BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Julai 20, 2009
Cerpen : Debab
Nama Pena : Shakira Johari

"Haha..budak debab,budak debab..haha…"Kelihatannya remaja perempuan yang berisi itu tunduk memandang lantai.Tidak sanggup hendak bertentang wajah dengan sekumpulan lelaki yang hanya tahu mengejek dirinya itu.Dia sedar,dirinya tidak seperti orang lain,melihat bentuk tubuhnya,tidak seakan remaja seusianya.Remaja perempuan yang bernama Puteri itu meneruskan langkahnya.Malas hendak mendengar ejekan pelajar-pelajar lelaki yang tidak ubah macam setan itu.
"Kau ejek aku,ya…Kita tengok siapa ejek siapa nanti."Puteri yang agak berisi itu memuncungkan bibir.Sakit hati betul!
"Haha..budak debab nak ejek kita?Haha..boleh blahlah kau…Wei,kau tau,kau ni kan tak ubah cam puteri,alah..cam name kau….."Salah seorang kepala dari kumpulan pelajar lelaki itu bersuara,itu Azhar.Antara ramai-ramai pelajar lelaki yang suka mengejeknya,Azharlah yang paling 'over' sekali.Menghina tiada bertempat.Selagi ada perkara munasabah yang boleh dijadikan bahan ejekan,mulutnya itu,ibarat seratus pedang yang menikam-nikam.Geram sungguh!
Puteri mengangkat kening.
"Puteri DEBABlah!!!!!Hahahaha…"Pelajar lelaki beramai-ramai itu sama-sama tertawa dapat mengenakan Puteri.Kalau diikutkan hati,mahu sahaja Puteri mem'boksing' seekor-seekor beruk ni.Sudah lama dia menyimpan dendam terhadap mereka semua.Terutama Azhar,yang paling ketara sekali dendam kesumatnya Puteri terhadap anak orang berada itu.Kalau dapatlah dia melanyak-lanyak si Azhar itu,sudah cukup untuk membalas dan membayar balik segala kelukaan hatinya terhadap pelajar-pelajar lelaki yang suka mengejeknya itu.Puteri memuncungkan bibir.Pedihnya hati tidak tertanggung lagi.Puteri lantas menuju kea rah kumpulan pelajar lelaki itu,lalu menampar pipi Azhar dengan penuh dendam sekali.Puas hatinya!Tapi itu belum cukup lagi.Pelajar lelaki yang mengejek dirinya tadi,membisu seribu bahasa.Kaget dan terkejut dengan tindakan Puteri secara tiba-tiba.
"PUTERI!!!!!!"
Semua yang berada di situ,menoleh.Masing-masing terpaku.Puteri menelan liur.Kakinya terus terlekat.Tidak mampu bergerak.Itu Cikgu Tipah!Habislah!Cikgu Tipah adalah guru disiplin sekolah menengah yang terletak di kampung itu.Cikgu Tipah bercekak pinggang.Azhar yang masih menggosok-gosok pipinya yang merah akibat terkena 'sebiji' dari Puteri masih dengan keadaannya,biar Cikgu Tipah mendenda Puteri atas sebab membulinya,bukan dia yang akan dihukum Cikgu Tipah!
"Ccccikkgu..sssayya.."Puteri tunduk,percakapannya tersekat-sekat.Belum sempat dia menghabiskan ayat,Cikgu Tipah memotong.
"APA?Awak ni,perempuan ke jantan??Apasal awak tampar si Azhar ni?Mak bapak awak tak ajar bersopan-santun ke?"Cikgu Tipah memeriksa Azhar.Puteri menunjukkan reaksi tidak puas hati."Apalah cikgu Tipah ni,berani dia main nama mak bapak aku!Nanti aku 'report' kat bapak aku yang berkepala naga itu baru kau tahu!"Puteri mengomel dalam hati.
"Cikgu,takkan baru sikit perempuan tampar lelaki dah parah macam kena lenyek ahli 'wrestling',cikgu?Mengadalah si Azhar ni.Cikgu,Janganlah terpedaya dengan dia ni."Puteri memberanikan diri menegakkan keadilan.Takkanlah parah macam itu sekali?Baru secoit tamparan dia sebagai perempuan berbanding dengan tenaga lelaki itu.
"Cikgu!Jangan percaya dia,cikgu.Cikgu tak nampak ke badan dia tu?Tapak tangan pun dah besar kepala gajah!Mestilah penamparnya pun bisa cikgu."Azhar pula hendak menegakkan keadilan dirinya.Sempat lagi dia mengenakan Puteri ketika itu.
"SUDAH!SUDAH!"Cikgu Tipah beremosi sepenuh hati.Panas betul hatinya dengan karenah remaja-remaja ini.
"Tapi,cikgu,dia yang….."Puteri hendak menyambung lagi.
"Saya kata SUDAH!"Cikgu Tipah tidak memberi Puteri peluang sedikit pun untuk mempertahankan dirinya.Nafas Cikgu Tipah turun naik menahan marah.
"Ikut saya ke bilik disiplin!"Cikgu Tipah bersuara tegas.Puteri hanya menuruti Cikgu Tipah.Azhar menoleh kearah puteri sekali lagi.Azhar menjelir-jelirkan lidahnya kearah Puteri.Puas dapat mengenakan perempuan debab itu!Puteri menjegil tajam.

* * * * * * *

Puteri merenung telapak tangannya yang berbekas itu.Apalah nasibnya?Malang bertalu-talu.Sesekali dia mengaduh sakit.Tangannya telah dilelas teruk ketika didenda di bilik disiplin tadi.Ini semua Azhar punya pasal!Jantan tak guna!Ada sahaja alasan nak melarikan diri dari hukuman.Satu hari nanti kau akan melutut di kaki aku juga,Azhar.Tunggu jelah!Puteri membuka tingkap biliknya.Angin petang menghembus lembut.Di bawah,kelihatan,anak-anak kampung berlarian di waktu-waktu petang ini.Berkejar-kejaran.Seronoknya jadi mereka.Tiada masalah.Sesekali,kelihatan anak-anak gadis berjalan berkumpulan beramai-ramai.Menghebohkan cerita pasal teman lelaki masing-masing.Sesekali timbul perasaan cemburu di hati Puteri.Puteri sedar yang dia tidak seperti gadis lain.Dia tidak mempunyai ramai teman,kawan,teman yang setia selama ini dengannya hanyalah Leha.Lehalah rakan karibnya yang mengerti keadaan dirinya sejak dulu lagi.Puteri juga tidak pernah merasai teman lelaki.Tiada siapa yang berminat akan bentuk tubuhnya yang besar itu.Takkan mungkin ada lelaki yang mahukan dirinya.Sudahlah berbadan besar,dianggap lembab pula.Sesekali,air matanya tumpah juga.Kenapa dirinya dilahirkan begini.Semenjak lahir.memang badannya agak berisi.Sehingga pembesarannya,berat badannya makin bertambah.pernah sekali dia tidak menjamah nasi selama tiga hari.Tetapi,dirinya tidak cukup kuat.Dia pitam di sekolah.Sedar sahaja,Azhar dengan geng-gengnya terus memperlinya kerana mahu kurus!Kata mereka,kalau dia makin diet,makin besar badannya.Terguris hati remaja Puteri.Apalah nasibnya.Dia merenung telapak tangannya lagi.Hendak memberitahu maknya?Ummph..jauh panggang dari api,tak silap-silap nanti,dia pula kena belasah teruk dengan bapak sebab pukul budak jantan!Tapi,dia melakukan semua itu kerana hendak membela dirinya juga.Puteri tidak boleh mendiamkan diri membiarkan dirinya terus menjadi bahan jenaka.Dia juga mempunyai perasaan seperti manusia lain.Puteri menongkat dagunya dengan tangan di birai tingkap rumah Limas itu.Senja semakin berlabuh.Matahari semakin samara-samar.Puteri lantas menutup jendela tingkap rumah kampung itu lalu berlalu keluar dari biliknya.

* * * * * * * *
Petang Ahad yang cerah itu,dalam keadaan matahari yang semakin hangat membakar,Puteri dan Leha bersidai di tepi pantai.Saja mahu merasai terikan matahari yang sedang menyala-nyala itu,dari duduk di rumah,tanpa sebarang kerja,baik melepak kat pantai ni.Puteri membelek-belek helaian majalah hiburan itu.Di dalamnya,terkandung pelbagai info-info artis.Ketika Puteri menyelak helaian yang seterusnya,terpampang wajah seorang model lelaki yang begitu kacak.Puteri berhenti menyelak helaian seketika.Ditatap wajah model itu sedalam-dalamnya.Sesekali,hati remajanya itu melonjak juga,biasalah anak remaja,nafsu masih terhuyung-hayang.Susah hendak dikawal.
"Heh,mengelamun nampak!Kau tengok apa tu?"Leha bersuara tiba-tiba.Sedari tadi Leha hanya menghalakan pandangannya kea rah laut.
"Tak ada apalah."Puteri cuba mengelak dari Leha yang cuba merampas majalah itu.Puteri tidak mahu Leha tahu apa yang sedang dibacanya.
"Eleh..aku nampak.Macam aku tak tau.Kau tengok gambar model tu kan?"Leha meneka.Puteri tersenyum malu.Merah mukanya.
"Tak salah kalau kau nak tengok.Kenapa kau malu-malu?"
"Yelah,nanti kalau aku kata aku suka dia,kau kata aku perasan,tak layak pulak.Nanti terbakar hati aku.Lagi susah."Puteri menjawab spontan.
"Haha..Puteri,kita kan dah lama kawan.Takkan aku nak ejek kau macam orang lain?Aku faham.Kau pun sama remaja macam aku.Aku faham perasaan kau."Leha menepuk-nepuk bahu Puteri.
"Terima kasih,Leha.Kaulah kawan aku dunia akhirat."Puteri tersenyum.
"Eh,tapi,aku tak deny lah,handsome kan mamat ni?"Puteri bergurau seketika.Leha menjeling.
"Alamak ai..ada orang tu dah jatuh cintalah."Seketika kemudian,mereka tertawa.
Tika mereka leka bergurau-senda.Ada suara yang sedang bergelak-gelak,di belakang mereka.Puteri amat mengenali suara itu.
"Haha..Puteri..Kesian kau!!Haha..berangan nak dapat putera raja ya?Eh,aku yang cabuk ni pun tak nak kau!Apa pulak orang dalam gambar tu!Kalau badan kau tu macam Jessica Simpson,baru boleh masuk..Haha!!"Menderu ketawa Azhar dengan geng-gengnya itu.Berdesing telinga Puteri mendengar ejekan mereka.
"Oi!Sekati akulah.Tak ada kaitan dengan kau!"Puteri menarik muka geram.
"Hah!Apa?!Sekati?Eh,aku Cuma nak sedarkan kau je..Tak salah pun.Cerminlah diri kau sikit.Dahlah DEBAB!!!"Salah seorang gengnya Azhar bersuara.Cair taik telinga Puteri mendengar 'bahan' mereka yang sebiji menusuk hatinya itu.
"A'ah..Sedarlah dari alam 'fairytale',Debab!Kalau kau kat alam 'fairytale'pun,aku rasa tak ada sapa nak kau!Aku pun tak luak dengan kau.Nak muntah aku.Haha."Azhar menambah lagi kepanasan hati Puteri,dahlah,tengah panas terik ni,boleh pulak dia orang ni tambah lagi kehangatannya hati Puteri.
"ALAH!Mamat poyo!Muka atuk aku lagi handsome dari kau!Jangan nak perasanlah!"Puteri membalas dengan penuh emosi.
"Oh yeke?Atuk kau lagi handsome?Rasa-rasanya,mata kau tu dah 'sleng' kot!"Azhar dang geng-gengnya itu terus-menerus menyakitkan hati Puteri.Leha memujuk Puteri supaya bersabar.Dia mengurut-urut perlahan bahu Puteri.
"Kau orang ni kan!Aku tak pernah kacau hidup kau!Aku tak pernah minta apa-apa kat kau!Kenapa kau semua suka perlekehkan aku?!"Puteri meluahkan segala yang terbuku di hatinya selama ini.Azhar dan geng-gengnya ternganga seketika.Tidak pernah melihat Puteri sebegini.Tetapi itu tidak cukup untuk membuat Azhar mengalah.
"Oh yeke?Kau kata kau tak pernah susahkan orang?Eh,kau tahu,badan kau yang besar tu dah cukup nak sakitkan mata orang yang melihat!"Azhar menghina Puteri tanpa belas kasihan.Puteri berlari meninggalkan perkarangan pantai.Hatinya hiba benar.Mengapa orang berbadan besar seperti dia selalu diperlekehkan?

* * * * *

10 tahun kemudian….

Puteri meniti salah satu fail yang berada di atas mejanya.Fail-fail itu harus dibereskan sekarang juga.Kalau tidak,habislah nanti!Kena marah dengan bos atasan.Puteri menari-narikan jarinya,menulis kertas kerjanya.Ingin cepat dibereskan segala kerja-kerja masuk itu.Selepas tangannya penat menari tadi,Puteri bangun dari kerusi kerja.Sesekali dia menggeliat malas.Dia menuju keluar dari biliknya lalu turun ke tempat makan pekerja di bangunan Kementerian Belia dan Sukan itu.Puteri mengambil sedikit lauk kari kepala ikan yang diletakkan di sebuah bekas itu lalu dicedokkan ke nasinya.Seketika dia memesan air,Puteri mengambil tempat duduk.Luar pejabat kelihatan matahari terpacak di atas kepala.Nasib baik dia berada di dalam bangunan.Sekurang-kurangnya adalah penghawa dingin.Puteri memulakan suapan pertama dan seterusnya.Sesekali dia memperlahankan suapannya.Dia amat bersyukur dengan kehidupannya sekarang.Dia sudah menjadi pegawai kerajaan kelas A sekarang ini.10 tahun lalu,dirinya tiada apa-apa,selah lulus dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia,Puteri diterima masuk ke Universiti Kebangsaan Malaysia dan mengambil kursus undang-undang selama empat tahun.Setelah menggenggam segulung ijazah,Puteri diterima bekerja di kompleks kerajaan.Walaupun gaji permulaannya tidak seberapa,sekurang-kurangnya impiannya hendak membuktikan yang dirinya tidak boleh dipandang rendah,sudah tercapai.Puteri tersenyum sinis mengingatkan zaman dahulu kalanya.Setelah termenung panjang,seorang lelaki membawakan pesanan airnya.Lelaki bertopi hampir menutup matanya itu meletakkan segelas yang berisi air sirap itu di atas meja makan Puteri.Puteri menoleh ke
arah lelaki itu.Puteri membeliakkan biji matanya.
"AZHAR!"Puteri tergertak di dalam hati.Azhar bekerja sebagai pelayan di tempat makan kompleks kerajaan itu.Lelaki yang mana adalah Azhar itu tidak memandang wajah Puteri.Lantas memusing,lalu hendak pergi.Tetapi Puteri sempat menarik tangan Azhar.Azhar berpatah semula.
"Kau ni Azhar,kan?"Puteri bersuara ingin tahu.Dia mengangkat keningnya.
Azhar tunduk.Dia mengangguk kecil.
"Ya Allah,kau Azhar!Apa dah jadi dengan kau ni?"Puteri seakan terkejut apabila tertembung dengan Azhar secara tidak sengaja di situ.
"Aku minta maaf,Puteri.Aku banyak dosa kat kau.Inilah akibatnya.Aku selalu hina kau dulu,sekarang,aku insaf Puteri,aku tak hebat cam kau.Aku tak ada apa-apa kelulusan."Azhar menyuarakan rasa bersalahnya.Puteri terharu apabila mendengar permohonan maaf dari Azhar.Lelaki itu tidak pernah sekali dulu meminta maaf kepadanya,yang hanya dia lakukan hanyalah terus-menerus menyakiti hati Puteri.
"Azhar,aku dah maafkan kau lama dah.Dah,jangan simpan dalam hati.Aku tak kisah semua tu dulu.Kerana aku tahu,kalau aku berdendam dengan kau pun bukannya ada faedah apa-apa pun."Puteri tersenyum kecil.Syukur Azhar sudah sedar!
"Tak,Puteri,aku memang salah dengan kau.Aku ni tak guna.Aku tak bergaji besar macam kau."Azhar menunjukkan muka simpati.Sayu hati Puteri seketika.
"Hei,Azhar,awak nak berborak ke kerja?Cepat,pergi layan pelanggan."Satu suara menerjah Azhar.Azhar berlalu meninggalkan Puteri lalu meneruskan kerjanya.Puteri masih tidak percaya yang dia akan tertembung dengan Azhar di sini.Setelah tamat SPM,masing-masing membawa haluan sendiri.Puteri menarik nafas dalam.

* * * * *

"Wey,siang tadi kau tahu aku jumpa siapa?"Puteri mengalih tumpuannya ke arah Leha yang sedang leka membelek helaian surat khabar itu.
"Siapa?"Leha menjawab biasa,sambil matanya masih memerhati setiap helaian surat khabar yang diselaknya itu.
"Azhar!"
Leha terus berhenti menyelak helaian surat khabar itu.Dia memandang tepat anak mata Puteri.
"Azhar?Azhar mana?Azhar yang kerja dengan kau tu ke?"
"Bukanlah,ingat tak Azhar yang selalu panggil aku 'Puteri Debab' dulu tu?"
"Oh!!Yeke?Kau jumpa dia?!"Terkejut benar Leha.Sudah lama tidak mendengar berita tentang anak orang berada itu.Puteri mengangguk.
"Dia kerja mana?"
"Dia kerja kat tempat makan kat tempat kerja aku."Puteri menjawab sinis.Leha terlopong seketika.
"Dia minta maaf dengan aku siang tadi."
"Dah sepuluh tahun baru nak minta maaf!"Leha menggertak.Suaranya seakan memperli Azhar yang baru sedar kini itu.
"Yelah.Biarlah dia,asalkan dia dah sedar kesalahan dia."Puteri menjawab tidak mengambil endah.Leha hanya mengangkat bahu lalu meneruskan pembacaannya.Kepala dia memikirkan tentang Azhar yang tiba-tiba sahaja muncul itu.

* * * * * *
Puteri keluar dari pintu pejabat.Dia menekan kunci kereta Produa Kancil miliknya itu.Seketika kemudian,Puteri sudah berada di dalam kereta.Tiba-tiba satu suara memanggilnya.
"Puteri!"Itu suara Azhar.Dia nak apa tengah-tengah petang ni?Puteri keluar dari keretanya semula.
"Azhar nak apa?"Puteri bersandar pada keretanya,berpeluk tubuh sambil menunggu jawapan Azhar.
"Saya nak cakap kat awak sesuatu…"Azhar bersuara terketar-ketar.Seperti sesuatu yang berat bakal diucapkannya.
"Apa dia?"Puteri menarik nafas,menunggu jawapan Azhar.
"Saya..saya…."Azhar tersekat-sekat suaranya.
"APA DIA?!!!"Puteri menepuk bahu Azhar dengan kuat sekali.
"SAYA CINTAKAN AWAK!"Azhar bersuara terkejut apabila Puteri menepuk bahunya tadi.Puteri kaget.Terpaku kakinya.Seperti satu 'adrenaline' mengalir ke dalam urat nadinya.Azhar mengucapkan cinta kepadanya!Itu sesuatu yang mustahil!
"Awak cintakan saya?"Puteri menggeleng-gelengkan kepalanya.Tidak percaya apa yang didengarinya.Azhar mengangguk takut.
"Entah dia terima ke tak?"Azhar berkata di dalam hati.Gusar.
"Awak kata dulu,walaupun orang yang cabuk macam awak pun tak inginkan saya?"Puteri mengulangi semula dialog Azhar seperti mana sepuluh tahun dahulu ketika Azhar sedang seronok menghinanya dulu.
"Puteri,saya tahu awak marah kat saya, Puteri.Saya faham.Saya tahu awak susah nak menerima semua ini,saya hanya nak bagi tahu awak yang saya benar-benar cintakan awak semenjak kita berjumpa sebulan lalu."Azhar berteru-terang.Puteri mengalirkan manik jernih di persisir mata bulatnya itu.Baru dirasainya bagaimana dirinya dicintai seseorang.Puteri sudah tidak sanggup hendak menatap wajah Azhar,Puteri memasuki semula keretanya lalu meninggalkan perkarangan parkir pekerja itu.Azhar berdiri seperti tunggul di tempat letak kereta Puteri itu.Dia tahu yang Puteri masih marah kepadanya.Azhar melangkah lemah.

* * * * * * * *

Puteri menarik nafas lega.Sahlah dia kini bergelar seorang isteri,-isteri kepada Azhar!Segalanya berjalan lancar.Puteri tersenyum puas.Azhar menatap wajah Puteri dengan penuh rasa cinta.Tidak sangka pula yang Azhar adalah putera yang menduduki carta hatinya kini.Bila terfikirkan kenangan lalu,memang pahit sekali!Masih terngiang-ngiang kata-kata Azhar yang mana Azhar tidak akan pernah suka akan perempuan berbadan besar sepertinya.Puteri tergelak kecil,alang-alang,sekarang Azhar sudah menjadi miliknya dan bakal mengharungi kehidupan bersama insyaallah sampai menutup mata.
"Aik..termenung nampak.Tak baik pengantin baru termenung-menung macam ni!"Azhar memecah kesunyian malam di kamar pengantin itu.
"Eh,sekatilah."
"Heii…apa punya nasib.Debab aku ni kepala batu jugak…"Saja Azhar mengusik Puteri.
"Apa awak cakap?Saya Debab!!!"Puteri mencubit bahu Azhar dengan cubitan ketamnya yang bisa itu.
"Eh..adoi..betullah.Awakkan Puteri Debab kesayangan saya."Azhar menyakat lagi Puteri.Puteri membaling bantal ke arah Azhar.Seketika kemudian,mereka tertawa berderai.Hati Puteri benar-benar bahagia ketika ini.Betullah,kita tidak akan dapat menjangka akan apa yang bakal berlaku pada esok hari!Puteri menghirup nafas lega.

~TAMAT~
~HASIL NUKILAN~
~SHAKIRA JOHARI~
~4 Julai 2009~


P/S:Minta maaf kalau cerita ni ada menyinggung perasaan sesiapa,cerita ini hanya rekaan.Sekadar hiburan.urmm..
posted by Penulisan2u @ 5:31 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 20/7/09 5:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    karya yang baik..teruskan usaha anda untuk berkarya..

    pisangtembaga@rocketmail.com

     

  • At 20/7/09 10:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak tanya sket ni 10 tahun berlalu puteri tu dah kurus ke?
    dah cantik ke?
    and then sanggup die terime azhar yang telah menghina dia dulu dah la keje sebagai pelayan je
    terjamin ke masa depan puteri tu nanti^_^

     

  • At 20/7/09 1:12 PTG, Blogger ziela said…

    ermm..
    rasanya klu sy jadi pu3 tu, sy xkn terima azhar..
    sbb rasa sakit hati diejek bkn calang-calang rasa..
    walaupun dh 10 thn..
    rasanya sama je cam dua tiga cter yg ada dlm ni..
    ubah idea ckit..
    jgn bg sama je k..

     

  • At 20/7/09 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..cte dah ok..
    tp dah common sgt la idea ni..
    satu lagi..nape mesti org debab ni selalu dilabel sbg org plg buruk n tak bermaruah di dunia ni?
    rasa cam kolot je pemikiran macam tu
    sekarang ni saya rasa org dah tak pandang org tu gemuk ke kurus ke..yg penting ilmu pengetahuan..apa guna cantik or hensem kalau tak berilmu
    apa2 pun nice try..

     

  • At 21/7/09 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah. keje mcm x menjamin.
    gi lamar org keja atasan..
    naik pnin bca,
    hahah! whateva lahhhhh

     

  • At 21/7/09 2:35 PG, Blogger LaST_BuT_nOt_LeAsT said…

    okla cte ni..layan jer la

     

  • At 21/7/09 8:51 PG, Anonymous buzzgurl said…

    cite nie puteri die still DEBEB..and si Azhar kawin sbb nk minta maaf kot..hehe..erm cite dh biasa..tp okla..part ejek2 tu mmg sakitnye atii..

     

  • At 21/7/09 11:20 PG, Blogger Farrez Hakim said…

    erm..common idea lahh

     

  • At 21/7/09 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok not bad tp biasa dah...jika boleh jgn tunjukkan kelemahan mrk...jika boleh jdkan dri mrk sbg role model dan naikkan martabat mrk...k.jgn jdkan kelemahan mrk sbg hiburan...k.cuba bt lain dr lain...fazwan2@yahoo.com.my

     

  • At 21/7/09 9:32 PTG, Anonymous gennieviana said…

    citer permulaan dah ok,
    tapi sampai dekat ending mcm tak logik la pla,
    kenapa pla c azhar tiba-tiba ble jatuh cinta ngan put3 tu?
    n kenapa pla put3 trus terima?
    apa pn jlan citer ok...

     

  • At 21/7/09 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..best jgk..wlupon da bese,ttap mnarik cter ni..
    jgn smpan prasaan dendam..xbwak kmane pon..

     

  • At 22/7/09 6:17 PG, Blogger Org Ganu said…

    best gak cte ni..
    biar je la idea common pun
    janji jalan citer ok..
    shakira mmg berbakat

     

  • At 22/7/09 1:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa asyik tekankan remaja.. starting2 je da ade byk pekataan remaja

     

  • At 22/7/09 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la cte ni..tp cm xlogik
    sbb azhar ni kje kantin je xkn pu3 pegawai atsan nk kat die
    xsekufu..huhu

     

  • At 24/7/09 2:49 PG, Anonymous mimie maimie said…

    try the best..
    jln cite mcm tersangkut2..
    ape2 pn blh mju

    mimie_libra88@yahoo.com

     

  • At 25/7/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    untok phatian kpda sesiapa yg egat skunx xada owang yg fikir gmok or kurus mmg slah coz zman skunx nie msih ada owang yg still fkir psal itu....

     

  • At 25/7/09 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yg tu orang ketinggalan zaman la kalo still fikir camtu lagi..kalo kurus tapi perangai hampeh watpe

     

  • At 26/7/09 12:31 PTG, Anonymous JUSTTHECOMMENTER said…

    kalau org x pduli lagi psal gemuk or kurus ni?
    naperr ade org tu snggup ribu2 abis just sbb nk kurus badan?
    kengkadang tu ade yg snggup ambik risiko smpai mmbehayakan nyawa...

     

  • At 26/7/09 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku gemuk tapi aku x kesh pn.aku yg byk buli org bkn org buli aku..muahahaha

    faiz

     

  • At 27/7/09 12:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak gmuk jgk tp ak bhagia coz ak still dikelilingi oleh org yg syg ak n ak pun syg dorg.....ak ad abg ankt yg bley trime ak s a adik ankt ye wlaupon ak gmuk...tp ak bkn lah gmuk sgt....hehehe.....wlau gmuk ati ttp baik...pras rupa blum bley menentukan baik buruk ssorg itu....renungkanlah...

     

  • At 30/7/09 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam xcaye je pu3 trime azhar...
    x logik la..

     

  • At 1/8/09 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    if i jd ptri 2,i xkn trime die...bkn sbb die ejek....but sbb die keje cm2...bahaye woo kawin ngan laki keje cm2...t nk bli brg mahal skit da sakit pale

     

  • At 8/8/09 6:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..tbe2 je jtuh cnta..bru sbulan..
    dlu ejek sgt..
    pasal r pu3 trime??
    xbes r ending..ptut biar azhar mrayu2 mnx maaf..
    nway, gud job..;)

     

  • At 9/8/09 12:47 PG, Anonymous debab gurl said…

    aku muskil ni. lps 10 thn tu camne rupe dia?
    kurus ke? or still debab?
    ok ar citer ni. takdelah boring sangat.

     

  • At 15/8/09 3:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam sakira..
    good story..
    wlu cm da bese dgr cter2 cm ni..
    so,keep up a good work!!

     

  • At 17/8/09 9:50 PG, Anonymous lyna said…

    nak nanigs ada...ble bce cerita ne..dlu aku pn debab gak tp tak debab sgat...kt sekolah lu aku pn ajin gak kena ejak2...

     

  • At 18/8/09 11:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best langsung..

     

  • At 29/9/10 10:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ERMM...XKN LA TTBE JEK JTOH CNTE..NTAH2 PAS TGK ORNG BNYK DUIT TROS WAT2 JTOH CNTE...

     

  • At 17/7/12 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ksian pu3 ...lau sya lh kna ejek mcm pu3 tu....jgn arap sy nk trima owg mcm azhar 2..mnykitkn aty je...
    p arap2 pu3 bhagia lh...
    (~_~) cute gurlz

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group