BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Julai 20, 2009
Cerpen : Hati Sang Pencinta
Nama Pena : abg aloha

"Salam apa kabar? Sihat ke? Semalam awak buat apa?" Bertubai-tubi persoalan yang ditekskan kepada JD sewaktu membaca sistem pesanan ringkas pada skrin telefon bimbitnya.

JD tidak terus membalas teks tersebut, sebaliknya hanya berfikir dan termenung jauh menunggu masa yang sesuai untuk membalas pesanan ringkas tersebut. Fikiran masih lagi teringat dengan perlakuannya beberapa hari yang lalu.

"Siapa yang mesej tadi?" Tanya Rina yang duduk disebelahanya sambil diperhatikan oleh rakan-rakan yang lain. JD tidak terus membalas sebaliknya hanya duduk terdiam membisu.

"Kau ni pun, kalau tak balas tu faham-faham aja la. Kan dia dengan Zila tengah berperang besar" Sampuk Omar.

"Kau ni JD, kenapalah selalu gaduh macam ni. Aku pening dengan perangai kau orang ni" Ujar Rina dengan nada nasihat tetapi pada masa yang sama menyindir.

"Boleh tak kau jangan menyampuk dengan masalah dia orang. Nanti baiklah tu. Macam tak tahu aja" Omar menolong menjawab pertanyaan Rina.

JD hanya diam dan terus mendiamkan diri tanpa membalas pertanyaan daripada Rina. Buku ditangannya dibelek satu persatu, tiada rasa mahu mencari maklumat di dalam belekan itu. Fikirannya masih lagi melayang dengan perkara yang berlaku beberapa hari yang lalu.

Setelah beberapa minit mendiamkan diri, Omar masih lagi rancak berdebat dengan Rina, JD terus bangun dan beredar dari situ tanpa mengendahkan perdebatan yang tiada penghujungnya. Langkahnya yang penuh dengan kekesalan, pergi menjauhi rakan baiknya itu. Omar dan Rina memandang kelibat JD yang semakin menjauhi daripada pandangan mereka.

"Kenapa dengan JD tu?" Tanya Rina.
"Entah, kau kalau tak tahu pucuk pangkalnya jangan nak buat-buat andaian. Aku rasa kali ini mesti ada masalah besar yang JD tak nak kita tahu." Jelas.

"Apa ek masalahnya?" Rina mula memikrikan perkara yang sukar baginya.

"Aku harus mencari punca?" Benak Omar.

* * *

"Kenapa tak angkat call saya? Saya ada buat salah ke?" Pesanan ringkas itu tepat setelah JD menyelesaikan solat maghrib, Zila sekali lagi menghantar pesanan ringkas. Tetapi kali ini, JD membalas pertanyaan Zila itu.

"Awak, saya minta maaf. Buat masa ini, saya perlukan masa. Saya betul-betul tidak bersedia lagi. Saya minta maaf. insyaAllah, nanti kalau panjang umur saya akan ceritakan kepada awak. Apa yang awak perlu tahu, saya sayangkan awak" panjang mesej yang dibalas oleh JD. Tetapi mesej itu jugalah mesej yang terakhir diberikannya setelah itu.

JD pergi jauh tanpa diberikan khabar berita. Zila yang benar-benar mencintai JD menunggu dirinya kembali menjelma tanpa ketahui perkara yang berlaku. Begitu juga dengan Rina dan Omar, merekalah yang menjadi penjaga kepada Zila sesuai dengan amanat yang diberikan oleh JD, sepeninggalannya.

Juah ke utara JD merantau, dari keriuhan kota metropolitan, dia merantau ke desa yang terpencil iaitu salah satu desa di negeri Perlis. Di sana dia mencari kedamaian dalam hatinya. Mencari nur dan ketenangan jiwa yang sedang berkocak. Hatinya mula menangis dan merindui kedamaian yang semakin samar menghilang.

"Jika mencari kedamaian, jangan difikrikan perkara yang telah lalu". Nasihat daripada seorang kawan sering diingatinya. Dengan nasihat inilah membuatkan JD mengambil keputusan mencari kedamaian hati. Perasaan yang bercelaru membuatkan hatinya semakin berdesir. Mulutnya tidak lepas daripada bertasbih dan kalimat yang tidak lekang keluar memuji-muji nama Tuhan Pencipta. Begitu berdosa JD kepada ibu, bapa, Zila malah kepada Tuhan Yang Esa.

"Maafkan saya, Saya tidak sengaja melakukannya. Saya tidak sanggup menceritakan perkara yang sebenarnya kepada awak, kerana Saya takut kehilangan awak. Saya ingin mencari kedamaian dan mendapatkan kembali keberanian yang telah hilang. Saya tidak sengaja. Saya minta maaf Zila. Saya minta maaf." Sepeninggalan JD ke Perlis, dititipkan satu perenggan kata hati daripada JD yang menyatakan dirinya akan pergi buat sementara waktu.

Dengan sepucuk surat walaupun isinya tidak dapat memuaskan hati Zila, tetapi dia tetap hargai keputusan JD yang ingin pergi jauh mengembara walaupun tidak dapat dihubungi. Sikap Zila yang seorang bertolak ansur dan memahami. membuatkan hubungan mereka kekal sebagai pasangan kekasih walaupun usia yang terikat itu mengalami keretakan. Sikap JD yang berubah, membuatkan Zila tidak mengenali lelaki yang dikenalinya itu hampir 4 tahun yang lalu.

"Walau apa yang berlaku aku akan tetap menjadi pendamping kepada dirinya meski pun diri aku tidak mengetahui perkara yang sebenarnya" Kalimat itu sering kali ditasbihkan menjadi penenang hati yang kian pualam.

"Aku akan berikan dia masa, mungkin ada masalah yang ingin diselesaikan" Zila meneguhkan kata-katanya itu.

Setiap hari dirinya merindui kekasih hatinya yang tidak mengirimkan khabar berita. Zila telah beberapa kali Cuma menghubungi JD untuk melepaskan kerinduan, namun usahanya sia-sia kerana telefon bimbitnya dimatikan. Ayah dan ibu JD juga keliru dan buntuh dengan perubahan drastik anak bongsunya itu. Khabar juga tidak dikirimkan kepada mereka apatah lagi kepada Rina dan Omar.

"Abang, mari kita cari JD, Mah risaulah dia tak pulang-pulang. Dah seminggu dia tak pulang ke rumah, khabarnya pun kita tak dengar" Maimunah mengusulkan pendapat kepada suaminya.

"Kita nak cari dia di mana? Di kampung? KL nilah kampung kita. Nak cari di rumah kawan-kawan dia? Dah semua rumah kawan-kawan dia kita pergi, tapi masih tak ada juga." Jawab Nasir seorang pegawai askar yang aktif lagi memberikan khimatnya kepada negara. Ketegasannya mendidik membuatkan anak-anaknya lahir menjadi seorang yang berdisiplin.

"Ala, kita telefon polis aja. Mah risau sangat-sangat ni"
"Awak ni, kan dia kata dia nak bersendirian, tak guna kita telefon polis. Saya yakin anak kita tak apa-apa"
"Awak ni, langsung tak risaukan anak kita!"
"Saya ni ayahnya, mestilah saya bimbang dan risau. Mah, kali ini kita ikut aja rentak dia. Dia mungkin ada masalah dan kita perlu berikan dia semangat dan berikan dia ruang waktu untuk menyelesaikannya"

Maimunah terduduk di atas sofa dan berdiam diri. Kata-kata suaminya ada benar juga. Anak bongsunya itu telah mencecah hampir 23 tahun, sudah dewasa dan berfikiran waras, dan seorang yang pandai berdikari. Tidak hairanlah jika dicampakkan ke mana-mana, anaknya masih lagi dapat meneruskan kehidupan.

Kebimbangan Maimunah ditenangkan oleh Nasir. Saban hari hati wanita berusia pertengahan umur itu bercelaru dan bimbang memikirkan keselamatan anaknya itu. Nasir walaupun tampak tenang, tetapi JD itu tetap anaknya. Perlakuannya terhadap kesemua anak-anaknya dididik seperti seorang askar, tetapi jauh disudut hatinya, dia amat menyayangi anak-anaknya termasuk JD. Setelah selesai solat, Nasir ratib dan bertasbih menyebut kalimat-kalimat suci kepada Ilahi. Doa tidak pernah terlepas dan menjadi pelengkap kepada solatnya.

Air mata kejantanan Nasir mula terbit, bermunajat kepada Ilahi supaya anaknya itu selamat dan bersama dengan orang-orang yang soleh.

* * *

"Assalamualaikum..."

Tiba-tiba satu suara menerpa muka pintu rumah sewa Zila dan Rina. Mata tetamu yang datang tidak diundang itu menjeling-jeling dari tingkap mencari kelibat penghuni rumah. Terlihatnya ruang tamu kosong tanpa ada sosok tubuh di dalamnya.

"Assalamualaikum..." Sekali lagi tetamu itu memberi salam, akhirnya kali ini salamnya berbalas tetapi bukan dari dalam rumah, tetapi daripada belakangnya.

"Waalaikumusalam, ya awak cari siapa?" Jawab Zila kehairanan. Payung ditangannya dilipatkan. Walaupun cuaca tidak hujan atau gerimis, payung setia disamping Zila menapis sinaran mentari yang membakar umbun-umbun kepalanya.

"Awak Zila ke?" Tanya tetamu itu.
"Ya saya, awak siapa?" Balas Zila kehairanan.
"Siapa saya itu tak penting. Saya ada sesuatu perkara mahu ceritakan kepada awak" Ujar tetamu itu.
"Baiklah, kita bincang di dalam. Jemput masuk"
"Ehh...tak apalah. Kita berborak di luar. Lagi pun saya tak akan lama"
"Baiklah, awak terangkan apa hajat awak datang ke sini?"

Tetamu itu mula memandang ke seliling sebelum memulakan ceritanya. Melihat ke bumbung, bahangan mentari kian memanaskan keadaan. Tetamu itu khuatir masuk ke dalam rumah, dia takut dimarahi dan dicaci oleh Zila sebaik sahaja mendapat berita yang ingin dikhabarkan.

"Zila, sebelum saya memulakan cerita, saya ingin memohon maaf kepada awak dari hujung rambut sampai hujung kaki. Saya kenal dengan teman lelaki awak, JD. Kami baru sahaja berkenalan beberapa minggu yang lalu. Saya dapat tahu alamat rumah awak, kerana saya bertanya dengan rakannya, Omar. Sepatutnya saya telah jumpa awak atau JD beberapa minggu yang lalu, tapi saya tak sangka perkara yang berlaku ini membuatkan JD pergi jauh." Terang tetamu itu dengan nada yang kesal.

"Perkara yang berlaku? Saya tak faham? Apa awak cuba katakan kepada saya sebenarnya?" Pinta Zila. Permintaan Zila itu membuatkan tetamu wanita itu menelan air liurnya beberapa kali sebelum meneruskan topik perbincangan yang sudah mencapai klimaks.

"Baiklah biar saya berterus terang kepada awak. Saya dengan JD baru berkenalan, dan saat pertama kali berkenalan saya telah terlanjur dengan dia" Tetamu perempuan itu terus menundukkan kepalanya. Dia sedia terima kemarahan dan cacianya yang bakal diterima oleh Zila.

Tetapi perkara yang sebaliknya berlaku. Zila tidak memberangkan dan membengiskan kemarahannya. Dia hanya terdiam dan membisu. Dalam terdiam itu, air matanya mula menitis, raut wajahnya disulami dengan kegelapan dan kesedihan. Kekesalan berita yang baru diterimanya kian menebal. Zila terus melangkah, mengeluarkan kunci daripada poketnya untuk masuk ke dalam rumah.

"Zila, tunggu dulu Zila." Tetamu itu cuba menerangkan keadaan yang sebenanrnya. Tangisan sendu wanita itu mula terbit dan membising. Zila terus diam, diamnya itu penuh dengan pelbagai makna. Air matanya menderai dengan derasnya. Hatinya luluh dan rapuh.

"Saya minta maaf Zila, saya minta maaf zila. Saya sujud awak Zila, ini semua berlaku tak sengaja dan saya minta maaf Zila"

"Jangan!!! Jangan awak sujud kepada saya. Hanya yang layak disujud adalah Dia Yang Esa." Zila mula mengalah. Rengekan dan raungan tangisan wanita itu membuatkan hatinya kian berhela nafas panjang.

"Bangun. Jangan pegang kaki saya. Bangunlah" Zila membangunkan wanita itu yang masih lagi melutut dan memegang kaki kanan Zila.

"Saya minta maaf Zila. Saya tahu semua ini salah. Saya minta maaf. Saya betul-betul nak berubah dan saya nak awak tahu, yang JD amat menyayangi awak" Jelas wanita itu.

"JD? Awak tahu dia di mana?" Zila mengesat air matanya. Wanita itu hanya mengangguk-anggukkan kepalanya.

"Saya minta maaf Zila"
"Baiklah, saya maafkan awak. Tapi dengan beberapa sayarat. Awak bawa saya berjumpa dengan dia dan selepas perkara ini selesai, saya nak awak pergi sejauh-jauhnya daripada hidup kami."

"Baiklah saya berjanji Zila" Air matanya kian terbit sepuas-puasnya. Dipeluk Zila kerana memaafkannya yang telah membuat dosa yang amat besar. Zila cuba menenangkan wanita itu dan memberikan kata nasihat atas perbuatannya.

Zila sedar, setiap manusia ada buat salah. Dan ini adalah salah satu daripadanya. Walaupun amat perit bagi Zila menerima berita ini, meskipun berat hatinya memaafkan wanita itu, tetapi perkara itu sudah berlaku dan tidak boleh diputar kembali waktunya. Biarkan yang berlalu terus berlalu, jika wanita itu sudah insaf tidak salah jika Zila memaafkan mereka. Bagi Zila kemaafan itu tiada hak baginya. Itu adalah hak Yang Kuasa.

* * *

Perkara yang sebenarnya berlaku telah diketahui, kini tiba masanya untuk Zila mencari JD ke desa yang dimaksudkan oleh wanita itu. Sebelum ke desa tersebut, Zila membawa wanita itu kepada ibu dan ayahnya JD. Zila menceritakan perkara yang sebenarnya kepada orang tua JD, dan sebab kenapa JD pergi menjauh.

Walaupun malu dan rasa berdosa, tapi ini adalah salah satu cara bagi wanita itu daripada dihantui dengan rasa serba salah sepanjang hidupnya. Wanita itu akhirnya nekad untuk memberitahu perkara yang sebenarnya.

"Apa! Kurang ajar" Bentak Nasir sebaik mengetahui perkara yang sebenarnya.

"Sabar pak cik" Zila menghalang Nasir daripada menyepak wanita itu.

"Kalau pak cik bunuh dia sekali pun, masalah ini tak akan selesai. Yang penting sekarang kita tahu di mana JD dan dia selamat." Jelas Zila.

"Betul kata Zila tu, bang. Yang penitng anak kita." Sokong Maimunah.

"Baru Zila tahu sekarang kenapa JD pergi menjauh. Dia bukan seorang penakut, dia perlukan masa untuk menjelaskan semuanya. Tetapi tanpa diduga, perempuan ini datang berjumpa dengan Zila dan ceritakan perkara yang sebenarnya. JD bukan takut, dia malu. Malu untuk berjumpa dengan Zila setelah apa yang berlaku. Perangainya berubah drastik. Dia menyesal dengan apa yang berlaku. Zila faham itu, sebab tu dia menjauh dan cuba menghindarkan diri daripada Zila." Zila menjelaskan semuanya.

Maimunah datang mendekat dan terus memeluk kekasih kepada anaknya itu. Air mata Zila kian mengerimis pada baju Maimunah. Nasir hanya melihat dan bergerak ke arah Wanita itu.

"Pak cik minta maaf kerana berkasar dengan kamu. Pak cik harap kamu betul-betul berubah dan bertaubat."

"Saya bertaubat dan saya kesal dengan semuanya. Saya minta maaf pak cik" Balas Wanita itu.

"Terima kasih kerana menjadi peneman dan kekasih yang setia kepada anak mak cik. Mak cik betul-betul kagum dengan pendirian aku" Maimunah memuji Zila.

"Saya betul-betul serius dan amat mencintai anak mak cik, sebab tu saya akan terima baik buruknya. Jawab Zila.

* * *

Setelah selesai urusan dengan ibu bapa JD, Zila bergerak sendirian memandu kereta menuju alamat yang diberikan tanpa ditemani oleh wanita itu. Zila bergerak dari Kuala Lumpur menuju ke Perlis. Semangatnya untuk berjumpa dengan kekasih hatinya semakin berkobar-kobar. Api cinta yang semakin malap, kini akan menerangi cahaya yang menderang.

Zila memandu dengan seribu nafsa cinta, sejuta harapan, berlipat kali ganda kerinduan pada sang pencinta. Cinta sang puteri kepada sang putera akan hilang rindunya tika bertemu, mata bertentang mata. Cinta yang dibina hampir beberapa tahun, seteguh cinta laila dan majnun, walau apa yang berlaku, yang dapat memisahkan mereka hanya maut dan kuasa Ilahi. Tika dalam perjalanan ke perlis, Zila teringat kembali saat pertama kali dia dan JD berkenalan dan mula menjalani ikatan cinta.

Begitu teguh cinta seorang sang ratu pencinta. Walau derita yang perit ditanggung oleh hati, namun cintanya mengalahkan semuanya. Dia faham dengan perangai JD, setelah mengetahui cerita yang sebenarnya, JD menjauhinya kerana rasa malu dan serba salah yang menebal. Tetapi hati seorang pencinta, walaupun berdarah hati ini, lambat laun akan terubat juga. Sedang asyik berlamun kisah silam, tanpa disedari Zila termasuk ke lorong jalan yang bertentangan.


"Aaaaahhhhh...." Jeritan kuat Zila. Namun jeritan itu terus diam.

Satu bunyi dentuman kuat kedengaran. Kereta yang dipandu oleh Zila berlanggar dengan sebuah van sehingga menyebabkan keretanya terbabas ditepi jalan. Zila tidak sedarkan diri. Dia hanya diusung ke hospital, dalam keadaan koma.

Berita kemalangan itu akhirnya sampai ke pengetahuan JD, JD terus bergegas pulang ke pangkuan Zila dan meminta maaf atas segalanya yang dirahsiakan. Tetapi keadaan Zila tidak sedar, tidak dapat mendengar kata-kata semangat daripada JD. JD menangis tidak henti-henti melihat keadaan Zila yang mati koma kaku di atas katil. Ibu bapa Zila, dan ibu bapanya cuba menenangkan keadaan JD.

Zila terus koma sehingga beberapa hari lamanya. JD terus menunggu kerana dia merasa serba salah. Disebabkan dirinya, Zila kemalangan. Telah banyak dosa yang telah dilakukan kepada Zila, dia memohon kemaafab daripada Zila atas semua perkara yang berlaku.

"Awak bangunlah, bangunlah awak. Dah 2 minggu awak tidur. Awak bangunlah, saya rindukan awak. Saya nak minta maaf daripada awak" Kata-kata JD setiap hari tidak pernah mematahkan semangatnya untuk mendampingi Zila setiap masa.

"Saya cintakan awak. Saya tahu awak cintakan saya. Saya nak hidup bersama awak. Saya minta maaf kerana meninggalkan awak. Cuba awak lihat jauh disudut hati saya, disitulah ada awak. Hati saya ini khas untuk awak. Kerana awaklah sang pencinta saya"

Kata-kata yang lahir daripada hati sang pencinta, didengar oleh Zila. Dalam koma, Zila mencari cahaya untuknya keluar daripada satu tempat yang aneh baginya. Dia mendengar suara daripada sang pencintanya, JD. Yang memanggilnya, memanggil cintanya. Zila terus menuju ke arah suara dan cahaya itu, kaki yang kaku dia kerahkan seluruh keringat kering dan akhirnya Zila dapat keluar daripada kawasan aneh itu. Matanya teramat silau sekali, sukar untuknya buka mata tetapi dibuka juga matanya.

"Awak, awak dah sedar? Awak bangun awak. Ni saya, saya rindukan awak. Terima kasih Ya Allah. Mak, abah, pak cik, mak cik, Zila dah sedar" Jerit kecil JD sebaik sahaja melihat Zila mula menggerak dan membukakan matanya.

"Syukur alhmadulilah" ucap syukur oleh Nasir.

Zila terus membukakan matanya, beberapa minit kemudian, Zila telah sedar sepenuhnya. Tanpa membuang masa, JD akhirnya mengulangi kata-katanya sewaktu Zila dalam keadaan koma.

"Awak, saya minta maaf dengan semuanya yang berlaku. Saya berjanji, saya tak akan ulangi perbuatan itu lagi. Saya juga berjanji tidak akan meninggalkan awak seorang diri. Saya amat mencintai awak. Hati ini hanya untuk seorang sang pencinta sahaja, iaitu awak" Jelas JD dengan penuh perasaan yang romatis.

"I Love you to" Jawab ringkas Zila walaupaun dalam keadaan yang sedikit sukar.
posted by Penulisan2u @ 5:29 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 20/7/09 10:32 PG, Anonymous nana said…

    best la cite ni...
    rase cm di sayangi la plak...

     

  • At 20/7/09 10:48 PG, Blogger Suhaidah Tan said…

    sweet..

     

  • At 20/7/09 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pape ntah!

     

  • At 20/7/09 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet...congratz abg aloha..
    lama xdgr cerita abg aloha ni...
    best cerita awak...
    jia you...

     

  • At 20/7/09 5:39 PTG, Anonymous mangkuk said…

    penat ak lyn jiwang..siap nk mleleh g..tbe2 bce komen part 'ntah pape ntah'...trus ak blur....

     

  • At 21/7/09 12:44 PG, Blogger kura-kura c0mey said…

    uhuhu~
    tharu seketike..
    siyes,sy hmpir mnangis kuttt
    bgitu sygnya dia pd kekasihnyaaa
    nice work~
    (._.)/

     

  • At 21/7/09 10:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..btape stianya zila..
    org yg sbar xkn rugi..
    congrt 2 writer..

     

  • At 21/7/09 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tabah giler zila....
    huhu...

     

  • At 22/7/09 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgos la jd pyabar mcm zila..tp...
    ptotnye la kn...
    zila kne la suoh jd brtggungjwb...
    sbb da trlnjur...
    ntah la...
    tu la yg sy pk...hehehe..
    ppepon...
    best gak ar cter ni

     

  • At 27/7/09 4:36 PTG, Anonymous ara said…

    alamak nk nangis ak bc crite nie..
    huhu..
    anywhre nice try..

     

  • At 28/7/09 11:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pemyabarnye zila 2 kn.. pedih klu nk terima semua 2, p dasar laki yg tamak tau, dh ada awek yg setia p tetap gak nk menggatal dgn orng len, nsib bek umur zila pnjng lg, menyesal di kemudian hari x bergune.. nice story..

     

  • At 11/9/09 12:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    OK LA CITER NI..

     

  • At 11/9/09 12:24 PTG, Anonymous Jiki said…

    CITER ABANG NI MEMANG BEST LA

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group