BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 31, 2009
Cerpen : Kasih seorang lelaki
Nama Pena : Shakira Johari

Muazzim duduk melepaskan keluhan kecil.Dilonggarkan tali leher berwarna hitam yang dipakaikan di lehernya itu.Butang atas baju kemejanya,dibuka.Dadanya sesak kini.Hatinya makin runsing.Matanya dihalakan keatas,perlahan-lahan dikatup matanya.Muazzim mengaru-garukan kepalanya yang tidak gatal itu.Sesekali kepalanya terasa berat sekali.Terfikir di kepalanya,bagaimana mahu memberitahu Izah?Pasti isterinya itu akan melenting.Mesti juga isterinya itu begitu sakit hati dengan ayat yang bakal diucapkannya itu.Muazzim memikirkan lagi,haruskah dia melakukan keputusan itu?

Sedang leka Muazzim berperang dengan keputusannya,muncul seorang kanak-kanak lelaki dari pintu dapur.
"Papa!"Si comel Faris menjerit memanggil Muazzim papanya yang baru pulang dari kerja itu.
"Faris…mari,kat papa.."Faris menurjah Muazzim lalu duduk di atas riba papanya itu.
"Mama mana?"
"Mama kat dapur,pa."Faris bersuara keletah.Sesekali dia meletakkan kepalanya di riba Muazzim.Saja mahu bermanja-manja dengan papanya.Muazzim sesekali mengusap perlahan kepalan anak kecil berusia empat tahun itu.Muazzim tersenyum kecil.Kejap sahaja anaknya itu sudah berusia empat tahun.
"Papa belikan ais-krim tak?"Faris bersuara sambil anak matanya sedang mengharap jawapan ‘ya’ dari papanya itu.
"Alaa…papa minta maaf ya Faris,papa terlupalah.."Muazzim menepuk dahi,dia terlupa pula untuk membelikan ais-krim yang dipesan Faris semasa dia hendak berangkat ke tempat bekerja pagi tadi.Faris menarik muka.Hampa betul dirinya.Lantas dia bangun dari riba Muazzim.Muazzim mendekati anaknya yang sedang masam mencuka itu.
"Papa,minta maaf,ya.Papa sorry sangat.Memang papa lupa.Papa janji nanti papa beli."Muazzim mengangkat isyarat sumpah,mahu memujuk anak tunggalnya itu.
"Papa janji?"Faris berpaling ke arahnya lalu menghulurkan jari kelingkingnya sebagai tanda janji.
"Papa janji!"Muazzim membalas huluran jari itu.Seketika kemudian,Izah muncul dari dapur,
"Hai,bang.Bila balik?Masuk tak bagi salam pun."Izah bersuara sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Muazzin,suaminya itu.Sesekali dia mengusap perutnya yang semakin membesar mengandungkan anak suaminya itu,sudah masuk bulan ketujuh.
"Baru lima minit tadi.Yang awak ni,tak keluar dari dapur langsung."Muazzim bersuara sambil menhulurkan pula tangannya.
"Maaflah,bang.Tadi tengah menggoreng kat dapur."Izah mengambil beg dari tangan suaminya itu.Lantas dihalang Muazzin.
"Awak pergilah ke dapur dulu,biar saya angkat beg ni.Berat ni."Muazzim tersenyum memandang isterinya.Kasihan pula dia hendak menyuruh isterinya mengangkat beg kerjanya yang penuh dengan kertas kerja itu.Sudahlah isterinya itu sedang sarat.
"Ha..yelah…"Izah menuju ke dapur semula menyambung tugasnya.Muazzim mendaki anak tangga rumahnya itu sambil tangannya menjinjing beg kerjanya itu.Perasaan kasihan Muazzim terhadap Izah datang kembali.Mana mungkin dia akan menghancurkan hati isterinya yang banyak berkorban untuknya itu?Tidak sanggup rasanya.Dia begitu kasihan terhadap isterinya yang sangat dicintainya itu.Tambahan pula,Izah sedang mengandungkan anaknya yang kedua,benihnya juga.Tidak sanggup rasanya untuk menghancurkan hati wanita itu.Muazzim meramas-ramas kepalanya yang sedang kebingungan itu.Sesekali,kedengaran keluhan kecilnya.Lantas kakinya sudah di tingkat
Atas.

* * * * * *

"APA?!Abang nak kahwin lagi?"Izah terduduk ketika Muazzim mengungkapkan ayat itu.Tidak disangkanya selama ini,Muazzim mempunyai wanita lain selain dirinya.Muazzim mengangguk lemah.Terpaksa juga diluahkannya,walaupun itu akan mencincang hati isterinya.Bening mata Izah mula bertakung.Tidak sanggup ditahan air matanya lagi,lalu kolam kesedihan itu tumpah juga.
"Apa salah Izah,bang?Apa yang kurangnya Izah?!"Izah bersuara sambil air matanya mengalir deras,dia menggenggam erat tangannya,hatinya sungguh pedih ketika itu.Tidak kasihankah Muazzim terhadap dirinya ketika itu?
"Abang minta maaf,Izah.Izah tak ada dosa dengan abang.Tapi…."
"Tapi apa,bang?Izah tahu Izah ni dah tak cantik macam dulu.Izah sedar."Izah bersuara dengan emosi kesedihan.Tanpa disedari,tubir matanya Muazzim juga sudah bergenang,tetapi,dia sedaya upaya menyembunyikan air matanya daripada tumpah.Tidak mahu menambah kesedihan malam itu lagi. Sanggup lelaki itu melukai hatinya tika ini!Apalah dosanya?Kejam sungguh apabila diperlakukan begitu!Muazzim memicit-micit dahi,air matanya tumpah juga akhirnya,perasaannya sudah tidak boleh ditahan lagi.
"Ya,ALLAH!Ampunilah hambamu,hambamu ini telah menyakiti hati seorang wanita yang banyak berkorban untuk hamba,ya ALLAH..Astaghfirullah..apa yang aku dah lakukan?\"Muazzim melepaskan keluhan kecil.Terucap juga ayat itu akhirnya.Tetapi,hatinya kini penuh dengan kekesalan.Izah bangun dengan perlahan keluar dari bilik.Sudah tidak sanggup lagi bertahan kesedihan.

* * * * *

Izah memandang wajah wanita itu.Sungguh kejam perempuan yang bernama Maisara ini!Sanggup dia melukai hati seorang wanita yang mana sepertinya juga!Perempuan inilah pendua kasih lelakinya!Izah sesekali menjeling tajam Maisara.
"Oh,rupanya kaulah yang terhegeh-hegehkan suami aku ya?Hmmm..puas hati kau sekarang!"Izah meninggikan suara,melepaskan amarahnya terhadap isteri baru suaminya,Muazzim itu.
"Muka je baik.Hati kotor!"Izah menjegil lagi.Hatinya panas benar berbaur sedih ketika itu.Ketika Muazzim membawa pulang perempuan itu ke rumah,Izah dari mula lagi sudah meluat dengan perempuan yang berlagak baik itu.
"Izah,sudahlah..Izah.."Muazzim cuba meneteramkan Izah.Dia bersuara lembut.
"Oh..memanglah,dapat isteri baru,memanglah ditatang sepenuhnya!"Izah meninggikan suara terhadap Muazzim.Terkjut juga Muazzim,tidak pernah pula isterinya meninggikan suara kepadanya.
"Izah!Awak dah berani ya,tinggikan suara kat saya!"Giliran Muazzim pula berperang.Izah terkejut kerana suaminya juga tiba-tiba begitu.Air hangat seperti hendak mengalir di tubir matanya.
"Abang,sanggup abang tengking Izah sebab perempuan ni!Abang kejam,kejam!"Izah memecahkan kolam matanya.Muazzim mengurut dada.Ya allah,apa yang aku dah lakukan?
"Izah,izah..abang minta maaf…,Izah..abang..ttak sengaja."Muazzim suaranya seperti tersekat.Muazzim mengejar Izah dari belakang.
"Izah..abang.."
"Abang apa?Ha?Abang pergilah,pergilah layan bini muda abang itu sepuas-puasnya."Izah bersuara bercampur keesakan.Muazzim serba salah seketika,kemudian terdengar suara seorang wanita.
"Abang.."Sahut Maisara.
Muazzim menoleh,Maisara sudah ada di belakang.Izah menjeling.
"Abang,Kak,Sara minta maaf kalau Sara dah hancurkan kebahagiaan akak dan abang.Sara berdosa,kak."Maisara tunduk.Timbul rasa bersalah dalam diri Maisara kerana telah merampas kebahagiaan rumah tangga seorang wanita sepertinya.
"Memang!Sedar pun kau!"Izah bersuara keras lagi.Muazzim sudah tidak tahu bagaimana hendak melembutkan hati isterinya itu lagi.
"Izah,sudah,Izah..Sara,pergi masuk dalam."Muazzim mengarahkan.Maisara berlalu,petang itu tidaklah secerah mana.Di kawasan luar,kanak-kanak girang bermain di waktu petang.Izah mendengus marah.Dia berlalu meninggalkan Muazzim yang sedang dalam kekusutan itu.Seketika kemudian,satu suara meminta tolong kedengaran.Muazzim segera mendapatkan suara itu.
"Ya ALLAH!IZAH!"Muazzim terkejut dan kaget seketika,Izah jatuh tergelincir!Muazzim mendapatkan Izah yang sedang mengerang kesakitan itu.Beberapa minit kemudian,Maisara ,muncul.Keadaan kelam kabut seketika.Faris sudah merengek apabila dirinya hendak dibuatkan susu tidak dihiraukan.Beberapa minit kemudian,sebuah ambulans tiba,setelah Maisara membuat panggilan ke hospital tadi.Izah dikejarkan ke hospital.

* * * * *

Muazzim menatap wajah anak keduanya,perempuan,yang lahir tidak cukup bulan yang diletakkan di dalam inkubator itu.Hatinya bersyukur tika ini.Izah dan anak kedua mereka selamat.Walaupun lahir tidak cukup bulan.Maisara memaut lembut tangan Muazzim yang sedang menungkan anaknya itu.Faris sesekali bersuara kecil.Dia tahu di hospital tidak boleh bising!
Beberapa minit kemudian,Muazzim keluar dari bilik inkubator itu.Dia menghala ke wad Izah ditempatkan.Izah masih tidur tika pintu dikuak.Muazzim menyuruh Maisara membawa pulang Faris ke rumah,biar dia yang menjaga Izah.Seketika kemudian,Muazzim bangun untuk menunaikan solat fardu Isyak,kepalanya tiba-tiba diserang kesakitan yang amat sangat!Matanya tiba-tiba berpinar.Muazzim tidak dapat mengimbangi dirinya lalu rebah ke lantai.Seketika kemudian,dunianya gelap.

* * * * *

Muazzim tidak dapat melupakan walau sebutir kata-kata doktor yang telah ditemunya itu.Sesekali hatinya terasa ingin menjerit.Mengapakah dugaan terus-menerus begini?Dia disahkan menghidap tumour otak,tahap kronik!Ya allah,sungguhnya maha hebat cubaannmu.Muazzim berkefikiran,dia mahu isterinya tidak mengetahui perkara ini.Dia tidak mahu menambah lagi kesedihan kedua hati isterinya itu,terutama,Izah.
"Abang makan apa tu?"Maisara bersuara tiba-tiba.
"Eh,mana ada apa-apa."Muazzim sedaya-upaya menyembunyikan ubatan yang sedang dimakannya tadi itu.Tidak mahu tembelang pecah.
"Betul ke?"Maisara mengangkat kening.Aneh betul dengan sikap suaminya yang secara tiba-tiba selalu pening,muntah-muntah dan kadang-kadang pelupa itu!
"Betul."Muazzim mengangguk tersenyum Alahai isteriku,kalaulah kamu tahu?
Seketika kemudian,Izah muncul di dapur untuk mengambil air.Sesekali,jelingannya yang tajam itu menggusarkan hati Muazzim dan Maisara.Izah tetap dengan hati batunya.Tidak mahu menerima Maisara sebagai madunya.Puas sudah dipujuk Muazzim.
"Sayang,kenapa bangun ni?Izah kan dalam pantang lagi.Kalau nak apa-apa,bagitaulah abang,nanti abang ambilkan."Muazzim cuba mencairkan hati Izah yang keras itu,diambilnya segelas air untuk diberikan kepada Izah.Tetapi,Izah menepis dengan kuatnya,lalu gelas yang dipegang Muazzim terhempas ke lantai.
"Izah!Jangan biadab,Izah!Ini suami awak ni!"Muazzim mula meninggikan sikit suaranya.
"Hei,pandai pula awak mengaku suami saya!Ingatkan dah lupa,asyik ingat betina ni je!"Muazzim tidak dapat mengawal kemarahannya apabila Izah biadab seperti itu.Izah kebelakangan ini banyak berubah.Sudah tidak seperti Izah yang dikenalinya dahulu.Sopan,lemah-lembut.Itu bukan lagi ciri Izah sekarang ini.Muazzim mengeluh panjang.Kepalanya tiba-tiba berat.Izah masih begitu,dengan kepala batunya.Seketika kemudian matanya Muazzim sekali lagi berpinar-pinar,dunianya berpusing seketika.Bisa di kepalanya tidak bisa ditanggung lagi.Seakan Sesuatu yang sedang gah mencucuk-cucuk dek kepalanya.Muazzim pitam,rebah tumbang ke lantai secara tiba-tiba.Maisara dan Izah segera mendapatkan Muazzim yang sudah rebah itu.
"Abang!!!"Jerit Izah dan Maisara.

* * * * * * *

Izah mengalirkan air mata deras,tidak sangka selama ini Muazzim mengidap penyakit barah otak ini!Rupa-rupanya Muazzim memilih hendak merahsiakan perkara ini semata-mata kerana tidak mahu menambah kesedihan hatinya.Maisara kelihatan duduk termenung di kerusi penjuru wad itu.Dia juga tidak menyangka bahawa lelaki yang mana sudah cuba dicintainya sedikit-demi sedikit itu mengidap penyakit yang berbahaya ini.Muazzim sekarang ini,sudah terlentang di katil hospital.Dia tidak mampu lagi untuk menjalankan kehidupan seperti biasa kerana barah yang dihadapinya sudah semakin kritikal.Izah sudah bermandikan air mata semenjak dua menjak ini.Sesekali dia mengenangkan nasibnya.Sesekali juga dia mengenangkan dosanya yang terlalu banyak terhadap suaminya yang tercinta itu.
"Abang.’Izah menyapa lembut,berbisik ke telinga Muazzim.
Muazzim mengangguk perlahan.Dayanya lemah,tiada tenaga ketika itu.
"Abang sayang Izah?"
"sayang…"Muazzim berbisik perlahan.Suaranya seakan tersekat.
"Abang,maafkan Izah,abang,Izah berdosa kat abang."Izah mengenggam erat tangan Muazzim di sisi katil hospital itu.Bening mata Muazzim juga mula bergenang laju.Lantas disapunya Izah.Maisara hanya melihat dari sudut jauh.Setianya kasih mereka berdua!Sesekali,Maisara kesal,kesal dengan perbuatannya.Dia telah merampas kebahagiaan orang!Ya ALLAH,sungguh berdosanya aku.
"Abang maafkan Izah."
Muazzim mengukir senyuman kecil walaupun dirinya tiadanya daya ketika itu.
"Faarris..Fariss..mana?"Muazzim bertanya akan Faris dalam keadaan yang tersekat-sekat itu.Sesekali,nafasnya seakan turun dan naik.
"Papa,Faris kat sini."Faris muncul tiba-tiba.Faris duduk di hulu katil.Muazzim melemparkan senyuman kepada Faris.Sesekali Faris menyeringai.
"Papa sakit eh?Kesian papa.Kalau Faris nak sihatkan papa,boleh?"Faris,anak kcil yang belum mengerti apa-apa itu,bersuara.
"Faris,"Sahut Muazzim lemah.
"Ya,papa."
"Faris jangan nakal-nakal tau.Kalau papa tak ada nanti,Faris jaga mama dengan umi ya."Hibanya ketika itu.Izah mencelah.
"Abang,kenapa cakap macam itu?Izah tak sanggup bang."Izah bersuara seperti marah dengan ucapan suaminya itu.
"Betullah,papa nak pergi mana?"Faris semakin tidak mengerti dengan ucapan Muazzim itu.
"Kalau papa pergi,Faris nak ikutlah!"Faris membuat gimik muka sedih.Kenapa papanya berkata begitu?
"Faris janji,ya."Muazzim tidak menghiraukan lagi soalan anaknya.Lalu dihulurkan hujung jarinya,Faris membalas sebagai tanda persetujuan.
"Papa,jawablah…"Faris merengek.Seketika kemudian,nafas Muazzim tiba-tiba turun-naik,Izah sudah menjerit histeria memanggil suaminya itu.Maisara perlahan-lahan mendekati sisi katil Muazzim.
"DOKTOR!!!DOKTOR!!!"Izah menjerit tidak tentu hala.Masing-masing sudah bergenang manik jernih.
Seketika kemudian,Muazzim menghembuskan nafas terakhir….
Izah terduduk bila doktor mengesahkan,Muazzim sudah tiada.Maisara memujuk hati Izah supaya bersabar.Hatinya juga ketika ini,menjerit!Faris,tidak tahu apa-apa,hanya menganggap papanya sedang tidur lena.Izah memeluk tubuh Faris.Faris terpinga-pinga,mengapa mamanya menangis sedangkan papanya Cuma tidur?Muazzim sudah kaku di atas katil.Tiada bernyawa lagi.Abang,maafkan Izah!
Seketika kemudian,seorang wanita lingkungan penghujung 50-an masuk menyerbu lalu ke arah Muazzim,itu,emaknya Muazzim!
"Azim,kenapa kau tinggalkan mak…..???!!!"Wanita itu meranug,sambil merangkul tubuh kaku Muazzim.Izah mendekati emak mertuanya itu.Lalu,Izah ditolak ke belakang.
"Kaulah pembunuh anak aku!Kalau kau tak kahwin dengan anak aku,anak aku tak mati!"Wanita tua itu bersuara keras.Izah tunduk.Dia tahu,yang emak Muazzim memang tidak pernah menerimanya sebagai menantu malah tidak pernah mencuba menerima dirinya dari dahulu lagi.Izah tunduk ke lantai.Petang itu sungguh suram sekali.Tangisan di wad hospital tempat Muazzim berada sekarang ini semakin bertambah.Sayunya tika ini!

* * * * * *


Izah duduk termenung,menghadap pusara Muazzim,yang baru sahaja dikebumikan itu.Air matanya tidak henti-henti mengalir.Maafkan Izah,abang!
"Mama,kenapa papa kena masuk dalam tu?Kesian papa,nanti papa lemas,papa tak ada kawan,biar Farislah yang temankan papa."Faris bersuara,dia masih belum mengerti yang papanya sudah tiada,dia sekarang menjadi yatim!
"Faris,Faris dengar sini,papa dah tak ada Faris,papa dah tak mungkin balik lagi,Faris.."Maisara cuba menerangkan kepada Faris.Izah hanya duduk mebeku.Sesekali dikesatnya air mata yang hangat mengalir.
"Papa dah tak balik?Papa pergi mana?"Reaksi muka Faris mula menunjukkan perubahan.Dia masih tidak mengerti.
"Papa Faris dah balik jumpa tuhan.Papa dah tak balik jumpa kita lagi Faris."Maisara sedu seketika.Tidak sanggup diteruskannya lagi.
"Maksud umi,sampai bila-bila?"Kolam mata Faris juga hampir pecah tatkala Maisara berkata begitu,papa dah tak balik?Papa tak sayangkan Faris ke?
"Yep,Faris.Faris sabar ya."Maisara memaut erat tubuh kecil Faris yang mula merengek itu.Papa tak sayangkan Faris!Jerit Faris hiba.Beberapa minit kemudian,Maisara menghulurkan sekeping kertas,daripada Muazzim kepada Izah.Izah mengambil,lalu mem baca isi surat tersebut..

Untuk isteriku,Izah,
Izah,abang minta maaf,selama ini,abang selalu menyakiti Izah.Abang sedar,abang masih belum mampu menjalankan kewajipan sebagai seorang suami Izah.Abang pergi,belum sempat abang membahagiakan,Izah,padahal Izah sudah terlalu banyak membahagiakan abang,terima kasih,Izah.Izah,terima kasih atas keprihatinan Izah terhadap abang selama ini.Izah sebagai isteri tiada cacat celanya,Cuma abang yang banyak kekurangannya.Abang gagal membahagiakan Izah.
Izah,
Terima kasih atas kasih sayang yang Izah curahkan terhadap abang selama ini,terima kasih kerana perhatian Izah selama hayat abang ini.Terima kasih juga Izah,kerana memberikan abang zuriat yang menjadi penyambung keturunan abang selepas ini.Terima kasih kerana memberikan Faris dan Farhana sebagai penyambung warisan abang.Jagalah mereka baik-baik ya Izah.Didiklah mereka supaya tidak lupa akan agama.Ingatkan mereka kepada abang,walaupun abang sudah tiada,abang butuhkan doa mereka sebagai menambah bekalan abang di pelayaran abang sekarang ini,Izah.
Izah,
Abang meraskan,Izah amat berdukacita tika abang mengatakan yang abang mahu menikahi Maisara,Izah,abang minta maaf sekali lagi.Abang menikahi Maisara bukan sebenarnya kehendak abang,emak abang yang memaksa abang menikahi Maisara,kalau tidak,emak mengancam mahu menggugurkan kandungan Izah ketika mengandungkan Farhana dahulu dan emak tidak mahu mengaku yang abang ini anaknya lagi,abang minta maaf Izah,percayalah,ini semua bukan kehendak abang!Abang tidak mahu Izah dan farhana yang masih di dalam kandungan terjadi apa-apa ketika itu.Maafkan abang sekali lagi Izah,kalau keputusan menikahi Maisara itu sungguh menghiris hati Izah.

Sekian,isteriku,bahagialah kehidupanmu,isteriku,Nurfarahizah,janganlah diratapi pemergianku ini,biarkanlah ketenangan menghiasi pelayaran abang didunia yang lain kali ini.Selamat tinggal,isteriku,

buat isteriku yang tercinta,dari suamimu,
muazzim...


Izah menatap sayu setiap bait isi surat itu,selama ini dia sudah salah anggap terhadap kasihnya Muazzim terhadapnya!Air matanya tumpah laju ke atas isi surat itu,lalu dakwatnya mengembang.Dia memang banyak berdosa terhadap Muazzim!Izah meraung,tidak dapat dikawal kesedihannya,menyesal dengan perbuatannya selama ini!
"ABANG!!!"Izah menjerit lalu rebah.



~TAMAT~
~HASIL NUKILAN~
~SHAKIRA JOHARI
~9 JULAI 2009~
posted by Penulisan2u @ 4:49 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 31/7/09 11:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    entahlh..mcm bosan lak..

     

  • At 31/7/09 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni...sedih plak endingnye.... tahniah writer...

     

  • At 31/7/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    to tanpa nama 31/7/09 11:37 am..mn da bosan skt pny sedih cita ni smpai menitik air mata aku ni blh ko kta mcm bosan??hisy..x de perasaan ke ko ni?x phm aku..

     

  • At 31/7/09 10:55 PTG, Blogger my_za2l said…

    betul la~
    agak membosankan.
    kaw emo sangat kot.
    nway,good job.

     

  • At 1/8/09 12:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup, agak membosankankan....
    padan muka laki tuh mati...

     

  • At 1/8/09 1:33 PG, Blogger LiNa said…

    sedih citer nie..tp best..

     

  • At 1/8/09 2:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde konklusi utk mak mertua yg berhati iblis tuh?

     

  • At 1/8/09 9:36 PG, Anonymous JUSTTHECOMMENTER said…

    kalo ank die dh mati,
    mak dia pun nk wat ape lgi kat mnntu tuh?
    dh trlmbat...tol tak?

     

  • At 1/8/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih sgt..

     

  • At 1/8/09 4:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan!

     

  • At 4/8/09 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biasa jer cter neh........ not bad

     

  • At 4/8/09 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    er... ok lah..agak sedih dan agk bosan...cube lg ps mase akan datang...

     

  • At 4/8/09 11:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih cite nie.... tp xpuas hati betul ngan mak mertua dia.... xde penyesalan or ape2 balasan..... anyway.... gd job....

     

  • At 5/8/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biasa aje....

     

  • At 5/8/09 5:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best, walaupun ringkas, pnjng lg best..good job..

     

  • At 6/8/09 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pelik...
    knape kbnyakan cerita gini, org suka merahsiakn sumting...
    gtaw je la, xde la jd konflik gtuh...
    hadoi...
    kang jdi citer len lak kan??
    hahahahaha...=P

     

  • At 8/8/09 11:39 PTG, Anonymous MiSz_LoBeR said…

    ASLMKM...
    seperti yg sya kata sebelum nie,saya suka sad ending....hehehehehehe....
    best jugak arh.... korang nie,nak bri komen pun macam nak gaduh jak? kalo nak gaduh,sni aku sekeh... hehehe,,..xda aku memain jak,,, hahahahah.....
    PEACE NO WAR!!!!!

     

  • At 9/8/09 3:59 PTG, Anonymous Lia Ania said…

    ok....not bad..

    http://ay-mycollection.blogspot.com/

     

  • At 13/8/09 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    story yg agk best...
    betapa bhagieye kte klu dpt hsbnd yg btol2 mencintai kta..dan sdiynye apbla mak mentua sniri yg menganggap kte sbgi org asing d dlm family mereka...akhir kta..smoge sy tdk akn mrasai khidupn sbgai org asing d dlm family mertua 1ary nnt..amin!

     

  • At 16/8/09 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku bsyukur sgt2 kalo dpt laki cmnyh..sjuk aty

     

  • At 18/8/09 2:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan..mula2 jew nmpk cm best...xsampai sekerat aku baca....terus ilang mood nk baca..bosan..meleret-leret.. - nua-

     

  • At 18/8/09 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..
    mati la pulak..
    kesian anak2 membesar tanpa ayah kan..
    well,perbaiki lagi..
    jiwa aku kosong baca ini cerita..
    adididi

     

  • At 19/8/09 8:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..at least ada la kelainan sikit dr sudut plotnya. dan guna bahasa yang ada dalam kamus... tak macam lain2...tau jadi 'taw', derang la... dia jadi dier...oh bahasa ku..bosan tu sebab tak faham bahasa melayu kamus dewan agaknya.

     

  • At 20/8/09 9:09 PG, Anonymous .COM said…

    kurg menarik

     

  • At 20/8/09 11:42 PG, Anonymous liya said…

    SALAM..
    knp comment yang tak baik mcmni??
    kita kena bg semangat kat writer baru...klu bagus sangat buat r cerpen sendiri pastu kita suruh juri pilih mana paling best...baru fair...klu bosan jangan buka laman ni k..huhuhu..

     

  • At 24/8/09 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bg aku cter nyh bez la..
    gud job kt writter..
    keep it up...
    gud luck..

     

  • At 24/8/09 1:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang menarik...
    tetapi jalan cerita agak mendatar sedikit..
    teruskan usah anda..

     

  • At 17/12/09 2:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedey r.... tp skunk de lg ke laki cm2 eh?
    yg terpksa kwen lg?
    huhu mcm xde je...

     

  • At 12/8/10 9:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdih gle cite ni..huhuhuhu....
    blh thn la..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group