulah mama tak pernah pandang aku sebagai anak!"Tasha beremosi,ditampar-tamparnya lengan dan pipi Tina tanpa belas kasihan.Kedengaran esak kecil Tina yang dalam kesedihan.Tangisannya penuh dengan kedukaan,antara kasih sayang mama dengan kebencian saudara kandungnya sendiri!Dia,Tina tersepit.Sudah beberapa kali dia mengatakan,dia tidak pernah meminta hidup begini.Mengapakah hidupnya ini terlalu kejam terhadap dirinya?Sudahlah tidak berupaya,malah dibenci lagi!Maka sampai satu tahap dia menyesal kerana telah dilahirkan di dunia atas sebab hanya menyusahkan orang lain!Baginya,tiada gunanya untuk dirinya hidup.Tiada setitik kasih saudara pun yang dapat dinikmatinya.Mama sahajalah yang benar-benar sayangkan dirinya.Tiada sesiapa lagi di dunia ini yang mengasihi dirinya yang tidak sempurna itu.Dia tidak pernah mempunyai rakan-rakan,teman-teman atau kawan-kawan sebagai tempat untuk berkongsi atau mengadu.Hanya mamalah yang menjadi rakan,teman dan kawan setianya selama ini,berbanding Tasha yang selalu sahaja di sapa kemana-mana dirinya pergi.Manik jernih yang sedari tadi sudah bertakung di dalam kelopak mata Tina,tumpah juga akhirnya.Dia tidak dapat membayangkan nasibya yang sentiasa begini.Dia berharap suatu hari nanti,Tasha akan dapat menerimanya sebagai adik,Tina tidak mahu Tasha dengan dirinya bermusuhan,kerana air yang dicincang tidak akan putus.Tina mengesat air matanya semula,dia beristighfar memikirkan perkara tadi.Hanya ALLAH yang memahami perasaannya ketika itu.Perlahan dia mengesat air matanya dengan lengan baju yang dipakainya itu.Nafas Tasha kelihatan turun naik menahan marah.Sudah tidak tahu apa yang perlu dilepaskan kepada adiknya yang paling dibenci seorang ini!Buat seterusnya Tasha hanya menendang-nendang roda kerusi roda itu sambil menyumpah-nyumpah.Sesekali dia mencubit-cubit bahu dan lengan Tina.Hatinya sudah dikuasai oleh api kemarahan.Membunuh Tina pun sanggup dilakukannya kalau dia sudah tidak dapat mengawal diri.Tasha tersedar selepas itu tetapi masih menyumpah-nyumpah sedari tadi.Tangisan Tina semakin kurang kedengaran.SEketika Tasha sedang dalam beremosi sambil menyumpah-nyumpah,kedengaran satu suara
"TASHA!"
Suara itu amat dikenali oleh Tasha dan Tina.Itu mama!Mama menjerit memanggil nama Tasha.Mama sudah melihat segala apa yang dilakukan Tasha terhadap Tina tadi!
Tasha menggigil.Tubuhnya berpeluh.Sepatutnya mama belum lagi pulang dari kerja kebiasaannya pada waktu begini.Tina juga kaget.Entah hukuman apa yang bakal dihadapi oleh Tasha selepas ini?Perkara itu merunsingkan Tina.Tina tidak mahu Tasha menerima padah dari mama di sebabkan dirinya.Rasa bersalah berputik di hati Tina.Kalaulah dia mencari dengan betul pen yang diminta oleh Tasha tadi,mungkin Tasha tidak akan memarahinya dan mama juga tidak akan memarahi Tasha.Tasha hanya tunduk ke lantai.Jantungnya seperti hendak tercabut.Peluh membasahi dahi dan badannya.Dia menanti hukuman mama dengan penuh rasa getar.
"TASHA!Kau tidur kat luar malam ni!"Mama menjegil tajam.Suaranya meninggi bergema.
"Ma,mama,Tasha minta ampun,ma…Ma,sorry ma.."Tasha melutut di hadapan mama.Mama hanya berpeluk tubuh.Tasha merayu-rayu agar hukuman untuk dirinya dikurangkan lagi.Kali ini,kebenciannya Tasha terhadap Tina sudah tidak tertanggung lagi.
"Mama,maaf mama,mama,tolonglah,kesiankan Tasha mama!!"Tasha menjerit merayu.Air mata hiba disertakan dengan esak tangisan Tasha yang tidak ubah seperti anak kecil yang merayu orang tuanya supaya membelikan mainan.Tina juga mula mengalirkan air mata sekali lagi.Tidak sanggup dilihatnya drama yang sedang ‘berlangsung’ di depan matanya itu.Dia tahu,saat itu,Tasha pasti marah dan semakin membenci dirinya.Aduh,mama!Mama tidak mengertikah?Tasha juga perlukan layanan seperti mana mama melayan Tina.Apa mama tidak mengetahuikah bahawa kasih sayang mama yang berlebihan terhadap Tina seiring dengan kebencian Tasha terhadap dirinya?Mama,mama mengertilah anak mama ini.Anak mama ini bukan tidak menghargai kasih sayang mama,tetapi anak mama ini sedih dengan kasih-sayang yang mama curahkan terhadap Tina disebatikan bersama kebencian saudara sendiri.
Tina cuba menghalang mamanya,tetapi,apakan daya tenaganya?
"Aku tak ada kat rumah,macam tu layanan kau terhadap adik kau ya!!!"Mama membeliakkan biji matanya.Perasaan mama sudah mencapai tahap mendidih.
"Mama,Tasha tidak ada niat nak buat Tina macam tu.Asalkan mama tahu,Tasha dah cukup terseksa dengan mama yang hanya nampak kilauan dari Tina sahaja.Mama tak pernah menghargai Tasha!Dalam kepala mama hanyalah Tina!!!"Tasha melepaskan segala isi hatinya yang selama ini terbuku dan tersimpul di dalam hatinya yang penuh berserabut itu.Kepalanya ringan seketika apabila dapat meluahkan dan melepaskan segalanya.Segala yang terkumpul,pasti akan meletup jua!
Mama hanya diam membisu tanpa sebarang butir bicara.Mama tersentak dengan keberanian Tasha menyuarakan isi hatinya yang tersemat di dalam hati anak gadis berusia enam belas tahun itu.Tina ternganga seketika.Kagum dengan keberanian Tasha,kakak kesayangannya itu,walaupun Tasha selalu melukai hatinya.
"Kau tidak mengerti Tasha.Mama sayangkan kau."Hati mama berbisik.Walaupun,mama tidak melepaskan perkataan itu.Sifat ego mama menebal.Mama susah untuk menyingkirkan perasaan itu walau sudah berkali-kali dia cuba untuk menghakis dan membuang jauh sifat itu.Tasha menaik turun nafas.Sesekali nafasnya terasa sesak,mana tidaknya,air matanya mengalir disertai dengan rayuan dan jeritan untuk melepaskan rasa yang terpendam.Tasha berlari keluar rumah.Termenung sambil duduk di atas buaian besi yang terletak di halaman rumah banglo dua tingkat itu.
"Kalaulah papa masih hidup….papa tak pernah buat Tasha macam ni!"Tasha menangis teresak-esak semula.Kenangan bersama arwah papa masih terpalit di dalam pemikirannya.Satu ketika dulu,keluarganya tidak sebegini,papa hadir sebagai ketua keluarga secara tidak langsung menyemai keindahan dan keharmonian keluarga mereka.Tetatpi segalanya berubah,apabila papa meninggal kerana barah pankreas dan semenjak itu,mama menjadi seorang yang agresif,hanya menyebelahi Tina sahaja!
Tasha memicit-micit kepalanya yang sedikit pening itu.Sudah banyak dia mengeluarkan air mata.Kepalanya pusing seketika.

****************************************************

Malam itu,Tasha tidur di buaian besi di hadapan rumahnya dengan beralaskan toto kecil beserta selimut dan bantal kecil.Hatinya tidak tenang.Tidurnya tidaklah lena hanya disinari dengan cahaya bulan.Tegarnya hati mama membiarkan dia tidur di dalam kegelapan malam ini.Walaupun lampu jalan menyinari,tidak sama seperti lampu di dalam bilik tidurnya.Tasha mengiring ke kiri-ke kanan,tidak selesa dirasakan!Maklumlah hanya tidur beralaskan buaian yang mana tempat dudukunya sempit.Sesekali Tasha menggigil kesejukan.Dia merenungkan,betapa sanggupnya mama memperlakukannya seperti itu?Di mana letaknya kasih sayang seorang ibu di dalam diri mama?Seperti yang selalu diceritakan oleh guru-guru dan rakan-rakan yang selalu menceritakan tentang kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya yang tiada berbatas.Dia memikirkan lagi,sudah tentu Tina sedang seronok dan nyenyaknya tidur di biliknya beralaskan katil empuk.Sedangkan dirinya?
"Ah!!!kenapalah aku memikirkan lagi budak sial itu!!!"Tasha menggertak dalam hati.
Seketika kemudian air matanya mengalir lagi teringatkan arwah papa.Papa,Tasha hendak papa tahu yang papa sahajalah yang benar-benar menyayangi Tasha!Papa tidak pernah menengking Tasha,papa tidak pernah mengusir menyuruh Tasha tidur di luar rumah.Mengapa begitu cepat papa meninggalkan Tasha?Sedangkan Tasha masih menggarap dan memerlukan kasih sayang papa?
Tasha mengesat air matanya perlahan,dia menjejakkan perlahan kakinya ke lantai.Dengan langkah yang kecil dia meninggalkan perkarangan rumah itu.Dia mahu pergi membawa diri setelah membuat keputusan.Biarlah dia lenyap dari pandangan mama dan Tina.Mungkin mereka tidak terbeban selepas ketiadaannya nanti di rumah yang menyimpan seribu-satu kenangan itu.Perlahan dia membuka pintu pagar rumah,berjalan kaki di kala malam sunyi,jalan raya tidak berkenderaan,malam itu sunyi sekali.Hanya kedengaran bunyi burung hantu bernyanyi sana-sini.Bulu romanya naik.Namun Tasha tetap dengan keputusannya.Sesekali kedengaran seperti seseorang sedang mengekorinya dari belakang.Tasha tidak gentar.Dia tetap dengan keputusannya untuk meninggalkan rumah!Tidak akan sesekali dia menjejakkan kaki ke rumah itu lagi.Tasha melintas perlahan jalan raya yang disusuri kegelapan malam itu.Dia berpeluk tubuh.Tiba-tiba kedengaran bunyi kenderaan yang sedang laju mara kearahnya.Kaki Tasha terpaku.Yang hanya difikirkan ketika itu hanya hidup dan matinya!Lampu hadapan kereta yang makin rancak laju itu menyilaukan matanya,tiba-tiba badannya seakan ditolak kuat oleh seseorang ketepi,Tasha jatuh tersungkur ke tepi jalan,seketika kemudian kedengaran dentuman kuat,bunyi hon kereta yang nyaris melanggar dirinya itu juga berlagu kuat!Tasha rebah apabila kepalanya terhantuk batu ketika tertujah ketepi sebentar tadi.Matanya berpinar-pinar….


****************************************************

Tasha memandang sayup wajah Tina yang sudah kaku itu buat kali terakhir.Tidak sangka yang Tina sanggup berkorban demi dirinya.Tina tidak tidur di biliknya ketika malam kejadian,Tina mengikut perlahan Tasha dari belakang.Tina jugalah yang menolaknya ke tepi,lalu Tina terkorban apabila kereta itu sebaliknya melanggar Tina sebelum hampir melanggar Tasha.Tasha meitiskan manik jernih.Kebelakangan ini,hidupnya hanya bermandikan air mata sahaja.Seketika kemudian,Dia melihat pula jenazah mama yang sudah kaku.Mama dijumpai mati menggantung diri di dalam bilik akibat tertekan atas kematian Tina.Betapa mama terlalu mencintakan Tina.Aduhai!Apalah nasibku ini.Selepas ini,mama dan Tina akan disemadikan di dalam satu liang lahad.Tina,maafkan Tasha,Tasha tidak sempat memohon ampun daripada Tina,begitu juga mama.Semoga berbahagia dan diampunkan dosa mama.Ya-Allah,dengarlah permintaan hambamu yang berdosa ini."Tasha bangun perlahan.Selepas ini dia akan dihantar ke rumah anak yatim pula.Tina,kau yang teristimewa.Aku sanjung pengorbananmu,walupun lidah dan tanganku ini banyak melukai dan menyakitiku,semoga berbahagia,Tina,!

~HASIL NUKILAN~
~SHAKIRA JOHARI~
~15 JUN 2009~
posted by Penulisan2u @ 2:59 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 1/7/09 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya cite ni..
    sampai menitis air mata sy.
    jgan la kita membenci orang kurang upaya..

     

  • At 1/7/09 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe la..sikit2 nk buli orang kurang upaya..huh!

     

  • At 1/7/09 8:52 PTG, Blogger Org Ganu said…

    so touching! hampir menangis sy bce cte nih.huhuh..

     

  • At 2/7/09 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    secare kasar, saye rase ni semua salah mama tasha dan tina. kerana membeza2kan kasih terhadap anak..kakak dan adik xboleh berbaik..ego plak tebal...mmg teruk lah mama dorg tuh...bodoh plak tuh..huh!

     

  • At 2/7/09 7:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mak dia bunuh diri???

    what the @#$%^&
    mcm pelik sgt jer mak dia nih...

     

  • At 6/7/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ank kurg upaya perlu diberi perhatian yg lebih...nape tasya nk jeles...tak masuk akal le...

     

  • At 6/7/09 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ini pengalaman sy membesarkan ank kurg upaya...sememangnye DIA YG TERISTIMEWA...bodoh le tasya tu...

     

  • At 9/7/09 2:39 PTG, Blogger my_za2l said…

    apela mak die tu.
    xde IMAN langsung

    pembaca-pembaca jangan meniru aksi mak die tu.
    haha.(:
    tasha tu pelik la~
    kan?kan?kan?

     

  • At 17/7/09 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang menarik teruskan usaha,

     

  • At 17/7/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sian kat dierkan.. tp sape bile nak plih mak kan...

     

  • At 23/7/09 12:09 PG, Anonymous pink sapphire said…

    oh ni the same writer of alahai doktor.umm sy rs awk mmg ade bakat cumenye pelik sikit.bunuh diri tu kan haram n dr segi agama lain pn dilarang kan?pape pn all the best eh.

     

  • At 28/7/09 9:47 PG, Blogger senjalina said…

    pelik maknya. adaka bunuh diri akbibat kematian tina.
    huhuhu.. apa2 pun best gk cte ne. sedi gk la dibaca. hampir menitis mata ku..heheh

     

  • At 29/7/09 3:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes
    tp dlm islam haram bunuh diri
    klo ley, len kli lbh bhati2
    anyway, good work n keep up all the good things k.


    zre_ida@yahoo.com

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group