BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : JeJaka Berbaju Melayu Ungu
Nama Pena : CahyaCinta

Sejak beberapa hari ini.Ada satu perkara yang singgah di benak pikiran ku.Selalunya aku bukan jenis yang pandai untuk berjiwang-jiwang ini.Tetapi sejak pertemuan aku dengan seorang insan yang amat istimewa bagi ku.Dia teramat istemewa bagi ku.Tetapi bagi dia pulak aku tidak tahu sama ada aku ini istimewa ke tidak.Sudah lama aku tidak berperasaan serperti ini.Aku bukan jenis yang mudah jatuh cinta.Kalu tidak,takda lah aku masih single sejak gagal dalam hubungan cinta dengan Hafiz Iman.Sejak itu pintu hati ku seakan-akan tertutup untuk kaum adam.

Pertama kali aku berjumpa denganya hati ku seolah-olah terpaut pada wajah nya yang seakan-akan blur itu.Pelik kan tapi itu lah yang terjadi.Tiada huluran salam hatta sedikit senyuman aku boleh jatuh cinta pada jejaka berbaju melayu berwarna ungu itu begitu menarik perhatian ku.Hanya sekali pandang hati ku seakan-akan menari dangdut,rock jazz,irama asli semua menjadi satu.

Sejak hari aku terjatuh cintan dengan dia.Dia sering hadir didalam pikiran ku..Apa sahaja yang aku lakukan pasti dia akan menjelma dalam fikiran ku.Makan aku ingat dia,nak study aku ingat dia,apabila masa nak tidur jangan cakap lah memang gambaran wajah jejaka berbaju ungu itu bermain di fikiran ku.Aku seolah-olah serperti orang bodoh sahaja mengingati jejaka berbaju ungu itu sedangkan belum tentu aku dapat berjumpa denganya lagi.Ahhh aku betul-betul dah angau dengan jejaka berbaju melayu ungu itu.
Aku berasa sangat sayang padanya walaupun aku tidak kenal akan dirinya,yang tanpa disedarinya telah mencuri hati ku ini.

Disebabkan perasaan rindu dan sayang ku pada lelaki yang tidak ku kenali itu aku berubah menjadi seorang yang pendiam kerana setiap masa terluang akan aku guna kan untuk memikirkan tentang si dia yang tidak ku ketahui asal usulnya,malah namanya saja pun aku tidak tahu.Kalau-kalu di fikirkan agak tidak logic kan aku mencitai seseorang yang di kukenali hatta sepotong namanya pun tidak ku ketahui.Perubahan sikap ku menimbulkan tanda tanya kepada sahabat ku Nadia Amira.

Hek eleh datang dah minah ni.Sapa lagi kalau bukan sahabat baik ku itu.Kalau di datang sambil membuat kening double jack dan senyum –senyum ni emmm memang dia nak tau sesuatu lah dari aku ni.Memang aku tak boleh lari gi lah.Kalau dia dah buat habits kegemaran dia tu sambil sengih-sengih.Minah ni kalau pasal korek rahsia kerajaan aku memang dia tak penah gagal.Aku lak memang tak tahan kalau berahsia-rahsia dengan minah ni almaklum aku dengan dia dah berkawan dari darjah lima lagi,sampai lah sekarang walaupunkitaorang terpisah semasa zaman belajar di Ipta sahaja.Aku ke selatan dia ke utara.Tapi last-last jumpa balik bila kitaorang satu tempat kerja dan satu department lagi.

"Oi minah asal kau ni eh??Aku tengok dua tiga hari ni termenung sana termenung sini.Macam orang kematian laki je gaya kau ni.Kalau ada problem cerita lah kat aku macam tak biasa lah kau ni."Kan aku dah cakap minah ni cam tahu-tahu saja aku ada masalah.Masalah ke??ntah aku pun tak tau nak describe apa yang terjadi kepada aku.

"Kau ni cuba lah bagi salam ke dulu say hye ke.Ni tak main terjah je."Hah ambik kau kan kena ceramah percuma a.k.a sindiran dari aku.Sebenarnya aku nak mengelak dari soalan dia tu.

"Wei tak yah nak ngelak.Lebih baik kau jawab soalan aku ni dulu.Macam aku tak tau kau saja nak mengelak kan kan kan kan???" Meleret-leret Nadia membalas sindiran ku.

"Ala kau ni tak leh tengok aku senang lah."balas ku pura-pura merajuk.

"Ala bucuk-bucuk tak yah lah kau nak pura-pura merajuk dengan aku.Tak lut lah beb.Ok-ok back to the story cuba kau cerita kat aku apa yang buat kau jadi camni.Termenung sana termenung sini,makan pun sikit,apa ni ni beb cerita lah kita kan best friend forever."Desak Nadia untuk mendapat kan jawapan dari ku.

Ni yang aku lemah ni kalau dia guna perkataan BEST FRIEND FOREVER.Memang ini lah moto persahabatan kami bertiga aku,nadia dan Nur Fyda Nabila .Fyda seorang lagi sahabat kami yang sekarang ni tengah study kat Aberdeen,dia ni bakal-bakal doktor.Antara kami memang dia yang paling pandai.Aku dan Nadia pula hanya belajar di universiti tempatan.Prinsip persahabatan kami susah senang bersama,jujur dalam persahabatan,tak boleh simpan masalah sendiri-sendiri mesti kongsi bersama.

Akhrnya aku mengalah juga dengan desakan Nadia.Ini nasib baik hanya Nadia seorang kalau fyda ada sekali konfirm dia akan korek sampai lubang cacing untuk mengetahui apa masalah ku.

"Sebenarnya...sebenarnya...sebenarnya...."Malu untuk aku memberitahu kepada Nadia.

"Sebenarnya apa?!" kus semangat ,perempuan ni kalau dah menjerit boleh sakit jantung aku jadinya.

"Sebenarnya....Aku rasa aku dan jatuh cinta lah." Mak oi terkejut aku dengan reaksi Nadia yang terus memeluk aku sambil mengalirkan air mata.Asal lak dia nagis ni?Dia silap dengar ke??

"Asal kau nagis aku cakap ’Aku dah jatuh cinta,bukanya aku nak bunuh diri’.Kau nagis apasal?"Hairan aku dengan reaksi yang diberikan oleh Nadia.

"Ya Allah syukur Alhamdullilah kawan aku ni dah terbuka pintu hati untuk bercinta lagi.Siapa lelaki bertuah tu??Aku happy sangat wei dengar cerita kau ni??Fyda mesti happy kalau tau cerita ni.Aku tak nak email kat dia lah.Aku nak tunggu dia balik minggu depan dan sampaikan secara live kat fyda." Lah rupanya dia happy dengan apa yan aku cakap ni.Siap nagis-nagis lagi.overlah pulak minah ni.Memang sejak Hafiz Iman aku tidak lagi membenarkan mana-mana lelaki menghuni dalam hati ku.Walaupun ramai yang cuba untuk menjadi penghuni dalam hati ku.

"Aku tak tau sapa sebenarnya lelaki tu.Aku nampak dia masa aku kat Giant.Ala masa yang aku pergi beli barang dapur soarang,yang kau gi dating ngan Eqram tu."Aku pun mencerita kan satu persatu apa yang menbuat kan aku jatuh ciinta pada jejaka berbaju melayu ungu itu.Nadia menepuk dahi mendengar cerita ku itu.Tidak disangka-sangka aku boleh jatuh cinta dengan jejaka yang tidak aku kenali.Wahal banyak jejaka yang kacak yang kami kenali cuba memikat aku sikit pun tidak dialayan.Apa boleh buat ini yang dikatakan cinta pandang pertama.


************************

Hari isnin hari yang paling tidak aku sukai.Monday blues lah katakan,aku masih dalam mood bercuti.Tapi apa kan daya sebab aku keja makan gaji dengan orang so terpaksa lah aku bangun awal untuk berkerja.Cuba kalau aku ikut cakap papa dan kerja kat syarikat papa.Kalau aku lambat pun mesti papa tak kisah almaklum anak kesayangan kehkeh..Tapi aku tolak tawaran papa dengan alsan aku nak cari pengalaman dengan berkerja di syarikat orang.walau pada mulanya papa tidak membenarkan,aku berusaha memujuk papa agar mebenarkan aku menimba pengalaman di syarikat lain akhirnya papa akur dengan keputusan puteri bongsu nya ini.

Hari ini pula hari terakhir Datuk Syed Hassan bertugas di syarikat nya,dan hari ini juga hari pertama kami menerima Ceo baru iaitu Syed Danish Haiqal iaitu anak bongsu Datuk Syed Hassan.Anak-anak Datuk Syed Hassan semuanya perempuan kecuali yang bongsu ini lelaki.Syed Danish Haiqal ni baru balik dari US fresh gradute lah ni.Ni pun aku dengar dari kak Temah wartawan.Betul atau tak aku tak tau lah.

Huh jam lak pulak,ni yang aku malas kalu lambat keluar dari rumah mesti jam.Huh 15 minit lagi pukul 9.00.Nadia awal-awal pagi lagi dah pergi,Eqram datang jemput kononya nak sarapan sama-sama lah sebelum masing-masing menjalankan tugas.Aku juga yang lambat sebab tak sedar masa berjalan,seronok aku termenung tadi.

Alamak aku dah lambat satu jam dari masa berkerja.Tepat-tepat jam 10.00 pagi baru ak sampai kat pejabat.Ala tapi takpa Datuk tak marah punya kalau aku lambat.Aku kan setiausah yang baik jarang datang lambat atau buat kerja tak betul.Kalau nak tahu tugas aku kat sini sebagai setiausaha Datuk.Penat aku belajar dalam bidang Kejuteraan akhirnya dapat jadi setiusaha sahaja.Tapi ini lah di katakan pengalaman.Aku redha jelah.

Sampai-sampai sahaja aku di pejabat .Nadia memberitahu yang Ceo baru nak jumpa aku.Alamak macam mana lah aku boleh lupa yang Datuk bukan lagi bos aku.habis lah kut-kut lah anak dia ni garang macam serigala habis lah aku.Kelam –kabut aku berlari untuk sampai ke bilik Ceo baru kami itu.Termengah-mengah aku jadi nya.

Alangkah terkejutnya aku melihat jejaka pujaan ku si jejaka berbaju melayu ungu berada dalam bilik ceo kami ini.Apa yang di buat dalam bilik ceo ni..Takkan lah dia ni....

"Ah sampai pun kamu Sya.Kenapa lambat?kamu tak sihat ke?Muka pun pucat semacam je.Kenalankan ni bos baru kamu" Teguran datuk Syed Hassan mematikan lamunan ku.Ah!betul jangkaan ku jejaka berbaju melayu ungu ni adalah bos ku ia itu anak bongsu kepada Datuk Syed Hassan..

"Maaf Datuk jalan jam tadi.Saya terlambat keluar dari rumah tadi.’Malu unyuk ku berkata apalagi di depan jejaka pujaan ku Syed Danish Haiqal.
.
"Ok takpa-takpa.Ok kenalakan ini bos baru kamu Syed Danish Haiqal,anak bungsu saya,dan adik kenalkan ini Puteri Aleeya Aleesya bekas setiausaha ayah dan sekarang setiusaha kamu.Harap koarang boleh berkerja sama.Jaga Sya baik-baik adik.Dia ni setiusaha ayah yang paling tip top kalau bekerja."Malu aku dipuji sampai sebegitu lagi apa lagi ditenung oleh Syed Danish Haiqal.

"Ok! Ayah jangan risau lah adik akanjga-jaga baik setiausaha ayah ni.Selamat bekerjasama Eisyah.’Balas Syed Danish Haiqal.Eisyah???Tak pernah orang lain memanggil ku dengan pangillan itu.

"Selamat berkerjasama Encik Syed Danish Haiqal.One more thing just call me Sya."Tergagap-gagap aku apabila bercakap dengan jejaka yang ku puja dengan sekali pandang saja.

"Takpa saya nak panggil Eisyah juga.Nama tu sesuai untu awak,dan panggil saya Haiqal saja."Eisyah pun Eisyah lah.Gila bertambah kacak dia dalam pakaian formal begini.Bertambah kacak bila di tersenyum menampak kan lesung pipitnya disebelah kiri dan kening nya yang tebal membuatkan dia bertambah kacak.Aduh boleh angau aku kalau macam ni..

"Baik Encik Syed..errr madsud saya Haiqal.Saya keluar dulu apa-apa pangil saya kat luar.Datuk saya keluar dulu ya."Lama-lama aku dalam bilik tu oleh pengsan aku engok wajah kacak dia yang sekali imbas macam Zaquan Adha pemain bola sepak negara yang di minati ramai itu.

Gila cantik nya setiausah aku ni.Muka ala-ala Heliza AF5 tu mata bulat,kulit putih ayu lagi pakai baju kurung dan tudung.Kalau nak compare dengan bekas-bekas awek aku memang tebeliak mata umi dan ayah tengok baju macam pengemis je tak cukup kain.Hush!nasib lah aku dan utuskan semua awek-awek tak cukup kain tu.

**********************************


Lima bulan sudah Haiqal menjadi bos aku.Dia memang bos yang baik Cuma kadang dia suka mengusik aku lebih-lebih sampai boleh menaikan tahap kemarahan ku.Nasib baik lah dia ni jejaka yang aku cintai.Kalau tak memang aku smack down je kalau dia usik-usik aku.Satu hari ni aku dengan selamber kodok gi tnya kat dia kenapa dia suka sangat kacau aku.Boleh-boleh dia jawab dia suka tengok kalau muka aku masam kalau dia usik namapak comel sangat.Kembang seperiuk aku jadinya.

Nadia terkejut sangat bila aku bagi tahu yang Haikal lah jejaka pujaan ku itu.Tak habis-habis Nadia memuji kekacakan Haikal apatah lagi muka Haikal ada imbas-imbas pemain bola sepak pujaaanya ZaQuan Adha.Aku gembira sangat berkerja dengan Haikal boleh lah aku menghadap muka dia hari-hari dan mencintai dia secara diam-diam.

Nadia dan fyda yang telah kembali ke tanah air berkali-kali mendesak aku supaya berterus terang dengan perasaan ku terhadap Haiqal.Tapi tidak akan sesekali aku memulakan dulu.Takkan aku nak jadi perigi cari timba kut.Walaupun zaman kini istilah perigi cari timba tidak lagi digunakan.Aku selesa untuk mencintai dirinya dengan cara ini.

Panggilan telefon dari mama benar-benar membuatkan aku mengalirkan air mata.Sampai hati mama n papa menerima pinangan seorang lelaki yang tidak aku kenali hatta nama nya pun aku tidak ketahui.Alasan mama,mama sangat sukakan lelaki ini.Koonya lelaki ini kacak lah,baik budi bahasa lah,datang dari keluarga yang baik lah.

Aku tidak diberi kebenaraan untuk tidak menyetujui perkawinan ini.Bagaimana aku hendak berkawin dengan lelaki yang tidak aku cintai.Sedangkan aku mencintai lelaki lain.Sungguh aku berasa begitu kecew dengan keputusan yang diambil oleh mama dan papa.Tarikh perkawinan yang ditetapkan pada bulan depan oleh pihak lelaki pula benar-benar memberi tekanan kepada aku.

Akhirnya 1 septmber 2008 aku bakal di ijabkabulkan dengan lelaki yang tidak aku kenali.Selama tempoh kami bertunang aku tidak pernah hendak mengambil tahu tentang asal-usul suami ku apa tah lagi perasaan ingin berjumpa.Langsung!tidak ada.

"Sudah lah Sya mungkin dah ini takdir kau.Kau takda jodoh dengan Haikal.Sapa tahu bakal suami kau ni akan lebih membahagiakan kau.Kau terima lah dengan redha Sya."Pujuk Nadia dan Fyda.Air mata ku pula seolah-olah tidak mahu berenti.Puas Mak Andam yang di tugas kan untuk menyolek kan aku membebel supaya aku berhenti menagis.Tapi apa akan daya airmata ku tumpah sebagai tanda aku tidak merelakan perkhawinan ini.

"Pengantin lelaki dah sampai.Cepat turun Sya,dah jangan-jangan sedih lagi mama tahu bakal suami kamu ini adalah yag terbaik buat Sya.Percaya cakap mama Sya."Pujuk mama supaya aku menerima sahaja menantu pilihan nya itu.Nadia dan yda mengiringi aku ke ruang tamu rumah kami,untuk acara pernikahan.Aku seperti ingin lari sahaja dari rumah.Jika tidak mengenangkan maruah mama dan papa pasti aku akan lari dari rumah.


"Aku terima nikah nya Puteri Aleeya Aleesya binti Aizam dengan mas kawinya Rm 80.00 ringgit tunai."Dengan sekali lafaz sahaja aku telah menjadi milik suami ku.Serentak dengan lafaz nikah itu air mata ku jatuh berguguran walaupun dalam keadaan terkejut.

Sejuk tangan ku yang berada dalam gengaman Haikaluntuk acara menyarungkan cincin.Bertambah syahdu hatiku bila Haikal mengucup dahi ku dan membisikan kata cinta kepada ku.
"Maaf kan Abang buat syang macam ini.Tapi ini sahaja cara yang abang dapat buat supaya sayang menjadi milik abang."begitu sayu sekali kedegaraan dihati ku.Makin laju lah air mata ku tumpah selepas mendengar kata-kata Haikal yang tlah membahasakan dirinya abang selepas kami sah bergelar suami isteri

Kedengaran ketawa Nadia dan Fyda rupa-rupanya mereka lah yang telah memberitahu kepada Haiqal tentang perasaan ku,dan tanpa mereka sangka Haiqal juga mempunyai perasaan yang sama dengan ku.Cuma dia tidak berani untuk memberitahu tentang perasaaanya kepada ku.Selepas dia tahu akan perasaan ku terhadapnya dia pun menghantar rombongan meminang kerumah ku untuk menjadi kan aku hak mutlak nya.
Kalau lah aku tahu Haiqal yang akan menjadi suami ku tidak lah aku akan menagis setiapa masa.Tidak sangka begini akhirnya kisah hidup kami.Tidak pernah bercinta tapi akhirnya menjadi suami isteri.


2 Tahun kemudian.....


"Abang....................Eisyah rasa dah sampai masa ni....Sakit bang....." Kelam kabut Haiqal melihat Eisyah mengerang kesakitan ingin melahirkan cahaya mata sulung mereka.

"Sabar sayang...sabar sayang...Kita pegi hospital k."Pujuk Haiqal supaya Eisyah bertahan..Sampai-sampai sahaja di hospital.Tidak sampai sepuluh minit Eisyah selamat melahirkan anak kembar.Kedua-dua nya lelaki.Haiqal mengucup dahi Eisyah tanda terima ksih kerana melahirkan anak kembar tanda kasig sayang dan cinta mereka.Anak kembar kepada pasangan sama cantik dan kacak itu diberi nama Syed Iman Zaquan dan Syed Iman Zafuan.Eisyah berdoa dalam hati supaya kebahagian akan membanjiri kehidupan mereka sekeluarga sehingga akhir hayat mereka.Aminnnnnn

posted by Penulisan2u @ 9:32 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
58 Comments:
  • At 12/7/09 1:27 PTG, Blogger miz ruha said…

    hehhe...
    sweet cite nyer...

    penulis ni peminat pemain bola sepak kembar tu ker...??
    hehe...

     

  • At 12/7/09 1:35 PTG, Blogger LiNa said…

    alala..comelnye citer nie..

     

  • At 12/7/09 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la
    dah slalu sgt bacer jln cerita mcm ni
    aper2 pun, nice job
    untuk next cerpen
    cuba buat lain dari yang lain yer....
    -yuyu-

     

  • At 12/7/09 8:11 PTG, Blogger CaHyaCinTa said…

    thankz ye yg bgi feedback...ini crpen prtama...sory ye klu de kekurangan..next time i will improvd lgi

     

  • At 12/7/09 8:53 PTG, Blogger Daniera said…

    best citer nih. Tapi mcm laju pun ader gak. Ag, time nak lompat dr satu babak ke satu babak mcm tader gap or clue y tunjukkan da nak masuk part baru. Contoh y tbe2 mak die kol tu. die tulis ayt jer. ag best kot lau mak die kol suh balik kejap ker. Tak pun tunjukkan perbualan antara die ngan mak die ker. Nih pendapat sy jelah. Pape pun. Congrat's to writer.

     

  • At 13/7/09 8:47 PG, Blogger Lin said…

    mule2 cite mcm slow sket. byk melalut tp di tgh2 cite dah best..

    cerita pertama yg sweet CAHyaCintA.. tahniah..

     

  • At 13/7/09 11:21 PG, Blogger zila said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 13/7/09 11:23 PG, Blogger zila said…

    xbest...xde feel. cepat mcm bas express.

     

  • At 13/7/09 9:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    komen membina lh ckit.............

     

  • At 14/7/09 5:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...
    ---sleepingcutie---

     

  • At 14/7/09 8:00 PTG, Anonymous cheq. said…

    klu x best bkpe ko bce crpen ney!!!
    ek eleh..
    wat cerpen sndiri r..bnyak plok komen..

     

  • At 14/7/09 11:23 PTG, Blogger akAk cHeNtA said…

    comelnyer...wat la lagi byk2 erk...good luck!

     

  • At 14/7/09 11:39 PTG, Blogger Nurul 'Atiya said…

    best cite nih..
    cume cpat sgtla..
    tkpe2..
    bleh improve ag..

    smoga bjya..
    : )

     

  • At 15/7/09 1:05 PG, Blogger Org Ganu said…

    MoI..
    sy akan selalu menyokong awk
    jgn ambil peduli kutukan org,
    dun give up in writing..u r actually talented in this field
    forgive n forget k..=)

     

  • At 15/7/09 5:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile....

     

  • At 15/7/09 11:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe...funny laa cter nie...
    nyway,best n sweet sgt!
    msih bnyk yg prlu dperbetulkn lgi dri segi ejaan n ayat...
    pape pn,gud job n cbe lagi k!
    gud luck!

     

  • At 16/7/09 9:42 PG, Anonymous eja said…

    uhhh...jejaka baju melayu ungu ingatkan aku tentg jejaka tshirt ungu di kolej ku...gila bayang aku...

     

  • At 16/7/09 10:31 PG, Anonymous hana said…

    tomeinye cter ni....kn best kalu smua lelaki cmni.ske je trus nikah.x la buang masa

     

  • At 16/7/09 12:57 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    memg la xbuang masa sebab anak dato',
    Cuba Dia Jatuh cinta kat tokei kedai runcit, mane boleh terus kawin kene kumpul duit dulu beb,

    comment2 kat atas tu betul gak,,kritikan tu tak salah,buat sebagai pembakar semangat k writer!!

    *kritikan sikit jerk*
    - cerita mendatar.
    - kurang dialog.
    - pembaca tak dapat mendalami cerita ni.

    anyways !!goOd JoB!!

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 16/7/09 2:18 PTG, Blogger Suhaidah Tan said…

    salam..
    sekali lagi tahnkz sangat yag sudi baca dan bagi kritikan...
    Kalau ada yg kurang atau tak bez ke cakap je k..
    insyAllah next time saya akan cuba perbaiki...Nak kutuk pun takpe..Saya baru nak belajar (^_^)

    CahyaCinta

     

  • At 16/7/09 8:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer citer nie.....
    x boring.....

    < MassFDya >

     

  • At 17/7/09 10:37 PG, Anonymous adoyai said…

    cute sgt cter ni..
    ske!!

     

  • At 18/7/09 9:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah bole agakla ending die..
    papepon, gud job!

    < ALULA >

     

  • At 18/7/09 10:29 PG, Anonymous wanea said…

    boley la..ending dier ak dh dpt agak.haha

     

  • At 18/7/09 12:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comei sesgt cter nie...
    name ank die ley thn sdp la...

     

  • At 18/7/09 12:33 PTG, Blogger shakirah said…

    hehehehe ada peminat bola rupanya...

     

  • At 18/7/09 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erk.. x smpai 10 mnt da besalin??
    kembo plak 2..
    hikssssss
    pepun bley laaa
    besh =)
    ~iQ~

     

  • At 18/7/09 2:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala sweetnye cter nie...

     

  • At 18/7/09 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kening double jerk spatutnye kn?? bkn double jack..

     

  • At 18/7/09 10:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comeynye...
    haiqal???
    mcm nama budak classmate jer...
    tahniah kepada penulis.....

     

  • At 21/7/09 2:40 PG, Blogger LaST_BuT_nOt_LeAsT said…

    best gak cerpen ni walopun ending agak rush
    tapi content dia best
    tahniah!

     

  • At 22/7/09 9:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah!!!!asyik2 jln cter yg cam nie..
    SO BORING!!!!!btw..bley than
    gak cter nie...

     

  • At 22/7/09 11:37 PTG, Blogger farahleena said…

    best giler babeng!!
    hahaha

     

  • At 25/7/09 12:33 PG, Anonymous Cik Wa said…

    PeHH. Aq SuKer ar. CoMei Jer Cte Diere. Gud Job.

     

  • At 28/7/09 11:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zaquan zafuan...
    minat agak2 r wei,,.....
    buh r name lain...
    tak ke mane hensem tue...
    dalam umah tangga agama yg penting...
    sampai ke tua agama bertambah kalo belajo..
    tapi ensem??
    tahan ke sampai ke tua???

    need more improve....
    spelling also broken..

    bahasa jiwa bangsa...
    love malaysia....
    lagi 1, janganla rosakkan bahasa baku dengan bahasa yang sekarang nie...
    bahasa IT dan sms....

     

  • At 28/7/09 5:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm..
    citer ni sgt sweet..
    tahniah kpd penulis

     

  • At 29/7/09 7:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kepada tanpa nama...

    kau asal suka hati dia c penulis lah nak buh nama ape..klu kau tak suka nama diam2 jelah..yg kau nak emosi meraban ni nape???Ini kan hanya cerita..pordaaa tull

    kepada penulis:

    crita ok..improve lagi dari segi ejaan ok!

     

  • At 29/7/09 9:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bole2 la cerpen neh..
    tapi da basi laa plot2 macm nie..
    kang cuba buat citer pasl dak pompuan rock yang tak penah jatuh centa,tetiba laks dia men gitar nyanyi lagu anuar zain ke,pakai baju kurung tapi kasut sneakers,pakai gincu warna merah silau2 gtu..hehehe

     

  • At 29/7/09 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lagi satu, kau peminat pemain bole tu erk??
    well, dia tak leh lawan hensem abg japar aku laa..
    hahaha..idop abang angkasawan kite!!
    keh3x..
    kening dia pun tebal gak!!
    kah3x..

     

  • At 31/7/09 7:11 PTG, Blogger A'al said…

    cerpen ni bkn cerpen yg lain daripade yg lain.mcm cerpen cerpen yg lain gak.jalan penceritaan yang same.suke laki/pompuan misteri then dapat la kenal ngan misteri tu.patu kahwin or couple.banyak sangat arr cerpen ceng ginni.sowi la klau panjang sngt komen sy ni.ni cume pendapat sy tentang cerpen awk ni.

     

  • At 3/8/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler..sweet sggh cerite nya

     

  • At 7/8/09 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...best nyer cte...
    so sweet..
    -hamba Allah-

     

  • At 8/8/09 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud

     

  • At 11/8/09 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jga cerita ni. kdg2 buat saya cemas kut kahwin dgn org lain. bakat boleh diasah lagi.cuba lagi.
    -zie-

     

  • At 11/8/09 4:14 PTG, Anonymous azie said…

    suka sgt cite nie..
    sya arap sye akn bertemu dgn lelaki yg mcm nie...
    sweetnya..
    penyayang sgt..

     

  • At 11/8/09 5:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x dak feel baca crite ni..
    cuba lagi...

     

  • At 12/8/09 1:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    urm....

    jln cter dy mnrik...
    tp cam pnh bce je b4 ni...

    law ak cm 2 kn bez!haha!


    _rosmazmil_

     

  • At 16/8/09 11:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Awak ni peminat kembar yang main bola sepak tu ke?Sy pun minat kat diorang....Hensem gila....hehe..Good Job...

     

  • At 28/10/09 9:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet citer nie..............
    rasa mcm dh biasa baca tp cam ade kelainan ckit.......
    syabas bwt penulis coz buat citer yg bez.....

    -kelly-

     

  • At 8/11/09 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyew!!
    sweet plak tu!!

     

  • At 17/2/10 8:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam boring jer...jln citer da blh agak nk jd cam na..

     

  • At 15/6/10 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen yg comel
    ehe~~
    kan best if that hppen to me
    so sweet

     

  • At 26/6/10 1:45 PG, Blogger hida said…

    predictable ending. spelling mistakes. stereotype. names for your characters need not be bombastic. simple but nice is enough. have a nice day.

     

  • At 31/12/10 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet gler cite nie..
    best sgt2.. ;)

     

  • At 3/1/11 11:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehhe.. pnulis ni mmg minat kt adik brdk kembar 2 aw..
    ahaha.. so sweet!

     

  • At 8/2/11 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet..

     

  • At 28/12/11 6:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer ni... tpi cpat sgtla.... x de adengan sweet antare haiqal n eisha... pas tu krg dialog... but still sweet.... good job cahaya cinta....

     

  • At 25/8/12 8:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sweet story . Ada blog tak? -Shalinnana-

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group