BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Hati Seorang Mell
Nama Pena : Suria Hana

Pertemuan itu tak pernah aku duga. Semua kerana paras mu itu, saling tak tumpah seperti lelaki yang pernah aku kenali dulu. Setelah ku risik dari teman-teman, nyata kau amat berbeza. Semua ini membuat diri ku teruja untuk terus mengenali mu.

"Madi, siapa nama budak baru kelas kau tu? "tanya Mell.

"Owh, budak yang kita Nampak kat depan surau tu? Nama dia Iqbal. Kenapa kau tanya? Ada apa-apa ek"balas Madi.

" Tak. Bila aku tengok dia teringat aku kat kawan aku masa sekolah rendah." jawab Mell.

Mereka berdua terus menyiapkan kerja sekolah di bilik prep asrama. Bunyi bising pelajar lain bersembang tidak di hiraukan.
*******************

Rembang petang itu, Mell bersendirian di bangku batu melihat mentari merah di kaki langit. Mell tidak pernah lekang dari walkmannya, tika ini dia sedang mendengar lagu Rindu Padanya dendangan Camelia di Hot fm.

Sejak terpandang wajahmu
Hatiku bertanya selalu
Siapa dia, memikat pandangan ku
Setiap kali dia berlalu di hadapan ku
Dan menyapaku
Sehingga hatiku seringkali merindu
Tak dapat ku melupakan dirinya
Terbayang wajahnya di mataku

Bait-bait lagu tersebut membuatkan Mell terbuai oleh perasaan rindu yang sememangnya seringkali mengganggu dirinya akhir-akhir ini. Tiba-tiba Mell berasa bahunya di sentuh seseorang.

"Hoi! Kau buat apa sesorang kat sini? Berangan ea?" sergah Madi.

"Subhanallah! Ya Allah, budak ni. Nasib baik aku tak ada sakit jantung. Mana ada berangan. Aku tengah menikmati ciptaan Ilahi ni" balas Mell cuba men'cover' sesi berangannya tadi.

"Ala, aku dah masak dengan perangai kau tu. tu mesti berangan kan si Iqbal tu kan?" Madi terus memprovok Mell.

"Betul, mana ada apa. Eh, jom balik bilik. Ku tak mandi lagi ni lepas main tadi"tingkah Mell

"Pandaila tu, nak cover. Mell, Mell"ujar Madi lagi.

Kini, mereka telah merdeka dari peperiksaan yang amat besar iaitu SPM. Masing-masing membawa haluan sendiri sementara menunggu keputusan keluar. Mell mengisi masa lapangnya itu dengan menghadiri kelas komputer. Madi macam biasa, menjadi chef di rumahnya sementara ibunya keluar bekerja.

"Hello, Boleh bercakap dengan Mell?" tanya seorang perempuan di hujung talian.

"Mell bercakap. Siapa ni?"soal Mell.

"Aku ni, Zal. Amboi, baru je sebulan tak jumpa kau dah lupa suara lemak merdu aku ni. Kau dah habis belajar komputer? Kau sekarang apa cerita?

Begitulah Zal atau nama sebenarnya Zaleha. Anak cikgu sekolah aku. Di sekolah sopan santun maklumla kena jaga reputasi bapa. Tapi kalau dah dengan kawan-kawan memang menjadi dia ni. Kitorang selalu je buat aktiviti undercover, tapi masih tidak melanggar peraturan sekolah.

"Zal, kau ada contact Iqbal tak?"soal Mell malu. Kalaulah Zal nampak pipinya yang dah naik merah tu pasti dia diketawakan.

"Ada, tapi tak la selalu. Kau tau la aku sibuk jadi suri rumah tangga. Hehe. Kau nak nombor dia ke. Ku boleh je bagi."jawab Zal seakan memahami perasaan Mell.
*******************

"Assalamualaikum. Hai! Apa kabar?"

"Waalaikumussalam. Baik. Siapa ni?" mesej yang dihantar Mell mendapat sambutan

"Mell ni. Awak buat pe skrg?"jawab Mell.

"Owh, Mell.Saya buat kursus pendek je kat Giatmara."balas Iqbal

Bermula dari satu mesej dan seterusnya kepada mesej-mesej yang lain. Mereka akhirnya menjadi semakin rapat. Setiap hari pastinya mereka akan berbalas mesej, walaupun bukan setiap saat dan minit.

Mell pasrah dengan keputusan SPMnya. Walaupun tidak secemerlang kawan-kawan lain, dia tetap tabah dan bersemangat untuk meneruskan pelajarannya. Ternyata jejaka idamannya mendapat keputusan yang lebih baik darinya. Namun, Iqbal tetap terus memberi kata-kata perangsang kepada Mell.

Perasaan Mell kini bercampur baur; gembira, keliru, takut. Dia berharap akan mendapat perkataan yang pasti dari Iqbal tentang hubungan mereka.

"Bal, awak suka saya tak?" tulis Mell.

"Suka" ringkas sahaja jawapan Iqbal.

"Betul ke?" tanya Mell untuk mendapat kepastian.

"I love you" balas Iqbal lagi

"Hmmm…awak ni macam typical perempuan yang lain la"sekali lagi mesej Iqbal masuk.

Mell hanya merenung skrin Nokia N73 nya. Dia terfikir, apakah salah dia untuk mendapat kepastian dari seseorang yang amat dia sayang. Tak pernah dia menyayangi seorang lelaki yang bukan ahli keluarganya seperti ini.

Hari-harinya kini di lambung keindahan rasa di sayangi. Namun panas disangka sampai ke petang, rupanya hujan ditengah hari. Segalanya berubah tatkala masing-masing menyambung pelajaran kembali. Iqbal di sebuah IPTS manakala Mell memasuki tingkatan enam.

Kini, hidup Mell kosong tanpa mesej dari Iqbal. Mujurlah dia ke sekolah. Kesibukannya dengan kelas dan aktiviti ko-kurikulum membuat Mell lupa sebentar tentang perasaanya.Namun, itu bukan bermakna Iqbal telah luput dari ingatannya.
***************************

Iqbal kini sibuk dengan kelas dan tutorial. Kepalanya juga sering sesak dengan model mesin yang perlu dia siapkan bersama ahli kumpulannya. Lemas dia pabila memikirkan sikap ahli kumpulannya yang leka dan lalai serta tidak mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan dalam pembikinan model mereka.

Ingin rasanya dia meluahkan segala kekusutan kepada seseorang tapi siapa. Mell atau Amalina bt Rashid. Nama itu bermain difikirannya. Teringat dia kembali kisah dan pengalaman yang sama-sama dikongsinya dengan Mell. Alangkah indahnya saat itu.

Patutkah aku hubungi Mell?

Masih ingatkah dia akan aku?

Bagaimana harus ku mulakan perbualan kami? Monolog Iqbal dibilik M2008.

"Iqbal, jom main futsal"ajak roomatenya.

"Jap, aku siap" balas Iqbal. Anganannya untuk menghubungi Mell terkubur.

Bal apa kau tengah buat sekarang? Aku rindu sangat dengan kau. Mell bermonolog di bawah pohon ketapang di hadapan kolejnya.
*************************

"Hye, Bal apa kabar? Bal, bila awak nak balik sini?" taip Mell.

"Hye, baik je. Tak tau lagi." Balas Iqbal

"Awak, nanti datang ye kenduri kahwin saya bulan Jun ni" taip Mell lagi."

"Mell, Bal tak sangka pula Mell nak kahwin secepat ini. Keluarga Mell tak kisah ke? tanya Iqbal.

"Nak buat macam mana, sebenarnya saya tunggu awak tapi…" balas Mell.

"Hmm, nak buat macam mana. Dah kita tak ada jodoh" balas Iqbal pula.

"Mell, macam mana lelaki itu nak sara awak? Awak dan dia kan baru tamat tingkatan enam? mesej dari Iqbal tertera di skrin telefon bimbit Mell.

"Dia engineer komputer. Insya allah dapat sara saya" balas Mell pula.

Mell ketawa sendirian di kiosk coklatnya. Ternyata permainannya menjadi. Selepas dia ketawa sepuas hati, dia mengambil keputusan untuk menghubungi Iqbal. Lantas dia menerangkan keadaan sebenar. Mell hanya mewakili Madi bagi menjemput kawan-kawan mereka ke majlis perkahwinan abangnya. Maka segala watak lelaki yang diperkatakan kepada Iqbal adalah abang Madi.

Mereka sama-sama ketawa sepanjang perbualan yang telah lama tidak berlaku antara mereka berdua. Mereka terpaksa menyambung tugasan mereka. Iqbal berjanji untuk menelefon Mell selepas dia habis kelas.

"Mell, seminit tidak mendengar suaramu seperti setahun lamanya" mesej Iqbal tertera di skrin telefon Mell selepas beberapa jam perbualan mereka berakhir.

Hati Mell berbunga riang. Tiada ungkapan yang lebih bermakna untuk diucapkan melainkan sebuah senyuman manis terukir sentiasa dibibirnya sepanjang hari itu.

Jam menunjukkan satu pagi.

"Mell, maaf tak dapat nak call awak. Banyak kerja belum siap. Selamat malam, sayang"

Sekali lagi hatinya bernyanyi riang membaca mesej tersebut. Semenjak itu mereka kembali berhubung. Keadaan kembali seperti sediakala. Tiada lagi mesej dari Iqbal. Namun, Mell menganggap bahawa Iqbal sibuk dengan pelajarannya dan dia juga sibuk dengan jualannya.
***********************

"Ball, saya dah lulus STPM. Alhamdulillah, I got 3.5. Tunggu Bal tanya, macam tunggu durian tak masak gugur je. :(" Mell menekan butang send.

"Tahniah! Hebat lah Mell ni. Tahu tak orang cakap STPM tu peperiksaan yang tersusah sekali di Asia" balas Iqbal.

Tiba-tiba telefon Mell berdering.

"Hello, boleh cakap dengan Cik Amalina?"pinta pemanggil.

"Ya, saya. Siapa ni?" soal Mell.

"Saya Taufek dari UIA. Anda diberi tempat untuk melanjutkan pelajaran di UIA."ujar si pemanggil.

"Bal, awak jangan la main-main. Mana ada orang bagi tawaran malam-malam macamni? Hahaha." ujar Mell.

"Tak, betul ni cik Taufek." Ujar Iqbal tak mahu mengalah.

"Saya kenal la suara Bal. sudah jangan menyamar lagi."

Mereka terus berbual sehingga mata mereka tidak larat lagi untuk diangkat.
*********************

Hari-hari terus berlalu. Mell berdebar menunggu keputusan temuduga guru. Dia memang berminat untuk menjadi seorang pendidik. Sikapnya yang penyayang, tidak mudah melenting dan seorang yang senang diajak berbincang membuatkan pilihannya untuk menjadi seorang kaunselor di terima baik keluarganya.

Kini, Madi telah selamat tiba di UNISEL. Madi juga bakal pendidik. Biarpun bidang mereka berbeza,
perhubungan mereka masih seperti dulu. Tiada rahsia antara mereka. Segala yang berlaku antara Mell dan Iqbal diluahkan kepada Mell.

Sedang Mell bersiap-siap untuk tidur.

"Hello, awak apa khabar? Buat apa tu?" tanya Iqbal memulakan perbualannya.

"Dalam bilik ni. Bersiap-siap nak tidur. Awak buat apa tak tidur lagi ni? Tanya Mell.

"Berehat jap. Penat la study ni. Mell, awak nak tak jadi girlfriend saya? Tanya Iqbal.

Kaget Mell untuk menjawab soalan yang memang di nantikan selama ini. Tapi kenapa malam, fikir Mell.

"Entah la Bal. Awak rasa saya nak tak?" jawapan yang diberikan aalah berlainan dengan perasaanya Mell yang sebenar. Gugup benar dia tatakla menjawab soalan cepu mas itu.

"Entah, Bal pun tak tahu. Agaknya Bal pening kot dengan study tadi." ujar Iqbal.

Walaupun bukan itu yang ingin Mell dengar namun mereka terus berbual seperti tiada apa-apa berlaku sebentar tadi. Mell walaubagaimanapun menyesal kerana memberi jawapan yang sedemikian. Nasi telah jadi bubur.
*************************

Mell sendirian di trek larian sambil melihat rakan-rakanya bersenam. Dia juga berehat sebentar setelah penat berjoging. Fikirannya tidak semena-mena menerawang mengingati kisah cintanya yang penuh dengan liku. Mell insan penyayang dan kaya dengan senyuman itu sentiasa disenangi oleh teman-teman sekuliah. Tidak kira lelaki atau perempuan.

Biarpun ada yang meminta untuk menjadi kekasihnya, namun ditolak dengan baik. Mell tidak bersedia untuk berteman lagi. Begitulah jawapan yang sering diberikan tatkala teman sebilik bertanya perihal Mell tidak mahu mempunyai teman lelaki. Segalanya tersirat dilubuk hati seorang insan yang bernama Amalina.
Amalina pasti membandingkan kawan lelakinya dengan Iqbal. Dan pastinya tiada seorang pun antara mereka mempunyai ciri yang ada pada Iqbal.

Kini, Mell hanya berdoa semoga Allah mempertemukan dia dengan seorang teman yang mampu menjadi imam. Seorang insan yang dapat membimbingnya dan anak-anak mereka ke jalan yang lurus serta mendekati Yang Maha Agung. Sesungguhnya DIA merupakan Yang Maha Pemurah serta Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui dan Maha Mendengar.
*************************

Kini, Iqbal telah berada di bumi Jerman bagi menyambung pelajarannya. Begitulah kata-kata teman sekolahnya dulu. Mell sentiasa mendoakan kebahagiaan serta kejayaan Iqbal di dunia dan akhirat.

Begitu hidup ini tiada yang abadi
Yang patah tumbuh yang hilang berganti
Kau telah jauh
Jauh dariku
Tiada ruang di hati buat mu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali
Sekali-sekala ada rindu yang datang tiba-tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasan

Mell masih merenung jauh sambil mendengar Hot fm. Tiada siapa yang dapat mentafsir hati seorang Mell. Mungkinkah bait-bait lagu ini mencerminkan rahsia hati Mell?


*Diharap para pembaca dapat memberi kritikan yang membina kepada saya.
*Terima kasih.:)
posted by Penulisan2u @ 6:37 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 11/7/09 1:23 PG, Anonymous cekodokmasyam said…

    not bad..
    cte ni bole dsambung..
    perhaps..

    :)

     

  • At 11/7/09 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest sgt la cita ni..biasa je..mcm tergantung je.

     

  • At 11/7/09 2:05 PTG, Blogger shakirah said…

    tergantung laaaaa. selepas nie awak buat sambungan sebab saya rasa cerita nie boleh di olah dan boleh dijadikan novel...mana tawu boleh dijual.awak jugak yang senag ambik masa supaya cerita awak jadi menarik saya pasti awak akan ada ramai peminat...dan salah satunya adalah saya

     

  • At 11/7/09 8:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm..cite ni best dan wat buat sesiapa yang baca citer ni tersenyum..hehhh..tapi apa kesudahannya yea? mungkin boleh wat hati seorang mell 1.2 ngan 3..betul jugak cakap shakirah tu. kalau buat novel bagus jugak..

    ainnzin@google.com
    http://ainnzin.blogspot.com

     

  • At 11/7/09 10:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..cite ni klu dismbg lagi bagus rasanya..mesti sume org tertanya2 apa kesudahan cite ni..mell dgn iqbal ataupun dgn org lain..anyway..penulis ada bakat yg rasanya bolh diketengahkan..mcm kata shakirah..
    ~nadz~

     

  • At 14/7/09 6:35 PTG, Anonymous gennieviana said…

    citer memang best, ble buat sambungan ke?
    nak tau juga apa jd seterusnya...

     

  • At 14/7/09 9:10 PTG, Anonymous suria hana said…

    terima kasih di atas komen pembaca sekalian.
    terima kasih sekali sekali lg kerana memberi semnagat kepada saya.
    tentang sambungannya.insya allah akan saya usahakan.
    :)

     

  • At 16/7/09 4:34 PTG, Blogger A'al said…

    tak paham la citer ni.sowi la wek eaa.sejak bercinta sejak tak sejak ye.jdi pening kepala ni.dh cube memahami cerpen ni but takleh.pening kepala bace citer ni.huhhu.sowi.

     

  • At 16/7/09 9:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'al, aq rse sejak tue ptot dganty ngn 'kejap' bwu cdap ckit bunyiknyer...
    huhuhuhu

     

  • At 17/7/09 2:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x phm ler citer nh............
    sori kalo ckp kasar.........
    mybe wat sambugan nyer lg?????

     

  • At 20/7/09 11:17 PG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    susah la nak faham cite ni,
    dah luah kan 'i love u' tapi xde declare apa2 pon?

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group